Πέμπτη, 28 Απριλίου 2016

ΠΕΘ προς Φίλη, για τη μείωση των ωρών διδασκαλίας των Θρησκευτικών στα Δημοτικά Σχολεία: Κύριε Φίλη βιάζεσθε. Η Σταύρωση του Χριστού τελείται τη Μεγάλη Παρασκευή.

Αθήνα, 26 Απριλίου  2016
Αριθμ. Πρωτ.:   80
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κύριε Φίλη βιάζεσθε.
Η Σταύρωση του Χριστού τελείται τη Μεγάλη Παρασκευή.
Τη Μεγάλη Τρίτη, 26 Απριλίου 2016, το  Υπουργείο Παιδείας παρουσίασε την Υπουργική απόφαση για το ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο, συνοδευόμενη από ανακοίνωση που τιτλοφορείται: «Με υπογραφή Φίλη το ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο - Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου - Η συνταγματική επιταγή γίνεται πράξη - Ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά του δημοτικού σχολείου».

Η ως άνω Υπουργική απόφαση, κατά παράβαση κάθε συνταγματικής επιταγής,  εντελώς προκλητικά, μειώνει τις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών από 2 σε 1 στην Ε’ και ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου και ουσιαστικά καταργεί τη διδασκαλία του μαθήματος, αν συνυπολογίσει κανείς το γεγονός, ότι ήδη σε πολλά Δημοτικά Σχολεία γίνεται ελλιπής διδασκαλία ή δεν πραγματοποιείται καθόλου το μάθημα των Θρησκευτικών. 
Η απόφαση αυτή του Υπουργού Παιδείας, έρχεται να επιτείνει την όλη ζοφερή ατμόσφαιρα που καλλιεργείται από τον κ. Φίλη, αναφορικά με το μάθημα των Θρησκευτικών και τη σχεδιαζόμενη μετατροπή του σε θρησκειολογία ή, διαμέσου των νέων Προγραμμάτων Σπουδών, σε ένα πολυθρησκειακό Σούπερ Μάρκετ θρησκειών.
Με τον τρόπο αυτόν φανερώνει περίτρανα το μένος και την απαξίωσή του προς τη διδασκαλία της Ορθόδοξης χριστιανικής αγωγής στο ελληνικό σχολείο. Το μάθημα των Θρησκευτικών, ως εφόδιο γνώσης και βιώματος των ελληνοπαίδων στους δύσκολους καιρούς που διάγουμε, πέρα από την συμβολή του στις υπαρξιακές ανάγκες των μαθητών/τριών,  αποτελεί ένα από τα πιο σπουδαία ανθρωπιστικά και κοινωνικά μαθήματα του σχολείου.
Γι΄ αυτό και η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων όχι μόνο απαιτεί την επαναφορά των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών που αφαιρέθηκαν από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου αλλά και ζητάει επίμονα τον διορισμό Θεολόγων καθηγητών για να διδάσκουν το μάθημα στα Δημοτικά Σχολεία.
Ο Υπουργός Παιδείας, όμως, δεν εξετάζει παιδαγωγικά τα θέματα αυτά, διότι, καθώς φαίνεται για μια ακόμη φορά, είναι εγκλωβισμένος στις κομματικές του ιδεοληψίες. Έτσι «ξανακτυπά πάλι» σε ένα καθαρά εθνικό θέμα αγωγής, επιχειρώντας, απερίσκεπτα και επιπόλαια,  να μειώσει και να υποτιμήσει το μάθημα εκείνο που διδάσκει τις αξίες της αγάπης, της ελπίδας, της αυτοθυσίας και της προσφοράς προς τον «άλλον» ως  αδελφό και όχι απλά ως συνάνθρωπο.
Κατόπιν όλων αυτών των εξελίξεων, η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων οφείλει να υπενθυμίσει στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκο Φίλη, ότι η Σταύρωση του Χριστού τελείται τη Μεγάλη Παρασκευή(στους ναούς την Μεγάλη Πέμπτη εσπέρας). Ως εκ τούτου ας μη  βιάζονται κάποιοι στην Κυβέρνηση και στο Υπουργείο Παιδείας, με τις αποφάσεις και τις ανακοινώσεις τους εναντίον του μαθήματος των Θρησκευτικών. Εκτός κι αν θεωρούν ότι πρέπει τα καρφιά στο Σώμα του Χριστού να τα καρφώσουν πριν τη Μεγάλη Παρασκευή ή ακόμη, και μετά, όχι όμως, ανήμερα της Μεγάλης Παρασκευής, προφανώς για να μην υποσκιαστεί και υποσκελιστεί η πράξη τους από αυτήν του Ιούδα και των Εβραίων και Ρωμαίων σταυρωτών του Χριστού.
