Δευτέρα 15 Ιουλίου 2024

Ὁ Θεός, ὁ Ἄνθρωπος καί ἡ Ἐλευθερία στό ἔργο τοῦ Φ. Ντοστογιέφσκυ

 


Διαμαντοπούλου
ὑπεύθυνη ὑλικοῦ web Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων

«Ὁ πόνος εἶναι ἡ μοναδική αἰτία γιά νά ἀποκτήσει συνείδηση τῆς ἐλευθερίας ὁ ἄνθρωπος», ἰσχυρίζεται ὁ Φ. Ντοστογιέφσκυ. Μέ ἁπλά λόγια, ἡ ἐλευθερία ἀποκτιέται μέσω τοῦ πόνου.

Μέ τόν πόνο ἀφυπνίζεται ἡ συνείδηση και, κατ΄ ἐπέκταση, ἡ ἰδέα τῆς ἐλευθερίας ἀφομοιώνεται πλήρως.

Ὁ Ντοστογιέφσκυ ἀναγνωρίζει, πώς ὑπάρχει πολύς πόνος μέσα στή ζωή, ὅμως αὐτός ὁ πόνος εἶναι λυτρωτικός.

Πόλεμος πολιτισμών στη γη της επαγγελίας.




Τα πολιτισμικά σύνορα του Ισραήλ, είναι τα πιο εχθρικά που υπάρχουν στον πλανήτη.
Οι αγεφύρωτες πολιτισμικές διαφορές του Ιουδαϊσμού με το Ισλάμ οικοδομούν και συντηρούν ανταγωνιστικές σχέσεις απόλυτης εχθρότητας ανάμεσα σε διαφορετικές κουλτούρες, με αλλιώτικες κοινωνικές δομές και επιθετικά αντίπαλες ιστορικές μνήμες.

Καθηγητής Δρ Νεκτάριος Δαπέργολας: «Μετά μίαν καί δευτέραν νουθεσίαν»…

 


«Μετά μίαν καί δευτέραν νουθεσίαν»…


    Καί βέβαια, σέ πεῖσμα ὅλων τῶν (ρασοφόρων καί μή) λυσσασμένων κομάντο της ἀγαπολογίας καί τῆς μεταπατερικῆς ἀχρειότητας, ἀκούσαμε πάλι σήμερα στούς ναούς μας ποιός εἶναι ὁ πραγματικός μονόδρομος ἀπέναντι σέ κάθε λογῆς αἱρετική ψευτοεκκλησία πονηρευομένων. «Αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, εἰδὼς ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καὶ ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατάκριτος» (Τίτ. γ΄, 10-11):  αὐτή εἶναι ἡ ἐντολή πού μᾶς δίνει ὁ Ἀπόστολος καί εἶναι ἀπολύτως ξεκάθαρη, μή ἐπιδεχόμενη λειάνσεων, κατά τό δοκοῦν «ἑρμηνειῶν» καί κάθε λογῆς στρογγυλεμάτων. Καί εἶναι συνάμα καί ἡ πλέον ξεκάθαρη ἀπάντηση στόν κατήφορο τῶν ἐπί δεκαετίες ἀτέρμονων δῆθεν διαχριστιανικῶν διαλόγων, οἱ ὁποῖοι  φυσικά δέν ἔχουν στόχο τήν ἐπαναφορά τῶν αἱρετικῶν στήν μόνη ἀλήθεια, πού εἶναι ἡ Ὀρθοδοξία (εἶναι πασίδηλο ὅτι μετά καί τήν «δευτέραν νουθεσίαν», ἔχει πλέον τελειώσει αὐτό), ἀλλά τήν νόθευση τῆς Ὀρθοδοξίας, τήν ἐξοικείωσή μας μέ τήν πλάνη καί τήν πνευματική μας ἅλωση μέσα στά οἰκουμενιστικά βοθρολύματα τῆς Νέας Ἐποχῆς. Αὐτή εἶναι ἀκριβῶς καί ἡ ἀπάντηση πού ὀφείλουμε νά δίνουμε ὅλοι μας...

Κυριακή 14 Ιουλίου 2024

ΠΡΟΣ ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΤΕ;


 
ΟΛΑ τὰ δημιουργήματα, ἀόρατα καὶ ὁρατά, ἔχουν προορισμὸν καὶ σκοπόν. Οὐδὲν ἄσκοπον καὶ παράσκοπον ἐν τῷ πνευματικῷ καὶ τῷ ὑλικῷ κόσμῳ.

