Σε ομιλία του πού διεξήχθη στις 23-11-1992 ο μακαριστός π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, αναφέρει το συγκλονιστικό όραμα που είδε ο Άγιος Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος, έπειτα από ο οποίο δεν μπορούσε να μιλήσει για μερικές φορές.
Παρακολουθήστε το βίντεο:
Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος
Όταν η τέχνη περιπατεί εν τη σκοτία!
“Εγώ ειμί το φως του κόσμου, ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ’ έξει το φως της ζωής” (Ιωά. η’ 12) διαβεβαίωσε ο Κύριος.
Πολλούς αιώνες μετά, κατά την δεκαετία του 1960, ένας μεγάλος Έλληνας καλλιτέχνης, ο Μ. Χατζηδάκις έγραψε και ο Δ. Χορν ερμήνευσε το τραγούδι “Ο ηθοποιός” με στίχους: “Ο ηθοποιός σημαίνει φως… Έλα στο φως, παίζω, θα δεις… Ηθοποιός ό, τι κι αν πεις είναι καημός πολύ πικρός και στεναγμός πολύ βαθύς… Πιές το κρασί, στάλα χρυσή απ την ψυχή ως την ψυχή”!!!
Πολλά έχουν γραφή για τα ράσα και τα γένια των κληρικών. Οι περισσότεροι απ' εκείνους που δεν τα χωνεύουνε, είναι κάποιοι που θέλουνε να φαίνουνται ελεύθεροι και νεωτεριστικά πνεύματα. Αυτοί όλοι είναι πάντα ''πρακτικοί'' άθρωποι, που κρίνουνε τα της θρησκείας με το πρακτικό και πεζό μυαλό τους, ενώ η χριστιανική θρησκεία δεν έχει καμιά σχέση με τα πρακτικά μυαλά, γιατί είναι η βαθύτερη ποίηση, η άβυσσο της ποίησης. Η κακοδαιμονία της Εκκλησίας μας έχει την αιτία της, κατά την γνώμη μου, στο ότι λείψανε απ' αυτήν οι ποιητικές ψυχές, με την πραγματική σημαία της ποίησης, και γέμισε από ''πρακτικούς ανθρώπους", ήγουν από ξεραΐλα και το μέγα έλεος. |
Η Υπηρεσία Ασφαλείας της Ουκρανίας, από το Φεβρουάριο του 2022, έχει αρχίσει ποινικές διώξεις κατά 70 ιερέων της κανονικής Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας (ΟΟΕ), μεταξύ των οποίων και κατά 16 μητροπολιτών. Αυτό γνωστοποίησε η εν λόγω Υπηρεσία στο κανάλι της στο Telegram.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «Με βάση το υλικό της Υπηρεσίας Ασφαλείας της Ουκρανίας έχουν ξεκινήσει 70 ποινικές διαδικασίες εναντίον εκπροσώπων της ΟΟΕ, εκ των οποίων οι 16 είναι μητροπολίτες».
«Η μνημόνευση του Επισκόπου στη Θεία
Λειτουργία»
(Πάντες οι Αγιορείτες Πατέρες – 1275
– Περί της «διάτορος αυτού μνημοσύνης»)
ΜΕΡΟΣ Γ΄
Στο
θεολογικό τοπίο της Επιστολής («περί της διάτορος μνημοσύνης του αρχιερέως»),
οι Αγιορείτες Πατέρες τοποθετούν και τη σχετική μαρτυρία της σφαιρικής –
συνολικής εκκλησιολογίας του Αγίου Θεοδώρου του Στουδίτου. Γράφουν, σχετικά:
«Και
ο μέγας πατήρ ημών και ομολογητής Θεόδωρος ο Στουδίτης ταύτα λέγει προς τινα,
δια της τιμίας αυτού επιστολής∙ «Εφης δε
μοι ότι δέδοικας ειπείν τω πρεσβυτέρω σου, μη αναφέρειν τον αιρεσιάρχην, και
τοι περί τούτου ειπείν σοι το παρόν ου καταθαρρώ∙ πλην ότι μολυσμόν έχει η κοινωνία εκ μόνου του αναφέρειν αυτόν, καν
ορθόδοξος είη ο αναφέρων»
Ερμηνεία – Μετάφρασις (Επί το απλούστερον):
Ἀδελφοί, εὐλογητὸς ὁ Θεός.
