Δευτέρα 9 Ιουνίου 2025

ΔΩΡΕΑΙ ΣΚΟΤΕΙΝΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ ΑΛΒΑΝΙΑΣ

 


Τὸ ἀδιαφανὲς παρασκήνιον εἰς συνεχῆ οἰκονομικὴν δρᾶσιν

 

ΔΩΡΕΑΙ ΣΚΟΤΕΙΝΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ ΑΛΒΑΝΙΑΣ

 

Ὅπως οἱ ἴδιοι οἱ τέκτονες ἔγραψαν!
Τὰ ντοκουμέντα διὰ τὰς ἀξιοσημειώτους δωρεὰςτῶν μασόνων πρὸς τὴν ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν τῆς Ἀλβανίας

 

Γράφει ὁ Μοναχὸς Ἀβέρκιος

Τὸ δηλώνουμε εὐθὺς ἐξ ἀρχῆς: ὅτι διὰ τῆς ἐρευνητικῆς ἐργασίας μας δὲν ἐννοοῦμε μήτε ὑπονοοῦμε τὸ παραμικρὸ εἰς βάρος τετιμημένων προσώπων, κεκοιμημένων ἢ ζώντων, τῆς πολύπαθης Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας τῆς Ἀλβανίας ἢ ἄλλου τινός.

Γιατί ὅμως γράφουμε αὐτὸ τὸ ἄρθρο, ἐντέλει, ἐπαναλαμβάνοντες ὅσα δι’ ἀδιασείστων στοιχείων ἀναφέραμε στὸ βιβλίο μας ὑπὸ τὸν τίτλο: Ἡ Μασονία ἀπὸ Αὐθεντικὲς Πηγὲς- Παγκόσμια θρησκεία/ Παγκόσμια Κυβέρνηση;[*]

Τὸ γράφουμε, διότι ἀμφισβητήθηκε τρόπον τινά, ἡ ἀξιοπιστία μας ὡς Μοναχοῦ Ἀβερκίου γιὰ μερικὰ ἀπὸ τὰ περιεχόμενα τοῦ ἐν λόγῳ βιβλίου μας.

 

Τὸ περίεργον, τὸ πλέον περίεργον εἶναι…

Τὸ περιέργο ὅμως καὶ ἀληθῶς πάρα πολὺ περίεργο εἶναι ὅτι οἱ ἴδιο οἱ τέκτονες δὲν ἀμφισβήτησαν τὴν ἀξιοπιστία μας – ἀφοῦ παραθέτουμε ὡς πηγές μας μόνο αὐθεντικὰ τεκτονικὰ ντοκουμέντα καὶ τίποτε περισσότερο… Μᾶς ἀμφισβήτησαν ὡστόσο – παλαιότερα – μόνο: Ἕνας μοναχὸς καὶ ἕνας δεσπότης ἐξ Ἑλλάδος, καὶ τελευταῖα οἱ ὁμόπιστοι ἐκκλησιαστικοὶ γείτονες τῆς Ἀλβανίας.

Παραθέτομεν τὰ ντοκουμέντα

Παραθέτουμε ἐν συνεχείᾳ – «φωτογραφικῶς» καὶ δίχως σχόλια – τὰ αὐθεντικὰ τεκτονικὰ κείμενα, διὰ τῶν ὁποίων ἀναφέρουν οἱ Μασόνοι τὶς δωρεές τους πρὸς τὴν Ἀλβανικὴ Ἐκκλησία. Τίποτε περισσότερο καὶ τίποτε ὀλιγότερο.

  1. Δωρέα παρὰ τῆς Σεπτῆς Στοᾶς «Παλαιῶν Πατρῶν Γερμανός»:

