1η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΠΡΕΣΠΩΝ ΚΑΙ ΕΟΡΔΑΙΑΣ κ.κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟ ΤΟΝ «ΧΑΛΑΣΤΗ», ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ ΚΑΚΟΔΟΞΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΟΥ (ΣΤΟ True Story Radio 14/11/2024)
«Όποιος λέει ότι «όποιος κόβει τη Μνημόνευση είναι σχισματικός και εκτός της Εκκλησίας», αυτός είναι αιρετικός. Γιατί είναι αιρετικός; Γιατί τη διακοπή του Μνημοσύνου τη θέσπισε ο ΙΕ΄Κανόνας της Πρωτοδευτέρας Συνόδου. Επομένως κατηγορεί την Εκκλησία ότι είναι πλανεμένη που θέσπισε αυτό τον Κανόνα. Γι’ αυτό είναι αιρετικός.» (Γέροντας Γαβριήλ, ο Αγιορείτης)[1]
Η Αγία Γραφή μάς πληροφορεί πως πολλοί αντίχριστοι (=αιρετικοί) έχουν έρθει μέχρι σήμερα και επιπλέον ότι ο έσχατος και ασεβέστερος όλων, πρόκειται να υβρίσει αυτήν την σκηνή των Αγίων. Επίσης για τους ψευδοπροφήτες όλων των εποχών (αλλά και για τον ψευδοπροφήτη των εσχάτων) γνωρίζουμε ότι κύριος σκοπός τους είναι να παρασύρουν όλους τους πιστούς (ενν. όλων των θρησκειών) αλλά και τους εκλεκτούς (ενν. αποκλειστικά τους Ορθοδόξους Χριστιανούς) στην προσκύνηση της εικόνας του πρώτου θηρίου. Βασικό δε, γνώρισμα αυτών – σύμφωνα με τον άγιο Εφραίμ τον Σύρο – είναι το «εξαπατούσαν το λαό λέγοντας στον καθένα αυτό που του άρεσε» [2].
1. «Έχω πει κι άλλη φορά, μαντρόσκυλα ο Θεός δεν θέλει.» (Επίσκοπος Ειρηναίος)
Αγαπητοί, η υπόθεση της προστασίας της Εκκλησίας, όταν εξετάζεται από συγχρόνους μεγαλόβαθμους κληρικούς καταλήγει είτε στο «Ο Χριστός δεν έχει ανάγκη προστασίας» είτε στο «μαντρόσκυλα ο Θεός δεν θέλει».
Υπερασπιστής αυτής της «χαλασμένης» απόψεως -που αποσκοπεί να χαλάσει την ορθόδοξη αντίσταση του λαού- είναι και ο καλούμενος επίσκοπος Ειρηναίος. Συγκεκριμένα είπε: «Αυτός ο εγωϊσμός και η αλαζονεία οδήγησε αυτούς τους ανθρώπους [ενν. αυτούς που δεν τον μνημονεύουν] να νομίζουν ότι είναι πάνω από την Εκκλησία ή είναι κάτι το ξεχωριστό ή κάτι το χειρότερο, να νομίζουν ότι προστατεύουν τον Χριστό. Έχει ανάγκη ο Χριστός αυτούς ως φρουρά ειδική; Έχω πει κι άλλη φορά, μαντρόσκυλα ο Θεός δεν θέλει. Ο Θεός και ο Χριστός είναι τα πάντα, εμείς τον έχουμε ανάγκη.»…
Την χαριστική βολή – απάντηση στον κ. Ειρηναίο Λαφτσή δίνει (υπέρ ημών και χάρη ημών) ο καλός μας Σύριος σύμβουλος, ο άγιος Εφραίμ σε ομιλία του πάνω στο ρητό «Πρόσεχε τον εαυτό σου». Ιδού η επίμαχη πρόταση: «Άκου, αγαπητέ· τα δυσκολογιάτρευτα πάθη δεν ξεριζώνονται, παρά μόνο με καυστικά και στυπτικά φάρμακα. Και συ λοιπόν, αγαπητέ, μην οργίζεσαι ακούγοντας τα λόγια της αλήθειας· αν όμως αγανακτείς μ’ αυτόν που σου προσφέρει τη γιατρειά, αποκαλύπτεσαι ότι δεν θέλεις να γιατρευτείς, ούτε θέλεις να γλυτώσεις από το πάθος, αλλά προτιμάς ακόμη να βρίσκεσαι μέσα στην ακαθαρσία. Διότι αν κρύψουμε την αλήθεια και σε οδηγήσουμε με τις συμβουλές μας στην ηδονή, δεν θα διαφέρουμε καθόλου από τους ψευδοπροφήτες, οι οποίοι εξαπατούν το λαό