Πέμπτη, 24 Ιουλίου 2014

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ http://www.agonas.org/


Α) ΕΚΛΟΓΕΣ επισκοπων ή ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ;
Ο ΑΓΙΟΣ ΑΧΙΛΛΕΙΟΣ  ΛΑΡΙΣΑΣ ΚΑΤΑΤΕΙΛΗΜΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ  ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ ΤΩΝ ΔΕΣΠΟΤΑΔΩΝ 

ΜΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Μητροπολίτης: «Ο νυν Αρχιεπίσκοπος φέρει βαρεία την ευθύνη που δεν προχώρησε, παρά τις προτάσεις, μέχρι σήμερα, στην αλλαγή του τρόπου εκλογής των αρχιερέων. Φαινόμενα όπως η σχεδόν επικύρωσις υπό της ιεραρχίας επιλογών συγκεκριμένων προσώπων, όπως φαίνονται και σε δημοσιεύματα εφημερίδων μήνες προ της εκλογής των, όπως επίσης το να ψηφίζει ο κάθε ιεράρχης με το γραφικό του χαρακτήρα, αφού υποστεί προηγουμένως τη βάσανο των πιέσεων, πρέπει, επιτέλους, να τελειώσουν! Αλλιώς, θα συνεχίζουμε να εμπαίζουμε τον Θεό και τους ανθρώπους! Τελικά, δεν είναι υπερβολικό το λεχθέν: ότι δεν πρόκειται για εκλογές ιεραρχών, αλλά για διορισμό!».
Δημοσιογράφος: «Σεβασμιώτατε, μου λέτε ότι η επιλογή των αρχιερέων δεν γίνεται δια της επιφοιτήσεως του Αγίου Πνεύματος;».
Μητροπολίτης: «Θα σας πω κάτι που είπε ο Ιερός Χρυσόστομος: “Το Άγιον Πνεύμα πάντας χειροτονεί, αλλ’ ου πάντας εκλέγει”. Δυστυχώς… θα πρόσθετα».
Δημοσιογράφος, επιμένει: «Έχω την εντύπωση, με όσα λέτε, ότι τελικά η εκλογή αρχιερέων αποσκοπεί μόνο στη δημιουργία προσωπικού στρατού του Αρχιεπισκόπου…».
Μητροπολίτης, απαντά: «Αυτό ακριβώς εννοώ με αυτό που σας είπα παραπάνω: ότι απουσιάζει η θεολογική και εκκλησιολογική βάση…».
Αυτά έλεγε ο τότε δεσπότης Θηβών και Λειβαδιάς κ. Ιερώνυμος και σήμερα αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος σε συνέντευξη στον τότε διευθυντή της εφημερίδας «Βραδινή» Κωστή Δήμτσα που δημοσιεύτηκε στις 26 Ιανουαρίου του 2003 για τον αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο.
Και τώρα ο ίδιος τα κάνει χειρότερα από τους προηγούμενους. “Διορίζει για να δημιουργήσει - πιο ισχυρό- προσωπικό στρατό”. Αυτή είναι η αιτία που ο λαός είναι αποίμαντος, τα προβλήματα της Εκκλησίας άλυτα και με το χρόνο δυσκολεύουν πιο πολύ.

Β) ΕΚΛΟΓΕΣ ή ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ;

