Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2025

Ἡ Σύνοδος, Ἀρένα μονομάχων


 


Γράφει ὁ κ. Δημήτριος Λογοθέτης, θεολόγος

  Τὴν Πέμπτη, ποὺ παρῆλθε, παρακολουθήσαμε γιὰ ἄλλη μία χρονιὰ τὴν καθιερωμένη συνδιάσκεψη τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, ὅπου ὅλοι οἱ Μητροπολίτες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος μαζεύτηκαν καὶ ἐξέλεξαν νέους Μητροπολίτες γιὰ τὶς χηρεύουσες Μητροπόλεις.

Ἀσχέτως μὲ τὶς προσωπικὲς δυνατότητες καὶ ἱκανότητες, τὶς ὁποῖες κατέχει κάποιος ἄνθρωπος, πολὺ σημαντικὸ ρόλο στὴν ἐκλογή τους, μᾶλλον καὶ τὸν κύριο, παίζει καὶ ὁ τρόπος μὲ τὸν ὁποῖο, μέσα στὰ χρόνια τους στὴν Ἐκκλησία, ἔχουν διαχειρισθεῖ τὴν παρουσία τους. Στὶς ἐκκλησιαστικὲς ἱστοσελίδες παρακολουθοῦμε ὅλο τὸν χρόνο Ἀρχιμανδρίτες καὶ βοηθούς Ἐπισκόπων νὰ ἁλωνίζουν τὴν Ἑλλάδα, γιὰ νὰ παρευρεθοῦν σὲ πανηγύρια καὶ ἑορτές, ἔτσι ὥστε νὰ ἔχουν τὴν ἐλπίδα ὅτι θὰ μαζέψουν ἀρκετὲς ψήφους, γιὰ νὰ ἐκλεγοῦν καὶ αὐτοὶ μὲ τὴν σειρά τους. Ἡ διαδικασία αὐτὴ ἐπαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, χωρὶς κανένας νὰ ἐπιθυμῇ νὰ τὴν σταματήσῃ ἢ ἔστω νὰ τὴν ἀλλάξῃ. Ἔχει πλέον μετατραπῆ σὲ ἕνα πολιτικὸ παιχνίδι παρὰ σὲ σύγκριση ἀρετῶν καὶ δυνατοτήτων.

Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2025

ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΟΣ ΕΙΣ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ Ο ΣΧΙΣΜΑΤΟΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ! -- Γέρων Γαβριήλ: «Σέ ὅσα μοναστήρια δέχθηκαν τούς σχισματικούς, νά μή πηγαίνουμε» (φωτο)

 

Ἀπὸ κάτω ἀριστερά: 1. Mητρ. Μιλητουπόλεως Ἀπόστολος, Φαναρίου. 2. κ. Ἐπιφάνιος Ντουμένκο. 3. Πρωτοεπιστάτης μον. Ἀβραάμ, Λαυριώτης.. 4. Πολιτικὸς διοικητὴς Α.Ο., Ἀλκ. Στεφανής.

Πάνω ἀπὸ ἀριστερά: 5. Γαβριηλ ἱερομ. “Κατσουλιέρης”, ἐπιστάτης. 6. Σισώης μον., Ἐπιστάτης Ἱ. Μονῆς Ξενοφῶντος. Ὅλοι οἱ ὑπόλοιποι… τέσσερις ρασοφόροι καί δύο λαϊκοί …εἶναι συνοδεία τοῦ κ. Ἐπιφανίου.


Γέρων Γαβριήλ: «Σέ ὅσα μοναστήρια δέχθηκαν τούς σχισματικούς, νά μή πηγαίνουμε»

 

ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΟΣ ΕΙΣ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ Ο ΣΧΙΣΜΑΤΟΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ!

 

«Ἡ πλειοψηφία τῶν Ἁγιορειτικῶν Μονῶν, ποὺ δὲν συλλειτούργησαν μὲ τὸν σχισματοαιρετικὸ  Oὐνίτη Ἐπιφάνιο, ὀφείλουν νὰ θέσουν σὲ ἀκοινωνησία ὅλους τοὺς Ἁγιορεῖτες καθηγουμένους καὶ ἱερομονάχους ποὺ συμμετεῖχαν…».

 

Ἁγιορείτικη Κελλιώτικη Φωνή

 

  Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 1//14.10.2025

  Ἁγίας Σκέπης Ὑπεραγίας Θεοτόκου καί Ἁγίου Ἰωάννου Κουκουζέλη.

  Ὡς Ἁγιορεῖτες, δυστυχῶς, τὸ ζήσαμε καὶ αὐτό… ὁ σχισματοαιρετικὸς οὐνίτης Ἐπιφάνιος Ντουμένκο, νὰ λειτουργεῖ (παραχώρηση τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου) ἐντὸς τοῦ Ἁγίου Ὄρους… ὤ… τί κατάπτωση πνευματική…!!!

Μπορεῖ ἡ πλειοψηφία τῆς Ἱερᾶς Κοινότητας Ἁγίου Ὄρους νὰ μὴ ἔδωσε εὐλογία γιὰ ἐπίσημη ὑποδοχὴ (ὅπως ξεκάθαρα δείχνουν ὅλα τὰ στοιχεῖα …), ἡ ὑποχώρηση-ΠΤΩΣΗ εἶναι ὄντως γεγονός …ἀνεπίτρεπτον!!!

Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου: ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 7, 11-16] «ΤΟ ΠΕΝΘΟΣ» 7-10-1990] (Β 240)


ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 7, 11-16]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίο


        « ΤΟ ΠΕΝΘΟΣ»

       [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 7-10-1990] (Β 240)


       Πολύ μας συγκινεί, αγαπητοί μου, η σημερινή ευαγγελική περικοπή. Ο Κύριος κατευθύνεται σε μία μικρή πόλη που την έλεγαν Ναΐν, δηλαδή «ωραία». Αλλά, κατά συγκυρία, ενώ όχλος πολύς μαθητών Τον ακολουθεί, στην πύλη της μικρής αυτής πόλεως, συναντούν μια νεκρώσιμη εκφορά. Ένας άλλος όχλος που συνόδευε την εκφορά, εξήρχετο από την πόλιν. Ήταν η κηδεία ενός νέου, που ήταν παιδί μονάκριβο μιας χήρας γυναίκας. Ο Κύριος την λυπήθηκε, όπως θρηνούσε και της είπε: «Μ κλαε» · δηλαδή, μην κλαις. Και πλησίασε το φέρετρο. Εκείνοι που μετέφεραν το φέρετρο σταμάτησαν. Και τότε ο Κύριος με εξουσιαστική επιταγή, λέγει στο νεκρό παλικάρι: «Νεανίσκε, σο λέγω, γέρθητι (:Νεανίσκε, σε σένα το λέγω· σήκω)». Και ο νεκρός νέος ζωντάνεψε και ανεκάθισε και άρχισε να ομιλεί. Ήταν εκπληκτικό! Και τότε ο Κύριος παρέδωσε το παιδί εις την μητέρα του. Ήταν η καλύτερη και η πλέον αντιπροσωπευτική παρηγορία που μπορούσε να πάρει αυτή η χήρα γυναίκα.

Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου: ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 7, 11-16] « ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ» 6-10-1991 (Β 252β)

 


ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 7, 11-16]

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

με θέμα:

« ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 6-10-1991]

(Β 252, έκδοσις β΄)

    Πολύ μας συγκινεί, αγαπητοί μου, η σημερινή ευαγγελική περικοπή. Ο Κύριος, όπως ακούσαμε, κατευθύνεται σε μία μικρή πόλη, που την έλεγαν Ναΐν· και θα πει «ωραία». Αλλά κατά συγκυρίαν, ενώ όχλος πολύς μαθητών Τον ακολουθούσε, εκεί στην πύλη της μικρής, αυτής, πόλεως, συναντούν μίαν νεκρώσιμη εκφορά. Είναι ένας άλλος όχλος που συνόδευε την εκφορά και εξήρχετο από την πόλη. Πήγαιναν δια το νεκροταφείον. Ήταν η κηδεία ενός νέου παιδιού, μονάκριβο, μιας χήρας μάνας. Ο Κύριος την λυπήθηκε, όπως εκείνη θρηνούσε. Και της είπε: «Μὴ κλαῖε». Δηλαδή «μην κλαις». Και πλησίασε το φέρετρο. Εκείνοι που το μετέφεραν, σταμάτησαν. Και τότε ο Κύριος, με εξουσιαστικήν επιταγήν, λέγει στον νεκρό: «Νεανίσκε(:Νεαρέ -δηλαδή) σοὶ λέγω, ἐγέρθητι (:Εγώ σου το λέγω: Σήκω)». Και ο νεκρός ζωντάνεψε, αγαπητοί μου. Και ανεκάθισε μέσα εις το φέρετρο. Και άρχισε να ομιλεί· που έδειχνε ότι δεν ήταν ψευδαίσθησις, αλλά ήταν πραγματικότης. Με μάρτυρες εκατοντάδες ανθρώπους κι από τις δύο πλευρές. Και εκ των του όχλου των μαθητών που ακολουθούσαν τον Κύριον, αλλά και εκ του όχλου που ακολουθούσε την εκφορά του νεκρού, αυτού, νέου. Και τότε ο Κύριος παρέδωσε τον νέον αυτόν εις την μητέρα του.

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΛΟΥΚΑ (:Κατά Λουκάν Ευαγγέλιο, κεφ. ζ΄, χωρία 11 έως 16) Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ


     Όποιος έχει πραγματικά φιλοσοφημένη σκέψη και κατευθύνεται από την ελπίδα των μελλοντικών αγαθών, ούτε και τον θάνατο θα θεωρήσει ως αληθινό θάνατο. Ο δίκαιος, δηλαδή, που βαδίζει στον δρόμο του Θεού και καθημερινά περιμένει να μπει στη Βασιλεία Του, δεν ταράζεται, δεν αναστατώνεται, δεν στενοχωριέται, όταν έρχεται αντιμέτωπος με τον θάνατο, όταν λ.χ. αντικρύσει νεκρό κάποιον συγγενή ή φίλο του· γιατί γνωρίζει ότι ο θάνατος γι’ αυτούς που έζησαν ενάρετα στη γη, δεν είναι παρά μετάθεση σε μια καλύτερη ζωή, ταξίδι για έναν καλύτερο τόπο, δρόμος που οδηγεί στα στεφάνια.

Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου: ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 7, 11-16] «ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» 6-10-1996] (Β 345)

 


                   ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 7, 11-16]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

      σχετικά με την ευαγγελική περικοπή της Κυριακής Γ΄ Λουκά με θέμα:

                                «ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ»

 [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 6-10-1996] (Β 345)

        Κάποια μέρα, αγαπητοί μου, θέλησε ο Ιησούς να επισκεφτεί την πόλιν Ναΐν. Τον ακολουθούσαν οι μαθηταί Του και όχλος πολύς. Όταν έφθασαν εις την πύλην της πόλεως, γιατί ήταν πόλις οχυρωμένη, την ίδια στιγμή, «ἐξεκομίζετο», όπως μας σημειώνει ο Ευαγγελιστής Λουκάς, «ἐξεκομίζετο τεθνηκὼς». Κάποιος που είχε πεθάνει. Ήταν νεκρό κάποιο παλικάρι, νεανίσκος χαρακτηρίζεται και μονογενής μιας χήρας γυναίκας. Την όλη εκφορά συνόδευε αρκετός κόσμος, που ήλθαν βέβαια να παρηγορήσουν αυτήν την πενθούσα μάνα. Η συνάντησις έγινε εκεί, στην πύλη της πόλεως. Ο όχλος που ηκολούθει και οι μαθηταί τον Κύριον και ο όχλος που ηκολούθει τη νεκρώσιμη εκφορά.

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Οι επισκέψεις του Θεού (Κυριακή Γ΄ Λουκά) ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 7, 11-16] «ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» 6-10-1996] (Β 345)

 


π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Οι επισκέψεις του Θεού (Κυριακή Γ΄ Λουκά)


ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 7, 11-16]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου σχετικά με την ευαγγελική περικοπή της Κυριακής Γ΄ Λουκά με θέμα:

 «ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ»

     [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 6-10-1996]     (Β 345)

        Κάποια μέρα, αγαπητοί μου, θέλησε ο Ιησούς να επισκεφτεί την πόλιν Ναΐν. Τον ακολουθούσαν οι μαθηταί Του και όχλος πολύς. Όταν έφθασαν εις την πύλην της πόλεως, γιατί ήταν πόλις οχυρωμένη, την ίδια στιγμή, «ἐξεκομίζετο», όπως μας σημειώνει ο Ευαγγελιστής Λουκάς, «ἐξεκομίζετο τεθνηκὼς». Κάποιος που είχε πεθάνει. Ήταν νεκρό κάποιο παλικάρι, νεανίσκος χαρακτηρίζεται και μονογενής μιας χήρας γυναίκας. Την όλη εκφορά συνόδευε αρκετός κόσμος, που ήλθαν βέβαια να παρηγορήσουν αυτήν την πενθούσα μάνα. Η συνάντησις έγινε εκεί, στην πύλη της πόλεως. Ο όχλος που ηκολούθει και οι μαθηταί τον Κύριον και ο όχλος που ηκολούθει τη νεκρώσιμη εκφορά.

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκά 7, 11-17] ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΗΣ ΧΗΡΑΣ ΣΤΗ ΝΑΪΝ



ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 7,11-17]

           ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ

       ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΗΣ ΧΗΡΑΣ ΣΤΗ ΝΑΪΝ

        Ο μέγας Παύλος, αποδεικνύοντας το θείο και κοινωφελές της πίστεως και εξαγγέλλοντας τα έργα της και τα κατορθώματα και τους καρπούς και την δύναμή της, αρχίζει από τους αιώνες, από τους οποίους δεν υπάρχει τίποτε αρχαιότερο. Λέει ότι «Πίστει νοομεν κατηρτίσθαι τος αἰῶνας ήματι Θεο, ες τ μ κ φαινομένων τ βλεπόμενα γεγονέναι(:Με την πίστη και όχι με τις εξωτερικές μας αισθήσεις κατανοούμε και γνωρίζουμε ότι ο ορατός κόσμος, που έγινε μέσα στον χρόνο, δημιουργήθηκε άρτιος και αρμονικός με τον λόγο και το πρόσταγμα του Θεού. Και συνεπώς όσα κτίσματα βλέπουμε τώρα, έχουν γίνει ενώ δεν υπήρχαν πριν και δεν φαίνονταν με τις σωματικές αισθήσεις)»[Εβρ.11,3], και τελειώνει με την μελλοντική παγκόσμια ανάσταση και την τελείωση των αγίων που θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκειά της και που τίποτα δεν είναι τελειότερο από αυτήν[ βλ. Εβρ.11,39-40:

Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 7,11-16] Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΜΑΣ 19-10-1986 (Β166)



  ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΛΟΥΚΑ
[:Λουκά 7,11-16]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                            με θέμα:

        α) Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΜΑΣ

     β) Η ΔΙΑΘΗΚΗ ΤΟΥ ΤΩΒΙΤ

       [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 19-10-1986] (Β166)

 

        Η σκηνή, αγαπητοί μου, της αναστάσεως του υιού της χήρας της Ναΐν, περιγράφεται λιτά μεν αλλά πολύ ζωηρά. Με ένα Του λόγο ο Κύριος, όπως ακούσαμε στη σημερινή ευαγγελική περικοπή, ανέστησε εκείνο το παλληκάρι που ήταν μοναχοπαίδι εκείνης της φτωχιάς, χήρας γυναίκας. Και του είπε: «Νεανίσκε, σοί λέγω, ἐγέρθητι». «Νεανίσκε, νέε μου, σε εσένα το λέγω· σήκω επάνω». Και ο νεανίσκος ανεστήθη.

