(Ὁ Ἀρχ. Κρήτης γονυπετῶν, τελεῖ τρισάγιον εἰς τόν τάφον τοῦ Καζαντζάκη). Γονατίζει καί εἰς τόν ἀφωρισμένον Πρωθυπουργόν, ὅπως καί εἰς τόν ἄθεον καί ἀνθέλληνα;
Δέσποτα: «Ἀφήσατε τό Βασιλικόν Ἀξίωμα καί ὑπετάξατε τό Ἀρχιερατικόν!;»
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΡΗΤΗΣ: “ΔΥΝΑΤΗ ΑΔΥΝΑΤΟΤΗΣ”
Μιᾶς ἀνοησίας, μύριαι ἕπονται. Μιᾶς ἀντικανονικότητος, δουλεία ἐκκλησιαστική ἕπεται. Μιᾶς παραβατικότητος, μύριαι ἐξευτελιστικαί ἐπισκοπικαί ἕπονται.
Γράφει ὁ Θεολόγος κ. Παναγιώτης Κοσμίδης
|
{Συνέδριον
παρανομούντων Ἀρχιερέων} [Παραδίδουν τόν Κυριο στόν Πιλᾶτον]: «Καὶ εὐθὺς
πρωῒ // συμβούλιον ποιήσαντες οἱ ἀρχιερεῖς // μετὰ
τῶν πρεσβυτέρων καὶ γραμματέων // καὶ ὅλον τὸ συνέδριον // δήσαντες τὸν Ἰησοῦν
// ἀπήνεγκαν καὶ παρέδωκαν Πιλάτῳ»
(Μάρκ. ιε’ 1). [Συνοδική ἀναλογία μέ Πανάγιον Πνεῦμα]: «Καὶ εὐθὺς πρωῒ // συμβούλιον ποιήσαντες // οἱ ἀρχιερεῖς μετὰ τῶν πρεσβυτέρων // καὶ γραμματέων καὶ ὅλον τὸ συνέδριον // δήσαντες τὸν Ἰησοῦν (Πανάγιον Πνεῦμα) // ἀπήνεγκαν καὶ παρέδωκαν Πιλάτῳ». |
Α. ΦΙΛΟΔΟΞΟΙ ΔΟΥΛΙΚΟΙ ΙΕΡΑΡΧΑΙ
i.
Μόνοι
περνοῦν τίς ἁλυσίδες σκλαβιᾶς
Ἐὰν μίαν φοράν ὑποταχθῇς, θά καταστῆς ραγιᾶς· ἐὰν μίαν φοράν ὑποχωρήσῃς, θά μεταβληθῆς διὰ παντός εἰς δοῦλον. Μιᾶς ἀνοησίας, μύριαι ἕπονται. Μιᾶς
ἀντικανονικότητος, μύριαι καταστρατηγήσεις ἐγκαθίστανται. Χρειάζονται “κότσια”, προκειμένου νὰ ἐξέλθης ἀπό τήν μάνδρα τῆς σφαγῆς, νὰ εἶσαι “γκεσέμι”, νὰ εἶσαι δυνατός, ἀποφασιστικός καί ἐλεύθερος.
Προχθές μόλις (31/10/2025), ἡ Ἐκκλησία τῆς Κρήτης, δι᾿ ἐνεργείας τῆς Ἱ. Συνόδου αὐτῆς, κυριολεκτικῶς αὕτη ἐκυρτώθη καί διελύθη, λόγω μιᾶς ἐξωδίκου ἐπιστολῆς ὑπό ἐλεγχομένου κληρικοῦ. Ἡ Ἱ. Σύνοδος, συναχθεῖσα ἐν πλήρει συνθέσει, καί κατά τό προγραμματισμένον, ἵνα ἐκλέξῃ νέον Μητροπολίτην Χανίων, ἀνεκόπη. Τά ἀκριβῆ περιεχόμενα τῆς ἐπιστολῆς ὑπολανθάνει· Ὡστόσο, κατὰ δημοσιογραφικάς πληροφορίας, ὁ ἐν λόγῳ ρασοφόρος, ἀπαιτοῦσε, μεταξύ ἄλλων καί τήν ἀναβολήν τῆς ἐκλογικῆς διαδικασίας.
