Γράφει ο Μέτοικος
«Είναι δυνατόν οι αιρετικοί να γιορτάζουν με τους Ορθοδόξους»; Ναι! Εάν όχι δεν έχει νόημα ο λόγος του Κυρίου στο Ματ. 7:15-16.
Ο Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. Ανδρέας, είναι ο πρώτος Ιεράρχης της Εκκλησίας της Ελλάδος που τόλμησε στο κήρυγμά του να επικρίνει τη δήλωση του κυρίου Βαρθολομαίου Αρχοντώνη που, «Όντως [και] κατά το γεγραμμένον, [βεβαιώνει με την παρουσία του στην επισκοπή της Βασιλεύουσας Πόλης, το λόγο του Αγίου Ιωάννη του Δαμασκηνού πως] οι ποιμένες του αιώνος τούτου λύκοι γεγόνασι…», ότι το 2025 θα συνεορτάσουν το Πάσχα οι Ορθόδοξοι με τους Παπικούς.
«Μποροῦν, δηλαδή, [διερωτάται ο επίσκοπος Κονίτσης κ.Ανδρέας] οἱ αἱρετικοὶ νὰ γιορτάζουν μὲ τοὺς Ὀρθοδόξους; Εἶναι δυνατὸν αὐτὸ νὰ γίνει; Για να τονίσει με έμφαση και ιερή αγανάκτηση πως αυτό: «Εἶναι ἀδύνατον»!
Και όμως, Γέροντα, όχι μόνο «Εἶναι δυνατὸν αὐτὸ νὰ γίνει», αλλά είναι και η προσφιλής τακτική των αιρετικών, αλλιώς δεν θα είχε νόημα ο Λόγος του Κυρίου :«Προσέχετε ἀπὸ τῶν ψευδοπροφητῶν, οἵτινες ἔρχονται πρὸς ὑμᾶς ἐν ἐνδύμασιν προβάτων, ἔσωθεν δέ εἰσιν λύκοι ἅρπαγες. ἀπὸ τῶν καρπῶν αὐτῶν ἐπιγνώσεσθε αὐτούς», μα μήτε και του Αποστόλου Παύλου η συναφής επισήμανση στο εκκλησίασμα :«ἐγὼ οἶδα ὅτι εἰσελεύσονται μετὰ τὴν ἄφιξίν μου λύκοι βαρεῖς εἰς ὑμᾶς μὴ φειδόμενοι τοῦ ποιμνίου, καὶ ἐξ ὑμῶν αὐτῶν ἀναστήσονται ἄνδρες λαλοῦντες διεστραμμένα τοῦ ἀποσπᾶν τοὺς μαθητὰς ὀπίσω αὐτῶν».
Μπορούν, λοιπόν, και παρα-μπορούν επίσκοπε Κονίτσης οι αιρετικοί να γιορτάσουν με τους Ορθοδόξους, όχι μόνο το Πάσχα, αλλά και κάθε άλλη γιορτή της Ορθοδόξου Εκκλησίας αρκεί να εξυπηρετεί το μοναδικό τους στόχο «τοῦ ἀποσπᾶν τοὺς μαθητὰς [του Κυρίου] ὀπίσω αὐτῶν». Οι αιρετικοί, υποκριτές σαν τους γραμματείς και Φαρισαίους, περιάγουν «τὴν θάλασσαν καὶ τὴν ξηρὰν ποιῆσαι ἕνα προσήλυτον, καὶ ὅταν [τούτο] γένηται, [ποιούν] αὐτὸν υἱὸν γεέννης διπλότερον [αυτών]» μας λέγει ο Κύριος και Θεός μας.
Το σωστό, ως εκ τούτου ερώτημα άγιε Κονίτσης, είναι αντεστραμμένο ˙ «Μπορούν οι Ορθόδοξοι να γιορτάσουν με τους αιρετικούς»; Και η απάντηση στο ερώτημα, προφανώς και είναι Όχι ! Και τούτο, διότι επίσκοπε Κονίτσης κ.Ανδρέα «τίς γὰρ μετοχὴ δικαιοσύνῃ καὶ ἀνομίᾳ, ἢ τίς κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος; τίς δὲ συμφώνησις Χριστοῦ πρὸς Βελιάρ, ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου; τίς δὲ συγκατάθεσις ναῷ θεοῦ μετὰ εἰδώλων; ἡμεῖς [και ὑμεῖς] γὰρ [άγιε Κονίτσης] ναὸς θεοῦ ἐσμεν ζῶντος».
