Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

Τα αίτια που ανάγκασαν τον Αρχιεπίσκοπο να λύσει τη σιωπή του!

Τα αίτια που ανάγκασαν τον Αρχιεπίσκοπο να λύσει τη σιωπή του!
«Επιχείρηση» ανασυγκρότησης ενόψει ... Ιεραρχίας και αρχιερατικών εκλογών!
Γράφει ο Διονύσης Μακρής
 Ως κινήσεις απόγνωσης εν όψει της συγκλήσεως της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας εκλαμβάνουν πολλοί Αρχιερείς τις τρεις επί του παρόντος δημόσιες παρεμβάσεις του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου. Ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδος επιχειρώντας να αποφύγει, όπως υποστηρίζουν καλά ενημερωμένες πηγές, τη δριμύτατη κριτική και τις έντονες φωνές δυσαρέσκειας της Ιεραρχίας, προσπάθησε με κάθε τρόπο, λίγες εβδομάδες πριν τη σύγκλισή της, να δείξει ένα διαφορετικό πρόσωπο εγκαταλείποντας -έστω και προσωρινά- την πολιτική της σιωπής που επί τρία χρόνια σταθερά ακολουθεί.

Αναρωτιούνται λοιπόν τώρα πολλοί τι είναι αυτό που ανάγκασε τον Αρχιεπίσκοπο να αφήσει την τακτική της σιωπής;
Σύμφωνα λοιπόν με καλά ενημερωμένες πηγές του περιβάλλοντός του, η αλλαγή αυτή κρίθηκε αναγκαία και σκόπιμη από τους συμβούλους και τους στενούς του συνεργάτες! Και αυτό γιατί πληροφορίες που έφθαναν στην Αρχιεπισκοπή έφεραν μία πλειάδα Αρχιερέων όχι μόνο να αρκούνται σε μία σκληρή κριτική σε βάρος του αλλά να φθάνουν και ως το σημείο να ζητούν, εδώ και τώρα, την παραίτησή του και την εκλογή νέου Αρχιεπισκόπου! Θα επικαλούνταν μάλιστα μία σειρά πρωτοβουλιών και αποφάσεών του, που όχι μόνο περιθωριοποίησαν την Εκκλησία της Ελλάδος αλλά και την έφεραν στην κυριολεξία στο χείλος του γκρεμού... Μέσα στο πλαίσιο αυτό ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος θα έπρεπε να προετοιμαστεί για το ανωτέρω ενδεχόμενο και να αντιτάξει συγκεκριμένες πράξεις και ενέργειές του.
Στην ουσία δηλαδή πρόκειται για μία απεγνωσμένη προσπάθεια άμυνας του έναντι της γενικότερης αμφισβήτησής του από κλήρο και λαό. Και η προσπάθεια αυτή αποσκοπεί στο να διατηρήσει τουλάχιστον τη συνοχή μερικών επιστήθιων φίλων του Ιεραρχών, όπως λ.χ. των, Μαντινείας Αλεξάνδρου, Μυτιλήνης Ιακώβου, Λήμνου Ιεροθέου, Ναυπάκτου Ιεροθέου, Μεσσηνίας Χρυσοστόμου, Ιλιού Αθηναγόρα, Κιλκισίου Εμμανουήλ και Θηβών Γεωργίου!
Αυτός είναι και ο λόγος που ενέταξε στο επιτελείο του, όπως λέγεται εκτενώς στα Συνοδικά γραφεία, ορισμένους «φίλους οικονομολόγους» προκειμένου να τον συμβουλεύσουν για το πως θα έπρεπε να κινηθεί. Εκείνοι λοιπόν τον προέτρεψαν να ακολουθήσει τακτική που θα απέβλεπε σε δύο συγκεκριμένους στόχους.
Ο πρώτος στόχος είχε να κάνει με πρωτοβουλία -παρέμβαση του Αρχιεπισκόπου στην όλη δυσμενή οικονομική κατάσταση. Κάτι τέτοιο σύμφωνα με το επιτελείο του θα βοηθούσε στην ανατροπή της εικόνας του κομπάρσου και της εμφανούς περιθωριοποίησης της Εκκλησίας της Ελλάδος που έντονα επικρατεί στη συντριπτική πλειονότητα του χριστεπώνυμου ποιμνίου. Επιπλέον θα συνέβαλε στην αποδυνάμωση των αρχιερατικών εκείνων φωνών που ανοικτά μιλούν για συνειδητή αποδοχή από μέρους του κ. Ιερωνύμου ενός ρόλου κοινωνικού κομπάρσου. Και επιπροσθέτως θα κέρδιζε τις εντυπώσεις της κοινής γνώμης σε περίοδο που πολλοί αναζητούν κάποιο αποκούμπι παρηγοριάς.

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2012

Περι μεταφράσεως Λειτουργικών κειμένων

ΛΟ­ΓΟΣ  ΠΕ­ΡΙ  ΜΕ­ΤΑ­ΦΡΑ­ΣΕ­ΩΝ  ΚΑΙ Ο­ΧΙ ΜΟ­ΝΟΝ

  Πνευ­μα­τι­κὰ «ὀ­κνη­ροὶ» ἀρ­χι­ε­ρεῖς, 

    ἱ­ε­ρεῖς κι ἐκ­κλη­σι­α­ζό­με­νοι [1] 

Γρa­φει ο Λαυ­ρeν­τι­ος Ντετ­ζι­oρ­τζι­ο

πηγη: http://paterikiparadosi.blogspot.com/ 

ὑ­πο­κρι­σί­α τῶν ὑ­περ­μά­χων τῆς με­τα­φρά­σε­ως τῶν λει­τουρ­γι­κῶν κει­μέ­νων τῆς Ὀρ­θο­δό­ξου Ἐκ­κλη­σί­ας μας πε­ρίσ­σε­ψε πλέ­ον· ἔ­γι­νε θρά­σος καὶ οἴ­η­ση!­!! Ἀ­σχη­μο­νοῦν παν­τοι­ο­τρό­πως καὶ ἀ­πο­κα­λοῦν, κα­τὰ πε­ρί­στα­ση, τοὺς ὀρ­θο­δό­ξως φρο­νοῦν­τες ἀ­πὸ «φον­τα­μεν­τα­λι­στὲς» καὶ «τα­λιμ­πὰν» (χρή­ζον­τες ψυ­χι­α­τρι­κῆς μέ­ρι­μνας καὶ ἀ­γω­γῆς), σὲ «τρο­μο­κρά­τες» (ἁρ­μο­δι­ό­τη­τας τῆς Ἀ­στυ­νο­μί­ας καὶ τῆς Ἀν­τι­τρο­μο­κρα­τι­κῆς), ἕ­ως «ἄ­τα­κτα παι­δι­ὰ» (ποὺ πρὸς φρο­νη­μα­τι­σμό τους ξυ­λο­κο­ποῦν­ται ἐν­τὸς τῶν ἱ­ε­ρῶν να­ῶν μας καὶ ἐν ὥ­ρᾳ θεί­ας Λει­τουρ­γί­ας ἀ­πὸ «ἀ­γα­πό­φι­λους» ἱ­ε­ρεῖς καὶ «μει­λι­χί­ους» δε­σπο­τι­κοὺς μπρά­βους).

