Τρίτη 2 Απριλίου 2013

ΨΑΛΤΙΚΑ ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΥ (ΑΓΩΝΑΣ Α.Φ.189)

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΟΣ : ΑΓΩΝΑΣ α.φ.189 http://www.agonas.org

 


ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ
ΜΙΛΗΣΕ “πλάγια” Η  ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ


Μετά από 16 χρόνια βγήκε για πρώτη φορά η Μητρόπολη να μιλήσει, έστω και “πλάγια”, για όσα γράψαμε σχετικά με το: «ΤΟΣΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΠΟΥ ΠΑΝΕ;;;».
Η απάντηση γράφτηκε σε ωραίο περιοδικό LIFE & STYLE, που κυκλοφόρησε τους τελευταίους μήνες του 2012 ως ρεπορτάζ και με πολύχρωμες φωτογραφίες.
Εμείς δεν χρειάζεται να σχολιάσουμε τα γραφόμενα του περιοδικού, αλλ’ απλώς θα αντιπαραθέσουμε αυτά μ’ εκείνα που επίσημα η μητρόπολη δημοσιεύει στα «Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος το 2012».
1) ότι στο ορφανοτροφείο (ανώνυμο) φιλοξενούνται 12 κορίτσια, ενώ στα δίπτυχα αναφέρονται 7, και τελευταία σε επισκέπτες του ιδρύματος μίλησαν για 8,
2) ότι προς το παρόν η μητρόπολη μοιράζει 400 μερίδες φαγητό την ημερα, ενώ τα δίπτυχα μας μιλούν για 240 και η τελευταία εγκύκλιος για 320 προκειμένου να αυξηθεί ο οβολός στον περιαγόμενο δίσκο,
3) ότι στο πέρασμα του χρόνου εθελόντριες της «Λογίας» έφθασαν τις 1000. Σ’ αντίθεση η Μητρόπολη, έσπευσε να βεβαιώσει τον αριθμό, με δημοσιευθείσα φωτογραφία (13/12/11) από δεξίωση προς τιμήν των εθελοντριών της «Λογίας» και τη διευκρίνιση: «Στη δεξίωση που ακολούθησε συμμετείχαν όλες οι εθελόντριες κυρίες από τις ενορίες…». (Εσείς μετρήστε τα πρόσωπα της φωτογραφίας και βγάλετε το συμπέρασμα),
4) ότι η «Λογία» ενισχύει ολόκληρες οικογένειες, πληρώνει λογαριασμούς ΔΕΗ, δάνεια, σπουδές φοιτητών, (ανάγκες) φυλακισμένων – στρατευμένων κ.ά.
Γι’ αυτά θα γράψουμε προσεχώς, γιατί υπάρχει πληθώρα καταγγελιών περί του τι αντιμετωπίζουν όταν φτάνουν στην πόρτα και τί παίρνουν,
5) ότι «Ο γενικός απολογισμός είναι εντυπωσιακός για τα πρώτα δέκα πέντε χρόνια της λειτουργίας της «Λογιάς» αφού διετέθησαν 4 και πλέον εκατομμύρια ευρώ για το σύνολο των δράσεων που στηρίζονται από τη «Λογία» από το ’96 έως το 2011», και συνεχίζει: «Τα έσοδα της “Λογίας”, προέρχονται κυρίως από το προσκύνημα της Αγίας Παρασκευής αλλά και από την ενοικίαση των πέριξ αυτής χώρων στα Τέμπη…».
Με βάση τα παρακάτω στοιχεία βγάλτε τα συμπεράσματά σας:
1. Το 22% των εσόδων του Πρ/τος της αγ. Παρασκευής Τεμπών π.χ. τα έσοδα του τελευταίου δημοσιευθέντος απολογισμού του 2005 ανήλθαν σε 336 χιλ. ευρώ (22%).
2. Το 22% των εσόδων των διαφόρων προσκυνημάτων (άγνωστο το ύψος τους).
3. Το 10% επί των ακαθαρίστων εσόδων των ναών ανά τρίμηνο.
4. Έσοδα «εράνου αγάπης» ετησίως περίπου 135.000 €.
5. Δωρεές συμπολιτών για την φιλανθρωπία του έτους 2011 που δημοσιεύτηκαν 44.110 €.
