Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014

Σαράντος Ι. Καργάκος, Γιά τό τζαμί τοῦ Βοτανικοῦ



Γιά τό τζαμί το Βοτανικο


Μο ζητήθηκε πρό καιρο νά χω συμμετοχή σέ μιά συζήτηση γιά τό πό νέγερση τζαμί σέ μιά πρωινή κπομπή τς Δημόσιας Τηλεοράσεως. (λήθεια, κανείς ρμόδιος δέν σκέφθηκε τί σημαίνει ρος δημόσιος, ταν κφέρεται κατά θηλυκό γένος;). ρνήθηκα, προφασιζόμενος βαρηκοΐα. κυρία, μως, ταν πίμων καί μο πρότεινε νά σταλε συνεργεο στό σπίτι μου, που θά κάνω μιά δήλωση μέ τίς πόψεις μου καί δέν θά πάρξει πρόβλημα μπλοκς σέ διάλογο.
Δέχθηκα μέ βαρειά καρδιά. Τό συνεργεο (δύο εγενέστατοι κύριοι) λθαν στό σπίτι μου δύο ρες νωρίτερα καί μο επαν τι δήλωσή μου θά γίνει μόλις ρχίσει κπομπή. Μέ ζωσαν φίδια νησυχίας καί τούς επα νά τηλεφωνήσουν τι σέ διάλογο δέν μετέχω λόγω βαρηκοΐας. 

Φαίνεται, μως, τι ο δύο πολυθέλγητρες «συντονίστριες» σαν πιό βαρήκοες πό μένα καί μέ νέπλεξαν σ’ να διάλογο μέ πρόσωπα πού μο σαν γνωστα καί πού σέ καμμιά περίπτωση δέν εχα διάθεση ν’ ρχίσω διάλογο μαζί τους. Καί, μως,   διάλογος ρχισε, πότε ναγκάστηκα νά γκαλέσω στήν τάξη ναν πό τούς συζητητές καί νά το συστήσω επρέπεια· καί κολούθως, στρεφόμενος προς τίς χαριτόβρυτες «συντονίστριες», τούς δήλωσα κοφτά τι παραβιάζουν κατάφωρα τή δημοσιογραφική δεοντολογία, διότι –παρά τή ρητή δέσμευσή τους- μέ ποχρέωσαν νά δημοσιοποιήσω κάτι πού ποτελε προσωπικό μου «δεδομένο».
κολούθως, παρακάλεσα τά δύο μέλη το συνεργείου νά πέλθουν. τσι φησα τό πεδίο λεύθερο στους συζητητές καί στις «κυρίες» νά πον , τι θέλουν. Πρόφθασα, μως, νά π μερικά πράγματα,  πού εναι χρήσιμο νά διαβασθον, γιατί, πως μέ πληροφόρησαν, κάποιος πό τό «συνεργεο» μο καταλόγισε φανατισμό καί κάτι λλο βαρύτερο. δήλωσή μου -πως τήν θυμμαι- περιεχε τά κόλουθα ρωτηματικά σημεα:

