«Δεν έχω διαβάσει την επιστολή του Αρχιεπισκόπου, αλλά ρωτώ: γιατί αντιδρά; Δεν είναι η πρώτη φορά. Θέλει να έχει λόγο» και προέβλεψε: «Αλλά δεν επιμένει, γιατί οι αλλαγές είναι ώριμες. Μπορεί να αντιδρούν οι έξαλλοι, αλλά όχι η πλειοψηφία. Θυμίζω την περιπέτεια με τις ταυτότητες, τον πολιτικό γάμο, τις αμβλώσεις, τα δικαιώματα στους Ιεχωβάδες».
O υπουργός Παιδείας έκανε μια «εμπρηστική» τοποθέτηση σε ό,τι αφορά στις σχέσεις Πολιτείας με Εκκλησία.«Δεν πρόκειται για σύγκρουση Πολιτείας και Εκκλησίας. Γιατί δε θα κέρδιζε καμία πλευρά, δε θα κέρδιζε ο λαός» είπε ο κ. Φίλης, αλλά ανακοίνωσε πως δεν κάνει πίσω, όπως τουλάχιστον είχε δημιουργήσει την αίσθηση ο υπουργός Άμυνας, μετά τη συνάντησή του με τον Αρχιεπίσκοπο.
Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Παιδείας επανέφερε στην επικαιρότητα θέματα όπως η αναγραφή του Θρηκεύματος στις ταυτότητες, τις αμβλώσεις ακόμη και του πολιτικού γάμου, θέματα που είχαν διχάσει την κοινωνία και είχαν φέρει σε πολλές περιπτώσεις την Εκκλησία απέναντι στην Πολιτεία.
Παράλληλα μίλησε για «πολυπολιτισμική τάξη» στα σχολεία.
«Τα νέα προγράμματα διδάσκονται πιλοτικά εδώ και τρία χρόνια. Θα εφαρμοστούν και θα αξιολογηθούν φέτος ώστε του χρόνου να έχουμε και τα νέα βιβλία» διεμήνυσε ο Νίκος Φίλης και προσπάθησε να υποβαθμίσει τις αντιδράσεις: «Δεν είναι η πρώτη φορά που η Εκκλησία εκφράζει αντιρρητικό λόγο. Την ευθύνη την έχει η Πολιτεία. Το σχολείο είναι κοσμικό και ανεξίθρησκο. Δεν είναι μόνο θέμα αρχής αλλά και πραγματικότητας της σύγχρονης πολυπολιτισμικής τάξης» ξεκαθάρισε.
Κατέθεσε, μάλιστα στα πρακτικά τα νέα προγράμματα, κάνοντας ένα ακόμη βήμα για να δείξει ότι δεν υπάρχει υποχώρηση της κυβέρνησης.
Από τις διαφωνίες προκύπτει το κοινό καλό, αλλά αυτό δε μπορεί να συμβεί με το μέτωπο της καταστροφολογίας, ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο υπουργός Παιδείας. Μετά από πολλά χρόνια τα σχολεία άνοιξαν στην ώρα τους και με τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους, υποστήριξε και ανακοίνωσε πως θα συνεχιστούν οι προσλήψεις, ώστε να στελεχωθούν όλες οι θέσεις.
Συνέκρινε, μάλιστα τους πίνακες των προσλήψεων, τα χρόνια των μνημονίων, στοιχεία που κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής. Αν υπήρχε έστω και ένα κενό θα ήταν κεντρικό θέμα στα δελτία ειδήσεων, προσέθεσε ο κ. Φίλης. Έχουμε καταθέσει στους θεσμούς σχέδιο για 20 χιλιάδες προσλήψεις τα επόμενα χρόνια, προσέθεσε.
Μεταρρύθμιση σε τρεις άξονες, σε τρία χρόνια:
Δεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, με λιγότερες εξετάσεις.
Κατάργηση εξετάσεων για είσοδο στα ΑΕΙ- Είσοδος σε σχολές και όχι σε τμήματα- Να αναλάβει το έργο διαμόρφωσης της τελικής πρότασης η επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Έρευνα και εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο αυτό, ζήτησε από τη ΝΔ να σταματήσει να απαξιώνει τη δημόσια εκπαίδευση. Κατηγόρησε, μάλιστα, την αξιωματική αντιπολίτευση για λαϊκισμό και σκοπιμότητες. Η ΝΔ έχει ως κεντρικό στόχο τη συντριβή του κοινωνικού κράτους, είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας.
Για την εκπαίδευση των προσφύγων: Είναι ευθύνη της Πολιτείας, θέλουμε τα παιδιά στα σχολεία και όχι σε γκέτο, όχι στον ρατσισμό. Ξεκινάμε τις τάξεις υποδοχής το απόγευμα.
Ταυτόχρονα όπως σας ενημερώσαμε, ο πρωθυπουργός στην πρωτολογία του ουσιαστικά κάλυψε τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη όσον αφορά τις αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών.
Αναφερόμενος καταρχήν στο ζήτημα της κατήχησης είπε ότι το μάθημα των θρησκευτικών δε μπορεί να έχει ομολογιακό χαρακτήρα, ωστόσο είπε ούτε οι ώρες του μαθήματος μειώνονται, ούτε γίνεται μάθημα επιλογής, ούτε χάνεται η βασική αναφορά στο ορθόδοξο θρήσκευμα.
Οφείλει όμως, πρόσθεσε, το μάθημα των θρησκευτικών, να κάνει τη θρησκευτικότητα κατανοητή ως πτυχή της κοινωνικής πραγματικότητας, δεδομένου ότι στα σχολεία φοιτούν και μαθητές από άλλα θρησκεύματα.
Ο πρωθυπουργός είπε ότι ο σχετικός διάλογος τελεί ουσιαστικά υπό την αιγίδα του παιδαγωγικού ινστιτούτου.
Σε αυτό τον διάλογο σημείωσε «προφανώς είναι ευπρόσδεκτες οι απόψεις της Εκκλησίας» αλλά η τελική επιλογή θα γίνει «σε κλίμα σύνθεσης» από το παιδαγωγικό ινστιτούτο.
πηγή: http://www.pentapostagma.gr/2016/09/e%ce%bc%cf%80%cf%81%ce%b7%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%bf%ce%bc%ce%b9%ce%bb%ce%af%ce%b1-%cf%86%ce%af%ce%bb%ce%b7-%ce%b5%ce%bd%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%bf%ce%bd-%ce%b5%ce%ba%ce%ba%ce%bb%ce%b7.html#ixzz4Lb1kUJs5