Ήταν φοβερό αυτό που φέτος είδαν και άκουσαν οι απανταχού Ορθόδοξοι Έλληνες ως προς τα παρασκήνια. Πώς, και ποιοι δηλαδή θα… διοριστούν (!) στις χηρεύουσες μητροπόλεις. Και εκτός αυτών, νάσου και εμφανίζεται ο Πατριάρχης του Γένους, δήθεν για να παραβρεθεί στο κολέγιο Αθηνών και παρακολουθήσει την προβολή της ταινίας «Τότε οι Νεκροί Πεθαίνουνε. Όταν τους λησμονάνε» που αφορούσε το κοιμητήριο της Κωνσταντινούπολης, ενώ ο λόγος ήταν οι εκλογές μητροπολιτών! Ήθελε και αυτός μερίδιο.
Μεγάλος οργασμός και συσκέψεις επί συσκέψεων του αρχιεπισκόπου με στενούς φίλους δεσποτάδες, με τον Πατριάρχη, με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και δεσποτάδων με δεσποτάδες, για “την επιθυμία του Αγίου Πνεύματος”.
Και αφού τα βρήκαν, έκαναν και μια Θεία Λειτουργία στο παρεκκλήσι της μονής Πετράκη να “κατέβει το Άγιο Πνεύμα” να τους φωτίσει (!). Την λειτουργία την έκανε ο τελευταία χειροτονηθείς δεσπότης Κίτρους… σε μια εκκλησία άδεια, αφού κανένας από τους 80 δεσποτάδες δεν εκκλησιάστηκε, παρά μόνο κατά τις 10 π.μ. συγκεντρώθηκαν στο συνοδικό μέγαρο να κάνουν και μια μικρή προσευχή – η μεγάλη θέλει χρόνο – και ν’ αρχίσουν την “ψηφοφορία”. Εν τω μεταξύ οι διορισμένοι βρίσκονταν στον προθάλαμο των συνεδριάσεων με γραμμένο το μήνυμα που θα απήγγειλαν.
Και κατά το έθιμον (;) ακούσθηκε η φωνή κάποιου να λέγει: «Η Χάρις του Παναγίου Πνεύματος… εξελέξατο…».
Είναι φοβερό! Καλά τους ανθρώπους δεν τους ντρέπονται, το Θεό και το Πανάγιο Πνεύμα, που εμπαίζουνδεν φοβούνται;

Αφού, «δεν πρόκειται για εκλογές ιεραρχών, αλλά για διορισμό» (Αρχιεπ. Ιερώνυμος), πώς να ντραπούν και να φοβηθούν;                       Συνεχίζεται “Εκλογές ή Διορισμοί”

‘Ιεροκλοπες’

Έχει νομική θωράκιση

η Εκκλησiα;