Οἱ ἄγγελοι ὑπάρχουν νὰ δοξολογοῦν τὸν Κύριον, ν' ἀναγγέλλουν τό θέλημά του καί νὰ διακονοῦν εἰς τὸ ἔργον τῆς σωτηρίας τῶν ἀνθρώπων. «Οὐχὶ πάντες εἰσί λειτουργικά πνεύματα εἰς διακονίαν ἀποστελλόμενα διὰ τοὺς μέλλοντας κληρονομεῖν σωτηρίαν;» ( Ἑβρ. α΄ 14).

Σάββατο 13 Ιουλίου 2024

Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης: Πνευματικός ευεργέτης των Ελλήνων



Γράφει ο Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος

Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης (1749-1809), κατά τον ιστορικό μας Κωνσταντίνο Σάθα, «κατατάσσεται πρεπόντως μεταξύ των λογιωτέρων του καιρού του, πάντων υπέρτερος κατά την φιλοπονίαν ο χαλκέντερος αναδειχθείς, τα δε πολυάριθμα αυτού συγγράμματα ουκ ολίγον συνετέλεσαν εις κραταίωσιν της Ορθοδοξίας, ωφελείας ανυπολογίστου του ημετέρου έθνους πρόξενα γενόμενα» (Κων. Σάθα «Βιογραφίαι των εν τοις γράμμασι διαλαμψάντων Ελλήνων (1453-1821), Εν Αθήναις, 1868, Εκδ. Ι. Χιωτέλλη, σελ. 626).

Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης: Ποιος είναι ο λόγος που σήμερα αυξήθηκε τόσο πολύ η αμαρτία;

 


Σας πληροφορώ, αδελφοί μου, ότι αν όλοι συνεργούμε στη σωτηρία των αδελφών μας, με βεβαιότητα γρήγορα πρόκειται να διορθωθούν οι κακοί, και να ελευθερωθούν οι πολιτείες μας από τα κακά και τις αμαρτίες.

Διότι, αν ένας μόνο άνθρωπος, που έχει ζήλο θεϊκό στην καρδιά του και αγάπη αδελφική, μπορεί να διορθώσει έναν ολόκληρο λαό, πόσο μάλλον μπορεί να διορθώσει τους αμαρτωλούς τόσο και τόσο πλήθος Χριστιανών, αρκεί μόνο να θελήσουν να αποκτήσουν ζήλο και αδελφική αγάπη στην ψυχή τους;

Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου_Η πολυτέλεια των ενδυμάτων είναι αιτία πολλών κακών





Από το βιβλίο: Συμβουλευτικό Εγχειρίδιο ή περί φυλακής των πέντε αισθήσεων, του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου.

 Η πολυτέλεια των ενδυμάτων είναι αιτία πολλών κακών και γι’ αυτό όλοι οι κληρικοί δεν πρέπει να ντύνονται πολυτελώς.

Ως τώρα υπέθεσα ότι η πολυτέλεια των ενδυμάτων είναι απλή ματαιότητα˙ αλλά φοβάμαι πως αυτή είναι κατ’ εξοχήν η τροφός της κενοδοξίας και η μητέρα της υπερηφανείας, η οδός της πορνείας και προαγωγός όλων σχεδόν των παθών. Είπα ότι είναι τροφός και μητέρα της κενοδοξίας και της υπερηφανείας, γιατί η ψυχή εκ φύσεως έχει συνήθεια να σχηματίζεται εσωτερικά μαζί με το σώμα˙ και αν το σώμα, παραδείγματος χάριν, ντύνεται ταπεινά, ταπεινώνεται και αυτή μαζί˙ αν όμως το σώμα ντύνεται ματαιόδοξα και υπερήφανα, ματαιοδοξεί και αυτή μαζί και υπερηφανεύεται, σύμφωνα με τον Ιωάννη της Κλίμακος που γράφει: «Η ψυχή εξομοιώνεται με ό,τι ασχολείται και λαμβάνει τον τύπο και την μορφή αυτών, τα οποία πράττει». (Λόγ. κε’ περί ταπειν.)˙ και είπα ότι είναι και οδός προς την πορνεία, γιατί ο μέγας Βασίλειος λέει: «Το να ασχολήται κανείς με τα μαλλιά και τα ενδύματα περισσότερο από όσο χρειάζεται αυτό είναι μία φροντίδα ή των ταλαιπώρων ή των αδίκων, σύμφωνα με τον λόγο του Διογένη» (Μέγ. Βασιλ. Λόγος προς τους νέους).

