Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2014

Ο ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΗΝ ΜΟΣΧΑ ΚΑΤΕΡΕΥΣΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΡΙΤΗ ΕΚΡΗΞΗ - ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΤΩΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΦΟΒΕΡΑ ΒΙΝΤΕΟ

Ό ναός, λες καί δεν πίστευε ότι τον κατεδαφίζουν, στεκόταν ακόμη έκεί καί μόνο έπειτα από την τρίτη έκρηξη κατέρ­ρευσε. Αυτό πού χρειάστηκε 45 χρόνια για να χτιστεί, καταστράφηκε μέσα σε μία μόνο μέρα. Μέρος από τα μάρμαρα του ναού χρησιμοποιήθηκε για τη διακόσμη­ση σε μερικές στάσεις του μοσχοβίτικου μετρό.
Στό μέρος οπού βρισκόταν, τίποτα τε­λικά δέ στάθηκε δυνατό να χτιστεί. «Ό Θεός τιμώρησε» έλεγαν οι πιστοί...
Ο ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΗΝ ΜΟΣΧΑ ΚΑΤΕΡΕΥΣΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΡΙΤΗ ΕΚΡΗΞΗ 
- ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΤΩΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΏΝ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ  ΔΕΙΤΕ ΤΑ  ΦΟΒΕΡΑ ΒΙΝΤΕΟ

Βγαίνοντας από τη στάση μετρό «Βιβλιοθήκη Λένιν», βρίσκεσαι ήδη στην καρδιά της Μόσχας. Στό μουντό χειμωνιάτικο πρωϊνό, εκείνο πού αμέσως αποσπά την προσοχή δεσπό­ζοντας ψηλά, λίγο πιο μακριά καί πίσω από το γκρίζο καί απρόσωπο κτήριο της «Βιβλιοθήκης Λένιν», είναι ό μεγάλος χρυσαφένιος τρούλλος του ναού του Χρίστου Σωτήρα. Εκατό μέτρα πάνω από τή γη, ξεχωρίζει επιβλητικά μέσα στον βαρύ καί άχρωμο ουρανό της ρω­σικής πρωτεύουσας. Σάν να θυμίζει ότι υπάρχει χρώμα καί υπάρχει χαρά, ακόμα καί στη σκοτεινιά. Σέ αντίθεση από τα περισσότερα μνημεία της Μόσχας, όπως για παράδειγμα οί εκκλησίες του Κρεμλί­νου, ό ναός του Χρίστου Σωτήρα εΐναι πολύ νέος, καθώς ή ανέγερση του τελείω­σε μόλις το 1997. Ή Ιστορία του όμως εΐναι πολύ μεγαλύτερη καί ξεκινάει στις αρχές του 19ου αιώνα.όταν στη θέση του σημερινού ναού βρισκόταν ένας άλλος, ό όποιος έφερε το ίδιο όνομα.
Εικόνα 26 34 961
Το 1812 ό Ναπολέων Βοναπάρτης εισέβαλε οτή Ρωσία καί τότε ό αυτοκρά­τορας Αλέξανδρος ό Πρώτος αποφάσισε ότι αν οί Ρώσοι νικήσουν καί ελευθερω­θούν, θα χτίσει στη Μόσχα ένα μεγαλο­πρεπή ναό στη μνήμη των πεσόντων στον «Πατριωτικό πόλεμο». Αργότερα, ό αδελφός του αυτοκράτορας Νικόλαος ό Πρώτος καθόρισε το σημείο ανέγερσης του ναού στο κέντρο της Μόσχας, λίγο πιο μακριά από το Κρεμλίνο. Το σχέδιο της οικοδόμησης ανέλαβε ό αρχιτέκτονας   Κονσταντίν Τόν. Ό ναός χτιζόταν μερι­κές δεκαετίες, από το 1837 έως το 1883. Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθη­καν 40 εκατομμύρια τούβλα, ενώ ή εμφά­νιση του συνδύαζε την παραδοσιακή ρω­σική εκκλησιαστική κατασκευή καί το νε­οκλασικό δυτικό στιλ.
Κατά γενική ομολογία ό ναός του Χρίστου Σωτήρα ήταν εξαιρετικά όμορ­φος, ένα αληθινό έργο τέχνης. Τον στόλισαν οί καλύτεροι ζωγράφοι καί γλύπτες της Ρωσίας. Λευκός, πανηγυρικός, με χρυσό τρούλλο, στεκόταν δίπλα οτίς όχθες του ποταμού Μόσχοβα. Τα σκαλο­πάτια του οδηγούσαν στο νερό. Όρισμένοι υποστηρίζουν ότι ήταν πιο λαμπρός καί μεγαλοπρεπής από τον καθεδρικό ναό του αγίου Ίσαακίου στην Αγία Πε­τρούπολη.
Ό ναός του Χρίστου Σωτήρα ήταν πολύ μεγάλος, μπορούσε να χωρέσει δέ­κα χιλιάδες πιστούς, ενώ ήταν καί το υψηλότερο κτίσμα της Μόσχας, πιο ψηλό καί από το καμπαναριό του Ιβάν του Μεγάλου στο Κρεμλίνο.
Το σημείο στο όποιο χτίστηκε δεν ήταν καί το ιδανικότερο. Ό απλός λαός ονόμαζε αυτό το μέρος «διαβολικό», επειδή υπήρχαν πολλά υπόγεια ρεύματα, το έδαφος ήταν σαθρό, καί μόνο έμπει­ροι μάστορες καί οικοδόμοι θα μπο­ρούσαν να χτίσουν έκεί έναν τέτοιο ναό.
Φωτογραφία 36 από 34 962

ΕΚΘΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΟΠΛΑ ΠΟΥ… ΕΣΦΑΖΑΝ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ


Και όμως έγινε και αυτό στην Τουρκία. Μεγάλη δημόσια έκθεση στην οποία εκθέτουν κάθε λογής όπλα με τα οποία οι Οθωμανοί έσφαζαν στην ιστορική του πορεία τους χριστιανούς, πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στην περιοχή του Beykoz, στην ασιατική ακτή της Κωνσταντινούπολης. Την έκθεση αυτή, όπως αναφέρει και η φιλοκυβερνητική τουρκική εφημερίδα, Yeni Şafak, την οργανώνει ο δήμος του Beykoz σε συνεργασία με την τουρκική βιομηχανία παραγωγής όπλων, Sarsılmaz Silah Sanayi.
 
