Διάλογος, συνύπαρξη, διείσδυση, ανατροπή
ένα απόσπασμα από μια ομιλία για τη Σοφία του Σειράχ
από τον π. Αθανάσιος Μυτιληναίος
Ιερά Μονή Κομνηνίου Λάρισας στις 27 Ιουνίου 1989
Λέγεται ότι ζούμε σε έναν κόσμο όπου θα καταλήξει να υπάρχει μόνο μία κυβέρνηση. Αυτά τα πράγματα είναι γνωστά. Και το ξέρουμε ήδη, γιατί πριν από 100 χρόνια οι Σιωνιστές το είχαν σχεδιάσει. Είναι γνωστό. Το είχαν σχεδιάσει. Είναι στα Πρωτόκολλα των Πρεσβυτέρων της Σιών . Και βλέπουμε τα πράγματα να κινούνται σταθερά προς αυτή την κατεύθυνση. ...
Το θέμα είναι ότι επιδιώκουμε να φτιάξουμε έναν κόσμο εδώ ο οποίος, φυσικά, να αποτελείται από ανόμοια στοιχεία, όπως ακριβώς συνέβη με τις κατακτήσεις του Ναβουχοδονόσορ... όπως ήταν στο όραμα που είχε, το οποίο ερμήνευσε ο Δανιήλ. ήταν ένα όραμα ενός βασιλείου. Ο οποίος; Το Τρίτο βασίλειο ... λέγεται ότι είναι από σίδηρο και όστρακο, δηλαδή από κονίαμα και σίδηρο (Δαν. 2:33). Αυτά δεν κολλάνε μεταξύ τους, δεν ανακατεύονται. Αυτό το όραμα αφορά επίσης τον κόσμο που έρχεται, αλλά επειδή κάθε λαός έχει τις δικές του παραδόσεις, τον δικό του τρόπο σκέψης, [η εφαρμογή μιας ενιαίας κυβέρνησης] δεν είναι τόσο εύκολη όσο νομίζουμε.
Δεν μιλάω για το πώς γίνεται αυτό, αλλά μόνο από ελληνικής, εθνικής και πνευματικής σκοπιάς. Δεν μιλάω από οικονομική άποψη. Ας αφήσουμε αυτό το σημείο στην άκρη. Το θέμα είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι [καταπατούν] βήμα βήμα, αυτοί οι Φράγκοι – αυτοί οι Φράγκοι! – που η Ελλάδα είχε αντιμετωπίσει τόσες φορές, από πότε; Πριν από αιώνες, αυτοί που λέμε κουτοπόνηρους είναι τώρα στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (ΕΟΚ) και ίσως πατήσουν το πόδι τους [στην Ελλάδα] περισσότερο από ποτέ αυτόν τον αιώνα.
Για εμάς, αγαπημένη μου, η Ελλάδα είναι κάτι το πιο ξεχωριστό. Έχουμε παράδοση , έχουμε και γλώσσα, γλώσσα πολύτιμη (τα πιο σοβαρά έργα – η Αγία Γραφή πάνω απ’ όλα – είναι γραμμένα σε αυτή τη γλώσσα), και έχουμε και την Ορθοδοξία . Σήμερα [1989] η ΕΟΚ από τη μια και ο οικουμενισμός από την άλλη σκοπεύουν να γκρεμίσουν ό,τι υπάρχει σε αυτή τη χώρα. Η γλώσσα μας; Φεύγει και αποχαιρετά. Οι ξένοι που αγαπούν τη γλώσσα μας μας βασανίζουν λέγοντάς μας ότι την καταστρέψαμε, ναι, για ένα πιάτο φακές. Μοιάζουμε με τον Ησαύ, που λέει: «Πεινάω». Και θα μου πεις «γενέθλια». (Γέν. 25:29-34) ... Εμείς που έχουμε χαθεί τώρα λέμε επίσης: «Ας φάμε». Και παρόλο που ζούμε σε μια εποχή ευημερίας, δεν σκεφτόμαστε τίποτα άλλο παρά να φάμε, και ξεπουλάμε τους θησαυρούς μας και δεν το καταλαβαίνουμε (φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που σας το λέω).
Αλλά [είναι επίσης πρόθεση να γκρεμίσουν ό,τι έχουμε] λόγω της νοημοσύνης μας. μας φοβούνται ανά τους αιώνες και θέλουν να μας εξοντώσουν γι' αυτό (μόνο που δεν ξέρουμε να χρησιμοποιήσουμε σωστά τη νοημοσύνη μας, να μπούμε σε ρυθμό ώστε να μας καρποφορήσει). ... Θα σας δώσω δύο παραδείγματα.