Θα πρέπει να ομολογηθεί η θλιβερή αλήθεια: τον ιερό χώρο της Εκκλησίας μας, το θησαυροφυλά­κιο αυτό της Χάριτος του Θεού, τον έχουμε κατα­ντήσει χώρο ληστών. Η αυθαιρεσία, η αδιαφάνεια, η δολιότητα περί τη διαχείριση των οικονομικών πλεονά­ζουν. Η «ιεροκλοπή» θριαμβεύει. Εξαιρέσεις, βέβαια, υπάρχουν πολλές. Δεν είναι όμως ικανές να ανατρέψουν τα δεδομένα.
Ο χώρος αυτός, εν τούτοις, δεν είναι νομικά ανοχύρω­τος (Μιλάμε για νομική θωράκιση και όχι για ηθική ή κανο­νική, διότι όσοι επιδίδονται στο άθλημα (!) της «ιεροκλοπής» δεν έχουν και τις καλύτερες δυνατές σχέσεις ούτε με την ηθική, ούτε με τους I. Κανόνες. Μόνο το νόμο λογαριάζουν. Τον αστυνόμο και το δικαστή. Οι κατά νόμον, λοιπόν, υπεύθυνοι, όποιο πόστο και αν κατέχουν, έχουν χρέος να προστατεύουν το χώρο της Εκκλησίας από τους κλέφτες, όποιοι και αν είναι. Περιττό να πούμε ότι αν, για οποιοδήποτε λόγο, δεν πράξουν το καθήκον τους, υπέ­χουν ποινικές και αστικές ευθύνες ως υποκρύπτοντες εγκληματίες.
Παραθέτουμε το νομικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο μπο­ρούν να κινηθούν.
Α. Οι I. Ναοί, (και οι I. Μονές, πλην των Ησυχαστηρίων), είναι Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ). Διοικο­ύνται δε από συγκεκριμένα Διοικητικά Συμβούλια (ΔΣ) και διαθέτουν το καθένα ειδική σφραγίδα.
Β. Οι Επίτροποι, τα μέλη, δηλ., των ΔΣ των εν λόγω ΝΠΔΔ διορίζονται μεν από τον οικείο Μητροπολίτη, αλλά ουδείς δύναται να τους απολύσει, έως τη λήξη της τριετο­ύς θητείας τους.
Γ. Τα τέσσερα λαϊκά μέλη των ΔΣ των I. ναών, μαζί με τον Πρόεδρο -τον Ιερέα - φέρουν απέναντι του νόμου ακέ­ραιη την ευθύνη της διοικήσεως του ΝΠΔΔ.
Δ. Ουδείς Μητροπολίτης δύναται να καταργήσει ή να αλλοιώσει αποφάσεις του ΔΣ. Αυτός ασκεί μόνο εποπτεία και έλεγχο νομιμότητας επί των αποφάσεων. Ειδικά παρανομεί αν τροποποιεί τους προϋπολογισμούς του Νομικού Προσώπου, (πράγμα πολύ σύνηθες), όπως, παρανομούν και τα Μέλη του ΔΣ, αν αντιπαρέρχονται εν σιωπή τις τροποποιήσεις αυτές.
Ε. Η παροχή και η λήψη δώρων σε είδη ή χρήματα, χωρίς τις εκ των νόμων προβλεπόμενες διαδικασίες (απο­φάσεις ΔΣ, λήψη αποδείξεων, κτλ), αποτελούν έκνομες ενέργειες, που υπόκεινται σε ποινική και αστική δίωξη και για τους δωρητές και για τους λήπτες.
ΣΤ. Οι ιερείς καλύπτονται με το αμετάθετο. Ο Μητροπο­λίτης δεν δύναται με κανένα τρόπο να τους απομακρύνει από την ενορία τους ή τη Μητρόπολη, παρά μόνο με δική τους αίτηση. Αν παρεκτρέπονται, μια και μόνη είναι η οδός για την απομάκρυνσή τους: τέλεια δίκη και τελεσίδι­κη καταδίκη.
Ζ. Ακόμα και αν ένας ιερέας δεν έχει κανονικό διορισμό σε μια συγκεκριμένη ενορία μετά παρέλευση 5ετούς υπη­ρεσίας εκεί, μονιμοποιείται και κάθε μετάθεσή του είναι παράνομη και άκυρη.
Η. Ο Μητροπολίτης δικαιούται να αποσπάσει ιερέα σε άλλη ενορία για έξι μόνο μήνες. Ούτε μια μέρα περισσό­τερο.
Θ. Στις Μονές οι Ηγούμενοι και οι Ηγουμένισσες είναι ισόβιοι (όταν η Μονή έχει πάνω από τρία μέλη και έχουν κανονική εκλογή). Ο Μητροπολίτης δεν μπορεί να τους απολύσει.
Ι. Προσθέτουμε ότι ούτε τα ηγουμενοσυμβούλια αλλά­ζουν σύνθεση, εφ’ όσον έχουν εκλεγεί κανονικώς.
ΙΑ. Η υπεξαίρεση χρημάτων ή άλλων πολυτίμων αντικει­μένων δια της βίας ή δια δολίων μεθόδων από I. Ναούς ή Μονές, τιμωρείται με φυλάκιση έως και δέκα (10) έτη. Σημειώνουμε την περίπτωση του Μητροπολίτη κ. Παντε­λεήμονα Μπεζενίτη, ο οποίος καταδικάστηκε πρωτοδίκως σε οκταετή κάθειρξη για παράνομη απόσπαση χρημάτων από Μοναστήρι!!!
Μέσα σ’ αυτό το νομικό πλαίσιο κινηθείτε σεβαστοί Πατέρες, Μητέρες και αγαπητοί Αδελφοί, μέλη των ΔΣ των εκκλησιαστικών ΝΠΔΔ, και ενεργείστε τα δέοντα για την περιφρούρηση της ιερότητας του χώρου, την ευθύνη του οποίου έχετε αναλάβει. Μην κλείνετε τα μάτια, για να μη βλέπετε τα όσα έκνομα γίνονται γύρω σας. Μην υπο­γράφετε, από «υπακοή» (!) γλοιώδη κείμενα στηρίξεως προϊσταμένων σας, που έχουν κατακλέψει την Εκκλησία, χωρίς ίχνος ντροπής. Πολύ περισσότερο μη γίνεστε συνεργοί τους. Καταλάβετέ το καλά, η σπάθη της ανθρώ­πινης δικαιοσύνης και ιδίως της αδέκαστης θείας, κρέμε­ται πάνω από τα κεφάλια σας.
Μη φοβάσθε, λοιπόν. Λάβετε θάρρος και δύναμη από το Θεό. Και αντισταθείτε. (Το θέμα είναι πολύ σοβαρό. Γι’ αυτό θα επανέλθουμε. Για να μάθουν οι εκκλησιαστικοί σύμβουλοι, ότι δεν μπορούν να δίνουν χρήματα σε κάθε απαίτηση των δεσποτάδων. Το αδίκημα είναι ποινικό.)
Περ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ Σ.Κ.Χ.