Να θυμίσουμε επίσης, σε όλους αυτούς τους διώκτες, ότι ανά τους αιώνες, πολλοί προδότες και σταυρωτές του Χριστού, ήλθον και παρήλθον, ο Χριστός, όμως, μένει ο Ίδιος, «χθὲς καὶ σήμερον ὁ αὐτὸς καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας» (Εβρ. 13, 8).

Το ΔΣ της ΠΕΘ
===================================
 


 Ιθύνων νους  νεοβουδιστικής οργάνωσης αποφασίζει για τα Θρησκευτικά.

Του Δημήτρη Ριζούλη - από την Ορθόδοξη Αλήθεια . 18 Απριλίου 2016.

Στενές σχέσεις με «περίεργες» θρησκευτικές ομάδες του εξωτερικού, που μάλιστα διαθέτουν τεράστια οικονομική δύναμη, φαίνεται ότι διατηρεί ένα από τα πρόσωπα που πρωτοστατούν στην προσπάθεια «μετάλλαξης» του μαθήματος των Θρησκευτικών. Μάλιστα, αυτές οι σχέσεις θα μπορούσαν σε μεγάλο βαθμό να εξηγήσουν την εμμονή ορισμένων κύκλων στην Ελλάδα όσον αφορά την προώθηση της δήθεν θρησκευτικής ανεκτικότητας, που σε μεγάλο βαθμό παραπέμπει στη λεγόμενη πανθρησκεία. Ο λόγος για τον σχολικό σύμβουλο Άγγελο Βαλλιανάτο (αδελφός του γνωστού προέδρου των ομοφυλοφίλων Γρηγόρη Βαλλιανάτου), ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει κεντρική θέση στις διαδικασίες αλλαγής των σχολικών μαθημάτων, αφού συστηματικά συμμετέχει στις σχετικές επιτροπές του υπουργείου Παιδείας. Ο κ. Βαλλιανάτος είναι ουσιαστικά το δεξί χέρι του κ. Σταύρου Γιαγκάζογλου, που είναι σύμβουλος του υπουργείου Παιδείας και προϊστάμενος του Γραφείου Α΄ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Οι δυο τους (Γιαγκάζογλου και Βαλλιανάτος) τον τελευταίο καιρό υποστηρίζουν με πάθος διάφορες «καινοτόμες» ιδέες για τα Θρησκευτικά, που -όλως τυχαίως- βρίσκονται σε πλήρη ταύτιση με τις απόψεις του Νίκου Φίλη. Αλλωστε, ο κ. Φίλης -που θέλει εμμονικά να προωθήσει τη Θρησκειολογία- φρόντισε να τους διορίσει στην αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στο μάθημα. Τέλος, ο κ. Βαλλιανάτος είναι εξέχον στέλεχος του συνδέσμου θεολόγων ΚΑΙΡΟΣ και πρόσφατα ανέπτυξε το θέμα των αλλαγών στα Θρησκευτικά σε ειδική συνέντευξη Τύπου - παρουσίαση. Η «Ορθόδοξη Αλήθεια» αποκαλύπτει σήμερα ότι ο κ. Αγγελος Βαλλιανάτος -με τον τόσο κομβικό ρόλο στο υπουργείο Παιδείας- μετέχει στο ενδεκαμελές παγκόσμιο συμβούλιο της «περίεργης» οργάνωσης Arigatou, που αποτελεί δημιούργημα (και όργανο) μιας ιαπωνικής νεοβουδιστικής θρησκευτικής οργάνωσης. Συγκεκριμένα, μετέχει στο Συμβούλιο Διαθρησκειακής και Ηθικής Εκπαίδευσης για Παιδιά του Ιδρύματος Arigatou, μαζί με πολλούς βουδιστές αλλά και πιστούς κάθε λογής, και μάλιστα στην επίσημη ιστοσελίδα της οργάνωσης υπάρχουν η φωτογραφία και το βιογραφικό του. Ο ρόλος του, μάλιστα, δεν είναι τυπικός, αλλά έχει ευθύνη να σχεδιάζει (!) και να εκτελεί προγράμματα. Το συγκεκριμένο συμβούλιο, που τυγχάνει μεγάλης και πανάκριβης προώθησης παγκοσμίως (άγνωστο με ποιους πόρους), με πρόσχημα την «ανεκτικότητα» και την «ειρήνευση», προωθεί εμμέσως τα διδάγματα του βουδισμού. Ενδεικτικό της σοβαρότητας του θέματος είναι ότι η «μητρική» Arigatou συνεργάζεται με βουδιστικές και ινδουιστικές οργανώσεις οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί από την Εκκλησία της Ελλάδος παραθρησκευτικές ομάδες και αιρέσεις.  