Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2012

Ομιλία Γέροντος π.Αθανασίου Μυτιληναίου την Κυριακή της Απόκρεω.


Κυριακή της Απόκρεω.

Σημειώσεις από  ομιλία του Γέροντος στο διαδίκτυο (Ι.Μ.Παντοκράτορος,Μελισσοχωρίου Θεσ/νίκης,την 19-2-2012)

« Απόκειται  ανθρώποις,άπαξ αποθανείν και μετά ταύτα κρίσις»

Θα κριθούμε για ό,τι σκεφθήκαμε,για ό,τι είπαμε και για ό,τι πράξαμε.
Θα δώσουμε λόγο στον Θεό για κάθε λόγο αργό(=περιττό λόγο).
Ναι,για τα περιττά (=παραπανήσια) λόγια θα δώσουμε λόγο «εν ημέρα κρίσεως».

Η ημέρα της κρίσεως περιγράφεται από τον Χριστό στο Ευαγγέλιο του Λουκά,που αναγιγνώσκεται την Κυριακή της Απόκρεω.
Η  ημέρα της κρίσεως είναι η τελευταία προφητεία που αναμένεται να εκπληρωθεί,αφού όλες οι άλλες προφητείες εξεπληρώθησαν.
Εναπομένει η εκπλήρωση της Β΄παρουσίας του Χριστού και της κρίσεως,που ο ίδιος ο Χριστός μας  υποσχέθηκε.
 Η Προφητεία αυτή ειπώθηκε δια στόματος  του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού.
΄Ολο το σύστημα της δημιουργίας θα περάσει από κρίση.Με αυτό κλείνει  και η Π.Διαθήκη (« Εκκλησιαστής,που είναι το  τελευταίο βιβλίο της Π.Διαθήκης).

Στην αποκάλυψη του Ιωάννου περιγράφεται η κρίση του Θεού.
Εκεί λέγει θα ανοιχθούν βιβλία,θα αναστηθούν νεκροί και θα κριθούν.

΄Ολοι θα αναστηθούν, εφ΄όσον έχουν πεθάνει,λέγει ο Απ.Παύλος.
Εκείνοι που θα ζουν ( δεν θα έχουν πεθάνει δηλ.,διότι θα υπάρχουν και άνθρωποι που θα ζουν την εποχή  εκείνη) «αλλαγήσονται» θα περάσουν από την φθορά (του Θανάτου) στην αφθαρσία (στην αθανασία).
Ο ΄Αγιος Ιωάννης ο Θεολόγος λέγει: «…και η θάλασσα θα δώσει τους εαυτής  νεκρούς»,δηλ.θα δώσει και τους δικούς της νεκρούς  και η θάλασσα (αυτούς που πνίγηκαν ή τους έφαγαν τα ψάρια και τους χώνεψαν  τα κήτη που τους κατάπιαν!!).
Και εκείνοι,αγαπητοί μου,που διαλύθηκαν από την ατομική βόμβα ή κάηκαν σε καμίνι ή απέθαναν με οποιοδήποτε τρόπο θα αναστηθούν. Για τον Θεό δεν υπάρχει πρόβλημα με ποιο τρόπο απέθανε κανείς.Ο Θεός είναι παντοδύναμος.

