Σήμερα ως αρχιεπίσκοπος τί λέγει;;;
Ἱερώνυμος: «Ἀλλοιώνεται τό Πολίτευμα τῆς
Ἐκκλησίας»
Ἐπικαιροποίησις ἐπαναστατικοῦ “Μανιφέστου” Ἱερωνύμου
{Προφητική διαδικασία} [Ἐκλογή βασιλέως]: «καὶ προσήγαγεν Σαμουήλ πάντα τὰ σκῆπτρα Ἰσραηλ͵ // καὶ κατακληροῦται σκῆπτρον Βενιαμιν· //
καὶ προσάγει σκῆπτρον Βενιαμιν εἰς φυλάς͵ // καὶ κατακληροῦται φυλὴ Ματταρι· //
καὶ προσάγουσιν τὴν φυλὴν // Ματταρι εἰς ἄνδρας͵ //καὶ κατακληροῦται Σαουλ
υἱὸς Κις» (Α’ Βας. ι’ 20-21). [Παράφρασις]: [Καί ὁ Προφήτης Σαμουήλ, // (προκειμένου νά ἐκλέξη// κατά τήν ἐντολή τοῦ Θεοῦ τόν βασιλέα), // ἔβαλε σέ κλήρωση τά σκῆπτρα τῶν δώδεκα φυλῶν. // Καί ἔπεσε στή φυλή Βενιαμίν. // Κατόπιν ἐκλήρωσε
κατά οἰκογένειες // καί κατόπιν κατά ἄνδρες // καί τελικῶς κατεκληρώθη (ὡς
βασιλεύς) ὁ Σαούλ, ὁ γυιός τοῦ Κίς]. |
Α. ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ
ΑΝΑΔΡΟΜΗ
[Γέροντος Ἐπιφανίου εὐστοχίες]
Προβαίνουμε εἰς ἐκκλησιαστική
ἀναδρομή. Κατά τήν ἐπεξεργασία τοῦ “Καταστατικοῦ Χάρτου” τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος (Νόμος 590/1977),
συμμετεῖχε ἀτύπως καί ὁ ἐμβριθής Κανονολόγος π. Ἐπιφάνιος
Θεοδωρόπουλος. Οἱ προσπάθειες πού κατέβαλε, ὑπῆρξαν καρποφόρες. Ἀναφέρουμε
ἐνδεικτικῶς τρεῖς ἱεροκανονικές κατευθύνσεις:
i. Νά ἀποπτυθῆ τό ἐπάρατο “μεταθετό” τῶν
Ἐπισκόπων, φυσικά, ἀπό μικρές, σέ μεγάλες Μητροπόλεις. Τό ἐπέτυχε, ἔμμεσα,
καθότι ἐπέβαλε, γιά τό μεταθετό, νά ἀπαιτεῖται ηὐξημένη πλειοψηφία τῶν,
δυσκόλως ἐξασφαλιζομένων, 2/3 (= 53 ψῆφοι) τῶν παρόντων ἐκλεκτόρων. Αὐτό εἶχε
ὡς εὐεργετική συνέπεια, κατά τό διαρρεῦσαν μακρό χρονικό διάστημα τῶν σαράντα
πέντε (45) ἐτῶν, νά συντελεσθοῦν μόνον
τέσσερες (4) ἀθέμιτες μεταθέσεις.
ii. Νά ἐξαλειφθῆ οὐσιαστικά ἡ ἐκλογή βοηθῶν Ἐπισκόπων, τιτουλαρίων κ.τ.λ., ἄνευ ποιμνίου,
καθότι ὁ θεσμός, λογίζεται καθαρά ἀντικανονικός, ὡς παρεισάγων ἀπολελυμένες
χειροτονίες. Μέ ἐξαίρεσι, κατ’ ἄκραν οἰκονομίαν, ἐλαχίστων εἰδικῶν ἐπιτελικῶν
θέσεων, ὅπως π.χ. τοῦ Ἀρχιγραμματέως τῆς Ἱερᾶς Συνόδου.
iii. Ὡς γνωστόν, κατά τήν ἐκλογή τοῦ
Ἀποστόλου Ματθία, ἀπό τήν πρώτη Ἐκκλησία καί τούς Θεοφόρους Ἁγ. Ἀποστόλους,
ἐφηρμόσθη, ἐν Πνεύματι Ἁγίω ἡ ἰδανική διαδικασία. Ἐν πρώτοις, ἐπιλογή ἀπό τούς
πιστούς, τῶν δύο προσοντούχων Μαθητῶν. Στήν συνέχεια, προσευχή καί ἐπίκλησις
τοῦ Παναγίου Πνεύματος. Μέ περαίωσι τήν κλήρωσι, ὥστε,
ὁ Καρδιογνώστης Κύριος, νά “ἀναδείξη” τόν Ἀπόστολο, τόν ὁποῖον “ἐξέλεξε”.
«Καὶ προσευξάμενοι εἶπαν͵ // Σὺ Κύριε͵
καρδιογνῶστα πάντων͵ // ἀνάδειξον ὃν ἐξελέξω ἐκ τούτων τῶν δύο ἕνα ... // καὶ ἔδωκαν κλήρους αὐτοῖς͵ // καὶ ἔπεσεν ὁ κλῆρος ἐπὶ Μαθθίαν͵ // καὶ συγκατεψηφίσθη μετὰ τῶν ἕνδεκα
ἀποστόλων» (Πραξ. α’ 24-26). |