Τετάρτη 14 Ιουλίου 2021

Θυσία αἰνέσεως, εὐλογημένοι· ὄχι ἐνέσεως.-- Κακά λόγια … ψεκασμένων ὑβριστῶν.





Θυσία αἰνέσεως, εὐλογημένοι· ὄχι ἐνέσεως.

Γεώργιος Κ. Τζανάκης. Ἀκρωτήρι Χανίων

Στὴν προσπάθεια τῆς κυβερνήσεως νὰ ἐπιβάλλῃ τοὺς ἐμβολιασμοὺς, ἔχει συνταχθῇ ἀπροϋπόθετα καὶ ἡ Ἱεραρχία (τελευταία δημοσιοποιηθέντα ἐπεισόδια οἱ συναντήσεις Μητσοτάκη -Ἰωαννίνων, Μητσοτάκη- Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν) καὶ ἔχει τεθῇ καὶ ἡ μεθοδολογία ποὺ θὰ ακολουθηθῇ.

Ἕνα βῆμα εἶναι νὰ ἐμβολιαστοῦν ὑποχρεωτικῶς οἱ ἱερεῖς (1) καὶ δεύτερο ἤ καὶ παράλληλο νὰ ἀναλάβουν οἱ ἱερεῖς νὰ μεταπείσουν τὸ ποίμνιο ὅταν οἱ λόγοι ἀπροθυμίας ἐμβολιασμοῦ εἶναι θρησκευτικοί (ἔτσι λένε!!!)(2). Νὰ δοῦμε ἄν θὰ τοὺς βγῇ.

Γιὰ τὴν Κυβέρνησι ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἕνας ὀργανισμὸς ὑποκείμενος σ᾿ αὐτὴν, ποὺ πρέπει νὰ χρησιμοποιηθῇ γιὰ τοὺς σκοπούς της (τῆς κυβερνήσεως) καὶ μὲ δεδομένο ὅτι ἡ διοίκησις της -ἡ Ἰεραρχία- εἶναι ἕνα ὄργανο ἀπολύτως ὑποτεταγμένο στὴν κοσμική ἐξουσία (πιστεύει τὰ ἴδια ποὺ φρονεῖ καὶ ἡ κυβέρνησις), ἐπιλέγεται ἡ παραπάνω μέθοδος ἐπιβολῆς στοὺς πιστούς.

Ἤδη οἱ ἐπίσκοποι καὶ οἱ ἱερεῖς, οἱ ὁποῖοι δὲν συμφωνοῦν μὲ τὴν παράδοσι τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ σώματος στὶς μεθοδεῖες καὶ στὶς ἐπιθυμίες τῶν κρατούντων, διώκονται ἀπροκάλυπτα.

Οἱ ἐνέργειες αὐτὲς ἀπὸ τὴν πλευρὰ τῆς Ἱεραρχίας -εἶναι περιττὸν νὰ τονίσουμε ὅτι- εἶναι ἀναιρετικές τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἰδιότητος. Ὅταν ἡ Ἐκκλησία δὲν διοικεῖται σύμφωνα μὲ τὴν ἐκκλησιαστικὴ παράδοσι καὶ παραμερίζεται ὁ Θεανθρώπινος χαρακτήρας της γιὰ νὰ ἐξυπηρετηθοῦν ἐπικαιρικὲς ἐξωεκκλησιαστικὲς σκοπιμότητες, τότε ἀλλοιώνεται ὁ σκοπός της καὶ ξεπέφτει ἀπὸ τὸν προορισμό της. Γίνεται τὸ ἄλας τὸ μεμωραμένο ποὺ εἶναι μόνο γιὰ νὰ καταπατείται ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους (βλ. Ματθ. 5,13). Γιὰ τὰ δρώντα πρόσωπα μιλοῦμε, φυσικά.

Οἱ δεσπότες τῆς ἐκκλησίας μας –πλὴν τῶν ἐλαχίστων διωκομένων- δὲν ἐπιτελοῦν τὸν σκοπό τους καὶ ὄχι μόνον ἔγιναν δούλοι τῆς ἐξουσίας, ἀλλὰ πιέζουν τοὺς ἱερεῖς -ὅσους ἔχουν ἀπομείνει συνεπεῖς στὴν ἱερωσύνη τοῦ Χριστοῦ- νὰ ὑποκύψουν καὶ αὐτοὶ καὶ νὰ γίνουν προαγωγοὶ στὴν θυσία τοῦ ποιμνίου τοῦ Χριστοῦ στὸν βωμό τῶν νεοεποχήτικων  πολιτικῶν ἐπιδιώξεων.

Ἐπειδὴ αὐτὰ εἶναι γνωστὰ τοῖς πᾶσι ὑπενθυμίζουμε ὅτι αὐτὸ ποὺ ζητεῖται τώρα ἀπὸ τοὺς πιστοὺς εἶναι ἀκριβῶς τὸ ἴδιο –καὶ χειρότερο- ἀπὸ ὅσα ἐζητοῦντο ἀπὸ τοὺς διῶκτες τῆς ἐκκλησίας στοὺς ἐκάστοτε διωγμούς. Ζητοῦσαν νὰ ὑποταχθοῦν στὶς θελήσεις τῶν ἀρχόντων τοῦ κόσμου, ποὺ ἐκτελούσαν τὶς ἐπιθυμίες καὶ τὰ προστάγματα τοῦ ἄρχοντος τοῦ κόσμου τούτου, δηλ. τοῦ διαβόλου:

Γιατὶ δὲν πείθεσθαι στὶς διαταγὲς τῶν ἀρχόντων; Τί μανία σᾶς ἔχει πιάσει;

«Τίς ἡ τοσαύτη μανία τὸ μὴ πείθεσθαι ὑμᾶς τῇ κελεύσει τῶν θεοφιλεστάτων βασιλέων ἡμῶν καὶ Καισάρων;» (τὰ ἀποσπάσματα εἶναι ἀπὸ τὸ μαρτύριο Ἀγάπης Εἰρήνης καὶ Χιονίας στὸ ΤLG)

Οἱ ἀπαντήσεις τῶν μαρτύρων ἦταν :

-Ἀγάπη: Πιστεύω στὸν ἀληθινὸ Θεό καὶ δὲν θέλω νὰ χάσω τὴν συνείδησί μου. -Δουλκήσιος , ἡγεμῶν: Ἐσύ, Εἰρήνη τί λές; Γιατὶ δὲν πείσθηκες στὶς ἐντολὲς τῶν ἀρχόντων μας, τῶν βασιλέων καὶ τῶν Καισάρων; -Εἰρήνη: Γιὰ τὸν φόβο τοῦ Θεοῦ. -Ἡγεμῶν: Χιόνη, τί λές; -Χιόνη: Πιστεύω στὸν ζῶντα Θεό καὶ δὲν τὸ κάνω.

«Σὺ τί λέγεις, ἡ Ἀγάπη; - Ἀγάπη εἶπεν· Θεῷ ζῶντι πεπίστευκα, καὶ οὐ βούλομαι τὴν συνείδησίν μου ἀπολέσαι.   -Δουλκήτιος ἡγεμὼν εἶπεν· Σὺ τί λέγεις, Εἰρήνη; διὰ τί οὐκ ἐπείσθης τῇ κελεύσει τῶν δεσποτῶν ἡμῶν τῶν βασιλέων καὶ Καισάρων; - Εἰρήνη εἶπεν· Διὰ φόβον θεοῦ.  -Ὁ ἡγεμὼν εἶπεν· Σὺ τί λέγεις, Χιόνη; -  Χιόνη εἶπεν· Θεῷ ζῶντι πεπίστευκα καὶ οὐ ποιῶ τοῦτο».

