Οι πνευματικοί κλώνοι του π.Βαρθολομαίου, είναι ξεχωριστές περιπτώσεις στην συνομοταξία των κολάκων.
Γράφει ο Μέτοικος
Δεν διαγωνίζονται, αλλά διαγκωνίζονται για το ποιος θα καθίσει στα δεξιά της «καρδιάς» του, καθώς, πέρα από την πρωταρχικής σημασίας «συμπάθεια» του Τούρκου Νομάρχη Κωνσταντινουπόλεως και, κατ’ επέκταση, του βαθύτατου κράτους της Τουρκίας για τη συμμετοχή τους στην κατάρτιση του τριπρόσωπου, χρειάζεται και η κατατεθειμένη από τον π.Βαρθολομαίο στους εκλέκτορες προτίμησή του σε κάποιον απ’ αυτούς την ώρα της εκλογής στον πατριαρχικό θώκο.
Τα ημέτερα επισκοπίδια δαπανούν την ασήμαντη πνευματική τους ικμάδα σε ποταπές γαλιφιές που, προκαλούν ναυτία και εμετό στους ακροατές πλην του π.Βαρθολομαίου, που αγάλλεται στο άκουσμά τους.
Εκείνος ο πλάνος, ο Ελπιδοφόρος Λαμπρυνιάδης που, δια τα αμαρτήματα των Ελλήνων της Αμερικής το κέντρο της παναίρεσης του οικουμενισμού τον έκανε αρχιεπίσκοπό τους, πρώτος αποθανάτισε σε μια τοιχογραφία την «αγία μορφή» του «έμψυχου αγάλματος παντός αγαθού και πάσης αρετής» π.Βαρθολομαίο Αρχοντώνη να παραδίδει στον Άγιο Νικόλαο τον ομώνυμο Ναό στο σημείο «Ground Zero» στη Νέα Υόρκη. Σε τούτη την τοιχογραφία, ο αγιορείτης καλλιτέχνης δεν κατάφερε να γαληνέψει το πρόσωπο του Αγίου Νικολάου που, δείχνει ταραγμένο από την έντονη δυσφορία που προκαλεί στους αγίους, κάθε υπέρμετρη ξιπασιά.
Ο Αυστραλίας Μακάριος Γρινιεζάκης, όμως, ξεπέρασε τον Λαμπρυνιάδη πρωτοτυπώντας στην κολακεία. Είχε την «έμπνευση» να υποστασιοποιήσει την ιδέα του «έμψυχου αγάλματος παντός αγαθού και πάσης αρετής» π.Βαρθολομαίο κάνοντάς τον άγαλμα! Που το τοποθέτησε στις εγκαταστάσεις της Ι. Μονής Παναγίας «Άξιον Εστί» στο Northcote της Μελβούρνης.
Παρά ταύτα «Η συνολική εικόνα του ανδριάντα [τονίζει ο Αυστραλίας Μακάριος] … δημιουργεί μια αίσθηση απλότητας και ταπεινοφροσύνης, χαρακτηριστικά που, κατά κοινή ομολογία!!, κοσμούν την προσωπικότητα του Οικουμενικού μας Πατριάρχου»!!!
Πόσο ταπεινόφρων, όμως, επίσκοπε Γρινιεζάκη μπορεί να είναι ένας «απλός! Προσιτός!! και στοργικός!!! Πατριάρχης» που, αυτάρεσκα δέχεται εν ζωή να γίνει άγαλμα;
Εάν, στην σημειολογία του αγάλματος, υποκρύπτεται αυτή η πιθανότητα, τότε ο Μακάριος Γρινιεζάκης είναι μακράν ο καλύτερος και μεγαλύτερος κόλακας στον κύκλο των ρασοφόρων του Φαναρίου.