Στην έκθεση θα εκτεθούν εκτός των άλλων και όλα τα όπλα που χρησιμοποιηθήκαν από την οθωμανική εποχή μέχρι και τους παγκοσμίους πολέμους και με τα οποία οι Τούρκοι διέπρεψαν ιστορικά… σφάζοντας και λεηλατώντας τις περιοχές των Βαλκανίων και της Μικράς Ασίας όπου κατοικούσαν οι χριστιανικοί πληθυσμοί. Έτσι, ιστορικά μαχαίρια, γιαταγάνια, χατζάρες, πάλα και άλλα …πολιτιστικά στοιχεία της οθωμανικής εποχής και όχι μόνο θα εκτίθενται για το… φιλοθεάμων τουρκικό κοινό.

Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2014

ANAΓKH ΠAPPHΣIAΣ


του Λόγω Παρρησίας "Αφορισθέντος" Ομολογητού 
Θεολόγου Νικολάου ᾿Ιω. Σωτηροπούλου

Tὴν 7η Ἰανουαρίου ἡ Ἐκκλησία ἑορταζει τὸν προφήτη καὶ πρόδρομο καὶ βαπτιστὴ Ἰωάννη. Oἱ τρεῖς τίτλοι του δείχνουν τὴ μεγαλωσύνη του. Ὁ ἀρχάγγελος Γαβριὴλ προεῖπε τὴ μεγαλωσύνη του στὸν πατέρα του Zαχαρία: «Ἔσται μέγας ἐνώπιον τοῦ Kυρίου» (Λουκ. α΄ 15).


Πολλοὶ εἶνε μεγάλοι ἐνώπιον τοῦ κόσμου. Ἀλλʼ ἐνώπιον τοῦ Kυρίου πόσοι εἶνε μεγάλοι; Mέγας ὠνομάσθηκε καὶ ἕνας Ἡρώδης, ἀλλʼ ἦταν θηριώδης, ἀλήστου μνήμης ἐγκληματίας. Πραγματικῶς μέγας ὑπῆρξεν ὁ Ἰωάννης, διότι τὴ μεγαλωσύνη του προκήρυξε καὶ διακήρυξε διὰ τοῦ ἀρχαγγέλου ὁ οὐρανός. Kαὶ ὅταν ὁ Ἰωάννης ἐξετέλεσε τὴν ἀποστολή του ὡς προφήτης καὶ πρόδρομος καὶ βαπτιστής, καὶ ἡ κακοήθεια τῶν ἀνθρώπων τὸν ἔκλεισε στὴ φυλακὴ καὶ φαινόταν ἐξουθενωμένος, ὁ Xριστός, ὁ ἐνανθρωπήσας Θεός, ὁ ὁποῖος γνωρίζει ἀκριβῶς τὴν ἀπαξία καὶ τὴν ἀξία καθενός, ἔπλεξε τὸ ἐγκώμιο τοῦ Ἰωάννου καὶ ἐκτὸς ἄλλων ἐγκωμιαστικῶν λόγων εἶπε καὶ τοῦτον: «Ἀμὴν λέγω ὑμῖν, οὐκ ἐγήγερται ἐν γεννητοῖς γυναικῶν μείζων Ἰωάν νου τοῦ βαπτιστοῦ» (Mατθ. ια΄ 11). Ἀλήθεια σᾶς λέγω, γυναῖκα δὲν γέν νησε ἄνδρα μεγαλύτερο ἀπὸ τὸν Ἰωάννη τὸν βαπτιστή. Mέχρι τὴν ἐποχὴ τοῦ Xριστοῦ ὁ μεγαλύτερος ἀπὸ τοὺς ἄνδρες εἶνε ὁ Ἰωάννης.


Ὁ Ἰωάννης εἶνε μέγας, ὁ μεγαλύτερος μέχρι τὴν ἐποχὴ τοῦ Xριστοῦ, γιὰ πολλοὺς λόγους. Ἀπὸ τοὺς πολλοὺς δὲ λόγους ἀναφέρουμε ἐδῶ ἕνα, τὴν παρρησία του. Ἀπὸ τὶς πολλὲς καὶ μεγάλες ἀρετές του ἐπιλέγουμε τὴν παρρησία, διότι αὐτὴ ζητεῖται περισσότερο στὴν ἐποχή μας, ἰδίως ἀπὸ ἐκ προσώπους τῆς Ἐκκλησίας, καὶ αὐτὴ σπανίζει περισσότερο, καὶ γιʼ αὐτὸ πολλὲς μάχες τῆς Ἐκκλησίας χάνονται. Xάνονται ἢ μὲ τὴν ἔν νοια, ὅτι δὲν δίνονται, ἢ μὲ τὴν ἔννοια, ὅτι δίνονται ἀτόνως καὶ ἀποτυγχάνουν.

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΤΟ ΔΟΥΜΕ


ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΙΝΤΕΟ


Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2014

ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΗΣ ΒΑΠΤΙΣΗΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ

 

     Τα Άγια Θεοφάνεια είναι μία από τις μεγαλύτερες εορτές της Χριστιανοσύνης. Εορτάζεται το γεγονός της Βαπτίσεως του Κυρίου στα Ιορδάνια νάματα και ταυτόχρονα φανερώνεται η Τριαδική Θεότητα στον κόσμο.
   Η σπουδαιότητα της εορτής φαίνεται από τις ιστορικές μαρτυρίες που αναφέρουν ότι μετά το Πάσχα, η εορτή των Θεοφανίων είναι η αρχαιότερη χριστιανική εορτή.
    Το γεγονός της Βαπτίσεως έχει τεράστια θεολογική σημασία. Ο αγιογράφος κατάφερε να αποτυπώσει με τα χρώματα αυτό το πλούσιο σε νοήματα γεγονός.
     Ο Χριστός βρίσκεται μεταξύ ψηλών βράχων, που σμίγουν και σχηματίζουν «κλεισούραν». Τα νερά, που δεν είναι αγιασμένα, μας θυμίζουν την εικόνα του θανάτου – κατακλυσμού. Ο συμβολισμός των βράχων της εικόνας της γεννήσεως συνεχίζεται στην εικόνα των Θεοφανίων και καταλήγει στην εικόνα της καθόδου του Χριστού στον Άδη. Η εικόνα της βαπτίσεως παρουσιάζει τον Ιησού να εισέρχεται στα νερά, στον υγρό τάφο. Ο Άδης έχει την μορφή ενός σκοτεινού σπηλαίου, που περιέχει όλο το σώμα του Κυρίου, δείχνοντας την προκάθοδο Του στον Άδη, για να διαλύσει το δυνατό του κόσμου τούτου. Όπως αναφέρει και ο άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων, ο Ιησούς «Καταβάς ἐν ὕδασιν ἔδησε τόν ἰσχυρόν».

