Τρίτη, 13 Μαΐου 2014

Η θεολογία του σωλήνα και η ακαδημία του Ιγνατιου Βόλου



Ο λόγος του Θεού είναι απλούς , άδολος, ανυπόκριτος και δεν γνωρίζει προσωποληψία , ώστε άλλα απατηλά να λέγει στο εκκλησίασμα , που κατά την γνώμη σας είναι χαμηλού επιπέδου και βαυκαλίζεται με κάποια παραμύθια προς λαϊκή κατανάλωση και άλλα μέσα στην ακαδημία σας , όπου κατά την γνώμη σας παράγεται θεολογία, μόνο που αυτή η θεολογία δεν είναι η θεολογία του Αγίου Πνεύματος , αλλά η θεολογία του σωλήνα !   



             Με τον   απόηχο  των  κανονιοβολισμών    εναντίον    των   ιερών  κανόνων  έγινε   σήμερα  Κυριακή  του   παραλύτου    η   έτσι  και  αλλιώς   λαμπρή   θεία  Λειτουργία    της  αναστάσιμης   περιόδου  ,  που  διανύουμε ,  στον   μητροπολιτικό   ναό   του   Αγίου   Νικολάου    στο   Βόλο   Η  λαμπρότητα   είναι   δεδομένη    στο    μητροπολιτικό   μας   ναό   χάρις  στους    καλλικέλαδους   ψαλτάδες  μας   με  την   ακραιφνή    βυζαντινή    ψαλμωδία   τους   Ο  δεξιός   ιεροψάλτης  μας  κ.  Μελέτης   μαζί  με   τους   άλλους   σπουδαίους   μουσικοδιδασκάλους   μας   έχει   δημιουργήσει   ολόκληρη    μουσική    παράδοση    στην   τοπική   μας   εκκλησία   Αλλά   σήμερα   έδωσαν   και  το   κάτι   παραπάνω    χάρις     στο   συλλείτουργο    τεσσάρων    αρχιερέων   ήτοι   του   Δημητριάδος , του  Νιγηρίας ,  του   Αχαρνών   και  του   Μεσσηνίας  , ο   οποίος   τους   συναγωνίστηκε  στην   καλλιφωνία  !  Το   καλό   να   λέγεται ,  άλλωστε   έχουμε   ασκηθεί   στην   οφειλόμενη    αποστασιοποίηση ,   στην   υποχρέωση    όταν   αυτοί   ντύνονται   τά   άμφια ,  εμείς  να   τους   ξεντύνουμε   από   κάθε   τι   το   ανθρώπινο  !  Τι   όμορφος    κόσμος,   ιδανικός ,  αγγελικά    πλασμένος  !  Ακούς   το   φτερούγισμα   των   αγγέλων  σε  κάθε   θόλο   αυτής  της  εκκλησιάς   μέχρι   τον   φωτεινό   της   τρούλο !  Οι   τά   χερουβίμ  μυστικώς   εικονίζοντες  …..πάσαν  την   βιωτικήν   μέριμναν   απωθώμεθα  !