Ἐπί ἑπτά (7) ὥρας διαρκῶς συνεζήτουν, πῶς νά ὑπεκφύγουν τάς πιέσεις, τούς
ἐκβιασμούς καί ἐξαναγκασμούς, πού ὑπεκρύπτοντο ὄπισθεν τοῦ ἐξωδίκου. Ἐρωτῶμεν:
Εἶναι ἆραγε ἐκβιάσιμοι; Γιά ποιά ἐνοχή;
Προδήλως, ὁ σκιώδης πρωθυπουργός καί ὁ ἐν Φαναρίῳ, πλαγίως, ἀπέστειλαν ἀπηνὲς τηλεσίγραφον, ἀπαιτοῦντες
ὑποταγήν καί πειθαρχίαν εἰς τά ὑποβολιμιαῖα ἄτοπα κελεύσματά των.
Καί οὕτω ἡ οἱ Συνοδικοί, μέ χαμηλωμένο βλέμμα, διέλυσαν τήν Ἱεράν Σύνοδον, ὡς πρόβατα, «ἕνεκεν», δῆθεν «πνευματικῶν λόγων», ἀφανῶν. Κατέστησαν “Δειλόστομοι”, μέ τεχνική
“παγωμένης σιωπῆς”. Ἡ ἀλαλία τους, “ἀντιχοῦσε ... στεντόρεια”. «Ὁ δέ παράνομος Ἰούδας, // οὐκ ἠβουλήθη συνιέναι» (Μ. Πέμπτη, Ἀκολουθία Ἁγ, Παθῶν).
ii.
Μητσοτάκης:
«Δέν ὑπογράφω ἐγκατάστασι τοῦ ἐκλεγέντος»
Τό ἀνάλογον φρικτόν, διεδραματίσθη πρότριτα (23/4/2024). Ἡ αὐτή Ἱ. Σύνοδος, συνῆλθεν διά
τήν αὐτήν ἀποστολήν· τήν ἐκλογήν νέου
Ἐπισκόπου. Ἐψηφίσθη ὁ ἐπιλεγείς μέ ὀκτώ (8) ψήφους, ἔναντι μηδενός (0). Ἀλλά-ἄλλα
βούλονται οἱ Ἀρχιερεῖς, καί ὁ Θεός, καί ἄλλα Κυρ. Μητσοτάκης προστάζει. Ἕν
τηλεφώνημά του ἤρκεσε, καί ἡ ἐκλογή ἠκυρώθη.
Οἱ ἐξαναγκασμοί ὑπῆρξαν καταφανεῖς: «Ἐάν
ἐπιλέξητε, τόν μή ἐκλεκτόν μου», ἠπειλεῖτο, «τότε,
ἡ κυβέρνησις, δέν θά ὑπογράψῃ τά διατάγματα καταστάσεως τοῦ ἐκλεγησομένου». Καταφανέστατα, πόσον ἐπικίνδυνον ἐστὶν, νὰ
παραδώσωμεν εἰς τρελλὸν μαχαίρι καὶ εἰς πονηράν δύναμιν, ἤτοι τὰ κλειδιά τῆς ἐξουσίας.
iii.
Μητσοτάκης:
«Θά ἀλλοιώσω ΚΑΙ τόν Καταστατικό Κρήτης»
Συνάμα, ὁ ἀφορισμένος, σέ συμπαιγνία καί μηχανορραφία μέ τόν “Βόσπορο” ἠπείλησε:
«Θά ἀλλοιώσω, μέ ἑρμηνευτική διάταξι
τόν Καταστατικό Χάρτη τῆς Κρήτης». Τοιαύτη θρασύτης! Κακία ἀδιάντροπος καί
αὐθάδης, ἡ ὁποία ἐπιχειρεῖται ὑπό ἀνικάνων κρατούντων.