Ο Προφήτης Ηλίας και ο Προφήτης Ενώχ δεν εγεύθησαν θανάτου.
Δεν απέθαναν.΄Ομως,λέγει η Αποκάλυψη,θα επανέλθουν για να διδάξουν μετάνοια (θα καλέσουν σε μετάνοια),επιστροφή του παιδιού προς τον Πατέρα (δηλ.θα συμφιλιώσουν) και μάλιστα στην ιστορική πλατεία της Ιερουσαλήμ.Θα δείξουν τον αντίχριστο και θα λένε οι άνθρωποι  που θα ζουν «είναι δυνατόν αυτός  να είναι ο Αντίχριστος;Αυτός είναι φιλάνθρωπος (κάνει καλά έργα για τον άνθρωπο)».
Θα είναι φιλάνθρωπος ο αντίχριστος, αγαπητοί μου και θα παραπλανήσει τον κόσμο.
Και θα τους κρεμάσουν τους Προφήτες ( Ηλία και Ενώχ) στην ιστορική πλατεία της Ιερουσαλήμ.Και αυτό θα γίνει στην εποχή της τηλεόρασης,διότι την σκηνή θα την ιδεί όλος ο κόσμος. Λέει κάτι αυτό;Ζούμε στην εποχή του  αντιχρήστου; Και ο κόσμος θα πανηγυρίσει,θα ανταλλάξει δώρα γιατί απηλλάγησαν  από αυτούς τους  (ενοχλητικούς) Ελεγκτές,δηλ.τους Προφήτες Ηλιού και Ενώχ.Αυτό είναι σαφές στην Αγία Γραφή.
Οι πράξεις όλων των ανθρώπων  ανήκουν στην αλάνθαστη μνήμη του Θεού. Και  η κρίση θα είναι προσωπική. «Και εκρίθησαν έκαστος κατά τα έργα αυτού»(Αποκάλυψη του Ιωάννου).
Επομένως,δεν θα μπορεί κανείς να  δικαιολογηθεί ,αφού ο καθένας  θα κριθεί προσωπικά. ΄Οπως συνέβη με την προσωπική  παρουσία του Θεού στον Αδάμ και την Εύα,κατά την πτώση τους. «Αδάμ τι έκανες;»,φώναξε ο Θεός και εκείνος απάντησε: «Να, αυτή που εσύ μου έδωσες (δηλ.η Εύα)».Φοβερόν!.Μετάθεση ευθυνών.Μετάθεση της  δικής του ευθύνης στον ίδιο τον Θεό.(΄Οχι εγώ,εσύ Θεέ φταίς διότι τέτοια γυναίκα μου έδωσες,η οποία με  παρέσυρε).
΄Αρα δεν μπορούμε να να μεταθέσουμε το βάρος στους άλλους,π.χ.στην εποχή («Κύριε,ξέρεις σε ποια εποχή έζησα;Στον εικοστό αιώνα,σε δύσκολη εποχή.Ο πολιτισμός,ο πολύς ο κόσμος έτσι  ήταν  όταν ζούσα….»)..Ναί,αλλά την εποχή αυτή έζησε και ο ΄Αγιος Νεκτάριος (Μεγάλος ΄Αγιος του αιώνα που έζησες εσύ),οι ΄Αγιοι της Ρωσίας (της κομμουνιστικής Ρωσίας),σε εποχή μεγάλου διωγμού,χωρίς να καμφθούν,να δειλιάσουν,να  αλλάξουν,να κάνουν πίσω.Επομένως,καμία δικαιολογία, «..χθες και σήμερον Ιησούς Χριστός ο αυτός και εις τους αιώνας».