Τελικῶς ἡ ἀπόφασις τοῦ ἄρχοντος ἦταν ἡ ἀναμενόμενη:

«Ἐπειδὴ μὲ τὸ ἀκάθαρτο μυαλό τους σκέφτηκαν ἐνάντια στὰ θεϊκὰ διατάγματα τῶν ἀρχόντων μας Αὐγούστων καὶ Καισάρων, καὶ ἀκόμα σέβονται τὴν μάταιη, βρωμερὴ καὶ μισητή θρησκεία τῶν Χριστιανῶν, διέταξα νὰ παραδοθοῦν στὸ πῦρ».

«Ἐπειδὴ ἀκαθοσιώτῳ διανοίᾳ ἐναντία ἐφρόνησαν τῷ θείῳ θεσπίσματι τῶν δεσποτῶν ἡμῶν Αὐγούστων καὶ Καισάρων, ἔτι εἰκαίαν (ματαία) καὶ ἕωλον (σάπια, βρωμερή) καὶ στυγητὴν (μισητή) πᾶσι τοῖς καθωσιωμένοις σέβουσαι τὴν τῶν Χριστιανῶν θρησκείαν, πυρὶ ἐκέλευσα παραδοθῆναι».

Σήμερα βέβαια, ποὺ ἡ ἐξουσιαστικὴ ἀπολυταρχία φοράει τὰ ἐνδύματα τῆς «δημοκρατίας» καὶ τῆς «πειθοῦς», δὲν κελεύουν νὰ παραδοθοῦν στὸ πῦρ οἱ μὴ πειθόμενοι. Κατ᾿ ἀρχὴν, μὲ τὶς τελευταῖες διαταγές, δὲν θὰ μποροῦν νὰ ταξιδέψουν, νὰ διασκεδάσουν, νὰ ἔχουν τὰ «προνόμια» ποὺ μοιράζει ἡ ἐξουσία στοὺς ὑπάκουους. Μετὰ θὰ ἀκολουθήσουν ἄλλα. Παρουσιάζονται πιὸ μαλακὲς πλέον οἱ ἐξουσίες, γιατὶ εἴμαστε πιὸ μαλάκες οἱ ἄνθρωποι. Λείπει ἡ ἀνδρεῖα, ἡ λεβεντιὰ καὶ τὸ θάρρος, καὶ ἡ περιφρόνησις τοῦ θανάτου, γιατὶ λείπει ἡ πίστις. Σκεφτεῖτε τώρα ὅτι ὡς διάδοχοι τῶν ἀποστόλων καὶ κήρυκες τῆς πίστεως παρουσιάζονται ἄνθρωποι ποὺ λένε ὅτι «ἄν ἡ κυβέρνησις ἀπαγορεύσει τὴν εἰσοδο στὸν ναὸ τῶν ἀνεμβολιάστων θὰ τὸ κάνω» (Δεσπότης Κηφησίας) (3) καὶ δὲν ἀντιλαμβάνονται ὅτι καὶ μόνον αὐτὸ εἶναι διαλυτικὸ τῆς ἑνότητος τοῦ σώματος τῆς ἐκκλησίας καὶ τῆς πίστεως καὶ ὅτι οἱ ἴδιοι εἶναι οἱ φθορεῖς καὶ τῆς πίστεως καὶ τῆς Ἐκκλησίας.

Τὴν Εἰρήνη διέταξε νὰ στέκῃ γυμνή σὲ πορνεῖο, μὲ ἐντολὴ στοὺς φρουροὺς οὔτε δευτερόλεπτο νὰ μὴν τὴν ἀφήσουν νὰ ἀπομακρυνθῆ ἀπὸ αὐτὸν τὸν τόπο. (Μπορεῖ νὰ μὴν δοῦμε σήμερα τέτοιες εἰκόνες στὸ σύγχρονο δημόσιο πορνεῖο ποὺ ζοῦμε, ἀλλὰ αὐτὰ ποὺ μεθοδεύει ἡ λαμπρὴ (καὶ ἀφορισμένη) ὑπουργὸς Παιδείας (καὶ μὲ «χριστιανικὸ» παρελθόν, ἀκούω) μὲ τὴν πλήρη ἐκπόρνευσι τῶν νέων ἀπὸ βρεφικῆς ἠλικίας, δὲν εἶναι χειρότερο;)

Ὁ Θεὸς φύλαξε τὴν Εἰρήνη καὶ κανεὶς δὲν προσῆλθε σ᾿ αὐτὴν στὸ πορνεῖο, ὁπότε τὴν ξανακάλεσε ὁ ἄρχων καὶ τῆς εἶπε: Ἐπιμένεις ἀκόμη σ᾿ αὐτὴ τὴν παραφροσύνη; Καὶ ἡ Εἰρήνη: Ὅχι παραφροσύνη, ἀλλὰ θεοσέβεια.

«-Ἐμμένεις ἔτι τῇ αὐτῇ ἀπονοίᾳ; -Εἰρήνη εἶπεν πρὸς αὐτόν· Οὐχὶ ἀπονοίᾳ ἀλλὰ θεοσεβείᾳ».

Ἡ ἀπόφασις ἦταν ἡ ἴδια: «Τὴν Εἰρήνη, ἐπειδὴ δὲν θέλησε νὰ πεισθῇ στὶς διαταγὲς τῶν βασιλέων καὶ νὰ θυσιάσῃ … διέταξα νὰ καῇ ζωντανή».

«Εἰρήνην, ἐπειδὴ οὐκ ἠθέλησεν πεισθῆναι τῇ κελεύσει τῶν βασιλέων καὶ θῦσαι, ἔτι γε μὴν θρησκεύουσαν Χριστιανικῇ τινι τάξει, τούτου χάριν, ὡς καὶ τὰς πρότερον δύο ἀδελφὰς αὐτῆς, οὕτω καὶ ταύτην ζῶσαν καῆναι ἐκέλευσα».

Ποιὰ ἡ διαφορὰ τοῦ τότε καὶ τοῦ τώρα; Τότε ἔκρινε καὶ διέταζε ὁ ἄρχοντας ποὺ θεωροῦσε τὴν πίστι βρωμερὴ μισητὴ καὶ μάταιη καὶ τὸ ἔλεγε. Τώρα διατάζει ὁ ποιμένας -ὁ ὑποτακτικὸς τοῦ ἄρχοντα- ποὺ λέει ὅ,τι οἱ ἐντολὲς του εἶναι ἐντολὲς τῆς πίστεως, τῆς ἐκκλησίας. Ὅ,τι ἐξυπηρετοῦν τὴν ἀλήθεια, τὸν ἄνθρωπο. Ὁ διάβολος τότε εἶχε ἐνδυθῇ τὸ ἔνδυμα τῆς κοσμικῆς ἐξουσίας καὶ χρησιμοποιοῦσε τὴν βία. Σήμερα ἔχει βάλει καὶ τὴν ἄσπρη μπλούζα τοῦ γιατροῦ καὶ τὰ ράσα τῆς ἱερωσύνης καὶ ἐκτὸς τῆς βίας χρησιμοποιεῖ καὶ τὴν ἀπάτη. Ἀπάτη, ὅμως, σ᾿ αὐτοὺς ποὺ θέλουν νὰ ἀπατηθοῦν, ποὺ θέλουν νὰ καλύψουν τὴν δειλία τους μὲ τὴν ὑπακοὴ στοὺς ἀναξίους ποιμένες. Ποὺ κατὰ βάθος θέλουν τὴν βολή τους, τὶς βόλτες τους καὶ τὴν καλοπέρασί τους (τὴν γνωστὴ κανονικότητα) καὶ ἔτσι βάζουν τὸ προσωπεῖο τῆς φιλανθρωπίας μαζὶ μὲ τὸ μουρόπανο τῆς δουλείας καὶ προχωροῦν σὲ θυσία ἐνέσεως ἐαυτῶν καὶ ἀλλήλων.