«Σημαντικὸν Κοινωνικὸν- Τεκτονικὸν ἔργον ἐπραγματοποίησε κατά τὴν διαρρεύσασα Τεκτονικὴ περίοδο ἡ Σ. Στ.: «Π.Π. Γερμανὸς» ὑπ’ ἀριθ. 22 Ἀν. Πατρῶν. Ἵδρυσε τὸν Σύνδεσμον Κοινωνικῆς Πρόνοιας καὶ Ἀντιλήψεως καὶ μέσῳ τοῦ Συνδέσμου πραγματώνεται ἕνα τεράστιο Κοινωνικὸ- Τεκτονικὸ ἔργο, ποὺ χρηματοδοτεῖται ἀπὸ τὴν Σ. Στ.: «Π.Π. Γερμανός». Θὰ ἀναφέρωμεν ἐνδεικτικῶς ὁρισμένας δραστηριότητας τοῦ συνδέσμου, ὑπὲρ τῶν ἀδελφῶν μας Ἑλλήνων τῆς Βορείου Ἠπείρου, ὅπως τὴν παροχὴν οἰκονομικῆς βοηθείας 500.000 ὀστρ.: διά τὴν ἀναστήλωσιν τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ τοῦ Ἀργυροκάστρου «Μεταμόρφωση τοῦ Σωτῆρος» καὶ ἄλλας Κοινωνικάς δραστηριότητας πρὸς ἔχοντας ἀνάγκην βοηθείας καὶ συμπαραστάσεως συνανθρώπους μας».

(Πηγή: Τεκτονικὸ Περιοδικὸ Τέκτον. Δελτίον ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ, ἔτους 1992, τεῦχος 40- 41, σελ. 105).

  1. Δωρεὲς παρὰ τῶν Σεπτῶν Στοῶν Πέλλα καὶ Δημ. Μαργαρίτης:

«Ἡ Σ. Στ. «Πέλλα» ἀρ. 82 Ἀν. Ἐδέσσης, ἀπεφάσισε τὴν πραγματοποίησιν τεραστίου φιλανθρωπικοῦ ἔργου πρὸς τὴν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν καὶ τὴν Ἑλληνικὴ παροικία Βίγλιτσας Ἀλβανίας καὶ Κορυτσᾶς. (Πηγή: Τ. Δ. Πυθαγόρας, Ἔτος 1994, τεῦχος 46- 47, σελ. 11)

Σ.. ΣΤ.. «ΠΕΛΛΑ»

Μὲ τὴν πρωτοβουλία τῶν ἀδ… ἀδ… τῆς Σ… Στ.. «Πέλλα» ἀρ. 82 καὶ τὴ συμπαράσταση καὶ ἀμέριστη ἐνεργὸ συμμετοχὴ τῶν ἀδ… ἀδ.. τῆς Σ. Στ… «Δημ. Μαργαρίτης» ἀρ. 103 ὀργανώθηκε ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τῆς ἐφετεινῆς χρονιᾶς, μία συλλογὴ εἰδῶν πρώτης ἀνάγκης καὶ χρηματικῶν ποσῶν μὲ σκοπὸ τὴ μεταφορὰ καὶ διανομὴ των στὴ χειμαζομένη γειτονικὴ Ἀλβανία.

Πρὸς τοῦτο, ἀδ… ἀδ… ἀμφοτέρων τῶν Σ… Σ… Στ… Στ…. ἐπεσκέφθησαν στὶς ἀρχὲς Ἰουνίου 1993 τὴν πόλη καὶ τὴν περιοχὴ τῆς Κορυτσᾶς καὶ τῆς Βιγλίστας. Ἔγιναν δεκτοὶ ἀπὸ τὸ Νομάρχη Κορυτσᾶς κ. Pavlo Lapantza, ἀκολούθως δὲ συναντήθηκαν καὶ ἐγνωρίστηκαν μὲ τὸν διευθυντὴ τοῦ Ραδιοφωνικοῦ Σταθμοῦ Κορυτσᾶς, μὲ τὸν διευθυντὴ τῆς τοπικῆς Κρατικῆς Ἀσφαλείας, τὸν τοπικὸ διευθυντὴ τῆς Ἐθνικῆς Τράπεζας τῆς Ἀλβανίας, μὲ τὸν τοπικὸ διευθυντὴ τοῦ Νοσοκομείου Κορυτσᾶς, ὡς ἐπίσης καὶ μὲ τὸν πρόεδρο τοῦ Συλλόγου Φιλίας Ἀλβανίας-Ἑλλάδος κ. Κων/νο Σουλιώτη καί, τέλος, μὲ τὸν τοποτηρητὴ τοῦ Μητροπολιτικοῦ Θρόνου Κορυτσᾶς Πρωτοπρεσβύτερο κύριον Χρῆστο Ράτση.

