ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΙΑΚΟΣ-Ο ήρωας της Ρούμελης
https://www.youtube.com/watch?v=jGq_vEP1A34
Τοις υπέρ πίστεως και πατρίδος αγωνιζομένοις |
[1867] |
Τοις υπέρ πίστεως και πατρίδος αγωνιζομένοις |
[1867] |

ΑΥΤΟΨΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ, ΠΟΥ ΚΡΙΘΗΚΕ ΑΝΑΔΑΣΩΤΕΟΣ ΣΤΟ ΜΑΥΡΟ ΒΟΥΝΟ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ & ΤΑ ΜΑΥΡΑ ΨΕΜΑΤΑ!!!
Μπορούν να μας πούνε οι γεωπόνοι του Δασαρχείου, πόσα δένδρα θα φυτεύσουν στα 4,15m²; Πόσες μέρες θα ζήσουν στα βράχια; Ποιο πρόγραμμα της Ε.Ε. θα χρησιμοποιήσουν; Ας μη αυτοεξευτελίζονται. Ἂν κάποιοι άθεοι τρέμουν σαν τους δαίμονες το Σταυρό, να έχουν το θάρρος να το λένε.
Σταυροπροσκυνήσεως 23.3.2025
Στό Μαῦρο βουνό τῆς Καστοριᾶς, ὁμάδα προσκυνητῶν ἀπό Πτολεμαΐδα.
Γραμμένο από την Ἀνδρονίκη Π. Καπλάνογλου
Με φυτώρια δικά τους & δουλεία στο γεωπονικό κατάστημά 50 ἐτῶν.
Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΤΟ ΜΑΥΡΟ ΒΟΥΝΟ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ, ιδιαίτερα το βράδυ που φωτίζεται, ενοχλεί δαίμονες & ανθρώπους, άθεους όλων των παρατάξεων & τζαμίδες. Εχθρούς του Σταυρού & της Ελλάδος. Μια μικρή ομάδα Καστοριανών Συριζαίων ξεκίνησε το θέμα.

… και το νέο κτύπημα του συνταγματικού πυλωρού μας Νίκου Αλιβιζάτου
Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης
Το κακοστημένο και προσχηματικό σίριαλ Τριαντόπουλου συνεχίζεται. Είναι προσχηματικό, διότι κάποιοι φρόντισαν να περιορίσουν το επίκεντρό του στον τελευταίο τροχό της ποινικής αμάξης, το απολύτως επικουρικό πλημμεληματάκι της παράβασης καθήκοντος του άρ. 259 ΠΚ.
Η συνέχεια στο σίριαλ αυτό δόθηκε αιφνιδιαστικά με την επιστολή Τριαντόπουλου, διά της οποίας ο πρώην υφυπουργός υπέβαλε αίτημα να παραπεμφθεί η υπόθεση απευθείας στον φυσικό δικαστή του, δηλ. στο Δικαστικό Συμβούλιο¹, λες και οι διατάξεις του Συντάγματος είναι ενδοτικού και όχι αναγκαστικού Δικαίου, οπότε ο καθένας μπορεί, κατά το δοκούν, να ζητεί την παράκαμψή του, με το πρόσχημα της αυτοπαράδοσής του σε ένα (τάχα) πιο δίκαιο σύστημα απονομής της Δικαιοσύνης.
Είδηση 1η:
https://youtu.be/e9Vixr-yzsw?feature=shared
Στις δηλώσεις του (εδώ), ο αγωνιστής βουλευτής Νίκος Παπαδόπουλος ανέφερε ότι πήγε να προσκυνήσει στο μοναστήρι της Αγίας Παρασκευής στο Μηλοχώρι, στον επίσης αγωνιστή γέροντα π.Μάξιμο Καραβά, άξιο πνευματικό τέκνο του π.Αυγουστίνου Καντιώτη.
Ο γέροντας Μάξιμος (άνω των 90 ετών, σε αναπηρικό καροτσάκι), έγραψε ένα ποίημα (διαβάστε το εδώ) για τον βουλευτή που ΚΑΤΕΒΑΣΕ τις βλάσφημες εικόνες από την Εθνική Πινακοθήκη. (Αντιθέτως, κάποιος υψηλόβαθμος διορισμένος στο κόμμα ΝΙΚΗ, παρεξηγήθηκε γιατί έσπασαν δυο τζάμια από τις βλάσφημες εικόνες και μιλούσε στις τηλεοπτικές συνεντεύξεις του για «πειθαρχικό» αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο «διαγραφής του βουλευτή»).