    Φόβος και έκσταση κατέλαβε τον λαό, όπως μας περιγράφει ο ιερός Ευαγγελιστής Λουκάς. Και πολύ δίκαια, έβγαλε το συμπέρασμα ο λαός «ὅτι προφήτης μέγας ἐγήγερται ἐν ἡμῖν, καὶ ὅτι ἐπεσκέψατο ὁ Θεὸς τὸν λαὸν αὐτοῦ».

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΛΟΥΚΑ [:Β΄ Κορ. 4,6-15] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ



 ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΛΟΥΚΑ [:Β΄Κορ.4,6-15]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

   « Θες  επν, κ σκτους φς λμψαι, ς λαμψεν ν τας καρδαις μν(:Και κηρύττουμε αποκλειστικά και μόνο για τη δόξα του Χριστού, διότι ο Θεός, ο οποίος στη δημιουργία του κόσμου διέταξε από το σκοτάδι να λάμψει το φως, Αυτός και τώρα έλαμψε στις καρδιές μας)»[Β΄Κορ.4,6

Ο Ν.Δαπέργολας στον FocusFM για τον ψευτο-Επιφάνιο και την συνεχιζόμενη σιωπή της Ιεραρχίας.

 

https://youtu.be/obkvEVqd8Bw

Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025

Τοποθέτηση ΕΞΟΔΟΥ περί ανησυχιών «ύπουλης» έκδοσης του Προσωπικού αριθμού.

 


PA YPOULA 

Πολλοί φίλοι που ανησυχούν για την πορεία του προσωπικού αριθμού μας ρωτούν συνεχώς αν το κράτος, μετά από επίσκεψη σε μία ιστοσελίδα στο .gov, ή αλλού, με αίτημα π.χ. για αντικατάσταση διπλώματος οδήγησης, διαβατηρίου ή κάτι παρόμοιο (δεν μπορούμε να καλύψουμε όλες τις περιπτώσεις εδώ) μπορεί «πονηρά» να εκδώσει τον προσωπικό αριθμό χωρίς την συναίνεσή μας, ως απόρροια της οιασδήποτε εμπλοκής μας με τις δημόσιες υπηρεσίες, διαδικτυακά.

Η αλήθεια είναι ότι … ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ.  Δεν είναι θέμα τεχνικής γνώσης ή σπουδών και κατάρτισης – σχετίζεται αποκλειστικά με το γεγονός ότι η κυβέρνηση δεν ανοίγει τα χαρτιά της και μας κρατάει στο σκοτάδι.

Από όλη την Ελλάδα στο Βοστάνειο για το γιατρό των φτωχών Ευρυβιάδη Μπαϊραμίδη



Στρατής Σαμιώτης
4 Οκτωβρίου 2025


Τουρισμός υγείας στη Λέσβο; Κι όμως από τότε που ανέλαβε αρχικά ως συμβασιούχος ο νευροχειρουργός Ευρυβιάδης Μπαϊραμίδης στο Βοστάνειο αυτό σταδιακά γίνεται ολοένα και πιο έντονο. Ακόμα και την περίοδο που το Ελληνικό Κράτος (κατά το “η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της”) είχε θέσει σε αργία το γιατρό καθώς αρνούνταν να εμβολιαστεί υπήρχε ασθενής από άλλη περιοχή της Ελλάδας που τον περίμενε χειρουργημένος.

Ο μεγαλύτερος Ορθόδοξος Ναός στον κόσμο εγκαινιάζεται στο Βουκουρέστι (ΦΩΤΟ)


O μεγαλοπρεπής Καθεδρικός Ναός της Σωτηρίας του Λαού στο Βουκουρέστι. Φωτογραφία: wikipediaO μεγαλοπρεπής Καθεδρικός Ναός της Σωτηρίας του Λαού στο Βουκουρέστι. Φωτογραφία: wikipedia

Ο Πατριαρχικός Καθεδρικός Ναός της Σωτηρίας του Λαού στη Ρουμανία αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο ορθόδοξο οικοδόμημα παγκοσμίως.

Στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας πρόκειται να τελεστούν σε λίγες μέρες (26 Οκτωβρίου) τα επίσημα εγκαίνια του Πατριαρχικού Καθεδρικού Ναού της Σωτηρίας του Λαού (Catedrala Mântuirii Neamului), του μεγαλύτερου ορθόδοξου ναού στον κόσμο. Το επιβλητικό αυτό έργο, που δεσπόζει στο κέντρο της ρουμανικής πρωτεύουσας, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά και πνευματικά επιτεύγματα της σύγχρονης Ορθοδοξίας.