Καὶ, «ἅμ’ ἔπος, ἅμ’ ἔργον» (Ἰλιάδα 8.437, Ὀδύσσεια 4.694,
14.464 κ.ἄ.).
Ὁ δῆθεν κυβερνήτης, προέκρινε νομοθετικὴν διάταξιν, “ἑρμηνεύουσαν”, δήθεν, τὸν Καταστατικὸν Χάρτην τῆς Κρήτης, καὶ δι’ αὐτῆς κατήργησεν τὸ ἐκεῖ μεταθετὸν (Ἄρθρον 89).
Κρῆτες μή συμβιβάζεσθε. «Ἐὰν οὐ δύνασαι ν’ ἀλλάξῃς τὸν ἄνεμον, ῥύθμισον τὰ ἱστία» (Ἀριστοτέλης). Ὑποστείλλατε τόν βηματισμόν, ὄχι δι’ ὑποταγήν,
ἀλλά διὰ νά λάβετε φόραν· νά συναγάγετε ἀλκήν καί ἀποφασιστικότηταν.
[Ὑπογράμμισις
1]: Ὁ περιορισμένος νοῦς, ὁ πολιτῖσκος, παριστᾶ τόν νταῆ πρός τούς Ἀρχιερεῖς, ἀποκαλῶντας τους “κότες”. Οὐδεμία αὐτοσυνειδησία. «Οἱ ἡγέτες τῆς ΕΕ, εἶναι ἀδύναμοι καί ἀνίκανοι, χαμηλῶν προσδοκιῶν καί
δυνατοτήτων» (Χ. Κίσιγκερ, 2022, Οὐκρανικός πόλεμος). Πολιτικοί “πυγμαῖοι”.
iv.
Ἀξιώματα
Κυρίου ἐν δεσμωτηρίω
Ὁ Ἱερεύς καί ὁ Ἀρχιερεύς, κατέχουν,
τό τριπλόν ἀξίωμα τοῦ Κυρίου· τό
Προφητικόν, τό Βασιλικόν καί τό Ἀρχιερατικόν. Ἀντιδρῶντες, οἱ ἰσχυροί τοῦ
κόσμου τούτου, ὡς καί ἡ πεπτωκυῖα διοίκησις τῆς Ἐκκλησίας, τολμοῦν νά προστάζωσι
μέ θράσος.
• Ἀποβάλετε τό Προφητικόν ἀξίωμα· μή
κηρύττητε, μή διδάσκετε, μή ὁμιλεῖτε
ἐναντίον τῶν ἡμετέρων ἀφηγήσεων καί προσταγμάτων.
• Ἀποθέσατε τό Βασιλικόν ἀξίωμα·
παραμερίσατε τούς νόμους τοῦ Κυρίου καί ἀνυψώσατε τά κοσμικά διατάγματα· οἷον,
π.χ. τάς περιωνύμους “ΚΥΑ” καί τά ἐπ᾿ ἀφορμῇ τῶν φρικτῶν
ἰατρικῶν μέτρων, ἐπιβεβλημένας ἐντολάς, διά τάς θανατηφόρους “Βατσίνας”.
• Καί τέλος, θέσατε εἰς τήν ἄκρην καί τό Ἀρχιερατικόν ἀξίωμα· ὑποτάξατε τό Ποιμαντικόν εἰς τό Κοσμικόν.
Καί οὕτως, ὁ Μακαριώτατος Προκαθήμενος Κρήτης, μετά τῶν ἑπτὰ (7) συνεπισκόπων αὐτοῦ, κατήργησαν, ὡς ἀσήμαντοι, τό μέγα τριπλόν ἀξίωμά των καί ἐφόρεσαν ἑκουσίως τόν ζυγόν τῆς ὑποταγῆς. Ἠρνήθησαν
ἑαυτούς.