ΕΝ ΙΟΡΔΑΝΗ - ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ


ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ




 
Τα Αγία Θεοφάνεια είναι μία από τις αρχαιότερες εορτές της εκκλησίας μας η οποία θεσπίσθηκε το 2ο αιώνα μ.Χ. και αναφέρεται στη φανέρωση της Αγίας Τριάδας κατά τη βάπτιση του Ιησού Χριστού. Η ιστορία της βάπτισης έχει ως εξής: Μετά από θεία εντολή ο Ιωάννης ο Πρόδρομος εγκατέλειψε την ερημική ζωή και ήλθε στον Ιορδάνη ποταμό όπου κήρυττε και βάπτιζε. Εκεί παρουσιάσθηκε κάποια ημέρα ο Ιησούς και ζήτησε να βαπτισθεί. Ο Ιωάννης, αν και το Άγιο Πνεύμα τον είχε πληροφορήσει ποιος ήταν εκείνος που του ζητούσε να βαπτισθεί, στην αρχή αρνείται να τον βαπτίσει ισχυριζόμενος ότι ο ίδιος έχει ανάγκη να βαπτισθεί από Εκείνον. Ο Ιησούς όμως του εξήγησε ότι αυτό ήταν το θέλημα του Θεού και τον έπεισε να τον βαπτίσει. Και τότε μπροστά στα έκπληκτα μάτια των θεατών διαδραματίσθηκε μία μοναδική και μεγαλειώδης σκηνή, όταν με την μορφή ενός περιστεριού κατήλθε το Άγιο Πνεύμα και κάθισε επάνω στο βαπτιζόμενο Ιησού, ενώ συγχρόνως ακούσθηκε από τον ουρανό η φωνή του Θεού η οποία έλεγε: «Ούτος εστίν ο Υιός μου ο αγαπητός, εν ω ευδόκησα» («Αυτός είναι ο αγαπημένος μου Υιός, αυτός είναι ο εκλεκτός μου»).
Από τότε και το Βάπτισμα των χριστιανών, δεν είναι «εν ύδατι», όπως το βάπτισμα «μετανοίας» του Ιωάννη, αλλά «εν Πνεύματι Αγίω». Ο Κύριος με το να βαπτιστεί αγίασε το νερό, το έκανε νερό αγιασμού και συμφιλίωσης με το Θεό. Έτσι η Βάπτιση του Κυρίου άνοιξε τη θύρα του Μυστηρίου του Βαπτίσματος. Με την καθαρτική χάρη του αγίου Βαπτίσματος ο παλαιός αμαρτωλός άνθρωπος ανακαινίζεται και με την τήρηση των θείων εντολών γίνεται κληρονόμος της βασιλείας των ουρανών.

Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2014

ΣΥΡΙΑ: ΑΠΟΚΕΦΑΛΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΜΑΣΤΙΓΩΣΕΙΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ (Βίντεο)

ΣΥΡΙΑ: ΑΠΟΚΕΦΑΛΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΜΑΣΤΙΓΩΣΕΙΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ,  ΘΑΥΜΑΣΤΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΠΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ  ΕΝΩ  ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΊ ΤΑΓΟΙ ΣΙΩΠΟΥΝ !!! (Βίντεο)



αποκεφαλισμός στρατιώτ στη Μααλούλα
Αποκεφαλισμός στρατιώτη στη Μααλούλα
Βρυξέλλες, Δ.Πορφύρης/Π.Σταφυλά
Εικόνες φρίκης από τον αποκεφαλισμό και τα βασανιστήρια διαπόμπευσης ενός νεαρού στρατιώτη στην ιστορική κωμόπολη της Μααλούλα λίκνο του χριστιανισμού δημοσιεύει το maloula.org. Αυτή η βάναυση και απάνθρωπη συμπεριφορά αποτελεί πλέον καθημερινότητα σε περιοχές που ελέγχουν οι ισλαμιστές  στη Συρία.  Η βαρβαρότητα όμως έχει και άλλες πτυχές.  Στο Χαλέπι, πολίτες συλλαμβάνονται και υποβάλλονται σε δημόσιους εξευτελισμούς όπως μαστίγωμα από τους ισλαμιστές αντάρτες της “Ahrar Ash Sham” γιατί δε σεβάστηκαν τις ώρες προσευχής την Παρασκευή. Τους προσάπτουν ότι διατήρησαν τα καταστήματά τους ανοικτά κατά τις προβλεπόμενες ώρες συγκέντρωσης στο τζαμί. Ολόκληρο το βίντεο με τις σκηνές του ιδιότυπου σωφρονισμού αναρτήθηκε σε φιλοτζιχαντιστικούς λογαριασμούς:


Το δημόσιο μαστίγωμα των παραβατών της προσευχής  στο Χαλεπι
Το δημόσιο μαστίγωμα των παραβατών της προσευχής στο Χαλέπι
Σε εκτενές του δημοσίευμα το mondialisation.ca επανέρχεται στην σφαγή μιας εκατοντάδας πολιτών σε μια άλλη πόλη την Adra που συντελέσθηκε στα μέσα Δεκεμβρίου με σεχταριστικά κριτήρια.«Άλλους τους αποκεφάλισαν μπροστά στα παιδιά τους” καταγγέλει ένας από τους διασωθέντες στο ρεπορτάζ.Η Pravda 02.01.13 αναφερόμενη στην ίδια τραγωδία περιγράφει σκηνές ανείπωτης φρίκης “πολλοί αποκεφαλίσθηκαν ….σώματα κοριτσιών που βιάσθηκαν και αποκεφαλίσθηκαν ή αποκεφαλίσθηκαν και έπειτα κακοποιήθηκαν…ακρωτηριασμένα διάσπαρτα στους δρόμους….κεφάλια παντού σε δρόμους και σε δέντρα”.

   Μεταξύ 30.12.13 και 01.01.14 οι κυβερνητικές δυνάμεις ολοκλήρωσαν με επιτυχία μια γιγαντιαία επιχείρηση απεγκλωβισμού του πληθυσμού της ίδιας μαρτυρικής πόλης.Εκκενώθηκε το μεγαλύτερο μέρος της  αφού από τους 20.000 κατοίκους απομακρύνθηκαν οι 11.000. Οι παρακάτω φωτο είναι από την εκκένωση της πόλης Adra όπως δημοσιεύθηκαν στο πρακτορείο SANA.
     1544517_645971745449347_355071055_n1560487_645089515537570_101890885_n1533844_645089765537545_421408704_n1502567_645089208870934_1343340127_n
pentapostagma.gr

ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΑΣ ΒΙΝΤΕΟ


Λόγος στην παραμονή των Φώτων. (Αγ. Θεοδώρου του Στουδίτου)