Ο΄Αγιος Κύριλλος  Ιεροσολύμων λέγει: «Ο Θεός τα έχει όλα γραμμένα.
Γραμμένη είναι κάθε σου  προσευχή ή ψαλμωδία.Γραμμένη είναι και κάθε σου ελεημοσύνη.Γραμμένη είναι και κάθε νηστεία.Γραμμένη είναι και κάθε  καλή περιφρούρηση του γάμου σου (από τη μοιχεία).Γραμμένη είναι  και κάθε εγκράτεια και πρόκειται να λάμψεις  ως ΄Αγγελος».
Αλλ` όπως άκουσες με ευχαρίστηση τα καλά,άκουσε τώρα και τα αντίθετα.Λέγει ο ΄Αγιος Κύριλλος ο Ιεροσολύμων: « Είναι γραμμένη και κάθε πλεονεξία σου.Και κάθε πορνεία είναι γραμμένη.Και κάθε βλασφημία και κλοπή και μαγεία και φόνος»
Δηλαδή ,λέγει ο ΄Αγιος Κύριλλος,υπενθυμίζοντάς μας,είναι όλα γραμμένα.Όλα στη μνήμη του Θεού.΄Οσα κακά,μετά το βάπτισμά σου έπραξες (διότι τα προ του βαπτίσματός σου σβήστηκαν),είναι γραμμένα.
Και όταν λέμε η κρίση θα είναι προσωπική, εννούμε υπαρξιακή.
Με  όλη την ύπαρξη (σώμα και ψυχή) θα κριθούμε και θα δώσουμε λόγο στον Θεό.
Προσέξτε το αυτό.Με όλη μας την ύπαρξη (και με το σώμα και με την ψυχή).Ναι με το σώμα.Ότι καλά και κακά κάναμε  με το σώμα μας θα κριθούν.Στο βιβλίο του Θεού καταγράφεται το κατηγορητήριό μας.
Εκεί,όμως,στο βιβλίο του Θεού υπάρχουν  γραμμένες και οι αυτονομημένες καλές πράξεις.π.χ.΄Εκανες ένα  σχολείο,ένα  νοσοκομείο (καλή πράξη) ή μία πολιτιστική πράξη (ένα αθλητικό κέντρο,ένα  θέατρο ή πινακοθήκη) και ο  κόσμος σε τιμά γι` αυτές.
Εφ` όσον αυτές δεν έγιναν στο όνομα του  Ιησού Χριστού δεν αντέχουν στην αιωνιότητα. Μόνο ό,τι κάνουμε στο όνομα του Χριστού και  για την αγάπη και την δόξα του Θεού θα μείνουν. ΄Ο,τι δεν κάνουμε για το όνομα και την αγάπη του Θεού δεν θα μείνουν,ας είναι γραμμένο το όνομά μας στις πλάκες. Οι πράξεις μας πρέπει να συνδέονται (=να είναι δεμένες) με την πίστη μας. Να έγινε  «εν Χριστώ και δια Ιησού»,επειδή το θέλει ο Θεός και όπως το θέλει ο Θεός (εν κρυπτώ,με απλότητα και αγάπη και ταπεινότητα).
΄Οσοι δεν βρεθούν στο βιβλίο του Θεού θα βληθούν στην γέενα του πυρός,λέει η Αποκάλυψη του Ιωάννου.
Προσοχή,επομένως,για τα έργα μας.Εάν κάνουμε έργα και για ποιόν τα κάνουμε.
Θα ξεχωρισθούν οι ευσεβείς με τους ασεβείς (με τους εμπαίκτες=αυτούς που κοροϊδεύουν).Και αλοίμονο αν αυτοί προέρχονται από την Χριστιανική οικογένεια («ο γνούς πολλά,δαρήσεται πολλάκις»).
Θα έλθει η ώρα που θα γίνει το ξεχώρισμα αυτό διότι το λέει ο Θεός (παραβολή ζιζανίων, που ρίπτονται στην πυρά, η παραβολή  της κρίσεως με τα ερίφια και τα  αρνιά κλπ).Η ημέρα της κρίσεως θα έλθει. Και θα έλθει όταν θα φανούν τα σημάδια  που είπε ο Κύριος «…αρχομένων δε τούτων……(πληγές στην Ιστορία,κυττάξατε στον Ουρανό) ».
΄Όταν θα γίνουν αυτά και εκείνα τα σημάδια εμφανιστούν,τότε εγγίζει η απολύτρωση,λέει ο Ευαγγελιστής Λουκάς.
Γι` αυτό κάθε ημέρα να έχουμε στον νού μας τα έσχατα, για να μην αμαρτάνουμε και για να έχουμε την αίσθηση ότι ο Κύριος έρχεται.
 Ο Κύριος έρχεται.Αμήν.