Ὑποταγῶν προηγούμενα. Οἱ Ἐπίσκοποι Κρήτης, ἠνέχθησαν σιωπηρῶς, νά
πραγματοποιηθῆ, ἡ ψευδοσύνοδος εἰς τό Κολυμβάριον (2016). Τώρα δύνανται νά προβάλλουν, νά ὑψώσουν κεφαλήν;
[Ὑπογράμμισις 2]: Προκλητική κατάπτωσις, κατά τήν πανδημίαν τοῦ Κορωνοϊοῦ. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος
Πάσης Ἑλλάδος, ἀπεδείχθη τυφλός ἐκτελεστής τῶν κυβερνητικῶν ἐντολῶν, σφραγίζων τούς Ἱ. Ναούς καί ἐδέχθη δίκην
προσωνυμίας τάς λοιδορίας τῶν πιστῶν. Ἀπεκλήθη δέ, δικαίως, “Καραντι-Νιέρης”.
Β. ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΛΥΣΕΩΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ
v.
Αὐτονομία
Ἱ. Συνόδου Κρήτης: Καταργεῖται
Εἰς καταχθόνιον “ἀλισβερίσι” τῆς Κρήτης, ἐνεπλάκη καί ὁ Πατρ. Βαρθολομαῖος,
ἐπιδιώκων νά ἐκμεταλλευθῇ τήν εὐκαιρίαν. Βαρέως φέρει τήν ἀνεξαρτησίαν καί αὐτοτέλειαν τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης.
Ἡ Ἐκκλησία τῆς Κρήτης, δικαίως ἐκλέγει αὐτοτελῶς τούς Ἐπισκόπους αὐτῆς καί ἀπορρίπτει “διορισμούς” ὑπό τοῦ “Φαναρίου” καί τῆς δεδεμένης τῷ ζυγῷ ἐκεῖ Συνόδου. Ὁ Βόσπορος,
ἀντικανονικῶς, «διορίζει», τόν Προκαθήμενον Αὐστραλίας, ὡς καί πάντας τούς ἐπ᾿ Εὐρώπην. Τόν Προκαθήμενον Ἀμερικῆς, ὅν καί “ἐξαποστέλλει”.
Ἀντιθέτως, τόν Προκαθήμενον Κρήτης, ἐκλέγει κανονικῶς, ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ, ἡ
Ἱερά Σύνοδος τῆς Μεγαλονήσου. Ὅμως,
μετὰ ταῦτα, τόν «ἐκλέγει» δευτέρως, καί πάλιν, ἑτέρα Σύνοδος-ἡ τοῦ “Βοσπόρου”-κατά καταπάτησιν τῶν Ἱ. Κανόνων
καί τῶν Ἱ. Εὐαγγελίων. Μία προσταζομένη “Ψευτο-Υπερ-Σύνοδος” καταλύει καί παραχαράσσει τήν ἀπόφασιν Κανονικῆς Ἱ. Συνόδου.
Καί τό ἔτι χεῖρον: Nοθεύει καί τήν ἰδίαν διαδικασίαν αὐτῆς. Ἐν τῇ νοθευμένῃ «ἐκλογῇ» τοῦ νῦν Προκαθημένου Κρήτης, δύο Ἐπίσκοποι ἐφωδιάσθησαν μέ, “διπλῆν!” ψῆφον, ἀντιπροσωπεύοντες τούς ἀπόντας (σύμψυφον)· ἔτος 2022. Ποῦ ἀκούσθη ποτέ, ἀνάλογον παράλογον ἐν κόσμῳ; Βουλευταί,
συγκλητικοί, γερουσιασταί, ἀρεοπαγῖται καί παντός εἴδους βουλευόμενον σῶμα, οὐδέποτε
καί οὐδαμοῦ, παρέχει “διπλῆν ψῆφον” εἰς μέλος, δι’ οἱανδήποτε πρόφασιν ἤ αἰτιολογίαν.
Φρενήρη τά ἔργα τῆς αἰσχύνης, οὐ δύνανται νά ὑποστῶσιν ἔλεγχον φωτός ἀληθείας. Καί ὁ ... «Προκαθήμενος Ἑλλάδος ἀγνοεῖται»!
vi.
