Τρίτη 7 Μαρτίου 2017

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΙΚ. ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ, ΤΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΤΗΣ Ι.Μ. ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΕΟΡΔΑΙΑΣ, ΑΡΧΙΜ.π. ΜΑΞΙΜΟΥ ΚΑΡΑΒΑ.


Πόσον σκοτεινότερος τοῦ Ἑωσφόρου εἶναι ὁ Πάπας καὶ ἀκόμα σκοτεινότεροι τοῦ Πάπα εἶναι οἱ Ὀρθόδοξοι χριστιανοὶ κληρικοὶ καὶ λαϊκοὶ ποὺ τὸν τιμοῦν καὶ τὸν ἀκολουθοῦν;  

 Ὑπάρχει μεγαλυτέρα προδοσία ἀπὸ αὐτήν;

http://agonasax.blogspot.gr/2016/06/blog-post_24.html



   Ἀνοικτὴ  Ἐπιστολὴ
 

   Πρὸς τὸν Οἰκουμενι(στὴν)κὸν
 Πατριάρχην Κων/πόλεως Βαρθολομαῖον.


Θὰ ἔχετε ἀκούσει, Παναγιώτατε, τὴν λαϊκὴν παροιμίαν ποὺ λέγει : «Πές μου τοὺς φίλους σου νὰ σοῦ πῶ ποιὸς εἶσαι». Ἢ τὸ τοῦ Ἀποστόλου «φθείρουσιν ἤθη χρηστὰ ὁμιλίαι κακαὶ» (Α΄ Κορ. 15, 33) Καὶ ἐξηγοῦμαι : Ποῖοι εἶναι οἱ ἀγαπητοὶ καὶ πεφιλημένοι σας φίλοι;

Τὰ πιστὰ τέκνα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας ποὺ ἀγωνίζονται καὶ ἀγωνιοῦν γιὰ τὰ δρώμενα στὸν χῶρο τῆς Ὀρθοδοξίας ἢ οἱ παντὸς τύπου αἱρετικοί, Πάπας, Προτεστάντες, Ἑβραῖοι, Μασόνοι, Μουσουλμάνοι, Βουδισταί, Μάγοι καὶ λοιποί;

Δὲν θὰ ἀσχοληθοῦμε ὅμως μὲ ὅλους αὐτούς, ἀλλὰ μὲ τοὺς δύο πρώτους, Πάπα καὶ Προτεστάντες, ἴνα μὴ μακρύνωμεν τὸν λόγον. Καὶ ἐρωτῶ; Ποία εἶναι ἡ μεγάλη σας ἀγάπη, ὁ οὐρανομήκης ἔρωτάς σας; Ὁ Χριστὸς ἢ ὁ ἀντίχριστος Πάπας, ὅπως τὸν ἀποκαλῆ ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, τὸν ὁποῖον Πάπα ἡ πρώτη (Α΄) Βατικανὴ Σύνοδος (1870) ἀνεκήρυξε ἀνώτερον τοῦ Θεοῦ ἀποφανθήσα ὅτι : «Ἐὰν Πάπας χη ποφανθ γι κάποιο θέμα κα γνώμη το Θεο εναι διαφορετική τς γνώμης το Πάπα, θ πρέπει Θες ν νακαλέση τν γνώμην Του κα ν συμφωνήση μ τν γνώμη το Πάπα». 
 Τοῦτο, οὔτε  ὁ Ἑωσφόρος δὲν διενοήθη νὰ τὸ ἐπιθυμήση, ἀλλὰ μόνον διενοήθη νὰ γίνει ἴσος μὲ τὸν Θεὸ καὶ ἀμέσως ἀπὸ φωτεινὸς ἄγγελος ἔγινε σκοτεινὸς δαίμονας.

