Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου 2015

EXOYN ΛΥΣΣΑΞΕΙ ΟΙ ΑΘΕΟΙ, ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΑΠΑΝΤΑ


πανελληνια Ενωση Θεολόγων
 Xαλκοκονδύλη 37 – 104 32 AΘHNA (Tηλ. 21052 24 180 FAX 21052 24 420, E-mail : petheol@gmail.com, Ιστοχώρος : www.petheol.gr
Αθήνα 25 Σεπτεμβρίου 2015
Αριθμ. Πρωτ.: 126
αθεϊα λύσαξε copy
Προς το ΔΣ της ΟΛΜΕ,ού, Τ.Κ. 10563 Αθήνα Κορνάρου 2 & Ερμ

Θέμα: Ανοικτή επιστολή διαμαρτυρίας της Πανελλήνιας Ένωσης
Θεολόγων προς το ΔΣ της ΟΛΜΕ

Μετά την ανακοίνωση που δημοσιοποιήθηκε από το ΔΣ της ΟΛΜΕ για το ευαίσθητο ζήτημα της απαλλαγής των μαθητών από το Μάθημα των Θρησκευτικών (ΜτΘ), αισθανόμαστε την ανάγκη, ως Θεολόγοι επιστήμονες, υπεύθυνοι παιδαγωγοί και συνάδελφοι, να προβούμε στις παρακάτω παρατηρήσεις:
1. Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για τον τρόπο με τον οποίο το ΔΣ της ΟΛΜΕ αναλαμβάνει τέτοιες πρωτοβουλίες για ένα τόσο πολύπτυχο και ευαίσθητο ζήτημα, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, τα χιλιάδες μέλη της οποίας είναι και μέλη της ΟΛΜΕ. Αυτό συνιστά αντισυναδελφική και αντιδεοντολογική ενέργεια, ατόπημα που τραυματίζει το κοινό αίσθημα για δημοκρατικές διαδικασίες και, ταυτόχρονα, προσβάλλει και υποτιμά, από ηθικής και συνδικαλιστικής απόψεως, τους Θεολόγους εκπαιδευτικούς της ΟΛΜΕ. Ο τρόπος δε, με τον οποίο διατυπώνεται το αίτημα του ΔΣ της ΟΛΜΕ προς τον Υπουργό Παιδείας, αφού πρώτα το «συζήτησε … και αποφάσισε» προδίδει το πνεύμα μιας αλάθητης αυθεντίας, που αποφαίνεται επί ενός ζητήματος, ερήμην αυτών στους οποίους αφορά άμεσα.
2. Η αποσιώπηση ή άγνοια στοιχείων, που θα μπορούσαν να φωτίσουν την πραγματικότητα στο σύνολό της, για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, ή ακόμη, η σκόπιμη απόκρυψή τους, εγείρει εύλογες ανησυχίες για προσπάθεια επιβολής ατομικών ιδεολογιών στο σύνολο των εκπαιδευτικών και μαθητών της χώρας μας. Σε διευκρινιστικό κείμενο, το οποίο επισυνάπτεται στο κείμενο της ανακοίνωσης της ΟΛΜΕ και το οποίο αναρτήθηκε σε εκπαιδευτικό ιστότοπο (http://www.alfavita.gr/arthron/ολμε-για-την-απαλλαγή-μαθητών-στο-μάθημα-των-θρησκευτικών) παρέχονται στοιχεία, στα οποία βασίστηκε η συγκεκριμένη απόφαση. Γίνεται, ιδιαιτέρως, αναφορά σε αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Τίθενται, λοιπόν, εύλογα τα ερωτήματα:
α) Γιατί ενώ στο πιο πάνω κείμενο γίνεται επιλεκτική αναφορά στις αποφάσεις της ΑΠΔΠΧ και σε άλλα στοιχεία που μπορούν και αυτά να τεθούν στην κονίστρα του διαλόγου, δεν γίνεται η παραμικρή αναφορά στην υπ’ αριθμ. 115/2012 Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου των Χανίων για το μάθημα των Θρησκευτικών;
Σύμφωνα με αυτή την απόφαση “Δεν νοείται απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών για μαθητή Χριστιανό Ορθόδοξο για «λόγους θρησκευτικής συνείδησης», αφού η ανάπτυξη αυτής είναι συνταγματική επιταγή δεσμευτική τόσο για την Πολιτεία όσο και για τον αποδέκτη αυτής μαθητή Χριστιανό Ορθόδοξο που συμπράττει στην υλοποίησή της… (σ. 26)”. Αν δεν γίνεται μνεία μιας τόσο σημαντικής δικαστικής απόφασης για το θέμα αυτό, συμπεραίνουμε ότι το ΔΣ της ΟΛΜΕ είτε δεν είναι καλά πληροφορημένο, είτε μεροληπτεί έναντι του μαθήματος των Θρησκευτικών και του κλάδου μας. Σε κάθε περίπτωση η απόκρυψη της αλήθειας στο σύνολό της, απ’ όπου και αν προέρχεται, ιδιαίτερα δε όταν υιοθετείται από ανθρώπους που θέλουν να αυτοχαρακτηρίζονται ως επιστήμονες και παιδαγωγοί, συνιστά προβληματική πρακτική.