Προκαθήμενος
“ἀγριεύει”, ἐπαπειλεῖ πρωθυπουργόν
Στρατηγοῦμεν, τό εὐκτέον, νά τό μεταβάλλομεν εἰς ἐφικτόν. Κατά παλαιοτέραν ἐκλογήν Μητροπολίτου, ἡ τότε κυβέρνησις, εἰδοποίησε τόν Προκαθήμενον, νά μή ἐκλέξῃ συγκεκριμένον Ἀρχιμανδρίτην,
καθότι ἐκινεῖτο ἔξω ἀπό τάς προτιμήσεις καί τάς προδιαγραφάς αὐτῆς· Ἱεροπρεπής,
δέν κατέστη, μήτε κόλαξ, μήτε διαφημιστής τῆς πολιτικῆς ἐλίτ τῆς χηρευσάσης
Μητροπόλεως.
Ὁ Προκαθήμενος συνήντησε τόν Πρωθυπουργόν, ἵνα ἀκούσῃ τάς ἐνστάσεις του,
αἵτινες ἦσαν καθαρά πολιτικάντικαι καί συμφεροντολογικαί. Προέκρινε ὡς Μητροπολίτην, γλοιώδη καί σφουγγαρόπανον
τῶν τοπικῶν δημοσίων ἀτασθαλιῶν.
-Ἐξ ὅσων ἀκούω, κατέληξεν ὁ Ἀρχιερεύς, δέν διαβλέπω νά προβάλλετε ἠθικὰς,
διανοητικὰς ἤ ἐθνικὰς ἐνστάσεις διά τόν
Κληρικόν.
-Ὄχι, ἀλλά, ἡ ἀπόρριψις ἀποτελεῖ ἀπόφασιν καί πολιτικήν τῆς Κυβερνήσεως, ἀπεκρίθη ὁ πρωθυπουργῖσκος.
-Τότε, ἐμεῖς θά τόν ἐκλέξωμεν καί θά τόν χειροτονήσωμεν, καθότι ζυγίζεται ὡς ἄξιος, ἱκανός καί δυνατός.
-Καί ἐγώ, ἀποικλείεται νά ὑπογράψω τά διατάγματα διά τήν ἐγκατάστασίν του.
Τότε ὁ συγκεκριμένος Προκαθήμενος ἠγρίεψε. Ἔπιασε τήν κατάλευκον γενειάδα του μέ τάς δύο δακτύλους, τήν περιέσφιξε, τήν ἐδάγκωσε μέ πεῖσμα καί ἀπεφάνθη·
-Ἄκουσε, ρέ. Ἐγώ θά τόν χειροτονήσω. Καί ἐφ’ ὅσον οἱ συναρχιερεῖς μου θέσουν τήν χεῖρα ἐπί τῆς κεφαλῆς του, τό
Πανάγιον Πνεῦμα κατέρχεται καί ἐγκαθιστᾷ
αὐτόν Ἐπίσκοπον.
-Καί ἐσύ, ἐάν τολμᾶς, μή ὑπογράψῃς τά
διατάγματα διά τήν νόμιμον ἐγκατάστασίν του.
Καί φυσικῶς, ἡ ἐκλογή ἐτελεσιουργήθη ἐν ἠρεμίᾳ, καί ἡ Κυβέρνησις ὑπετάγη εἰς τό κέλευσμα τῆς ἠθικῆς καί τῆς ἀληθείας.
Γ. ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ
ΑΔΥΝΑΜΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
vii. Ἡ “Ἐκκλησία” ἀναζητεῖ “ταυτότητα”
Ἐξιστάμεθα πώς, ἡ Ἐκκλησία, ἀναζητεῖ
“Ταυτότητα” αὐτοτελείας,
κατά τήν ἐσχάτην ἐποχήν, τοῦ Σεραφείμ, τοῦ Χριστοδούλου, τοῦ Ἱερωνύμου β’, τοῦ Ἀθηναγόρου,
τοῦ Δημητρίου καί τοῦ Βαρθολομαίου. Ἀπώλεσε τήν “αἱματοβαμμένην” “Φυσιογνωμίαν” της.