    Ἡ Ἱ­ε­ρὰ Σύ­νο­δος —κα­τό­πιν τῆς γε­νι­κῆς κα­τα­κραυ­γῆς ποὺ εἶ­χαν προ­κα­λέ­σει— μὲ ἀ­πό­φα­σή της εἶ­χε ἀ­να­στεί­λει προ­σω­ρι­νὰ τὴ με­τα­φρα­στι­κὴ φό­ρα καὶ κα­τη­φό­ρα τῶν νε­ω­τε­ρι­στῶν, κυ­ρί­ως τῶν πε­ρισ­σό­τε­ρο ἐ­κτε­θει­μέ­νων μη­τρο­πο­λι­τῶν Δη­μη­τρι­ά­δος κ. Ἰ­γνα­τί­ου, Πρε­βέ­ζης κ. Με­λε­τί­ου καὶ Σιατίστης Παύλου. Ἄ­φη­νε ὡ­στό­σο ἀ­νοι­κτὸ τὸ θέ­μα, ὅ­τι θὰ δι­ε­ρευ­νη­θεῖ στὸ μέλ­λον ἀ­πὸ εἰ­δι­κὲς ἐ­πι­τρο­πές, συμ­πό­σι­α, ἡ­με­ρί­δες καὶ συ­νέ­δρι­α. Τό­τε οἱ θε­σμι­κοὶ ἀν­τὶ-οἰ­κου­με­νι­στὲς ἀ­κρί­τως καὶ ἀ­δι­α­κρί­τως εἶ­χαν βι­α­στεῖ νὰ πα­νη­γυ­ρί­σουν καὶ νὰ ἐ­παι­νέ­σουν τὴν Ἱ­ε­ρὰ Σύ­νο­δο γι­ὰ τὴν ἀ­πό­φα­σή της. Μά­λι­στα ἐ­πέ­κρι­ναν ἐ­κεί­νους ποὺ ἐ­ξέ­φρα­ζαν ἔν­το­νες ἐ­πι­φυ­λά­ξεις γι­ὰ τὴν εἰ­λι­κρί­νει­α τῆς συ­νο­δι­κῆς ἀ­πο­φά­σε­ως, ἡ ὁποία δὲν ἔ­κλει­νε ὁ­ρι­στι­κὰ τὸ θέ­μα ἀ­πορ­ρί­πτον­τας ρη­τῶς τὶς με­τα­φρά­σεις τῶν λει­τουρ­γι­κῶν κει­μέ­νων ἀλ­λὰ τὸ ἄ­φη­νε ἐκ­κρε­μές.

ειδήσεις από την Ισλανδία


  ΠΟΛΛΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ"

ΑΣ ΤΟ ΞΑΝΑΘΥΜΗΘΟΥΜΕ !!!!!

        Την ιστορία της Ισλανδίας τη γνώριζα από διάφορα ντοκιμαντέρ, απλώς το e-mail με έκανε να συνειδητοποιήσω για τη μη ενημέρωση μιας τόσο σημαντικής είδησης σχεδόν από όλα τα ευρωπαϊκά ΜΜΕ.
     Σιωπή πληροφόρησης από την Ισλανδία. Γιατί; Αν κάποιος πιστεύει ότι δεν υπάρχει λογοκρισία σήμερα, ας μου πει πώς, ενώ έγινε γνωστό τι συνέβη στην Αίγυπτο, δεν γράφτηκε ποτέ τι συμβαίνει στην Ισλανδία:
    
Στην Ισλανδία ο λαός κατάφερε να παραιτηθεί η κυβέρνηση, εθνικοποίησε τις μεγαλύτερες τράπεζες, αποφάσισε να μην πληρώσει το χρέος που είχαν δημιουργήσει αυτές στην Μ. Βρετανία και την Ολλανδία, λόγω της κακής οικονομικής πολιτικής τους, και κατέληξε να δημιουργήσει ένα λαϊκό σώμα για την αναδιαμόρφωση του συντάγματος. Και όλο αυτό με ειρηνικές διαδικασίες.
    
Μια πραγματική επανάσταση κόντρα στην εξουσία που μας οδήγησε στην παρούσα κρίση. Εδώ γιατί δεν μπορέσαμε να μάθουμε τίποτα γι' αυτά τα γεγονότα εδώ και δύο χρόνια; Τι θα γινόταν αν όλοι οι Ευρωπαίοι πολίτες έπαιρναν παράδειγμα;
Αυτή είναι εν συντομία η ιστορία:
2008. Εθνικοποιείται η κύρια τράπεζα της χώρας. Καταρρέει το νόμισμα,σταματάει τη λειτουργία του το χρηματιστήριο. Η χώρα είναι σε πτώχευση.
2009. Οι διαμαρτυρίες του κόσμου μπρος στην Βουλή καταφέρνουν και κηρύσσονται πρόωρες εκλογές και προκαλούν την παραίτηση του πρωθυπουργού και όλης της κυβέρνησης. Συνεχίζει η άθλια κατάσταση της οικονομίας της χώρας. Μέσω ενός νόμου προτείνεται να πληρωθεί το χρέος στην Μ. Βρετανία και την Ολλανδία, με την πληρωμή 3.500 εκ. ευρώ, που θα πληρώσουν όλες οι ισλανδικές οικογένειες μηνιαία για 15 χρόνια με 5,5% επιτόκιο.
2010. Ο κόσμος βγαίνει στους δρόμους και ζητάει δημοψήφισμα για το νόμο. Τον Γενάρη του 2010 ο πρόεδρος αρνείται να θέσει τον νόμο σε ισχύ και ανακοινώνει ότι θα υπάρξει αίτημα για λαϊκή ετυμηγορία.Τον Μάρτιο γίνεται το δημοψήφισμα και σαρώνει το ΟΧΙ στην πληρωμή με 93% των ψήφων. H κυβέρνηση αρχίζει δικαστική έρευνα για ευθύνες για την κρίση. Αρχίζουν οι συλλήψεις τραπεζιτών και υψηλόβαθμων στελεχών. Η Interpol εκδίδει διαταγή και όλοι οι εμπλεκόμενοι τραπεζίτες εγκαταλείπουν την χώρα. Στο πλαίσιο της κρίσης, εκλέγεται ένα σώμα από πολίτες για να συγγράψει το νέο Σύνταγμα. Εκλέγονται 25 πολίτες, χωρίς πολιτική εξάρτηση, από τους 522 που παρουσιάστηκαν ως υποψήφιοι. Η προϋπόθεση υποψηφιότητας ήταν να είναι ενήλικοι και να έχουν προταθεί από 30 άτομα. Το σώμα αρχίζει την εργασία του τον Φεβρουάριο του 2011 και θα παρουσιάσει μια carta magna λαμβάνοντας υπ' όψιν τις ομόφωνες συστάσεις διαφορετικών συνελεύσεων που θα πραγματοποιούνται σε όλη τη χώρα. Θα πρέπει να επικυρωθεί από την υπάρχουσα βουλή και από την επόμενη αναθεωρητική που θα προκύψει από τις επόμενες εκλογές. 
   Αυτή είναι η σύντομη ιστορία της Ισλανδικής επανάστασης: Παραίτηση ολόκληρης της κυβέρνησης, εθνικοποίηση της τράπεζας, δημοψήφισμα για τις κρίσιμες οικονομικές αποφάσεις, φυλάκιση των υπεύθυνων της κρίσης και ξαναγράψιμο του συντάγματος από τους πολίτες.
 Μίλησαν για όλ' αυτά τα ευρωπαϊκά ΜΜΕ? Φυσικά ΟΧΙ!Ο ισλανδικός λαός έδωσε ένα μάθημα δημοκρατίας σ' όλον τον κόσμο.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ... ΑΣ ΞΥΠΝΗΣΟΥΜΕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ, ΣΙΓΟΥΡΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ"
Για τους δύσπιστους (και καλά κάνετε!) Άρθρο στη Αγγλική Guardian τον Ιούνιο http://www.guardian.co.uk/world/2011/jun/09/iceland-crowdsourcing-consti...