β) Γιατί ενώ στο πιο πάνω κείμενο γίνεται αναφορά μονάχα στο άρθρο 13 του Συντάγματος, δεν αναφέρεται ούτε στο άρθρο 16 του Συντάγματος που θέτει ως σκοπό της παιδείας «την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης των Ελλήνων», ούτε στον ισχύοντα Εκπαιδευτικό Νόμο 1566/1985 άρθρο 1, που αναφέρει ως σκοπό της Εκπαίδευσης «να διακατέχονται οι μαθητές από πίστη προς στα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης»;
3. Πώς είναι δυνατόν, σε μία περίοδο κατά την οποία τα σχολεία της χώρας βρίσκονται αντιμέτωπα με βασικά προβλήματα λειτουργίας τους, ένα από τα πρωταρχικά αιτήματα του ΔΣ της ΟΛΜΕ προς τη νέα Αναπληρώτρια Υπουργό Παιδείας να είναι πώς θα εξασφαλιστούν όσο το δυνατόν περισσότερες απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών;
Μήπως το γεγονός αυτό συνιστά μεθοδευμένη μετατόπιση του ενδιαφέροντος σε θέματα που αναδύονται εκ του μηδενός και σκοπίμως, προκειμένου να αποπροσανατολιστεί ο κόσμος από την ουσία των πραγματικών και καυτών προβλημάτων που ταλανίζουν την εκπαίδευση;
Βασική αρχή της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων είναι ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί, όλων των ειδικοτήτων οφείλουμε να γίνουμε αρωγοί στη διαδικασία επίλυσης των ποικίλων και σοβαρών προβλημάτων της παιδείας, υπερβαίνοντας διαχωριστικές γραμμές που προάγουν ανεπιθύμητες και ζημιογόνες διακρίσεις.
Το μάθημα των Θρησκευτικών μαζί με τα υπόλοιπα μαθήματα του Αναλυτικού Προγράμματος, καλούνται να συμβάλουν, κάτω από τις υπάρχουσες αντίξοες πνευματικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες του λαού μας και τις δυσλειτουργίες των σχολείων μας, στην πραγμάτωση του σκοπού της ελληνικής εκπαίδευσης που είναι η αρμονική και ολόπλευρη ψυχοσωματική ανάπτυξη των Ελλήνων μαθητών (Νόμ. 1566/1985) και η ανάδειξή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
Θα μπορούσαμε να διατυπώσουμε και πολλές ακόμα θέσεις για το συγκεκριμένο ζήτημα, αλλά θεωρούμε ότι αυτές πρέπει να αποτελέσουν περιεχόμενο της διαβούλευσης για την οποία κάναμε λόγο παραπάνω.
Εκφράζουμε την ευχή και την πεποίθηση για την άμεση υιοθέτηση ενός πλαισίου διαλόγου, που θα ενθαρρύνει την επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των μελών της Ενώσεώς μας και του ΔΣ της ΟΛΜΕ. Έτσι, θα αποφευχθούν επικίνδυνες παρερμηνείες και παρεξηγήσεις, που λειτουργούν ανασταλτικά σε κάθε πρόοδο και προκοπή και πληγώνουν την ενότητα και τους κοινούς σκοπούς της Ομοσπονδίας μας.
Ταυτόχρονα, όμως, επιθυμούμε να γνωρίζετε ότι είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε τις θέσεις της Ενώσεώς μας, όχι μόνο για το μάθημά μας αλλά και για τις αξίες, τα πρότυπα και τις αρχές, που αποτελούν ανεκτίμητη κληρονομιά της πατρίδας μας και, ταυτόχρονα, συμβαδίζουν απόλυτα με το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Έτσι μονάχα, αισθανόμαστε πως ανταποκρινόμαστε στον θεσμικό ρόλο που καλούμαστε να διαδραματίσουμε στην ελληνική κοινωνία ως υπεύθυνοι λειτουργοί και δάσκαλοι.
Με τιμή
Για το ΔΣ της ΠΕΘ
Ο Πρόεδρος
Ο Γενικός Γραμματέας