 Αγ. Θεοδώρου του Στουδίτου
Αλλά τί να πούμε και για τον προερχόμενον από την έρημον Ιωάννη, το παράδοξο αυτό και πολυπόθητο για τους Ισραηλίτες θέαμα, τον άγγελο του Θεού, ο οποίος χειροτονήθηκε απόστολος πριν τους Αποστόλους; Όμως ένας τόσο μεγάλος Βασιλιάς τέτοιο στρατιώτη έπρεπε να έχει, αυτόν τον τόσο μεγάλο Προφήτη, ο μέγιστος Αρχιερεύς. Και ας κατανοήσουμε ποιό και πόσο μεγάλο μυστήριο έχουμε ενώπιον μας: επειδή ήταν ανάρμοστο, ενώ παρευρίσκεται ο νυμφαγωγός, να απουσιάζει ο νυμφίος, και ενώ η φωνή αναβοά, να μην ακούεται ο Λόγος, τί γίνεται, πώς τα οικονόμησε ο Θεός; Συστέλλεται κάπως στην αφάνεια ο Ιωάννης από τη βρεφική ακόμη ηλικία, ζώντας υπερφυσικά σαν κάποιος «λύχνος υπό μόδιον (κάδο)» μέσα στην έρημο· και εκεί ακούει θείες φωνές και αξιώνεται να δει θείες οπτασίες· μυσταγωγείται στα απόρρητα και διδάσκεται, όπως τότε που ήταν ακόμη έμβρυο, ποιός είναι ο Ιησούς, ότι δηλαδή είναι Υιός Θεού, και ότι εκείνος στον οποίο θα δει την πνευματοειδή περιστερά να «καταβή και να μείνη επ’ αυτόν, ούτος είναι ο βαπτίσων (που θα βαπτίσει) εν Πνεύματι Αγίω».

Η ΑΝΑΡΜΟΣΤΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ – ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΙΔΟΥΣ- ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΜΟΔΑ, UNISEX (ένα παγκοσμιοποιημένο φύλο)!

ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΜΟΔΑ, UNISEX (ένα παγκοσμιοποιημένο φύλο)!

http://www.pinnokio.gr/Uploads/Articles/H-EKPLHKTIKH-KOILADA-TWN-KRINWN/ArticleImage_98494-jpg.xpng?p=98494&w=330
 «καί περί ἐνδύματος τί μεριμνᾶτε; καταμάθετε τά κρίνα τοῦ ἀγροῦ πῶς αὐξάνει· οὖ κοπιᾶ ούδέ νήθει· λέγω δέ ὑμῖν ὅτι οὐδέ Σολομών ἐν πάσῃ τῆ δόξῃ αὐτοῦ περιεβάλετο ὡς ἕν τούτων»

( Ματθ. ΣΤ’, 28.29 )
Ἡ Ν.Τ.Π. ( Νέα Τάξη Πραγμάτων ), δέν θά μποροῦσε νά ἀπέχει ἀπό τόν τρόπο ἔνδυσης καί ἐμφάνισης γενικότερα τῶν ἀνθρώπων. Ἡ εἰκόνα ἰσοῦται μέ χίλιες λέξεις, ὅπως λένε οἱ Ἰάπωνες. Καί βέβαια, οἱ ἐπιστημονικές ἔρευνες ἀπέδειξαν πώς ἡ συντριπτική πλειοψηφία τῶν ἀνθρώπων ἀνήκουν στούς ὀπτικούς τύπους,  δηλαδή σέ αὐτούς πού ἡ ἀντίληψή τους λειτουργεῖ περισσότερο μέ τήν ὅραση.

TO TAMA TOY EΘNOYΣ ΠAPAMENEI ANEKΠΛHPΩTO…


του Ομολογητου Θεολογου Νικολαου Σωτηροπουλου
  


 Ἀπὸ ἕνα ἢ δύο πρόσωπα διαδίδεται ὁ ἰσχυρισμός, ὅτι ὁ πατὴρ Πορφύριος, ὁ προσφάτως ἀναγνωρισθεὶς ἐπισήμως ἅγιος, μεγάλος χαρισματοῦχος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, πραγματοποίησε τὸ Tάμα τοῦ Ἔθνους μὲ τὴν ἀνέγερσι στὸ μοναστῆρι του στὸ Mήλεσι Ἀττικῆς ἱεροῦ ναοῦ τῆς Mεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος Xριστοῦ.

   Ἀλλ' ἱεροὶ ναοὶ τῆς Mεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος Xριστοῦ ὑπάρχουν πολλοί, σὲ διαφόρους τόπους τῆς Ἑλλάδος, καὶ κανεὶς δὲν δύναται νὰ θεωρηθῇ ὡς ἐκπλήρωσι τοῦ Tάματος τοῦ Ἔθνους, οὔτε δηλαδὴ ὁ ναὸς τοῦ πατρὸς Πορφυρίου, κτισμένος σ' ἕνα ἐρημικὸ τόπο ὡς ναὸς τοῦ μοναστηριοῦ του. Tὸ Tάμα τοῦ Ἔθνους εἶνε πολὺ μεγάλη καὶ ἐξαιρετικὴ ὑπόθεσι. Δὲν εἶνε ὑπόθεσι ἑνὸς ἢ ὀλίγων προσώπων, ἀλλ' εἶνε ὑπόθεσι τοῦ Ἔθνους γιὰ τὴν ἀπελευθέρωσί του μὲ τὴ δύναμι τοῦ Xριστοῦ ἀπὸ τὴν Ὀθωμανικὴ δουλεία καὶ τυραννία αἰώνων. Ἐπίσης ὁ ναὸς τοῦ Tάματος τοῦ Ἔθνους πρέπει νὰ διακρίνεται τῶν ἄλλων ναῶν σὲ μεγαλεῖο, νὰ εἶνε περικαλλέστατος, καὶ νὰ εἶνε κτισμένος σὲ περίοπτη θέσι τῆς Πρωτευούσης τοῦ Ἔθνους, τῶν Ἀθηνῶν, καὶ ὄχι μακρὰν τῆς Πρωτευούσης σὲ ἐρημικὸ τόπο. Ὁ περίφημος ναὸς τοῦ Ἰσραηλιτικοῦ Ἔθνους, ὁ ναὸς τοῦ Σολομῶντος, κτίσθηκε μὲ τὰ πολυτιμότερα ὑλικὰ στὴν πρωτεύουσα αὐτοῦ τοῦ Ἔθνους, τὴν Ἱερουσαλήμ. Kαὶ ὁ περιφημότερος ναὸς τοῦ Bυζαντίου, ὁ ναὸς τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίας, κτίσθηκε στὴν Πρωτεύουσα τοῦ Bυζαντίου, τὴν Kωνσταντινούπολι.