Τώρα, ὅμως, θὰ φανῇ ποιοὶ εἶναι ἱερεῖς τοῦ Ὑψίστου καὶ ποιοὶ μισθωτοὶ τοῦ χειρίστου. Ποιοὶ εἶναι παπάδες καὶ ποιοὶ παπάρες. Ποιοὶ θὰ προσφέρουν θυσία αἰνέσεως στὸν Θεό,  καὶ ποιοι θυσία ἐνέσεως στὸν διάβολο. Ὅπως ἐπίσης καὶ ποιοὶ ἔχουν μετανοήσει καὶ ἔχουν ἀποκοπεῖ ἀπὸ τὸν κόσμο καὶ ποιοὶ (κληρικοὶ καὶ λαϊκοί) εἶναι τοῦ κόσμου (τοῦ ὁποίου ἄρχων εἶναι ὁ ἀρχέκακος διάβολος) καὶ τοῦ ὑποκόσμου.

Ὅπως λέει ὁ ἅγιος Σωφρόνιος τοῦ Ἔσσεξ:

«Ὁ καπιταλισμὸς κτίζει τὰ παλάτια του ἐπάνω σὲ θάλασσες αἱμάτων καὶ σὲ βουνὰ πτωμάτων, παραχωρῶντας κάποιες ἐλευθερίες σὲ γνωστὰ στρώματα τῆς κοινωνίας. Ὁ κομμουνισμὸς καταπιέζει κάθε ἐλευθερία: συνειδήσεως, σκέψεως, ἐπιλογῆς, χώρου διαβιώσεως, συμμετοχῆς στὴν παγκόσμια κουλτούρα, ἐπικοινωνίας μὲ τοὺς ἀντιπροσώπους τοῦ οὑμανιστικοῦ πολιτισμοῦ, τύπου καὶ πολλὰ ἄλλα ὅμοια μὲ αὐτά. Ὅλα ἐπιβάλλονται μὲ τρομοκρατικὸ τρόπο, παντοῦ ἐπικρατοῦν τὰ κατώτερα πνευματικῶς στοιχεία, καταπατοῦνται ὅλα τὰ δικαιώματα τοῦ ἀνθρώπου, ποὺ φαίνονται φυσικά». ΑΓΙΟΥ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΕΣΣΕΞ : ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ. Ἱ. Μονὴ Τιμίου Προδρόμου Ἔσσεξ. Β΄ ἔκδ. 2011 σελ.382-3

Τώρα ποὺ, ὁ μέγας σκηνοθέτης τῆς νεοεποχίτικης σκλαβιᾶς πῆρε ἀπὸ τὰ δύο αὐτὰ ἀντίπαλα θηρία ὅλα τὰ κακά τους καὶ ἔφτιαξε ἕνα ἐνιαῖο σύστημα παγκοσμίου ἐπιβολῆς, ποιὰ πρέπει εἶναι ἡ στάσις τῶν χριστιανῶν; Χρειάζεται τὸ ἐρώτημα;

Πάντως ὄχι ὁ φόβος καὶ τὸ σκύψιμο τοῦ κεφαλιοῦ καὶ ὁ συμβιβασμὸς μὲ τὶς ἀξιώσεις τοῦ διαβόλου. Μπορεῖ οἱ ψευδεπίγραφοι ποιμένες αὐτὸ νὰ τὸ λένε ταπείνωσι καὶ ὑπακοὴ καὶ θυσία γιὰ τὴν ὑγεία τοῦ ἀνθρώπου («ταπεινωθεῖτε καὶ βάλτε τὴ μασκούλα σας» ἔλεγαν· καὶ τώρα «κάντε τὸ εὐλογημένο ἐμβόλιο» -ἀκριβῶς αὐτὰ ποὺ λέει καὶ ὁ διάβολος μὲ τὸ στόμα τῶν διαφόρων δαιμονισμένων, ὑποθέτω ὅτι θὰ τὰ ἔχετε δεῖ, ὑπάρχουν στὸ διαδίκτυο). Εἶναι ὅμως δουλεία στὸν διάβολο διὰ τοῦ φόβου, («ὅσοι φόβῳ θανάτου διὰ παντὸς τοῦ ζῆν ἔνοχοι ἦσαν δουλείας» (βλ. Ἐβρ. Β΄ 14-15) καὶ ἀπόδειξις τῆς ἀπουσίας ἀγάπης καθότι «φόβος οὐκ ἔστιν ἐν τῇ ἀγάπη, ἀλλά ἡ τελεία ἀγάπη ἔξω βάλλει τὸν φόβον» (Ἰωαν. Α΄ 4,18) .

Ὅμως ὀφείλουμε, μὲ κάθε τίμημα, νὰ μείνουμε σταθεροὶ στὴν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ:

 «Ἡ αὐθεντικὴ σωτηρία ἔγκειται στὸ νὰ παραμείνουμε σταθεροὶ στὴν ἀγάπη Του κάτω ἀπὸ ὁποιεσδήποτε συνθῆκες, ὅπως Αὐτὸς ὁ ἴδιος «τετήρηκε τὰς ἐντολὰς τοῦ Πατρὸς Αὐτοῦ καὶ μένει Αὐτοῦ ἐν τῇ ἀγάπῃ» (προβλ. Ἰωάνν. ιε΄ 10) ΑΓΙΟΥ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΕΣΣΕΞ: ΟΨΟΜΕΘΑ ΤΟΝ ΘΕΟ ΚΑΘΩΣ ΕΣΤΙΝ. Ι.Μ. Τιμίου Προδρόμου Ἔσσεξ. 1992 σελ. 111

Βλέπουμε τὴν ἀδυναμία μας νὰ ζήσουμε χριστιανικά. Βλέπουμε πῶς μᾶς χτυπᾶ ὁ διάβολος λόγῳ τῆς ἀναποφασιστικότητός μας καὶ τῶν παθῶν μας. Μποροῦμε ὅμως νὰ πεθάνουμε χριστιανικά. Ἐξαρτᾶται μόνο ἀπὸ μᾶς. Ἐδὼ φαίνεται ἡ ἐν Χριστῷ ἐλευθερία μας.