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2025

ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ: Σήμερα ὑπάρχουν ἅγιοι;


 ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ:

«Σήμερα ὑπάρχουν ἅγιοι;

Ἕνας νά ὑπάρχει στό χωριό σας ἤ στήν πόλη σας, εἶστε εὐτυχεῖς. Ὄσο ἀξίζει αὐτός ὁ ἄγιος , δέν ἀξίζουν ὅλοι οἱ πλούσιοι, οἱ μεγάλοι καί ἰσχυροί. 

Ὑπάρχουν λοιπόν ἅγιοι; Κάπου-κάπου. 

ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ, «Ο Παπουλάκος». Ένας Μάρτυρας της Ορθοδοξίας, ένας προφήτης του Γένους.


8 Ὀκτωβρίου 2025. Ἁγιοκατάταξι τοῦ πρωτοπόρου Ἱεραποστόλου τοῦ 20οῦ αἰῶνος Ὁσίου Πατρός Χρυσοστόμου Παπασαραντόπουλου


Ἁγιοκατάταξι τοῦ πρωτοπόρου Ἱεραποστόλουτοῦ 20οῦ αἰῶνος Ὁσίου  ΠατρόςΧρυσοστόμου Παπασαραντόπουλου - Καλάβρυτα Press 

       Σύλλογος Ὀρθοδόξου Ἱεραποστολῆς «Ο ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΣ»


Χτύπησαν χαρμόσυνα οἱ καμπάνες τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τοῦ Ἀποστόλου Ἁγίου Ἀνδρέου τοῦ Συλλόγου Ὀρθοδόξου Ἱεραποστολῆς «Ο ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΣ» Μιαούλη 68-70, στήν Πάτρα, ὅταν ἀνηγγέλθη ἡ Ἁγιοκατάταξι τοῦ πρωτοπόρου Ἱεραποστόλου τοῦ 20οῦ αἰῶνος Ὁσίου Πατρός Χρυσοστόμου Παπασαραντοπούλου, μέ καταγωγή ἀπό τό Βασιλίτσι Μεσσηνίας.

Ἡ τραγωδία χωρὶς τέλος στὴν Οὐκρανία καὶ ἡ ἐπίσκεψη στὸ Ἅγιο Ὄρος.


Ἡ ψυχορραγοῦσα Δύσις εἰς παραλήρημα!


Η ΓΗΡΑΙΑ ἤπειρος ψυχορραγεῖ ἀπὸ κάθε ἄποψη: πολιτικά, οἰκονομικά, ἠθικὰ καὶ κυρίως πνευματικὰ καὶ παραληρεῖ. Αὐτὸ ἀποκαλύπτει καὶ ἀναλύει ὁ διάσημος Ἰταλὸς διανοούμενος Roberto Bitchioli: «Τὰ τελευταῖα εἴκοσι χρόνια, μὲ ἐντυπωσιακὴ ἐπιτάχυνση τὰ τελευταῖα χρόνια, ἡ Δύση βρίσκεται στὴ δίνη μίας νέας φρενίτιδας, τῆς ἀποδόμησης τῆς σεξουαλικῆς ταυτότητας. Γινόμαστε μάρτυρες τῆς ἄρνησης τοῦ ἀνδρικοῦ-θηλυκοῦ διμορφισμοῦ, τῆς προσπάθειας κατάργησης τῆς διάκρισης κατὰ φῦλο ἢ γένος ἀκόμη καὶ στὴ γραμματικὴ καὶ τὴ γλώσσα, τῆς ἄρνησης τοῦ φυσικοῦ προτάγματος τῆς συν­άντησης τῶν δύο φύλων ποὺ ἀποσκοπεῖ στὴν ὑποδοχὴ τῆς ζωῆς στὴν οἰκογενειακὴ δομή. 

Όχι οθόνες στο υπνοδωμάτιο!

 

Ο σημαντικότερος κανόνας για να ελεγχθεί η χρήση τους

Από την Jean Twenge, για το Institute for Family Studies

«Όταν η μικρή πήγαινε 1η  Γυμνασίου απέκτησε το πρώτο της smartphone. Η νεαρή μαθήτρια ήξερε ότι δεν έπρεπε να είναι στο τηλέφωνο έχοντας πάει για ύπνο. Αργά ένα βράδυ, η μητέρα την άκουσε να μιλά και πήγε να δει τί συμβαίνει. Η 12χρονη έκανε FaceTime με μια φίλη της μέσα στη νύχτα, τρεις ώρες αφότου είχε πέσει για ύπνο. Το κορίτσι ομολόγησε ότι και τα αδέρφια της έκαναν το ίδιο…»