________*  *  *  _______

Αριθμ. Πρωτ.: 125
Αθήνα 25 Σεπτεμβρίου 2015

Δελτίο τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων(ΠΕΘ) σχετικά με δηλώσεις της Αναπλ. Υπουργού Παιδείας και της ΟΛΜΕ για το μάθημα των Θρησκευτικών

 Με αφορμή αφενός όσα δήλωσε η νέα Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, κ. Σία Αναγνωστοπούλου, σε συνέντευξή της «Στο Κόκκινο» και αφετέρου ένα Δελτίο Τύπου της ΟΛΜΕ, σχετικά με το ζήτημα των απαλλαγών από το μάθημα των Θρησκευτικών, η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων αισθάνεται την υποχρέωση να υπενθυμίσει προς όλους ότι το ζήτημα έχει λυθεί οριστικά με τελεσίδικες αποφάσεις των ελληνικών δικαστηρίων, που δεσμεύουν τη διοίκηση και επομένως την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Άπαντες οι αρμόδιοι για τη λήψη αποφάσεων αλλά και οι συνάδελφοι συνδικαλιστές οφείλουν να μελετήσουν σε βάθος το περιεχόμενο της τελευταίας Εγκυκλίου καθώς και των σχετικών δικαστικών αποφάσεων, πριν προβούν σε προτάσεις και διατυπώσουν απόψεις για το ζήτημα.
Η εν λόγω Εγκύκλιος του τ. Υπουργού Παιδείας Α. Λοβέρδου για τις απαλλαγές αποτελεί ακριβώς συμμόρφωση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας με το περιεχόμενο των δικαστικών αποφάσεων που προέκυψε μετά από εντατική ενασχόληση με το ζήτημα στελεχών του Υπουργείου Παιδείας και τις σχετικές απαραίτητες παρεμβάσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων.
Εάν η Ένωση Αθέων που αποτελείται από 15-20 μέλη, θεωρεί «Ελπιδοφόρο ξεκίνημα για την νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας» τις δηλώσεις της Αν. Υπουργού, τούτο θα πρέπει να βάλει σε σκέψεις την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για το ποιοι είναι εκείνοι που ανακινούν ένα ζήτημα που έχει οριστικά επιλυθεί και ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετούν.
Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων περίμενε από όσους στελεχώνουν αυτήν την Κυβέρνηση να έχουν την διάθεση να διαλέγονται με τους κλάδους των εκπαιδευτικών, πριν να αποφασίζουν για θέματα που τους αφορούν άμεσα. Πιστεύουμε ότι αποφάσεις που παίρνονται εν βρασμώ και χωρίς συζήτηση και αναζήτηση λύσεων σε άμεση συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς, μόνον σε κακά αποτελέσματα για την παιδεία μας μπορούν να οδηγήσουν.
Η παιδεία μας έχει ανάγκη από σοβαρούς και εμπεριστατωμένους, από παιδαγωγικής πλευράς, χειρισμούς και σε κάθε περίπτωση δεν αντέχει σε άλλους επιπόλαιους πειραματισμούς.
Για όλα τα παραπάνω η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων:
1. Εκφράζει την αντίθεσή της σε αποφάσεις που αφορούν το Μάθημα των Θρησκευτικών και λαμβάνονται αυθαίρετα και αυταρχικά και εν αγνοία των Θεολόγων εκπαιδευτικών.
2. Δηλώνει έτοιμη να συνεργασθεί στενά με τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να υπάρξει σαφής και εμπεριστατωμένη ενημέρωση σχετικά με το ζήτημα των απαλλαγών από τα Θρησκευτικά, επί τη βάσει των όσων έχουν προκύψει από το 2008 και εξής οπότε και δημιουργήθηκε, ως μη όφειλε, το εν λόγω ζήτημα. Είμαστε βέβαιοι ότι ο διάλογος και η ενημέρωση με τη νέα Αν. Υπουργό Παιδείας είναι ο μόνος τρόπος που μπορεί να λειτουργήσει γόνιμα για αποφάσεις του Υπουργείου που αφορούν άμεσα τους εκπαιδευτικούς.
3. Λυπούμαστε για την διοίκηση της ΟΛΜΕ που αποφάσισε να μην συνεργάζεται με τον κλάδο μας για θέματα που μας αφορούν, αλλά να ενεργεί αυθαίρετα σε βάρος και εν αγνοία μας, κάτι το οποίο θεωρούμε ότι δεν τιμά καθόλου το ΔΣ της ΟΛΜΕ.
Το ΔΣ της ΠΕΘ

