Δευτέρα 11 Μαρτίου 2019

Λάμπρος Σκόντζος, Ο Βάκχος ζει και βασιλεύει στο πρόσωπο του Εωσφόρου! (Μια διαφορετική προσέγγιση των καρναβαλικών αθλιοτήτων)

«ου θέλω υμάς κοινωνούς των δαιμονίων γίνεσθαι» (Α΄Κορ.10,20). Επίσης ο 62ος κανόνας της ΣΤ’ Οικουμενικής Συνόδου θέτει εκτός της Εκκλησίας όσους μετέχουν σε μεταμφιέσεις και οργιαστικά καρναβαλικά όργια!  
ΣΧΟΛΙΟ Αν η Λάρισα (αλλά και όλες οι πόλεις) είχε έναν  επίσκοπο με σθένος και με κύρος Αυγουστίνου Καντιώτου,  αυτοί οι καρναβαλιστές πολιτικάντηδες, περιφερειάρχης, δήμαρχοι κ.λ.π. θα έτρεχαν να κρυφτούν.

δήμαρχος Τυρνάβου Π. Σαρχώσης
Ο πιστός λαός, ο απροσκύνητος ρωτάει τον δεσπότη κ. Ιερώνυμο, γιατί δεν αποτρέψατε με τον πνευματικό σας λόγο και το κύρος σας αυτόν τον Διονυσιακό ξεπεσμό του Τυρναβίτικου καρναβαλιού;  Πήρατε θέση, ελέγξατε τους ιθύνοντας με τους οποίους εθιμοτυπικώς και θεσμικώς συναναστρέφεστε ανεπιφυλάκτως;; Ενημερώσατε τους πιστούς να  αποστραφούν και να  καταδικάσουν τις Διονυσιακές αυτές εκδηλώσεις;
 Οι δήμαρχοι Λαρίσης και Τυρνάβου και ο Περιφερειάρχης  Θεσσαλίας Αγοραστός
  συμμετέχουν  στο καρναβάλι Τυρνάβου ...ως γνήσιοι καρναβαλιστές
 



Τελικά τι κομίζετε εις την Αχιλλείου πόλιν κ. Ιερώνυμε;

Ο ΒΑΚΧΟΣ ΖΕΙ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΕΩΣΦΟΡΟΥ!

(Μια διαφορετική προσέγγιση των καρναβαλικών αθλιοτήτων)


   Εισερχόμαστε για μια ακόμη φορά, με τη χάρη του Θεού, στο άγιο Τριώδιο, στην ιερότερη εορτολογική περίοδο της Εκκλησίας μας, κατά την οποία μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε την πνευματική μας υστέρηση, να βιώσουμε την σωτήρια κλήση μας για μετάνοια και νίψη και να κάνουμε τον προσωπικό μας αγώνα για την πνευματική μας αναγέννηση. Η κατανυκτική περίοδος του Τριωδίου είναι ένα νοητό στάδιο πνευματικού αγώνα στο οποίο καλείται κάθε πιστός να τρέξει τον καλό αγώνα των αρετών,  να αποβάλλει κάθε παρείσακτο αμαρτωλό στοιχείο από τον εαυτό του, το οποίο υπάρχει ως θανατηφόρος ιός, που δηλητηριάζει τον άνθρωπο και τον οδηγεί αργά, αλλά σταθερά, στον πνευματικό θάνατο. Μόνο έτσι θα αξιωθούμε να προσκυνήσουμε πνευματικά καθαροί το θείο Πάθος του Λυτρωτή μας Χριστού και να εορτάσουμε με αγαλλίαση τη λαμπροφόρο Ανάστασή Του.