Περαιτέρω συναντήθηκαν καὶ συζητήθηκαν τὰ τοπικὰ προβλήματα τόσο μὲ ἐπώνυμους ὅσον καὶ μὲ ἀνώνυμους Βορειοηπειρῶτες Ἕλληνες, μετέφεραν δὲ καὶ ἐμοίρασαν καὶ τὰ πρῶτα δέματα βοήθειας.

Ἔκτοτε ἔγιναν μέχρι σήμερα τέσσερες ἀποστολὲς διαφόρων εἰδῶν μὲ ἀποτέλεσμα νὰ ἀποσταλοῦν στοὺς Σεβ.. Σεβ.. τῶν ἀνωτέρω Σ… Σ… Στ… Στ… τὰ ἐπισυναπτόμενα σχετικὰ εὐχαριστήρια ἔγγραφα.

Ἡ εἰς δραχμὲς συνολικὴ ἐκτίμηση τῆς μέχρι τοῦδε ἀποσταλείσης βοηθείας σὲ τρόφιμα, ρουχισμό, φάρμακα καὶ παραϊατρικὰ εἴδη, γραφικὴ ὕλη, βιβλία καὶ λοιπὰ βοηθήματα γιὰ τὴν ἐκμάθηση τῆς Ἑλληνικῆς γλώσσας, ἐκκλησιαστικά εἴδη, Ἱερὰ Σκεύη, Ἱερὰ  Ἄμφια, Ἱερὲς Εἰκόνες καὶ λοιπὰ ἐκκλησιαστικὰ ἀναγκαῖα, ἐκ μέρους τῶν ὡς ἄνω κατὰ πολὺ μέτριους ὑπολογισμοὺς στὸ ποσὸν τῶν δύο ἑκατομμυρίων δρχ. Κατὰ τὶς διαβεβαιώσεις τῶν ἀδ… ἀδ.’ τῶν ὡς ἄνω Σ… Σ.. Στ.. Στ… τὸ ἀνθρωπιστικὸ αὐτὸ ἔργο θὰ συνεχιστεῖ ἀμείωτο.

Ὑπενθυμίζεται, ὅτι στὴν πόλη τῆς Κορυτσᾶς ἐργαζόταν ἄλλοτε ἡ Σ.. Στ.. «Φώτιος» ὑπὸ τὴν Αἰγίδα τῆς Μεγάλης Στοᾶς τῆς Ἑλλάδος».

(Πηγὴ Τ.Δ. Πυθαγόρας, ὅπως παραπάνω σελίδα 129)

  1. Τὰ περὶ δωρεῶν συνεχίζονται:

Συνεχίσθηκε μὲ ἀμείωτο ἐνδιαφέρον ἡ ροὴ ἀνθρωπιστικῆς βοήθειας στὴν Κορυτσά, Βιγλίτσα καὶ στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Ἀλβανίας.

(Στὸ τεκτ. Περιοδικὸ Πυθαγόρας, 1995, τ. 50- 51, σελ. 31).

  1. Τὰ περὶ δωρεῶν καὶ μὲ ἀριθ. πρωτοκ.

«ΤΕΚ. Σ. «ΠΕΛΛΑ» ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 82

ΑΝ.. ΕΔΕΣΣΗΣ Ἀριθ. Πρωτ.. 125

ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΗΣ ΜΕΓ.. ΣΤΟΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Ἐν  Ἀν..  Ἐδέσσῃ τῇ 17.5.1994

