Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

Παράνομη η μισθοδοσία των αγάμων κληρικών;




 Παράνομη η μισθοδοσία των αγάμων κληρικών;



Βούτυρο στο ψωμί του υπουργού οικονομικών και εφιάλτης στα σχέδια των αρχιμανδριτών που περιφέρονται εκτός μανδρών (μοναστηριών) και έδωσαν υπόσχεση ακτημοσύνης είναι η εισήγηση  στο Στε για την υπόθεση Μουλατσιώτη που αναφέρει (όπως γράφει το Αγιορείτικο Βήμα) :

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΝΑ ΜΙΣΘΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΟΙ ΕΓΓΑΜΟΙ ΙΕΡΕΙΣ, ΟΙ ΔΕ ΑΓΑΜΟΙ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΑΜΙΣΘΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ!!!

Η όλη υπόθεση έχει ως εξής:

Ο μητροπολίτης Ηλείας υπέβαλε ένσταση να μην αναγραφεί στον κατάλογο προς αρχιερατεία ο π.Νεκτάριος Μουλατσιώτης γιατί…υπηρετούσε την Εκκλησία άμισθος!!!

Δηλαδή αν δεν παίρνεις μισθό δεν γίνεσαι δεσπότης!!! με τίποτα…

Άλλο περίεργο(θάλεγα εξοργιστικό) η σύνοδος δέχθηκε την ένσταση…

Τότε για αυτή την άδικη απόφαση, ιεράρχης τον συμβούλεψε να προσφύγει στο ΣΤΕ όπως και έγινε(το2006)

Εκδικάζεται η υπόθεση το 2013 και ο εισηγητής δικαιώνει τον π.Νεκτάριο διότι «ήταν ο μόνος άγαμος κληρικός που εφάρμοζε την Ελληνική νομοθεσία, η οποία προβλέπει να μισθοδοτούνται ΜΟΝΟ οι έγγαμοι κληρικοί, οι δε άγαμοι να υπηρετούν ΑΜΙΣΘΟΙ και να διορίζονται μόνο προσωρινά»!!!

Η κινητοποίηση του αρχιεπισκόπου ήταν άμεση.

 Καλεσε τον π.Νεκτάριο και του ζήτησε να αποσύρει την προσφυγή ,να μην εκδοθεί απόφαση …γιατί υπήρχε κίνδυνος «να χάσουν τον μισθό τους όλοι οι άγαμοι κληρικοί»!!!  και ο π.Νεκτάριος υπάκουσε.

Εκτοτε οι μισθοί τρέχουν στους αγάμους, οι νεοχειροτονούμενοι έγγαμοι ιερείς είναι άμισθοι και φαντάζομαι δεν θ αργήσει η στιγμή που ο π.Νεκτάριος θα γίνει δεσπότης  για τις υπηρεσίες που προσέφερε.

Απ' την άλλη κανείς μας δεν έχει έννομο συμφέρον να προσφύγει στο Στε ή μη μόνον το Υπουργείο Οικονομικών για να εξοικονομήσει κάποια εκατομμύρια ευρώ. Έτσι θα  γίνει και σχετική κάθαρση που δεν κάνουν οι δεσποτάδες από τους καριερίστες με τα πανωκαλύμαφκα …