«Πότε ὑπακούουμε στὸν ἐπίσκοπο;" Παραδείγματα απομάκρυνσεις από αιρετικούς και ψευδοποιμένες. Ομιλία Καντιώτη



Η  ΑΓΙΑ  ΑΝΥΠΑΚΟΗ  ΚΑΙ  Η  ΚΑΚΗ  ΥΠΑΚΟΗ
ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ

ΤΗΣ ΠΑΝΑΡΕΣΕΩΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ





«Πότε  ὑπακούουμε
στὸν ἐπίσκοπο


Ὁμιλία  Αὐγουστίνου  Καντιώτη


σοι ἔχουν δισταγμοὺς γιὰ τὴν στάση μας ἀπέναντι στοὺς ἀνυπάκουους πρὸς τὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ Ἱ. Παράδοση Ἐπισκόπους, γιὰ τὴν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας ὅτι πρέπει νὰ ἀπομακρυνόμαστε ἀπὸ αὐτούς, δηλ. νὰ ἀποτειχιζόμαστε, ἂς ἀκούσουν αὐτὴν τὴν ὁμιλία τοῦ μακαριστοῦ καὶ ἀσυμβίβαστου Ἐπισκόπου Αὐγουστίνου Καντιώτη.






Ὁ «Καντιώτης», πρὶν ἀπὸ δεκαετίες, χωρὶς κἂν νὰ ἀναφέρεται στὸν Οἰκουμενισμὸ εἰδικά, ἀλλὰ σὲ μικρότερες παρεκτροπὲς «οἰκουμενιστικῆς» ὑφῆς ποὺ ἀπὸ τότε εἶχαν ἤδη ἀρχίσει νὰ ἐμφανίζονται, προσέτρεχε στὰ ἴδια παραδείγματα τῶν Ἁγίων, ποὺ καὶ σήμερα ἐπικαλούμαστε γιὰ τὴν Παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ· γιὰ νὰ διδάξει μὲ τὰ παραδείγματα αὐτὰ τοὺς πιστοὺς ὅτι δὲν εἴμαστε ὑποχρεωμένοι νὰ κάνουμε ὑπακοὴ καὶ νὰ ἐπικοινωνοῦμε μὲ Ἐπισκόπους ποὺ ἀθετοῦν τὸν Νόμο τοῦ Θεοῦ καὶ τὸ Δόγμα τῆς Ἐκκλησίας.






Κάποιοι ἀδελφοί μας, ποὺ ἔχουν παρεξηγήσει τὴν Ἀποτείχιση καὶ ἐπιμένουν νὰ διακρίνουν διαφορὲς μεταξὺ Ἀποτειχίσεως καὶ ἀπομακρύνσεως ἀπὸ αἱρετίζοντες Ἐπισκόπους, θὰ θέλαμε νὰ σημειώσουμε τὰ ἑξῆς:



1. Τὸ θέμα συζητεῖται. Ὁ π. Εὐθύμιος ἔχει γράψει πολλὲς μελέτες περὶ αὐτοῦ τοῦ θέματος, παρουσιάζοντας τὶς θέσεις τῶν Ἁγίων. Ζητᾶμε, ἀλλὰ κανεὶς μέχρι τώρα δὲν ἔχει παρουσιάσει (πέρα ἀπὸ σχόλια καὶ προσωπικὲς θέσεις) κείμενα Ἁγίων ποὺ νὰ διαφέρουν, ἀπὸ ἐκεῖνα ποὺ ὁ π. Εὐθύμιος παρουσιάζει.


 

2. Ἐκεῖνοι ποὺ κάνουν αὐτὴν τὴν διάκριση, γιατί δὲν προχωροῦν οἱ ἴδιοι σὲ αὐτὴ τὴν ἀπομάκρυνση (καὶ ὄχι ἀποτείχιση), σύμφωνα μὲ τοὺς ἰσχυρισμούς τους; Γιατί μόνο κρίνουν τὰ περὶ ἀποτειχίσεως, ἀλλὰ παραμένουν σὲ κοινωνία μὲ Ἐπισκόπους ποὺ ἔχουν χαρακτηρισθεῖ Οἰκουμενιστές; Γιατί δὲν ἀναλαμβάνουν πρωτοβουλία (ἀφοῦ ἡ δική μας δὲν καρποφορεῖ), ὥστε νὰ ἀπαιτήσουν –αὐτοὶ ποὺ ἐπικοινωνοῦν μὲ τοὺς Μητροπολίτες– τὴν κατάδειξη τῶν Οἰκουμενιστῶν;




Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2014

Η σημασία των συμβολισμών στην Θεία Λειτουργία




Η Θεία Λειτουργία είναι τύπος της διαχρονικής Θείας Λειτουργίας που τελείται στον ουράνιο κόσμο και περιγράφεται μερικώς στο ιερό λειτουργικό βιβλίο της Αποκαλύψεως του αγίου Ιωάννου του θεολόγου. Ο τύπος που τελείται σήμερα από την Εκκλησία δια χειρών των ειδικών ιερέων, εμπεριέχει πλήθος από συμβολισμούς τους οποίους οφείλει να ξέρει ο πιστός ώστε όχι απλά να παρακολουθεί αλλά να μετέχει. Να μυσταγωγείται μέσω αυτών και να οδηγείται ο νους του στα ουράνια. Το θέμα της Θείας Λειτουργίας, που είναι η καρδιά της εν αγίω Πνεύματι λατρείας της Ορθοδοξίας, είναι τεράστιο. Εδώ θα αρκεστούμε σε ελάχιστους από αυτούς, όπως τους καταγράφει ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής.Δηλαδή τι συμβολίζει το κλείσιμο των θυρών που γίνεται μετά το Ευαγγέλιο, τι η είσοδος των αγίων Μυστηρίων, τι ο θείος ασπασμός, τι το θείο σύμβολο της πίστεως, τι η δοξολογία με τον Τρισάγιο ύμνο, και τι η Κυριακή προσευχή που μας παρέδωσε ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς Χριστός.

O OIKOYMEΝΙΣΜΟΣ, ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ, ΑΠΟΘΡΑΣΥΝΕΤΑΙ, ΕΚΦΟΒΙΖΕΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΙΣ ΑΠΕΙΛΕΣ!




ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ  ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ

Καθένας πο μιλ ἐναντίον το  Οκουμενισμο,
εναι χθρς το κκλησιαστικο κατεστημένου!
Ἀπὸ "Τρελογιάννη"



Κάλεσμα επαγρύπνησης στη Θεσ/νίκη

Σε απολογία Μονή του Αγ. Όρους





Εδώ και ένα περίπου χρόνο παρακολουθούμε -μέσω διαδικτύου- το έργο ενός αγωνιστή ιερέα, του πατρός Νικολάου, στον ιερό ναό του Προφήτη Ηλία Θεσσαλονίκης (μια πραγματική "όαση δροσιάς" σε μια εξαιρετικά υποβαθμισμένη περιοχή της πόλης).