Δευτέρα 6 Μαρτίου 2017

ΑΝΑΘΕΜΑΤΑ: ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΑΥΤΟΣΥΝΕΙΔΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ




εφημέριος Ι. Ν. Αγίας Παρασκευής Καλλιπόλεως Πειραιώς
Εν Πειραιεί  22-3-2013
Τι είναι ανάθεμα;
Ὁ ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης ἀναφέρει ὅτι ἀνάθεμα λέγεται ἐκεῖνο, πού χωρίζεται ἀπό τόν Θεό καί τήν Ἐκκλησία τῶν Χριστιανῶν, καί ἀφιερώνεται στόν διάβολο. Κανένας δέν τολμά νά συναναστραφεῖ καί νά συγκοινωνήσει μέ ἐκεῖνον τόν ἄνθρωπο, πού ἔχει χωρισθεῖ ἀπό τόν Θεό καί τήν Ἐκκλησία καί ἔχει γίνει ἀνάθεμα στόν διάβολο, ἀλλά ὅλοι οἱ πιστοί χωρίζονται ἀπ’αὐτόν[1].

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης: Δήλωση Διακοπῆς Μνημοσύνου



Πρωτοπρεσβύτερος
Θεόδωρος Ζήσης
Ὁμότιμος Καθηγητὴς
Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.
18ο χλμ. Θεσσαλονίκης-Περαίας
570 19 Ν. Ἐπιβάται
ΤΗΛ.: 23920.24865 FAX: 23920.27402
Θεσσαλονίκη 03.03.2017
Παναγιώτατον
Μητροπολίτην Θεσσαλονίκης
κ. Ἄνθιμον
Ἐνταῦθα
Θέμα: Δήλωση Διακοπῆς Μνημοσύνου
Παναγιώτατε,
Μετὰ λύπης, ἀλλὰ καὶ πολλῆς πνευματικῆς χαρᾶς καὶ εὐφροσύνης, ἐπιθυμῶ διὰ τοῦ παρόντος νὰ σᾶς γνωστοποιήσω ὅτι, ἀκολουθώντας τὴν Ἀποστολικὴ καὶ Πατερικὴ Παράδοση στὸ θέμα τῆς κοινωνίας μὲ τοὺς αἱρετικούς, διακόπτω τὴ μνημόνευση τοῦ ὀνόματός σας στὶς ἱερὲς ἀκολουθίες, γιατὶ σεῖς καὶ πολλοὶ ἄλλοι συνεπίσκοποί σας ἐγκαταλείψατε αὐτὴν τὴν θεία Παράδοση καὶ εὑρίσκεσθε ἐκτὸς τῆς ὁδοῦ τῶν Ἁγίων Πατέρων.

θεάρεστη καὶ ἀπὸ τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες ἐπαινούμενη αὐτὴ ἐνέργεια συμβολικὰ θὰ γίνει τὴν Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας (05.03.2017), ὁπότε ἑορτά-ζουμε τὴν ἀναστήλωση τῶν ἱερῶν εἰκόνων καὶ διαβάζουμε τὸ «Συνοδικὸν τῆς Ὀρθοδοξίας» μὲ τὰ ἀναθέματα ἐναντίον ὅλων τῶν αἱρετικῶν, ὥστε νὰ δηλώσουμε καὶ μέσα στὸν ἱερὸ χῶρο τῆς Θείας Λατρείας ὅτι καταδικάζουμε τὴν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ ἀπορρίπτουμε τὴν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης, ὁποία ἀναγνώρισε τὶς αἱρέσεις ὡς ἐκκλησίες καὶ ἀποδέχθηκε τὸν συγκρητιστικὸ καὶ καταστροφικὸ Οἰκουμενισμό.

Γέροντας Μάξιμος Καραβάς: Παύω το μνημοσυνό σου Θεόκλητε, διότι μνημονεύεις τον μεγαλύτερο βλάσφημο και μεγαλύτερον αιρεσιάρχην όλων των αιώνων του Χριστιανισμού ως «ορθοτομούντα τον λόγον της Αληθείας»! Τούτον που δεν άφησε τίποτα όρθιο μέσα στην Ορθοδοξία!


ΒΛΑΣΦΗΜΟΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ….
ΚΕΡΑΥΝΟΙ ΠΑΤΡΟΣ ΜΑΞΙΜΟΥ ΚΑΡΑΒΑ

    Άλλο ένα πύρινο μήνυμα του Πάτερ Μάξιμου Καραβά,, αυτή τη φορά προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο.. Στο τέλος της επιστολής διαβάστε σχετικά με την Ιερά Μονή Αγίας Παρασκευής που είναι Ηγούμενος…

“Μία πνευματική αποτίμησις της 25ετίας του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου”

Αφορμή για το άρθρο αυτό μου έδωσε η θλίψη πού αισθανόμουν όταν άκουγα να μνημονεύουν, κατά την ιερότερη στιγμή της Θείας Λειτουργίας, οι επίσκοποι των λεγομένων «Νέων Χωρών» της Ελλαδικής Εκκλησίας, τον Πατριάρχην Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίον, και μάλιστα ως «ορθοτομούντα τον λόγον της Σης Αληθείας», αποτεινόμενοι εις τον Θεόν, χωρίς φόβον και χωρίς ντροπή! Μα έφυγε τελείως από τις καρδιές των επισκόπων αυτών ο φόβος του Θεού; Δεν καταλαβαίνουν ότι λέγοντας αυτά κοροϊδεύουν το Θεό και ότι «φοβερόν το έμπεισείν εις χείρας Θεού ζώντος, εξ ων ουκ έστιν ο εξελέσθαι δυνάμενος»; (Χρυσόστομος) Μνημονεύουν τον μεγαλύτερο βλάσφημο και μεγαλύτερον αιρεσιάρχην όλων των αιώνων του Χριστιανισμού ως «ορθοτομούντα τον λόγον της Αληθείας»! Τούτον που δεν άφησε τίποτα όρθιο μέσα στην Ορθοδοξία!

Αλλά ας έλθουμε εις ορισμένα εκ των «άρρήτων ρημάτων» του «ορθοτομούντος τον λόγον της Αληθείας», γιά νά μήν λέγουν ότι τόν αδικούμε: Εις το μήνυμα του προς την μία Παγκόσμια Διάσκεψη που έγινε το 2001 στο Durban της Νότιας Αφρικής, έγραφε τα εξής φρικτά: «Η Ορθόδοξος Εκκλησία δεν επιδιώκει να πείση τους άλλους περί συγκεκριμένης τινός αντιλήψεως της αληθείας ή της αποκαλύψεως, ούτε επιδιώκει να τους μεταστρέψη εις συγκεκριμένον τινά τρόπον σκέψεως»! Δηλαδή, «Παναγιώτατε», ο Χριστός όταν διέταξε τους μαθητάς Του, κατά την ώρα της εις Ουρανούς Αναλήψεώς Του, «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη,,, διδάσκοντες αυτούς τηρείν πάντα όσα ενετειλάμην υμίν», δεν επιδίωκε «να τους μεταστρέψη εις συγκεκριμένον τρόπον σκέψεως» αποκηρύσσοντας τας ψευδοθρησκείας των, δεχόμενοι το κήρυγμα των Αποστόλων;

Γέροντας π. Μάξιμος Καραβάς και π. Θεόδωρος Ζήσης καθηγητής Θεολογικής σχολής ΑΠΘ παύουν το μνημόσυνο Θεοκλήτου Φλωρίνης και Ανθίμου Θεσσαλονίκης


Κι άλλη διακοπή μνημόνευσης: της Ιεράς Μ. Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου!

Σχόλια-Φωτογραφίες-Βίντεο σχετικά με την
διακοπή μνημόνευσης
του μητροπολίτη Ανθίμου, από τον π. Θεόδωρο Ζήση
και το τι συνέβει σήμερα στον Άγιο Αντώνιο Θεσσαλονίκης.

Σήμερα, Κυριακή της Ορθοδοξίας, 5 Μαρτίου 2017, στον Άγιο Αντώνιο Θεσσαλονίκης, ζήσαμε πραγματικά ιστορικές στιγμέςστιγμές τόσο έντονα συγκινητικές, που δεν θα ξεχάσουμε σε όλη μας τη ζωή.