Κυριακή τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου [: Τίτ. 3, 8-15] ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟΦΥΛΑΚΤΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ [ἀπόδοση στήν ἁπλή ἑλληνική καί πρόσθετα σχόλια: Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης]



Κυριακὴ τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου [: Τίτ. 3, 8-15]

ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟΦΥΛΑΚΤΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ

[ἀπόδοση στὴν ἁπλὴ ἑλληνικὴ καὶ πρόσθετα σχόλια: Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης]

«Πιστὸς ὁ λόγος (:Τὸ ὅτι δικαιωθήκαμε καὶ ἀναγεννηθήκαμε καὶ θὰ κληρονομήσουμε τὴν αἰώνια ζωὴ εἶναι λόγος καὶ ἀλήθεια ἀξιόπιστη)» [Τίτ. 3,8].

Κυριακή των Αγίων Πατέρων της Δ΄Οικουμενικής Συνόδου - Ερμηνεία της Ευαγγελικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο

 


ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΓ. ΠΑΤΕΡΩΝ Δ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ[:Ματθ. 5,14-19]

    «Ὑμεῖς ἐστε τὸ ἅλας τῆς γῆς· ἐὰν δὲ τὸ ἅλας μωρανθῇ, ἐν τίνι ἁλισθήσεται; εἰς οὐδὲν ἰσχύει ἔτι εἰ μὴ βληθῆναι ἔξω καὶ καταπατεῖσθαι ὑπὸ τῶν ἀνθρώπων

Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου: ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Δ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ «Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΗΘΟΣ» 18-7-1999] (Β402)

 


     ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Δ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

        Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                 με θέμα:

                   «Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΗΘΟΣ»

 [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 18-7-1999] (Β402)                                                           [Β΄έκδοσις]                                                                      

    Σήμερα η Εκκλησία μας, αγαπητοί μου, τιμά τους Πατέρες της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου. Ένα γνώρισμα των Πατέρων, είτε εν Συνόδω είτε εκτός Συνόδου, ήταν πάντοτε η ακρίβεια εις την διατύπωση των όρων της πίστεως και του ήθους. Και τούτο γιατί εγνώριζαν την αξία και την σημασία της ακριβείας. Είναι γνωστή η περίπτωσις μεταξύ των όρων του Μεγάλου Αθανασίου «ὁμοιούσιος» και «ὁμοούσιος». Καβγάς ολόκληρος. Αλλά ήταν ουσιώδης καβγάς. Άλλο είναι ο «ὁμοιούσιος», δηλαδή ο Υιός προς τον Πατέρα και άλλο είναι ο «ὁμοούσιος». Άλλο είναι να πω άργυρος και άλλο είναι να πω ψευδάργυρος. Το ίδιο είναι; Έτσι, λοιπόν, οι Πατέρες έμεναν πάντοτε εις την ακρίβειαν. Ακριβολογούσαν. Και η ακρίβεια εις το δόγμα, δίδει ακρίβεια και εις το ήθος, την πνευματική ζωή. Γι΄αυτό η Εκκλησία μας σήμερα, Κυριακή των Αγίων Πατέρων της, όπως σας είπα, της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, εξέλεξε κατάλληλη ευαγγελική περικοπή, όπως ακούσαμε, για να τονιστεί η αξία της ακριβείας.

«Επιβράβευση» μίας αδικίας.

     


                                                      

Γεώργιος Ντόνας
Οικονομολόγος, Υποπτέραρχος ε.α
22 Ιανουαρίου 2024.

Δυστυχώς ο εκλιπών προ ετών επίσκοπος Αττικής και Μεγαρίδος π. Νικόδημος Γκατζιρούλης, ο οποίος εβίωσε εν ζωή κακίες, πικρίες, λοιδορίες και διωγμούς συνεχίζει ακόμη και μετά θάνατον όχι μόνο να λοιδορείται και να αδικείται, αλλά επισφραγίζεται αυτή η καταφανής αδικία με «γιορτές και εκδηλώσεις…».