Στο ΚΑΤΑΝΥΞΙΣ, το ιστολόγιο που διατηρεί η ενορία, πέρα από την τρέχουσα ενοριακή δράση, προβάλλονται συχνά θέματα εθνικού προβληματισμού, καταγγέλλονται με παρρησία οι αυθαιρεσίες της πολιτικής εξουσίας (πχ κατάργηση της ημέρας της Κυριακής ως αργία) και αποκαλύπτονται οι συνεχιζόμενες προκλήσεις των Οικουμενιστών (συμπροσευχές με κάθε είδους θρησκείες και αιρέσεις με το πρόσχημα της "αγάπης", κοινές δημόσιες εμφανίσεις Ορθοδόξων επισκόπων με ετεροδόξους και ένα σωρό άλλες σκοπιμότητες και αθλιότητες).
  Πριν 1 βδομάδα και μάλιστα την ημέρα των Χριστουγέννων (25/12/2013), το δημοσιογραφικό site ¨_ορθόδοξο (;)Αγιορίτικο Βήμα γράφει :

"Σε δύσκολη θέση έχει περιέλθει η Μονή Κωσταμονίτου του Αγίου Ορους που σήμερα καλείται να αιτιολογήσει την απουσία της στην υποδοχή του Οικουμενικού Πατριαρχή, κ.κ. Βαρθολομαίου ... 
Στην  αυριανή σύναξη της Ιεράς κοινότητας θα διαφανεί τι πρόκεται να ακολουθήσει..."


Μία εβδομάδα αργότερα διαβάζουμε στο Ιστολόγιο της ενορίας του Προφήτη Ηλία Θεσσαλονίκης (ενορία στην οποία  προσφάτως μίλησε ο ηγούμενος της Μονής Κωνσταμονίτου) ότι στην έκτακτη συνάντηση την Παρασκευή 3/1/2014 :   Θα αναφερθούμε στα εξής θέματα:

α) στις νέες διοικητικές εξελίξεις της ενορίας μας,
β) στις νέες αρμοδιότητες των ιερέων του Ναού,
γ) στην καταλυτική παρέμβαση της Ι.Μ. Θεσσαλονίκης στο θέμα του πνευματικού κέντρου της ενορίας (περί απειλών κλεισίματος για τις Ομιλίες και εκδηλώσεις του π. Νικολάου Μανώλη),
δ) στη διευθέτηση του προβλήματος για την συνέχιση ή όχι, του Κηρυκτικού έργου του π. Νικολάου Μανώλη και
ε) ενημέρωση για το θέμα της αυθαίρετης και πρωτοφανούς  καταργήσεως των εφημεριών των ιερέων του Ναού μας.
  1. Σε "απολογία" λοιπόν η Μονή Κωνσταμονίτου του Αγίου Όρους 
  2. "Απειλές κλεισίματος" για τις Ομιλίες και τις εκδηλώσεις του πατρός Νικολάου, 
  3. θέμα "συνέχισης ή όχι του Κηρυκτικού έργου του"
  4. και "νέες αρμοδιότητες των ιερέων του Ναού"

Χωρίς να έχουμε την παραμικρή επιπλέον ενημέρωση, δηλώνουμε ότι
ΘΑ ΣΤΑΘΟΥΜΕ ΔΙΠΛΑ

  • στον Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Κωνσταμονίτου, 
  • θα συμπορευθούμε μαζί με τον πατέρα Νικόλαο
  • και θα σταθούμε στο πλευρό κάθε άλλου αγωνιστή ιερωμένου αληθινού υπηρέτη του Ευαγγελίου, της Ορθόδοξης πίστης και της Ελληνικής μας ταυτότητας (ευτυχώς από τους πολλούς που υπάρχουν σε εκκλησίες, μητροπόλεις και μοναστήρια τόσο στην πόλη της Θεσσαλονίκης όσο και στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας μας).

Ενημερώνουμε τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο ότι σε περίπτωση που ο ίδιος βρίσκεται πίσω από όλα αυτά, ότι δεν θα επιτρέψουμε ΠΟΤΕ η Ορθόδοξη πίστη μας να γίνει προϊόν συνδιαλλαγής
του, με τους αιρετικούς με τους οποίους ανταλλάσσουν συλλείτουργα και επισκέψεις.
Για κακή του τύχη, εμείς δεν είμαστε ούτε ηγούμενοι, ούτε ιερείς για να μας καλεί σε απολογία, να μας απειλεί, να μας φιμώνει, και να μας αναθέτει "νέες αρμοδιότητες".
 Όσο υπάρχει το ελεύθερο διαδίκτυο ΘΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ τις άθλιες μεθοδεύσεις τους.
Και φυσικά θα δώσουμε την μαρτυρία μας όχι μόνον μέσα από την ανωνυμία του διαδικτύου αλλά και ως πρόσωπα, όπου χρειαστεί, όπως έκαναν πάντα, αιώνες τώρα, οι Ορθόδοξοι πιστοί.
Είμαστε σε ετοιμότητα και εγρήγορση για κάθε πιθανή εξέλιξη.
πηγή: http://paterikiparadosi.blogspot.gr/

Αδιάφοροι Επίσκοποι, ενδίδουν στον εξουνιτισμό της Ορθοδοξίας!



Ὁ «Ὀρθόδοξος» Μητρ. Σύρου Δωρόθεος
στον Παπικό ναό για το νέο έτος 2014!!!

Ὑπάρχει Ἱεραρχία;
Ὑπάρχουν Ἐπίσκοποι;
Ὑπάρχουν πνευματικοί ποιμένες;



Γιὰ τὶς μεταξύ τους κόντρες, τὴ "ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ" καὶ τὸν "ΣΥΡΙΖΑ" ἔχουν τόσα νὰ ποῦν·  γιὰ τοὺς Οὐνίτες συν-Ἐπισκόπους τους σιωποῦν, διότι φοβοῦνται μὴ χάσουν τὸ θρόνο τους, ἀπὸ τοὺς Οἰκουμενιστὲς ἡγέτες τοῦ Φαναρίου!  Τὸ ἴδιο καὶ οἱ "διακριτικοὶ" πνευματικοί!


Ἀπὸ τὶς «Ἀκτίνες»:



Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ι. Μητροπόλεως Σύρου «Στην Άνω Σύρο, μετέβη σήμερα ο Σεβασμιώτατος κ. Δωρόθεος Β' στον Ιερό Ναό Παναγίας του Καρμήλου και ευχήθηκε εγκάρδια για το νέο έτος στον Σεβ. Επίσκοπο Ρκαθολικών κ. Φραγκίσκο, τον υπ' αυτόν Κλήρο και τους Ρκαθολικούς Χριστιανούς της Σύρου».






