Μνήμη αποστόλου Ανδρέα του πρωτοκλήτου
Καρδίτσα
30-11-2016
Ανοικτή
επιστολή πιστών
της Ι. Μητροπόλεως Θεσσαλιώτιδος
και
Φαναριοφερσάλων
προς τον Σεβασμιώτατο μητροπολίτη
κ. Τιμόθεο
Σεβασμιώτατε,
Ως πιστά τέκνα της Μίας, Αγίας, Καθολικής και
Αποστολικής Εκκλησίας του ΧΡΙΣΤΟΥ, θα θέλαμε να σας καταθέσουμε τους
προβληματισμούς και τις ανησυχίες μας ως ορθόδοξοι πιστοί Χριστιανοί.
Είμαστε κατασκανδαλισμένοι με την αφωνία
σας σε θέματα δόγματος και -τώρα τελευταία- με την στάση σας να μην ενημερώνετε
το ποίμνιό σας, για το τί ψηφίσθηκε στην λεγομένη «Αγία και μεγάλη» Σύνοδο και για
τα αιρετικά ανοίγματα του Πατριάρχη Βαρθολομαίου. Γι’ αυτό το λόγο, επειδή ἡ
σιωπή σε θέματα πίστεως είναι ενοχή, και -κατά τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά- είναι
το τρίτο είδος αθεΐας, σας θέτουμε καθηκόντως ως Χριστεπώνυμο πλήρωμα της τοπικής
Εκκλησίας τις εξής ερωτήσεις:
α) Συμφωνείτε να χαρακτηρίζονται οι αιρέσεις ως Εκκλησίες;
β) Συμφωνείτε με την αποδοχή τον μεικτών γάμων καταλύοντας έτσι κανόνες Οικουμενικών συνόδων;
γ) Συμφωνείτε ότι ο παπισμός είναι αίρεση και ο Οικουμενισμός παναίρεση;
δ) Συμφωνείτε με τα οικουμενιστικά ανοίγματα του πατριάρχη Βαρθολομαίου και τις συμπροσευχές με τούς κάθε είδους αιρετικούς και αντίχριστους;
Σας παραθέτουμε τις απόψεις του για την περίπτωση που δεν τις γνωρίζετε.
Ο Πατριάρχης
κ. Βαρθολομαίος:
1.
Πιστεύει καὶ κηρύττει τις ιδέες του αντίχριστου Οικουμενισμού: «Όλες οι θρησκείες είναι οδοί
σωτηρίας». Η μεγαλύτερη ύβρις όλων των εποχών εναντίον του ΧΡΙΣΤΟΥ. Μόνο ο
διάβολος θα μπορούσε να υποστηρίξει
τέτοια πράγματα!
2.
Πιστεύει και κηρύττει πως το Κοράνιο (και οι γραφὲς των άλλων
θρησκειών) είναι «ίσο με την Αγία Γραφὴ και
ιερό όπως αυτή»[1] και πως οι μωαμεθανοί μπορούν να πάνε στον
παράδεισο χωρὶς να πιστεύουν στον ΧΡΙΣΤΟ![2]
3.
Πιστεύει και κηρύττει πως πολλὲς εντολὲς του Θεού είναι προσωρινές, [3]
διαφωνώντας ακόμα και με τον ΚΥΡΙΟ μας ο
οποίος μας βεβαιώνει στην επί του όρους ομιλία Του: Αμὴν γὰρ λέγω υμίν, έως αν
παρέλθῃ ο ουρανὸς και η γή, ιώτα έν ή μία κεραία ου μὴ παρέλθῃ απὸ του νόμου έως
αν πάντα γένηται. Ός εὰν ούν λύσῃ μίαν των εντολών τούτων των ελαχίστων
και διδάξῃ ούτω τους ανθρώπους, ελάχιστος κληθήσεται εν τη βασιλείᾳ των ουρανών
4.
Ονομάζει «ευλογημένη» και τιμά την Συναγωγή των Εβραίων, όπου βλασφημείται ο ΧΡΙΣΤΟΣ και η Θεοτόκος.[4] Σύμφωνα με
τον ιερό Χρυσόστομο όμως η Συναγωγή «είναι χώρος δαιμονίων όπου
συνάζονται οι σταυρωτές του ΧΡΙΣΤΟΥ και
θεομάχοι»[5]
5.
Πιστεύει και κηρύττει τη βασικὴ αρχή της
Μασονίας ότι δηλαδή: «έκαστος δύναται να λατρεύει τον Ένα Θεό ως [=όπως] προτιμά…». «Ο Θεὸς ευαρεστείται
εις την ειρηνικὴ συμβίωση των ανθρώπων και μάλιστα αυτών οι οποίοι Τὸν
λατρεύουν ανεξαρτήτως των διαφορών, αι οποίαι υπάρχουν εις την πίστιν μεταξὺ των
τριών μεγάλων μονοθεϊστικών θρησκειών».[6]
6.
