Σχόλιο Λ.Ν. "Τὰ τῆς Ἐκκλησίας ἀποίμαντα. Έρρει τὰ καλά, γυμνὰ τὰ κακά, ὁ πλοῦς ἐν νυκτί, πυρσὸς οὐδαμοῦ, Χριστὸς καθεύδει".
Νομίζω
ότι η συγκεκριμένη, γνωστή ρήση, του μεγάλου αγίου πατρός και
οικουμενικού διδασκάλου, Γρηγορίου του Ναζιανζηνού, αποτυπώνει το δράμα
του σημερινού επισκοπικού δυναμικού, πλην ολίγων εξαιρέσεων φυσικά.
Και
μόνο η ομολογία του μητροπολίτη Μεσογαίας, επί τη βάσει της οποίας,
λόγω πιέσεως χρόνου σημειώθηκε βιασύνη στη μελέτη του όλου ζητήματος,
φανερώνει πολλά.
Η εκκλησιαστική Ιστορία θα καταγράψει με μελανές
σελίδες τη στάση της εκκλησιαστικής διοικήσεως κατά τις ημέρες της
υγειονομικής κρίσεως, με κορυφαίο γεγονός αυτό της υπό της ΔΙΣ
διακήρυξεως ότι η υγεία του σώματος συνιστά το υπέρτατο αγαθό επί της
γης...
Κατάσταση ζοφώδης και μελαγχολική...
Λ.Ν.
Ο Σεβ. Μεσογαίας προσκεκλημένος εις Ιερατικήν Σύναξιν του Σεβ. Νεαπόλεως της 24ης Ιανουαρίου 2021 διά το εμβόλιον του κορωνοϊού εδήλωσε ότι εγνώριζε αυτός και η επιτροπή βιοηθικής της Εκκλησίας ήδη από τον Μάρτιον 2020 περί των εμβολίων.
Ωστόσο, μας προκαλεί ιδιαιτέραν έκπληξιν ότι δεν εγνώριζε τίποτε περί εμβρυϊκών κυττάρων εις τα εμβόλια πριν το αναφέρει ο Σεβ. Κυθήρων, χαρακτηρίζει την έκτρωσιν “διακοπήν κυήσεως” και καταλήγει ότι δεν τίθεται ηθικόν ζήτημα επειδή πρόκειται ήδη διά “νεκρωμένα έμβρυα” που δεν οδηγήθησαν εις την έκτρωσιν διά το εμβόλιον!
Απομαγνητοφώνηση Ορθόδοξος Τύπος:
«Τα Χριστούγεννα εμφανίστηκε αυτή η από άμβωνος παρέμβαση του Μητροπολίτου Κυθήρων σχετικά με τα εμβόλια και τα έμβρυα, κατά πόσο υπάρχουν παράγωγα των εμβρύων στα εμβόλια, κατά πόσον αυτό αν το δεχτούμε κατά κάποιον τρόπο καταδεικνύει ότι εμείς υποχωρούμε στο θέμα της εκκλησιαστικής γενικώς τοποθέτησης εναντίον της διακοπής της κυήσεως, υπέρ του σεβασμού της ζωής και γενικά της επιφυλακτικής στάσης που κρατάνε γενικότερα οι Εκκλησίες και η δική μας Εκκλησία ασφαλώς στις αμβλώσεις.
Εκεί κάναμε πάλι μια πολύ βιαστική μελέτη γιατί δεν είχαμε πολλά περιθώρια χρόνου δεδομένου ότι συνήρχετο σε λίγες μέρες η Ιερά Σύνοδος και έπρεπε να υποβάλλουμε ένα ακόμη υπόμνημα και καταθέσαμε ό,τι ξέραμε. Μπήκαμε στα κείμενα του Βατικανού, στα διάφορα άλλα τα οποία και κυκλοφόρησαν και ευρύτερα και η δική μας άποψη είναι ότι και αυτό το θέμα δεν είναι ένα θέμα που θα έπρεπε να απασχολήσει ιδιαίτερα τη Σύνοδο δεδομένου μάλιστα όπως και τελικώς βγήκε στην απόφασή της και όπως ακούσατε και σήμερα τουλάχιστον στα δύο εν χρήσει εμβόλια για τη δική μας χώρα της Pfizer και της Moderna δεν υπάρχουν τέτοια παράγωγα καν κυτταρικών σειρών αφού βέβαια αναλύσαμε το όλο θέμα. Και επίσης κάνοντας την διευκρίνιση ότι δεν σκοτώνονται έμβρυα. Είναι αρχικά κύττταρα, ήτανε κύτταρα από εμβρυϊκό ιστό ήδη νεκρωμένων εμβρύων. Τα οποία δεν προσκρούουν σε κάποιο ηθικό εμπόδιο, γιατί δεν υπάρχει η σκοπιμότητα που οδηγεί στην έκτρωση αλλά είναι εντελώς ανεξάρτητο γεγονός το ένα από το άλλο. Και επίσης όπως ανέφερε και ο κ. Καθηγητής ήδη πλέον υπάρχουν τα βλαστοκύτταρα από άλλες πηγές και δεν χρειάζονται πλέον όλα αυτά. Εν πάση περιπτώσει είπαμε και σ’ αυτό ότι θα έπρεπε η Εκκλησία να μην μπει σε ένα τέτοιο διάλογο σχολαστικού υποβάθρου, ο οποίος είναι αρκετά έωλος και καταθέσαμε έτσι την πρότασή μας»
Ορθόδοξος Τύπος