Αυτό το παιδί δεν είναι το μοναδικό. Σε ερωτηματολόγιο (1) για τη χρήση smartphone από τα παιδιά ηλικίας 11 έως 17 ετών μέσα στην εβδομάδα, το εντυπωσιακό ποσοστό των  6 στα 10 παιδιά χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά τους μεταξύ 12 και 5 π.μ. τις μέρες του σχολείου. Μερικά παιδιά αργούν να κοιμηθούν επειδή τους είναι δύσκολο να αφήσουν κάτω τo τηλέφωνό τους. Άλλα ξυπνούν στην μέση της νύχτας και δεν μπορούν να αντισταθούν στην ανάγκη τους να το πιάσουν. «Μερικές φορές το πιάνω, είναι 3 τα ξημερώματα και βλέπω ένα βίντεο με μια καμηλοπάρδαλη να τρώει μια μπριζόλα», είπε ο 15χρονος O. L., «και αναρωτιέμαι, για το πώς έφτασα εγώ εδώ…»

Η νέα επικεφαλής των Αγγλικανών ενέκρινε τη δημιουργία γκράφιτι στους τοίχους του αρχαίου καθεδρικού ναού του Καντέρμπουρυ

Γκράφιτι στους τοίχους του καθεδρικού ναού του Καντέρμπουρι. Φωτογραφία: the-independent 

Γκράφιτι στους τοίχους του καθεδρικού ναού του Καντέρμπουρι. Φωτογραφία: the-independent

Η νέα επικεφαλής της Αγγλικανικής Εκκλησίας υποστήριξε την ιδέα του «διαλόγου των πολιτισμών», εγκρίνοντας τη δημιουργία γκράφιτι στους τοίχους του αρχαίου καθεδρικού ναού – μνημείου της UNESCO.

Στις 10 Οκτωβρίου 2025, η έκδοση Christian today ανέφερε για το σκάνδαλο γύρω από τη νέα καλλιτεχνική εγκατάσταση στον Καθεδρικό Ναό του Καντέρμπουρυ. Στους αρχαίους τοίχους και κολόνες του ναού προστέθηκαν προσωρινά γκράφιτι με ερωτήσεις προς τον Θεό – το έργο προκάλεσε έντονη αντίδραση από το κοινό και τους πολιτικούς.

 Καθεδρικός Ναός του Καντέρμπουρι

Η εγκατάσταση με τίτλο «Άκουσέ μας» δημιουργήθηκε από καλλιτέχνες που ανήκουν στην κοινότητα ΛΟΑΤΚ. Στους τοίχους εμφανίστηκαν επιγραφές όπως: «Είσαι εδώ;» και «Γιατί δημιούργησες το μίσος, αν η αγάπη είναι πιο δυνατή;». Η διοίκηση του καθεδρικού ναού χαρακτήρισε το έργο «γέφυρα μεταξύ πολιτισμών», ωστόσο πολλοί πιστοί το θεώρησαν βλασφημία.

Αρχ. Παύλου Δημητρακοπούλου, Κυριακή των Αγίων Πατέρων της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου


 


     Αρχ. Παύλου Δημητρακοπούλου, Θεολόγου- Ιατρού, συγγραφέως- Ι. Μ. Κυθήρων και Αντικυθήρων

Εν Κυθήροις τη 12η Οκτωβρίου 2025

    Η σημερινή Κυριακή, αγαπητοί μου αδελφοί, είναι η Δ΄ Κυριακή του Λουκά, ημέρα κατά την οποία η Εκκλησία καθιέρωσε να εορτάζουμε την μνήμη των αγίων και θεοφόρων Πατέρων που έλαβαν μέρος στην Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο στην Νίκαια της Βηθυνίας. Η Σύνοδος αυτή όπως είναι γνωστό, αποκατέστησε την αναστήλωση των αγίων και σεπτών εικόνων, που έγινε από τους αείμνηστους Αυτοκράτορες Κωνσταντινουπόλεως Μιχαήλ και της μητρός αυτού Θεοδώρας επί πατριαρχείας του αγίου και ομολογητού Μεθοδίου, το 787.

Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025

Άρχισαν τα… όργανα: Τα ΜΜΕ τρομοκρατούν τον κόσμο για τον Προσωπικό Αριθμό αλλά η πραγματικότητα δείχνει ψηφιακό «ναυάγιο»


Τραγικά χαμηλή ανταπόκριση έχουν οι πολίτες ως τώρα σε ΠΑ και νέες ταυτότητες λόγω μηδενικής εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση και την ψηφιακή τους ασφάλεια

                          Άρχισαν τα… όργανα: Τα ΜΜΕ τρομοκρατούν τον κόσμο για τον Προσωπικό Αριθμό αλλά η πραγματικότητα δείχνει ψηφιακό «ναυάγιο»  

Ελευθέριος Ανδρώνης

Κάτι πολύ ελπιδοφόρο δείχνει η εκστρατεία τρομοκράτησης που έχουν εξαπολύσει τα συστημικά ΜΜΕ σχετικά με την «ανάγκη» να παραλάβει ο κάθε πολίτης τον Προσωπικό Αριθμό του. Φαίνεται ότι η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου αντιμετωπίζει με άρνηση, με σκεπτικισμό ή με αδιαφορία το πολυδιαφημισμένο σύστημα αριθμοποίησης των Ελλήνων, που με πολλούς ύπουλους τρόπους προσπαθεί να προωθήσει η κυβέρνηση.

Τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται μια συντονισμένη προσπάθεια των μέσων ενημέρωσης να δημιουργήσουν μια εικόνα «κατεπείγοντος» στη λήψη ΠΑ, σε συνδυασμό με της ηλεκτρονικές ταυτότητες. Οι απειλές δίνουν και παίρνουν: Δεν θα μπορείτε να ταξιδέψετε στην Ευρώπη, να κάνετε συναλλαγές με το δημόσιο, να υποβάλλετε φορολογική δήλωση, να καταβάλετε ασφαλιστικές εισφορές και πάει λέγοντας.

Τιμὴ εἰς κοιμηθέντα, λευκανθέντα κληρικὸν – Ἀρχιμ. Ἱερόθεος Λ. Κοκονὸς (25-3-1933 – †24-9-2025)

 

Στὴν Φλώρινα τὴν Πέμπτη 21 Αὐγούστου 2025, ἡμέρα ἐκ μεταθέσεως τῆς ὀνομαστικῆς ἑορτῆς του, ὁ Μητροπολίτης Φλωρίνης  Εἰρηναῖος καὶ μετ᾽ αὐτοῦ ὅλη ἡ τοπικὴ Ἐκκλησία ἐτίμησαν στὸν μητροπολιτικὸ ναὸ Ἁγ. Παντελεήμονος τὸν ἀρχιμ. Ἱερόθεο Λ. Κοκονὸ γιὰ τὴν πολυετῆ ἐκεῖ διακονία του. Σὲ ἕνα ὅμως μῆνα, τὴν Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου, ὁ τιμηθεὶς κληρικὸς μετέστη ἐν εἰρήνῃ στοὺς οὐρανούς. Ἡ ταφή, ἀφοῦ τὸ σκήνωμά του ἐξετέθη σὲ τριήμερο προσκύνημα μὲ Τρισάγια, ἀνάγνωσι Εὐαγγελίου καὶ ἰσάριθμες ἀγρυπνίες, ἔγινε τὸ Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου τὸ μεσημέρι στὸν αὔλειο χῶρο τῆς γυναικείας ἱ. κοινοβιακῆς μονῆς Ἁγ. Αὐγουστίνου Φλωρίνης, τῆς ὁποίας ὁ μεταστὰς ἀνέκαθεν ὑπῆρξε πνευματικὸς πατὴρ καὶ κτίτωρ. Πρὸ δὲ τῆς ἐκδημίας του εἶχε καθορίσει καὶ ὑποδείξει ὁ ἴδιος τὸ σημεῖο, ὅπου ἤθελε νὰ ταφῇ, σὲ μικρὴ ἀπόστασι νοτιοδυτικὰ τοῦ μνήματος τοῦ ἀοιδίμου ἐπισκόπου Αὐγουστίνου· ὅπως καὶ ἔγινε.

Ἀπὸ τὸν βίον τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Γκαγκαστάθη


Παραθέτομεν ἕνα ἀπόσπασμα, ὅπως παρουσιάζεται μέσα ἀπὸ τὰ γραπτά του (ἁγιοκατετάχθη 10 Ἰουλίου 2025):

Ο ΒΙΟΣ ΜΟΥ

Ἐγεννήθην τήν 1ην Αὐγούστου 1902 ἀπὸ γονεῖς πτωχούς. Ἐτελείωσα τό Δημοτικό Σχολεῖο τοῦ χωριοῦ μου τό 1915. Ἀπό μικρό παιδί ἐξυπηρετοῦσα μέσα στό ναό τόν ἱερέα τοῦ χωριοῦ μου. Ὅταν πήγαινα στὸ σπίτι καί εὕρισκα εὐκαιρία, ἔκαμνα ἐκεῖνα πού ἔκαμνε καί ὁ ἱερεύς στήν Ἐκκλησία. Τό ἴδιο ἔκαμνα καί ὅταν ἔβοσκα τά ζῶα ἔξω εἰς τόν κάμπο καί τό βουνό. Μόλις εὕρισκα κατάλληλη εὐκαιρία ἔκαμνα τήν προσκομιδή καί τήν ἁγία Τράπεζα. Εἶχα διάφορα πράγματα, διά νά κάμω τά καθήκοντα τοῦ ἱερέα. Μοῦ ἄρεσε νά κάμνω μικρά καί πρόχειρα ἐκκλησάκια· ἐπίσης νὰ μελετῶ διάφορα χριστιανικά βιβλία, ἰδιαίτερα βίους ἁγίων. Τακτικά ἐπήγαινα καί εἰς τόν ναό τῶν Ταξιαρχῶν, γιά νά τόν περιποιοῦμαι καί γιά νά προσεύχωμαι.

Ὅπου ὁρίζει ὁ Κύριος ἐκεῖνο γίνεται

Ἐκκοσμίκευση: ἡ κόκκινη γραμμὴ



 

Διάφορες ἐκδηλώσεις στὸν ἐκκλησιαστικὸ χῶρο, ὁλοένα καὶ αὐξανόμενες, προβληματίζουν πολὺ καὶ πολλούς, ἀπὸ τὴν πλευρὰ τῆς εἰσαγωγῆς σ᾿ αὐτὲς ἔντονα κοσμικῶν στοιχείων, κυρίως ἀπὸ τὸν χῶρο τῆς μουσικῆς. Πολλὲς τέτοιες ἐκδηλώσεις γίνονται ἀκόμη καὶ μέσα σὲ ἱεροὺς ναούς, μεταβάλλοντάς τους σχεδὸν σὲ θέατρο.