Φίλτατε ἀδελφὲ Σεβάσμιε,

Ὡς γνωστόν, τὴν 13.4.94, πραγματοποιήσαμε μὲ τὸν ἀδελφό μας τῆς Σ.Στοᾶς τοῦ “ΔΗΜ.ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ” ΥΠ’ ΑΡ.103, Γεώργιο Κτώνα, ἐπίσκεψη στὴν Ἀλβανία, προκειμένου- ἐνόψει τῶν Ἁγίων Ἡμερῶν τοῦ Πάσχα- νὰ παραδοθοῦν στὸν Πρωτοπρεσβύτερο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κορυτσᾶς π. Χρῆστο Ράτση, τὰ συγκεντρωθέντα, μὲ τὴν εὐγενικὴ ἐπιμέλεια πολλῶν ἀδελφῶν (τῶν ἐν τῷ δεσμῷ τῆς ἀδ. ἀγάπης συνεργαζομένων Στοῶν,”ΠΕΛΛΑ “ΥΠ’ΑΡ.82 καὶ “ΔΗΜ.ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ “ΥΠ’ΑΡ.103), Ἐκκλησιαστικὰ Εἴδη, ἄκρως ἀπαραιτήτων γιὰ τὴν τέλεση τῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν, καθὼς καὶ νὰ παραδοθεῖ ἀνθρωπιστικὴ βοήθεια σὲ πολλοὺς χειμαζομένους Ἕλληνες Βορειοηπειρῶτες ἀδελφούς μας.

Ἐπισκεφθήκαμε τὸ κτίριο ὅπου στεγάζεται ἡ “Ὀρθόδοξη Αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία Ἀλβανίας” στὴν Κορυτσά, καί, στὰ πλαίσια τοῦ περιορισμένου χρόνου μας, πολλὲς οἰκίες Ἑλλήνων Βορειοηπειρωτῶν, ἀπὸ τοὺς ὁποίους πληροφορηθήκαμε τὴν ἐπικρατοῦσα σήμερα κατάσταση στὴν γειτονικὴ χώρα, καὶ καταγράψαμε τὶς ἀνάγκες τους.

Ἐπίσης, κατὰ τὴν ἀναχώρησή μας γιὰ τὴν Ἑλλάδα, παραμείναμε ἐπ’ ὀλίγον στὴν Κοινότητα Βίγλιστας, πλησίον τῶν συνόρων.

Ὄντως, Σεβ.ἀδελφέ, οἱ ἐντυπώσεις μας ἀπὸ τὴν ἐπίσκεψη αὐτὴ ὑπῆρξαν ἄριστες, καί, πιστεύω ὅτι, ἐμπεδώνονται διαρκῶς σχέσεις ἀμοιβαίας ἀγάπης καὶ ἐμπιστοσύνης, οἱ ὁποῖες προοιωνίζουν ἀκόμη καλύτερα ἀποτελέσματα γιὰ τὸ μέλλον, λαμβανομένου ὑπ’ ὄψιν ὅτι τὸ συντελούμενο, πράγματι πρωτοποριακό, ἔργο μας, ἀσκούμενο ἀνιδιοτελῶς, ἔχει ἐπηρεάσει θετικὰ τὶς συνειδήσεις τῶν Ἑλλήνων ἀδελφῶν μας,τὰ διατεθέντα δὲ εἴδη (ἐκκλ., ἱματισμός, τρόφιμα) ἀνέρχονται σὲ ὀστρ. 400000, κατὰ μετρίους ὑπολογισμούς».

Μετὰ τοῦ τρ. ἀδ. ἀσπασμοῦ

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

(Εἰς τὸ τεκτ. περιοδ. Πυθαγόρας, 1995, τ. 50-51, σελ. 134)

“5. …καὶ προσφορὰ ἱερῶν εἰκόνων!

Στ. Πέλλα ἀρ. 82 Ἀν. Ἐδέσσης

Λεύκωμα (2009)

…ἀμέσως καὶ τὴν δραστηριότητα τῆς Στ. στὴν Κορυτσά, ὅπου μὲ τὴν βοήθεια τοῦ ἀδ. Γιώργου Κτώνα παραδόθηκαν στὴν Μητρόπολη δέματα μὲ τρόφιμα, 350 εἰκόνες καὶ ἐκκλησιαστικὸ ὑλικό, στὸ νοσοκομεῖο Κορυτσᾶς»…

(Πηγὴ – Τὸ τεκτ-περιοδ. Πυθαγόρας, Ἔτους 2012, τ.102, σελ. 226, 231)

  1. Πρὸ τῶν χρόνων τῶν δωρεῶν ἐγράφησαν παρὰ Τεκτόνων καὶ Θεοσοφιστῶν λόγοι ἐγκωμιαστικοί:

Παγκόσμια κοινότης ἀνθρώπων

  «Χριστιανοί, Ἰσραηλῖται, Βουδδισταί, Μουσουλμάνοι καὶ Ἰνδουϊσταί, ἀπὸ 22 χῶρες τῆς Εὐρώπης, τῆς  Ἀσίας, τῆς  Ἀφρικῆς καὶ τῆς Βορείου Ἀμερικῆς, κάθησαν στὸ ἴδιο τραπέζι στὸ Κολόμπο τῆς Κεϋλάνης καὶ μίλησαν γιὰ τὸν Θεὸ καὶ τὸν ἄνθρωπο «σὲ μιὰ παγκόσμια κοινότητα».