6. Συχνές δισκοφορίες σ’ όλους τους ναούς με άγνωστο το ποσό των εισπράξεων.
7. Επαναλαμβανόμενες εκδηλώσεις σε λέσχες και κέντρα με προπληρωμένα τα εισιτήρια από τους ναούς (άγνωστες οι εισπράξεις).
8. Από διάφορες άλλες πηγές.
Τα ετήσια αυτά έσοδα σε μια 15ετία-20ετία είναι πολλαπλάσια απ’ αυτά που δαπανήθηκαν και τα οποία αναφέρει το ρεπορτάζ (4 εκατ.).
Σταματούμε εδώ, αν και το ρεπορτάζ χρειάζεται περισσότερο σχολιασμό.
Καλοπροαίρετα θα θέλαμε να ρωτήσουμε τον παλαιό και έμπειρο δημοσιογράφο: Όταν γράφεται ένα ρεπορτάζ δεν πρέπει να ελέγχονται πρώτα οι πληροφορίες και τα στοιχεία;
Σύντομα θα επανέλθουμε γιατί κάποιο λάκκο κρύβει η φάβα.



ΤΟ ΞΕΧΑΣΑΝ ή …
Τα τοπικά μέσα ενημέρωσης κατά καιρούς ασχολούνται με τα διάφορα κληροδοτήματα, μερικά των οποίων τα ονομάζουν «χρυσορυχεία». 
 Φωτογραφία: Κληροδότημα "Κρίκκη"Η πολυκατικία  στο κέντρο της Αθήνας κοντά στον Αρειο Πάγο με πέντε ορόφους και 4 καταστήματα στο ισόγειο
Όταν όμως φθάνουν στα κληροδοτήματα της μητρόπολης Λάρισας παθαίνουν μπλάκ-άουτ.
Διαβάσαμε τελευταία (17/2/2013) ρεπορτάζ τοπικής εφημερίδας για τα «Αναξιοποίητα κληροδοτήματα εξαιτίας των αναχρονιστικών σκοπών και νόμων».
Ενώ το ρεπορτάζ αναφέρεται σε αρκετά απ’ αυτά, παραλείπει να κάνει λόγο για το, καθόλου ευκαταφρόνητο (πραγματικό χρυσορυχείο), κληροδότημα «Κρίκκη»!
Άραγε γιατί; Μήπως γιατί εμπλέκεται ενεργά η Μητρόπολη;
 Ας κάνουμε μερικές εύλογες ερωτήσεις – αν και απάντηση δεν πρόκειται να πάρουμε.
Από το κληροδότημα «Κρίκκη» πόσα χρήματα εισέπραξε η Μητρόπολη μέχρι στις 30/3/2009; Εισπράττει και σήμερα;
Και αν ναι, από πού (κινητά – ακίνητα);
Τη βίλλα στον Πλαταμώνα (Κρίκκη) ποιος την εκμεταλλεύεται και ποιος την ενοικίασε;
Τα οικόπεδα στην ίδια περιοχή τί απέγιναν;
Το κληροδότημα Αφροδίτης Ζαχαράκη, που έβγαινε στο «σφυρί» (για πούλημα) τί έγινε; Τα χρήματα από τα ενοίκια τόσων ετών πού βρίσκονται;
Το κληροδότημα της Σωτηρίας Λάγκα τί απέγινε; Ρευστοποιήθηκε; Και αν ναι, τα χρήματα βρίσκονται σε κάποιο λογαριασμό;
Τί απέγινε το κληροδότημα του Θωμά Σαράφη;
Αυτά για σήμερα, μια και την αφορμή μας έδωσε το δημοσίευμα εφημερίδας. Ίσως ο σημερινός σχολιασμός να δώσει το έναυσμα στη Μητρόπολη να ψαρεύει σε καθαρά και όχι σε θολά νερά.