«Ο Θεoς να αναπαyει την ψυχh του σφαγeα μας…»

(ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ)


Τα τελευταία χρόνια παρακολουθούμε με κομμένη την ανάσα τους διωγμούς των Χριστιανών στις χώρες που κυριαρχεί το Ισλάμ. Χιλιάδες εκκλησίες έχουν καταστραφεί, εκατομμύρια χριστιανοί έχουν δολοφονηθεί, χιλιάδες γυναίκες έχουν βιαστεί, και… έχουν βασανιστεί για να αλλαξοπιστήσουν.

Η επίσκεψη του Πατριάρχη του “γένους μας” κ. Βαρθολομαίου στο εν Θεσσαλονίκη σπίτι του σφαγέα των Ελλήνων Κεμάλ Ατατούρ, έφερε στο νου μας τις φρικαλεότητές του σε βάρος των μη ισλαμικών λαών μετατρέποντας τη Μικρά Ασία σε απέραντο νεκροταφείο.

Κατάθλιψη κυρίευσε την ψυχή μας όταν πληροφορηθήκαμε τα παρακάτω που έγραφε στο βιβλίο των επισκεπτών.

«Είμαστε χαρούμενοι που επισκεπτόμαστε την ανακαινισμένη οικία στη Θεσσαλονίκη του ιδρυτή της Τουρκικής Δημοκρατίας Ατατούρ. Ευχόμενος, ο Θεός να αναπαύει την ψυχή του, ικετεύουμε τον Μεγαλοδύναμο, οι μεταρρυθμίσεις του να ζουν για πάντα και ο λόγος του “Ειρήνη στη χώρα, ειρήνη στην Οικουμένη” όσο περνάει ο χρόνος να γίνεται πραγματικότητα. Με τις ευλογίες μας».

Τι κρίμα! Έστειλε τις ευλογίες του στον άνθρωπο που κατέσφαξε τον μικροασιατικό Ελληνισμό και ζήτησε και την ανάπαυση της ψυχής του.

Για τις χιλιάδες αθώες ψυχές των θυμάτων του ζήτησε ο Πατριάρχης μας από τον Μεγαλοδύναμο να τις αναπαύσει;

Και ποιες μεταρρυθμίσεις του θέλει να ζουν για πάντα; Μήπως εννοεί τις σφαγές που έκανε σε Έλληνες, Αρμενίους, Ασσυρίους κ.α.; Δεν αντιλαμβάνεται ότι με τις… ευχές του εμπαίζει τις ψυχές εκατομμυρίων θυμάτων;

Έχουμε μείνει άφωνοι, γιατί ο άνθρωπος ούτε τα προσχήματα δεν τηρεί.

Και μη μας πει κάποιος ότι δεν μπορούσε να κάνει διαφορετικά γιατί είναι Τούρκος πολίτης. Γιατί, ποιοι Έλληνες Μουφτίδες, που πηγαινοέρχονται στην Κωνσταντινούπολη, επισκέφθηκαν ποτέ το Ελληνικό Προξενείο ή άλλους χώρους που συνδέονται με τους Έλληνες της Πόλης;

Αλλά κάτι τέτοιο ούτε που περνάει από τη φαντασία τους.