Έχουν παρέλθη πεντήκοντα (50 έτη) από το έτος 1974, οπότε στο σκοτάδι των διοικητικών και των εκκλησιαστικών «μαγειρίων», υπό τον δικτατορικό μανδύα της Ιωαννιδικής κάλυψης, αποφασίσθηκε βιαίως, κατά καταφανέστατη παράβαση των Ιερών Κανόνων αλλά και του δικαίου, η έκπτωση από το επισκοπικό αξίωμα δώδεκα (12), αδαμαντίνου ήθους και αγιωτάτου βίου και αρετών, Μητροπολιτών.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Δ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ - Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «ΑΓΩΝΑΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΦΡΟΝΗΜΑΤΟΣ» [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 19-7-1981] (Β53)



ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Δ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

  Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                 με θέμα:

                   «ΑΓΩΝΑΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΦΡΟΝΗΜΑΤΟΣ»

         [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 19-7-1981] (Β53)                                                                                                                   

    «ς ἐὰν ον λσ μαν τν ντολν τοτων τν λαχστων κα διδξ οτω τος νθρπους, λχιστος κληθσεται ν τ βασιλείᾳ τν ορανν· ς δ᾿ ν ποισ κα διδξ, οτος μγας κληθσεται ν τ βασιλείᾳ τν ορανν».

Όταν ο Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Δοχειαρίου Γέροντας Γρηγόριος συνάντησε τον παπα-Τύχωνα τον Ρώσο στο κελλί του


 
Ὡρισμένοι ἄνθρωποι εἶναι μόνον νὰ τοὺς βλέπουμε, ἀλλὰ να μὴν τοὺς ἀκοῦμε. Καὶ ἄλλοι μόνον νὰ τοὺς ἀκοῦμε, ἀλλὰ νὰ μὴν τοὺς βλέπουμε.
Σπάνιοι αὐτοὶ ποὺ συνδυάζουν καὶ τὰ δυό: καὶ νὰ τοὺς βλέπουμε καὶ νὰ τοὺς ἀκοῦμε. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ἦταν ὁ μακαριστὸς Γέροντας Τύχων ὁ Ῥῶσος.
Ἦταν σχετικὰ ὑψίκορμος ἄνδρας, μὲ μακριὰ γενειάδα, ποὺ τὴν εἶχε πάντοτε δεμένη κόμπο, γιὰ νὰ εἶναι πιὸ ἄνετος στὴν διακονία, καὶ δασιὰ φρύδια, ποὺ τοῦ σκέπαζαν τὸ ἥμισυ τῶν μεγάλων του ὀφθαλμῶν.
Στὶς ἀρχὲς Ἰουλίου τοῦ 1967 ἔνας ταπεινὸς λευΐτης μᾶς ὡδήγησε στὴν Καλύβα τοῦ Γέροντος Τύχωνος. Ἦταν τὸ Κελλί του ἀληθινὸ ἀσκητήριο, κρυμμένο μέσα στὰ ἀδιαπέραστα δάση καὶ φυλλώματα τοῦ κατάσκιου Ἁγίου Ὄρους.

Παρασκευή 12 Ιουλίου 2024

ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Δ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ [:Τίτ.3,8-15] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

                                  


ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Δ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ[:Τίτ.3,8-15]

  ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

   «Πιστς  λγος· κα περ τοτων βολομα σε διαβεβαιοσθαι, να φροντζωσι καλν ργων προστασθαι ο πεπιστευκτες τ Θε. τατ στι τ καλ κα φλιμα τος νθρποις· μωρς δ ζητσεις κα γενεαλογας κα ρεις κα μχας νομικς περιστασο· εσ γρ νωφελες κα μταιοιαρετικν νθρωπον μετ μαν κα δευτραν νουθεσαν παραιτο, εδς τι ξστραπται  τοιοτος κα μαρτνει ν ατοκατκριτος(:το ότι δικαιωθήκαμε και αναγεννηθήκαμε και θα κληρονομήσουμε την αιώνια ζωή είναι λόγος και αλήθεια αξιόπιστη. Και γι’ αυτά τα θέματα θέλω να μιλάς με βεβαιότητα και με κύρος, για να φροντίζουν όσοι έχουν πιστέψει στον Θεό να πρωτοστατούν ακούραστα  σε καλά έργα . Αυτά είναι τα καλά έργα και τα ωφέλιμα στους ανθρώπους, αυτά για τα οποία σας μίλησα.

«Μπροστὰ στὸ “χρῆμα”, προσκυνοῦν τὸν Πάπαν»!