Απέναντι του Παραδείσου


 Ἀδάμ, ὁ πατέρας τῆς οἰκουμένης, ἐγνώριζε στόν Παράδεισο τή γλυκύτητα τῆς θείας ἀγάπης. Ἔτσι, μετά τήν ἔξωσή του ἀπό τόν Παράδεισο γιά τό ἁμάρτημά του, ἐγκαταλειμμένος ἀπό τήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, θλιβόταν πικρά καί ὀδυρόταν μέ βαθεῖς στεναγμούς. Ὅλη ἡ ἔρημος ἀντηχοῦσε ἀπό τούς λυγμούς του. Ἡ ψυχή του βασανιζόταν μέ τή σκέψη: «Ἐλύπησα τόν ἀγαπημένο μου Θεό». Δέν μετάνοιωνε τόσο γιά τήν Ἐδέμ καί τό κάλλος της, ὅσο γιά τήν ἀπώλεια τῆς θείας ἀγάπης, πού τραβᾶ ἀχόρταγα τήν ψυχή στό Θεό. Τό ἴδιο καί κάθε ψυχή πού γνώρισε μέ τό Ἅγιο Πνεῦμα τό Θεό κι ὕστερα ἔχασε τή χάρη, δοκιμάζει τό ἀδαμιαῖο πένθος.
Θλίβεται ἡ ψυχή καί μεταμελεῖται σφοδρῶς, ὅταν προσβάλη τόν ἀγαπημένο Κύριο. Βασανιζόταν κι ὀδυρόταν στή γῆ ὁ Ἀδάμ κι ἡ γῆ δέν τοῦ ἔδινε χαρά. Νοσταλγοῦσε τό Θεό κι ἐφώναζε: Διψᾶ ἡ ψυχή μου τόν Κύριο καί Τόν ἀναζητῶ μέ δάκρυα. Πῶς νά μήν Τόν ζητῶ; Ὅταν ἤμουν μαζί Του, ἀγαλλόταν εἰρηνικά ἡ ψυχή μου καί ἤμουν ἀπρόσιτος γιά τούς ἐχθρούς. Τώρα ὅμως ἀπέκτησε ἐξουσία πάνω μου τό πονηρό πνεῦμα καί κλονίζει καί τυραννεῖ τήν ψυχή μου.

Σάββατο 9 Μαρτίου 2019

Θεάρεστη και πνευματικά καρποφόρα Μεγάλη Τεσσαρακοστή σε όλους.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΟΥΜΕΝΗ “ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ” ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 12 ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΤΙΣ 7.00 ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ



ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Ὁ Σύλλογος Πολυτέκνων Λαρίσης καί Περιχώρων καί τά συνεργαζόμενα Ὀρθόδοξα Χριστιανικά Σωματεῖα τῆς πόλης μας συνδιοργανώνουνε ἐκδήλωση, πού θά πραγματοποιηθεῖ τήν Τρίτη 12 Μαρτίου 2019 καί ὥρα 7.00μ.μ. στό Ἀμφιθέατρο τοῦ 4ου Δημοτικοῦ Σχολείου Λάρισας (Κουμουνδούρου καί Ἀνθίμου Γαζῆ), μέ θέμα τήν προωθούμενη 
Συνταγματική Ἀναθεώρηση
στά θεμελιώδη ἄρθρα γιά τήν Ἐκκλησία καί τήν οἰκογένεια.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ(Ματθ. 6, 14-21) Πνευματικά θησαυρίσματα από ομιλίες του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΚΑΙ Η ΕΧΘΡΑ ΩΣ ΕΜΠΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΜΑΣ ΑΜΑΡΤΙΩΝ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ(Ματθ. 6, 14-21)
   Πνευματικά  θησαυρίσματα από ομιλίες του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου
                   ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΚΑΙ Η ΕΧΘΡΑ ΩΣ ΕΜΠΟΔΙΑ
             ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΜΑΣ ΑΜΑΡΤΙΩΝ

    Αν κανείς έχει αδικηθεί από τον πλησίον του, ας φέρει στο νου του τον Δαβίδ. Μόλις θυμηθεί τον πράο και ανεξίκακο προφητάνακτα, θα σβήσει την οργή, που σαν φωτιά κατακαίει την ψυχή του.
   Για ποιο λόγο, πες μου, είναι εχθρός σου ο αδελφός σου; Μήπως σε έβρισε; Μήπως σε έκλεψε; Μήπως σε αδίκησε; Ό,τι κι αν σου έκανε, μην αναβάλλεις να κόψεις τα σκοινιά, που σε κρατούν δεμένο με την έχθρα. Αν δεν το κάνεις σήμερα, αύριο θα είναι δυσκολότερο. Μεθαύριο ακόμα πιο δύσκολο. Μέρα με τη μέρα η ντροπή σου θα μεγαλώνει και η έχθρα θα ριζώνει βαθύτερα στην καρδιά σου.
    Δώσε μου, σε παρακαλώ, τη χαρά να ακούσω ότι πήγες και βρήκες τον εχθρό σου, τον αγκάλιασες και με τα δυο σου χέρια, τον έσφιξες με αγάπη, τον ασπάστηκες με δάκρυα. Και θηρίο αν είναι, θα συγκινηθεί από τη συμπεριφορά σου και θα ημερώσει. Έτσι, και τον εαυτό σου θα απαλλάξεις από κάθε κατηγόρια και εκείνον θα κερδίσεις, κάνοντάς τον να μεταβάλει την εχθρική του διάθεση σε φιλία και αγάπη.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ(Ματθ.6,14-21) Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ ΟΥΡΑΝΙΩΝ ΘΗΣΑΥΡΩΝ


 ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ(Ματθ.6,14-21)
                       Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
            ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ ΟΥΡΑΝΙΩΝ ΘΗΣΑΥΡΩΝ

   «Μ θησαυρίζετε μν θησαυρος π τς γς, που σς κα βρσις φανίζει, κα που κλέπται διαρύσσουσι κα κλέπτουσι· θησαυρίζετε δ μν θησαυρος ν οραν, που οτε σς οτε βρσις φανίζει, κα που κλέπται ο διορύσσουσιν οδ κλέπτουσιν· που γάρ στιν θησαυρς μν, κε σται κα καρδία μν(:Μη συσσωρεύετε για τον εαυτό σας θησαυρούς πάνω στη γη, όπου ο σκόρος και η φθορά της σαπίλας ή της σκουριάς αφανίζουν τα αποθηκευμένα είδη του πλούτου κι όπου οι κλέφτες τρυπούν τους τοίχους των θησαυροφυλακίων και τα κλέβουν.Μαζεύετε για τον εαυτό σας θησαυρούς στον ουρανό, όπου ούτε ο σκόρος ούτε η σαπίλα και η σκουριά αφανίζουν τους αποθηκευμένους θησαυρούς σας κι όπου οι κλέφτες δεν τρυπούν τους τοίχους των θησαυροφυλακίων σας ούτε κλέβουν.Πρέπει λοιπόν να θησαυρίζετε θησαυρούς στον ουρανό, για να είναι και η καρδιά σας προσκολλημένη στο Θεό και στα ουράνια. Διότι εκεί όπου είναι ο θησαυρός σας, εκεί θα είναι και η καρδιά σας)»

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ(Ματθ.6,14-21) Απόσπασμα από την ομιλία ΙΘ΄ του αγίου Ιωάννου, αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου από το Υπόμνημά του στο Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον σχετικά με τη συγχώρηση των συνανθρώπων μας ως απαραίτητη προϋπόθεση για την άφεση και των δικών μας αμαρτιών


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ(Ματθ.6,14-21)
                      Απόσπασμα από την ομιλία ΙΘ΄
  του αγίου Ιωάννου, αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου
         από το Υπόμνημά του στο Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον
           σχετικά με τη συγχώρηση των συνανθρώπων μας
    ως απαραίτητη προϋπόθεση για την άφεση και των δικών μας αμαρτιών

    «Ἐὰν γρ φτε τος νθρώποις τ παραπτώματα ατν, φήσει κα μν πατρ μν οράνιος· ἐὰν δ μ φτε τος νθρώποις τ παραπτώματα ατν, οδ πατρ μν φήσει τ παραπτώματα μν(:Πρέπει λοιπόν να έχετε υπόψη σας ότι, αν και εσείς συγχωρείτε με όλη σας την καρδιά τα αμαρτήματα που έκαμαν σε σας οι άλλοι, και ο Πατέρας σας ο ουράνιος θα συγχωρήσει τα δικά σας αμαρτήματα. Εάν όμως δεν δώσετε συγχώρηση στους ανθρώπους για τα αμαρτήματά τους απέναντι σε σας, τότε ούτε ο Πατέρας σας θα συγχωρήσει τις δικές σας αμαρτίες προς Αυτόν)»[Ματθ.6,14-15].

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ: Προς Ρωμ. 13,11-14 και 14,1-4 Ερμηνεία του Ιερού Χρυσοστόμου στην αποστολική περικοπή από την «Προς Ρωμαίους» επιστολή του αποστόλου Παύλου,κεφ.13,εδαφ. 11-14