  Πενῆντα διακεκριμένοι ἐπιστήμονες ἔλαβαν μέρος σ’ αὐτὸ τὸ διεθνὲς θρησκειολογικὸ συνέδριο, στὸ ὁποῖο εἰσηγηταὶ ἦταν πέντε καθηγηταὶ Πανεπιστημίου, ἕνας γιὰ κάθε μεγὰλη θρησκεία.

 Τὴν Χριστιανικὴ ἄποψι, ἀνέπτυξε ὁ Ἐπίσκοπος Ἀνδρούσης καὶ καθηγητὴς τῆς Ἱστορίας τῶν Θρησκευμάτων στὸ Πανεπιστήμιο Ἀθηνῶν, Ἀναστάσιος Γιαννουλάτος ἕνας ὀρθόδοξος Ἕλληνας θεολόγος, πού φροντίζει νὰ εἶναι ἀνοικτὸς στὸν πανανθρώπινο προβληματισμό.

  Δίνοντας τὶς Χριστιανικὲς θέσεις, ξεκίνησε ἀπὸ τὴν διαπίστωσι ὅτι ἡ κίνησις πρὸς μία παγκόσμια κοινότητα ἀποτελεῖ ἕνα ἱστορικὸ γίγνεσθαι, ποὺ συντελεῖται ἀνεξαρτήτως τῶν ἐπιθυμιῶν ἢ ἀντιρρήσεων τῶν θρησκειῶν.

  Τὸ πρῶτο, λοιπόν, πού ἔχουν νὰ κάνουν οἱ θρησκεῖες εἶπε, εἶναι «νὰ τοποθετηθοῦν ὀρθὰ ἀνάμεσα στὶς νέες δυνάμεις ἑνοποιήσεως τῆς ἀνθρωπότητος, χωρὶς συμπλέγματα ἀνωτερότητος ἢ κατωτερότητος”.

(Στὸ θεοσοφικὸ τεκτονικὸ περιοδικὸ Ἰλισός, ἔτους 1974 Τεῦχος 106-107, σελ. 327, Χρονικὰ)

Αἱ «ἀποδοκιμασίαι» κατὰ τῆς Μασονίας

  Ἐπιπροσθέτως πρέπει νὰ ἀναφερθεῖ ὅτι ἡ Μασονία ἔχει ἐκκλησιαστικῶς – πολυμερῶς καὶ πολυτρόπως, ἀποδοκιμασθεῖ, ὡς ἀκολούθως:

Α. «…Τὴν Ἑταιρείαν τῶν Κονιατῶν [τῶν Μασόνων] ἡ Μεγάλη Ἐκκλησία (…) ἀπεκήρυξε καὶ ἐδίωξεν ὡς αἱρετικὴν καὶ ἄθεον», πρὸ τοῦ 1800, στὴν Κων/λη, Σμύρνην… (Στὸ τεκτ. περιοδ. Τεκτονικὸν Δελτίον, ἔτος 1951, τ. 18, σελ. 565).

Β. Τὸ ἔτος 1815 ὁ Ἀρχιεπίσκοπος τῆς Κύπρου, Κυπριανὸς ἐξαπέλυσε ἀφορισμὸν κατὰ τῶν Τεκτόνων (Στὸ μασονικὸ/ θεοσοφικὸ περιοδικὸ Ἰλισός, ἔτος 1972, τεῦχος 97, σελ. 47).