Άρθρο στην Wikipedia με όλο το ιστορικό http://en.wikipedia.org/wiki/2008%E2%80%932011_Icelandic_financial_crisis

Το site της Ισλανδίας μέσω του οποίου έγινε το crowdsourcing και φτιάχτηκε το νέο σύνταγμα της χώρας http://stjornlagarad.is/

Χρησιμοποιήθηκαν επίσης Facebook https://www.facebook.com/Stjornlagarad

Twitter https://twitter.com/#!/Stjornlagarad



Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΝΗΣΤΕΙΑ

Κυριακὴ τῆς Τυροφάγου (Ματθ. 6,14-21)

Εἶπεν ὁ Κύριος· «Ὅταν δὲ νηστεύητε…» (Ματθ. 6,16)

ΣΗΜΕΡΑ, ἀγαπητοί μου, εἶνε ἡ τελευταία ἡμέρα καταλύσεως. Αὔριο εἶνε ἡ ἀρχὴ μι­ᾶς νέας περιόδου τῆς Ἐκκλησίας μας, περι­ό­δου ἱερῶν ἀγώνων, πνευματικῆς περισυλλο­γῆς καὶ καλλιεργείας. Ἀρχίζει ἡ ἁγία καὶ Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Ἂν εἶχα ἕνα πίνα­κα, θὰ ἔ­­γραφα· Μεγάλη Τεσσαρακοστὴ ἴσον – τί; Πολ­λὰ ὡραῖα πράγματα καὶ πρῶτ’ ἀπ’ ὅλα νηστεία.
Νηστεία; Μόλις ἀκούσουν τὴ λέξι νηστεία, μερικοὶ ποὺ κάνουν τὸ μοντέρνο, κοροϊδεύ­ουν. Στὸν αἰῶνα αὐτόν, λένε, ἔρχεστε καὶ μι­λᾶτε γιὰ νηστεία;… Προσπαθοῦν νὰ πείσουν ὅλους, ὅτι ἡ νηστεία εἶνε διάταξις τῶν παπάδων· τὴν ἔκαναν, λένε, οἱ παπᾶδες, γιὰ νὰ τρομοκρατοῦν καὶ νὰ ἐκμεταλλεύωνται τὸ λαό. Τί ἔχουμε νὰ τοὺς ἀ­παντήσουμε;

* * *

Ἡ νηστεία δὲν εἶνε διαταγὴ τῶν παπάδων καὶ δεσποτάδων, δὲν εἶνε διαταγὴ ἀνθρώ­πων· εἶνε ἐντολὴ τοῦ Θεοῦ. Εἶνε ἡ πρώτη ἐντολὴ ποὺ ἐδόθη στὸν ἄνθρωπο. Ἂν ἀνοίξετε τὴν ἁ­γία Γραφή, θὰ δῆτε στὴν ἀρχὴ τῆς Γενέσεως, ὅτι ὁ Θεὸς τοποθέτησε τὸν πρῶτο ἄν­θρω­πο σ᾿ ἕνα ἐκλεκτὸ περιβάλλον, μέσα στὸν παρά­δεισο, καὶ ἡ πρώτη ἐντολὴ ποὺ τοῦ ἔδωσε ποιά ἦταν· Εἶστε ἐλεύθεροι νὰ κόβετε καρποὺς ἀπ᾿ ὅλα τὰ δέντρα, τὰ μυριάδες δέντρα· σὲ ἕνα ὅμως δέντρο δὲν ἔχετε τὸ δικαίωμα νὰ πλησιάσετε· γιατὶ ἂν φᾶτε ἀπὸ τὸ δέντρο αὐτό, «θανάτῳ ἀποθανεῖσθε» (Γέν. 2,17). Αὐτὴ εἶνε ἡ ἐντολή. Ἦταν δύσκολη; Εὔκολη, πολὺ εὔκολη ἦταν· αὐτὸ μποροῦσε νὰ τὸ κάνῃ ὁ Ἀδάμ. Ἐν τούτοις δὲν ἄκουσε τὸ Θεό, παρέ­βη τὴν ἐντολή του, καὶ ὡς συνέπεια ἦρθε ἡ γνωστὴ συμφορὰ στὴν ἀνθρωπότητα.
Πρὸς διόρθωσιν αὐτοῦ τοῦ κακοῦ ἄρχισαν ἔπειτα νὰ τηροῦν τὴν ἐντολὴ καὶ νὰ νηστεύουν ὅσοι ἦταν στὸ λαὸ τοῦ Θεοῦ. Νήστεψε ὁ θεόπτης Μωυσῆς ποὺ ἀξιώ­θη­κε νὰ λάβῃ τὶς δέ­κα ἐντολὲς στὸ Σινά, νή­στεψε ὁ Δαυῒδ ὁ προ­φήτης καὶ βασιλεύς, νήστεψε ὁ Δανιὴλ καὶ οἱ Τρεῖς Παῖδες ἐν κα­μίνῳ, νήστεψε ὁ Ἠ­λίας, νήστεψε ὁ ᾿Ιωάν­νης ὁ Πρόδρομος ποὺ ζοῦσε μὲ ἄγριο μέλι καὶ ἀκρίδες, νήστεψαν ὅλοι.

ΑΝΤΙΚΑΡΝΑΒΑΛΙΚΟΣ ΑΓΩΝ

ΑΝΤΙΚΑΡΝΑΒΑΛΙΚΟΣ ΑΓΩΝ

Σε μια περίοδο που ο λαός υποφέρει, χιλιάδες ευρώ δόθηκαν και εφέτος (2012) από τους δήμους και τις περιφέρειες, για τους φανούς και τα καρναβάλια! Με σκύβαλα νομίζουν ότι μπορουν ξεγελάσουν τον Ελληνικό λαό και να χορτάσουν την πείνα του

_Είναι γεγονός ότι το 1/3 του λαού μας κυριολεκτικώς πεινά, και οι υιοί της Ελλάδος εκπατρίζονται μακράν και ως εργάται ευρίσκουν σκληρό θάνατο εις τα ανθρακωρυχεία του Βελγίου δι’ ενα τεμάχιον άρτου. Αλλ’ εδώ κολοσσαία ποσά σπαταλώνται εις διασκέδασιν ολίγων νυκτών (Απο Χριστιανική Σπίθα 1957
Yστερα από την αδράνη κατάστασι που παρατηρείται από πλευράς εκκλησιαστικής διοικήσεως έναντι του καρναβάλου, δεν υπολείπεται άλλο παρά ωρισμένοι ηρωϊκοι ιερείς να αναλογισθούν τα ιερά παραδείγματα, νεώτερα και παλαιότερα της εκκλησιαστικής μας ιστορίας και δεν πειράζει ότι θα είναι λίγοι, και αυτοί οι κληρικοί να αντισταθούν σθεναρώς και να κηρύξουν εξοντωτικό πόλεμο εναντίον του καρναβάλου. Και ας έχουν  υπ’ όψιν των οι κληρικοι αυτοί και όσοι λαϊκοι θα τους συμπαρασταθούν, ότι οι ολίγοι θα νικήσουν τους πολλούς· διότι αυτοί έχουν την αλήθεια, ενώ οι πολλοί ευρίσκονται μέσα στο ψεύδος, την αμαρτία και την διαφθορά.
(Απόσπασμα ομιλίας Μητροπολίτου Φλωρινης π. Αυγουστινου Καντιώτου στις 24-2-1990, Απο το βιβλίο του αειμνήστου Παναγιώτου Λοη “Ο ΑΝΤΙΚΑΡΒΑΛΙΚΟΣ ΑΓΩΝ
_ΠΗΓΗ;____http://www.augoustinos-kantiotis.gr

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012

Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΥΓΧΥΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΠΟΙΜΕΝΩΝ, ΓΕΡΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΩΝ



ΔΙΑΣΤΡΟΦΗΣ  ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΤΟΥ  ΑΠ. ΠΑΥΛΟΥ 

Δυστυχῶς, ἡ σύγχυση τῆς ἐποχῆς μας, (ὅπως ἔχουν προείπει οἱ Πατέρες) ἔχει ξεπεράσει κάθε σύγχυση ποὺ ὑπῆρχε σὲ προηγουμένους αἰῶνες. Ἡ σύγχυση αὐτὴ παρατηρεῖται σὲ ὅλους τοὺς τομεῖς, ἀλλὰ ὑπάρχει καὶ στὸ τομέα τῆς Πίστεως, ἐκεῖ ποὺ παλαιότερα ὁ ἄνθρωπος ἔβρισκε, μὲ λίγη προσπάθεια, τὴν ἀσφάλεια καὶ τὴν σταθερότητα τῆς Ἀλήθειας τοῦ Χριστοῦ σὲ ἁγιασμένους γέροντες.
Σήμερα κι ἐκεῖ,  ὑπάρχει σύγχυση κι ἀντιπαράθεση· ἀνάμεσα σ’ ἐκείνους ποὺ ἀγωνίζονται γιὰ τὴν διατήρηση τῆς πίστεως καὶ τὸν πνευματικὸ ἀγῶνα, ἀνάμεσα σὲ Γέροντες ἐν τῷ κόσμῳ καὶ σὲ Γέροντες ἐν τοῖς διαφόροις Μοναστηρίοις, ἀνάμεσα σὲ ἐπισκόπους τῆς ἴδιας τοπικῆς Ἐκκλησίας, ἀνάμεσα στὴ Σύνοδο μιᾶς τοπικῆς Ἐκκλησίας καὶ στὴ Σύνοδο μιᾶς ἄλλης τοπικῆς Ἐπισκόπους, κ.λπ.
Στὸ σημείωμα αὐτὸ θὰ ἀσχοληθοῦμε μὲ κάποια ἀπὸ αὐτὲς τὶς συγχύσεις, ποὺ ἐκπορεύονται ἀπὸ κάποιους ποιμένες καὶ πνευματικοὺς καὶ διακινοῦνται ἀπὸ τὰ πνευματικοπαίδια τους, τὰ ὁποῖα ὑπεραμύνονται τῶν θέσεων αὐτῶν, ἰσχυριζόμενα ὅτι κάνουν ὑπακοὴ στὸν Γέροντά τους, ἀντὶ νὰ ἀνατρέξουν στὴν Πατερικὴ Παράδοση καὶ νὰ ὑπακούσουν στοὺς Ἁγίους Πατέρες.
Παραθέτουμε ἀρχικὰ ἕνα κείμενο, δημοσιευμένο μάλιστα σὲ ἱστολόγιο ποὺ κατακεραυνώνει τὸν πατριάρχη Βαρθολομαῖο γιὰ τὰ ἀντι-ευαγγελικὰ ἀνοίγματά του πρὸς τοὺς αἱρετικοὺς καὶ ἀντιτίθεται στὸν Οἰκουμενισμό, ταυτόχρονα ὅμως, δημοσιεύει καὶ κείμενα, ὅπως τὸ παρατιθέμενο, τὰ ὁποῖα ἐνσπείρουν τὴν σύγχυση στοὺς πιστούς, καὶ ἀποδεικνύουν τὴν παραπάνω διαπίστωση ἐν τοῖς πράγμασι. Θὰ προσπαθήσουμε δέ, νὰ τὸ ἐξετάσουμε μὲ βάση πατερικὰ κείμενα, ἐλπίζοντας ὅτι θὰ προκαλέσουμε κάποιους ποὺ γνωρίζουν καλύτερα τὸ πνεῦμα τῶν Πατέρων, νὰ τοποθετηθοῦν καὶ νὰ τὸ διορθώσουν ἢ νὰ τὸ συμπληρώσουν. Διαβάζουμε στὸ κείμενο:

«Το ότι ο Βαρθολομαίος είναι αιρετικός δεν τεκμηριώνεται. Ζητήσαμε, μια ομιλία του σε Ι. Ναό, δηλ. σε σύναξη Χριστιανών Ορθοδόξων, όπου να διδάσκει αίρεση (παλαιά ή νέα) και εισπράξαμε ουδέν.
Αντ' αυτού, μας ειπώθηκε, ότι διδάσκει αίρεση (χωρίς συγκεκριμένα στοιχεία) σε αγορές, στους δρόμους, σε συνεντεύξεις, σε συνέδρια (προφανώς, όχι αμιγώς Ορθόδοξα).
Ευχόμαστε βέβαια, ο Βαρθολομαίος να είναι μιμητής του Παύλου και να "το παίζει" παπικός, στους παπικούς, προτεστάντης, στους προτεστάντες, εβραίος, στους Εβραίους, μουσουλμάνος, στους μουσουλμάνους, άθεος, στους άθεους.
Μην ξεχνάμε την πολιτική του Παύλου: «…και εγενόμην τοις Ιουδαίος ως Ιουδαίος, ίνα Ιουδαίοις κερδήσω, ...τοις ανόμοις ως άνομος ίνα κερδήσω ανόμους…». Δηλ. σήμερα καλούμαστε να γίνουμε παπικοί για να κερδίσουμε τους παπικούς, οικουμενιστές για να κερδίσουμε τους οικουμενιστές, άθεοι, για να κερδίσουμε τους άθεους κ.λπ.
Τι έκανε λοιπόν ο Παύλος; Υποκρινόταν τον Ιουδαίο, στους Ιουδαίους, τον ειδωλολάτρη στους ειδωλολάτρες, για να κερδίσει έστω και έναν ετερόδοξο και ακριβώς, γι' αυτό το λόγο κατηγορήθηκε τότε, για μεταμόρφωσή του, για υποκρισία, αναλόγως των περιστάσεων, με σκοπό την προσωπική επιτυχία και την εξασφάλιση όλο και περισσότερο οπαδών. Ο Παύλος δέχεται πως προσαρμόζεται σε όλες τις καταστάσεις, για να κερδίσει όσο το δυνατόν περισσότερους για το ευαγγέλιο, αυτό όμως το κάνει όχι από προσωπική έπαρση ή ματαιοδοξία, αλλά στην προσπάθειά του να μη μείνει ο ίδιος έξω από την υπόσχεση του ευαγγελίου.
Και αυτό το βλέπουμε σε δυο περιπτώσεις, που στην πράξη αθέτησε την ίδια του τη διδασκαλία. Η πρώτη είναι η περιτομή του Τιμόθεου, αν και δίδασκε κατά της περιτομής. Η δεύτερη είναι στο λόγο του στην Πνύκα, προς τους Αθηναίους, που αντί να τους υβρίσει ως ειδωλολάτρες και άρα αιρετικούς, τους επαίνεσε, για τη θρησκευτικότητά τους και δεν τους είπε να πετάξουν τους άλλους θεούς και να κρατήσουν τον ένα, τον άγνωστο, που ήρθε να τους τον αποκαλύψει. Η περίσταση λοιπόν αναγκάζει τον Παύλο, να γίνεται ένα με το ακροατήριό του, για να κερδίσει έστω και ένα, για το ευαγγέλιο του Χριστού.
Ο Βαρθολομαίος διακηρύττει, ότι όλοι πιστεύουμε στον ίδιο Θεό, οι Ορθόδοξοι στον Τριαδικό, οι Παπικοί στον Δυαδικό, οι Εβραίοι και οι Μουσουλμάνοι στον Μοναδικό. Για να κερδίσουμε τους αλλόθρησκους ξεκινάμε από αυτό το σημείο και κατόπιν προσπαθούμε να ξεδιαλύνουμε τα πράγματα, ώστε να μπορέσουμε να κηρύξουμε την αλήθεια του ευαγγελίου. Και χαρίζουμε και Κοράνια στους Μουσουλμάνους, που γι' αυτούς, αυτό είναι το ιερό τους βιβλίο, όχι για εμάς.
Ευελπιστούμε, όπως ο Βαρθολομαίος ενεργεί, όπως το προσδιορίσαμε. Στην αντίθετη περίπτωση, το "κρίμα στο λαιμό" του, χωρίς να γνωρίζουμε βέβαια τα εσώψυχα της καρδιάς και των λογισμών του. Μέχρι τότε, ούτε "ωσαννά", ούτε "άρον, άρον....."».