Θέμα: Ανοικτή επιστολή διαμαρτυρίας της Πανελλήνιας Ένωσης
Θεολόγων προς το ΔΣ της ΟΛΜΕ

Μετά την ανακοίνωση που δημοσιοποιήθηκε από το ΔΣ της ΟΛΜΕ για το ευαίσθητο ζήτημα της απαλλαγής των μαθητών από το Μάθημα των Θρησκευτικών (ΜτΘ), αισθανόμαστε την ανάγκη, ως Θεολόγοι επιστήμονες, υπεύθυνοι παιδαγωγοί και συνάδελφοι, να προβούμε στις παρακάτω παρατηρήσεις:
1. Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για τον τρόπο με τον οποίο το ΔΣ της ΟΛΜΕ αναλαμβάνει τέτοιες πρωτοβουλίες για ένα τόσο πολύπτυχο και ευαίσθητο ζήτημα, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, τα χιλιάδες μέλη της οποίας είναι και μέλη της ΟΛΜΕ. Αυτό συνιστά αντισυναδελφική και αντιδεοντολογική ενέργεια, ατόπημα που τραυματίζει το κοινό αίσθημα για δημοκρατικές διαδικασίες και, ταυτόχρονα, προσβάλλει και υποτιμά, από ηθικής και συνδικαλιστικής απόψεως, τους Θεολόγους εκπαιδευτικούς της ΟΛΜΕ. Ο τρόπος δε, με τον οποίο διατυπώνεται το αίτημα του ΔΣ της ΟΛΜΕ προς τον Υπουργό Παιδείας, αφού πρώτα το «συζήτησε … και αποφάσισε» προδίδει το πνεύμα μιας αλάθητης αυθεντίας, που αποφαίνεται επί ενός ζητήματος, ερήμην αυτών στους οποίους αφορά άμεσα.

