Συνέχειες : ΕΔΩ ΜΕΡΟΣ Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄,
Συνέχειες: ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄, Ζ΄, Η΄,Θ΄, Ι΄
«Το καθεστώς Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ (1974-
1998) και η καιρική εκκλησιαστική εικόνα
του»
(Το
περιοδικό «ΦΥΛΑΚΕΣ» - μια αντίσταση πρώτου μεγέθους)
ΜΕΡΟΣ ΙΑ΄
Αναμφίβολα οι νέοι άνθρωποι δεν είναι πλήρως ή ορθά πληροφορημένοι πάνω στις διαρθρωτικές αλλαγές που συνόδευσαν την περίοδο μετά το 1974 (Μεταπολίτευση), τόσο σε πολιτικό όσο και σε Εκκλησιαστικό επίπεδο. Υπάρχει όμως (ακόμη) και η απλή συναισθηματική – διανοητική έλξη ηλικιωμένων ανθρώπων (σήμερα), προς το Σεραφειμικό καθεστώς.
Αναίρεση της εγκωμιαστικής συνοπτικής επισκόπησης
του αρχιεπισκόπου Σεραφείμ, ως αξιόπιστη ιστορική πηγή (στοιχείων), είναι (εν
μέρει) και ο Τύπος της εποχής, εκκλησιαστικός και πολιτικός∙ βέβαια, όχι σε
πλήρη εμπεριστατωμένη ανάλυση.
Παράδειγμα αξιόπιστης πληροφόρησης η εφημερίδα της
Θεσσαλονίκης «ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ» (30/4/1977 – σελ. 2), ο οποίος έγραψε:
«600 γονείς καταγγέλλουν τον κ. Χρυσοφάκη και τον
Σεραφείμ: Εξακόσιοι γονείς του 12ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης
μετά την δικαστική απόφαση της εξώσεως του Σχολείου από το κτίριο του ΟΔΔΕΠ, σε
συγκέντρωσή των την 29ην Απριλίου αποφάσισαν:
ΟΜΟΦΩΝΑ
1. Διαμαρτυρόμαστε για την ΨΥΧΡΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ του
Μητροπολίτου κ. Παντελεήμονα Χρυσοφάκη, ο οποίος ούτε καν αξίωσε
να δεχθεί τις Επιτροπές μας που έξι φορές του ζήτησαν να τον επισκεφθούν και να
του εκθέσουν την κατάσταση, ούτε και έκανε την παραμικρή ενέργεια σαν
«ποιμενάρχης μας» για να βοηθήσει το δίκαιο αίτημά μας.
2. Διαμαρτυρόμαστε κατά του Αρχιεπισκόπου Αθηνών
κ. Σεραφείμ και κατά της Ιεράς Συνόδου, που αδιαφορώντας για
την ψυχή και το πνεύμα και ενδιαφερόμενοι μόνο για την ύλη, από το στόμα του
Μητροπολίτη Περιστερίου κ. Αλεξάνδρου, διεκήρυξαν ότι προτιμούν τα έσοδα των
3.500.000 δρχ κάθε χρόνο από τις ψυχές των 600 μαθητών του Δημοτικού Σχολείου.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΜΕΝ
Σε ένδειξη διαμαρτυρίας να σταματήσουμε τα παιδιά
μας από το Σχολείο».
1ο Σχόλιο:
Πολλές αναφορές (σύγχρονες) στο Σεραφειμικό καθεστώς
είναι ένα επικοινωνιακό προϊόν∙ είναι «συμ-βολικές κατασκευές» μιας
πραγματικότητας, που «αναγορεύθηκε» από τους πολλούς (ανημέρωτους) σε καθρέπτη,
σε εικόνα, ως ανώτατη τομή εκκλησιαστικού πολιτισμού – κουλτούρας.
Ευτυχώς, υπήρξαν έντυπα και εφημερίδες της εποχής
εκείνης, που αντιστάθηκαν στην κατακλυσμιαία Σεραφειμική δικτατορία, διότι τα
συστημικά Μ.Μ.Ε. υπάκουα στις κυρίαρχες εξουσίες – παρεξουσίες, έδιδαν
παραπληροφόρηση παρά ενημέρωση στο Εκκλησιαστικό Σώμα. Σοβαρή και υπεύθυνη ενημέρωση (και έλεγχο) των εκκλησιαστικών πραγμάτων,
έδιδε και το περιοδικό «ΦΥΛΑΚΕΣ» - Έκδοση Νέων της Εκκλησίας των Θεσσαλονικέων.
Από το περιοδικό «Φύλακες», ως ορθή διαμόρφωση της
σημερινής κοινής γνώμης, δανεισθήκαμε (π.χ.) την καταγγελία των γονέων κατά του
(τότε) Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Χρυσοφάκη και κατά του (τότε) αρχιεπισκόπου
Σεραφείμ» (τέλος σχολίου).
Και σήμερα, αντι-οικουμενιστικά άρθρα ευρίσκονται
στα αζήτητα των Τοπικών Εφημερίδων του Βόλου…
Οι (όσοι) συνειδητοί Ορθόδοξοι Δημοσιογράφοι πονούν
ψυχικά, διότι θυσιάζεται το «ευ», για ένα συστημικό – καταστροφικό «πολύ», που είναι τα κοσμικά (επικερδή) δημοσιεύματα (πολιτικά, αθλητικά κ.λπ.).
Να θυμηθούμε: «Ουκ εν τω πολλώ το εύ»!
Ας μην ξεχνάμε, βέβαια, και τα media, που προωθούν πολλά
απλοϊκά – ρηχά και αντορθόδοξα προγράμματα.