Ασκληπιάδης

Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

Ακουσέ με Κύριε




  Εκδόθηκε βιβλίο με 188 προσευχές, γιατί στο πεντάλεπτο (αυστηρά) της εξομολόγησης κάποιοι ζητούσαν από τον συγγραφέα «να τους γράψει δυό λόγια προσευχής». Δεν προλάβαινε, γι αυτό γράφτηκε το βιβλίο, να διαλέγεις μια προσευχή για κάθε περίπτωση…
   Είναι πρωτοποριακό το εγχείρημα!!! Πώς να προσευχηθείς, αν δεν έχεις ένα μπούσουλα, μάλιστα τα περιεχόμενα είναι με ευμεγέθεις γραφικούς χαρακτήρες, να βοηθιούνται και οι ηλικιωμένοι…
    Οι ευχές, οι ακολουθίες της Εκκλησίας, γραμμένες από θεοφόρους πατέρες, δεν αρκούν στην σημερινή «μεταπατερική» εποχή, είναι παρωχημένες…!!! Και πρέπει να μπουν στο μπαούλο.
   Είναι σαν τα βιβλία της βοτανοθεραπείας, ένα μαντζούνι για κάθε περίπτωση…
    Είναι τόσο χρήσιμο, όσο το να δώσεις στο παιδάκι ένα εγχειρίδιο για το πώς να μιλά… στον πατέρα του και την μητέρα του….
Νοερά προσευχή  και άλλα είναι …κουραφέξαλα…
Κρίμα ! Η αυτοπροβολή και η πνευματική αλαζονεία  τον στιγμάτισε.
    Εγκλωβίστηκε στον πνευματικό ναρκισισμό του, αποδεικνύοντας πως αν δεν έχεις ταπεινό φρόνημα και αγαθή προαίρεση, μένεις ξύλο απελέκητο…
  Έζησε δεκαετίες κοντά στον μακαριστό π. Αθανάσιο Μυτιληναίο και χρόνια δίπλα στον μαρτυρικό μητροπολίτη Λαρίσης Θεολόγο και δεν πήρε τίποτα;
Ο πλάνης και πλανώμενος...
  Έχασε την κοσμική προβολή δίπλα στον Σεβ. Θεολόγο, όταν εκείνος έφυγε,
και πώς να τον κρατήσει το μοναχικό κελλί;
Τό σκασε στον κόσμο …για να γράψει προσευχές για τους άλλους!!!
Κι ενώ ο δεσπότης στον πρόλογο του βιβλίου αναφέρεται στον γέροντά του, αυτός στην εισαγωγή , ο αχάριστος, ούτε τους μνημονεύει..
Ο αιθεροβάμων, κάνει γαργάρα τους πνευματικούς του καθοδηγητές.
Δεν πήρε τίποτα απ αυτούς; Για την πνευματική του πρόοδο(;) βοηθήθηκε δια …αποκαλύψεως;
   Τι θλίψη θα δοκίμαζαν Θεολόγος και Αθανάσιος με αυτά τα ολισθήματα;
Δεν ξεχνά να ευχαριστήσει αυτούς που βοήθησαν στη διόρθωση και εικονογράφηση…

   Στις τελευταίες σελίδες πρόσθεσε με Φαρισαϊκή προβολή  τα έργα του (κτίσματα-ναούς ) αντί να βάλει  κάποιες εικόνες Του Χριστού ή της Παναγίας. Πόσο βοηθούν στην προσευχή οι φωτογραφίες των ναών του;

Βέβαια και κάποιες απόψεις του όπως ότι ο «αγώνας», η εφημερίδα μας, είναι αιρετική και ότι το άγχος είναι δαιμόνιο (το άκουσα ο ίδιος) και άρα ο αγχωμένος είναι δαιμονισμένος …αφήνονται στην κρίση των αναγνωστών.

Π.Μ.

Ο Οικουμενισμός συνήγορος της ομοφυλοφιλίας!


Ὁ Οἰκουμενισμὸς τοῦ Ἰωάννη Ζηζιούλα, τοῦ Δημητριάδος Ἰγνάτιου καὶ τοῦ Μεσσηνίας Χρυσοστόμου συνήγορος τῶν ὁμοφυλόφιλων!

 


Οὐσιαστικὰ συνηγοροῦν στὴν διαγραφὴ

τῶν Σοδόμων καὶ τῶν Γομόρων

ἀπὸ τὴν Ἁγία Γραφή!

 

Νά, γιατὶ ὁ ἀείμνηστος Ρωμανίδης ποὺ ἤξερε πρόσωπα καὶ ἰδέες ἔλεγε, ὅτι ἡ Ἕνωση τῶν Ἐκκλησιῶν γράφτηκε στὸ κρεβάτι τῆς ἀνωμαλίας!

 Πηγή: "Agioritikovima"

 Η ομοφυλοφιλία, μήλον της έριδος για τους Ορθόδοξους Ιεράρχες στο Σαμπεζύ της Γενεύης 


Αποκαλυπτικές λεπτομέρειες για την συνεδρίαση της διορθόδοξου επιτροπής που προκαλούν ντροπή φέρνει σήμερα το ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΒΗΜΑ στην δημοσιότητα.