Γράφει ὁ κ. Δημήτριος Β. Ἐμμανουήλ, Ἀναγνώστης
Θέμα: Ἡ θέση καὶ ὁ ρόλος τῶν «Ἰδιωτῶν» ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ· «Ἔτσι δικαιολογεῖται, γιατί ἱδρύθηκαν στὴν Ἑλλάδα οἱ λεγόμενες θρησκευτικὲς ὀργανώσεις…».
«Δία νὰ ἐννοήσωμεν καλύτερα τὸν κίνδυνον, ποὺ διέτρεχεν ἡ Ἐκκλησία ἐκ τῶν αἱρετικῶν αὐτῶν δοξασιῶν, πρέπει νὰ ἐνθυμηθῶμεν, ὅτι οἱ αἱρεσιάρχαι καὶ οἱ ὀπαδοὶ των δὲν παρουσιάζοντο ὡς ἐχθροί τῆς πίστεως, ἀλλὰ ὡς ἐνδιαφερόμενοι νὰ ἐπικρατήση ἡ ὀρθὴ πίστις, τὴν ὁποίαν ὅμως τόσον οἰκτρῶς παρεμόρφωναν, καὶ ὅτι ἀνέπτυσσαν ἐπιχειρήματα ὑπὲρ τῶν θέσεών των, τὸ σφαλερὸν τῶν ὁποίων δὲν ἦσαν ὅλοι εἰς θέσιν νὰ ἀντιληφθοῦν, καὶ δι’ αὐτὸ πλεῖστοι παρεσύροντο εἰς αὐτάς. Ἀπὸ αὐτὰ ἐννοοῦμεν πόσον ἡ πίστις εἶχεν ἀνάγκην γενναίων ὑπερμάχων καὶ ὑπερασπιστῶν καὶ πόσον μεγάλη θὰ εἶναι ἡ συμβολὴ τοῦ Βασιλείου εἰς τὴν ἐπικράτησιν τῆς ὀρθῆς πίστεως» (Ἅγιος Γρηγόριος Θεολόγος)[1].

Η Εσθονική Ορθόδοξη Εκκλησία του Πατριαρχείου Μόσχας απέκτησε το δικαίωμα να αλλάξει το όνομά της σε Εσθονική Χριστιανική Ορθόδοξη Εκκλησία.
Στις 24 Μαρτίου 2025, το δικαστήριο ικανοποίησε το αίτημα της Εσθονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Πατριαρχείου Μόσχας για αλλαγή ονόματος σε «Εσθονική Χριστιανική Ορθόδοξη Εκκλησία», αναφέρει το err.
Το περιφερειακό δικαστήριο Τάρτου ικανοποίησε την προσφυγή που υπέβαλαν οι δικηγόροι Στίβεν-Χρίστο Εβέστος και Άρτουρ Κνιάζεφ εκ μέρους της Εσθονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Πατριαρχείου Μόσχας.
Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Οι υπεύθυνοι της Εθνικής Πινακοθήκης, με ευθύνη της Κυβέρνησης, επιμένουν να προκαλούν το θρησκευτικό συναίσθημα των Ελλήνων. Με έωλα, έως απαράδεκτα, επιχειρήματα διατηρούν, υπό νέα μέτρα ασφαλείας, τις καρικατούρες που σκοπό έχουν να διακωμωδήσουν τα πιο ιερά πρόσωπα της Χριστιανοσύνης. Από τις σχετικές δηλώσεις των υπευθύνων της Πινακοθήκης φαίνονται καθαρά οι σκέψεις τους. Αυτές δεν έχουν καμία σχέση με εκείνες του ουσιαστικού ιδρυτή της Εθνικής Πινακοθήκης και πολιτισμικού ευεργέτη του Ελληνισμού Μαρίνου Καλλιγά και της προηγούμενης διευθύντριας, αείμνηστης Μαρίνας Λαμπράκη – Πλάκα. Επίσης για την παράλληλη με τα ανοσιουργήματα έκθεση χαρακτικών του, φυσικά, ουδεμία ευθύνη έχει ο αποθανών το 1828 μεγάλος Ισπανός ζωγράφος Φραγκίσκος Γκόγια.