              

  Πρόσφατα παρακολούθησα τὴν συνάντηση τοῦ Θεοφιλεστάτου Ἐπισκόπου Φαναρίου κ. Ἀγαθαγγέλου, Διευθυντοῦ τῆς Ἀποστολικῆς Διακονίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, μὲ τὸν αἱρετικὸν Πάπα τῆς Ρώμης κ. Φραγκίσκο.

  Ὁ ἐν λόγῳ Ἀρχιερεύς, λόγῳ μεγάλης βοήθειας ἀπὸ τὸν Παπισμό, ὑποκλίνεται καὶ ἀσπάζεται τὸ χέρι τοῦ αἱρετικοῦ Πάπα. (Αὐτὸ τὸ γεγονὸς κατέγραψαν τὰ ΜΜΕ καὶ κυρίως τὸ διαδίκτυο). Μὲ ἄλλα λόγια, ὁ κ. Ἀγαθάγγελος προσκύνησε αὐτὸν ποὺ ἐκφράζει ὅλες τὶς αἱρέσεις τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς Ὁμολογίας! Ἐδῶ διευκρινίζω, ὅτι δὲν ὀνομάζω τὸν Ρωμαιοκαθολικισμὸ ὡς “Ἐκκλησία”, ἀλλὰ “Ὁμολογία”. Διότι, ἂς τὸ συνειδητοποιήσουμε καλὰ ὅλοι, ὅτι ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστὸς ἵδρυσε Μία καὶ μόνον Ἐκκλησία. Δὲν ὑπάρχουν ἄλλες “ἐκκλησίες”, ὅπως κακῶς διακήρυξε ἡ Σύνοδος στό Κολυμπάρι τῆς Κρήτης. Κατ’ οἰκονομία τὶς ὀνομάζω “ὁμολογίες”, διότι ὁμολογοῦν πίστη στὸν Χριστὸν καὶ στὴν Ἁγία Τριάδα.

ΜΥΝΗΜΑ τῶν δώδεκα ἀδίκως σφαγιασθέντων Μητροποολιτῶν πρός τά ποίμνιά τους.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ
ΛΙΑΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ μήνυμα ὄχι ἀπό τη γῆ ἀλλά ἀπό τον οὐρανό. 
Πνευματική θυσία.

Ἅγιοι, «ὧν οὐκ ἦν ἄξιος ὁ κόσμος»

Κατά τά λόγια τοῦ Γέροντος Ἐπιφανίου,
«Τά χέρια ὅλων τῶν «μοιχεποιβατῶν» στάζουν ἀπό το αἷμαι τῶν σφαγιασθέντων ἀδελφῶν
τους».


ΜΥΝΗΜΑ τῶν δώδεκα ἀδίκως  σφαγιασθέντων Μητροπολιτῶν πρός τά ποίμνιά τους.
ΕΠΕΣΤΑΛΗ τό 1974, ἤ 1975.   

ΥΠΟΒΛΗΤΙΚΟΝ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Ἀθῆναι 5-7-2018
Αδελφοί και Πατέρες,
ευλογείτε.
Δεν γνωρίζω τί σκέψεις γίνονται για την ἐπερχομένη κηδεία τού λεγομένου Μητροπολίτου Λαρίσης Ἰγνατίου.
Νομίζω θα τον «Ἁγιογραφήσουν» και σχεδόν θα τον «Ἁγιοποιήσουν», ὡς μάρτυρα

Ἀντί για σφαγέα και «μοιχεποιβάτη», πού κατά τά λόγια τοῦ Γέροντος Ἐπιφανίου,
«Τά χέρια ὅλων τῶν «μοιχεποιβατῶν» στάζουν ἀπό το αἷμαι τῶν σφαγιασθέντων ἀδελφῶν τους».