Τώρα, το γεγονός πως σήμερα οι λυκοποιμένες της Ορθοδόξου Εκκλησίας «τρυφαίς παρασκευάζουσι σκιρτάν [και] τα των πενήτων σφετερίζονται, νυν δε τούς την αρετήν ασκούντας εξοστρακίζουσι», είναι λόγος διαχρονικής ισχύος του Αγίου Ισιδώρου από τον 5ο αιώνα, ενώ, ο πάντοτε επίκαιρος Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός τόνιζε ότι :«Οι επίσκοποι της γενεάς ταύτης άλλο ουδέν μεριμνώσιν, ει μη ίππους (μεγάλου κυβισμού αμαξιών)… και αγρούς (εξοχικές βίλες) και συνδέσμους χρυσίου… [κατέχειν]», γι’ αυτό και ορκίζονται στο χρυσό του ναού, και ως «μωροὶ καὶ τυφλοί! [αδυνατούν να διακρίνουν] τίς γὰρ μείζων ἐστίν, ὁ χρυσός ἢ ὁ ναὸς ὁ ἁγιάζων τὸν χρυσόν».
Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός στα χρόνια της τουρκικής σκλαβιάς επικαιροποίησε το λόγο των προ αυτού Αγίων τονίζοντας στο κήρυγμά του ότι: «οι κληρικοί των εσχάτων χρόνων, θα είναι οι χειρότεροι και ασεβέστεροι πάντων»!
Γιαυτό και δεν «είναι αδύνατον» επίσκοπε Κονίτσης κ.Ανδρέα, τέτοιας ποιότητος κληρικοί να προτείνουν συνεορτασμούς Ορθοδόξων με αιρετικούς και, το χειρότερο, άγιε Κονίτσης, τα ελληνόφωνα επισκοπίδια έμαθαν σαν το λύκο του παραμυθιού πώς να τροχίζουν τις γλώσσες τους, βρήκαν τρόπο να αλευρώνουν τα πόδια τους και, μιλώντας ψεύτικα παριστάνουν τους ορθοτομούντας το Λόγο της Αληθείας, ενώ είναι λύκοι βαρείς και τάφοι κεκονιαμένοι.
==================================================
Κονίτσης Ανδρέας: «Είναι αδύνατον να γιορτάζουν οι αιρετικοί με τους Ορθοδόξους. Να μην επηρεαζόμαστε από τις αγαπολογίες.»
Τὴν 9η Νοεμβρίου 2024 στὸν Ἱερὸ Προσκυνηματικὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ στὴν Κόνιτσα, πραγματοποιήθηκε Ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία, ἀπὸ τὸν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αὐλῶνος Χριστόδουλο (τὸν ἀπὸ Κορυτσᾶς).