             Ενώ   όμως   θές  ν’αγιάσεις ,  δεν   σ’αφήνουν  το   σόλοικα    και   τά   φάλτσα   του    σεβ.Ιγνατίου     Ενώ  , χωρίς   να   σπαταλίσουμε   ανοήτως   τον   χρόνο   μας   παρακολουθώντας  το  πολυήμερο   συνέδριο  , οι   κανονιοβολισμοί    άφθασαν    στ’αυτιά  μας ,    ο   σεβ.Ιγνάτιος   προσπάθησε   να   μας   πείσει  , ότι   το   συνέδριο   έγινε   για   να   μπορέσουμε ΄΄  να   ωφεληθούμε   από  την  εφαρμογή   των   ιερών    κανόνων   στη   σημερινή   εποχή ‘’  Λόγια  αφελή   για   κάθε   ανυποψίαστο    ακροατή  ,  αλλά  στην  ουσία   γεμάτα   με  πονηρό    νόημα   Αλήθεια   σεβασμιότατε   δεν    χλευάσατε   τους   ιερούς   κανόνες  , δεν   τους   θεωρήσατε    απηρχαιωμένους ,   δεν  τους  ονομάσατε    μουσειακό   είδος ,  δεν   προβάλατε   την   ανάγκη   εκσυγχρονισμού    των ,  ώστε   να  είναι   εύχρηστοι   στη   σημερινή  όπως  λέτε   εποχή   ;   Εφ’όσον    η   θεολογία   σας   εξελίσσεται   σε   συνάρτηση   με   τον   ιστορικό    χωροχρόνο ,   δεν   έλκει   και  τους   ιερούς  κανόνες   σ’  αυτή   την   εξέλιξη  ;  Μήπως   μιλήσατε   για  την   ανάγκη  στη  σημερινή  εποχή   για   νηστεία ,   εγκράτεια ,  προσευχή  ,εκκλησιασμό ,  ασκητικότητα ,  που  τά   έχουμε   όλοι   ανάγκη ,   για    προσήλωση   στη   δογματική   διδασκαλία   της   εκκλησίας ,   για   αποχή   από   τις   αιρέσεις    και   τους   φορείς   των ,  όπως    επιτάσσουν  οι   ιεροί    κανόνες  ,   ή   προσπαθήσατε   να   τους   αποδώσετε  την   σχετικότητα   του   χρόνου  εκμεταλλευόμενοι    κάποια   πολιτιστικά   στοιχεία   όπως   για  κάποιο   κανόνα  ,  που   απαγορεύει   τους    χριστιανούς   να   συγχρώνται   με  τους   αιρετικούς    στα  δημόσια   λουτρά  ,  εφ’  όσον   σήμερα   δεν   έχουμε   δημόσια  λουτρά   ;  Τότε   αναθεωρείστε   και  το   Ευαγγέλιο   και   παρουσιάστε  μας   κάποιο    μοντέρνο   Χριστό   επιβιβαζόμενο   όχι   σε   πώλο   όνου ,  αλλά   σε   κάποιας   μάρκας   αυτοκίνητο   παρασύροντας   ολόκληρο   το   Ευαγγέλιο   σε   μία   σχετικότητα   Αυτά   ας   μην  τά  θεωρήσει   κανείς  υπερβολές   και   φαντασίες   μου ,   αλλά   έχουν   λεχθεί   μέσα   στην   ακαδημία   του   σεβ.Ιγνατίου   Είχαμε   την  εντύπωση  ότι   οι   ιεροί   κανόνες   είναι   επισημότατα   κείμενα   ως   αποφάσεις  των   οικουμενικών   συνόδων,  πού    έχουν   γίνει   με   την   επιστασία   του   Αγίου   Πνεύματος   Δεν  νομίζετε   ότι   είναι     αρκετά   παιδαριώδες   να   λέτε   ότι  ‘’ θα   τους   ερμηνεύσετε   με   βάση  την   εμπειρία  σας   ώστε   να   τους   προσαρμόσετε   στην   σημερινή   εποχή’’  ; 
           Ο  λόγος  του   Θεού   είναι   απλους ,  άδολος ,  ανυπόκριτος   και   δεν   γνωρίζει   προσωποληψία ,  ώστε   άλλα  απατηλά    να   λέγει   στο   εκκλησίασμα  ,  που   κατά   την   γνώμη   σας  είναι   χαμηλού   επιπέδου   και   βαυκαλίζεται   με   κάποια   παραμύθια   προς   λαϊκή   κατανάλωση   και   άλλα   μέσα   στην   ακαδημία   σας ,  όπου  κατά   την   γνώμη  σας    παράγεται   θεολογία,  μόνο   που   αυτή   η   θεολογία   δεν   είναι   η  θεολογία   του   Αγίου   Πνεύματος  , αλλά  η   θεολογία   του   σωλήνα !  


                     Λωρίτου  Ελένη