Επιδιώκει την κατάργηση ή τροποποίηση
πλειάδας Ιερών Κανόνων, κάτι που για την Ορθοδοξία είναι γνώρισμα αιρετικού
ανθρώπου.[7] Ονομάζει τοις
Ιερούς Κανόνες που θέσπισαν οι άγιοι πατέρες ως «Τείχη του αίσχους»![8]
7.
Πιστεύει και κηρύττει -σε αντίθεση με το Σύμβολο της Πίστεως,τη διδασκαλία των Συνόδων και των Αγίων πατέρων-
πως ο Παπισμός είναι κανονική «εκκλησία», με έγκυρα μυστήρια και ο αιρεσιάρχης Πάπας κανονικής Επίσκοπος! Το 1995 συνυπέγραψε με τον Πάπα «Κοινή
μαρτυρία πίστεως». Κατήχησε μάλιστα και την νεολαία υπέρ του Πάπα. Το 2011 ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος δέχτηκε επίσκεψη ομάδας φοιτητών του Ποντιφικού
Ινστιτούτου Sant Apollinare. Αναφερόμενος στους φοιτητές τους είπε: «Ακολουθήστε τον Πάπα! Ὁ Πάπας Βενέδικτος ὁ ΙΣΤ΄ είναι ένας μεγάλος θεολόγος
που κάνει καλό σε όλες τις Εκκλησίες. Ακολουθήστε τον με αγάπη και
συμπάθεια».[9]
8.
Συμπροσευχήθηκε με αιρετικούς
Προτεστάντες οι οποίοι είναι διαστρεβλώνουν τη διδασκαλία του ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ,
υβρίζουν τη ΘΕΟΤΟΚΟ, περιφρονούν τα ΄Αγια μυστήρια της Εκκλησίας και ως Eικονομάχοι, βρίσκονται υπὸ τον αναθεματισμό της 7ης Οικουμενικής Συνόδου. Επιπρόσθετα κάνει αποδεκτό το βάπτισμα των Προτεσταντών (Λουθηρανών).[10]
9.
Τον Νοέμβριο του 1993 προέβη όλως αντικανονικώς ως άλλος Πάπας σε άρση
των αναθεμάτων ανάμεσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία και στην αίρεση των Μονοφυσιτών. Η κάθε πλευρὰ αναγνώρισε την άλλη ως Ορθόδοξη! Τις καταδίκες και τα αναθέματα της 4ης Οικουμενικής προς τοὺς
Μονοφυσίτες (που τα επανέλαβαν οι επόμενες
Σύνοδοι) τα ονομάζει «παρεξηγήσεις του
παρελθόντος που έχουν ξεπεραστεί» αφού «δεν υπάρχει θεολογία που μας χωρίζει»![11]
11.
Το 1991 στο Μπάλαμαντ του Λιβάνου αποδέχτηκε τα μυστήρια των παπικών καθὼς και την εωσφορική
Ουνία...».[13]
12.
Στο συνέδριο του Π.Σ.Ε., το 2006, στο Porto Alegre, αποδέχτηκε την
κοινὴ δήλωση με τους Προτεστάντες, ότι δεν υπάρχει μόνο Μία Εκκλησία, αλλά ότι οι 348 «εκκλησίες» μέλη του ΠΣΕ είναι γνήσιες εκκλησίες. Μία δὲ
από αυτὲς είναι και ἡ Ορθόδοξη Εκκλησία! Οι ποικίλες αιρετικές διδασκαλίες των
Προτεσταντών θεωρούνται ως διαφορετικοὶ
τρόποι εκφράσεως της ιδίας πίστεως και ως ποικιλία των χαρισμάτων του ΑΓΙΟΥ
ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ. Δέχεται δηλαδή σε πλήρη
αντίθεση με τους αγίους πατέρες ότι τελικὰ δεν υπάρχουν αιρέσεις!
«Αυτὲς οι εκκλησίες καλούνται να συμβαδίζουν ακόμη και όταν διαφωνούν».[14]
13.
Με όλα τα
παραπάνω δεδομένα αρνείται τέσσερα άρθρα του
Συμβόλου της Πίστεως.
14.
Είναι Αγιομάχος και
Πατρομάχος.
Δήλωσε: «Οι κληροδοτήσαντες εις ημάς
την διάσπασιν [το Σχίσμα] προπάτορες ημών υπήρξαν ατυχή θύματα του αρχεκάκου όφεως και ευρίσκονται ήδη εις χείρας
του δικαιοκρίτου Θεού.
Αιτούμεθα υπὲρ αυτών το έλεος του Θεού, αλλά οφείλουμε ενώπιον Αυτού όπως
επανορθώσουμε τα σφάλματα εκείνων»![15]
Είναι δηλαδή απροκάλυπτα αγιομάχος. Αυτὸς όμως που βλασφημεί τους Αγίους είναι αντίχριστος.[16]
15.