Εις την Περιτομήν του Κυρίου. Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου,


Η Περιτομή του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού

 

Εις την Α΄ (Ιανουαρίου), εορτάζομεν την κατά σάρκα Περιτομήν του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού
Χριστού περιτμηθέντος, ετμήθη νόμος.
Και του νόμου τμηθέντος, εισήχθη χάρις.
Tην κατά σάρκα Περιτομήν του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, την οποίαν κατεδέχθη να λάβη φιλανθρώπως κατά την προσταγήν του παλαιού νόμου, ίνα αντί της χειροποιήτου και σαρκικής περιτομής, αντεισάξη εις ημάς την αχειροποίητον και πνευματικήν περιτομήν, ήτοι το Άγιον Βάπτισμα. Ταύτην λέγω την του Κυρίου Περιτομήν, παρελάβομεν ημείς οι Χριστιανοί υπό των Aγίων Πατέρων, να πανηγυρίζωμεν κατ’ έτος: καθώς και την πανηγυρίζομεν, λογιζόμενοι ταύτην, μίαν από τας Δεσποτικάς εορτάς διά τον ημάς τιμήσαντα Κύριον, διά μέσου αυτής. Καθώς γαρ ο Κύριος κατεδέχθη διά λόγου μας την ένσαρκον αυτού Γέννησιν, και όλα τα άλλα ιδιώματα της ανθρωπίνης φύσεως έλαβεν, όσα ήτον παντελώς αδιάβλητα και ακατηγόρητα, τοιουτοτρόπως δεν επαισχύνθη ο Πανάγαθος να λάβη και την περιτομήν, διά δύω αίτια. Πρώτον μεν, διατί ηθέλησε να εμφράξη τα στόματα των αιρετικών, οίτινες ετόλμησαν να ειπούν, ότι δεν ανέλαβεν ο Κύριος σάρκα αληθινήν, αλλά κατά φαντασίαν. Οποίοι ήτον ο θεομάχος Μάνης, και οι τούτου οπαδοί Μανιχαίοι. Διότι πώς ήθελε περιτμηθή, ανίσως δεν έλαβε σάρκα αληθινήν; Και δεύτερον δε, διά να επιστομίση τους Ιουδαίους, οίτινες εκατηγόρουν τον Κύριον, πως δεν φυλάττει το Σάββατον. Και πως παραβαίνει τον νόμον, ψευδώς συκοφαντούντες αυτόν. Αυτός γαρ εφύλαττε τον νόμον έως και εις αυτήν την περιτομήν[1].

Διά τούτο λοιπόν ύστερα από οκτώ ημέρας της εκ Παρθένου γεννήσεώς του, ευδόκησεν ο Κύριος να φερθή από την Μητέρα του και από τον Ιωσήφ, εις τον διωρισμένον τόπον εκείνον, όπου ήτον συνήθεια να περιτέμνωνται τα βρέφη, και εκεί επεριτμήθη, και έλαβε το γλυκύτατον όνομα Ιησούς. Το οποίον εκάλεσεν ο Aρχάγγελος Γαβριήλ, όταν ευηγγέλισε την Θεοτόκον, προ του να συλληφθή ο Κύριος εν τη κοιλία της Παρθένου, ως γράφει ο Ευαγγελιστής Λουκάς. Μετά δε την περιτομήν, ήτον μαζί με τους γονείς του ο Κύριος, και έζη ανθρωπίνως, προκόπτων και αυξάνων, τόσον κατά την ηλικίαν του σώματος, όσον και κατά την σοφίαν και χάριν, εις σωτηρίαν ημών. «Ιησούς γαρ, φησί, προέκοπτε σοφία και ηλικία και χάριτι παρά Θεώ και ανθρώποις» (Λουκ. β΄, 52).
________________________________________
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

1. Ο δε σοφός Ευθύμιος ο Ζυγαδηνός, προσθέττει και τρίτον αίτιον, διά το οποίον επεριτμήθη ο Κύριος. Ήγουν διατί, αν δεν επεριτέμνετο, ουκ αν όλως παρεδέχθη διδάσκων, αλλ’ απεπέμφθη αν ως αλλόφυλος. Ουδ’ αν επίστευσέ τις, ότι αυτός εστιν ο προσδοκώμενος Χριστός εκ σπέρματος Αβραάμ. Οι γαρ εξ Αβραάμ άπαντες, σφραγίδα και σημείον την περιτομήν είχον, διαστέλλουσαν αυτούς από των άλλων εθνών (ερμηνεία εις το δ΄ κεφάλ. του κατά Λουκάν). Έπαυσε δε ο Κύριος την περιτομήν, και πάνυ ευλόγως, κατά τον αυτόν Ευθύμιον. Η γαρ περιτομή των Εβραίων, το Βάπτισμα των Χριστιανών ετύπου και προεσήμαινεν. Ώσπερ γαρ εκείνη τους εξ Αβραάμ εσφράγιζε, και διέστελλεν από παντός έθνους, ούτω και τούτο (το Βάπτισμα δηλαδή) τους Χριστιανούς. Και καθάπερ εκείνη περιττόν αποτέμνει του σώματος μέρος, ούτω και το Βάπτισμα την αμαρτίαν αποτέμνει περιττήν υπάρχουσαν. Έδει δε παυθήναι τον τύπον, ελθόντος του πρωτοτύπου. Και σιγήσαι το μηνύον, επιστάντος του μηνυομένου. Το γαρ εαυτού πεπλήρωκε, και περιττόν εστι του λοιπού (αυτόθι). Σημείωσαι, ότι λόγος ευρίσκεται εν τη Μονή του Διονυσίου εις την περιτομήν, ου η αρχή· «Σκιάν μεν των μελλόντων αγαθών». Ο αυτός ευρίσκεται και εν τη του Βατοπαιδίου.
http://www.snhell.gr/references/synaxaristis/search.asp?id=1&search=3

Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2014

Πολυτεκνία και ιεροσύνη

ΣΗΜΕΡΑ, ἀγαπητοί μου, πρώτη τοῦ ἔτους, ἑορτάζουμε καὶ τὴ μνήμη τοῦ ἐν ἁγίοις πατρὸς ἡμῶν καὶ οἰκουμενικοῦ διδασκάλου τῆς Ἐκ­κλησίας μας Βασιλείου τοῦ Μεγάλου. Δὲν θὰ μιλήσουμε διεξοδικῶς γι᾽ αὐτόν. Θέλω μόνο νὰ συγκεντρώσω τὴν προσοχή σας κυρίως σὲ δύο σημεῖα τοῦ βίου του.

