ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΤΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΟΣ : ΑΓΩΝΑΣ α.φ.190 http://www.agonas.org
μηνυμα διαμαρτυριας
25ησ ΜΑΡΤΙΟΥ 2013
Κι εφέτος, ανήμερα της 25ης Μαρτίου, όπως και κάθε
χρόνο, οι Αγωνιζόμενοι χριστιανοί της μητρόπολής μας συγκεντρωθήκαμε στις 10.30
π.μ. έξω από τον ναό του αγίου Αχιλλείου, αφενός μεν για να τιμήσουμε τους
ήρωες του 1821, που με τη θυσία τους παρέδωσαν σ’ εμάς ελεύθερη πατρίδα,
αφετέρου δε να δείξουμε στον δεσπότη, που επί 17 χρόνια προσπαθεί να υποτάξει
το ελεύθερο φρόνημά μας με μηνύσεις και αγωγές, ότι επέλεξε λανθασμένο δρόμο
στην άσκηση της «εξουσίας» του, αντιχριστιανικό και θλιβερό. Του θυμίζουμε ότι
«δεν θα κάμψουμε γόνυ» σε οποιαδήποτε τυραννία ήθελε μας επιβληθεί «τοις κείνων
ρήμασι πειθόμενοι». Σ’ όσους δε τον στηρίζουν να ανανήψουν αν θέλουν να
θεωρούνται άξιοι απόγονοι ηρωικών προγόνων.
Τα συνθήματα που κυριάρχησαν έλεγαν:
1. ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ, 17 ΧΡΟΝΙΑ Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΛΑΡΙΣΑΣ ΔΕΝ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ. ΤΟΣΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΠΟΥ ΠΑΝΕ;;; (Δεν μπορεί η
Κυβέρνηση να περικόπτει μισθούς, συντάξεις, επιδόματα, δώρα… και να μην ελέγχει
τη διαχείριση εκατομμυρίων της μητρόπολης). 2. ΤΕΛΙΚΑ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ
ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑ «ΚΡΙΚΚΗ»; ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΕΧΕΙ Ο ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΣΑΣ; (Παρ’ ότι πέρασαν τόσα χρόνια την αλήθεια
δεν τη μάθαμε. Παρενέβη ο Εισαγγελέας;)
ΚΑΤΑΝΤΗΜΑ και ΔΟΥΛΕΜΑ
Θλίψη κυρίευσε την καρδιά μας όταν είδαμε ότι στην σύναξη που έκανε η
μητρόπολη στις 11/3/13 προσήλθαν μόνο 55 ιερείς από τους 139 που ιερουργούν στη
μητρόπολη Λάρισας, παρ’ ότι προηγήθηκαν εγκύκλιος, ανακοίνωση και τηλεφωνήματα.
Θελήσαμε να μάθουμε τί συμβαίνει, και γιατί οι ιερείς τους γυρίζουν την
πλάτη.
Οι απαντήσεις των συμμετασχόντων και μη, που πήραμε, είναι
αποκαλυπτικές!
- Τι να κάνω στην σύναξη, όλο για χρήματα μας μιλάει!
- Ακούμε από ξενόφερτους πράγματα ανούσια – άρες, μάρες… και μας πιάνει
το κεφάλι! Γι’ αυτό και βγαίνουμε έξω μήπως και καταλάβουν τα ευνόητα.
- Οι συνάξεις γίνονται συνήθως σε κάποιο χωριό και τα έξοδα για τη
μετακίνησή μας σήμερα αποτελούν πρόβλημα, αφού και ένα ευρώ ακόμη είναι
υπολογίσιμο.
- Στην σύναξη αυτή, μας έφερε τον δεσπότη Σισανίου και Σιατίστης, το πιο
ακατάλληλο πρόσωπο, να μιλήσει για «την αγάπη μέσα στην Εκκλησία και πως πρέπει
όλοι μεταξύ μας να την καλλιεργούμε, κληρικοί και λαϊκοί, και να μην γινόμαστε
κριτές πάντων…».
Το θέμα επίκαιρο. Για να έχει όμως επίδραση θα πρέπει τόσο ο ομιλητής
όσο και οι διοργανωτές της εκδήλωσης να είναι και «ποιηταί» του ευαγγελικού
λόγου. Να είναι ειλικρινείς ή τουλάχιστον, να μην αντιφάσκουν, όπως παρακάτω
τονίζει ένας κληρικός.