2. Η αποσιώπηση ή άγνοια στοιχείων, που θα μπορούσαν να φωτίσουν την πραγματικότητα στο σύνολό της, για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, ή ακόμη, η σκόπιμη απόκρυψή τους, εγείρει εύλογες ανησυχίες για προσπάθεια επιβολής ατομικών ιδεολογιών στο σύνολο των εκπαιδευτικών και μαθητών της χώρας μας. Σε διευκρινιστικό κείμενο, το οποίο επισυνάπτεται στο κείμενο της ανακοίνωσης της ΟΛΜΕ και το οποίο αναρτήθηκε σε εκπαιδευτικό ιστότοπο (http://www.alfavita.gr/arthron/ολμε-για-την-απαλλαγή-μαθητών-στο-μάθημα-των-θρησκευτικών) παρέχονται στοιχεία, στα οποία βασίστηκε η συγκεκριμένη απόφαση. Γίνεται, ιδιαιτέρως, αναφορά σε αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Τίθενται, λοιπόν, εύλογα τα ερωτήματα:
α) Γιατί ενώ στο πιο πάνω κείμενο γίνεται επιλεκτική αναφορά στις αποφάσεις της ΑΠΔΠΧ και σε άλλα στοιχεία που μπορούν και αυτά να τεθούν στην κονίστρα του διαλόγου, δεν γίνεται η παραμικρή αναφορά στην υπ’ αριθμ. 115/2012 Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου των Χανίων για το μάθημα των Θρησκευτικών;
Σύμφωνα με αυτή την απόφαση “Δεν νοείται απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών για μαθητή Χριστιανό Ορθόδοξο για «λόγους θρησκευτικής συνείδησης», αφού η ανάπτυξη αυτής είναι συνταγματική επιταγή δεσμευτική τόσο για την Πολιτεία όσο και για τον αποδέκτη αυτής μαθητή Χριστιανό Ορθόδοξο που συμπράττει στην υλοποίησή της… (σ. 26)”. Αν δεν γίνεται μνεία μιας τόσο σημαντικής δικαστικής απόφασης για το θέμα αυτό, συμπεραίνουμε ότι το ΔΣ της ΟΛΜΕ είτε δεν είναι καλά πληροφορημένο, είτε μεροληπτεί έναντι του μαθήματος των Θρησκευτικών και του κλάδου μας. Σε κάθε περίπτωση η απόκρυψη της αλήθειας στο σύνολό της, απ’ όπου και αν προέρχεται, ιδιαίτερα δε όταν υιοθετείται από ανθρώπους που θέλουν να αυτοχαρακτηρίζονται ως επιστήμονες και παιδαγωγοί, συνιστά προβληματική πρακτική.
β) Γιατί ενώ στο πιο πάνω κείμενο γίνεται αναφορά μονάχα στο άρθρο 13 του Συντάγματος, δεν αναφέρεται ούτε στο άρθρο 16 του Συντάγματος που θέτει ως σκοπό της παιδείας «την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης των Ελλήνων», ούτε στον ισχύοντα Εκπαιδευτικό Νόμο 1566/1985 άρθρο 1, που αναφέρει ως σκοπό της Εκπαίδευσης «να διακατέχονται οι μαθητές από πίστη προς στα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης»;
3. Πώς είναι δυνατόν, σε μία περίοδο κατά την οποία τα σχολεία της χώρας βρίσκονται αντιμέτωπα με βασικά προβλήματα λειτουργίας τους, ένα από τα πρωταρχικά αιτήματα του ΔΣ της ΟΛΜΕ προς τη νέα Αναπληρώτρια Υπουργό Παιδείας να είναι πώς θα εξασφαλιστούν όσο το δυνατόν περισσότερες απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών;
Μήπως το γεγονός αυτό συνιστά μεθοδευμένη μετατόπιση του ενδιαφέροντος σε θέματα που αναδύονται εκ του μηδενός και σκοπίμως, προκειμένου να αποπροσανατολιστεί ο κόσμος από την ουσία των πραγματικών και καυτών προβλημάτων που ταλανίζουν την εκπαίδευση;
Βασική αρχή της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων είναι ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί, όλων των ειδικοτήτων οφείλουμε να γίνουμε αρωγοί στη διαδικασία επίλυσης των ποικίλων και σοβαρών προβλημάτων της παιδείας, υπερβαίνοντας διαχωριστικές γραμμές που προάγουν ανεπιθύμητες και ζημιογόνες διακρίσεις.
Το μάθημα των Θρησκευτικών μαζί με τα υπόλοιπα μαθήματα του Αναλυτικού Προγράμματος, καλούνται να συμβάλουν, κάτω από τις υπάρχουσες αντίξοες πνευματικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες του λαού μας και τις δυσλειτουργίες των σχολείων μας, στην πραγμάτωση του σκοπού της ελληνικής εκπαίδευσης που είναι η αρμονική και ολόπλευρη ψυχοσωματική ανάπτυξη των Ελλήνων μαθητών (Νόμ. 1566/1985) και η ανάδειξή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
Θα μπορούσαμε να διατυπώσουμε και πολλές ακόμα θέσεις για το συγκεκριμένο ζήτημα, αλλά θεωρούμε ότι αυτές πρέπει να αποτελέσουν περιεχόμενο της διαβούλευσης για την οποία κάναμε λόγο παραπάνω.
Εκφράζουμε την ευχή και την πεποίθηση για την άμεση υιοθέτηση ενός πλαισίου διαλόγου, που θα ενθαρρύνει την επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των μελών της Ενώσεώς μας και του ΔΣ της ΟΛΜΕ. Έτσι, θα αποφευχθούν επικίνδυνες παρερμηνείες και παρεξηγήσεις, που λειτουργούν ανασταλτικά σε κάθε πρόοδο και προκοπή και πληγώνουν την ενότητα και τους κοινούς σκοπούς της Ομοσπονδίας μας.
Ταυτόχρονα, όμως, επιθυμούμε να γνωρίζετε ότι είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε τις θέσεις της Ενώσεώς μας, όχι μόνο για το μάθημά μας αλλά και για τις αξίες, τα πρότυπα και τις αρχές, που αποτελούν ανεκτίμητη κληρονομιά της πατρίδας μας και, ταυτόχρονα, συμβαδίζουν απόλυτα με το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Έτσι μονάχα, αισθανόμαστε πως ανταποκρινόμαστε στον θεσμικό ρόλο που καλούμαστε να διαδραματίσουμε στην ελληνική κοινωνία ως υπεύθυνοι λειτουργοί και δάσκαλοι.
Με τιμή
Για το ΔΣ της ΠΕΘ
Ο Πρόεδρος
Ο Γενικός Γραμματέας