Ποίημα τοῦ πατρὸς Μαξίμου Καραβὰ γιὰ ὅλους αὐτοὺς ποὺ λυσσομανούν ἐναντίον τῆς Πίστης μας
Γιατί;
Ἀφοῦ ὁ Χριστὸς κι ὁ Νόμος Του, εἶν᾽ ἕνα
«παραμύθι»,
γιατί ὁρμᾶτ᾽ ἐπάνω Του μ᾽ ἀκονισμένα
ξίφη;
Ἀφοῦ ὁ Χριστὸς κι ὁ Νόμος Του, εἶναι «ξεπερασμένα»,
τοῦ ἀντιχρίστου, ναί, γιατί ἀφήνιασε ἣ
πέννα;
Ἀφοῦ ὁ Χριστὸς κι ὁ Νόμος Του, εἶν᾽ «ὄπιο»,
«πανούκλα»,
γιατί ἡ ζωὴ χωρὶς Αὐτὸν κατήντησε σὰν ζούγκλα;
Ἀφοῦ ὁ Χριστὸς εἶναι «σκλαβιὰ», κατὰ
τοὺς ἀρνητές Του.
πῶς γέμισαν οἱ φυλακὲς ἀπὸ τοὺς ὑβριστές
Του;
Χίλιους θεούς, χίλιες θεές,
πιστεύετε, λατρεύετε,
στὸν βρωμερό τους τὸν βωμό, τὰ νιάτα
σας ξοδεύετε,
ὁ Ναζωραῖος μοναχά, γιατί ἀπαγορεύεται;
Ἀρχιμ. Μάξιμος Καραβᾶς
Μακαριστού
γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου, Επιλογή
Ψαλμών, τόμος Β΄, εκδόσεις Ιεράς Μονής Κομνηνείου Λαρίσης, Λάρισα 2015,
σελ.244-246 [14η απομαγνητοφωνημένη ομιλία, απόσπασμα από την ερμηνεία
του Ψαλμού 142].
[…] Ξέρετε πόσο σπουδαίο πράγμα είναι να μελετά κανείς είτε την προσωπική του ιστορία, είτε την Ιστορία του λαού του; Πολύ μεγάλο πράγμα· έχει πολύ μεγάλη αξία, αγαπητοί μου· αν δεν είχε αξία η μελέτη της Ιστορίας, δεν θα έρχονταν εχθροί να τη διαστρέφουν και να τη διαστρεβλώνουν… Και η Ιστορία στην εποχή μας διαστρεβλώνεται όσο ποτέ άλλοτε. Ακούω κάτι πράγματα…, μα κάτι πράγματα που διδάσκονται οι μαθητές και οι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο, ή ,αν δεν διδάσκονται μέσα στο Πανεπιστήμιο, που κυκλοφορούν σε βιβλία, και διαστρέφεται η Ιστορία σε βαθμό εξοργιστικό…
ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΩΝ
ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΤΡΙΑΔΙΚΟ ΘΕΟ
Π. Αθανασίου Μυτιληναίου, Επιλογή Ψαλμών, τόμος Α΄, Ομιλίες
απομαγνητοφωνημένες, Εκδόσεις Ορθόδοξος Κυψέλη, Μάιος 2014, σελ. 180-188[
ομιλία 5η, Ψαλμός 32ος]’
[…] Εμείς δυστυχώς δεν έχουμε πια κύριο τον Θεό! Εμείς οι Έλληνες δεν έχουμε πλέον για κύριό μας τον Θεό. Έχουμε άλλους κυρίους. Άλλους… Έχουμε τη δύναμή μας! Δεν είναι πια κύριος του λαού μας ο Θεός. Αυτό είναι ένα θλιβερό κατάντημα, που βέβαια εμείς οι Έλληνες σιγά-σιγά το εργασθήκαμε. Και ξέρετε από πότε; Από το 1821 μέχρι και σήμερα!...Αυτό είναι κάτι που δεν το διανοήθηκε ούτε το Βυζάντιο, ούτε η Τουρκοκρατία. Προσέξτε: ούτε η Τουρκοκρατία δεν το διανοήθηκε να μην είναι κύριος του λαού μας ο Θεός! Αυτό άρχισε να χαλκεύεται από το 1821,όπως σας είπα. Ήλθαν από την Ευρώπη οι λόγιοί μας και κουβάλησαν κι αυτήν την αρρώστια, ότι δεν μπορεί σε έναν λαό να είναι κύριος ο Θεός του, αλλά θα είναι κάποιος κυβερνήτης, θα είναι η Βουλή, θα είναι ο στρατός, θα είναι οι νόμοι... Αυτά θα είναι. Αλλά ότι αυτά τελικά δεν μπορούν να νικήσουν, αποδείχθηκε ιστορικά.