- Τρώμε δούλεμα από τον μητροπολίτη μας τον Ιγνάτιο που πάει σύννεφο…
Ενώ πέρυσι έκλαιγε και οδύρονταν για το κακό που κάνουν αυτοί που επιχειρούν
την μετάφραση των ιερών κειμένων, τώρα (11/3/13) έφερε, αυτόν, που υπήρξε
εισηγητής στην Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου και υπέρμαχος της μετάφρασης των λειτουργικών κειμένων, να
μας φωτίσει με το στανιό, δεδομένου ότι απείλησε με αγωγές τους αντιδράσαντες
στις νεωτεριστικές αντιλήψεις του – αντίθετες προς τις αντιλήψεις του δεσπότη
μας Ιγνατίου.
- Είναι δυνατόν, ο νέος αυτός τηλεοπτικός αστέρας, να κατηχήσει εμάς,
ενώ ο ίδιος δεν τα πιστεύει!
Αυτό κι αν είναι ΚΑΤΑΝΤΗΜΑ και ΔΟΥΛΕΜΑ!
Τι απέγινε το “ιερό” χρήμα;
(Πέντε “καυτά” ερωτήματα ενός επιτρόπου 11/12/1998)
Ημ. Κ.
Τί είπε τότε ο επίτροπος του ιερού ναού Αγίου Θωμά Μακρυχωρίου:
Ο δεσπότης Λάρισας Ιγνάτιος με εγκύκλιο συγκαλούσε σύναξη των
εκκλησιαστικών επιτρόπων. Προσήλθα αναλογιζόμενος ποιος ο σκοπός αυτής της
πρόσκλησης αφού σε 20 ημέρες θα αποχωρούσαμε… Από τους 480 περίπου επιτρόπους
προσήλθαν μόνο 70 επίτροποι… Ο μητροπολίτης αμέσως άρχισε να μας καθοδηγεί, πώς
θα κάνουμε τον έρανο της αγάπης. Δεν έπεσα έξω στις υποψίες μου.
Σηκώθηκα και ζήτησα διευκρινήσεις στα παρακάτω θέματα, αφού και πάλι ο
μητροπολίτης ασχολήθηκε προσωπικά με την συλλογή χρημάτων:
1) Τι απέγιναν τα χρήματα της Αγίας Παρασκευής Τεμπών…;
2) Τι απέγιναν τα χρήματα από τον περσινό έρανο αφού τα δέματα που
διανεμήθηκαν κόστισαν το 1/30 του εράνου;
(Εισπράχθηκαν 15.000.000 δρχ. και
δόθηκαν 100 δέματα αξίας 500.000 δρχ.)
3) Πού διατέθηκαν τα χρήματα από το προϊόν του δίσκου του Παναγίου Τάφου
και της Μονής Σινά;
4) Ποια η μεταχείριση των ιερέων από τον ίδιο τον μητροπολίτη;
5) Τι γίνεται το λάδι της Αγίας Παρασκευής Τεμπών που ανέρχεται ετησίως
στους τρεις περίπου τόνους; Πού διατίθεται, αφού από αυτό δεν δόθηκε στο λαό
ούτε σταγόνα;
Ο μητροπολίτης έμεινε εμβρόντητος από τα ερωτήματά μου. Σ’ αυτά τα
ερωτήματα δεν έδωσε απάντηση… Κάποιοι από τους επιτρόπους, που ξημεροβραδιάζουν
στο Επισκοπείο, ζήτησαν να αποχωρήσω. Τότε κατάλαβα, ότι η σύναξη ήταν στημένη
και αποχώρισα διαμαρτυρόμενος… Κι εγώ περιμένω ακόμη την απάντηση (εφ.
Ημ.Κηρ.).
Η εφημερίδα μας από τότε αναφέρεται συχνά στο ιερό χρήμα και
καλοπροαίρετα υποδεικνύει ότι η διαχείρισή του πρέπει να είναι διαφανής και
χρηστή ώστε να γνωρίζουν οι πιστοί, που προσφέρουν, πού καταλήγει ο οβολός
τους. Δυστυχώς, χρόνια τώρα, βελτίωση δεν παρατηρούμε, αλλά ούτε και απολογισμό
εσόδων-εξόδων της μητρόπολης βλέπουμε, όπως γίνεται σε άλλες μητροπόλεις.