Πρτον, σέβομαι τίς θρησκευτικές εαισθησίες καί τίς θρησκευτικές νάγκες παντός νθρώπου, λλ’ φελς διερωτμαι: σέ ποιούς θά νήκει θρησκευτικά τό ν λόγω τζαμί; Στους Σουνίτες στους Σιίτες; , μήπως, σέ κάποια λλη πό τίς δεκάδες μουσουλμανικές σέχτες; Ο νθρωποι ατοί δέν μπορον νά μονοιάσουν στις χρες τους καί θά μονοιάσουν στήν λλάδα; Μήπως πάρχει κίνδυνος νά χουμε φαινόμενα Βαγδάτης;
Δεύτερον, ν μέραις κρίσεως, ταν δέν χουμε χρήματα νά πισκευάσουμε καί νά ποκαταστήσουμε τήν Μητρόπολη (15 χρόνια εναι γιαπί), μς περισσεύουν λεφτά γιά νά φτιάξουμε πολυτελές τζαμί;
Τρίτον, ποιά κκλησία τν θηνν διαθέτει τήν οκοπεδική κταση πού θά διαθέτει τό πό νέγερση τζαμί; (πως μέ χουν πληροφορήσει πόστρατοι ξιωματικοί το Πολεμικο Ναυτικο, στό ποο νκε χρος, πρόκειται γιά μιά κταση 20-23 στρεμμάτων. σως νά κάνουν λάθος. λλά τό χρο τόν χω πισκεφθε καί εναι ξαιρετικά ερύς).
Τέταρτον,  εσερχόμενος στήν θήνα μέσω τς ερς δο καί τς Λεωφόρου Καβάλας, πρτα θά βλέπει τό τζαμί καί μετά τήν κρόπολη. Ποιά ντύπωση θά προκαλε στόν ξένον πισκέπτη, ταν θά βλέπει στίς πύλες τν θηνών τό συναθροισμένο πλθος τν μουσουλμάνων; φήνω τήν πάντηση στόν ναγνώστη.
Πέμπτον, πόσο κοστολογήθηκε κχωρηθεσα πό τό Πολεμικό Ναυτικό οκοπεδική κταση; Καί ποιοί σαν ο πογράψαντες πολιτικοί καί στρατιωτικοί; Μήπως κάποιος ξ ατν φιλοξενεται πρέπει νά φιλοξενηθε στόν Κορυδαλλό; Διότι, πως, μο χουν κμυστηρευθε παλαιοί ξιωματικοί το Πολεμικο Ναυτικο, κταση δόθηκε «μπίρ παρά». Στό να πέμπτο τς ξίας της!
κτον, τό καί σοβαρώτερον: Τί θά συμβε ν κάποιος χριστιανός θρησκομανής κάποιος χουλιγκάνος τό κυρίως) κάποιος προβοκάτορας γράψει κάποια νύκτα κάτι ασχρό γιά τή μουσουλμανική θρησκεία φτιάξει μιά καρικατούρα το Μωάμεθ; Δέν θά ξεσηκωθε ναντίον μας λο τό σλάμ; δ ο γχώριοι βάρβαροι δέν σέβονται τά πιό ερά μας μνημεα καί θά σεβασθον τό τζαμί; Μήπως κάτι τέτοιες βλακώδεις προβοκατορικές νέργειες, θά δίνουν τό πρόσχημα στήν Τουρκία (διότι ατή οσιαστικά θά εναι διαφεντευτής το τζαμιο), νά πεμβαίνει στά σωτερικά μας; ς θυμηθομε τί γινε τό 1955 μέ κάποια ασχρογραφήματα στή φερόμενη σάν οκία το Κεμάλ στή Θεσσαλονίκη. Ξεσηκώθηκαν τά γνωμα πλήθη τς Πόλης καί φάνισαν καθετί χριστιανικό στήν Βασιλεύουσα. πό καταστήματα μέχρι τάφους.
Καί κάτι πού δέν πρόφθασα νά π: κούω νά λέγεται τι θά ναβαθμισθε περιοχή χάρη στό τζαμί. Ο λέγοντες ατό, χωρίς νά χουν πρόθεση νά κάνουν χιομορ, ατό τελικά πετυχαίνουν. ν θέλουμε ναβάθμιση τς περιοχς, θά μπορούσαμε στό χρο ατό νά μεταφέρουμε τόν κρυμμένο κάπου στό Ζάππειο νδριάντα το Καραϊσκάκη, πού δωσε στό χρο ατό τήν πρώτη του μάχη στήν ττική (Μάχη Χαϊδαρίου, 6-8 Αγούστου 1826) καί ποος τήν πόμενη χρονιά δωσε τή ζωή του γιά τήν λευθερία τν θηνν.
Καί κάτι σάν πίλογος: Διαλαλομε urbi et orbi τι θήνα εναι πόλη πού γέννησε τή δημοκρατία. Ατός πού θεμελίωσε τή δημοκρατία ταν  Κλεισθένης. νδριάντας το Κλεισθένη δέν πάρχει πουθενά στήν θήνα. Μήπως εναι καιρός νά στηθε κε πού πρόκειται νά φτιαχτε τό τζαμί; τσι ο ξένοι (καί ο ντόπιοι), πού φθάνουν στήν θήνα, θά θυμονται τι στήν πόλη ατή γεννήθηκε δημοκρατία καί χι τό... σλάμ!