Ξέρεις το Άγιο Όρος. Είναι αυτό που είναι, δεν θα κάνω ανάλυση. Ένας από τους στόχους της ΕΟΚ είναι το Άγιο Όρος. Ξέρουν ότι ένα μοναστήρι πάντα αντιδρά. Τα μοναστήρια τα φοβούνται όλοι. Από όλους. Πρόσφατα έλαβα ένα τηλεφώνημα από την Αμερική. Εκεί βρίσκεται ο Ηγούμενος της Μονής Φιλοθέου Γέροντας Εφραίμ. Θέλουν να χτίσουν ένα μοναστήρι αλλά δεν μπορούν. όλοι ξεσηκώθηκαν ενάντια στην ίδρυση μοναστηριού. Δικαιολογημένα το λέω αγαπητέ μου για να καταλάβετε πόση αξία έχει ένα μοναστήρι, όχι γιατί είμαστε μοναστήρι εδώ, αλλά γιατί αυτή είναι μια ιστορικά βεβαιωμένη αλήθεια. Οι Αυτοκράτορες του Βυζαντίου δεν φοβήθηκαν τα μοναστήρια, αλλά πότε φοβήθηκαν; Όταν ήταν υπόγεια. ...
Μπορεί [η ΕΟΚ] να μας πλησιάσουν και να μας πουν: «Τι θέλετε να σας φτιάξουμε;» Ο Κύριος ξέρει πόσες φορές έχει συμβεί αυτό! «Αφήστε μας να φτιάξουμε το δρόμο για εσάς.» «Αφήστε μας να το ρυθμίσουμε για εσάς». «Αφήστε μας να το φτιάξουμε για εσάς». Όχι, κάτσε στα αυγά σου, δεν θέλουμε τα λεφτά σου .
Άρα το Άγιο Όρος είναι στόχος της ΕΟΚ. Φυσικά δεν είπαν να το βομβαρδίσουν αλλά, όπως ξέρετε, πριν από λίγα χρόνια είχαν προτείνει έργα υποδομής . «Να φτιάξουμε λιμάνια», λένε, «για να πλησιάσει ένα πλοίο» κλπ. Τότε είναι αδύνατο να πούμε πού θα πάνε τα πράγματα. ... Θα πάρουν κτίρια για να φτιάξουν μουσεία, να έχουν πιο “ωραία” πράγματα... αλλά αν τα φτιάξουν μετά, ξέρεις τι θα πουν; «Γεια, θα έπρεπε [να μας επιτραπεί] να τους δούμε κι εμείς αφού σας δώσαμε τόσα χρήματα. Όλοι οι άλλοι θα πρέπει επίσης να μπορούν να τα δουν». Γιατί μόλις πατήσουν το πόδι τους... θα καταφέρουν να κλείσουν τα στόματα των μοναχών του Αγίου Όρους. Έτσι, αν πατήσουν το πόδι τους μέσα, αυτό θα κάνουν.
Θέλετε κι άλλα; Αυτό δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Έχουμε και την κατάκτηση από μέσα, όταν αλλάζει η νοοτροπία των Αθωνιτών. Πώς συμβαίνει αυτό; (Αυτό είναι ακόμα πιο δαιμονικό και πονηρό, γιατί αυτόν που βλέπεις, ενώ αυτός όχι.) Φιλικά πνεύματα. Φιλικές σχέσεις. Προσκλήσεις. «Ελάτε, να βρεθούμε εκεί». «Ελάτε να μας δείτε, θέλουμε να σας δούμε και να μιλήσουμε». Και τότε αρχίζει η αλλαγή της νοοτροπίας του, και αυτό είναι ακόμα πιο τρομερό.
Θα θέλατε να δούμε τον Τεκτονισμό, ο οποίος χρηματοδοτεί ακόμη και εκκλησιαστικά έργα; τι θα πεις; ... Τι θα λέγατε για τον Σιωνισμό που έχει διεισδύσει [στην Ελλάδα] και που δεν έχει διεισδύσει σε όλο τον κόσμο. Να δούμε περιπτώσεις αυτού στην Ελλάδα; Αγαπημένη μου, ο Σιωνισμός διεκδικεί ακόμη και εδάφη. Διεκδικεί Κύπρο και Κρήτη. Το γνωρίζετε πολύ καλά –ναι, εδάφη– για το μεγάλο Ισραήλ, το μεγάλο κράτος του Ισραήλ. Σε βάρος άλλων, φυσικά, αναμφισβήτητα.