Πρός τήν Ἐκκλησίαν, ἡ πολιτική
ἐξουσία ἐμφανίζεται σπανίως σπλαγχνική, συνήθως δέ ἀνάλγητος. Ἐκείνη δέ ἐξαλλάσσεται.
Μετεσχηματίσθη ὡς, ἡ “Δεξιά τοῦ Κυρίου”, κατά τόν Προκαθήμενον Χριστόδουλον καί ὡς, ἡ “Ἀμφιδέξια τοῦ Κυρίου” κατά τόν Ἱερώνυμον
τόν Β΄.
Οἱ προκαθήμενοι χορεύουν μέ “πιρουέτας Νουρέγιεφ”, κατά τόν ρυθμόν τῆς
σκιώδους
Κυβερνήσεως. (Πιρουέτα ἀποκαλεῖται, ἡ ἐλεγχόμενη στροφή ἐπί τοῦ ἑνός ποδός,
χορευτική κίνησις τοῦ κλασσικοῦ μπαλέτου).
Ὁ νῦν Προκαθήμενος πάσης Ἑλλάδος,
εἰδοποιήθη ὑπό τῆς δήθεν ἐξουσίας δι’ ἀρχιερατικὰς ἐκλογάς ὑποχειρίων καί ἐκλεκτῶν αὐτῆς. Ἀπεκρίθη δέ. «Ἐάν κινεῖται
μέσα στά μέτρα μας, εὐχαρίστως νά ἐκλέξω, αὐτό πού ζητοῦν ( = προστάζουν)» (Ὀκτώβριος
2022).
Ἀπόκρισις, λίαν διφορούμενη. Ἰησουΐτικη, καί μᾶλλον δηλοῦσα διακεκριμένην
πειθαρχίαν. Τί σημασίαν ἔχει, τί ἐπιτάσσουν οἱ Ἱ. Κανόνες; Προέχουν αἱ ἐξουσιαστικαί
παραγγελίαι. Ἄς προάγουν ἀνικάνους, ἀνηθίκους, ἀβούλους καί ἀναξίους. Τό
Πανάγιον Πνεῦμα-τό καταργοῦμεν, καί μᾶλλον βλασφημοῦμεν ἀνερυθριάστως εἰς Αὐτό.
viii.
Προκαθήμενος
Κρήτης: “Ἀδύναμος προσωπικότης”
Ὅταν ὁ Προκαθήμενος Κρήτης ἐκλέγεται-ἀντικανονικῶς, μέ τὸ “σύμψηφον”, ὡς προείπομεν-τί νὰ ἀναμένῃ κανείς;
Ὅταν μεταβαίνει καὶ γονατίζει, ψάλλει τρισάγιον, ἐπὶ τοῦ τάφου τοῦ γνωστοῦ ἀνθέλληνος καὶ ἀντιθέου Καζαντάκη, ποῖα σοβαρότητα νὰ προσδοκῶμεν;
Διαφωνεῖ κανείς, πώς, λογίζεται ὡς, “Ἐντελῶς Ἀνίκανος”; Καί, ἡ προφανής ἀνικανότητά του, ὑπῆρξε τό κριτήριον τῆς διορισμένης ἐπιλογῆς εἰς τὴν θέσην, ἣν καί “μοιχεπιβατικῶς” κατέχει, μή παραιτηθέντος τοῦ γέροντος προκατόχου του Μακ. Εἰρηναίου.
Καταφανέστατα, τό πολιτικόν
Κέντρον καὶ ὁ “Βόσπορος”, ραδιουργοῦν, προκειμένου ὡς Προκαθήμενος Κρήτης νὰ ἐγκαθίσταται
μία “Ἀδύναμος Προσωπικότητης”.
[Ὑπογράμμισις 3]: π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης. «Φέρτε
μου ἕνα πριόνι, νά μεταβῶ στούς Ἱ. Ναούς, νά πριονίσω τά λιοντάρια, πού ἐτοποθετήθησαν στά
δεσποτικά. Διότι φορτωθήκαμε μέ ἐπισκόπους “λαγοποδάρους” καί ὄχι “λιοναροψύχους”».
ix.