«Εἶναι ἀδύνατον νὰ ζήσῃ κανεὶς χριστιανικά. Χριστιανικὰ μπορεῖ κανεὶς μόνο νὰ πεθάνῃ, μὲ θάνατο ὅμως κατὰ τὴν γήϊνη μορφὴ τῆς ὑπάρξεώς μας. Ἑν τούτοις καὶ ὁ θάνατος αὐτὸς δὲν εἶναι οὔτε εὔκολος , οὔτε ἀπλός. Εἶναι ἡ στενὴ πύλη, ἡ «τεθλιμένη ὁδὸς ἡ ἀπάγουσα εἰς τὴν ζωήν», τὴν ὁποίαν ὅμως «ὁλίγοι εἰσὶν οἱ εὑρίσκοντες» (Ματθ. ζ΄ 13-14)» ὅ.π. ΑΓΙΟΥ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΟΨΟΜΕΘΑ ΤΟΝ ΘΕΟ σελ. 113

Βέβαια δρόμους στενοὺς καὶ τεθλιμένους ποιός θέλει; Ἐδὼ γυρεύουμε τὴν κανονικότητα τοῦ χοιροστασίου. Νὰ ξαναβυθιστοῦμε στὸ βόθρο μας καὶ στὴ λάσπη μας, νὰ ἀπολαύσουμε, ὅσο προλαβαίνουμε, τὶς ἀπολαύσεις ποὺ θὰ μᾶς ἐπιτρέπουν αὐτοὶ ποὺ κατευθύνουν πλέον αὐτὸ ποὺ ὀνομάζεται ζωή. Νὰ ξαναγυρίσουμε στὴ φάρμα τῶν ζωντανῶν νεκρῶν καὶ ἐκτὸς ἀπὸ τοὺς πατερούληδες τῆς πολιτικῆς  ἀλητείας νὰ μᾶς θυμιάζουν καὶ οἱ ἀγαπούληδες τῆς θρησκευτικῆς ἀγυρτείας.

Προσεύχεστε νὰ ἀπαλαγοῦμε ἀπὸ τοὺς πονηροὺς καὶ ἄδικους αὐτοὺς  ἀνθρώπους, διότι δὲν εἶναι γιὰ ὅλους ἡ πίστις. «..Ἵνα ῥυσθῶμεν ἀπὸ τῶν ἀτόπων καὶ πονηρῶν ἀνθρώπων· οὐ γαρ πάντων ἡ πίστις» (Β΄ Θεσ. 3,2).  «Μὴ παντὶ πνεύματι πιστεύετε» (Ἰωαν. Α΄ 4,1). Ἄς φοροῦν ράσα ἤ χρυσοποίκιλτες μίτρες. Μιὰ θέσι θέλουν μέσα στὰ πράγματα τοῦ κόσμου τούτου. Θέσι ποὺ τοὺς δίνει προνόμια καὶ ἐξουσία. Ἔτσι πιστεύουν, αὐτὸ ἀποδεικνύουν τὰ ἔργα τους. Στὴν θεότητα τοῦ Χριστοῦ δὲν πιστεύουν, γι᾿ αὐτὸ ἔχουν τόσο ταπεινὴ ἀντίληψι περὶ τοῦ ἀνθρώπου. Γι᾿ αὐτὸ κατήντησαν ἐνεργούμενα τῶν ἀπατεώνων ποὺ βλέπουν τὴν τιμὴ ἑνὸς νέου ἀνθρώπου στὰ 150 εὐρά.

«Ὅποιοι δὲν μποροῦν νὰ πιστέψουν στὴν θεότητα τοῦ Χριστοῦ, μὲ κανένα ἄλλον τρόπο δὲν θὰ ἐπιτύχουν τὴν θέωσί τους. Μποροῦν νὰ πιστέψουν ἤ μόνο τὰ παιδιά ποὺ ἔχουν καθαρὴ καρδιά, ἤ ὅσοι ἔχουν μέσα τους –παρὰ τὴν συνείδησι τῆς πτώσεως καὶ τῆς μηδαμινότητός τους- τὴν διαίσθησι τῆς συγγένειά τους μὲ τὸν Θεό. Στὸ Χριστὸ πιστεύουν ἐκεῖνοι ποὺ πιστεύουν στὴν θέωσί τους. Ἡ πίστις ἤ ἡ ἀπιστία ἐξαρτᾶται ἀπο τὴν ὑψηλὴ ἤ ταπεινὴ ἀντίληψι ποὺ ἔχουν περὶ τοῦ ἀνθρώπου». ὅ.π. ΑΓΙΟΥ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΟΨΟΜΕΘΑ ΤΟΝ ΘΕΟ σελ. 113-4

Ἡ ἑνότης μὲ τοὺς διωκωμένους ἱερεῖς καὶ ἐπισκόπους εἶναι δεδομένη καὶ ὀργανική ἐντὸς τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ, τῆς Ἐκκλησίας. Ἡ προσευχὴ ἐν ἁγίῳ Πνεύματι πρέπει νὰ γίνει ὁ σύνδεσμος αὐτῆς τῆς ἑνότητος. Καὶ ἡ ὀρατὴ συμπαράστασις καὶ οἱ πράξεις ἀντιστάσεως πρέπει πλέον νὰ ἐκδηλωθοῦν. Μόνον ἔτσι μπορεῖ νὰ φοβηθοῦν τὰ φοβισμένα ἀπὸ τὸν διάβολο ἀνθρωπάρια ποὺ ἔχουν καθίσει στοὺς θρόνους τῶν ἁγίων ἐπισκόπων καὶ ἴσως μετριάσουν τὴν φθοροποιό δράσι τους, ὅπως ἀντιστοίχως καὶ οἱ ἐπιβήτορες τῆς ἐξουσίας μὲ τίς ἀντιδράσεις μας ὡς πολιτῶν.

«Ἂν οἱ Χριστιανοὶ δὲν ὁμολογήσουν, δὲν ἀντιδράσουν, αὐτοὶ θὰ κάνουν χειρότερα. Ἐνῶ, ἂν ἀντιδράσουν, θὰ τὸ σκεφθοῦν». ΑΓΙΟΥ ΠΑΪΣΙΟΥ ΛΟΓΟΙ Β΄ Σουρωτή 1999, σελ.37

Γεώργιος Κ. Τζανάκης. Ἀκρωτήρι Χανίων. 7/7/2021

(1)   «Οι παπάδες που έρχονται σε επαφή με το ποίμνιό τους, το οποίο είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο να νοσήσει βαριά και να πεθάνει, δεν πρέπει να εμβολιαστούν; Δεν πρέπει οι κατά τόπους Μητροπόλεις να ζητήσουν να εμβολιαστούν άπαντες;» https://www.romfea.gr/diafora/44360-emvoliasmo-klirikon-proteinei-o-kathigitis-n-tzanakis

(2)   «Στις περιπτώσεις, για παράδειγμα, που οι λόγοι απροθυμίας είναι θρησκευτικοί, θα προσπαθεί ο τοπικός ιερέας να μεταπείσει το ποίμνιό του». https://www.enikos.gr/society/785482/se-synagermo-gia-ta-krousmata-kai-ti-metallaxi-delta-ta-prosopa-k

(3)   https://www.ekklisiaonline.gr/nea/kifisias-kyrillos-tha-dechto-na-mpenoun-mono-emvoliasmeni-stin-ekklisia-an-to-apofasisi-i-kyvernisi/

 

===================

Κακά λόγια … ψεκασμένων ὑβριστῶν.

Κακά λόγιαψεκασμένων ὑβριστῶν.

Γεώργιος Κ. Τζανάκης.  Ἀκρωτήρι Χανίων.

Κάποιοι ἐνοχλήθηκαν ἀπὸ μερικὲς ἐκφράσεις σὲ κάποια σχόλια ποὺ ἔκανα (Θυσία αἰνέσεως, εὐλογημένοι· ὄχι ἐνέσεως) καὶ ἐξέφρασαν τὴν ἀπορία, πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ φιλοξενοῦνται τέτοιες ἐκφράσεις σὲ χριστιανικὰ ἱστολόγια καὶ πῶς οἱ ἀναγνῶστες τους   ὄχι μόνον τὶς ἀνέχονται , ἀλλὰ καὶ, ἐνίοτε, τὶς ἐπικροτοῦν.