Δεν είναι απίστευτο;
Απίστευτο
και όμως αληθινό! Σε μητρόπολη της Θεσσαλίας έπεσε «ιερή καμπάνα» σε ιερέα
μικρού χωριού, με ποινή αργίας 10 ημερών, γιατί… δεν έπιασε το στόχο που η
οικονομική επιτροπή της Μητρόπολης είχε θέσει!
Να το
κάνουμε λιανά. Τιμωρήθηκε παπάς ενός μικρού χωριού του κάμπου της Θεσσαλίας
επειδή δεν έφερε τα απαιτούμενα χρήματα στην Μητρόπολη… Και τούτο συνέβη – όπως
δικαιολογημένα βεβαίωσε ο παπάς – διότι, λόγω της οικονομικής κρίσης οι
ενορίτες του δεν έχουν χρήματα να ρίξουν στο παγκάρι.
Ο
ισχυρισμός του παπά κρίθηκε από το δεσπότη αδικαιολόγητος και ως εκ τούτου
εισέπραξε τη δεκαήμερη αργία.
Την είδηση
μας έστειλε επίτροπος που γνωρίζει πράματα και θάματα!
Veteranos.gr
Μετά το
δημοσίευμα του κ. Κ. Παπαδόπουλου στο φύλλο του ΑΓΩΝΑ (αριθ. 189 και με τίτλο
«Τι συμβαίνει με τον “άγιο” Μεσσηνίας και η Ι. Σύνοδος τον συγκαλύπτει;»,
απαντούμε στους αγανακτισμένους αναγνώστες μας.
Ο δεσπότης
Μεσσηνίας Χρ/μος Σαββάτος είναι το μάτι, το αυτί και το στόμα του Πατριάρχη
Βαρθολομαίου στην Ελλάδα. Ενεργεί ως εκπρόσωπός του - αναφέρει ο Τύπος – και γι’ αυτό κατά
διαστήματα βρίσκεται στο Φανάρι.
Πέρυσι κλήθηκε
ως «τιμώμενο» πρόσωπο και συλλειτούργησε την Κυριακή της Ορθοδοξίας στο Φανάρι.
Δεν παρέλειψε δε να του απονείμει και εύσημα για την «πολύτιμη συνεισφορά» του
στους διαλόγους με τους ετεροδόξους.
Πρόσθεσε ακόμη
ότι αποτελεί «πολύτιμο στέλεχος όχι μόνο της Εκκλησίας της Ελλάδος αλλά και της
Ορθοδοξίας. Είναι το δεξί χέρι του προέδρου του διαλόγου (Μητρ. Περγάμου Ι.
Ζηζιούλα) με την Καθολική εκκλησία και μέλος σε άλλα οικουμενικά φόρουμ.
Εκφράζει την αυθεντική φωνή της Ορθοδοξίας. Τον χρειαζόμαστε και τον εκτιμούμε»
(Π+13 9/3/12).
Δεν πρέπει
συνεπώς να απορείτε για τα συμβαίνοντα, καθ’ ότι, πάντα το Πατριαρχείο διέθετε
«μεγάλα αναστήματα» για να ενημερώνεται και να μπορεί να ελέγχει τα
εκκλησιαστικά πράγματα στην Ελλάδα.
Παλαιότερα
είχε τον καθαιρεθέντα Αττικής Παντελεήμονα Μπεζενίτη, τον οποίο, για χρόνια,
όλα τα εκκλησιαστικά δικαστήρια των αθώωναν, μέχρι που ανέλαβε η κοσμική
δικαιοσύνη και κατέληξε στον Κορυδαλλό.
Μετά είχε τον
Δωδώνης – Ζακύνθου Χρυσόστομο Συνετό, τον οποίο δεν τολμούσε ν’ αγγίξει κανείς
ό,τι κι αν έκανε.
Και τώρα έχει
τον Μεσσηνίας Χρυσόστομο, εις βάρος του οποίου γράφονται πολλά, ο κόσμος
διαμαρτύρεται έντονα για τον εμπαιγμό ιερών και οσίων εκ μέρους του,
Μητροπολίτες, Πανεπιστημιακοί, θεολόγοι… τον καταγγέλλουν για θέματα δογματικά
κ.α. ενώ, σ’ αντίθεση, η Ιερά Σύνοδος κωφεύει βυθισμένη σε
ύποπτο εφησυχασμό!