Ρεαλισταί:
«Ἀναζητοῦμε τό ἀδύνατο»
Φρονοῦμεν ταπεινῶς, πώς, πιὸ
δυνατὰ πρέπει νὰ κτυποῦν οἱ καμπάνες μετὰ τὸ (2020–23), ὅτε ἡ δήθεν
κυβέρνησις ἐσφράγισε τοὺς Ἱ. Ναούς διὰ τὸν λαόν, μὲ ἀπατηλήν πρόφασιν τὸν
κορωνοϊόν. Γι’ αὐτὸ καὶ ἀπηγόρευσε τήν σελαγίζουσαν ἠχώ τῆς πίστεως.
Πιὸ στεντόρειαι, ἐπιβάλλεται νὰ ἀντιλαλοῦν αἱ
φωναὶ τῶν Κληρικῶν καὶ τῶν Πιστῶν, μετὰ τὴν τριετίαν τῆς σιωπῆς καὶ τῆς αἰσχύνης
(2020-23). Νὰ ἀντηχῇ ἡ ἰαχή, ἡ βοή, ἡ κραυγή, ἡ προσευχὴ τοῦ Πιστοῦ λαοῦ, ὃς
ἀπεκλείσθη ἔξω τῶν Ἱ. Ναῶν. Εἰδικά ἡ μορφὴ τοῦ γνησίου Ἐπισκόπου, νά μαγεύη τὴν φαντασίαν· νἄναι ἄγριος καὶ Ἅγιος, μὲ μυστηριώδη κῦρος.
Ἐπιβάλλεται νὰ καθιστάμεθα ῥεαλισταί· νὰ ἀναζητοῦμε τὸ ἀδύνατον· νὰ
καταστῶμεν πραγματισταί, ἀλλ’ ἅμα νὰ ἱπτάμεθα πρός τὸ ὄνειρον.
Ὑπάρχουν δύο εἴδη Χριστιανῶν·
οἱ ῥεαλισταί καὶ οἱ ὀνειροπόλοι. Οἱ ῥεαλισταὶ, κατέχουν ποῦ πορεύονται· οἱ ὀνειροπόλοι
εὑρίσκονται ἤδη ἐκεῖ.
Κρῆτες, Ἀρειμάνιοι Ἀρχιερεῖς! Μὴ μετέχετε εἰς
θεατρικόν κωμικόν ῥόλον, ἤδη προδιαγεγραμμένον καὶ διατεταγμένον. Διαφυλάξατε γερά τά ζώπυρα τῆς πίστεως, «Ρωμαλαίω
Φρονήματι».
Ἀναγγείλατε πᾶσι τοῖς Ἔθνεσι: «Ἀήττητη
ἡ δύναμις τοῦ ἡττημένου (πιστοῦ)». «Σάν δέν δυνάμεθα, τότε περισσότερο ἀκόμη ἀνδρειονόμεθα». Μάχεσθε, παλληκαρίσια διὰ τὴν “Δυνατὴν Ἀδυνατότητα” τῆς ἀπελευθερώσεως τοῦ Ἀποστολικοῦ
σας ἀξιώματος.
|
{Μυρμηκολέοντες} [Ψευδαισθήσεις]: «Μυρμηκολέων ὤλετο // παρὰ τὸ μὴ ἔχειν βοράν͵ σκύμνοι δὲ λεόντων ἔλιπον ἀλλήλους» (Ἰώβ δ’ 11). [Διασκορπισμός]: «Τό μυρμήγκι, πού μοιάζει μέ λιοντάρι ἐχάθη, // διότι δέν ἔχει τροφή // καί τά λιονταράκια // ἐχωρίσθησαν ἀλλήλων // καί διεσκορπίσθησαν»._ |
ΦΩΤΟ-ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ
ΘΕΜΕΛΙΩΣΙΣ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΙΣ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