Τὸ θέμα μου εἶναι ἡ ὁμοφυλοφιλία. Πολλαὶ οὐσιαστικαὶ πτυχαὶ αὐτοῦ τοῦ θέματος δὲν εὑρίσκονται ἐν γνώσει εἰς τὸ εὐρύτερον κοινόν. Θὰ προσπαθήσω μὲ πλήρη ἀντικειμενικότητα νὰ παρουσιάσω τὸ θέμα αὐτὸ συνοπτικῶς. Τονίζω ἐκ τῶν προτέρων ὅτι, ὡς ἔχω γράψει, τὸ δυσῶδες πάθος τῆς ὁμοφυλοφιλίας μισῶ καὶ ὄχι τοὺς ὁμοφυλοφίλους, οἱ ὁποῖοι ὡς πρόσωπα εἶναι ἀξιολύπητοι ἀδελφοί μας καὶ καλοῦνται εἰς μετάνοιαν.
ΤΑ “ΟΧΙ” ΤΑ ΘΈΛΟΥΝ ΟΙ ΛΑΟΙ ΑΛΛΑ ΤΑ ΛΕΝΕ ΟΙ ΗΓΕΤΕΣ
Τον Φεβρουάριο του 1982 εμείς “γκρεμίσαμε” το άγαλμα του Ιωάννη Μεταξά από την Κεντρική Πλατεία στο Αργοστόλι.
Υπήρξε και ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου γιά την απομάκρυνση του αγάλματος προς “αποκατάσταση” μετά από τον βανδαλισμό που είχε υποστεί.
Εμείς όμως επιβάλαμε την απομάκρυνση.
Λέγαμε:
“Δικτάτορας, Γερμανόφιλος, κατέλυσε την δημοκρατία και στο κάτω-κάτω το “ΟΧΙ” το είπε ο Λαός”.
Το άγαλμα του Μεταξά δεν αποκαταστάθηκε ποτέ.
Τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο, όταν η διάκριση πρέπει να γίνει κατά την διάρκεια ενός πολέμου που διεξάγεται είτε κυριολεκτικώς είτε μεταφορικώς. Όποιος πολεμά, θέλει να κερδίσει τον πόλεμο per mare per terram, αξιοποιώντας κάθε διαθέσιμο μέσο, θεμιτό και αθέμιτο. Είναι δε ευρέως γνωστό ότι η προπαγάνδα σε καιρό πολέμου αποτελεί το πιο ανέξοδο και, ταυτοχρόνως, εξυπνότερο όπλο, αφού οι «σφαίρες» του είναι φτιαγμένες από λέξεις που μεταδίδονται δωρεάν και διαχέονται με ταχύτητα επιδημίας χάρη στον διαδικτυακό πολλαπλασιαστή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Βάναυση προσβολὴ τοῦ Ὀρθόδοξου Μοναχισμοῦ ἀποτελεῖ ἡ νέα κωμικὴ σειρὰ «Φόνοι στὸ καμπαναριό», ποὺ προβάλλεται ἀπὸ τὸν τηλεοπτικὸ σταθμὸ «Alpha». Τὸ γεγονὸς καταγγέλλει τὸ πολιτικὸ κόμμα «Νίκη» μὲ ἀνακοίνωσή του, στὴν ὁποία μεταξὺ ἄλλων διαλαμβάνονται καὶ τὰ ἑξῆς:
«Θλίψη καὶ ἀγανάκτηση προκαλεῖ ἡ ἔναρξη προβολῆς τῆς τηλεοπτικῆς σειρᾶς “Φόνοι στὸ καμπαναριό”. Μὲ τὴν ἐπίφαση μιᾶς δῆθεν ἐλευθερίας ἔκφρασης, ἀπροκάλυπτα προσβάλλεται, ὑβρίζεται καὶ διαπομπεύεται ὁ μοναστικὸς βίος.