Δημιουργείται, λοιπόν, μείζον θέμα για τον κ. Βαλλιανάτο, που, ενώ κατέχει αυτό τον ρόλο σε διεθνή (κρυφο)βουδιστική οργάνωση, ταυτόχρονα στην Ελλάδα επηρεάζει καθοριστικά το μέλλον του μαθήματος των Θρησκευτικών. Πώς συνάδουν αυτοί οι δύο ρόλοι; Και, επίσης, είναι σε γνώση του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη και του στενού συνεργάτη του Σταύρου Γιαγκάζογλου η «διεθνής καριέρα» του κ. Βαλλιανάτου; Είναι δυνατόν να ορίζει την τύχη της παιδείας -και όσων διδάσκονται τα Ελληνόπουλα- ένας άνθρωπος που υπηρετεί σκοπούς μιας οργάνωσης η οποία θεωρεί ότι όλες οι θρησκείες είναι πάνω κάτω το ίδιο και το αυτό; Σε γνώση μας έφτασαν, επίσης, πληροφορίες που αναφέρουν ότι ο κ. Βαλλιανάτος και εντός Ελλάδος έχει εκδηλώσει ανοιχτά τέτοιες διαθέσεις, κάνοντας, για παράδειγμα, «σεμινάρια» που είχαν πρακτικές διαλογισμού. Αν είναι αληθές, είναι πράγματι αδιανότητο!
Ολως τυχαίως τα νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά του 2011, 2014 και 2015, στα οποία συμμετείχε ο κ. Βαλλιανάτος είτε στην ομάδα συγγραφής είτε στην ομάδα αξιολόγησης, έχουν πολυθρησκειακό χαρακτήρα, η δε φιλοσοφία τους είναι η ανάμειξη του χριστιανισμού με όλες τις θρησκείες. Την ίδια φιλοσοφία ανάμειξης των θρησκειών με στόχο μια «νέα πνευματικότητα» έχει και η Arigatou, στην οποία είναι «μεγαλοστέλεχος». Τυχαίο;
Παρότι ο κ. Βαλλιανάτος μπορεί να υποστηρίξει ότι μετέχει σε μια γνωστή παγκόσμια οργάνωση που είναι αναγνωρισμένη και έχει στόχο την «παγκόσμια ειρήνη και κατανόηση», θέτουμε ευθέως τα εξής ερωτήματα:
1. Εχει ή όχι η Arigatou βουδιστική προέλευση;
2. Υποστηρίζει ή όχι η Arigatou ότι όλες οι θρησκείες έχουν «κοινή πηγή»;
3. Συνεργάζεται ή όχι η Arigatou με «περίεργες» βουδιστικές και ινδουιστικές ομάδες που έχουν χαρακτηριστεί αιρετικές από την Ελλαδική Εκκλησία;
4. Τα νέα Προγράμματα Σπουδών που προωθεί στα σχολεία έχουν ή όχι ταυτόσημες αναφορές με τα επίσημα κείμενα της Arigatou;
5. Συνιστά ή όχι ασυμβίβαστο η συμμετοχή του σε τέτοιες δραστηριότητες με τον θεσμικό ρόλο που του έχει αναθέσει ο κ. Φίλης;
6. Εφόσον εμπνέεται και υπηρετεί τέτοιες ιδέες (συμπροσευχές κ.λπ.), μπορεί να είναι αντικειμενικός κριτής και αξιολογητής των σχολικών βιβλίων Θρησκευτικών;
Ενα παγκόσμιο δίκτυο με αφετηρία την Ιαπωνία, απίστευτους πόρους και στόχο την προώθηση  της φιλοσοφίας του διαλογισμού σε κάθε χώρα .