Μία άπὸ τὶς φράσις εἶναι ἐξῆς:  «Παρουσιάζονται πιὸ μαλακὲς πλέον οἱ ἐξουσίες, γιατὶ εἴμαστε πιὸ μαλάκες οἱ ἄνθρωποι».

Ἕνας στεναχωρήθηκε γιὰ τὴν «ὑβριστικὴ» λέξι, ἄλλος ἐθεώρησε ὅτι ἦταν λάθος καὶ ἤθελα νὰ γράψω πιὸ «μαλακοί».

Τίποτε ἄλλο ἀπὸ ὅσα περιέχονται στὸ κείμενο , φαίνεται, δὲν  ἔκανε περισσότερη ἐντύπωσι, ὥστε νὰ  σχολιαστῇ...

Οἱ παρατηρήσεις αὐτὲς δίνουν τὴν ἀφορμὴ νὰ ρίξουμε μιὰ ἐλαχίστη ματιὰ καὶ νὰ  δοῦμε πῶς σκεφτόταν καὶ πῶς ἐκφραζόταν οἱ πατέρες- κυρίως (ἄς περιοριστοῦμε σ᾿ αὐτοὺς μιὰ ποὺ οἱ σκανδαλισθέντες φαίνεται ὅτι εἶναι ἀδελφοὶ ἐν Χριστῷ).

Ἀφετηριακὰ ὑπενθυμίζουμε  ὅτι ὁ Κύριος περιήρχετο πόλεις καὶ κώμας   «Θεραπεύων πᾶσαν νόσον καί πᾶσαν μαλακίαν  ἐν τῷ λαῷ». (ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ 4:23) Ἄρα ἡ μαλακία εἶναι ὑπαρκτὴ καὶ δὲν ἐντρέπονται οἱ εὐαγγελιστὲς νὰ τὴν κατονομάζουν. (Εἶναι ἄραγε ὑβριστὲς οἱ εὐαγγελιστὲς  γιὰ τοὺς εὐαισθήτους τῆς σήμερον, καὶ εἶναι περισσότερο πιστοὶ ἀπὸ τοὺς ἀποστόλους καὶ τοὺς ἁγίους πατέρες κάποιοι κληρικοί, ποὺ ὅταν διαβάζουν τὸ εὐαγγέλιο λένε: «πᾶσαν νόσον καὶ πᾶσαν ἀσθένειαν»;)

 Τὸ «πᾶσαν μαλακία» δείχνει ὅτι δὲν ὑπάρχει ἑνὸς εἴδους μαλακία, ἀλλὰ πολλά. Καὶ ἡ λέξις βεβαίως ἀπὸ ἀρχαιοτάτων χρόνων περιελάμβανε  μιὰ τεράστια ποικιλία  καταστάσεων σωματικῶν καὶ ψυχικῶν καὶ πνευματικῶν. (Ἐπὶ τροχάδην καὶ ἐντελῶς ἐνδεικτικὰ):

Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσοστομος ἀναφέρει «μαλακία σαρκὸς» PG 62,  89 «ψυχὴν μεμαλακισμένην» καὶ «μαλακίαν γνώμης»:

«Μηδεὶς τοίνυν ἀθυμείτω πένης, μηδεὶς δυσχεραινέτω ἰδιώτης, μηδεὶς ἀλγείτω τῶν εὐτελῶν, ἀλλ' ἐκεῖνοι μόνοι ὅσοι ψυχὴν μεμαλακισμένην καὶ διάνοιαν ἔχουσιν ἐκνενευρισμένην. Τοῦτο γὰρ γίνεται κώλυμα μόνον πρὸς ἀρετήν, κακία ψυχῆς καὶ μαλακία γνώμης· ταύτης δὲ ἄνευ τῶν ἄλλων οὐδέν». ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ. ΕΓΚΩΜΙΟ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΠΑΥΛΟ. ΛΟΓΟΣ Ε΄.

Στὴν ψυχικὴ μαλακία ἀναφέρονται πολλοὶ καὶ ἀπὸ τοὺς ἀρχαίους μας (ἐντελῶς ἐνδεικτικὰ, ἐπίσης):  «Μὴ ἀποκάμνωσι διὰ μαλακίαν τῆς ψυχῆς». ΠΛΑΤΩΝ ΓΟΡΓΙΑΣ. «Ἡ δέ σου ψυχὴ πρὸς τοῦτο μόνον μαλακίζεται». ΑΙΣΩΠΟΣ: ΛΕΩΝ, ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ ΚΑΙ ΕΛΕΦΑΣ

«Ἑκεῖθεν ὕπνος καὶ βάρησις σώματος καὶ ψυχῆς μαλακία καὶ
ἀκηδία καὶ ὀλιγωρία καὶ ἀνυπομονησία
» ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ (στὸ
TLG De instituto Christiano, Volume 8,1, page 81, line 18)

«Ὑπὸ μαλακίας δὲ ψυχικῆς διατεθρυμμένους. (=συντετριμένους)»  ΚΛΗΜΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ PG8, 649

Στὸ ΛΕΞΙΚΟΝ τοῦ Μεγάλου Φωτίου ἀναφέρεται: Μαλακία=νόσος, ὅπως καὶ στὸ λεξικὸν τοῦ Ἡσυχίου. Ὁ Κύριλλος Ἀλεξανδρείας ἀναφερόμενος στὴν μαλακία ὡς σωματικὴ ἀσθένεια δίδει μιὰν ἐρμηνεία τῆς διαφορᾶς νόσου καὶ μαλακίας:

 «Εἰ δέ τις ἐρωτᾷ, τίς ἡ διαφορὰ νόσου καὶ μαλακίας, ἀποκρινούμεθα, ὅτι μαλακία μέν ἐστιν ἡ πρόσκαιρος ἀνωμαλία τοῦ σώματος, νόσος δὲ ἀσυμμετρία τῶν ἐν τῷ σώματι στοιχείων». ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ (στὸ TLG Commentarii in Matthaeum (in catenis) Fragment 37, line 2)

Ἀλλὰ ἐδὼ δὲν ἐνδιαφέρουν τόσο τὰ ἐτυμολογικὰ καὶ ἐννοιολογικὰ ζητἠματα περὶ τὴν μαλακίαν. Ὁπωσδήποτε προέρχετει ἐκ τοῦ μαλάσσω →μαλακός →μαλακίζω, μαλακισθεὶς, μαλακία, μαλάκας κλπ. (Etymologicum Gudianum, Etymologicum Gudianum (ζείδωροςὦμαι)  Alphabetic entry mu, page 379, line 1). Κυριώτερες σημασίες λοιπὸν, (χωρὶς νὰ ἐξαντλείται τὸ θέμα)  «τὸ φεύγειν τὰ ἐπίπονα, τὸ ἀποφεύγειν τοὺς κόπους, τὸ μὴ ὑπομένειν τὰ δυσχερή, ἀλλὰ καὶ μεταγενέστερες σημασίες σωματικὴ καὶ ψυχικὴ ἐξασθένησις, ἀδυναμία, ἀσθένεια, νόσος, μὲχρι τὸ ἀναφλᾶν τὸ αἰδοῖον» (ΛΕΞΙΚΟ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ. Τομ. 9 σελ 4454)