ς δοῦμε ἐν πρώτοις τὸ τμῆμα τῆς ἐπιστολῆς τοῦ ἀποστόλου Παύλου, τὸ ὁποῖο ὁ σχολιογράφος ἐπικαλεῖται καὶ ἐν συνεχείᾳ θὰ σχολιάσουμε μὲ τὴν βοήθεια τὴν ἑρμηνεία τῶν Πατέρων:
«Ἐλεύθερος γὰρ ὢν ἐκ πάντων πᾶσιν ἐμαυτὸν ἐδούλωσα, ἵνα τοὺς πλείονας κερδήσω· καὶ ἐγενόμην τοῖς Ἰουδαίοις ὡς Ἰουδαῖος, ἵνα Ἰουδαίους κερδήσω· τοῖς ὑπὸ νόμον ὡς ὑπὸ νόμον, ἵνα τοὺς ὑπὸ νόμον κερδήσω· τοῖς ἀνόμοις ὡς ἄνομος, μὴ ὢν ἄνομος Θεῷ ἀλλ' ἔννομος Χριστῷ, ἵνα κερδήσω ἀνόμους· ἐγενόμην τοῖς ἀσθενέσιν ὡς ἀσθενής, ἵνα τοὺς ἀσθενεῖς κερδήσω· τοῖς πᾶσι γέγονα τὰ πάντα, ἵνα πάντως τινὰς σώσω» (Α΄ Κορ. θ΄, 19-22).

1. Γράφει, λοιπόν, ὁ συγκεκριμένος σχολιογράφος, ὅτι ὁ ἀπ. Παῦλος «στὴν πράξη ἀθέτησε τὴν ἴδια του τη διδασκαλία» μὲ τὸν προχωρήσει σὲ «περιτομὴ τοῦ Τιμόθεου». Ποιός, ὅμως, Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας γράφει κάτι τέτοιο; Ἡ προοδευτικὴ ἀπαγκίστρωση ἀπὸ τὸν Ἰουδαϊσμὸ καὶ ἡ «οἰκονομία» ποὺ χρησιμοποιεῖ ὁ ἀπ. Παῦλος, εἶναι ἀθέτηση διδασκαλίας; Ἀσφαλῶς ὄχι. Ἀθέτηση διδασκαλίας εἶναι ὅσα ὁ πατριάρχης Βαρθολομαῖος κάνει, τὰ ὁποῖα τὰ συγχωροῦν οἱ σύγχρονοι ποιμένες καὶ τὰ πνευματικοπαίδια τους. Γράφει σχετικὰ ὁ Θεοδώρητος Κύρου, ἀλλὰ καὶ ἄλλοι ἐκκλησιαστικοὶ συγγραφεῖς, ὅτι κατ’ οἰκονομίαν περιέτεμε τὸν Τιμόθεον ὁ ἀπ. Παῦλος, χωρὶς νὰ παραβαίνει κανένα νόμο, (ἀφοῦ αὐτὸς ἦταν τότε ὁ ἰσχύων νόμος τῆς Π. Διαθήκης), τὸν ὁποῖον ἡ Ἐκκλησία ἀγωνιζόταν προοδευτικὰ νὰ τὸν ἀλλάξει:

Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012

Ομιλία Γέροντος π.Αθανασίου Μυτιληναίου την Κυριακή της Απόκρεω.


Κυριακή της Απόκρεω.

Σημειώσεις από  ομιλία του Γέροντος στο διαδίκτυο (Ι.Μ.Παντοκράτορος,Μελισσοχωρίου Θεσ/νίκης,την 19-2-2012)

« Απόκειται  ανθρώποις,άπαξ αποθανείν και μετά ταύτα κρίσις»

Θα κριθούμε για ό,τι σκεφθήκαμε,για ό,τι είπαμε και για ό,τι πράξαμε.
Θα δώσουμε λόγο στον Θεό για κάθε λόγο αργό(=περιττό λόγο).
Ναι,για τα περιττά (=παραπανήσια) λόγια θα δώσουμε λόγο «εν ημέρα κρίσεως».

Η ημέρα της κρίσεως περιγράφεται από τον Χριστό στο Ευαγγέλιο του Λουκά,που αναγιγνώσκεται την Κυριακή της Απόκρεω.
Η  ημέρα της κρίσεως είναι η τελευταία προφητεία που αναμένεται να εκπληρωθεί,αφού όλες οι άλλες προφητείες εξεπληρώθησαν.
Εναπομένει η εκπλήρωση της Β΄παρουσίας του Χριστού και της κρίσεως,που ο ίδιος ο Χριστός μας  υποσχέθηκε.
 Η Προφητεία αυτή ειπώθηκε δια στόματος  του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού.
΄Ολο το σύστημα της δημιουργίας θα περάσει από κρίση.Με αυτό κλείνει  και η Π.Διαθήκη (« Εκκλησιαστής,που είναι το  τελευταίο βιβλίο της Π.Διαθήκης).

Στην αποκάλυψη του Ιωάννου περιγράφεται η κρίση του Θεού.
Εκεί λέγει θα ανοιχθούν βιβλία,θα αναστηθούν νεκροί και θα κριθούν.

΄Ολοι θα αναστηθούν, εφ΄όσον έχουν πεθάνει,λέγει ο Απ.Παύλος.
Εκείνοι που θα ζουν ( δεν θα έχουν πεθάνει δηλ.,διότι θα υπάρχουν και άνθρωποι που θα ζουν την εποχή  εκείνη) «αλλαγήσονται» θα περάσουν από την φθορά (του Θανάτου) στην αφθαρσία (στην αθανασία).
Ο ΄Αγιος Ιωάννης ο Θεολόγος λέγει: «…και η θάλασσα θα δώσει τους εαυτής  νεκρούς»,δηλ.θα δώσει και τους δικούς της νεκρούς  και η θάλασσα (αυτούς που πνίγηκαν ή τους έφαγαν τα ψάρια και τους χώνεψαν  τα κήτη που τους κατάπιαν!!).
Και εκείνοι,αγαπητοί μου,που διαλύθηκαν από την ατομική βόμβα ή κάηκαν σε καμίνι ή απέθαναν με οποιοδήποτε τρόπο θα αναστηθούν. Για τον Θεό δεν υπάρχει πρόβλημα με ποιο τρόπο απέθανε κανείς.Ο Θεός είναι παντοδύναμος.