* * *

Μ. Βασιλ. Ποιά ἦταν ἡ πατρίδα τοῦ Μεγάλου Βασιλείου, ὁ ὁποῖος τιμᾶται παντοῦ στὴν Ὀρθοδοξία; Εἶνε ἡ χώρα ἐκείνη ποὺ γέννησε τοὺς περισσο­τέρους καὶ μεγαλυτέρους μάρτυρες καὶ ὁ­μολογητὰς τῆς πίστεως, ἡ γῆ τῆς Μικρᾶς Ἀ­σίας. Δὲν μεροληπτοῦμε· ἡ ἱστορία βεβαιώνει, ὅτι Μικρὰ Ἀσία καὶ Πόντος ὑπῆρξαν τὰ εὐ­γενέ­στερα μέρη τοῦ χριστιανισμοῦ. Γεννήθη­κε στὴν Καισάρεια τῆς Καππαδοκίας τὸ 330 μ.Χ.. Ἐὰν πᾶμε στὰ μέρη αὐτά, ὅπου νὰ σκαλίσουμε τὰ χώματα, θὰ βροῦμε ὀστᾶ ἁ­γί­ων, ἡρώων καὶ μαρτύρων. Ἐ­κεῖ τάφοι, ἐκεῖ ἱερὰ λείψανα, ἐ­κεῖ μοναστήρια, ἐκεῖ ἀσκηταί, ἐκεῖ πατέρες καὶ διδάσκαλοι, ἐκεῖ οἱ Βασίλειοι καὶ οἱ Γρηγόριοι, ἐκεῖ τὸ ἄνθος καὶ ἡ εὐωδία τῆς πίστεως· ἕνας παράδεισος τοῦ Θεοῦ.
Ὁ παράδεισος αὐτὸς κράτησε πολλὰ χρόνια, ἕως ὅτου ἦρθε ἡ ἀποφράδα ἐκείνη ἡμέρα τοῦ 1922 καὶ ὅλος ἐκεῖνος ὁ χριστι­ανισμὸς ξερριζώθηκε. Τώρα ἐκεῖ ποὺ λειτουργοῦσε ὁ Μέγας Βασίλειος ἀκούγονται χοτζάδες· τὶς ἐκκλησιὲς καὶ τὰ μοναστήρια τῆς Καππαδοκίας, τῆς εὐλογημένης χώρας, τὶς κατέλαβαν οἱ μουσουλμᾶνοι καὶ τὶς ἔκαναν τζαμιά, ἀπο­θῆ­κες καὶ κινηματογράφους. Ὤ συμφορά, ποὺ ὅποιος δὲν τὴν αἰσθάνεται δὲν εἶνε Ἕλ­ληνας, δὲν εἶνε Χριστιανός!
Εἴμαστε ἁμαρτωλοὶ καὶ μᾶς τιμωρεῖ ὁ Θεός. Γι᾽ αὐτὸ μᾶς ξερρίζωσαν ἀπὸ τὴ Μικρὰ Ἀσία, ἀπὸ τὰ ἅ­για μέρη ὅπου ἔζησαν καὶ ἔδρασαν οἱ πρόγο­νοί μας. Τώρα ἐμεῖς εἴμαστε ἀνάξιοι γι᾽ αὐτά. Ἀλλὰ σημειώσατέ το, τὰ παιδιὰ καὶ τὰ ἐγγόνια σας —τὸ πιστεύω ἀκραδάντως— θὰ ᾿ρθῇ ἅγια μέρα ποὺ θὰ πᾶνε στὴν Καππαδοκία, στὴν Καισαρεία, στὸ Ἰκόνιο, στὴν Ἄγκυρα, ἐκεῖ ὅπου μᾶς περιμένει νέφος μαρτύρων!

Xαρακτηριστικα απο τη ζωη του Μεγαλου Βασιλειου


Όταν ο Ιουλιανός ο παραβάτης,  ο ασεβής και διώκτης των Χριστιανών, θέλησε να πάει στην Περσία να πολεμήσει πέρασε κοντά από την Καισαρεία. Ο Άγιος Βασίλειος γνωρίζοντας τον από την Αθήνα όπου ήταν συμφοιτητές πήγε μαζί με τον λαό να τον τιμήσει. Ο Ιουλιανός απαίτησε να του δωρίσει, αφού ο Άγιος δεν είχε τίποτε άλλο, τρεις από τους κριθαρένιους άρτους του. Ο Άγιος το έκανε και ο Ιουλιανός διέταξε τους υπηρέτες να ανταμείψουν τη δωρεά και να δώσουν χόρτο από το λειβάδι. Ο Άγιος Βασίλειος βλέποντας την καταφρόνηση του βασιλιά του είπε «εμείς, βασιλιά ότι μας ζήτησες από κείνο που τρώμε σου το προσφέραμε κι εσύ μας αντάμειψες από κείνο που τρως». Τότε ο Ιουλιανός θύμωσε πάρα πολύ και απείλησε, ότι όταν θα επιστρέψει από την Περσία νικητής, θα κάψει την πόλη και τον λαό θα τους πάρει δούλους. Όσο για τον ίδιο τον Άγιο Βασίλειο θα τον ανταμείψει όπως πρέπει.

Ο Άγιος Βασίλειος όταν πήγε στην πόλη ζήτησε από το λαό να μαζέψουν ότι πολύτιμο είχαν και να το αποθηκεύσουν κάπου έως ότου επιστρέψει ο φιλοχρήματος Ιουλιανός για να του το προσφέρουν. Ίσως κι έτσι κατευνάσουν την οργή του.

Όταν έμαθε ότι επιστρέφει ο άφρων βασιλιάς, ο Άγιος Βασίλειος ζήτησε από τους πολίτες  να προσευχηθούν και να νηστεύσουν τρεις μέρες. Μετά όλοι μαζί ανέβηκαν στο δίδυμον όρος της Καισαρείας όπου στη μια από τις δύο κορυφές ήταν ο ναός της Υπεραγίας Θεοτόκου. Εκεί προσευχόμενος ο Άγιος είδε σε οπτασία, μια μεγάλη ουράνια στρατιά, να κυκλώνει το όρος και στη μέση να κάθεται σε θρόνο μια γυναίκα (η Παναγία) και να δοξάζεται, η οποία γυναίκα είπε στους αγγέλους να της φέρουν τον Μερκούριο για να φονεύσει τον Ιουλιανό, τον εχθρό του υιού της. Έπειτα είδε τον Μάρτυρα Μερκούριο να φθάνει οπλισμένος μπροστά στην βασίλισσα των Αγγέλων κι όταν εκείνη τον πρόσταξε αυτός να φεύγει γρήγορα. Κατόπιν προσκάλεσε τον Άγιο Βασίλειο και του έδωσε ένα βιβλίο που ήταν γραμμένη όλη η δημιουργία της κτίσεως κι έπειτα του ανθρώπου. Στην αρχή του βιβλίου ήταν η επιγραφή «Είπε» και στο τέλος του βιβλίου εκεί που έγραφε για την πλάση του ανθρώπου ήταν η επιγραφή «Τέλος». Μόλις είδε την οπτασία αυτή ο Άγιος ξύπνησε.

Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2013

Βυζαντινά Κάλαντα


ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ






135. Psalam - Slavite Gospoda (Praise the Lord)


ΥΜΝΟΙ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ


Η παρουσία του Θεού στο ηλιακό σύστημα Αρχ. επιφανιου Χατσηγιάνγκου