Να τι έλεγαν το 1994 για τον αντικανονικό και παράνομο
δεσπότη Λάρισας Ιγνάτιο. Σήμερα όμως! τι λένε άραγε;
Με τι «μούτρα» και συνείδηση έρχεται στη Λάρισα, για να βλέπει εκείνους που ξυλοφορτώθηκαν άγρια εξ αιτίας του και για να καταφέρει το τελικό κτύπημα (όπως οι ταυρομάχοι στους ταύρους) στον κανονικό και άγιο επίσκοπο μας Θεολόγο; Γιατί προπάντων οι αγωνιζόμενοι χριστιανοί χαρακτηρίζονται  ως χούλιγκανς και αμαθείς και γραΐδια από το πλέον διεφθαρμένο εκκλησιαστικό καταστημένο; Γι΄ αυτό άραγε δεν εξετάζονται οι κατηγορίες για κιναιδισμό, χρηματισμό, σιμωνία και πάρα πολλά αμαρτήματα, που βαρύνουν κάποιους ανάξιους ρασοφόρους, ώστε να ξεκαθαριστεί η κόπρος του Αυγείου, που μόλυνε το σώμα της Ελληνικής Εκκλησίας;...
Σχολικός συμβουλος θεολόγων Δρ. Αχιλ.
Πιτσίλκας
Hμ.Κηρ. Ιούλιος 94

H  I. Σύνοδος συγκαλύπτει
παραπτώματα
τοῦ σεβ. Μεσσηνίας;
τοῦ κ. Κων. Παπαδοπούλου
Απὸ τῆς ἐλεύσεώς του ὁ μητροπολίτης Μεσσηνίας, διὰ τῆς βιοτῆς καὶ τῶν ἔργ ων του δὲν ἠκολούθησε τὰ ἴχνη τῆς χριστιανικῆς καὶ πατερικῆς διδασκαλίας, τὰ ὁποῖα ἠκολούθησαν οἱ προγενέστεροι, ἀλλ᾽ ἐνεφάνισεν ἕνα κοσμικὸν πρόσωπον ποὺ ἀπάδει πρὸς τὴν ἰδιότητα τοῦ ἐπισκόπου. Πολλὰ τὰ ἀντιχριστιανικά, ἀντιπατερικὰ καὶ ἀντικανονικά, τὰ ὁποῖα σοκάρουν τὴν κοινὴν γνώμην πανελληνίως. Τὰ παραπτώματα αὐτὰ ὅλα ἀνέφερα εἰς τὴν Ἱ. Σύνοδον, ἀπὸ τετραετίας, τρὶς μέχρι σήμερον. Ἡ Ἱ. Σύνοδος τὰς ἀναφοράς μου αὐτὰς τὰς ἔθεσε εἰς τὸν κάλαθον τῶν ἀχρήστων, χωρὶς νὰ μὲ ἐνημερώση καὶ χωρὶς νὰ ἀσχοληθῆ μὲ αὐτά, ἀφήνοντας ἀνενόχλητον τὸν εἰρημένον μητροπολίτην, ὡσὰν νὰ τοῦ λέγουν· Προχώρει, ἀδελφέ, εἰς τὸ ἀντιχριστιανικόν σου ἔργον μὲ τὰς εὐλογίας μας. Τὴν τελευταίαν ἀναφοράν μου ἔστειλα δι᾽ ἐπιστολῆς τὴν 19-1-2012, εἰς τὴν ὁποίαν ἀναφέρω τὰ κραυγαλέα καὶ ἀντίθετα πρὸς τὰ χριστιανικὰ ἤθη ἔργα τοῦ ἀνωτέρω…, τὰ ὁποῖα συστοιχοῦνται πρὸς ἀνθρώπους τῶν ἀγυιῶν καὶ τριόδων, τὰς δηλώσεις ποὺ ἀποδεικνύουν τὸν ἀμοραλισμὸν «ἐπισκόπου», τὰς ὁποίας ἔδωσε εἰς τὸ διμηνιαῖον περιοδικὸν τῆς Μεσσηνίας «Flash» μηνῶν Δεκεμβρίου 2009 – Ἰανουαρίου 2010.
Ἐρώτησις δημοσιογράφου: «Καὶ μιὰ καὶ μιλήσαμε γιὰ σχέσεις, θὰ ἤθελα νὰ μιλήσουμε γιὰ τὶς προγαμιαῖες σχέσεις. Εἶναι, ἆραγε, ἁμαρτία νὰ συναντῶνται δύο νέοι καὶ νὰ ἔχουν σεξουαλικὲς σχέσεις;».
Ἀπάντησις μητροπολίτου: «Ὅταν δύο ἄνθρωποι ξεκινοῦν μιὰ πορεία ζωῆς καὶ μέσα σὲ αὐτὴ τὴν πορεία ἔχουν καταλήξει ὅτι μποροῦν νὰ συνυπάρξουν ὡς προσωπικότητες, ἡ σεξουαλικὴ σχέση εἶναι ἕνα στοιχεῖο τῆς σχέσης».