 
[ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ]
   «Κα τοτο, εδότες τν καιρόν, τι ρα μς δη ξ πνου γερθναι (:Ας κάνουμε λοιπόν τα έργα αυτά της αγάπης, ακούραστοι και χωρίς αναβολή, γνωρίζοντας σε ποιο καιρό ζούμε. Ζούμε σε εποχή που απαιτεί επειγόντως την άσκηση της αρετής. Διότι είναι πλέον ώρα να σηκωθούμε από τον ύπνο της αμέλειας, που μας κάνει δυσκολοκίνητους στο καλό)».
   Αφού υπέδειξε όλα όσα έπρεπε ο Παύλος, τους παρακινεί πάλι προς την εκτέλεση των αγαθών από το πιο επείγον. «Γιατί ο καιρός της Κρίσεως», λέγει, «είναι πολύ κοντά», όπως ακριβώς έγραφε και στους Κορινθίους, ότι « καιρς συνεσταλμένος τ λοιπόν στιν(:ο καιρός της ζωής αυτής είναι πολύ μικρός και λιγοστός)»[Α΄Κορ.7,29]· και στους Εβραίους πάλι, «τι γρ μικρν σον σον, ρχόμενος ξει κα ο χρονιε(:δείξτε υπομονή διότι πολύ λίγος χρόνος μένει ακόμη και ο Κύριος που περιμένουμε να έλθει και πάλι, θα έλθει και δε θα αργήσει)ι»[Εβρ.10,37]. Αλλά εκεί τα έλεγε αυτά για να τονώσει εκείνους που κοπίαζαν και για να τους παρηγορήσει για τους ιδρώτες για τους διαδοχικούς πειρασμούς, ενώ εδώ για να ξυπνήσει εκείνους που κοιμούνταν· καθόσον αυτός ο λόγος μας είναι χρήσιμος και για τα δύο.

H ΩΦΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ (Ματθ. 6, 14-21) Πνευματικά θησαυρίσματα από ομιλίες του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου



      H  ΩΦΕΛΕΙΑ ΤΗΣ  ΝΗΣΤΕΙΑΣ
    Πολλοί χριστιανοί, αγνοώντας τη μεγάλη ωφέλεια της νηστείας, την τηρούν με δυσφορία ή και την αθετούν. Και όμως, τη νηστεία πρέπει να τη δεχόμαστε με χαρά, όχι με βαρυγκώμια ή φόβο. Γιατί δεν είναι σε εμάς φοβερή, αλλά στους δαίμονες. Φέρτε την μπροστά σε έναν δαιμονισμένο, και θα παγώσει από τον φόβο, θα μείνει ακίνητος σαν πέτρα, θα δεθεί με δεσμά αόρατα, όταν μάλιστα δει να τη συνοδεύει η αδελφή της και αχώριστη συντρόφισσά της, η προσευχή. Γι’ αυτό και ο Χριστός είπε: «τοτο δ τ γένος οκ κπορεύεται ε μ ν προσευχ κα νηστείᾳ(:Αυτό όμως το είδος των δαιμόνων δεν βγαίνει από τον άνθρωπο που έχει καταληφθεί από αυτό, παρά μόνο με προσευχή που συνοδεύεται και με νηστεία, ώστε η προσευχή να γίνεται με διάνοια όσο δυνατόν ελαφρότερη και περισσότερο προσηλωμένη στο Θεό»[Ματθ.17,21].

Τέλος το «Μακεδονία ξακουστή»; Κυρώσεις σε όποιον φωνάζει «αλυτρωτικά» συνθήματα


Τέλος το «Μακεδονία ξακουστή»; Κυρώσεις σε όποιον φωνάζει «αλυτρωτικά» συνθήματα
Την ώρα που οι Σκοπιανοί καταπατούν καθημερινά τη Συμφωνία των Πρεσπών, προκαλώντας με αλυτρωτικούς και ανιστόρητους χάρτες που δείχνουν τα σύνορά τους μέχρι τη Λάρισα, στην Ελλάδα υπάρχει έντονη φημολογία για κατάργηση συνθημάτων και εμβατηρίων στις Ένοπλες Δυνάμεις. 
Σύμφωνα με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «ΕΣΤΙΑ» (07.03.2019), στις 20 Ιανουαρίου 2019 υπήρξε οξύτατη αντίδραση εκ μέρους της υπουργού Προστασίας του Πολίτη, εξ αφορμής του γεγονότος ότι η μπάντα του Λιμενικού που συνόδευε το άγημα Ευζώνων στον Άγνωστο Στρατιώτη, παιάνισε το γνωστό εθνικό εμβατήριο “Μακεδονία Ξακουστή”.
Να σημειωθεί ότι την ίδια ημέρα πραγματοποιούνταν στην πλατεία Συντάγματος το μεγάλο συλλαλητήριο, με τη συμμετοχή δεκάδων χιλιάδων συμπολιτών μας, εναντίον της Συμφωνίας των Πρεσπών.