  πατέρας τοῦ νεαροῦ Παντελή στὸ χωριὸ Ἅγιος Κωνσταντῖνος Ρεθύμνου  στὴν Κρήτη, προσπαθοῦσε μὲ πολλοὺς τρόπους νὰ τὸν ἀποτρέψει νὰ γίνῃ καλόγερος χωρὶς ἀποτέλεσμα. Σὲ μιὰ τελευταῖα προσπάθεια του, τοῦ εἶπε νεαρὸς: «Θωρεῖς τὸ σίντερο ποὺ κρατᾶ τὴ πόρτα; (τὸ σιδερένιο στήριγμα ποὺ κρατοῦσε τὶς παλαιές πόρτες κλειστές καὶ ἔμπαινε σὲ ὑποδοχὴ στὸν τοῖχο) Ἅμα καταφέρεις καὶ τὸ μαλλάξεις μὲ τὰ χέρια σου, τότε θὰ ἀλλάξω καὶ γῶ γνώμη» πατέρας του κατάλαβε...  καὶ τοῦ εἶπε νὰ πάῃ στὸ μοναστήρι. Καὶ αὐτὸς νεαρὸς ἔγινε, χάρητι Θεοῦ, σύγχρονος (ἄγνωστος στοὺς πολλοὺς) ἅγιος Εὐμένιος Λαμπάκης τῆς μονῆς Ρουστίκων Ρεθύμνου.

νεαρὸς ἦταν πιὸ σκληρὸς στὶς ἀποφάσεις του ἀκόμη καὶ ἀπὸ τὸν σίδηρο. Δὲν ἐπιδεχόταν μάλαγμα. Δὲν ἄλλαζε γνώμη του. Δὲν ἦταν μαλακὸς στὶς ἔξωθεν πιέσεις. Δὲν μαλακιζόταν, δηλαδή.

Πολλοὶ δὲν ἀντιστέκονται στὶς πάσης φύσεως πιέσεις. Δὲν ἔχουν τὸ σθένος, τὴν ἀποφασιστικότητα, τὴν γενναιότητα, τὸ θᾶρρος, τὴν τόλμη καὶ τελικῶς ὑποκύπτουν στὶς πιέσεις. Τί κάνουν δηλαδή; Μαλακίζονται. Ὁ Παχυμέρης περιγράφει πῶς ὁ Παλαιολόγος μεθόδευσε διὰ τῶν ἀξιωματούχων καὶ ἔπεισε τὸν Πατριάρχη νὰ συναινέσει στὰ σχέδιά του.

«Ταῦτ' ἔλεγον οἱ ἐν τέλει καὶ τὸν πατριάρχην μαλακιζόμενον ἔπειθον» ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΧΥΜΕΡΗΣ  (στὸ TLG Failler, A., Laurent, V. (Ed) Paris: Les Belles Lettres, 1984, σελ 115)

Ὅταν οἱ ποιμένες μαλακίζονται καὶ φοβοῦνται τὰ δύσκολα καὶ δὲν κηρύττουν στὸν λαό λόγον Θεοῦ, καὶ δὲν μαθαίνει ὁ λαὸς τὴν ἀληθινὴ  γνῶσι,  καταντάει καὶ ὁ λαὸς στὸν πάτο, στὰ ἔσχατα.

 « Ὅτι εἰ μαλακισθέντες καὶ τὰ δεινὰ δείσαντες, μὴ ἐκηρύξαμεν ὑμῖν τὸν λόγον, ὥστε μαθεῖν τὴν ἀληθῆ γνῶσιν, ἐν ἐσχάτοις ἦν τὰ ὑμέτερα.» ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ PG 61,391

Ἐδὼ τὸ πρόβλημα δὲν εἶναι μόνον ὅτι δὲν κηρύττουν τὸν λόγο τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ κηρύττουν τὸν λόγο τοῦ διαβόλου. Λένε ὅτι εἶναι ἀρετὴ νὰ φοβάσαι. Λένε ὅτι εἶναι ἀσέβεια καὶ πειράζεις τὸν Θεό ἄν ἔχεις ἐμπιστοσύνη στὸν Θεό. Ἀνακαλύπτουν νέες ἀρετὲς καὶ νέες ἁμαρτίες, δηλαδὴ φτιάχνουν νέα πίστι, ἄρα νέα ἐκκλησία. Ὅταν λέει ὁ Μεσσηνίας ὅτι «τὸ νὰ μὴν ἐμβολιαστῇς εἶναι ἁμαρτία» ἄρα τὸ νὰ ἐμβολιαστῇς εἶναι ἀρετή, τί ἄλλο κάνει;  Καὶ βλέπουμε ἀνθρώπους χωρὶς τὴν γνώσι τοῦ Θεοῦ νὰ ἀγωνίζονται, νὰ παλεύουν, νὰ ἀψηφοῦν τοὺς κινδύνους καὶ νὰ ἀποροῦν πῶς ἐμεῖς οἱ χριστιανοὶ ἔχουμε φτάσει σ᾿ αὐτὸ τὸ σημεῖο δουλικότητος. Ὁ βουδιστὴς Μπαγκντί, ὁ γνωστὸς γιατρός, κλαίει καὶ ἀπορεῖ πῶς ἐμεῖς, οἱ ὀρθόδοξοι ἕλληνες, ποὺ ἔχωμε Θεὸ καὶ ἁγίους ποὺ κάνουν θαύματα φτάσαμε σὲ αὐτὸ κατάντημα. Αὐτὸ καὶ μόνο φτάνει γιὰ νὰ μᾶς κρίνει ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ.

Ὅποιος θέλει νὰ ἔχει ἀποτέλεσμα ἡ πίστις του δὲν προσέρχεται στὸ Θεὸ μαλακιζόμενος, οὔτε μὲ χασμουρητά, οὔτε ἀμελὴς καὶ χαλαρὸς, οὔτε νὰ ξύνεται, οὔτε ἐν ἀκηδία.

«Οὕτως ὁ βουλόμενος ἀνύσαι (=τελεσφορῶ, φέρω ἀποτέλεσμα) προσέρχεται τῷ Θεῷ, οὐ μαλακιζόμενος οὐδὲ χασμώμενος οὐδὲ ἐκλελυμένος (=χαλαρός, ἀμελής) οὐδὲ κνώμενος οὐδὲ ἀκηδιῶν». ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ PG 62,173

Ἄς μὴν ἀράζουμε, καλοί μου ἄνθρωποι. Δὲν γίνεται νὰ πετύχουμε τὴν βασιλεία τῶν οὐρανῶν ραθυμοῦντες, τρυφῶντες καὶ μαλακιζόμενοι.

«Μὴ τοίνυν καθεύδωμεν, ἀγαπητοί· οὐ γὰρ ἔστιν, οὐκ ἔστι ῥᾳθυμοῦντα τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν ἐπιτυχεῖν, οὐδὲ τρυφῶντας καὶ μαλακιζομένους». ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ PG 61,366

Ἐμεῖς βέβαια, καλοπερνοῦμε καὶ τρῶμε καὶ μεθοκοποῦμε καὶ γιὰ μὲν ὅτιδήποτε ἐξωτερικὸ χτυπιόμαστε καὶ κοπιοῦμε (συσίτια, φιέστες, μάσκες, ἐμβόλια) γιὰ ὅσα ὅμως ἀφοροῦν τὸν οὐρανό μαλακιζόμαστε.