-Ποιοι εκπρόσωποι εκκλησιών επέμεναν να υποστηρίξουν την ομοφυλοφιλία και παραλίγο να γίνουν αιτία «να διαγραφεί από την Αγία Γραφή το κεφάλαιο για τα Σόδομα και Γόμορα».
Βαθιά ανησυχία στους κόλπους της εκκλησίας για την στάση Ιεραρχών και για την προσπάθεια τροποποίησης της Αγίας Γραφής με τους ιερούς κανόνες της Εκκλησίας και την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων.
Το παρασκήνιο που αποκαλύπτουμε σήμερα για την συνεδρίαση της ειδικής διορθοδόξου επιτροπής αποδεικνύει περίτρανα ότι κάποιοι από τους φύλακες της Ορθόδοξης Πίστης προσπαθούν να αποδυναμώσουν τα στηρίγματά της Ορθοδοξίας .
 
Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΡΘΟΞΟΥ
Από 16 έως 20 Φεβρουαρίου 2015 στο Ορθόδοξο Κέντρο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Σαμπεζύ Γενεύης υπό την προεδρία του μητροπολίτου Γέροντος Περγάμου Ιωάννου Ζηζιούλα, σεβαστού θεολόγου και ακαδημαϊκού, συνεδρίασε η Ειδική Διορθόδοξος Επιτροπή για την προετοιμασία της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Την Σύνοδο αυτή όλοι οι ορθόδοξοι την περίμεναν παραπάνω από 50 χρόνια, και παρόλα αυτά, οι προετοιμασίες δεν είχαν ακόμη ολοκληρωθεί.
Όταν τον Μάρτιο της περσινής χρονιάς οι Προκαθήμενοι των Ορθοδόξων Εκκλησιών βρέθηκαν στο Φανάρι μετά από την πρόσκληση του Οικομενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου αποφάσισαν η Πανορθόδοξος Σύνοδος να συγκληθεί το καλοκαίρι του 2016 στην Κων/λη.

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

Η κα Αθηνά Σιδέρη αναφέρει θαύματα και πνευματικές εμπειρίες της απο τον πνευματικό της άγιο Πορφύριο τον Καυσοκαλυβήτη Βίντεο


Θαύμα της Παναγίας της Γοργοϋπηκόου στη Λάρισα το 2012


Θαύμα της Παναγίας της Γοργοϋπηκόου στη Λάρισα το 2012
Ο γέρων Απόλλων ο Δοχειαρίτης απέστειλε την παρακάτω λίγο επιστολή στο ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΒΗΜΑ, όπου αναφέρει ένα θαυμαστό γεγονός με την Παναγία Γοργοϋπήκοο στη Λάρισα το 2012.
Διαβάστε την πολύ ενδιαφέρουσα και αποκαλυπτική επιστολή που ακολουθεί...
"Συνάχθητε προθύμως εν Μονή τη θεία
Δοχειαρίου, νοσούντων συστήματα,
ο ιατρός γαρ εν ταύτη μένει ο άμισθος"
Τον Σεπτέμβριο του 2014, κατά την διάρκεια της παραμονής της ιεράς Εικόνος της Παναγίας της Γοργοϋπηκόου στο Μετόχι της Ιεράς Μονής Δοχειαρίου "Παναγία Θεοσκέπαστος", ήλθε μια οικογένεια από την Λάρισα, για να ευχαριστήσει την Παναγία για τις πρόσφατες ευεργεσίες Της προς αυτήν.
Η κ.Σταυρούλα με τον δικό της τρόπο μας διηγείται την ζωντανή παρουσία της Παναγίας της Γοργοϋπηκόου στην ζωή τής οικογενείας της και το προσκύνημά τους στο Μετόχι.
Θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω όσο πιο σύντομα γίνεται το θαύμα που έκανε η Παναγία η Γοργοϋπήκοος στην κόρη μου! Αν και είναι εξαιρετικά δύσκολο, γιατί συνέβησαν πάρα πολλά.
Τέλος Μαΐου του 2012, όταν η μικρή μου ήταν 2,5 χρονών, άρχισε να έχει αύξηση βάρους και άλλα συμπτώματα ενός πολύ σπάνιου συνδρόμου σε παιδιά, που λέγεται "νεφρωσικό σύνδρομο".