Η μέθοδος, για όλα όσα γνωρίζουμε, είναι εντελώς διαβολική. Διείσδυση με παγίδες, ή για την ακρίβεια είναι: διάλογος, συνύπαρξη, διείσδυση και ανατροπή. Αυτά τα τέσσερα πράγματα.
Ξεκινά με τον διάλογο: «Έλα να συνομιλήσεις». Και μετά, «Γιατί να μην συνυπάρχουμε; Δεν θα σας ενοχλήσουμε και δεν θα μας ενοχλήσετε αν είμαστε μαζί, αν συνυπάρχουμε». (Το θέμα της συνύπαρξης είναι της μόδας, ξέρετε.) Με τη συνύπαρξη επιτυγχάνεται η διείσδυση και όταν η διείσδυση φτάσει σε ικανοποιητικό επίπεδο, τότε γίνεται η ανατροπή , η ανατροπή και μετά στέκεται από πάνω και βρίσκεστε από κάτω. Τι μπορείτε να κάνετε; Τίποτα. Τέλος ιστορίας. Ή δεν είναι αλήθεια αυτά τα πράγματα;
Έτσι, μπορούμε να πούμε, λειτουργεί το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, το περιβόητο WCC. Πάντα είχα την ερώτηση: Τι θέλουμε εκεί πέρα; Κατά καιρούς ακούγονται κάποιες φωνές, αλλά τι θέλουμε εκεί; Μερικές φορές χωρίζουμε επειδή ζητούν κάτι περισσότερο από [μπορούμε να συμφωνήσουμε], αλλά αργότερα τα διορθώνουμε αυτά τα πράγματα και επιστρέφουμε ξανά.
Καταρρίπτουμε ένα πράγμα και ξαναφτιάχνουμε. Ξέρεις πώς είναι; Είναι σαν να μπαίνει το μαχαίρι, αλλά μόλις δει ο αιρετικός ότι είσαι πληγωμένος, το βγάζει. Δηλαδή έχει κάνει δύο βήματα μπροστά και τώρα κάνει ένα βήμα πίσω, γιατί τα πράγματα δεν του πάνε καλά. Και αργότερα, όταν όλα έχουν ξεχαστεί, πάλι, δύο βήματα μπροστά, ένα βήμα πίσω. Με αυτή τη μέθοδο υπάρχει κέρδος στο έδαφος της Ορθοδοξίας μας και στην Εκκλησία μας. Το συνειδητοποιούμε αυτό;
Θα μου πεις: «Γιατί το λες αυτό σε μένα και όχι σε άλλους; Εγώ είμαι ασήμαντος κι εσύ ασήμαντος». Όχι, δεν είσαι ασήμαντος, ούτε κι εγώ ασήμαντος. Αν μιλήσουμε και ο λαός μας διαφωτιστεί θα δημιουργήσει αντίσταση. Τώρα, με ποια μορφή; Όσο περνά ο καιρός, ποια θα είναι αυτή η αντίσταση, δεν ξέρω. Γνωρίζω ότι η αντίσταση πρέπει να ζει στις ανθρώπινες καρδιές, γιατί αυτό ακριβώς έχει πολύ μεγάλη αξία και σημασία.
Σημείωση: Στις ημέρες του Αντίχριστου, θα πρέπει να θέλουμε να διορθώσουμε κάτι; (Επειδή έρχονται οι μέρες του Αντίχριστου.) Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να διορθώσουμε; Τίποτα δεν θα διορθωθεί τότε, τίποτα απολύτως. Έχει γραφτεί, «Θα πάνε από το κακό στο χειρότερο» (2 Τιμ 3:13). Τι θα έχει δύναμη τότε; Αντίσταση. Από ποιον; Από κάποιες ψυχές, από κάποιους ανθρώπους.
Όταν έρθουν ο Προφήτης Ηλίας και ο Ενώχ, τι θα κάνουν; Θα διορθώσουν τα πράγματα; Όχι. Το ξέρουμε αυτό. Ξέρουμε επίσης από την προφητεία ότι δεν θα διορθώσουν τα πράγματα. Τι θα δημιουργήσουν; Αντίσταση. Δηλαδή όσοι σταθούν θα σταθούν.