Eπιμελείται και σχολιάζει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης
Το 1983 ο εκ Λειβαρτζίου Καλαβρύτων θεολόγος Θεόδωρος (Λάκης) Β. Κωνσταντίνου, αποκαρδιωμένος από την ανθελληνική προπαγάνδα μέσω τηλεόρασης και ραδιοφώνου, εξέδωσε έναν λόγο που είχε εκφωνήσει το 1955 επί τη επετείω της εθνικής εορτής της 25ης Μαρτίου, προκειμένου να γίνει αντιληπτός ο κατήφορος τον οποίο, μέσα σε μία περίπου τριακονταετία, ακολούθησε η Ελλάδα.
Στον πρόλογο του τευχιδίου του, ο Κωνσταντίνου έγραφε τα εξής:
ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ
ΘΕΟΤΟΚΟΥ
Ἀπομαγνητοφωνημένη
ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
μὲ θέμα:
«ΨΗΛΑΦΗΣΙΣ ΤΟΥ
ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ
ΤΗΣ ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ
ΚΥΡΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ»
Ὦ, ἀγαπητοί μου, ἐλᾶτε νὰ ψηλαφήσουμε αὐτὸ τὸ καινούριο μυστήριο, τὸ καινὸν μυστήριο, τὸ ὄντως καινὸν μυστήριον ὑπὸ τὸν ἥλιον, γιὰ νὰ αἰσθανθοῦμε αὐτὰ τὰ μυστήρια τοῦ Θεοῦ.
Ἡ Θεοτόκος ἀποτελεῖ πράγματι τὸ καινὸν ὄνομα καὶ τὸ καινὸν μυστήριον. Διότι ἀληθῶς εἶναι καινὸν πρᾶγμα. Λέγει ὁ Ἐκκλησιαστής: «Οὐδὲν καινὸν ὑπὸ τὸν ἣλιον», δὲν ὑπάρχει τίποτα καινούριο κάτω ἀπὸ τὸν ἥλιον. Καὶ ὅμως, ἕνα μόνο εἶναι καινούριο. Ἐκεῖνο τὸ σεσιγημένον μυστήριον, τὸ κεκρυμμένον καὶ εἰς τοὺς ἀνθρώπους καὶ εἰς τοὺς ἀγγέλους. Καὶ αὐτὸ τὸ μυστήριον εἶναι ὅτι ἄνθρωπος θὰ γινόταν Θεοτόκος! Θὰ γεννοῦσε τὸν Θεό! Αὐτὸ εἶναι ὄντως τὸ καινούριο μυστήριο. Γι᾿ αὐτὸ σᾶς εἶπα ὅτι ἡ Θεοτόκος εἶναι τὸ καινὸν ὄνομα καὶ τὸ καινὸν πρᾶγμα.
«Ιδού η δούλη Κυρίου, γένοιτό μοι κατά το ρήμα σου».
Ω, βάθος ταπεινώσεως, που μας ανεβάζει στους ουρανούς! Ω, θαυμαστή δύναμη μιας παρθένου Κόρης, που με ένα: «γένοιτο» κάνει το Θεό και αλλάζει με τη γη τα αστέρια! Μα, για ποιό λόγο πανακήρατη Κόρη, θεόσοφη Μαριάμ, τώρα, που υψώθηκες σε τόση μεγαλειότητα και τιμή, πέφτεις σε τόση ταπείνωση; Τάχα δεν έπρεπε να δοξαστείς, τώρα που έγινες δοχείο χωρητικό της Θεότητας και θρόνος ηλιοστάλακτος του Βασιλέως της δόξας; Εσύ τώρα είσαι Μητέρα Θεού, και πώς ονομάζεσαι δούλη Κυρίου; «Ιδού η δούλη Κυρίου, γένοιτο μοι κατά το ρήμα σου». Αλλά μου φαίνεται εύλογο να μου απαντά η Παρθένος. Επειδή σε αυτήν κατοικούσε ο Κύριος, που «υπερηφάνοις αντιτάσσεται, ταπεινοίς δε δίδωσι χάριν», σωστά ταπεινώθηκε και ξέροντας πως «εγγύς Κύριος τοις συντετριμμένοις τη καρδία», έπρεπε να ετοιμασθεί με κάθε ταπείνωση, για να δεχθεί το θείο Λόγο.