Ένα άστεγο αγόρι τρέμει από το κρύο χωρίς παλτό. Δείτε ποιος θα το βοηθήσει!

Όταν δείτε αυτό το βίντεο, μάλλον θα νιώσετε ιδιαίτερα εκνευρισμένος και πολύ απογοητευμένος με τους ανθρώπους. Ακόμα κι αν σας πούμε ότι πρόκειται για ένα ακόμη κοινωνικό πείραμα, αυτά τα συναισθήματα προφανώς δεν θα αλλάξουν. Πως να αλλάξουν άλλωστε αν σκεφτείτε ότι όλοι αυτοί που είδαν το μικρό αγόρι να τρέμει από το κρύο στην άκρη του δρόμου, απλά το προσπέρασαν.
Ποιος προθυμοποιήθηκε να το βοηθήσει; Κάποιος που ξέρει πως είναι να ζεις σε αυτές τις συνθήκες. Ένας άστεγος, που  με την πράξη του αποδεικνύει ότι η συμπόνια προέρχεται από τους ανθρώπους που την χρειάζονται περισσότερο.
Δείτε το βίντεο που από τις 23 Φεβρουαρίου που ανέβηκε στο Youtube, έχει ήδη σχεδόν 8.500.000 προβολές. Ελπίζουμε κάποιοι από αυτούς να έχουν πάρει το μήνυμα:

Κυριακή 1 Μαρτίου 2015

'Η Ἐκκλησία νὰ χωριστῇ ἀπὸ τὸ κράτος· νὰ διακηρυχθῇ, ὅτι ἡ Ὀρθόδοξος πίστις μας βρίσκεται σὲ διωγμό, καὶ ν' ἀνατεθῇ ἡ ὑπεράσπισί της στὸν εὐσεβῆ Ἑλληνικὸ λαό, τὸ μόνο φύλακα τῶν θρησκευτικῶν καὶ ἐθνικῶν μας παραδόσεων.