ME ΚΑΛΟΥΝ ΣΕ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΠΑ ΤΟΥΣ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΕΣ ΠΟΥ ΠΑΣΧΟΥΝ ΑΠΟ ΜΙΤΡΟΜΑΝΙΑ ΚΟΠΡΟΣΚΥΛΑ

Tους 12 Mητροπολίτας τους κόψαν χωρίς δίκη, χωρίς ἀπολογία, χωρίς τίποτε. Έτσι, γιατί το ήθελε ο Σεραφείμ. Kαι εγώ θα είχα κοπή, αλλά ακολούθησε η καταστροφή της Kύπρου. Άλλαξε το πολίτευμα εκεῖνο και παρέμεινα. (Kατασκ. 19-8-1993)

 GRHGOREITE π. Αυγουστ. Καντιωτης

  ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΣ ΡΩΤΑ ΤΟΝ π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟ: Ποιά είναι η γνώμη σας για το εκκλησιαστικό θέμα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: «Παλιόπαιδα από την νεότητά τους, που δεν εἶχαν οὔτε Θεό, οὔτε τίποτε, εἶδαν την μίτρα, εἶδαν την μπαστούνα, εἶδαν τα μεγαλεῖα καὶ ἤθελαν να γίνουν δεσποτάδες. Πάσχουν από μιτρομανία μέ γιώτα και μέ ήττα. Aυτή εἶναι η ιστορία.
Oι περισσότεροι από αυτούς δεν πιστεύουν τίποτε.
Tότε στην περίοδο του Iερωνύμου εξελέγησαν δέκα, που δεν παρακαλέσαν κανέναν. Eἶχαν αδελφότητα αυτοί και ἔκαναν μιά καλή εκλογή. Tώρα ο Σεραφείμ μεταχειρίζεται υβριολόγιο που ούτε οι χαμάληδες του Πειραιῶς δεν έχουν, αλλά μή ασχολεῖστε μέ αυτούς».

ΜΑΝΗ ΘΑΚΕΛ ΦΑΡΕΣ ΟΙ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΣΕΡΑΦΕΙΜ - ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ - ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ



OΣΟ ΕΝΟΧΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΜΟΧΘΗΡΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΙΚΑΣ,
ΤΟΣΟ ΕΝΟΧΟΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΪΔΗΣ,
ΤΟΣΟ ΕΝΟΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΛΙΑΠΗΣ,

ΑΦΟΥ ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ 12 ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΑΔΙΚΩΣ  ΕΚΘΡΟΝΙΣΘΕΝΤΕΣ.

ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΝΟΧΟΙ.
Διαβάστε το δυναμικό κείμενο του Δημοσιογράφου Οδυσσέα Τσολογιάννη ΕΔΩ:










Γέροντας Παίσιος: «Οι Γάλλοι δεν θα βρουν ανάπαυση γιατί…»


παίσιοΓέροντας Παίσιος: «Οι Γάλλοι δεν θα βρουν ανάπαυση γιατί…»


«Στη Γαλλία, παρόλο που είναι κράτος προοδευμένο – δεν είναι υπανάπτυκτο- «τελευταία» ογδόντα χιλιάδες έγιναν Μουσουλμάνοι».

Τα λόγια αυτά ο γέροντας Παϊσιος τα είπε 30 ολόκληρα χρόνια πριν… τον Νοέμβριο του 1988. Ξαναδιαβάζοντας τις διδαχές του, το συγκεκριμένο απόσπασμα μπορεί κανείς να το βρει στο βιβλίο «Με πόνο και αγάπη για το σύγχρονο άνθρωπο», Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου Λόγοι Α΄, αντιλαμβάνεται πέρα από κάθε αμφιβολία γιατί οι λόγοι του έχουν μείνει ανεξίτηλα στο πέρασμα των ετών και ο ίδιος μια από τις πιο αγαπητές μορφές του μοναχισμού.

«Στη Γαλλία, παρόλο που είναι κράτος προοδευμένο – δεν είναι υπανάπτυκτο- «τελευταία» ογδόντα χιλιάδες έγιναν Μουσουλμάνοι. Γιατί; Γιατί έχουν κάνει την αμαρτία μόδα. Βλέπεις όμως, ελέγχονται και θέλησαν να αναπαύσουν τη συνείδησή τους. Και όπως οι Αρχαίοι Έλληνες, για να δικαιολογούν τα πάθη τους, είχαν βρεις τους δώδεκα θεούς, έτσι και αυτοί έψαξαν να βρουν μια θρησκεία που να δικαιολογεί τα πάθη τους, για να τους αναπαύσει σε αυτό το θέμα. Ο Μουσουλμανισμός κατά κάποιον τρόπο τους εξυπηρετεί.

Άγιος Παΐσιος: «Φονιάδες των λαών αμερικάνοι».