Μπας και τον «δουλεύει»;

Ασφαλώς γνωρίζετε τον “χριστιανό” Βουλευτή και υπουργό κ. Μ. Χαρακόπουλο και θυμάσθε τί είχε δηλώσει για την αργία της Κυριακής και κάποια άλλα ουσιώδη που τον άφησαν αδιάφορο. Για το γάλα όμως θίχτηκε και παραιτήθηκε.

Προ ημερών (10.6.14) επισκέφθηκε στο αρχονταρίκι του αγ. Νικολάου τον δεσπότη Λάρισας Ιγνάτιο να του “ευχηθεί και επισήμως” τα “ΕΤΗ ΠΟΛΛΑ” για την συμπλήρωση εικοσαετίας από την ανάληψη του βαθμού της αρχιεροσύνης (!).


Τον συνεχάρη για το πολυσήμαντο ποιμαντικό έργο που επιτελεί στη Λάρισα. Τώρα, πού το είδε ο κ. Βουλευτής το ποιμαντικό έργο, είναι άλλη ιστορία. Εμείς, γνωρίζουμε καλά ότι, επί χρόνια υπάρχει στον προϋπολογισμό των ναών κωδικός “πνευματική δράση”, για να εισπράττει χρήματα. Μάλιστα φέτος τα διπλασίασε διότι δεν επαρκούσαν ούτε για το ανύπαρκτο έργο του. Εάν ο κ. Βουλευτής δεν το γνώριζε, ας ρωτούσε κάποιο γνωστό του ιερέα να το πληροφορηθεί!

Θαυμάζει ο κ. Βουλευτής την «βαθιά του θεολογική κατάρτιση, την οποία μαρτυρά το πηγαίο κήρυγμά του». Για ποια θεολογική κατάρτιση μιλάει ο άνθρωπος; Μήπως υπάρχει κάποιο σύγγραμμα ή θεολογική μελέτη ή ανάλογο δημοσίευμα που το γνωρίζει αυτός και όλος ο κόσμος το αγνοεί; Όσο για το «πηγαίο κήρυγμα» τί να πούμε; Πού το ανακάλυψε; Δεν περιμέναμε, χρόνια πολιτικός και υπουργός, να κάνει τέτοιο “ψιλό γαζί” σε έναν ιερωμένο και μάλιστα δεσπότη!

Όσο για την «έντονη φιλανθρωπική δράση και το κοινωνικό έργο που αθόρυβα επιτελεί η Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου…», που αναφέρει ο κ. Βουλευτής, θα δικαιολογούσαμε την άποψή του εάν ήταν από άλλη εκλογική περιφέρεια. Τώρα όμως, είναι κρίμα να μην γνωρίζει τί συμβαίνει και ποια είναι η κατάσταση στους 3-4 φορείς της περιοχής.
Του γνωρίζουμε συνοπτικά τα εξής:



Το ορφανοτροφείο: Στοίχισε 520.000 € (δήλωση του Ιγνατίου). Ας πληροφορηθεί ο κ. βουλευτής ότι τα χρήματα που εισπράχθηκαν για το σκοπό αυτό είναι πολλαπλάσια από την Αγ. Παρασκευή, από τους ναούς, από το Κρίκκειο κληροδότημα, από κοινοτικά προγράμματα, δισκοφορίες κ.α. και θα διαπιστώσει ακόμα ότι για τα 8-9 κοριτσάκια του φτάνουν 150-190.000 € το χρόνο (εφ. 20/1/14).

Το γηροκομείο: Το κατασκεύασε ιδιώτης. Άφησε και “προίκα” για τη συντήρησή του. Οι τρόφιμοι αφήνουν τις συντάξεις και άλλα περιουσιακά στοιχεία. Εισπράττει από τους ναούς, την Αγ. Παρασκευή, άλλα προσκυνήματα, δισκοφορίες, δωρεές και από τα έσοδα της Παναγίας. Που πάνε τόσα χρήματα;

Την λειτουργία του «Επιουσίου» πληρώνουν ανά εβδομάδα οι ενορίες. Η μητρόπολη, μόνο εισπράττει – εισπράττει από ζωντανούς και νεκρούς, από τριμηνίες των ναών, από προσκυνήματα, από δισκοφορίες, από δωρεές και έκτακτα χαράτσια.