Ο Προφήτης Ηλίας και ο Προφήτης Ενώχ δεν εγεύθησαν θανάτου.
Δεν απέθαναν.΄Ομως,λέγει η Αποκάλυψη,θα επανέλθουν για να διδάξουν μετάνοια (θα καλέσουν σε μετάνοια),επιστροφή του παιδιού προς τον Πατέρα (δηλ.θα συμφιλιώσουν) και μάλιστα στην ιστορική πλατεία της Ιερουσαλήμ.Θα δείξουν τον αντίχριστο και θα λένε οι άνθρωποι  που θα ζουν «είναι δυνατόν αυτός  να είναι ο Αντίχριστος;Αυτός είναι φιλάνθρωπος (κάνει καλά έργα για τον άνθρωπο)».
Θα είναι φιλάνθρωπος ο αντίχριστος, αγαπητοί μου και θα παραπλανήσει τον κόσμο.
Και θα τους κρεμάσουν τους Προφήτες ( Ηλία και Ενώχ) στην ιστορική πλατεία της Ιερουσαλήμ.Και αυτό θα γίνει στην εποχή της τηλεόρασης,διότι την σκηνή θα την ιδεί όλος ο κόσμος. Λέει κάτι αυτό;Ζούμε στην εποχή του  αντιχρήστου; Και ο κόσμος θα πανηγυρίσει,θα ανταλλάξει δώρα γιατί απηλλάγησαν  από αυτούς τους  (ενοχλητικούς) Ελεγκτές,δηλ.τους Προφήτες Ηλιού και Ενώχ.Αυτό είναι σαφές στην Αγία Γραφή.
Οι πράξεις όλων των ανθρώπων  ανήκουν στην αλάνθαστη μνήμη του Θεού. Και  η κρίση θα είναι προσωπική. «Και εκρίθησαν έκαστος κατά τα έργα αυτού»(Αποκάλυψη του Ιωάννου).
Επομένως,δεν θα μπορεί κανείς να  δικαιολογηθεί ,αφού ο καθένας  θα κριθεί προσωπικά. ΄Οπως συνέβη με την προσωπική  παρουσία του Θεού στον Αδάμ και την Εύα,κατά την πτώση τους. «Αδάμ τι έκανες;»,φώναξε ο Θεός και εκείνος απάντησε: «Να, αυτή που εσύ μου έδωσες (δηλ.η Εύα)».Φοβερόν!.Μετάθεση ευθυνών.Μετάθεση της  δικής του ευθύνης στον ίδιο τον Θεό.(΄Οχι εγώ,εσύ Θεέ φταίς διότι τέτοια γυναίκα μου έδωσες,η οποία με  παρέσυρε).
΄Αρα δεν μπορούμε να να μεταθέσουμε το βάρος στους άλλους,π.χ.στην εποχή («Κύριε,ξέρεις σε ποια εποχή έζησα;Στον εικοστό αιώνα,σε δύσκολη εποχή.Ο πολιτισμός,ο πολύς ο κόσμος έτσι  ήταν  όταν ζούσα….»)..Ναί,αλλά την εποχή αυτή έζησε και ο ΄Αγιος Νεκτάριος (Μεγάλος ΄Αγιος του αιώνα που έζησες εσύ),οι ΄Αγιοι της Ρωσίας (της κομμουνιστικής Ρωσίας),σε εποχή μεγάλου διωγμού,χωρίς να καμφθούν,να δειλιάσουν,να  αλλάξουν,να κάνουν πίσω.Επομένως,καμία δικαιολογία, «..χθες και σήμερον Ιησούς Χριστός ο αυτός και εις τους αιώνας».

Ο΄Αγιος Κύριλλος  Ιεροσολύμων λέγει: «Ο Θεός τα έχει όλα γραμμένα.
Γραμμένη είναι κάθε σου  προσευχή ή ψαλμωδία.Γραμμένη είναι και κάθε σου ελεημοσύνη.Γραμμένη είναι και κάθε νηστεία.Γραμμένη είναι και κάθε  καλή περιφρούρηση του γάμου σου (από τη μοιχεία).Γραμμένη είναι  και κάθε εγκράτεια και πρόκειται να λάμψεις  ως ΄Αγγελος».
Αλλ` όπως άκουσες με ευχαρίστηση τα καλά,άκουσε τώρα και τα αντίθετα.Λέγει ο ΄Αγιος Κύριλλος ο Ιεροσολύμων: « Είναι γραμμένη και κάθε πλεονεξία σου.Και κάθε πορνεία είναι γραμμένη.Και κάθε βλασφημία και κλοπή και μαγεία και φόνος»
Δηλαδή ,λέγει ο ΄Αγιος Κύριλλος,υπενθυμίζοντάς μας,είναι όλα γραμμένα.Όλα στη μνήμη του Θεού.΄Οσα κακά,μετά το βάπτισμά σου έπραξες (διότι τα προ του βαπτίσματός σου σβήστηκαν),είναι γραμμένα.
Και όταν λέμε η κρίση θα είναι προσωπική, εννούμε υπαρξιακή.
Με  όλη την ύπαρξη (σώμα και ψυχή) θα κριθούμε και θα δώσουμε λόγο στον Θεό.
Προσέξτε το αυτό.Με όλη μας την ύπαρξη (και με το σώμα και με την ψυχή).Ναι με το σώμα.Ότι καλά και κακά κάναμε  με το σώμα μας θα κριθούν.Στο βιβλίο του Θεού καταγράφεται το κατηγορητήριό μας.
Εκεί,όμως,στο βιβλίο του Θεού υπάρχουν  γραμμένες και οι αυτονομημένες καλές πράξεις.π.χ.΄Εκανες ένα  σχολείο,ένα  νοσοκομείο (καλή πράξη) ή μία πολιτιστική πράξη (ένα αθλητικό κέντρο,ένα  θέατρο ή πινακοθήκη) και ο  κόσμος σε τιμά γι` αυτές.
Εφ` όσον αυτές δεν έγιναν στο όνομα του  Ιησού Χριστού δεν αντέχουν στην αιωνιότητα. Μόνο ό,τι κάνουμε στο όνομα του Χριστού και  για την αγάπη και την δόξα του Θεού θα μείνουν. ΄Ο,τι δεν κάνουμε για το όνομα και την αγάπη του Θεού δεν θα μείνουν,ας είναι γραμμένο το όνομά μας στις πλάκες. Οι πράξεις μας πρέπει να συνδέονται (=να είναι δεμένες) με την πίστη μας. Να έγινε  «εν Χριστώ και δια Ιησού»,επειδή το θέλει ο Θεός και όπως το θέλει ο Θεός (εν κρυπτώ,με απλότητα και αγάπη και ταπεινότητα).
΄Οσοι δεν βρεθούν στο βιβλίο του Θεού θα βληθούν στην γέενα του πυρός,λέει η Αποκάλυψη του Ιωάννου.
Προσοχή,επομένως,για τα έργα μας.Εάν κάνουμε έργα και για ποιόν τα κάνουμε.
Θα ξεχωρισθούν οι ευσεβείς με τους ασεβείς (με τους εμπαίκτες=αυτούς που κοροϊδεύουν).Και αλοίμονο αν αυτοί προέρχονται από την Χριστιανική οικογένεια («ο γνούς πολλά,δαρήσεται πολλάκις»).
Θα έλθει η ώρα που θα γίνει το ξεχώρισμα αυτό διότι το λέει ο Θεός (παραβολή ζιζανίων, που ρίπτονται στην πυρά, η παραβολή  της κρίσεως με τα ερίφια και τα  αρνιά κλπ).Η ημέρα της κρίσεως θα έλθει. Και θα έλθει όταν θα φανούν τα σημάδια  που είπε ο Κύριος «…αρχομένων δε τούτων……(πληγές στην Ιστορία,κυττάξατε στον Ουρανό) ».
΄Όταν θα γίνουν αυτά και εκείνα τα σημάδια εμφανιστούν,τότε εγγίζει η απολύτρωση,λέει ο Ευαγγελιστής Λουκάς.
Γι` αυτό κάθε ημέρα να έχουμε στον νού μας τα έσχατα, για να μην αμαρτάνουμε και για να έχουμε την αίσθηση ότι ο Κύριος έρχεται.
 Ο Κύριος έρχεται.Αμήν.

