Σάββατο 24 Αυγούστου 2013

Δεσποτική Κεκορεσμένη ακορεστία

  Κεκορεσμένη   ακορεστία 
 Της  Λωρίτου   Ελένης
  Το   ερώτημα  όμως   που   τίθεται   είναι,   ο   βαθμός   τελικά   του   επισκόπου   τί   είναι;    είναι   ένας   βαθμός   ιερωσύνης,   διακονίας   και  θυσίας ,  ή  είναι    ένας   βαθμός   κοινωνικής   διαβάθμισης;

        Επειδή   τον  τελευταίο  καιρό   πολύς  λόγος  έγινε  και  σε  τοπικό  επίπεδο  αλλά  και   γενικότερα   για  τα  σπίτια   και  τις  βίλλες   του  σεβ.  Δημητριάδος  Ιγνατίου,   θα  ήθελα   εξ’ αρχής  να  δηλώσω ,  ότι  προσωπικώς   κανένα   πρόβλημα   δεν  έχω  με  το  συγκεκριμένο   θέμα.  Ο  σεβ.Ιγνάτιος   ας  έχει ,  αν   το   επιθυμεί ,  ένα   σπίτι   στο   κέντρο   του   Βόλου ,  που   αναιτίως   εγκατέλειψε,   ένα  σπίτι   στο  βουνό,   ένα  σπίτι   στον   αιγιαλό   για   να   κάνει   μπάνιο  και  αν   θέλει  μπορεί   να  έχει  ακόμα   ένα  σπίτι   στα  Χάνια  για   να   κάνει  σκί , ένα   σπίτι   στις   Μηλιές   για  να  τρώει   μήλα   και   ένα   σπίτι  στο   Μαλάκι ,  αν  θέλει   να  είναι   το   αντίστοιχο   πράγμα  που  δηλώνει   η  λέξη.  Δεν   τυχαίνει   να   είμαι    κομμουνίστρια   για  να   μισώ  τον  πλουτο   των   πλουσίων,   αντίθετα   χαίρομαι   να   ζούνε   οι   άνθρωποι   καλά. 