Οι κατασκηνώσεις: Ανύπαρκτες μεν αλλά αφορμή είσπραξης μέσω κωδικού του προϋπολογισμού. Η 18χρονη «διακονία» υπολογίζεται ότι απέφερε πάνω από 1.000.000 €. Κάθε φθινόπωρο ο δεσπότης βεβαιώνει τους αγανακτισμένους παπάδες ότι το… επόμενο καλοκαίρι θα εντείνει τις… προσπάθειες για την εξεύρεση οικοπέδου (sic). Ήδη πέρασαν 18 χρόνια από την αποφράδα εκείνη χρονιά. Ποια λοιπόν τα έργα και στον κωδικό αυτό; Και τα χρήματα τί γίνονται;

Για την ΛΟΓΙΑ Φ.Α. και για μερικά άλλα έχουμε γράψει αρκετές φορές. Εδώ στο ελληνικό η αλληλοκάλυψη οργιάζει. Ίσως χρειάζεται κάποια ΤΡΟΪΚΑ να ξεκαθαρίσει τα πράγματα.

Τώρα τελευταία μυρίστηκε κοινοτικά χρήματα ΕΣΠΑ και έριξε αγκίστρι. Γι’ αυτό και προτρέπει τους χριστιανούς λέγοντας: Βάλτε κι εσείς ένα χεράκι (προσευχηθείτε) μπας και πάρουμε τα λεφτά του ΕΣΠΑ. Αγαπητέ κ. Χαρακόπουλε, να ξέρεις ότι όταν κάποια στιγμή ο Θεός το επιτρέψει και φύγει από την Λάρισα, τα μόνα που θα μείνουν, θα είναι καμιά δεκαπενταριά ντουλάπες, για τις πάνω από 200 στολές με τις ανάλογες μίτρες, πατερίτσες, σταυρούς, εγκόλπια και άλλα αξεσουάρ, τα οποία θα τα πάρει μαζί του, όπως και ο μακαρίτης Σεραφείμ Ορφανός...

Αυτό είναι το “ποιμαντικό”, φιλανθρωπικό, θεολογικό, κηρυκτικό… έργο του! Εις “ΕΤΗ ΠΟΛΛΑ ΔΕΣΠΟΤΑ”.




ΡΩΤΑΜΕ ΤΟΝ “άγιο” ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ

Αρκετοί Βολιώτες για χρόνια μας ρωτούν, θέλοντας να μάθουν, για ποιους μοναχούς ο μακαριστός Δημητριάδος Ηλίας έβγαλε κανόνα και άφησε εντολή να μην γίνουν αυτοί ποτέ ιερείς;
Και αν είναι αλήθεια, πώς ο Χριστόδουλος ερχόμενος χειροτόνησε αυτούς πρώτους ιερείς - αρχιμανδρίτες;
Μήπως γνωρίζετε ποιοι ανέλαβαν το ρόλο του κουρέα των παραδοσιακών παπάδων; Γιατί δεν μπορεί τη μια να μπαίνουν στο επισκοπείο ιεροπρεπείς και παραδοσιακοί και την άλλη να βγαίνουν χωρίς κότσο και μακρυά γενειάδα; Εκτός κι αν ο Χριστόδουλος τους… έπεισε να το κάνουν κραδαίνων την…, «εν Αγίω Πνεύματι» δαμόκλειον σπάθην.
Θυμάστε ποιοι απ’ αυτούς έγιναν πρώτοι επίσκοποι μόλις ανέλαβε αρχιεπίσκοπος ο μακαριστός Χριστόδουλος;
Το ρωτάμε σε σας “άγιε” Καισαριανής, γιατί ήσασταν χρόνια στο Βόλο και θα τα γνωρίζετε ίσως!
Γι’ αυτά, περιμένουμε απάντηση. Όταν μάλιστα ξανάρθετε στη Λάρισα “προσκεκλημένος”, έχουμε κι άλλες ερωτήσεις να σας κάνουμε, για να μάθει ο κόσμος του Βόλου, που έχει απορίες και απευθύνεται στην εφημερίδα μας.