Γ. «Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐπιτροπὴ συνελθοῦσα κατ’ Ἰούνιον 1930, ἐν Ἁγίῳ Ὄρει κατέληξε εἰς τὸ συμπέρασμα ὅτι ὁ Μασονισμὸς εἶναι σύστημα ἀντιχριστιανικὸν καὶ πεπλανημένον καὶ ἡ Ἱερὰ Σύνοδος διὰ τοῦ ὑπ’ ἀριθ. 518/ 23.6.1932 ἐγγράφου της ἀπηγόρευσεν εἰς τοὺς κληρικοὺς τὴν φοίτησιν εἰς τὰς τεκτονικάς Στοάς μέχρι λήψεως ἀποφάσεως…» (Τεκτ. Περιοδ. Τεκτονικὸν Δελτίον, 1954, τ. 18., σελ. 55).

Δ. Ἡ προαναγγελθεῖσα – ὡς ἀνωτέρω – Ἀπόφαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου ἐναντίον τοῦ τεκτονισμοῦ «Περὶ Μασσωνίας» ἐκδόθηκε τὸ 1933 ὑπογεγραμμένη ὑπὸ 67 Μητροπολιτῶν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Στὴν Ἀπόφαση ἐκείνη ἀναφέρεται, μεταξὺ ἄλλων, ὅτι: «Ὁ Μασσωνισμὸς εἶναι ὅλως ἀσυμβίβαστος πρὸς τὸν Χριστιανισμόν, καὶ ὅτι δέον τὰ πιστά τῆς Ἐκκλησίας τέκνα, ὅπως ἀπέχωσι τοῦ Μασσωνισμοῦ…».

Ε. Ἡ Ἐκκλησία ἐπίσης τῆς Ἑλλάδος διὰ τῆς μὲ ἀριθ. Πρωτοκ. 1395/ 28.5.2014 Ἐγκυκλίου Αὐτῆς ἀποφαίνεται ὅτι «…ὁ τεκτονισμὸς συνιστᾶ συγκρητιστικὸν μυσταγωγικὸν θρησκευτικὸν σύστημα ἀσυμβίβαστον πρὸς τὴν Ἐκκλησίαν…».

ΣΤ. Ἡ Ἱερὰ Ἀρχιεπισκοπὴ Ἀθηνῶν διὰ τῆς μὲ ἀριθ. /Γ/ΕΞ/21Β4 τῆς 12.5.2006 ἐπιστολῆς (ἐπὶ σχετικοῦ ἐπιστολικοῦ ἐρωτήματος ἀπαντῶσα), μεταξὺ ἄλλων ἀναφέρει καὶ ταῦτα, ὅτι: «ἐὰν ὑποτεθεῖ ὅτι ὑπάρχει ἐκκλησιαστικὸς λειτουργὸς ἐλευθεροτέκνων [μασόνος][, αὐτὸς θὰ καταστεῖ ἀνενεργὸς ἐξάγων ἑαυτὸν τοῦ λειτουργικοῦ βίου καὶ τῆς διακονίας τοῦ λόγου τοῦ Εὐαγγελίου μὴ δυνάμενος νὰ συνδυάσει μέσα του Θεὸν καὶ Σατανᾶν…».

Ζ. Ἀρνητικῶς γιὰ τὸν τεκτονισμὸ ἀποφαίνεται ἐπίσης ἡ Ἑλλαδικὴ Ἐκκλησία διὰ τῆς μὲ ἀριθ. πρωτοκ. 5521 ἀπὸ 30.9.1970 ἐγκυκλίου Αὐτῆς πρὸς τοὺς Σεβ. Ἱεράρχας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἐπὶ σχετικοῦ ἐρωτήματος ὡς ἑξῆς: «…Εἶναι οἱ τέκτονες πιστὰ τέκνα τῆς Ἐκκλησίας; Ἡ ἀπάντησις ἐν προκειμένῳ εἶναι ἀνεπιφυλάκτως ἀρνητική…»!

Αὐτὰ – μεταξὺ ἀλλῶν – ἀναφέρει σχετικῶς – ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, ἡ κατὰ καιροὺς ἡγεσία Αὐτῆς γιὰ τὸν τεκτονισμό.

Μὲ τὸν ἐκτός τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας χριστιανικὸν κόσμον. Τί γίνεται; Ἰδοὺ ὀλίγα

Ἀπὸ τὸ ἔτος 1738 καὶ δῶθε ἐκδόθηκαν ἀπὸ 8 πάπες 17 Βοῦλλες καὶ ἐγκύκλιοι ἐναντίον τοῦ Τεκτονισμοῦ (τεκτ. περιοδ. Πυθαγόρας 1993, τ. 42- 43, σελ. 86).