Το Ιδρυμα Arigatou ιδρύθηκε από τον Takeyasu Miyamoto το 1990. Είναι δημιούργημα  μιας νέας ιαπωνικής νεοβουδιστικής θρησκευτικής οργάνωσης, της Myochikai, την οποία ίδρυσε η Mitsu Miyamoto το 1950. Η οργάνωση Myochikai έχει στόχο την εξάπλωση των διδαγμάτων του βουδισμού σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με τη φιλοσοφία της οργάνωσης. Γι' αυτό άρχισε να δραστηριοποιείται στη διαθρησκειακή συνεργασία και συμμετέχει ενεργά από το 1970 στο Παγκόσμιο Συμβούλιο για τη Θρησκεία και την Ειρήνη. Η οργάνωση Myochikai ενδιαφέρεται οι διδασκαλίες της να διεισδύσουν και να υιοθετηθούν στην καθημερινότητα ανθρώπων σε διάφορες χώρες. Ο πρόεδρος της Arigatou συνειδητοποίησε ότι, για να πραγματώσει τον σκοπό του ιδρύματος, είναι αναγκαία η συνεργασία και άλλων θρησκειών. Αρχικά συνδέθηκε με άλλα νεοβουδιστικά και νεοϊνδουιστικά κινήματα, τα οποία είχαν τους ίδιους στόχους με την Arigatou, δηλαδή να εξαπλώσουν τις διδασκαλίες τους σε όλο τον κόσμο.  Ο Takeyasu Miyamoto το 2000 εγκαινίασε το Global Network of Religions: Interfaith  Action for the Children of the World (GNRC) (Παγκόσμιο Δίκτυο Θρησκειών για Παιδιά) για την ενθάρρυνση του διαθρησκειακού έργου.  Το 2002 ο πρόεδρος της Arigatou, μιλώντας εκ μέρους του δικτύου GNRC στον ΟΗΕ, πρότεινε την ίδρυση ενός Διαθρησκειακού Συμβουλίου των Παιδιών για την Ερχόμενη Γενιά (Conference of Children for the Coming Generation, CCG).  Το 2004 ο Takeyasu Miyamoto ίδρυσε το Interfaith Council on Ethics Education for Children (Συμβούλιο Διαθρησκειακής Ηθικής Εκπαίδευσης για Παιδιά). Το συμβούλιο αυτό καθιέρωσε το 2008 την Παγκόσμια Ημέρα Προσευχής και Δράσης για τα Παιδιά (Τhe World Day of Prayer and Action for Children), κατά την οποία διοργανώνονται διαθρησκειακές συναντήσεις και συμπροσευχές για τα παιδιά και με τα παιδιά. Ως τρόπο διείσδυσης το Ιδρυμα Arigatou έχει επιλέξει τη δημιουργία εκπαιδευτικών διαπολιτισμικών και διαθρησκειακών προγραμμάτων για τους μικρούς και τους μεγαλύτερους μαθητές. Στο πλαίσιο αυτό δημιούργησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα LTLT. Είναι τα αρχικά του προγράμματος The Learning to Live Together (Μαθαίνοντας να Zούμε Mαζί).
Για την επέκταση του έργου της, και μάλιστα από την παιδική ηλικία, αναπτύσσει συνεργασίες και συμμαχίες με θρησκευτικές κοινότητες, ΜΚΟ και άλλους οργανισμούς, υποστηρίζοντας την υλοποίηση των δικαιωμάτων του παιδιού. Eτσι, δικαιολογεί την ύπαρξή της με το ανθρωπιστικό πρόσωπό της και, παράλληλα, καλλιεργεί τις διαθρησκειακές πρακτικές. Πίσω από αυτό το προσωπείο όμως υπάρχουν συγκεκριμένοι στόχοι και πρόσωπα που έχουν αναλάβει να προωθήσουν παγκοσμίως τον βουδισμό. Αλλωστε, η σημερινή διορισμένη πρόεδρος είναι η συγγραφέας του βιβλίου «Ο Βούδας στην καρδιά όλων μας».