 

Κάποτε είχε πάει στο Άγιον Όρος ένας Ελληνοαμερικανός γερουσιαστής. Του μίλησαν για τον γέροντα κι αποφάσισε να τον συναντήσει. Όταν έφτασε στο κελί μαζί με τους δύο συνοδούς του, εμφανίστηκε ο Γέροντας, ο οποίος μόλις τούς είδε, χαμήλωσε τα μάτια και είπε:

«Φονιάδες των λαών, Αμερικάνοι.»

Αυτό φάνηκε πρωτάκουστο στους παρισταμένους και κάποιος επιχείρησε να διορθώσει τα πράγματα λέγοντας: «Μα, Γέροντα, δεν είναι ακριβώς Αμερικανοί. Είναι Έλληνες πού ήρθαν να προσκυνήσουν στο Άγιον Όρος και ήλθαν να σας δουν». (Ήταν η εποχή του πολέμου στη Γιουγκοσλαβία με τις αποσχίσεις της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, της Κροατίας κλπ. Στον πόλεμο αυτό καταλάβαινε ο καθένας τον καταλυτικό ρόλο των Αμερικανών.)

Απόσπασμα επιστολής του Αγίου Παϊσίου :Η μόνη έλλειψις, που παρουσιάζεται, είναι η έλλειψις σοβαρών Ιεραρχών και Ποιμένων με πατερικές αρχές

 


Επίσης ας γνωρίσωμεν καλά ότι η Ορθόδοξος Εκκλησία μας δεν έχει καμμίαν έλλειψιν.

 Η μόνη έλλειψις, που παρουσιάζεται, είναι η έλλειψις σοβαρών Ιεραρχών και Ποιμένων με πατερικές αρχές

Είναι ολίγοι οι εκλεκτοί˙ όμως δεν είναι ανησυχητικόν. Η Εκκλησία είναι Εκκλησία του Χριστού και Αυτός την κυβερνάει... 

Ο Κύριος, όταν θα πρέπη, θα παρουσιάση τους Μάρκους τους Ευγενικούς και τους Γρηγορίους Παλαμάδες, διά να συγκεντρώσουν όλα τα κατασκανδαλισμένα αδέλφια μας, διά να ομολογήσουν την Ορθόδοξον Πίστιν, να στερεώσουν την Παράδοσιν και να δώσουν χαράν μεγάλην εις την Μητέρα μας».

========================================================

Ὀρίστε τί ἔλεγε ὁ Ἅγιος Παΐσιος γιά τά λεγόμενα διαχριστιανικά συνέδρια καί τίς ‘’ἀγάπες’’ μἐ παπικούς καί προτεστάντες. 

Ἡ μαρτυρικὴ ὀσιακὴ κοίμηση καὶ ὁ ἐνταφιασμὸς τοῦ Ἁγίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου στίς 12 Ἰουλίου 1994

Φωτογραφία: Τὸ ἱερὸ σκήνωμα τοῦ Ὁσίου Παϊσίου
Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο: «Ὁ Ἅγιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης», ἔκδοση Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον «Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ὁ Θεολόγος», Βασιλικά Θεσσαλονίκης 2015
«Χθὲς συνεθαπτόμην σοι Χριστέ…»
Στὶς 11 Ἰουλίου, μνήμη τῆς Ἁγίας Εὐφημίας, ὁ Ὅσιος κοινώνησε γιὰ τελευταία φορά. Μὲ πολὺ κόπο γονάτισε ἐπάνω στὸ κρεββάτι, ἔκανε τὸ σταυρό του καὶ μὲ τρεμάμενα χείλη εἶπε: «Μνήσθητί μου, Κύριε, ὅταν ἔλθῃς ἐν τῇ βασιλεία σου». Ἔπειτα οἱ ἀδελφές τοῦ ἔφεραν τὴν εἰκόνα τῆς Ἁγίας Εὐφημίας καὶ τὸν δίσκο μὲ τὸ κόλλυβό της. «Ἄκροις δακτύλοις» πῆρε δύο κόκκους ὡς εὐλογία καὶ ἀσπάσθηκε τὴν εἰκόνα τῆς Ἁγίας. Βλέποντας ὅτι δὲν ἦταν στολισμένη, παρατήρησε: «Οὔτε ἕνα λουλούδι δὲν τῆς βάλατε;». Κατὰ τὸ μεσημέρι ἦρθε στὸ Ἡσυχαστήριο ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Σιναίου Δαμιανός, καὶ ὁ Γέροντας ζήτησε νὰ τοῦ διαβάση τὴν εὐχὴ «εἰς ψυχορραγοῦντα». Ἀκόμη, τὸν παρακάλεσε νὰ τὸν μνημονεύη. «Νὰ μὲ μνημονεύης, τοῦ εἶπε, γιατί πολλοὶ ἄλλοι θὰ...
μὲ ἐγκαταλείψουν, θὰ νομίζουν ὅτι δῆθεν δὲν ἔχω ἀνάγκη».

