Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2012

Καὶ ὁ Μητροπολίτης Πατρῶν ὑπὲρ τῶν μεταμοσχεύσεων



ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΖΕΙ ΤΗΝ ΝΕΟΤΑΞΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ
ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ

. Σύνοδος στ δίνη τς παγκοσμιοποιήσεως


πίσημη κκλησία εναι ποσα π λα τ κρίσιμα θεολογικ θέματα πο πασχολον τος πιστούς, λλ κα τν σύγχρονο κόσμο. Συζητ χωρς ν ποφασίζει. ρίζει πιτροπς γι τ θέματα πο δν θέλει ν πάρει πόφαση. Συνεδριάζει χωρς ν γνωρίζει τ πλήρωμα τς κκλησία τί συζητ, ποιό εναι τ περιεχόμενο τν συζητήσεων, φο –περίτρομη– παγορεύει τ δημοσιοποίησή τους. Ποιός πιστς γνωρίζει ποιά εναι θέση τς εραρχίας γι τν Παπισμ κα τν Οκουμενισμό; Εναι δν εναι αρέσεις; Ποιά θέση ξεκάθαρη κα δυναμικ πρε γι τ μάθημα τν θρησκευτικν; Ποιά θέση πρε γι τ θέμα τς κλογς πισκόπων, πο κατ δήλωση πολλν θεολόγων κα πισκόπων, μ τν τρόπο πο πραγματοποιεται, μπαίζεται τ γιο Πνεμα; Ποιά γενναία θέση πρε στ βλάσφημη παράσταση «Corpus Christi»; Ποιά ξεκάθαρη θέση πρε γι τ θέμα το γκεφαλικο θανάτου κα τν μεταμοσχεύσεων. νας ρμαφροδιτισμς διέπει τ σμα τν πισκόπων.
φορμ γι τ παρν εναι να ρθρο το Μητροπολίτου Πατρν κ. Χρυσοστόμου πο δημοσίευσε στν φημ. « κκλησιολόγος» Πατρν (10/11/2012, φ. 276). τίτλος το ρθρου εναι: « γγελος πο φεύγοντας γι τν ορανό χάρισε ζωή».
Μιλ γι να παιδ πο κτυπήθηκε π ατοκίνητο, κα λέγει: « μικρός μας γγελος πέταξε γι τν ορανό, λλ δη ζε κα δ στ γ χοντας χαρίσει ζω σ λλους συνανθρώπους του, τόσο στν λλάδα, σο κα στ ξωτερικό, φο καρδιά του κτυπάει στ σμα νς λλου παιδιο κα διάφορα λλα ργανά του δη πάλλουν χαρίζοντας δύναμη κα ζωντάνεια σ ρκετος συνομιλήκους του».
Τ παιδ ατ «λθε στν κόσμο π σπάνιους, πιστεύω, γονες, ο ποοι πιβεβαίωσαν τν νθρωπιά τους κα τν γάπη τους, τόσο πρς τ παιδί τους, σο κα πρς τ πάσχοντα λλα παιδιά, λαμβάνοντας τν μεγάλη πόφαση, τν πολ μεγάλη πόφαση ν χαρίσουν τ ργανά του παιδιο τους»
Κα συνεχίζει παραθέτοντας (ποτίθεται) τς θέσεις τς κκλησίας:
« κκλησία μας μ πολλ σύνεση σχολήθηκε μ τ ν λόγ ζήτημα... Μάλιστα χει συσταθ π τν ερ Σύνοδο τς κκλησίας τς λλάδος εδικ πιτροπ, κείνη τς Βιοηθικς... Παρακολουθομε κ το σύνεγγυς τν λη πορεία π το θέματος, κα μ κατάλληλες παρεμβάσεις, ρειδόμενες π τς διδασκαλίας το Κυρίου, βοηθομε στε ν ξάγονται τ παραίτητα συμπεράσματα. Θ ναφερθ μόνο σ να σημεο, π σα περιλαμβάνονται στ κείμενο τς ερς Συνόδου μ τίτλο “Βασικς θέσεις π τς θικς τν μεταμοσχεύσεων”: κκλησία μπορε ν δεχθ τς μεταμοσχεύσεις μόνο μέσα σ τμόσφαιρα γάπης..., νίοτε ατοθυσιαστικο φρονήματος, ξόδου π τν κλοι τς φιλαυτίας... Κατόπιν τούτου ο μεταμοσχεύσεις προσεγγίζονται ς φορμ μετάδωσης ζως σ μερικος νθρώπους, κυρίως μως ς εκαιρία μετάγγισης πνευματικο θους στν κοινωνία».
λήθεια, πότε . Σύνοδος, μ ποιά γκύκλιό της κα μ ποιές λέξεις πρε τελεσίδικη θέση πρ το γκεφαλικο θανάτου κα δν τ καταλάβαμε; –κατ τν Μητροπολίτη Πατρν– τν ρθόδοξη κκλησία τν κφράζουν κάποιες γνμες κάποιες μφισβητούμενες μελέτες πισκόπων κα ατρν; Κα ο ντίθετες γνμες ατρν, χριστιανν πιστημόνων, πλν πιστν, πισκόπων, Πατριαρχείων, Συνόδων λλων τοπικν κκλησιν διαγράφονται μ μι μονοκονδυλιά; Μήπως πειδ πεσε θύμα κα Πατρν κ. Χρυσόστομος (ς ρχιγραμματέας τς . Συνόδου τότε) το ρχιεπ. Χριστόδουλου, πο πέλεξε ν κινήσει τς διαδικασίες πιβολς τν μεταμοσχεύσεων  κα δευσε νεπιτυχς πρς μεταμόσχευση στν μερική;
Παραθέτω τν γνώμη το λόγιου Μητροπολίτου Ναυπάκτου, ποος μελέτησε τ θέμα κα ξέδωσε κα βιβλίο. Μητροπολίτης Ναυπάκτου, λοιπόν, χει διατυπώσει γι τ θέμα μι ντελς διαφορετικ ποψη. Συγκεκριμένα: Στν εσήγησή του στν Ι.Σ.Ι. τς Ε.Ε., π το θέματος γράφει: «Τν ρα πο χωρίζεται ψυχ π τ σμα, τότε γίνονται πολλ πράγματα, κα τ μυστήριο το ποχωρισμο εναι φοβερ κα γνωστο τώρα στ νθρώπινα δεδομένα. Κα τότε, πς πεμβαίνουμε βίαια σ ναν νθρωπο το ποίου δν λειτουργον μερικς γκεφαλικς λειτουργίες λλά, πειδ λειτουργε καρδι πάρχει κόμη ψυχή; Μήπως στν κατάσταση κείνη τς διαδικασίας ξόδου, πο γίνονται κα πολλ πνευματικ γεγονότα, στεκόμαστε νάλγητοι, ταν λαμβάνουμε τ ργανα το σώματος, ν ς πρόσωπο ζε νθρωπος»!
ραγε, μπορε ν μς πε κ. Χρυσόστομος πότε ποχωρε ψυχή π τ σμα; Μπορε ν μς παρουσιάσει Μητροπολίτης Πατρν, τί λένε σχετικ ο Πατέρες; Ν μς παρουσιάσει ν ποδέχεται σύμπασα ρθόδοξη κκλησία τς μεταμοσχεύσεις –πλν τν διπλν ργάνων– κα τν Νεοταξικ ννοια το γκεφαλικο θανάτου;
 Περιμένουμε μ σοβαρ νδιαφέρον.
Σημάτης Παναγιώτης