Το περιοδικό «ΦΥΛΑΚΕΣ» ετοποθετείτο Ορθόδοξα και όχι συναισθηματικά
απέναντι στις κραυγαλέες εκκλησιαστικές εκτροπές των «ποιμένων».
Παραδείγματα (από το τεύχος «ΦΥΛΑΚΕΣ» αριθ. 24 –
Μάιος 1977)
Α) ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΡΧΗΓΟ
ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ; (Σελ. 4η)
«Πληροφορούμεθα ότι, ο Ιωαννιδοπρόβλητος
επικαθήμενος του Αρχιεπισκοπικού θρόνου κ. Σεραφείμ, επισκέφθηκε τον αρχηγό του
ΠΑΣΟΚ κ. Ανδρέα Παπανδρέου και εξέφρασε παράπονο δια τον εκλεκτόν βουλευτήν του κόμματός του κ. Γ. Παπαδημητρίου
(Ακαρνανίας), διότι υποβάλλει επερωτήσεις εις την Βουλήν
εναντίον των αντικανονικών και
παρανόμων πράξεών του. Ο κ. Σεραφείμ θέλει να κλείσουν όλα τα στόματα και όλες
οι φωνές που ελέγχουν τις πρωτοφανείς εις τα εκκλησιαστικά χρονικά παρανομίες
του. και χειρίζεται προς τούτο όλα τα μέσα».
2ο Σχόλιο: Όπως συμβαίνει και σήμερα με αρκετούς οικουμενιστές επισκόπους! (τέλος
σχολίου).
Β) «Ο Μητροπολίτης κ. Αλέξανδρος Καντώνης «ο
εγκατασταθείς εις Περιστέριον, ένθα και πολλά νεκροταφεία…», ο μέγας αυτός
αστήρ της Σεραφειμικής… κλωτσομηχανής, ο «ναυαγήσας οικτρώς εις την υπέροχον
και αποστολικήν έδραν της Μητροπόλεως Φιλίππων» (κατά τον Μητροπολίτην
Ελευθερουπόλεως κ. Αμβρόσιον), ο «εκτός τόπου και χρόνου» (κατά τους «Αθωνικούς
Διαλόγους» και πάλι επί το… κοσμικόν προσκήνιον).
Είναι, υπέρ του αυτομάτου διαζυγίου, υπέρ της
«πλέριας δημοτικής» εις την υμνογραφίαν της Εκκλησίας μας, υπέρ της
φιλελευθέρας σοδομιτικής Σουηδίας, υπέρ της καταργήσεως του ράσου, υπέρ της
πρώτης χούντας, υπέρ της δευτέρας χούντας, υπέρ της συνάψεως διπλωματικών
σχέσεων με το Βατικανό ζηλεύσας κενήν θέσιν Καρδιναλίου, τώρα έλαβε θέσιν και
υπέρ του … Καζαντζάκη. Εξήλθεν εις το δημοσιογραφικόν εξώστην του «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ»
και είπεν:
«Πολλοί είπαν τον
Καζαντζάκη άθεο, άπιστο, αφορισμένο. Αλλά αυτά δεν τα είπε η Εκκλησία. Τα είπαν
ορισμένα πρόσωπα που όπως σε κάθε κοινωνία, είναι και θερμόαιμα και υπερβολικά
συντηρητικά, που δεν θα πω μόνον στενοκέφαλα, αλλά και διεστραμμένα» (Σελ. 74 - ΦΥΛΑΚΕΣ).
3ο Σχόλιο: Πως συμβαίνει, άραγε, η Μητρόπολις Περιστερίου να δημιουργεί (δίκην
παραδόσεως) ωδίνας στο πλήρωμα;
Αναφορικά με την παρούσα κατάσταση, ουσιαστική αξία
έχει η αντίδραση του πληρώματος, προς επαναφορά του Εσταυρωμένου όπισθεν της
Αγίας Τραπέζης (τέλος σχολίου).
Γ) Στην 8η Σελίδα διαβάζουμε για μία
βαρύγδουπη δήλωση του Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης, που σχολίασε ελεγκτικά και ο
κοσμικός Τύπος (ΕΛΛΗΝ. ΒΟΡΡΑΣ 1.12.76) και την αθέτησή της (17/04/1977).
Το κείμενο της δήλωσης:
«Όσο θα είμαι Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, δεν θα
επιτρέψω να ενοχληθούν από τον ΟΔΔΕΠ τα 90 κωφάλαλα παιδάκια. Θα φθάσω μέχρι να
παραιτηθώ από Μητροπολίτης αν ο ΟΔΔΕΠ δεν ρυθμίση το θέμα των παιδιών…».
Αντί όμως να παραιτηθή από «Μητροπολίτης», απλώς
παραιτήθηκε από το τοπικό συμβούλιο του ΟΔΔΕΠ, όπου ουδέποτε προήδρευσε!
Στους «ΦΥΛΑΚΕΣ» διαβάζουμε:
«Πληροφορούμεθα ότι ο
Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Παντελεήμων (Χρυσοφάκης) παρητήθη από πρόεδρος της
τοπικής επιτροπής του ΟΔΔΕΠ επειδή διεφώνησε με την όλη στάσι του οργανισμού
στο θέμα της σχολής κωφαλάλων και του 12ου Δημοτικού Σχολείου».
4ο Σχόλιο: Προσπαθούμε να φανερώσουμε την Ιστορία, που την βάζουν για ύπνο οι σημερινοί οικουμενιστές Επίσκοποι και Αρχιμανδρίτες.
(Συνεχίζεται)
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