Τὸν θεῖο λόγο κήρυξε ὁ οἰκεῖος Ἱεράρχης, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς κ. Κονίτσης κ. Ἀνδρέας, ὁ ὁποῖος ἀφοῦ καλωσόρισε τὸν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αὐλῶνος, εἶπε:
«Ἡ Ἐκκλησία μας σήμερα ἑορτάζει τὴν μνήμη τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου Ἐπισκόπου Πενταπόλεως τοῦ θαυματουργοῦ. Ἡ φήμη τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου, ἔχει περάσει τὰ ὅρια τῆς Ἑλλάδος. Θὰ ἔλεγε κανείς, ὅτι εἶναι παγκόσμιος Ἅγιος, παντοῦ τὸν τιμοῦν. Καὶ στὴν Ἀμερικὴ καὶ στὴν Αὐστραλία καὶ σὲ ἄλλες περιοχὲς τοῦ κόσμου. Τὸ πρᾶγμα ἔχει τὴν ἐξήγησή του. Τὸν τιμοῦν πρῶτον γιὰ τὴν ἁγιότητα τοῦ βίου του. Παρ’ ὅτι κύκλοι τοῦ Πατριαρχείου Ἀλεξανδρείας, ὅταν ὑπηρετοῦσε ἐκεῖ, τὸν συκοφάντησαν μὲ τὶς ἐλεεινότερες συκοφαντίες, ὅμως αὐτὰ δὲν «ἔπιασαν». Γιὰ λίγο διάστημα φάνηκε νὰ κυριαρχοῦν, ἀλλὰ μετὰ ὅμως ἐφάνηκε ἡ ἁγιότητα τοῦ Ἁγίου, τὴν ὁποία λίγα χρόνια πρωτύτερα, ἂν θυμᾶστε κάποιοι ἀπὸ ἐσᾶς, ὁ Μακαριστὸς Πατριάρχης Ἀλεξανδρείας Πέτρος ὁ Ζ΄, μὲ ἀπόφαση τῆς Συνόδου τοῦ Ἀλεξανδρινοῦ Θρόνου, ἀποκατέστησε τὴν φήμη τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου. Καὶ ἦρθε ἐδῶ στὴν Ἑλλάδα, πῆγε στὴν Αἴγινα, ἔκανε εἰδικὴ δέηση καὶ ἔδωσε ἕνα ἔγγραφο ἐπίσημο τοῦ Πατριαρχείου, ἀναγνωρίζοντας τὴν ἁγιότητα τοῦ Νεκταρίου.
Ὁ δεύτερος λόγος γιὰ τὸν ὁποῖο εἶναι γνωστὸς ὁ Ἅγιος Νεκτάριος, εἶναι τὰ πολλὰ θαύματά του. Ἕνα ἀπὸ αὐτὰ θὰ σᾶς πῶ μόνο. Κάποια μέρα πῆγαν ἐκεῖ στὸ Μοναστήρι, τὸ ὁποῖο εἶχε ἱδρύσει ὁ ἴδιος στὴν Αἴγινα, μιὰ ὁμάδα ἀπὸ ψαρᾶδες τῆς περιοχῆς καὶ τοῦ εἶπαν ὅτι τὰ σκυλόψαρα, μικροὶ καρχαρίες δηλαδὴ εἶναι αὐτά, ἔσκιζαν τὰ δίχτυα τους καὶ ἔτρωγαν τὰ ψάρια ποὺ ἦταν μέσα, ὁπότε δὲν μποροῦσαν νὰ κάνουν τίποτε. Τὸν παρεκάλεσαν λοιπόν, νὰ κάνει κάτι ὥστε νὰ σταματήσει αὐτὸ τὸ κακό. Καὶ πράγματι, ὁ Ἅγιος Νεκτάριος προσευχήθηκε θερμὰ καὶ ἀπὸ ἐκείνη τὴν ὥρα σταμάτησε τὸ κακό, δὲν ξαναφάνηκαν τὰ σκυλόψαρα.
Καὶ πόσες φορὲς ποὺ τὸ Μοναστήρι βρέθηκε σὲ ἔνδεια, δὲν εἶχαν τρόφιμα ἢ ἄλλα ἀπαραίτητα εἴδη, μὲ τὴν δύναμη τοῦ Θεοῦ καὶ τὴν Χάρη τοῦ Ἁγίου, ἤρχοντο αὐτὰ στὸ Μοναστήρι καὶ ἐπορεύοντο οἱ Μοναχὲς ποὺ ἦταν ἐκεῖ. Πάρα πολλὰ θαύματα. Εἶναι λοιπὸν κι αὐτὸ μιὰ αἰτία τοῦ παγκοσμίου θαυμασμοῦ τὸν ὁποῖο ἔχει ὁ Ἅγιος Νεκτάριος.