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

Φιλανθρωπική εκδήλωση της μητρόπολης Λάρισας” που γίνεται με “Τσάι”


ΤΑ ΤΣAΓΙΑ…
       Δυό φορές το χρόνο βλέπουμε – μετά από αλλεπάλληλες ανακοινώσεις στους ναούς και στα Μ.Μ.Ε. – την “ωραία φιλανθρωπική εκδήλωση της μητρόπολης Λάρισας” που γίνεται με “Τσάι” για φιλανθρωπικούς σκοπούς, αλλά και την μεγάλη επιτυχία που είχε η λαχειοφόρος που και αυτή γίνεται συγχρόνως με το τσάι.
       Φέτος ήταν κατάμεστη η αίθουσα του ξενοδοχείου που πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση όπως έγραψαν οι εφημερίδες και το είδαμε κι εμείς. Τα χρήματα που εισπράχθηκαν από τις κάρτες (προσκλήσεις) ανήλθαν περίπου στις 10.000 ευρώ και από τη λαχειοφόρο σε άλλα τόσα, σύμφωνα με πληροφορίες.
         Επειδή πολλοί ενδεείς μας παραπονέθηκαν, ότι άλλοι έφυγαν άπρακτοι όταν ζήτησαν οικονομική βοήθεια και άλλοι μετά βίας έλαβαν ένα πεντάευρο προφασιζόμενοι διάφορες δικαιολογίες, ερωτούμε: Πόσα ευρώ θα αντιστοιχούσαν στον κάθε επαίτη;
Εσείς κάνετε τους υπολογισμούς σας κι εμείς, καλοπροαίρετα, θα επανέλθουμε εν καιρώ.


Aυτά είναι «κουρελούδες του διαβόλου»Ο Γέρων Παίσιος



«Οταν μαζεύονται οι μάγοι, οι πυρολάτρες, οι Προτεστάντες, ένα σωρό - άκρη δεν βρίσκεις - για νά φέρουν την ειρήνη στον κόσμο, πως να βοηθήσουν; Ο Θεός να με συγχωρέση αυτά είναι κουρελούδες του διαβόλου. Γίνεται ειρήνη με αμαρτωλό συνεταιρισμό»;
(Λόγοι, Τόμος Β’ σελ. 355)

«Θα έλθουν ημέρες, οπότε οι χριστιανοί θα προσθέτουν
και θα αφαιρούν και θα μεταβάλουν τας βίβλους των αγίων Ευαγγελίων»

Ο αββάς Παμβώ, έστειλε κάποτε τον μαθητήν αυτού εις την Αλεξάνδρειαν, διά να πωλήση τα εργόχειρα τα οποία είχον αμφότεροι κατεργασθή.
Ο μαθητής επήγεν εις την πόλιν και έμεινε δέκα έξ ημέρας· εκοιμάτο δε τας νύκτας μέσα εις τον νάρθηκα της εκκλησίας του αγίου αποστόλου Μάρκου. Εκεί παρηκολούθησε την ακολουθίαν της εκκλησίας, έμαθε μάλιστα και τροπάρια.
Όταν επέστρεψεν εις το Ασκητήριον, ακούει τον Γέροντα Παμβώ να του λέγει:
- Τέκνον μου, σε βλέπω να είσαι ταραγμένος. Μήπως σου συνέβη κανένας πειρασμός εις την πόλιν;
Απεκρίθη ο μαθητής και λέγει:
- Γέροντα, μου φαίνεται ότι εκακοσυνηθίσαμεν εδώ πέρα εις την ερημίαν και χάνομεν τας ημέρας μας και αμελούμεν, διότι μήτε κανόνας ψάλλομεν, μήτε τροπάρια. Εις την Αλεξάνδρειαν όπου επήγα, είδα τα τάγματα της εκκλησίας πώς ψάλλουν και έκτοτε με συνεπήρε πολλή θλίψις επειδή εμείς δεν ψάλλομεν.
Λέγει εις αυτόν ο Γέρων:
- Ουαί και αλλοίμονόν μας, τέκνον! Έφθασαν πλέον αι ημέραι κατά τας οποίας οι μοναχοί θα αφήσουν την στερεάν τροφήν, καθώς είπε το Άγιον Πνεύμα, και θα καταγίνονται με τα άσματα.
Αλλά ποία κατάνυξις και ποία δάκρυα προέρχονται από τα μελωδήματα αυτά, την στιγμήν οπού οι ψάλλοντες στέκονται μέσα εις την εκκλησίαν, ή εις τας αίθουσας και σηκώνουν την φωνήν των ωσάν τα βόδια; Όταν ευρισκώμεθα ενώπιον του Θεού, οφείλομεν να παραστέκωμεν με μεγάλην κατάνυξιν και όχι εν μετεωρισμώ. Διότι οι μοναχοί δεν εξήλθαν εις την έρημον διά να διαχύνωνται ή να μελωδούσιν άσματα, ή να ρυθμίζουν ήχους, ούτε διά να σείουν τα χέρια των και να μετακινούν τα πόδια των. Παρά μόνον χρεωστούμεν με φόβον και τρόμον Θεού, με δάκρυα και με στεναγμούς, με ευλαβικήν και κατανυκτικήν και μετρίαν και ταπεινήν φωνήν να προσφέρωμεν τας προσευχάς προς τον Θεόν. Σου λέγω ακόμα και τούτο, τέκνον μου, ότι θα έλθουν ημέρες, οπότε οι χριστιανοί θα προσθέτουν και θα αφαιρούν και θα μεταβάλουν τας βίβλους των αγίων Ευαγγελίων και των Αγίων Αποστόλων και των Θεσπεσίων Προφητών και των Ιερών Πατέρων και θα μαλακώνουν τας Αγίας Γραφάς και θα γράφουν τροπάρια και άσματα και λόγους τεχνολογικούς. Και ο νους των θα ξεχυθή εις αυτούς, θα απομακρυνθή δε από τα Θεϊκά Πρότυπα. Και διά τούτον τον λόγον οι Άγιοι Πατέρες είχαν προαναγγείλλει ότι οι μονασταί της ερήμου πρέπει να γράφουν τους βίους των Πατέρων όχι επάνω εις μεμβράνας, αλλά επάνω εις χάρτινους διφθέρας, διότι η ερχομένη γενεά θα τους μεταβάλη σύμφωνα με την ιδικήν των αρέσκειαν. Όθεν το κακόν οπού μέλλει να προέλθη θα είναι φρικτόν.
Κατόπιν λέγει ο μαθητής:

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ 16ον



Στον Ρωμαιοκαθολικισμό έχουμε το «κατά φύσιν ζήν», ήτοι, ο άνθρωπος δεν έπαθε τίποτε κατά την πτώση, μόνον ότι ύστερα από την πτώση του έφυγε από αυτόν η Θεία Χάρις. Τούτο δεν είναι σωστό γιατί έτσι υποτιμάται η σοβαρότητα της αμαρτίας στον άνθρωπο. Βάσει της θεωρίας αυτής ο Ρωμαιοκαθολικισμός δίνει μεγάλη σημασία, στην εν λόγω περίοδο, της Φυσικής γνώσεως του Θεού από τον άνθρωπο [Β΄ Βατικάνιος Σύνοδος]. Ο Προτεσταντισμός βασίζεται στον Αυγουστίνο, ο οποίος παραδέχεται, ότι η ύλη είναι κακή [Νεοπλατωνισμός].
Η Ορθόδοξος Εκκλησία δεν δέχεται ούτε το κατά φύση ζήν των Στωικών, γιατί ο άνθρωπος διά της αμαρτίας αμαύρωσε το αρχέγονον κάλλος, ούτε και το «παρά φύσιν», αλλά το «κατά Χάριν» ζήν. Επομένως, η φύση του ανθρώπου δεν είναι αμαρτωλή, αλλά η βούληση αυτού, η οποία είναι και η αιτία της αμαρτίας, που διαστρέφει και αμαυρώνει τη φύση του ανθρώπου. Η βούληση λοιπόν του ανθρώπου καθίσταται κακή.