   Στον μικρό ναό του Αγίου Αντωνίου Θεσσαλονίκης, μέσα στον κυρίως ναό και στον πρόναο, πραγματικά το αδιαχώρητο. Πιστοί μέχρι και στο προαύλιο προσπαθούσαν να ακούσουν το κήρυγμα του π. Θεοδώρου. 
   Μόλις ανακοίνωσε την απόφαση του για διακοπή μνημοσύνου του μητροπολίτη Ανθίμου, ο πιστός λαός ξέσπασε σε χειροκροτήματα και ασταμάτητες επευφημίες: Άξιος!!
   Το αδιαχώρητο και λίγο αργότερα, στο υπόγειο αρχονταρίκι. Πιστοί αναγκάστηκαν να παραμείνουν ακόμη και στα σκαλιά αφού δεν μπορούσαν από τον κόσμο να μπουν μέσα στην αίθουσα.
    Μετά την πρόσφατη διακοπή μνημόνευσης από τον π. Νικόλαο Μανώλη, πριν 2 εβδομάδες, (που δυστυχώς συνοδεύθηκε από προκλητικές αντιδράσεις του τοπικού μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Ανθίμου, δείτε πχ εδώ, εδώεδώ, εδώ)
                        έρχεται το νέο ευχάριστο γεγονός. 
   Σήμερα επίσημα ανακοινώθηκε και η διακοπή μνημόνευσης της Ιεράς Μονής Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου (Μητρόπολη Φλωρίνης). Πληροφορούμαστε ότι και άλλοι ιερείς και ιερομόναχοι
διέκοψαν ή άμεσα προτίθενται να διακόψουν την μνημόνευση του επισκόπου τους.

Τις Θεός Μέγας ως ο Θεός ημών;

Βίντεο 



Ολόκληρο το κήρυγμα του π.Θεοδώρου μπορείτε να το ακούσετε εδώ
και μερικές φωτογραφίες για να πάρετε μια γεύση του τι επικράτησε σήμερα:

Το μέγα κηποτάφειον είναι οι επίσκοποί μας στην Ελλάδα

Μετὰ ἀπὸ πολλοὺς συλλογισμούς, καλοὺς καὶ κακούς, κατέληξα σὲ ἕνα πολὺ πικρὸ συμπέρασμα. Εἶναι, μὴ τρομάξετε, οἱ ἐπίσκοποί μας στὴν Ἑλλάδα!
 Άρθρο του Καθηγουμένου της Ι.Μ. Δοχειαρίου Αγίου Όρους
Γέροντα Γρηγορίου
Διάβασα στὸ Γεροντικό, ἕνα ἀπὸ τὰ πιὸ ἀρχαῖα βιβλία τοῦ μοναχικοῦ θεσμοῦ, ὅτι ὁ ἀββᾶς Μακάριος περπάτησε μέρες καὶ μέρες μέσα στὴν ἔρημο, γιὰ νὰ βρῆ τὸ κηποταφεῖο τοῦ Ἰαννῆ καὶ τοῦ Ἰαμβρῆ. Κι ἐγὼ χρόνια τώρα ψάχνω μὲ τὸν νοῦ μου νὰ βρῶ τὸ μεγαλύτερο νεκροταφεῖο τοῦ κόσμου. Εἶναι στὴν πολυάνθρωπη Ρωσσία; Εἶναι στοὺς ἀρχαίους λαοὺς τῆς Ἀνατολῆς; Εἶναι στὴν εὐδαίμονα Ἀμερική; Καὶ μετὰ ἀπὸ πολλοὺς συλλογισμούς, καλοὺς καὶ κακούς, κατέληξα σὲ ἕνα πολὺ πικρὸ συμπέρασμα. Εἶναι, μὴ τρομάξετε, οἱ ἐπίσκοποί μας στὴν Ἑλλάδα!
Χαλάει ὁ κόσμος, γκρεμίζονται τὰ πάντα (ἀκόμη καὶ εὐκτήριοι οἶκοι Ἰεχωβάδων καὶ δαιμονολατρῶν γίνονται μὲ τὶς εὐλογίες τῶν κρατούντων!)· οὔτε μιλιὰ οὔτε λαλιά. Κατήντησαν σὰν τὰ εἴδωλα τῶν ἐθνῶν· μήτε βλέπουσι μήτε ἀκούουσι μήτε λαλοῦσι! Οἱ τάφοι τῶν μαρτύρων καὶ τῶν ὁσίων πάντα λαλοῦν, θαυματουργοῦν, πληροφοροῦν, εὐωδιάζουν. Ἔχουμε σήμερα, δυστυχῶς, στὴν Ἐκκλησία ἕνα ζωντανὸ κοιμητήριο, ὅπου οὐκ εἰσὶ λαλιαὶ οὐδὲ λόγοι.
Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὑπερδύναμη στὸν κόσμο. Τὰ πολιτεύματα ὅλα θὰ καταστραφοῦν, ἀλλὰ ἡ Ἐκκλησία ποτέ.
Λαλῆστε. Μιλῆστε. Φωνάξτε! Κουραστήκαμε νὰ περιμένουμε. Χαθήκαμε μέσα στὴν σιωπή σας. Σαχάρα ἡ Ἐκκλησία; Οὔτε βότανο φυτρώνει οὔτε ὀσμὴ εὐωδιᾶς ὑπάρχει. Ἀναμένουμε ὁμολογία καὶ λόγο ἀφυπνιστικό.