«Ἡμεῖς δὲ καὶ τρυφῶμεν καὶ γαστριζόμεθα καὶ μεθύομεν, καὶ ὑπὲρ μὲν τῶν ἔξω κοπτόμεθα πραγμάτων, ἐν δὲ τοῖς τοῦ οὐρανοῦ μαλακιζόμεθα». ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ PG 55,204

Ἀκοὺς τώρα ἐπισκόπους καὶ πνευματικοὺς νὰ λένε ὅτι μέγιστον ἀγαθὀν εἶναι ἡ ὑγεία!!! Κλείνουν τὶς ἐκκλησίες γιὰ μὴν μπεῖ ὁ λαὸς καὶ μολυνθῇ!!! Θεωροῦν τὴν ἀρρώστια κάτι τὸ φοβερὸ καὶ τὸν θάνατο τὸν νομίζουν φρικτὸ πράγμα. Ἡ καλοπέρασι καὶ ἡ ἄνεσι εἶναι ἡ αἰτία. Ἔχουμε πάθει αὐτὸ ποὺ παθαίνουν τὰ πουλάκια  ὅταν φοβοῦνται καὶ εἶναι ἄτολμα καὶ θέλουν νὰ μείνουν γιὰ πάντα στὴν φωλιά, δηλαδὴ μαλακίζονται, λέγει ὁ ἅγιος Ἰωάννης. Φωλιά εἶναι ὁ παρὼν βίος. Καὶ μένουμε κολλημένοι στὸν παρόντα βίο, ποιοί; Αὐτοὶ ποὺ ἔχουν κληθῇ γιὰ τὴν βασιλεία τῶν οὐρανῶν. Ποὺ ἔπρεπε νὰ ὑπομένουμε χιλιάδες θανάτους τὴν ἡμέρα… Ἀλλὰ ἐμεῖς… Φιλοσώματοι, λέγει ὁ ἅγιος. Μαλακισμένοι, φιλοτομαριστὲς….

«Τί λέγεις, ἄνθρωπε; εἰς βασιλείαν κέκλησαι, εἰς βασιλείαν Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, καὶ χάσμης πληροῦσαι, καὶ κνᾶσαι, καὶ ναρκᾷς; Εἰ γὰρ εἰς μυρίους θανάτους πηδῆσαι ἑκάστης τῆς ἡμέρας ἔδει, οὐ πάντα ἐχρῆν ὑπομεῖναι; Ἀλλ' ὑπὲρ μὲν ἀρχῆς πᾶν ὁτιοῦν ποιεῖς, τῆς δὲ βασιλείας μέλλων κοινωνεῖν τῆς τοῦ Μονογενοῦς, οὐ καθάλλῃ (=ὁρμῶ)  κατὰ μυρίων ξιφῶν, οὐκ ἐμπηδᾷς εἰς πῦρ; Καὶ οὔπω τοῦτο δεινὸν, ἀλλ' ὅτι καὶ μέλλων ἀπιέναι θρηνεῖς, καὶ ἐμφιλοχωρεῖς τοῖς ἐνταῦθα φιλοσώματος ὤν. Τί δὴ τοῦτο; καὶ τὸν θάνατον φρικτὸν πρᾶγμα εἶναι νομίζεις; Ἡ τρυφὴ τούτων αἰτία, ἡ ἄνεσις· ἐπεὶ ὅγε κατάπικρον βίον ζῶν, καὶ πτερωθῆναι ἕλοιτο ἂν καὶ ἀπαλλαγῆναι ἐντεῦθεν. Νῦν δὲ ταὐτὸν πάσχομεν, οἷον οἱ νεοττοὶ μαλακισθέντες, διαπαντὸς ἐπὶ τῆς καλιᾶς μένειν ἐθέλοντες. Ἀλλ' ὅσῳπερ ἂν μένωμεν, τοσούτῳ ἐσόμεθα ἀσθενέστεροι. Καλιὰ γὰρ ὁ παρὼν βίος ἐστὶν»  ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ PG 62,314

Μὲ τὴν «ὑπακοὴ» οἱ πνευματικοὶ θέλουν νὰ κρατήσουν τοὺς ἀνθρώπους στὴν «φωλίτσα». Στὸν παρόντα βίο. Στὸ χῶμα, στὴ γῆ. «Ἐταπείνωσεν εἰς γῆν τὴν ζωὴν μου» (Ψαλμ. 142) Ἐκεὶ. Ταπεινωμένοι στὴ γῆ. Νεοττοὶ μαλακισθέντες, διαπαντὸς ἐπὶ τῆς καλιᾶς μένειν ἐθέλοντες. Βάλτε «μασκοῦλες» κἄντε «ἐμβόλια». Τὰ ἴδια δὲν λέει καὶ ὁ ἅγιος Παΐσιος, ποὺ ἔβλεπε ἀπὸ τότε τί συμβαίνει καὶ τί ἔρχεται;

«Δυστυχῶς, καὶ πάλι ὁρισμένοι «Γνωστικοὶ» φασκιώνουν τὰ πνευματικά τους τέκνα σὰν τὰ μωρά, δῆθεν γιὰ νὰ μὴ στενοχωριοῦνται. «Δὲν πειράζει αὐτό· δὲν εἶναι τίποτε. Ἀρκεῖ ἐσωτερικὰ νὰ πιστεύετε»! ΑΓ. ΠΑΪΣΙΟΥ ΛΟΓΟΙ. Σουρωτή 1999. Τομ. Β΄ ΣΕΛ. 191

Κάποιοι λαμπροὶ πνευματικοί μας προτρέπουν τοὺς ἀνθρώπους νὰ ἐμβολιαστοῦν λέγοντας ὅτι «Θὰ εὐλογήσουμε τὰ ἐμβόλια καὶ θὰ ἐξουδετερωθοῦν οἱ πιθανὲς κακὲς συνέπειες»!!! Ἄν ἔχουν τέτοια πεποίθησι γιὰ τὶς εὐλογίες τους, γιατὶ δὲν εὐλόγησαν τόσον καιρό καὶ τοὺς ναοὺς καὶ τοὺς πιστοὺς καὶ ἀλλήλους παρὰ κατήντησαν οἱ ναοὶ μὲ κορδελάκια σὰν ἐργοτάξια καὶ οἱ πιστοὶ καὶ οἱ ἴδιοι σὰν κλόουν;

Οἱ κήρυκες τῆς ὑποτέλειας στὶς ἐλεεινὲς μαριονέτες τῆς ἐξουσίας , οἱ ὄντως μαλακισθέντες ριψάσπιδες, δὲν καταλαβαίνουν ὅτι ἔτσι δὲν σώζεται ὁ ἄνθρωπος, δὲν λάμβάνει τὸν στέφανο τῆς ζωῆς, ἀλλὰ ξεφτιλίζεται;

«Γίνου φησὶν πιστὸς ἄχρι θανάτου καὶ δώσω σοι τὸν στέφανον τῆς ζωῆς. ἀληθὲς τοῦτο· καὶ γὰρ εἴρηται ὁ ὑπομείνας εἰς τέλος, οὗτος σωθήσεται, οὐ μὴν ὁ ῥίψασπις καὶ πρὸς τοὺς ἀγῶνας μαλακισθείς».   ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΟΣ, ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΙΩΑΝΝΟΥ ( στὸ TLG. Hoskier, H.C. (Ed) Ann Arbor: University of Michigan Press, 1928 σελ51)

 Δὲν καταλαβαίνουν ὅτι ὁ διάβολος ἐργάζεται κατ᾿ αὐτὸν τὸν τρόπο γιὰ νὰ κόψῃ τὸν ἄνθρωπο ἀπὸ τὴν ἀσφαλὴ ἄγκυρα, τὴν ἐλπίδα στὸ Θεό, καὶ τὸν κάνει νὰ πιστέψῃ σὲ ἐπιστήμονες γήϊνους (καὶ μακάρι νἄταν καὶ ἐπιστήμονες, τίμιοι μὲ τὴν ἐπιστήμη καὶ τὴν ἀποστολή τους) σὲ «εἰδικοὺς», σὲ μάσκες καὶ ἐμβόλια; Ὅποιος μαλακισθῇ ἀκούγοντας τοὺς ψευδοπνευματικοὺς καὶ ἀφήσῃ τὴν ἱερὴ ἄγκυρα τῆς πίστεως θὰ καταπέσῃ καὶ θὰ πνιγῇ καὶ θὰ φτάσῃ στὴν ἄβυσσο τῆς κακίας.