Αἱ προγαμιαῖαι σχέσεις κατὰ τὴν χριστιανικὴν διδασκαλίαν θεωροῦνται πορνεία. Ἰδού· α΄) «Φεύγετε τὴν πορνείαν» (Α΄ Κορ. 6,18). β΄) «Ἀπέχεσθαι ὑμᾶς ἀπὸ τῆς πορνείας» (Α΄ Θεσ. 4,3). γ΄) «Οὔτε πόρνοι οὔτε εἰδωλολάτραι …βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι» (Α΄ Κορ. 6,9-10). Νά ποὺ ὁ κκ. Σαββάτος ἀντιλέγει εἰς τὴν χριστιανικὴν διδασκαλίαν.
Ἐρώτησις: «Ἡ ἀπόφαση τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Δικαστηρίου γιὰ τὸ κατέβασμα τῶν συμβόλων ἀπὸ τὰ δικαστήρια καὶ τὰ σχολεῖα ξεσήκωσε ἀρκετὲς ἀντιδράσεις, ἐσεῖς τί γνώμη ἔχετε;».
Ἀπάντησις: «Ἐγὼ δὲν ἔχω καμία ἀντίρρηση. Ἡ Ἐκκλησία δὲ μένει στὸ ἐπίπεδο τῶν συμβόλων. Εἴτε μπεῖ εἴτε δὲν μπεῖ ἡ εἰκόνα στὸ δικαστήριο, ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὴ συνείδηση τοῦ δικαστῆ, ἂν θὰ εἶναι δίκαιος ἢ ὄχι».
Οἱ Χριστιανοὶ βοηθοῦνται ἀπὸ τὰς ἱερὰς εἰκόνας. Ὁ ἱ. Δαμασκηνὸς ἀποφαίνεται, ὅτι πρέπει νὰ τιμῶμεν τὰς ἱερὰς εἰκόνας. Ὁ Μ. Βασίλειος· «Ἡ τιμὴ τῆς εἰκόνος ἐπὶ τὸ πρωτότυπον διαβαίνει».
Ἐρώτησις: «Στὴν Καλαμάτα ὅμως οὔτε οἱ καθολικοὶ ἔχουν ἐκκλησία οὔτε οἱ μουσουλμᾶνοι τζαμί».
Ἀπάντησις: «Οἱ καθολικοὶ μόνο ζήτησαν καὶ τοὺς παρεχώρησα… Ἐγὼ δὲν μπορῶ νὰ χτίσω τζαμί, μοῦ δίνει ὅμως τὸ δικαίωμα τὸ κανονικὸ δίκαιο νὰ προσφέρω ἕνα ναό. Δὲν κατάλαβα γιατί ὑπῆρξε ἀντίδραση ποὺ προσεφέρθη ἕνας ναὸς γιὰ νὰ ἐξυπηρετεῖ τοὺς 60 καθολικοὺς τῆς πόλεώς μας».
Τὴν ἀπάντησιν εἰς τὸν κκ. Σαββάτον δίδει ὁ ΣΤ΄ ἱ. κανὼν τῆς Συνόδου τῆς Λαοδικείας· «ἀπαγορεύεται νὰ εἰσέρχωνται αἱρετικοὶ εἰς τὸν ναὸν τοῦ Θεοῦ».
Ἐρώτησις: «Ἔγινε εἴδηση ὅταν ἤπιατε καφὲ στὴν παραλία».
Ἀπάντησις: «Τώρα πάω συχνά, ἦταν ἀφορμὴ τότε γιὰ κάποιους νὰ ξεκινήσουν τὶς φασαρίες, μετὰ ὅτι πῆγα στὸ θέατρο καὶ εἶδα γυμνές. Καλά, δὲν ἔχουν δεῖ οἱ ἄνθρωποι τὸ σῶμα τους γυμνό; σκανδαλίζονται τόσο πολύ; Μὰ ἂν εἶναι τόσο ἐπιρρεπεῖς, πῶς κρίνουν τοὺς ἄλλους καὶ δὲν κρίνουν τὸν ἑαυτό τους;».