Το κουρεμα πριν απ’ το κουρεμα


Πολύς λόγος γίνεται για το κούρεμα του ασήκωτου χρέους της χώρας μας. Πανηγυρισμοί από τους μεν, διότι, όπως υποστηρίζουν, πετύχαμε κούρεμα του χρέους μας 50% μετά από μαραθώνιες διασκέψεις, συζητήσεις, πιέσεις και αντεγκλήσεις των μεγάλων και ισχυρών της Ευρώπης. Άλλοι όμως επιμένουν ότι η αλήθεια είναι πως αυτή τη στιγμή βρίσκεται η χώρα μας σε κατάσταση αφόρητης φτώχειας. Το δε κούρεμα όχι μόνο την επέτεινε, αλλά και την επιμήκυνε. Κανένας δεν υπάρχει σ’ αυτό τον τόπο που να αισθάνεται ευτυχής για το κούρεμα αυτό. Ούτε καν και αυτοί που αγωνίστηκαν για να το εξασφαλίσουν...
Ωστόσο κανείς δεν φαίνεται να προβληματίζεται για το πώς φτάσαμε ως εδώ. Διότι πριν από το κούρεμα αυτό προηγήθηκε άλλο κούρεμα! Εκείνου του κουρέματος είναι καρπός αγλαός και ώριμος το τωρινό οδυνηρό οικονομικό κούρεμα του ασήκωτου χρέους μας. Ποιό είναι αυτό το κούρεμα;
Δεν χρειάζεται σοφία για να το εντοπίσουμε. Ένα αντικειμενικό βλέμμα χωρίς πολιτικές παρωπίδες, κομματικές και συντεχνιακές προκαταλήψεις, το διαπιστώνει.

ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ



“Μη αγνόει σεαυτόν”
(Σωκράτης)

“Χριστιανοί στη σκέψη και το σχήμα,
ιδανιστές στην πίστη του υψηλού
λυτρώστε τη ζωή μας απ’ το κρίμα
κι αύριο θάστε απ’ τη γη γι’ αλλού”.
(Ρώμος Φιλύρας)

Το έτος 2011 έδυσε, τέθηκε στα αρχεία της αιωνιότητας του χρόνου και παρεχώρησε τη θέση του στο νέο έτος 2012. Στο απερχόμενο έτος επιτεύχθηκαν σκοποί αγαθοί, εκπληρώθηκαν πόθοι συγγενείς, σημειώθηκαν επιτεύγματα προόδου. Παρατηρήθηκαν όμως παράλληλα αποτυχίες και παραλείψεις, σφάλματα μικρά ή μεγάλα και ολιγωρίες αδικαιολόγητες. Τα προκύπτοντα συμπεράσματα από τα προαναφερόμενα επισυμβάντα πρέπει να αποτελέσουν το υπόβαθρο, το γνώμονα, τον παλμό και την πνοή στις επιδιώξεις του νέου έτους.

«Η Ψαλμωδία είναι θυσία στο Θεό»


Η ψαλμωδία είναι προσευχή και μέσα στον ορθόδοξο ναό διαφυλάσσεται η κατανυκτική ατμόσφαιρα και ανυψώνεται ο νους και η καρδιά προς το Θεό. Μέσα στο ναό, στο λιβάνι, στο γονάτισμα, την υπερβατικότητα, την συντριβή και την ταπείνωση και κάτω από τον απαλό ήχο της ψαλμωδίας, η ψυχή απαλλάσσεται από τον φόβο, την αυταρέσκεια, την επιτήδευση και από το βάρος της αμαρτίας. Και αυτό επιτυγχάνεται με την απαλότητα της φωνής και όχι με θορυβώδη μουσικούς ήχους, ξεφωνητά, κούφια λόγια, άτακτες φωνές και γρυλίσματα και τούτο γιατί ο αμαρτωλός δεν σώζεται με την ομορφιά της ψαλμωδίας, αλλά με το φόβο στο Θεό. Η ψαλμωδία είναι μια θυσία στο Θεό όπου τα χείλη αισθάνονται αγαλλίαση και η ψυχή λύτρωση. Μοναδικός σκοπός της ψαλμωδίας είναι να υποβοηθήσει το λαό του Θεού να οικειοποιηθεί την αλήθεια του Χριστού, γι’ αυτό και τους πρώτους αιώνες ο πιστός λαός παρακολουθούσε στους ναούς με χαμηλή φωνή τους ύμνους.

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

Κάρτες κατάσκοποι: Η «Κάρτα Πολίτη και η Φορολογική κάρτα»


     Και ενώ η «σοσιαλιστική» Κυβέρνηση του Μνημονίου ετοιμάζεται να φέρει στην Ελλάδα την «ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΗ» με το τσιπ, την ίδια ώρα η Βρετανία την καταργεί πλήρως, για λόγους ακριβώς σεβασμού της ατομικής Ελευθερίας του Πολίτη και του Ατόμου!
«Κάρτα Πολίτη»
- Ηλεκτρονική Ταυτότητα με chip
Η περιλάλητη ηλεκτρονική κάρτα με τσιπ, που ονομάστηκε «ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΗ» για να δώσει την ψευδαίσθηση της οικειότητας και της φιλικότητα προς τον χρήστη-θύμα, τα στοιχεία, αλλά και τη ζωή του οποίου με τα προσωπικά του μυστικά θα αποθηκεύει, όχι μόνο σε τσιπ, αλλά και σε βάσεις δεδομένων, μπορεί να εξελιχθεί σε έναν άνευ προηγουμένου εφιάλτη για το λαό μας, που έχει δώσει μέσα στους αιώνες τιτάνιους και επικούς αγώνες για την Ελευθερία! Η ηλεκτρονική Κάρτα-Ταυτότητα, θα μπορεί να έχει αποθηκευμένα όλα τα στοιχεία μας, την οικογενειακή μας κατάσταση, τις διευθύνσεις κατοικίας μας, όλες κατά σειρά ετών, τον ΑΜΚΑ, αλλά και δακτυλικά αποτυπώματα, ψηφιακές σαρώσεις του προσώπου μας, αλλά και ψηφιακές σαρώσεις της ίριδας του ματιού μας μελλοντικά, το φάκελο με το ιστορικό της υγείας μας καθώς και πλήθος άλλων στοιχείων, άλλων ορατών και άλλων πιθανών «κρυφών», τα δεύτερα εκ των οποίων θα μπορούν να αναγνωσθούν μελλοντικά μόνο με ειδικό λογισμικό… για λόγους δήθεν …κρατικής ή διακρατικής ασφαλείας…
Οι Ηλεκτρονικές Κάρτες-Ταυτότητες θα διαθέτουν τσιπς αποθήκευσης δεδομένων, τα οποία θα μπορούν να διαβάζονται από έναν card reader συνδεδεμένο σε Η/Υ…Ταυτοχρόνως και επειδή τα στοιχεία μας θα αποθηκεύονται και σε Βάσεις Δεδομένων του «Κράτους», είναι ευνόητο, πως θα κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή να χρησιμοποιηθούν από την εκάστοτε εξουσία, ή τους διαχειριστές τους συστήματος, ενώ είναι δυνατόν τα δεδομένα αυτά να περιέλθουν και σε τρίτους ή ξένα κέντρα, ιδιώτες ή οργανώσεις, ή Διεθνείς «Οργανισμούς», βάση συμβάσεων ή διακρατικών συμφωνιών, με αποτέλεσμα τα προσωπικά μας στοιχεία να είναι δυνατόν να βρεθούν π.χ. σε βάσεις δεδομένων των ΗΠΑ ή της Γερμανίας και από εκεί ποιος ξέρει ακόμη πού και σε ποιους!
Πρόκειται για εφιάλτη!
Για διεθνές «σκλαβοπάζαρο»!