Tοῦ κ. Γεωργίου Κούβελα, Δικηγόρου – Ἐπιτίμου Προέδρου
τῆς Ἐθνικῆς Φοιτητικῆς Ἑνώσεως Κυπρίων
12ον
Ὁ π. Διονύσιος Ταμπάκης[53] γράφει γιὰ τὸ προσωπικό του Χρέος – Λύτρωση: Μὲ αὐτὰ ποὺ γράφω ἔχω σκοπὸ νὰ σωθεῖ ἔστω καὶ μία μητέρα, ἔστω καὶ ἕνα παιδάκι ἀπὸ αὐτὸ τὸ βάρβαρο ἔγκλημα, ποὺ ἐπινόησε ὁ ἄνθρωπος καὶ ποὺ στρέφεται ἐνάντια στὸ προαιώνιο, θεϊκὸ μυστήριο τῆς ζωῆς καὶ τῆς ἀγάπης. Τὸ θεωρῶ ἄλλωστε καὶ προσωπικό μου χρέος καὶ λύτρωση, ἀφοῦ καὶ ἐγὼ ὁ ἴδιος ὁ γράφων, δύο φορὲς σώθηκα ἀπὸ τὸν ἐπικείμενο θάνατο καὶ τὸ σκοτάδι τῆς ἄμβλωσης λόγῳ, θαυμαστῷ τῷ τρόπῳ, ξαφνικῆς ἀπουσίας καὶ τὶς δύο φορὲς τοῦ γιατροῦ. Συγχωρῶ καὶ ἀγαπῶ τοὺς φτωχοὺς γονεῖς μου, θὰ πέρασαν καὶ ἐκεῖνοι μαρτύριο συνείδησης, γιὰ νὰ φτάσουνε σὲ αὐτὴν τὴν ἀπονενοημένη ἐπιλογή. Φαίνεται, πάντως, πὼς πρὶν ἀκόμη γεννηθῶ ἄρχισα νὰ ταλαιπωρῶ τοὺς ἀνθρώπους. Ἡ Παναγία μας ὅμως ἔσωσε καὶ τοὺς γονεῖς μου καὶ ἐμένα, πρὸς χαρὰν ὅσων μὲ ἀγαποῦν καὶ λύπη ὅσων μὲ ἀντιπαθοῦνε!
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
«῎Ιδετε πηλίκοις ὑμῖν γράμμασιν ἔγραψα τῇ ἐμῇ χειρί(:Δείτε με πόσο μεγάλα γράμματα σας έγραψα με το ίδιο μου το χέρι)»[Γαλ.6,11].
Σκέψου πόση οδύνη κατέχει τη μακάρια εκείνη ψυχή· διότι, όπως ακριβώς εκείνοι οι οποίοι περιπίπτουν σε πένθος και αφού απώλεσαν κάποιον από τους οικείους τους ή υπομένοντας κάτι από τα απροσδόκητα, ούτε τη νύκτα ησυχάζουν, ούτε την ημέρα, επειδή πολιορκεί την ψυχή τους το πένθος· έτσι και ο μακάριος Παύλος, αφού είπε λίγο για τα ήθη, πάλι επανέρχεται στα προηγούμενα, τα οποία περισσότερο τάρασσαν την ψυχή του, λέγοντας τα εξής λόγια: «Κοιτάξτε με πόσο μεγάλα γράμματα σας έγραψα».
ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ΛΟΥΚΑ[: Λουκά, 16,
19-31]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέρο με θέμα:
«ΠΗΓΕΣ ΠΙΣΤΕΩΣ» [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις
2-11-1997] [Β364]
Όλοι γνωρίζομε, αγαπητοί μου, την θαυμασία παραβολή του πλουσίου και του Λαζάρου. Κάθε της φράση, κάθε της λέξη, είναι και μία θεολογική αποκάλυψις. Και είναι αποκάλυψη, γιατί Αυτός ο Κύριος την εδίδαξε. Μέσα σε όσα ειπώθηκαν, διαλογικά, ανάμεσα στον πλούσιον και τον Αβραάμ, είναι και τούτα τα λόγια. Σας διαβάζω:
ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ΛΟΥΚΑ[:
Λουκά, 16, 19-31]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού
γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου
με θέμα:
« Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΛΟΥΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ.
ΔΥΟ ΨΥΧΟΓΡΑΦΙΕΣ»
(Έκδοσις Β΄)
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 4-11-1995] [Β323]
Η παραβολή του πλουσίου και του Λαζάρου, αγαπητοί μου, που ακούσαμε στη σημερινή ευαγγελική περικοπή, είναι μία κατασκευασμένη ιστορία, που ο Κύριος ήθελε να δώσει μία απάντηση εις τους Φαρισαίους.
ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 16,19 - 31]
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΛΟΥΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ[…] «Ήταν κάποτε», λέγει ο Κύριος, «κάποιος άνθρωπος πλούσιος, που ενώ ζούσε μέσα σε πολλή κακία και αμαρτία, δεν είχε λάβει πείρα καμιάς συμφοράς, αλλά τα πάντα έρρεαν ομαλά και άφθονα γι΄ αυτόν όπως το νερό στις πηγές». Το ότι πράγματι καμία συμφορά δεν του συνέβαινε, ούτε αφορμή για στενοχώρια, ούτε καμία ανωμαλία βιοτική, αυτό ακριβώς ο Κύριος το υπαινίχτηκε με αυτό που είπε ότι «ἦν εὐφραινόμενος καθ᾿ ἡμέραν λαμπρῶς(:διασκέδαζε και ευφραινόταν σε πλούσια συμπόσια κάθε μέρα με μεγαλοπρέπεια)»[Λουκ.16,19].
σ.σ. Βάζουνε τους ιεράρχες να προωθούν τις ευρωατλαντικές πολιτικές τους και αυτοί το δέχονται! Δέχονται να γίνει ο εις τύπον και τόπον Χριστού επίσκοπος υπάλληλος των πολεμοκάπηλων σχεδίων τους, εις τύπον και τόπον διαβόλου. Η εξωτερική περιβολή τους μοιάζει γελοιωδέστατη καθώς αποκαλύπτεται η πνευματική τους κενότητα και σκοπιμότητα.
Ο Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, όχι τυχαία μάλλον εκεί στην ακριτική Ελλάδα, συνεχίζει να ξηλώνει το πουλόβερ με τις προκλητικές σχισματικές του περιπτύξεις. Πάλι τον είδαμε να έρχεται σε κοινωνία με τους κλεφτοψευτομακεδόνες απατεώνες που επιβουλεύονται την Πατρίδα μας. Τούτος εδώ κρατά τα κάρβουνα αναμμένα για την ώρα που θα ωριμάσουν οι συνθήκες να γίνουν αποδεκτοί από την πλειονότητα των Μακεδόνων Ιεραρχών. Δεν αποκλείεται μάλιστα οι Μητροπολίτες της Βόρειας Ελλάδας που (τους) «έφυγαν»/έστειλαν, να ήτανε μία κίνηση προς αυτήν την κατεύθυνση, δηλαδή να αντικαταστάθηκαν από νέους Μητροπολίτες που είτε βλέπουνε το θέμα της Μακεδονίας αδιάφορα, είτε αντήλλαξαν την εκλογή τους με την αποδοχή των σχισματικών κλεφτοΣκοπιανοκοτάδων.