Ἡ Κ. Διαθήκη λέγει· «Πᾶς ὁ βλέπων γυναῖκα πρὸς τὸ ἐπιθυμῆσαι αὐτὴν ἤδη ἐμοίχευσεν αὐτὴν ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτοῦ» (Ματθ. 5,28). Καὶ ἡ Παλαιὰ Διαθήκη διὰ τοῦ ψαλμῳδοῦ Δαυΐδ· «Ἀπόστρεψον τοὺς ὀφθαλμούς μου τοῦ μὴ ἰδεῖν ματαιότητα» (Ψαλμ. 118,37). ῾Ερμηνεύων δὲ αὐτὸ ὁ ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης λέγει· «Γύρισε τὰ μάτια μου, Κύριε, διὰ νὰ μὴ βλέπουν τὰς ψυχοβλαβεῖς θεωρίας καὶ τὰ μάταια (σωματικὰ) κάλλη».
Βλέπω τὴν ἀνοχὴν καὶ τὴν συγκάλυψιν τῶν παραπτωμάτων τοῦ μητροπολίτου ἀπὸ τὴν Σύνοδον. Τὴν ὁποίαν κατηγόρησεν, ἐπειδὴ ἔλαβεν ἀπόφασιν νὰ ἐπισκεφθῇ ὁ ἀρχιεπίσκοπος τὸν προφυλακισθέντα π. Ἐφραίμ. Ἔπειτα ἐξύβρισε τὴν Σύνοδον ὡς ἀνώριμον καὶ μετρίαν. Καὶ ἡ ἱ. Σύνοδος, ἀντὶ νὰ κάνῃ ἀνακρίσεις διὰ τὰ προρρηθέντα, τὸν «ἐβράβευσε» διὰ τῆς ἀνοχῆς καὶ ἀπραξίας της. Δὲν ἔπραξεν ὅμως τὸ ἴδιο καὶ διὰ τὰς μοναχὰς τῆς ἱ. γυναικείας Μονῆς Ἁγ. Κωνσταντίνου καὶ Ἑλένης Καλαμάτας. Ἐκεῖ ἀνταπεκρίθη ἀμέσως· ἔστειλεν ἀνακριτὴν καὶ κατεδίκασε μὲ ψευδεῖς κατηγορίας 4 μοναζούσας μὲ ἐξορίας 2 καὶ 3 μηνῶν. Εἰς τὰς ἰδικάς μου ἐπανειλημμένας αἰτήσεις δι᾽ ἀποστολὴν ἀνακριτοῦ διὰ τὰ κραυγαλέα παραπτώματα τοῦ κκ. Σαββάτου ἐκώφευσεν.
Οὕτως ἐχόντων τῶν πραγμάτων ὁ κκ. Σαββάτος κατέστη θρασύτατος, ἀφοῦ ἀπὸ 22-9-2010 ἕως σήμερον (20-2-2012), διὰ νὰ ἐκδικηθῆ τὰς μοναζούσας –εἰς τὴν προκειμένην περίπτωσιν ἐκδικεῖται τὴν ὀρθόδοξον ἐκκλησίαν– τῆς εἰρημένης Μονῆς, ἀφήνει ἀλειτούργητον τὸν ἱ. Ναὸν της, εἰς τὸν ὁποῖον ἐκτὸς τῶν μοναζουσῶν ἐκκλησιάζοντο καὶ πολλοὶ χριστιανοί, ἀφοῦ οὗτος εὑρίσκεται εἰς τὸ κέντρον σχεδὸν τῆς Καλαμάτας. Καὶ πάλιν λαβοῦσα γνῶσιν ἡ Ἱ. Σύνοδος κωφεύει. Ἔτσι ἀνεχομένη τὰ παραπτώματα τοῦ κκ. Σαββάτου οἱονεὶ συνευδοκεῖ εἰς αὐτά.
Ζητοῦμεν ἐπίσκοπον (ποὺ δὲν ἔχομεν) εἰς τὰ ἴχνη τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν, καὶ ὄχι «ἐπίσκοπον» τῶν ἀγυιῶν καὶ τριόδων, διδάσκοντα ἡμᾶς μαθήματα ῥυπαρολογίας, αἰσχρολογίας καὶ ἀδιαντροπιᾶς, ποὺ καθάπτονται τοῦ ῥάσου.