Κυριακή Α΄ Νηστειών ‒ Χωρισμόν, σεβασμιώτατοι! -Αυγουστίνου Καντιώτου



 (Τὴν εὔσημη τούτη ἡμέρα ἀξίζει νὰ θυμηθοῦμε τὴ διδαχὴ τοῦ ἀειμνήστου γέροντος π. Αὐγουστίνου μεταφέροντάς την ἐδῶ μέσα ἀπὸ ἕνα γνωστὸ ἔργο του· εἶνε τὸ τέλος τοῦ βιβλίου Ἐλευθέρα καὶ ζῶσα Ἐκκλησία [Ἀθῆναι 1954-55, σσ. 209-212, σὲ μεταγλώττισι].
κφράζει τὸν πόνο του γιὰ τὴν Ἐκκλησία μας καὶ μὲ παρρησία ἀγωνίζεται νὰ ξυπνήσῃ τὶς συνειδήσεις τῶν τότε ποιμένων της ποὺ συγκροτοῦσαν τὴν ἱ. Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας. Πέρασαν βέβαια ἀπὸ τότε 60 χρόνια· μήπως ἆραγε ὁ λόγος του ἔγινε πιὰ ἀνεπίκαιρος καὶ ἀταίριαστος γιὰ τὴν κατάστασι ποὺ ζοῦμε ἐμεῖς σήμερα; Ἂς τὸν ἀκούσουμε.)
Ὢ πῶς κοιμῶνται οἱ ἱεράρχες μας, αὐτοὶ ποὺ κατὰ τὴ χειροτονία τους, μπροστὰ σὲ χιλιάδες λαοῦ, πατώντας ἐπάνω στὸν δικέφαλο ὡρκίστηκαν, πὼς θὰ 'νε ἄγρυπνοι φύλακες τῶν νόμων τῆς Ἐκκλησίας μας;
Ἀλλά δὲν λείπουν καὶ ἱεράρχες ποὺ ἀναστενάζουν γιὰ τὴ δουλεία τῆς Ἐκκλησίας. Ὁ ἀείμνηστος Κασσανδρείας Εἰρηναῖος, ὅταν γύρω στὸ 1930 ὡς ἱεράρχης τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου ἐλάμβανε πρώτη φορὰ μέρος σὲ συνεδρίασι τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἑλλάδος, εἶχε τὸ θάρρος νὰ διακηρύξῃ, ὅτι τὸ Ἑλληνικὸ κράτος, κυβερνώμενο ἀπὸ τῆς συστάσεώς του ἀπὸ σκοτεινὲς δυνάμεις μὲ πρώτη τὸν μασονισμό, ἐξέδωσε νόμους ποὺ ἀποτελοῦν ἄρνησι τῆς πίστεως καὶ τῆς ἠθικῆς τοῦ Εὐαγγελίου. Καὶ γεμᾶτος ἱερὰ ἀγανάκτησι ἐπρότεινε, ἡ Ἱεραρχία ἐπειγόντως, τελεσιγραφικά, νὰ ζητήσῃ ἀπὸ τὴν κυβέρνησι μέσα σὲ ὡρισμένη προθεσμία «τὴν ἀπάλειψι ἀπὸ τὴ Νομοθεσία κάθε Νόμου ποὺ ἀντιστρατεύεται στὰ δόγματα, τὰ μυστήρια, τὸ Κανονικο Δίκαιο, τὶς παραδόσεις καὶ τὸν ἠθικὸ βίο τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας». Καὶ ἂν ἡ προθεσμία περάσῃ ἄπρακτη, ἡ Ἐκκλησία νὰ χωριστῇ ἀπὸ τὸ κράτος· νὰ διακηρυχθῇ, ὅτι ἡ Ὀρθόδοξος πίστις μας βρίσκεται σὲ διωγμό, καὶ ν' ἀνατεθῇ ἡ ὑπεράσπισί της στὸν εὐσεβῆ Ἑλληνικὸ λαό, τὸ μόνο φύλακα τῶν θρησκευτικῶν καὶ ἐθνικῶν μας παραδόσεων.
Ἀλλά καὶ ὁ ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν Σπυρίδων, στὸ συνέδριο τῶν θεολόγων ποὺ ἔγινε στὴν Ἀθήνα τὸ 1949, εἶχε τὴν εἰλικρίνεια νὰ ὁμολογήσῃ, ὅτι ζῇ καὶ αὐτὸς ὡς πρωθιεράρχης μέσα στὴν ἀθλιότητα τῆς δουλείας, ὅτι βλέπει τὴν Ἐκκλησία δεμένη ἀπὸ τὸ κράτος χειροπόδαρα, καὶ γι’ αὐτὸ ἔκανε ἔκκλησι στοὺς συνέδρους, νὰ ἐργασθοῦν καὶ αὐτοὶ στὸν κύκλο τους γιὰ νὰ σπάσουν τὸ συντομώτερο τὰ δεσμὰ τῆς Ἐκκλησίας.
Ὅπως ἐξελίσσονται γοργὰ τὰ πολιτικὰ καὶ ἐκκλησιαστικὰ γεγονότα, ἐνισχύεται καθημερινὰ ἡ πίστι, ὅτι ἡ ριζικὴ λύσι ποὺ θ’ ἀποδώσῃ τὴν ἐλευθερία στὴν Ἐκκλησία εἶνε ὁ χωρισμὸς ἐκκλησίας καὶ κράτους. Δὲν μπορεῖ ἡ Ἐκκλησία ἐπ' ἄπειρον νὰ παίζῃ διελκυστίνδα μὲ τὸ κράτος· κάποτε τὸ σχοινὶ θὰ κοπῇ. Ὁ χωρισμὸς εἶνε ἀναπόφευκτος. Μετὰ τὸ χωρισμὸ ἡ ἡγεσία τῆς Ἐκκλησίας δὲν θὰ ἔχη βέβαια τὴν ἐξωτερικὴ αὐτὴ αἴγλη ποὺ ἔχει σήμερα, ποὺ φέρεται ὑψωμένη πάνω στὴ ράχη τοῦ θηρίου, τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας· δὲν θὰ ἔχῃ τὸ προβάδισμα στὶς δημόσιες τελετές· δὲν θ' ἀποδίδωνται στοὺς ἀρχιερεῖς τιμὲς ἀντιστρατήγων, οὔτε θὰ τοὺς ἀπονέμωνται μεγαλόσταυροι, οὔτε θὰ κροτοῦν ὁμοβροντίες ὅπλων στὸν ἐνταφιασμό τους. Δὲν θὰ ἔχουν βέβαια καμμία ὑλικὴ βοήθεια ἀπὸ τὸ κράτος, ζώντας πλέον κατὰ τὸ πατερικὸ ρητὸ «Βιώσομαι ἐσθίων ἀκρίδας καὶ μέλι ἄγριον μᾶλλον, ἢ ψωμὸν ἐκ μισθωμάτων πόρνης», θὰ ζήσω δηλαδὴ τρώγοντας ἀκρίδες καὶ μέλι ἄγριο, παρὰ ψωμὶ ἀπὸ χρήματα πόρνης.
Ἀλλὰ τί μὲ τοῦτο; «Καλύτερα μίας ὥρας ἐλεύθερη ζωή, παρὰ σαράντα χρόνια σκλαβιὰ καὶ φυλακή». Μία ὥρα ἐλευθέρας Ἐκκλησίας εἶνε μύριες φορὲς προτιμότερη ἀπὸ ἑκατὸ χρόνια μονότονης ζωῆς μέσα σὲ μία δούλη Ἐκκλησία, ταπεινὴ ὑπηρέτρια, «γκαρσόνι» τῶν θελημάτων τοῦ κόσμου. Γιατί ὅ,τι μπορεῖ νὰ γίνῃ μέσα σὲ μία ὥρα στὴν ἐλευθέρα Ἐκκλησία, δὲν μπορεῖ νὰ γίνῃ μέσα σὲ ἕναν αἰῶνα στὴ δούλη Ἐκκλησία, ποὺ οἱ κληρικοί της λογίζονται ὡς «ἀριθμημένα κομμάτια τῆς κρατικῆς μηχανῆς», καθὼς κινοῦνται κατὰ τὶς διαταγὲς τῶν κρατούντων. Ὁ ἀέρας τῆς ἐλευθερίας ποὺ θὰ πνεύσῃ θὰ εἶνε τέτοιος, ὥστε τὸ σημερινὸ τέλμα τῶν βατράχων ποὺ κοάζουν θὰ διαλυθῇ. Νέος κόσμος θὰ ξεπηδήσῃ, ὁ κόσμος της «ἐλευθερίας τῶν τέκνων τοῦ Θεοῦ» (πρβλ. Ρωμ. 8,21).

Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015

ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΣΑΡΚΙΚΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ


ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ
(1927-2006)
Ὁ Ἅγιος Ἱερώνυμος εἶχε πεῖ τό ἑξῆς: «Ὅταν θά πολλύνει ἡ ὁμοφυλοφιλία στούς χριστιανικούς λαούς, τότε πλησιάζει τό τέλος τῆς Ἱστορίας».
(Σειράχ, ὁμιλία 253η)


Συλλογή ἀναφορῶν τοῦ Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
γιά τά σαρκικά ἁμαρτήματα


Πρόλογος

Ὁ Γέροντας Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος μᾶς ἄφησε μία μεγάλη πνευματική κληρονομιά. Μᾶς παρέδωσε ἕναν τεράστιο ἀριθμό κατηχητικῶν ὁμιλιῶν, κατανεμημένων σέ διαφορετικές θεματικές σειρές.
Ἀκούσαμε καί συλλέξαμε ἀπό μεγάλο ἀριθμό ὁμιλιῶν, κατά τήν κρίση μας, ἐνδεικτικές ἀναφορές τοῦ πατρός Ἀθανασίου, πού μᾶς ἔκαναν ἰδιαίτερη ἐντύπωση καί πού ἀφοροῦσαν τά σαρκικά πάθη.
Τίς παρουσιάζουμε σ΄ αὐτό τό βιβλιαράκι καί εὐελπιστοῦμε νά γίνουν ἀφετηρία προβληματισμοῦ γιά κάθε νέο καί νέα, γιά κάθε γονιό, γιά κάθε ἄνθρωπο πού ἐνδιαφέρεται νά ξεκαθαρίσει κάποια θέματα πού ἀφοροῦν στά σαρκικά ἁμαρτήματα.
Στό τέλος κάθε ἀναφορᾶς ὑπάρχει ἡ παραπομπή της, προκειμένου νά μπορεῖ ὁ ἀναγνώστης νά ἀνατρέξει στή συγκεκριμένη σειρά καί ὁμιλία γιά περαιτέρω ἐμβάθυνση.
Εἴθε ὁ Ἅγιος Τριαδικός Θεός δι΄εὐχῶν τοῦ μακαριστοῦ Γέροντά μας π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου να εὐλογήσει τήν πνευματική καρποφορία στις ψυχές ὅλων μας.
Παντελῆς Γκίνης
                                