Εἰσάγεται ἔτσι κάποτε ὁ ἁμαρτωλὸς κόσμος μέσα στὴν Ἐκκλησία.

Βέβαια ἡ Ἐκκλησία ἦρθε σὲ ἀντιπαράθεση μὲ τὸν ἀντίθεο κόσμο ἤδη ἀπὸ τὸ πρῶτο ξεκίνημά της. (Μὲ τὸν ὅρο «κόσμος» περιγράφεται ἡ ἀντίθετη πρὸς τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ νοοτροπία τῶν ἀνθρώπων).

Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2025

Μιαρό Συλλείτουργο στην Σκήτη του Προφήτη Ηλία της Μονής Παντοκράτορος.


Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της παραθρησκευτικής οργάνωσης των ΗΠΑ OCU, το βράδυ της 10ης Οκτωβρίου 2025, μετά την ολοκλήρωση του προσκυνήματος στη Μονή Ιβήρων, ο σχισματικός ΨευδοΚιέβου «Επιφάνιος» μαζί με την συνοδεία του έφτασε στην Μονή Παντοκράτορος, όπου οι επισκέπτες διανυκτέρευσαν.

Τὰ ἐμβόλια κατὰ τῆς Covid σχετίζονται μὲ τὴν ἐμφάνιση ἕξι τύπων καρκίνου!


Ἀποκαλυπτικὴ μελέτη στὴ Νότια Κορέα καὶ σὲ δεῖγμα 8,4 ἑκατ. πολιτῶν - Ἀφορᾶ κακοήθεια σὲ προστάτη, πάγκρεας, μαστό, θυρεοειδῆ, παχὺ ἔντερο καὶ πνεύμονες! 

Τὰ ἐμβόλια κατὰ τῆς Covid ἐνδέχεται νὰ αὐξάνουν τὸν κίνδυνο ἐμφάνισης ὁρισμένων μορφῶν καρκίνου, σύμφωνα μὲ μιὰ πρόσφατη μελέτη στὴ Nότια Κορέα. 
Συγκεκριμένα, οἱ Κορεάτες ἐρευνητές, δήλωσαν πὼς βρῆκαν ἀποδείξεις ὅτι τὰ ἐμβόλια αὔξησαν τὸν κίνδυνο ἐμφάνισης ἕξι τύπων καρκίνου, συμπεριλαμβανομένων τοῦ πνεύμονα, τοῦ μαστοῦ καὶ τοῦ προστάτη. 

Η Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδος και η νέα Εικονομαχία στην Μητρόπολη Περιστερίου

 

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΙΣΤΩΝ Ι.Μ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Ὑπέρμαχοι σοὶ τοῖς λόγων ὅπλοις, Λόγε,

Ἐχθροὺς τροποῦνται τῶν σεβαστῶν εἰκόνων.

  «Οι υπέρμαχοί Σου, Λόγε (Χριστέ), με τα όπλα του λόγου (της διδασκαλίας) κατανικούν τους εχθρούς των σεβαστών εικόνων».

  Σήμερα, Kυριακή μετά την ενδεκάτη Οκτωβρίου, (12/10/2025) μνήμη επιτελούμε των Aγίων Πατέρων της αγίας και Oικουμενικής Eβδόμης Συνόδου.

  Η Ζ’ Οικουμενική Σύνοδος συνήλθε στη Νίκαια της Βιθυνίας από τις 24 Σεπτεμβρίου έως τις 13 Οκτωβρίου του 787 μ.Χ., με πρωτοβουλία της αυτοκράτειρας Ειρήνης, η οποία ενεργούσε τότε ως αντιβασιλέας.

Επεισόδιο στη Λαύρα του Ποτσάεφ

 


 

  Στην Λαύρα του Ποτσάεφ σημειώθηκε σοβαρό επεισόδιο με αφορμή την απόπειρα ανδρών της Υπηρεσίας Ασφαλείας της Ουκρανίας να εισέλθουν στον χώρο του Ιερού Ναού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την σύγκρουση και συμπλοκή ανάμεσα στις δυνάμεις ασφαλείας και στους εκπροσώπους της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας (ΟΟΕ), συμπεριλαμβανομένων των ιεροσπουδαστών και των ενοριτών.

  Σύμφωνα με το λογαριασμό «Vremya UA» στο Telegram, το περιστατικό ξεκίνησε, όταν άνδρες της Υπηρεσίας Ασφαλείας της Ουκρανίας διέρρηξαν τις κλειδαριές στις πύλες και προσπάθησαν να αποκτήσουν πρόσβαση στον Ιερό Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Ωστόσο, στην είσοδο τους περίμεναν ήδη ιεροσπουδαστές και ενορίτες, οι οποίοι εμπόδισαν αποφασιστικά την είσοδο των δυνάμεων ασφαλείας στον χώρο της εκκλησίας.