Κυριακή 5 Μαρτίου 2017

Ο π. Θεόδωρος Ζήσης καθηγητής Θεολογικής σχολής Α.Π.Θ. ακόλουθος των Αγίων Πατέρων διέκοψε το μνημόσυνο του μοιχεπιβάτου και Οικουμενιστού Ανθίμου Ρούσσα, π. Θεόδωρε ΑΞΙΟΣ !!!

π. Θεόδωρε ΑΞΙΟΣ ΑΞΙΟΣ ΑΞΙΟΣ !!! 

Το κήρυγμα Διακοπής Μνημοσύνου του Οικουμενιστή Επισκόπου κ. Άνθιμου Ρούσσα

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης
Η διακοπή του μνημοσύνου
του μητροπολίτη
Θεσσαλονίκης
κ. Ανθίμου Ρούσσα
[mp3  - 2017]
Kήρυγμα της Κυριακής της Ορθοδοξίας (5-3-2017) του πρωτοπρ. Θεοδώρου Ζήση, στον Ι.Ν. Αγ. Αντωνίου Θεσσαλονίκης, κατά το οποίο ανακοινώνει στο εκκλησίασμα τη Διακοπή του μνημοσύνου του μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου. 


Η στιγμή της διακοπής μνημοσύνου του μητρ. Θεσ/νίκης κ.Ανθίμου από τον π.Θεόδωρο Ζήση [ΒΙΝΤΕΟ- 2017] 


Απόσπασμα από το κήρυγμα της Κυριακής της Ορθοδοξίας (5-23-2017) του πρωτοπρ. Θεοδώρου Ζήση, στον Ι.Ν. Αγ. Αντωνίου Θεσσαλονίκης, κατά το οποίο ανακοινώνει στο εκκλησίασμα τη Διακοπή του μνημοσύνου του μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου.
=======================================
Κυριακή της Ορθοδοξίας.
Η Κυριακή που επέλεξε ο γνωστός πρωτοπρεσβύτερος, πατήρ Θεόδωρος Ζήσης, για να ανακοινώσει από του άμβωνος την διακοπή του μνημόσυνου προς τον Οικουμενιστή Άνθιμο Θεσσαλονίκης.
Μια πραγματικά θαρραλέα κίνηση μέσα στην οικουμενιστική θύελλα που έχει αλώσει την εκκλησία της Ελλάδας, φωτεινό παράδειγμα και για άλλους όσους θέλουν να μείνουν πιστοί στην Κυριακή της Ορθοδοξίας.
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ

Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

Ο Νεομάρτυρας Άγιος Γεώργιος ο Διδάσκαλος εκ Ραψάνης (5/3/1818)

Ο Νεομάρτυρας Άγιος Γεώργιος εκ Ραψάνης (5/3/1818)
Από τον Κων/νο Α. Οικονόμου
Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΟΥ: Ο Νεομάρτυρας Άγιος Γεώργιος γεννήθηκε στη Ραψάνη το 1798 από ευσεβείς γονείς. Ο πατέρας του ονομαζόταν Χατζη-Λάσκαρης και η μητέρα του Σμαράγδα Σακελλαρίδου. Στην παλαιά αργυρή λειψανοθήκη του Αγίου (19ου αι.) διαβάζουμε κατά λέξη: «Ο ΕΝΔΟΞΟΣ ΝΕΟΜΑΡΤΥΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΘΛΗΣΑΣ ΕΝ ΤΥΡΝΑΒΩ ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 1818 ΕΠΙ ΒΑΛΗ ΠΑΣΙΑ ΥΙΟΥ ΑΛΗ ΠΑΣΙΑ ΗΤΟΝ ΥΙΟΣ ΧΑΤΖΗ ΛΑΣΚΑΡΕΩΣ ΥΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΕΙΟΥ ΨΑΛΤΟΥ ΚΑΙ ΜΗΤΡΟΣ ΣΜΑΡΑΓΔΑΣ ΘΥΓΑΤΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΔΟΥ».
Ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ: Μορφώθηκε στη φημισμένη υψηλού επιπέδου Σχολή της γενέτειράς του (στην οποία δίδασκε ο ιερέας Χριστόδουλος Καραζήσης, γαμπρός του Αγίου, σύζυγος πιθανώς της αδελφής του Γεωργίου, Μαρίας) και το 1816 ανέλαβε το λειτούργημα του δασκάλου στην ίδια Σχολή. Εκείνα τα δύσκολα χρόνια η Σχολή αυτή ήταν πνευματικός φάρος για ολόκληρη την περιοχή της Θεσσαλίας. Είχε ιδρυθεί πιθανότατα από τον μητροπολίτη Λυκοστομίου και Πλαταμώνα, Διονύσιο.