«Οι καμπανάρηδες» των εκλογών


 «Οι καμπανάρηδες» των εκλογών

Γράφει ο κ. Παύλος Τρακάδας
Εξανέστη ο κ. Βασιλείου, διότι αναρίθμητα ιστολόγια προέβησαν εις απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς δι’ εκείνον και τον Αρχιεπίσκοπον, σχετικώς με το άρθρον που εδημοσίευσε με τίτλον «Οι πένθιμες καμπάνες του Θανάτου και οι καμπανάρηδες της ζωής».


Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ  ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΣΙΠΡΑΣΕίναι γεγονός ότι εδόθη μεγάλη προσοχή, διότι ο κ. Βασιλείου υπέγραφεν το άρθρον με την ιδιότητά του ως Διευθ. Γραφείου Τύπου της Ι. Συνόδου. Αν ο ίδιος διευκρίνιζε εξ αρχής ότι απηχεί προσωπικάς του απόψεις, τότε βεβαίως ουδείς θα έδιδε σημασίαν εις εν κείμενον, το οποίον δεν έχει να είπει απολύτως τίποτε, καθώς η θεολογική του στάθμη αποτυπώνει τον κ. Βασιλείου, όπως τον εγνωρίζαμεν πάντοτε. Μήπως τελικώς είναι «εκ του πονηρού», δια να χρησιμοποιήσωμεν φράσιν του, ότι ετέθη η υπογραφή με την «συνοδικήν» αρμοδιότητά του και όχι εκείνη του πολίτου; Ας αποφασίσουν οι Ιεράρχαι και ας υποδείξουν καλόπιστα εις τον κ. Βασιλείου έως ποίον σημείον ευρίσκονται τα όρια των αρμοδιοτήτων του.
Επειδή όμως μετά την αγαπολογίαν εις τον τόπον αυτόν επλεόνασε και η ειρηνολογία, ας σχολιάσωμεν επί τροχάδην το κείμενον του κ. Βασιλείου.

Λόγος προς τους αγίους Τεσσαράκοντα Μάρτυρες


Αποτέλεσμα εικόνας για Τεσσαράκοντα ΜάρτυρεςΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΤΑ ΜΑΡΤΥΡΕΣ       
«Τάς ἀλγηδόνας τῶν Ἁγίων, ἅς ὑπέρ σοῦ ἔπαθον, δυσωπήθητι Κύριε· καί πάσας ἡμῶν τάς ὀδύνας, ἴασαι φιλάνθρωπε, δεόμεθα».

Παρακαλοῦμε τούς Ἁγίους, σεβαστοί πατέρες, ἀγαπητοί ἀδελφοί, νά μεσιτεύουν πρός τόν φιλάνθρωπο Θεόν καί ζητοῦμε εὐλαβῶς τήν συμπαράστασή τους, ὥστε νά λάβωμεν δύναμιν ἐξ ὕψους στήν ἁγία μας αὐτήν συνάθροισιν.

Στο στόχαστρο οτιδήποτε αποτελεί συνεκτικό στοιχείο του έθνους και της κοινωνίας


ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΤΑ ΠΑΝΤΩΝ
Στο στόχαστρο οτιδήποτε αποτελεί συνεκτικό στοιχείο του έθνους και της κοινωνίας
Από τον Παναγιώτη Κωστόπουλο, Ιδιωτικό υπάλληλο, ιστορικό
Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση για να αντιληφθούμε ότι στη χώρα μας διώκεται οτιδήποτε σχετίζεται με την ταυτότητα του ελληνικού έθνους. Αν παρατηρήσουμε την ημερήσια ειδησεογραφία, αποδεικνύεται αυτόματα. Το ζήτημα της ψήφισης της Συμφωνίας των Πρεσπών ήταν η θρυαλλίδα που οδήγησε τον κόσμο σε έντονες αντιδράσεις, αφού δεν χωνεύεται εύκολα το γεγονός ότι πουλήθηκε το όνομα της Μακεδονίας με κάποιες υπογραφές, από μια κυβέρνηση μειοψηφίας. Την αγανάκτηση του κόσμου τροφοδοτούν τα επακόλουθα της συμφωνίας που έρχονται σιγά σιγά στη δημοσιότητα, για να εκθέσουν αυτούς που δεν καταλάβαιναν ή έδειχναν να μην καταλαβαίνουν τις συνέπειες. Παράλληλα, κυβερνητικοί βουλευτές μάς λένε «ότι πρέπει να λύσουμε τα προβλήματα με την Τουρκία με έναν έντιμο συμβιβασμό όπως στη Συμφωνία των Πρεσπών», δημιουργώντας μας τρόμο γι’ αυτά που σκοπεύουν να κάνουν στο προσεχές διάστημα.