– Τὸ 1985 «σὲ μιὰ διακήρυξη, ἐγκεκριμένη ἀπὸ τὸν πάπα, ἀνεφέρετο: Ἡ ἀρνητικὴ κρίση τῆς Ἐκκλησίας ἔναντι τοῦ Ἐλευθεροτεκτονισμοῦ [= τῆς Μασονίας] παραμένει ἡ ἴδια, ἀφοῦ οἱ ἀρχὲς του κρίθηκαν πάντα ἀσυμβίβαστες μὲ τὴ δοξασία τῆς Ἐκκλησίας» (ὅπως παραπάνω, σελ. 87).

  «Ἡ πρεσβυτεριανὴ Ἐκκλησία τῆς Σκωτίας κατὰ τὸ μεθοδιστικὸν Συνέδριον τοῦ 1927 κατέληξεν εἰς τὴν ἑξῆς ἀπόφασιν», (…) ἡ ἰδιάζουσα πίστις τοῦ χριστιανισμοῦ δὲν δύναται νὰ εὕρη οὐδεμίαν ἔκφρασιν εἰς τοὺς τύπους τοῦ Μασωνισμοῦ καὶ ὅτι τὸ Χριστιανικὸν κήρυγμα τῆς σωτηρίας διὰ τῆς πίστεως εἰς τὸν Χριστὸν εἶναι ἐξ ὁλοκλήρου ἀσυμβίβαστον πρὸς τὰς ἀξιώσεις αἵτινες συχνάκις καὶ γραπτῶς καὶ προφορικῶς προεβλήθησαν ὑπὸ τῶν Μασσώνων». Στὸ Τεκτ. Δελτίον ἔτους 1954, τεῦχος 18, σελ. 555).

  Τὸ 1987 ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἀγγλίας υἱοθέτησε μιὰ ἀναφορὰ ποὺ χαρακτήριζε «τὰ τεκτονικὰ δόγματα “βλάσφημα καὶ αἱρετικὰ”» (Στὸ τεκτ. περιοδ. Πυθαγόρας, ἔτους 1993, τεῦχος 42-43, σελ. 86).

 Τὸ σχόλιον τοῦ μοναχοῦ Ἀβερκίου

– Ἔχουν οἱ μασόνοι ἀπαντήσεις σὲ ὅλα τὰ παραπάνω; Ἔχουν. Αὐτὰ ὅμως ἐν καιρῷ.

– Ὅλα ὅσα διαβάζουν οἱ ἀναγνῶστες, ἐδῶ καὶ στὸ σχετικὸ βιβλίο μας γράφονται ἐκ μέρους μας καλοπροαίρετα, δίχως φανατισμό, μισαλλοδοξία ἢ διάθεση συνωμοσιολογίας.

  Ἐπικαλούμεθα τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ, γιὰ τοὺς σφάλλοντες καὶ τοὺς μὴ σφάλλοντες·  διὰ τοὺς ἐγγὺς καὶ διὰ τοὺς μακράν τῆς Πίστεως.

Μοναχὸς Ἀβέρκιος

* Τὸ βιβλίο μας αὐτὸ μὲ τὸν τίτλο «Ἡ Μασονία Ἀπὸ Αὐθεντικὲς Πηγὲς/ Παγκόσμια Κυβέρνηση, Παγκόσμια Θρησκεία, Ἐκδόσεις Παλίμψηστον, Θεσσαλονίκη, διατίθεται στά Γραφεῖα τοῦ Ὀρθοδόξου Τύπου, ὁδὸς Κάνιγγος ἀριθ. 10, στὴν Ἀθήνα.

(Τὸ γιατί οἱ μασόνοι διατυμπανίζουν τόσο πολὺ τὶς δωρεές τους πρὸς τὴν Ἐκκλησία θὰ τὸ γράψουμε προσ­εχῶς. Ἔχει ἐνδιαφέρον – καὶ σκοπιμότητα…)

ΔΩΡΕΑΙ ΣΚΟΤΕΙΝΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ ΑΛΒΑΝΙΑΣ - Ορθόδοξος Τύπος