λέγοντας στον καθένα αυτό που του άρεσε. Οι προφήτες του Θεού όμως, κηρύσσοντας την αλήθεια, γίνονταν μισητοί και φονεύονταν. Και δεν τα λέω αυτά, διότι θεωρώ τον εαυτό μου ίσο με προφήτη, γιατί εγώ είμαι όπως ένα σκυλί, που ακολουθεί τα πρόβατα του Κυρίου του, και που όταν δει το λύκο να έρχεται, δεν ησυχάζει, αλλά ευθύς σηκώνεται και ορμά επάνω του και οι βοσκοί, μόλις ακούσουν το σκυλί να γαυγίζει, σηκώνονται και διώχνουν τον «χαλαστή» και σώζουν τα πρόβατα». Ο νοών νοείτω, αγαπητοί…
Και επειδή τον επίσκοπο κ. Ειρηναίο Λαφτσή τον «γνωρίσαμε» για πρώτη φορά τότε που μετονόμασε το πρώτο καρναβάλι της Πτολεμαΐδας σε «παιδική γιορτή», τότε που την επώνυμη επιστολή αποτειχισμένων και μη (δημοσίως) την ονόμασε «Ανώνυμη» εξαπατώντας το πλήρωμα της επισκοπής του…, καταθέτουμε αυτό που έμεινε χαραγμένο στην μνήμη μας (καθώς και σε ολίγα εκλεκτά ιστολόγια), δηλαδή το πώς εξαπατούσε τον λαό «λέγοντας στον καθένα αυτό που του άρεσε»! Ιδού η επίμαχη ΕΝΟΤΗΤΑ που υπάρχει εντός της επώνυμης (δημοσιευμένης) επιστολής μας με τίτλο: ««ΕΠΩΝΥΜΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟ ΔΗΜΑΡΧΟ», Η ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΚΑΡΝΑΒΑΛΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ. ΑΛΙΜΟΝΟ ΜΑΣ.», και που από τότε φανέρωνε την αλήθεια της υπόθεσης…
«ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΕΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΜΑΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ «ΚΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ», ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ.
Διότι, λέγει ‘’στον καθένα αυτό που του άρεσε’’, π. χ. :
1 Στον Δήμαρχο είπε ότι είναι καλός Χριστιανός
2 Στους ασεβείς και κατ’ όνομα Χριστιανούς είπε ότι τα χρόνια άλλαξαν και πως δεν πρόκειται να χωριστούμε (εξ αιτίας του καρνάβαλου) σε πιστούς και απίστους.
3 Στους ευσεβείς Χριστιανούς, δηλ. στους παραδοσιακούς, ανθρώπους του Θεού, ο Μητροπολίτης είπε (συμβουλευτικά, παρακλητικά και προτρεπτικά) ότι δεν επιτρέπεται οι χριστιανοί να παίρνουν μέρος στο καρναβάλι…
4 Στα παιδιά είπε ότι ως επίσκοπος δεν έχει κανένα θεσμικό ρόλο να τα αποκλείσει από μια τέτοια παρέλαση (με εκπολιτιστικό υπόβαθρο), από μια απλή παιδική γιορτή…
5 Στους καταστηματάρχες της πόλεως είπε πως σέβεται κάθε προσπάθεια που αποσκοπεί να τονώσει την τοπική αγορά…
6 Στους υιούς της απώλειας (σε σχέση με τις πομπές του σατανά) είπε ότι σέβεται το δικαίωμα κάθε ανθρώπου και κάθε συλλογικότητας να κάνει αυτό που κρίνει…
7 Στους «ανώνυμους καντιωτικούς» επιστολογράφους, πολίτες του Δήμου μας, που αντέδρασαν αλλά και απαίτησαν να μη γίνει καρνάβαλος, είπε ότι και αυτοί καλά έκαμαν, έκαναν κάτι πολύ φυσιολογικό. (Επίσης, συμβουλευτικά, παρακλητικά αλλά και προτρεπτικά είπε ότι οι καλοί χριστιανοί, δεν χτυπάνε και δεν καταστρέφουν αλλά μένουν στην έκσταση του εαυτού και έτσι παραμένουν εκπολιτισμένοι, ζουν πνευματικά).» [3].
ΚΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!
ΜΕ ΤΙΜΗ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»
ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ
Δημήτριος Β. Εμμανουήλ
Ζήκος Π. Παπάζογλου
Χρήστος Θ. Ελευθεριάδης
Πτολεμαΐδα 21 Νοεμβρίου 2024
ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ
Α’. «Ἀγωνισθῆτε γιὰ τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ μας.
Ἀγωνισθῆτε γιὰ νὰ καθαριστῇ ἡ Ἐκκλησία ἀπό τὰ ἀνάξια στελέχη της, γιὰ νὰ ἔρθῃ ἡ Ἐκκλησία στὸ ὕψος τῶν Πατέρων» (Ἐπίσκοπος Φλωρίνης Αὐγουστῖνος Καντιώτης)
Β’. «Ποιοί είναι οι ψευδοδιδάσκαλοι;
Ψευδοδιδάσκαλοι κατά της ευσεβείας, ψευδοαπόστολοι και ψευδοπροφήτες, κατά τον Άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή, είναι οι αιρετικοί τους οποίους εξέλεξε ο διάβολος ώστε να πολεμηθεί ο παλαιός Νόμος και ο Ευαγγελικός. Γι’ αυτό, συνεχίζει ο Άγιος, όποιος τους δέχεται, δέχεται τον διάβολο. Ο Κύριος, στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, μας λέει: «προσέχετε από των ψευδοπροφητών οίτινες έρχονται προς υμάς εν ενδύματι προβάτου, ένδοθεν δε εισί λύκοι άρπαγες. από των καρπών αυτών επιγνώσεσθε αυτούς». (κατά Ματθαίον κεφ.ζ’ στ 15)» [4].
Γ’. «Τι είναι η αποτείχιση!
Αποτείχιση είναι η απομάκρυνση (χωρισμός) από κάτι νόθο, επιβλαβές και ξένο προς την υγιή Πίστη της Εκκλησίας.
Είναι το τείχος που σηκώνει ο πιστός ώστε να περιφρουρήσει την Ορθόδοξη Πίστη και να προφυλαχθεί ο ίδιος από την πλάνη των αιρετικών παραμένοντας μέσα στην διαχρονική αποστολική Εκκλησία και ταυτόχρονα το μέσο πίεσης που χρησιμοποιεί ώστε να δρομολογηθεί σύνοδος που θα καταδικάσει τους αιρετικούς. Η αποτείχιση επιτελείται δια της διακοπής μνημονεύσεως του αιρετικού επισκόπου (δεν είναι δυνατόν ο αιρετικός επίσκοπος να ορθοτομεί τον λόγο της αληθείας) και της διακοπής κάθε εκκλησιαστικής κοινωνίας και επικοινωνίας μαζί του. Είναι, τέλος, η αποτείχιση η ενδεδειγμένη και υγιής συμπεριφορά του πιστού σε καιρό αιρέσεως ώστε να αποφευχθεί η εγκατάσταση της αίρεσης. Γι’ αυτόν τον λόγο, όσοι προχώρησαν σε αποτείχιση είναι άξιοι τιμής και επαίνου [σ.σ. ακόμη κι αν έχουν (αδίκως) καθαιρεθεί ή αφοριστεί με Συνοδικό τρόπο, π.χ. ο άγιος Γρηγόριος Παλαμάς από τον τότε Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Ιωάννη Καλέκα …].» [4+].
Σημειώσεις:
[2] «ΟΣΙΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ ΕΡΓΑ», Τόμος Β’, ΕΚΔΟΣΕΙΣ «ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ», Σελ. 158
[4] https://www.vimaorthodoxias.gr/theologikos-logos-diafora/ti-einai-i-apoteichisi/#goog_rewarded