Ο άγιος Ιωάννης ὁ
Χρυσόστομος
αναφέρει τα εξής: "Το μη κρίνετε ίνα μή κριθήτε, περί βίου εστίν, ου περί
πίστεως". Και ο Μέγας Βασίλειος, εκφράζοντας το consensus patrum,
αναφέρει: "Το να εφησυχάζει κανείς, όταν το κινδυνευόμενον είναι η Πίστις,
τούτο είναι .ίδιον της αρνήσεως, το δε να ελέγχει είναι ομολογία ειλικρινής".
Εξάλλου o μέγας εν ομολογηταίς άγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης αναφέρει σχετικά: "Εντολή γάρ
Κυρίου μη σιωπάν εν καιρώ κινδυνευούσης Πίστεως. Ώστε ότε περί πίστεως ὁ λόγος εστίν
ειπείν εγώ τίς ειμί; άρχων, στρατιώτης, γεωργός, πένης, Ουά, οι λίθοι
κεκράξουσι και συ σιωπηλός και άφροντις;" Και ο Μέγας Βασίλειος τονίζει για να μας αφυπνίσει "Της σιωπής το κρίμα φοβερόν εστί!"
().
Για όλους αυτούς τούς λόγους Σεβασμιώτατε, γράφουμε αυτό το γράμμα με
πόνο και αγάπη για την φιλτάτη Ορθοδοξία μας, πού τόσο βάλλεται από τις
αντίχριστες δυνάμεις, αλλά και από προβατόσχημους λύκους και ψευδεπισκόπους.
Αλλά και για τη δική σας αφωνία. Από εσάς
περιμένουμε μίαν απάντηση σε όλα αυτά. Συμπορεύεσθε
με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο και με τις αιρετικές του δοξασίες ή με τη Αγία μας
Εκκλησία; Ουδείς δύναται δυσί Κυρίοις δουλεύειν!
Αναμένουμε τη απάντηση σας, Σεβασμιώτατε, και σας διαβεβαιώνουμε και σας
καθησυχάζουμε ότι εμείς θα παραμείνουμε πιστά τέκνα της Εκκλησίας του ΧΡΙΣΤΟΥ, μη αποδεχόμενοι καμία καινοτομία
και αγωνιζόμενοι με κάθε τρόπο να διαφυλάξουμε την Ιερά παράδοση και
Παρακαταθήκη της Ορθοδόξου Πίστεώς μας!
Με σεβασμό και αγάπη
Για
τους φίλους του Αγίου Όρους Ν. Καρδίτσας
Κων/νος
Νάσιος
τηλ. 6974939273
(έπονται 47 υπογραφές και η συλλογή
συνεχίζεται)
[1] Αντιφώνηση προς τον πρόεδρο
του Ιρὰν Mohamend Khatami
στις 13-1-2002. «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», αρ. 606, σ. 2 . «Ορθ. Τύπος», 15/3/2002.
«ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», αρ. 563, σ. 21.
[3] «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ», 21/9/2003.
[4] Νέα Υόρκη, 28η Ὀκτ. 2009. Ο Οικουμενικὸς
Πατριάρχης παραλαμβάνει το βραβείο «Μακκαβαίων» με το οποίο
τον «τίμησε» η Εβραϊκὴ Συναγωγὴ της πόλης.
[5]
Λόγος Κατά Ιουδαίων, 2,4,6
[6] Ομιλία στο Μπαχρέϊν, στις
25−9−2000. «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», αρ. 588, σελ. 16 και απὸ μήνυμα που έστειλε στους
μωαμεθανούς όλου τοῦ κόσμου με την ευκαιρία
του Ραμαζανιού. Ρεπορτὰζ του Νίκου
Παπαδημητρίου στο “Flash”
στις 16.12.2001.
[7] Ἀρχιμ. Βαρθολομαίου Αρχοντώνη,
Περὶ την κωδικοποίησιν των Ιερῶν Κανόνων
και των Κανονικών Διατάξεων εν τη Ορθοδόξω Εκκλησίᾳ, Θεσ/κη 1970, σ. 15.
[8] «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ. 423,
15/7/1989, σ, 6-7.
[9] http://entoytwnika.blogspot.com/2011/03/blog-post_28.html#ixzz1cja7kdc6
[10] «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», αριθ.
640/31-10-2004: «Κοινὸν Ανακοινωθὲν της 13ης συναντήσεως μεταξὺ Θεολόγων του Οικουμενικού
Πατριαρχείου Κων/πόλεως και της Ευαγγελικής Εκκλησίας εν Γερμανίᾳ» (16-22.9.2004).
[11]
www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=816
[12] Στεφανίδου Β., Εκκλησιαστικὴ Ιστορία,
σ. 711.
[13] Πορίσματα Διορθόδοξου
Συνεδρίου για τον Οικουμενισμό, Θεσσαλονίκη 2004, περ. «Θεοδρομία», τευχ. 4ο.
[14] «Ομιλία του Οικουμενικοῦ
Πατριάρχου επ’ ευκαιρίᾳ της 60ης επετείου απὸ της ἱιδρύσεως του Π.Σ.Ε.»,
Θεοδρομία 1 (Ἰαν.–Μάρτιος 2008) σ. 145.
[16] Αποκ.
ιγ΄6.