Λόγοι Αγίου Παϊσίου για την οικογενειακή ζωή.


Λόγοι Αγίου Παϊσίου για την οικογενειακή ζωή.

Επιμέλεια: Ἀρχιμανδρίτης Παῦλος Ντανᾶς, Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς

 Μητροπόλεως Αἰτωλίας & Ἀκαρνανίας

1.Να κάνετε οικογένεια τώρα που είστε νέοι. Γιατί, εάν μεγαλώσετε, δεν θα μπορείτε να παίζετε με τα παιδιά σας.

2.Στη μέση της οικογένειας πρέπει να είναι ο Χριστός. Τα προβλήματα τα λύνει ο πνευματικός. Το ζευγάρι πρέπει να έχει κοινό πνευματικό.

3.Ο θηλασμός και η αγκαλιά της μάνας αποτελούν προϋποθέσεις φυσιολογικής ανάπτυξης των παιδιών.

Λόγοι Ἀγίου Παϊσίου

 



Όταν παραβαίνη ένας άνθρωπος μια εντολή του Ευαγγελίου, ευθύνεται μόνον αυτός. Όταν όμως κάτι που αντίκειται στις εντολές του Ευαγγελίου γίνεται από το κράτος νόμος, τότε έρχεται η οργή του Θεού σε όλο το έθνος, για να παιδαγωγηθή.

(Λόγοι Παϊσίου, τόμος Δ΄, Οικογενειακή Ζωή, Εκδ. Ιερού Ησυχαστηρίου “Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος”, σελ. 76-78)

Να παρακαλούμε να δίνη ο Θεός μετάνοια στον κόσμο, για να αποφύγουμε την δικαία οργή του Θεού. Η μέλλουσα οργή του Θεού δεν μπορεί ν’ αντιμετωπιστεί διαφορετικά παρά μόνο με μετάνοια και τήρηση των εντολών Του.

Ἅγιος Παΐσιος: Ὁ φιλάργυρος μαζεύει, γιὰ νὰ τὰ βροῦν οἱ ἄλλοι



– Γέροντα, εἶναι δυὸ ἀδελφάκια· τὸ μικρὸ δίνει, ἐνῶ τὸ μεγάλο δὲν δίνει.

– Νὰ μάθουν οἱ γονεῖς καὶ στὸ μεγάλο νὰ γλυκαίνεται ἀπὸ τὸ νὰ δίνη. Ἂν τὸ μεγάλο δουλέψη πάνω σ᾿ αὐτό, θὰ ἔχη μεγαλύτερο μισθὸ ἀπὸ τὸ μικρὸ ποὺ ἀπὸ τὴν φύση του δίνει, καὶ θὰ γίνη καλύτερο.

– Γέροντα, πῶς θὰ ἀπαλλαγῆ κανεὶς ἀπὸ τὴν στενότητα τῆς καρδιᾶς, ἀπὸ τὴν δυσκολία ποὺ ἔχει νὰ δίνη;

Οι αναμνήσεις μου από τον γέροντα Παΐσιο



Οι αναμνήσεις μου από τον γέροντα Παΐσιο 

του Νικολάου Βοϊνέσκου



Ο Θεός, «ο βάθει σοφίας φιλανθρώπως πάντα οικονομών και το συμφέρον πάσιν απονέμων», μου έκανε τη μεγάλη χάρη να συναντήσω δύο φορές τον αείμνηστο γέροντα Παΐσιο τον αγιορείτη, αλλά και να πληροφορηθώ θαυμαστά περιστατικά από τη ζωήν του, καθώς και σοφές διδαχές του από διηγήσεις άλλων ευλαβών προσκυνητών. Ενθυμούμενος το καθήκον πού έχει κάθε χριστιανός να καταγγέλλει τα θαυμάσια του Θεού, επικαλούμαι τις ευχές του γέροντος Παϊσίου για να μεταφέρω στην αγάπη σας με την πλέον δυνατή ακρίβεια όσα μου είπε και όσα έμαθα γι' αυτόν.