ΤO ΘΑΥΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Α΄ Κυρ. Νηστ. – Ὀρθοδοξίας (Ἰω. 1,44-52)
Του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου
«Λέγει αὐτῷ Φίλιππος· Ἔρχου καὶ ἴδε» (᾿Ιωάν. 1,47)
αγ. Ν.Κ.
ΣΗΜΕΡΑ, ἀγαπητοί μου, εἶνε ἑορτὴ μεγάλη καὶ ἔνδοξος. Δὲν ἑορτάζει ἕνας ἢ δύο ἅ­γιοι, ὅπως τὶς ἄλλες ἡμέρες· ἑορτάζει ὅλη ἡ Ἐκκλησία, ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία μας.
Ποιός μπορεῖ νὰ ἐκφωνήσῃ λόγο ἀν­τάξιο τῆς μεγάλης ἑορτῆς; Θὰ ἔπρεπε νὰ βρίσκεται ἐδῶ ἕνας ἀπὸ τοὺς ἁγίους ἀγγέλους ἢ τοὺς πατέρας καὶ διδασκάλους τῆς Ἐκκλησί­ας ἢ τοὺς μάρτυρες ποὺ ἔχυσαν τὸ αἷμα τους γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία. Ἐμεῖς λίγες σκέψεις θὰ διατυπώσουμε ἐπὶ τοῦ ἱεροῦ εὐαγγελίου.

* * *

Ὁμιλεῖ τὸ εὐαγγέλιο γιὰ κάποιο Ναθανα­ήλ, ποὺ εἶχε μικρὰ ἰδέα γιὰ τὸ Χριστό. Ἐπειδὴ ὁ Ἰ­ησοῦς καταγόταν ἀπὸ ἄσημο χωριὸ (τὴ Ναζαρέτ), ἐπειδὴ γεννήθηκε ἀπὸ πτωχὴ μητέρα καὶ ὑπὸ ταπεινὲς συνθῆκες, κρίνοντας ἀπ’ αὐ­τὰ εἶπε· «Ἐκ Ναζαρὲτ δύναταί τι ἀγαθὸν εἶ­ναι;» (᾿Ιωάν. 1,47), εἶνε δυνατὸν ἀπ’ τὸ χωριὸ αὐτὸ νὰ βγῇ κάτι καλό, νὰ βγῇ ὁ Σωτήρας τοῦ κόσμου;
Ἀλλ’ ὅπως τότε ὁ Ναθαναὴλ εἶπε τὸν περι­φρονητικὸ αὐτὸ λόγο, ἔτσι καὶ σήμερα ὑπάρ­χουν «Ναθαναήλ», ποὺ μιλοῦν περιφρονη­τικὰ γιὰ τὸ Χριστὸ καὶ γιὰ τὸ ἔργο του. Λένε κι αὐ­τοί, κατ᾿ ἄλλο τρόπο βέβαια· «Ἐκ Ναζαρὲτ δύ­ναταί τι ἀγαθὸν εἶναι;», καὶ θεωροῦν ὅτι ἡ Ἐκ­­­­κλησία μας εἶνε πλέον κάτι ξεπερασμένο, ἕ­νας θεσμὸς χρεωκοπημένος, ἀνάξιος λόγου, ποὺ πρέπει νὰ μπῇ στὸ μουσεῖο. Τί ἔχουμε νὰ ποῦμε σ’ αὐτοὺς τοὺς «Ναθαναήλ»; Θ’ ἀπαν­τήσουμε μὲ τὰ λόγια τοῦ Φιλίππου· «Ἔρχου καὶ ἴδε» (ἔ.ἀ.). Ἄπιστοι καὶ ἄθεοι, ἐλᾶτε νὰ θαυ­μάσετε σήμερα, τὴν ἅγια αὐτὴ ἡμέρα, τὴν Ἐκ­κλησία τοῦ Χριστοῦ.