________*  *  *  _______

Αριθμ. Πρωτ.: 125
Αθήνα 25 Σεπτεμβρίου 2015

Δελτίο τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων(ΠΕΘ) σχετικά με δηλώσεις της Αναπλ. Υπουργού Παιδείας και της ΟΛΜΕ για το μάθημα των Θρησκευτικών

 Με αφορμή αφενός όσα δήλωσε η νέα Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, κ. Σία Αναγνωστοπούλου, σε συνέντευξή της «Στο Κόκκινο» και αφετέρου ένα Δελτίο Τύπου της ΟΛΜΕ, σχετικά με το ζήτημα των απαλλαγών από το μάθημα των Θρησκευτικών, η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων αισθάνεται την υποχρέωση να υπενθυμίσει προς όλους ότι το ζήτημα έχει λυθεί οριστικά με τελεσίδικες αποφάσεις των ελληνικών δικαστηρίων, που δεσμεύουν τη διοίκηση και επομένως την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Άπαντες οι αρμόδιοι για τη λήψη αποφάσεων αλλά και οι συνάδελφοι συνδικαλιστές οφείλουν να μελετήσουν σε βάθος το περιεχόμενο της τελευταίας Εγκυκλίου καθώς και των σχετικών δικαστικών αποφάσεων, πριν προβούν σε προτάσεις και διατυπώσουν απόψεις για το ζήτημα.
Η εν λόγω Εγκύκλιος του τ. Υπουργού Παιδείας Α. Λοβέρδου για τις απαλλαγές αποτελεί ακριβώς συμμόρφωση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας με το περιεχόμενο των δικαστικών αποφάσεων που προέκυψε μετά από εντατική ενασχόληση με το ζήτημα στελεχών του Υπουργείου Παιδείας και τις σχετικές απαραίτητες παρεμβάσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων.
Εάν η Ένωση Αθέων που αποτελείται από 15-20 μέλη, θεωρεί «Ελπιδοφόρο ξεκίνημα για την νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας» τις δηλώσεις της Αν. Υπουργού, τούτο θα πρέπει να βάλει σε σκέψεις την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για το ποιοι είναι εκείνοι που ανακινούν ένα ζήτημα που έχει οριστικά επιλυθεί και ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετούν.
Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων περίμενε από όσους στελεχώνουν αυτήν την Κυβέρνηση να έχουν την διάθεση να διαλέγονται με τους κλάδους των εκπαιδευτικών, πριν να αποφασίζουν για θέματα που τους αφορούν άμεσα. Πιστεύουμε ότι αποφάσεις που παίρνονται εν βρασμώ και χωρίς συζήτηση και αναζήτηση λύσεων σε άμεση συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς, μόνον σε κακά αποτελέσματα για την παιδεία μας μπορούν να οδηγήσουν.
Η παιδεία μας έχει ανάγκη από σοβαρούς και εμπεριστατωμένους, από παιδαγωγικής πλευράς, χειρισμούς και σε κάθε περίπτωση δεν αντέχει σε άλλους επιπόλαιους πειραματισμούς.
Για όλα τα παραπάνω η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων:
1. Εκφράζει την αντίθεσή της σε αποφάσεις που αφορούν το Μάθημα των Θρησκευτικών και λαμβάνονται αυθαίρετα και αυταρχικά και εν αγνοία των Θεολόγων εκπαιδευτικών.
2. Δηλώνει έτοιμη να συνεργασθεί στενά με τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να υπάρξει σαφής και εμπεριστατωμένη ενημέρωση σχετικά με το ζήτημα των απαλλαγών από τα Θρησκευτικά, επί τη βάσει των όσων έχουν προκύψει από το 2008 και εξής οπότε και δημιουργήθηκε, ως μη όφειλε, το εν λόγω ζήτημα. Είμαστε βέβαιοι ότι ο διάλογος και η ενημέρωση με τη νέα Αν. Υπουργό Παιδείας είναι ο μόνος τρόπος που μπορεί να λειτουργήσει γόνιμα για αποφάσεις του Υπουργείου που αφορούν άμεσα τους εκπαιδευτικούς.
3. Λυπούμαστε για την διοίκηση της ΟΛΜΕ που αποφάσισε να μην συνεργάζεται με τον κλάδο μας για θέματα που μας αφορούν, αλλά να ενεργεί αυθαίρετα σε βάρος και εν αγνοία μας, κάτι το οποίο θεωρούμε ότι δεν τιμά καθόλου το ΔΣ της ΟΛΜΕ.
Το ΔΣ της ΠΕΘ