Κάποιος γνωστός με πήρε τηλέφωνο από την Αγγλία, Κύπριος. Ήταν τρομοκρατημένος και μου είπε για το τι είχαν δείξει στην τηλεόραση στο Λονδίνο ένα μήνα πριν από την κλήση του: Σιωνιστές και Άραβες είχαν έναν διάλογο, μια στρογγυλή τράπεζα, σχετικά με το πώς να μετακινήσετε το τέμενος του Ομάρ χωρίς να το καταστρέψετε, για να ξαναχτιστεί εκεί ο Ναός του Σολομώντα. (Ξέρετε, σήμερα μπορούμε να μετακινήσουμε μεγάλα αρχαία κτίρια, ολόκληρες εκκλησίες. Σήμερα έχουμε τα μέσα. Για να το πω απλά, βάζουν ένα φτυάρι από κάτω και μετά, με μηχανές, τραβούν σιγά σιγά αυτό το φτυάρι και φυτεύουν το κτίριο κάπου αλλού. Από από τεχνική άποψη αυτό επιλύεται.)
Έγινε λοιπόν αυτή η συζήτηση για το πώς θα γίνει η μεταφορά του τζαμιού του Ομάρ σε άλλο μέρος ώστε να χτιστεί εκεί ο Ναός. Σας έχω πει αυτό που ειπώθηκε προηγουμένως: «Τι θα γίνει το τζαμί αν χτίσουμε τον ναό εκεί; Θα το ανατινάξουμε». Ωστόσο, για να διατηρήσουν φιλικές σχέσεις (έτσι είναι η συνύπαρξη, είπαμε, έτσι;) κατέληξαν σε αυτή τη λύση. Θυμάστε ότι σε μια ολόκληρη σελίδα των THE TIMES [του Ισραήλ] ήταν γραμμένο (σας το έχω ξαναπεί): «Πρέπει να προσευχόμαστε για να χτιστεί ο ναός μας και να έρθει ο μεσσίας μας». Αγαπημένη μου, όλα αυτά τα πράγματα είναι υπό επεξεργασία. Αν λοιπόν κάποια στιγμή δούμε τα θεμέλια του ναού του Σολομώντα να μπαίνουν, τότε το τέλος είναι κοντά. ... (Επίσης, είναι σύμπτωση που όλος ο κόσμος διαφημίζει το 666; Ποιο προϊόν δεν έχει 666;) ...
Όταν λοιπόν τα βλέπουμε όλα αυτά, δεν βλέπουμε ότι πλησιάζει το τέλος; Φυσικά, δεν περιμένουμε [να βελτιωθούν τα πράγματα] σε όλο αυτό το συνονθύλευμα του κακού. Ούτε η ελληνική γλώσσα, ούτε τα εθνικά σύνορα και σύνορα [θα γλιτώσουν]. Όλα, αγαπημένη μου, θα βουλιάξουν και θα χαθούν. Ένα πράγμα πρέπει να μείνει – η Ορθόδοξη ψυχή που περιμένει τον Κύριο. Γι' αυτό σας λέω ότι μπορεί να μην μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα, αλλά αν βάλουμε στην ψυχή των Χριστιανών μας το στοιχείο της αντίστασης , νομίζω ότι έχουμε βάλει κάτι πολύ σπουδαίο.
Απώτερος στόχος τους είναι η υποδούλωση, η εκμετάλλευση. Μπορείτε να το δείτε αυτό καθαρά; Συκοφαντούν τα καλά σου, τα παραποιούν. Και κατά συνέπεια προτείνουν μια διόρθωση με στόχο τη διαστρέβλωση. Όπως λέει ο Ησαΐας, «Αλίμονο σε εκείνους που αποκαλούν το κακό καλό και το καλό κακό, εκείνους που αποκαλούν το σκοτάδι φως και το φως σκοτάδι» (Ησ. 5:20). Τι σου λένε; «Η ορθόδοξη πνευματικότητα σήμερα είναι ξεπερασμένη. Υπάρχουν άλλοι τρόποι που μπορούμε να ζήσουμε». Το φως σου το λένε σκοτάδι και το σκοτάδι φως.
Μπορείτε να διαβάσετε στις εφημερίδες για τον Olivier Clément. Είναι Ουνίτης αλλά παρουσιάζεται ως Ορθόδοξος. Μας κατηγορεί, σε άρθρο που έγραψε στη Γαλλία, ότι στην Ελλάδα δεν δεχόμαστε διάλογο, ότι υπάρχει δογματική ακαμψία, σκυθρωπός εθνικισμός και θρησκευτικός ολοκληρωτισμός. Μας κατηγορεί για να πούμε «όχι, δεν είμαστε αυτά τα πράγματα», για να αλλάξουμε. Αγαπημένοι, μεγάλος δόλος υπάρχει. Στόχος τους είναι πάντα η ανατροπή και η καταστροφή.
Οπότε, πρόσεχε. Τα μάτια ανοιχτά. Καθαρό μυαλό. Έτοιμο πνεύμα. Και πρόσεχε, αγαπημένη μου.
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΤΩ ΘΕΩ ΔΟΞΑ