Με ποιους συνεργάζεται :Από τις πληροφορίες που έχει αναρτήσει η οργάνωση Arigatou στο διαδίκτυο όσον αφορά την ιστορία της, τις συνεργασίες, τις δραστηριότητες, τα βιβλία, το εποπτικό υλικό κ.ά., η εν λόγω οργάνωση συνεργάζεται μεταξύ άλλων με τις παρακάτω βουδιστικές και ινδουιστικές οργανώσεις: Rissho Kosei Kai, INEB (Διεθνές Δίκτυο των Ενασχολούμενων Βουδιστών), Jodo Shu και Βιβεκανάντα - Αποστολή Ραμακρίσνα. Κάποιες από αυτές δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, όπως Art of Living και Brahma Kumaris. Ωστόσο πολλές ομάδες χρησιμοποιούν διάφορα ονόματα, ενώ ανήκουν στον ίδιο χώρο.  Βάζουν παιδιά να συμπροσεύχονται, χωρίς να ξέρουν σε ποιον θεό πιστεύουν!  Στις 19 Νοεμβρίου 2015 η οργάνωση πραγματοποίησε την Παγκόσμια Ημέρα Προσευχής και Δράσης για τα Παιδιά, όπου συναντήθηκαν ρωμαιοκαθολικοί, ευαγγελικοί, μορμόνοι, ινδουιστές, Εβραίοι, οπαδοί της οργάνωσης Brahma Kumaris, της International Society for Divine Realization (Διεθνής Εταιρία για την Πραγματοποίηση της Θείας Αγάπης), του Yoga Devanand Πολιτιστικό και Εκπαιδευτικό Κέντρο, του Sri Sathya Sai Baba και του Art of Living, για να συζητήσουν «ποιμαντικές πρωτοβουλίες». Ενώ είναι σαφές ότι ο χριστιανισμός και ιδιαίτερα η Ορθόδοξη Εκκλησία σέβεονται την ελευθερία κάθε ανθρώπου να πρεσβεύει και να ανήκει όπου ο ίδιος επιλέγει, είναι δεδομένο ότι τέτοιες πρωτοβουλίες δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με την ιστορία και την παράδοση της Ορθοδοξίας, αφού προσπαθούν να αναμείξουν τη χριστιανική πίστη και Θεολογία με άλλες θρησκείες ή κοσμοθεωρίες. Προκειμένου να επιτύχει τη σύγκλιση όλων των θρησκειακών αντιλήψεων, η οργάνωση Arigatou καταρχάς τοποθετεί ως προμετωπίδα το ενδιαφέρον της για τα παιδιά και την ηθική και θρησκευτική διαπαιδαγώγησή τους. Η επιλογή είναι σκόπιμη, διότι όλα τα θέματα που αφορούν τα παιδιά κεντρίζουν πάντοτε το ενδιαφέρον και την ευαισθησία των ενηλίκων, οπότε, μεθοδεύοντας τη διαθρησκειακή και διαπολιτισμική εκπαίδευση των παιδιών, ανοίγει ο δρόμος για την αντίστοιχη ποδηγέτηση των ενηλίκων.
Παράλληλα, καλλιεργεί μια μορφή διαπνευματικότητας, δηλαδή την αποδοχή πως οι θρησκειακές πεποιθήσεις πηγάζουν από την ίδια πηγή και απλώς χρησιμοποιούν διαφορετικούς όρους. Ετσι, παρακάμπτοντας το ιστορικό και φιλοσοφικό υπόβαθρο εκάστου θρησκειακού χώρου, επιχειρεί την ανάδειξη των κοινών αξιών και αιτημάτων για την ειρήνη, τη μόρφωση, την υγεία, την κατάργηση της βίας, της εκμετάλλευσης, της φτώχειας αναφορικά πάντα με τα παιδιά. Με κέντρο την αγωνία για το μέλλον των παιδιών, διοργανώνει συμπροσευχές και διαθρησκειακές πρακτικές, χωρίς να διευκρινίζεται ποιος είναι ο θεός στον οποίο απευθύνονται. Κεντρική θέση στις συναντήσεις της κατέχουν οι πρακτικές της ενσυναίσθησης, της σιωπηλής ενδοσκόπησης και του διαλογισμού. Ο κ. Βαλλιανάτος έχει οργανώσει και στην Ελλάδα δράσεις της Arigatou, με την τελευταία να λαμβάνει χώρα στις 15 Νοεμβρίου 2014, ενώ έχει φροντίσει να εκδοθεί ειδικό έντυπο με τις «ιδέες» του ιδρύματος στα ελληνικά!
Φωτογραφία του χρήστη Ορθόδοξη Αλήθεια.