Καὶ τὸ τρίτον εἶναι ὅτι μᾶς ἔχει ἀφήσει πολλὰ καὶ σπουδαῖα συγγράμματα. Σὲ μερικὰ ἐξ αὐτῶν, λέει νὰ ἀγαποῦμε τοὺς ἑτεροδόξους, δηλαδὴ τοὺς Παπικούς, τοὺς Προτεστάντες, τοὺς Ἀγγλικανοὺς καὶ οὔτω καθεξής, ἀλλὰ χωρὶς ἔκπτωση ὅμως ἀπὸ τὸ ὀρθόδοξο δόγμα. Ἄλλο ἡ ἀγάπη καὶ ἄλλο ἡ ἐμμονὴ στὰ διδάγματα τῆς Ὀρθοδοξίας.
Τοὺς τελευταίους καιροὺς ὅμως, οἱ οἰκουμενιστές, αὐτοὶ δηλαδὴ ποὺ θέλουν νὰ γίνει μία ψευδὴς ἕνωση τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μὲ τοὺς ἀποσχισθέντες Παπικοὺς καὶ τοὺς ἄλλους αἱρετικούς, εἶναι σὰν νὰ λένε ὅτι θὰ κρατήσετε ἐσεῖς τὰ δικά σας, θὰ ἔχουμε κι ἐμεῖς τὰ δικά μας καὶ θὰ εἴμαστε ἀγαπημένοι. Αὐτὸ εἶναι ἡ μεγαλύτερη πλάνη. Καὶ χρειάζεται ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, νὰ καταλάβουμε ὅτι θὰ ἀγαπᾶμε μέν, γιατί ἂν δὲν ἀγαπᾶμε δὲν εἴμαστε Χριστιανοί, ἀλλὰ δὲν θὰ κάνουμε καμμία ἔκπτωση στὶς διδασκαλίες τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι μία καὶ μοναδική. Ἂν θέλουν νὰ ἑνωθοῦν μὲ τὴν Ὀρθοδοξία, νὰ μετανοήσουν, νὰ ὁμολογήσουν τὰ σφάλματά τους καὶ νὰ ἔρθουν μετὰ χαρᾶς.
Ὅλα αὐτὰ τώρα σᾶς τὰ εἶπα γιατί τοὺς τελευταίους καιροὺς ὑπάρχει μία ἀναταραχὴ στὴν Ἐκκλησία. Καὶ ἡ ἀναταραχὴ αὐτὴ προῆλθε ἀπὸ μία δήλωση ποὺ ἔκανε ὁ Παναγιώτατος Πατριάρχης, ὁ ὁποῖος εἶπε ὅτι τὸ 2025, τὴν ἑπομένη δηλαδὴ χρονιά, ποὺ συμπίπτει ὁ ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα τῶν Ὀρθοδόξων μὲ τοὺς Παπικούς, θὰ γίνει ἕνας κοινὸς ἑορτασμός, ἀλλὰ τί θὰ εἶναι αὐτὸς ὁ κοινὸς ἑορτασμός; Μποροῦν, δηλαδή, οἱ αἱρετικοὶ νὰ γιορτάζουν μὲ τοὺς Ὀρθοδόξους; Εἶναι δυνατὸν αὐτὸ νὰ γίνει; Εἶναι ἀδύνατον. Καὶ φοβοῦμαι ὅτι θὰ ἔχουμε δύσκολες ἐξελίξεις, γι΄αυτό σᾶς ἐνημερώνω, νὰ ξέρετε ὅτι ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι μία. Δὲν εἴπαμε πρωτύτερα στὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως «εἰς μίαν Ἁγίαν Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν«; Αὐτὴ εἶναι ἡ Ἐκκλησία, ἡ Ὀρθοδοξία.
Νὰ εὔχεστε λοιπόν, κι ἐγὼ ὅσο μοῦ δίνει χρόνο ὁ Θεός, νὰ μένω ἀκλόνητος στὶς ἐπάλξεις τῆς Ἐκκλησίας, τὸ εὔχομαι κι ἐγὼ γιὰ ἐσᾶς. Καὶ εἴθε ὅλοι νὰ συναντηθοῦμε στὴν χαρὰ τῆς Βασιλείας τῶν Οὐρανῶν. Ἀμήν».