Η θεολογία της Εικόνος ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Η θεολογία της Εικόνος


Η Εκκλησία, έχοντας συνείδηση της πνευματικής αξίας και σημαντικότητος των αγίων εικόνων, ως μέσου αγιασμού και κοινωνίας των πιστών μετά των ιστορουμένων αρχετύπων, τις είχε ανέκαθεν σε μεγάλη εκτίμηση, ευλάβεια και σεβασμό. Θεωρούνται και είναι ένα σημαντικότατο εποπτικό μέσο διδασκαλίας, μια εικαστική γλώσσα της Εκκλησίας, όπως ο Μέγας Βασίλειος αποφαίνεται: «α γαρ ο λόγος της ιστορίας δι' ακοής παρίστησι, ταύτα γραφική σιωπώσα δια μιμήσεως δείκνυσι». Μάλιστα η Ζ' Οικουμενική Σύνοδος έθεσε τις άγιες εικόνες στο ίδιο επίπεδο με το Ευαγγέλιο και τον Τίμιο Σταυρό. Το θέμα των αγίων εικόνων απασχόλησε ανά τους αιώνας τους θεολόγους και τους ερευνητές και ιδίως κατά τον εικοστό αιώνα. Πραγματικά είναι σημαντικό να προβληθεί η σπουδαιότητα της εικόνας και η αξία που έχει για τον άνθρωπο ως μέλος της Εκκλησίας. Μέσα σ' αυτά τα πλαίσια ας ψαύσουμε άκρω δακτύλω - εφόσον το παρόν πόνημα δεν αποτελεί μια συστηματική έρευνα του θέματος - τη δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας για την εικόνα, όπως αυτή κατοχυρώνεται στα συγγράμματα των Αγίων Πατέρων και στα πρακτικά της Ζ' Οικουμενικής Συνόδου.

Η Θεολογία της Εικόνας


Μετάφραση από τα Γαλλικά: Δήμητρα Καραμπέρη
Το «Δοκίμιο για τη θεολογία της εικόνας στην ορθόδοξη Εκκλησία» του Léonide Ouspensky (τόμος Ι, Παρίσι 1960) είναι ένα βιβλίο που θα αφήσει εποχή. Πάνω σε ένα θέμα που καίει, πάνω σε ένα θέμα ουσιαστικό, αφού η τέχνη γίνεται για πολλούς σύγχρονούς μας αναζήτηση του απόλυτου και, κατά συνέπεια, επειδή η χριστιανική τέχνη θέτει άμεσα σε αμφισβήτηση την ικανότητά μας να ομολογούμε και να ζούμε την πίστη μας, ορίστε μία από τις πρώτες προσπάθειες σύνθεσης που δεν είναι καταρχήν αισθητική ή φιλοσοφική, αλλά βαθιά θεολογική, με την κυριολεκτική έννοια της λέξης που εμπεριέχει και αξιώνει την πνευματική προσοχή. Σύνθεση που, επιπλέον, είναι έργο όχι ενός θεωρητικού, αλλά ενός από τους μεγαλύτερους αγιογράφους της εποχής μας, ο οποίος, σε συνεργασία με τον π. Γρηγόριο Κρουγκ, μόλις ζωγράφισε σημαντικά φρέσκο στην καινούρια εκκλησία των Τριών Αγίων, Βασιλείου, Γρηγορίου και Χρυσοστόμου (1), στο κέντρο του Παρισιού.