  Το   ερώτημα  όμως   που   τίθεται   είναι,   ο   βαθμός   τελικά   του   επισκόπου   τί   είναι;    είναι   ένας   βαθμός   ιερωσύνης,   διακονίας   και  θυσίας ,  ή  είναι    ένας   βαθμός   κοινωνικής   διαβάθμισης;     Κάποιοι   θεωρούν  , ότι   κατά   την   ώρα   της   χειροτονίας   τους   το   Αγιο   Πνεύμα   εκτός   από   την   θεοπνευστία   τους   χαρίζει   και   ένα   εισιτήριο   εισόδου   στην   high  society.  Σου   λέει   τί     δεσπότης   είναι   αυτός,   που   δεν   έχει   2-3  σπίτια   και   βίλλες;  Ο   τρόπος   ζωής   του   επισκόπου   θα   πρέπει   να   αντανακλά  το   κοινωνικό   τουstatus                                                                                                                                                                                                             Τοθέμα    όμως    δεν   περιορίζεται   μόνο   στα  σπίτια   και   στις   βίλλες ,  που   θα   ήταν   το   λιγότερο,   αν  επρόκειτο   αυτό   να   γεμίσει   το   κεκορεσμένο   κενό ,  που   φαίνεται   να   βιώνει.   Επεκτείνεται   στη   μούρη   και   στο   ντα’ι’λίκι ,  που   μας  πουλά   ο   ίδιος   ο  σεβ. Ιγνάτιος   και   οι   παπάδες   του.   Προσπάθησε   να   μας   λανσάρει   την   αίρεση    του   οικουμενισμού     ασκώντας   ένα   ψυχολογικό   πόλεμο,   προσπαθώντας   να   μας  δημιουργήσει   αισθήματα   κατωτερότητας    και   καλώντας   ψυχολόγους   και  ψυχιάτρους   να   μας   διαβεβαιώσουν   ότι   είμαστε   κομπλεξικοί   και   καθυστερημένοι.   Η   αίρεση   του   οικουμενισμού   απευθύνεται   σ’ένα   υψηλό   επίπεδο   στη   high   society   και   η   απλή   Αλήθεια   του   Χριστού   απευθύνεται   σ’ένα   χαμηλό   επίπεδο    στην   bass  class,  δηλαδή   ψάχνουν   για   ψώνια    που  θα   απεμπολήσουν   τα   μαργαριτάρια   της   ευαγγελικής   διδασκαλίας   για   την   γύμνια   του   βασιλιά.    Είχε   δεν   είχε   ο  σεβ.  Ιγνάτιος   εισήγαγε   μέσα  στην   εκκλησία   τις  κοινωνικές   τάξεις ,  που   ο   Χριστός   κατήργησε   2000  χρόνια   πρίν.  Ού  πολλοί   σοφοί,   λέγει   ο   απόστολος   Παύλος ,  ού  πολλοί   ευγενείς  τα   μωρά   του   κόσμου   εξελέξατο   ο   Θεός ,  ίνα   τους   σοφούς   καταισχύνη    και   τα   μη   όντα   και   τα   εξουθενημένα,   ίνα   τα    όντα   καταργήση . Αυτοί ,  οι  οποίοι   έρχονται   εν   κενή   σοφία   λόγου  και   με  τίτλους   ευγενείας    να   εισαγάγουν    διαφορετικά   πράγματα   από    αυτά   που   δίδαξε   ο   Χριστός ,  είναι   για   τον   Χριστό   κατηργημένοι  και    το   κεκορεσμένο   κενό   της   ψυχής   τους    θα   παραμείνει   ακόρεστο,  άς   είναι   και   επίσκοποι    αρχιεπίσκοποι   ή   πατριάρχες.   Αφού    το   ζητούμενο   είναι   η   κοινωνική   τους   ανέλιξη ,  γιατί   δεν   την   επεδίωξαν   αξιοκρατικά   μέσα   από   την  κοινωνική ,     την   επιστημονική ,  την   επιχειρηματική   και   όποια   άλλη    δραστηριότητα ,  αλλά    θέλησαν   να   παρακάμψουν   την   ιεραρχική   κλίμακα  περιβάλλοντας   τον   παλαιό   άνθρωπο,  που  κουβαλάνε    μέσα   τους ,  με   ένα   μανδύα   ευσέβειας  και   ταλανίζοντας   συγχρόνως   την   εκκλησία   νομίζοντας ΄,  ότι   κομίζουν   κάτι   το   καινούργιο;  Το   καινούργιο   το   έφερε   μόνο   ο   Χριστός,   ο   οποίος   κατήργησε   όλα   αυτά   τα   εγκόσμια   σχήματα ,  διδάσκοντας   την   ταπείνωση -  ο   θέλων   είναι   πρώτος   έστω   πάντων   έσχατος   και   ο   ηγούμενος   ως   ο   διάκονος.
                  Η   πολυτέλεια   ενός   πνευματικού   ανθρώπου και   από   χριστιανική   αλλά   και   από   ελληνική   πλευρά    δεν   συνίσταται   στα   υλικά   πράγματα ,  αλλά   στις   αρετές.   Ο   μεν   Χριστός   μας   δίδαξε   την   αυτάρκεια   και   την   ολιγάρκεια   -  έχοντες  τροφάς   και   σκεπάσματα   τούτοις   αρκεσθησόμεθα  -  το   δε   ελληνικό   πνεύμα  μας  δίδαξε  την   ευτέλεια  -    φιλοκαλούμε   γαρ  εν   ευτελεία  και   φιλοσοφούμεν  άνευ   μαλακίας.        
                                  Λωρίτου   Ελένη