«Διὰ γὰρ τοῦτο ὁ διάβολος ἡμᾶς εἰς τοὺς τῆς ἀπογνώσεως ἐμβάλλει λογισμούς, ἵνα ἐκκόψῃ τὴν ἐλπίδα τὴν πρὸς τὸν θεόν, τὴν ἄγκυραν τὴν ἀσφαλῆ, ... Ἂν οὖν τις μεταξὺ μαλακισθεὶς ἀφῇ τὴν ἄγκυραν ταύτην τὴν ἱεράν, κατέπεσέ τε εὐθέως καὶ ἀπεπνίγη, εἰς τὴν ἄβυσσον τῆς κακίας ἐλθών». ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ (TLG Ad Theodorum lapsum (lib. 1) A Théodore, Dumortier, J. (Ed) Paris: Cerf, 1966, Sect 2)

διάβολος ὡς σοφὸ πνεῦμα, μὲ πείρα αἰώνων,  γνωρίζει ὅτι ὅποιος ἔχει πραγματικὴ πίστι στὸ Θεὸ οὔτε σαλεύεται, οὔτε κολλᾶ στὰ παρόντα. Δὲν μαλακίζεται μὲ τὰ παρόντα, καὶ οὔτε πόλεμοι, οὔτε σεισμοὶ, οὔτε βάρβαροι, οὔτε θανατηφόρες ἀρρώστιες, οὔτε δικαστές οὔτε ὅτιδήποτε ἄλλο τὸν κλωνίζει. Γι᾿ αὐτὸ φροντίζει νὰ ἀφήσουν οἱ ἄνθρωποι αὐτὴ τὴν ἱερὴ ἄγκυρα τῆς πίστεως. Καὶ βάζει τοὺς κληρικοὺς μαζὶ μὲ τοὺς ἄρχοντες νὰ ἐπιτελέσουν τὸ πρόσταγμαΔημάρχους ἱστᾶ, ἐπιτελεῖν τὸ πρόσταγμα». Ἅγιος Ἐφραίμ Σῦρος):

«Καὶ πῶς οὐ φοβηθήσεται ( ἄνθρωπος πιστός); Κἂν πόλεμον ἴδῃ προσιόντα, κἂν σεισμὸν τὰς πόλεις καταλύοντα, κἂν λῃστὰς καὶ τοιχωρύχους τὰ πάντα ὑφαιρουμένους, κἂν βαρβάρους ἐπιτρέχοντας, κἂν νόσον θάνατον ἀπειλοῦσαν, κἂν δικαστοῦ θυμὸν, κἂν ὁτιοῦν ἕτερον,... Οὐδέν ἐστι τὸ παρασαλεῦον αὐτὸν, καὶ τοῖς παροῦσι προσηλοῦν, ἀλλ' ὅλος δι' ὅλου πρὸς τὸν Θεὸν ἀνατέταται, καὶ τὴν ἐλπίδα ἀναμένει ἐκείνην, καὶ πέπηγε τῇ προσδοκίᾳ ταύτῃ διηνεκῶς ἐρηρεισμένος, καὶ οὐδενὶ τῶν παρόντων μαλακιζόμενος, περισπώμενος. Τοιαῦται γὰρ αἱ τῶν πραγμάτων φροντίδες σχίζουσι τὴν διάνοιαν, καὶ διατέμνουσι τὴν γνώμην» ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ PG 55,297

Ξέρει ὅτι αὐτὲς οἱ φροντίδες καὶ οἱ μέριμνες ὁδηγοῦν στὴν σχιζοφρένεια καὶ κάνουν τὸν ἄνθρωπο νὰ μὴν ἔχει σταθερὴ γνώμη. «Αἱ τῶν πραγμάτων φροντίδες σχίζουσι τὴν διάνοιαν, καὶ διατέμνουσι τὴν γνώμην». Ἐδὼ βρισκόμαστε σήμερα.

Ὅλα αὐτὰ τὰ «βρωμόλογα» περὶ μαλακισμένων κλπ τὰ λέγει Ἰωάννης ποὺ πέθανε στὶς ἐξορίες γιατὶ ἐνοχλοῦσε τὶς ἐξουσίες μὲ τοὺς ἐλέγχους του, καὶ τοὺς κληρικοὺς συνεργάτες τῶν ἐξουσιαστῶν. Ἡ ἐκλησία ὅμως τὸν ὀνομάζει Χρυσόστομο καὶ τὰ λόγια του τὰ χαρακτηρίζει «ἀφιλαργυρίας θησαυρούς». Οἱ σημερινοὶ διάδοχοί του στὸν θρόνο του σκέπτονται καὶ ἐνεργοῦν ὅπως αὐτός; «Δὲν κινδυνεῦει ἡ πίστις» λένε «ἀλλὰ οἱ πιστοί». Καὶ τὴν φωνή τους τὴν πολλαπλασιάζουν χιλιάδες στόματα ποιμένων, τῆς ἰδίας ποιότητος. Καὶ ἡ πίστις κινδυνεῦει καὶ χάνεται, καὶ οἱ πιστοὶ ὁμοίως. Καὶ μάλιστα ὄχι μόνον κατὰ τὴν παροῦσα ζωὴ νὰ ὑποφέρουν ἤ καὶ νὰ τὴν ἀπολέσουν -ὡς πειραματόζωα γιὰ ἀμφιβόλου ποιότητος ἐμβόλια- ἀλλὰ καὶ τὴν αἰώνιο, ὡς ἀπομακρυνθέντες ἀπὸ τὴν πίστι.

Ἴσως βοηθηθοῦν κάπως οἱ σκανδαλισθέντες ἀδελφοὶ, ἀπὸ τὰ λόγια καὶ τὸν τρόπο σκέψεως τῶν ἁγίων μας. Μακάρι νὰ καταλάβουμε ὅτι στὰ λόγια καὶ τὸ παράδειγμά τους εἶναι ἡ σιγουρά καὶ ὄχι στὶς ἀποφάσεις ἀνθρώπων ποὺ ἀνεξαρτήτως τῆς θέσεως τους ἐντὸς τῆς Ἐκκλησίας ὁ λόγος καὶ οἱ πράξεις τους ἐνάντιώνονται στοὺς ἁγίους  πατέρες.

Ὑλικὸ γιὰ προβληματισμό προσφέρουμε σὲ ὅποιον ἐνδιαφέρεται.

Γεώργιος Κ. Τζανάκης.  Ἀκρωτήρι Χανίων. 14/7/2021