Κυριακή της Ορθοδοξίας: Τι γιορτάζουμε;





Την  Α’ Κυριακή των Νηστειών, εορτάζεται


πανορθοδόξως η αναστήλωση των Ιερών Εικόνων, η οποία καθιερώθηκε το 843 από την Αυτοκράτειρα Θεοδώρα, τον υιό αυτής Μιχαήλ τον Γ’ και τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Μεθόδιο τον Ομολογητή.
Την Κυριακή της Ορθοδοξίας εορτάζουμε την ανάμνηση του κορυφαίου γεγονότος της εκκλησιαστικής μας ιστορίας, της αναστηλώσεως των ιερών εικόνων, το οποίο επισυνέβη το 843 μ.Χ. στο Βυζάντιο, χάρις στην αποφασιστική συμβολή της βασιλίσσης και μετέπειτα αγίας Θεοδώρας, συζύγου του αυτοκράτορα Θεοφίλου (840 – 843 μ.Χ.).

Αναφερόμαστε στη μεγάλη εικονομαχική έριδα, η οποία συντάραξε κυριολεκτικά την Εκκλησία μας για περισσότερα από εκατό χρόνια.

Το 726 μ.Χ. ο αυτοκράτωρ Λέων ο Γ’ ο Ίσαυρος (717 – 741 μ.Χ.) αποφάσισε να επιφέρει στο κράτος ριζικές μεταρρυθμίσεις. Μια από αυτές ήταν η απαγόρευση προσκύνησης των ιερών εικόνων, επειδή, παίρνοντας αφορμή από ορισμένα ακραία φαινόμενα εικονολατρίας, πίστευε πως η χριστιανική πίστη παρέκλινε στην ειδωλολατρία. Στην ουσία όμως εξέφραζε δικές του ανεικονικές απόψεις, οι οποίες ήταν βαθύτατα επηρεασμένες από την ανεικονική ιουδαϊκή και ισλαμική πίστη. Η αναταραχή ήταν αφάνταστη. 
Η αυτοκρατορία χωρίστηκε σε δύο φοβερά αντιμαχόμενες ομάδες, τους εικονομάχους και τους εικονολάτρες. Οι διώξεις φοβερές. Μεγάλες πατερικές μορφές ανάλαβαν να υπερασπίσουν την ορθόδοξη πίστη. Στα 787 μ.Χ. συγκλήθηκε η Ζ’ Οικουμενική Σύνοδος, η οποία διατύπωσε με ακρίβεια την οφειλόμενη τιμή στις ιερές εικόνες. Σε αυτή επίσης διευκρινίστηκαν και άλλα δυσνόητα σημεία της χριστιανικής πίστεως, έτσι ώστε να έχουμε πλήρη αποκρυστάλλωση του ορθοδόξου δόγματος και να ομιλούμε για θρίαμβο της Ορθοδοξίας μας.

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΜΑΣ



Κυριακή Α’ Νηστειῶν (Τῆς Ὀρθοδοξίας)
                             π. Λεωνίδας Στ. Ἀμοργιανός
Σήμερα Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας ὅπου ὑπάρχει ἐκκλησία Ὀρθόδοξη, χτυπᾶ εὐφρόσυνα τίς καμπάνες της γιά νά διαλαλήσει στά πέρατα τῆς γῆς ὅτι νίκησε ἡ πίστη τῶν Ὀρθοδόξων. 

Ποιά εἶναι ἡ αἰτία τῆς μεγάλης αὐτῆς χαρᾶς;  Ἡ Ὀρθοδοξία μας, μιά βασίλισσα τιμημένη, μέ κορόνα καί στέμμα ἔπεσε στή μάχη, ἐχθροί πολλοί τήν πολέμησαν. Βάλθηκαν νά τήν ἐξοντώσουν. Ἔδωσε ἀγώνα σκληρό, πολύ σκληρό, μάτωσε ἀλλά βγῆκε νικήτρια. 
Ἡ γιορτή τῆς Ὀρθοδοξίας ἔχει παλιά ἱστορία πάνω ἀπό χίλια χρόνια.