Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

«Γέροντα Εφραίμ. Έκανες λάθος. Αλλοτριώνεις την διδασκαλία της Εκκλησίας. Είσαι απαράδεκτος»! (π. Νικόλαος Μανώλης).



π. Νικόλαος Μανώλης:

 «Ἀλλοτριώνει τὴν διδασκαλία
τῆς Ἐκκλησίας μας»
καὶ ὁ π. Ἐφραὶμ Βατοπαιδίου!
 «Γέροντα Ἐφραίμ. Ἔκανες λάθος,
εἶσαι ἀπαράδεκτος»!
• π. Ἐφραὶμ Βατοπαιδίου: «Οἱ συμπροσευχὲς ἀπαγορεύονται, ἀλλ’ ἐμεῖς κάνουμε πὼς δὲν βλέπουμε τὶς συμπροσευχές· καὶ ὁ λόγος ποὺ κάνουμε πὼς δὲν βλέπουμε, εἶναι ὅτι αὐτὸ συμβάλλει στὸ νὰ σιωποῦμε γιὰ τὴν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας»!!! (σ.σ. Ἀλλὰ γιατί κατηγορεῖτε μόνο ἐμένα; -Θὰ ἔλεγε δικαίως ὁ π. Ἐφραίμ-. Παρόμοια στάση δὲν ἔχουν καὶ οἱ ἀντι-Οἰκουμενιστές; Κι αὐτοὶ βλέπουν τὴν γεωμετρικὴ πρόοδο τῆς αἱρέσεως, ἀλλὰ «κοινωνοῦν»  μὲ τοὺς παναιρετικοὺς Οἰκουμενιστές!).
• π. Ἐφραίμ: Εἴμαστε σὲ συζήτηση (γιὰ τὶς συμπροσευχὲς καὶ ὅλα ὅσα κάνει) τὸ πατριαρχεῖο. (σ.σ. Καὶ συμφωνοῦμε μαζί του, ἐφόσον) «τὸ Πατριαρχεῖο κάνει τὶς συμπροσευχὲς γιὰ λόγους διπλωματίας!!!
π. Νικόλαος Μανώλης: Μιὰ ἁπλῆ ἐρώτηση θὰ κάνω. «Ἐσὺ ποὺ εἶσαι ὁ φωτισμένος Γέροντας στὸ Ἅγιο Ὄρος, φορέας τῆς ἁγιοπατερικῆς Παράδοσης. Θὰ μᾶς πεῖς, ποιός Ἅγιος Πατέρας ἐπέτρεψε τὶς συμπροσευχές; (Πρέπει νὰ μᾶς τὸ πεῖς).... Ὄχι, Γέροντα Ἐφραίμ. Ἔκανες λάθος, εἶσαι ἀπαράδεκτος».
(σ.σ. Ὁμοίως, π. Νικόλαε, ὀφείλεις νὰ μᾶς πεῖς: ποιός ἅγιος Πατέρας ἐπιτρέπει τὴν μνημόνευση καὶ ἐπικοινωνία μὲ χαρακτηρισμένους αἱρετικοὺς ἀπὸ Ἅγιο τῆς Ἐκκλησίας (Ἰουστῖνο Πόποβιτς), ποιά ἐκκλησιαστικὴ Παράδοση γνωρίζεις νὰ ἐπιτρέπει ἐπικοινωνία μὲ αἵρεση χαρακτηρισμένη ἀπὸ τὸν π. Θεόδωρο Ζήση -καὶ ἄλλους- ὡς χειρότερη ἀπὸ τὸν Ἀρειανισμό;).

Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὴν ὁμιλία τοῦ π. ΝΙΚ. ΜΑΝΩΛΗ:
π. Νικόλαος Μανώλης: «Στεναχωρέθηκα, πικράθηκα, πόνεσα ἀπὸ τὶς δηλώσεις τοῦ Γέροντος Ἐφραὶμ τοῦ Βατοπαιδινοῦ, ποὺ ἐδῶ στὴ Θεσσαλονίκη ἔκανε μιὰ ὁμιλία (στὸ «Ἠλέκτρα Παλλάς»), δέχτηκε ἐρωτήσεις καὶ ἀπάντησε στὸ θέμα τῶν συμπροσευχῶν».
(Παραθέτουμε τὸ συγκεκριμένο σημεῖο μὲ τὴν ἐρώτηση ἀκροατὴ στὸ «Ἠλέκτρα Παλλάς» καὶ τὴν ἀπάντηση τοῦ π. Ἐφραὶμ Βατοπαιδίου):
–(Ἀκροατής): Γέροντα, πρὶν εἴπατε ὅτι ὁ  Διάλογος ἀνάμεσα στὶς Θρησκεῖες εἶναι θεμιτός. Ἡ συμπροσευχὴ εἶναι θεμιτή;
–(Γέρ. Ἐφραίμ): Ἀκοῦστε, ἡ συμπροσευχὴ δὲν πρέπει νὰ γίνεται, ἀλλ’ ὅμως γίνεται. Ἐμεῖς ὅμως τὰ βλέπουμε αὐτὰ καὶ κάνουμε πὼς δὲν βλέπουμε· καὶ ὁ λόγος ποὺ κάνουμε πὼς δὲν βλέπουμε, εἶναι ὅτι αὐτὸ συμβάλλει στὸ νὰ σιωποῦμε γιὰ τὴν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας. Μπορεῖ νὰ οἰκονομηθεῖ αὐτὸ τὸ πρᾶγμα.

Ὁ γ. Ιάκωβος Τσαλίκης για τις συμπροσευχές και το Βάπτισμα των αιρετικών και τα κριτήρια Αγιοκατατάξεως από τους Οικουμενιστές!




ἀπορία τῶν πιστῶν μεγάλη, γιατί ἐσπευσμένη ἁγιοκατάταξη τοῦ γέροντα Πορφύριου πραγματοποιήθηκε ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο καὶ ὄχι ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, τῆς ὁποίας ἦταν μέλος Γέροντας Πορφύριος;

Καὶ γιατί μόνο ἁγιοκατάταξη τοῦ Γέροντος Πορφυρίου καὶ ὄχι καὶ τῶν ἄλλων δύο ἁγίων Γερόντων Παϊσίου καὶ Ἰακώβου, τοὺς ὁποίους ἐξ ἴσου σέβεται καὶ τιμᾶ πιστὸς λαός;

Γιατὶ ἡ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος προέβη στὴν ἁγιοκατάταξη τοῦ Ἐθνομάρτυρος Χρυσοστόμου Σμύρνης, παρὰ τὶς διαμαρτυρίες τῶν πιστῶν (ἀφοῦ εἶχαν διατυπωθεῖ ἐνστάσεις καὶ κατηγορίες ὅτι ὁ Χρυσ. Σμύρνης ἀνῆκε στὴν Μασωνία), ἐνῶ κωφεύει στὸ αἴτημα τῶν πιστῶν γιὰ ἁγιοκατάταξη τῶν Παϊσίου καὶ Ἰακώβου; Μήπως εἶναι ἀντίθετη ἡ νεοταξικὴ Οἰκουμενιστικὴ κομπανία;

Μήπως ἐπειδὴ ὁ Γέρων Παΐσιος εἶχε συμβάλλει στὴν Διακοπὴ Μνημοσύνου τοῦ Πατριάρχη Ἀθηναγόρα; Μήπως ἐπειδὴ ὁ Γέρων Παΐσιος, ἀλλὰ καὶ ὁ Γέρων ἰάκωβος εἶχαν καταδικάσει τὶς συμπροσευχές;

Σὲ πρόσφατο βιβλίο τοῦ π. Ἰωάννη Κωστώφ, «ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΦΟΔΙΑ, ὄχι νὰ ἐκτρέφουμε, ἀλλὰ νὰ ἐκτρέπουμε τὴν αἵρεσι», δίδεται μιὰ ἱκανοποιητική ἀπάντηση: ὁ Γέροντας Ἰάκωβος ἦταν ἀντίθετος μὲ τὶς συμπροσευχὲς καὶ τὴν πρακτικὴ τοῦ νὰ «μή βαπτίζονται» οἱ αἱρετικοί, πρακτικὴ ποὺ ἐφαρμόζουν ἀθετοῦντες Ἱερὴ Παράδοση αἰώνων ἡ αἱρετικὴ ὁμάδα τοῦ Φαναρίου καὶ ὅσοι συμπορευόμενοι καὶ συγκοινωνοῦντες μὲ αὐτούς.




πόσπασμα ἀπὸ τὸ νέο βιβλίο το π. Ἰωάννη Κωστώφ, «ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΦΟΔΙΑ, ὄχι νὰ ἐκτρέφουμε, ἀλλὰ νὰ ἐκτρέπουμε τὴν αἵρεσι».



 


Ο γ. Ιάκωβος Τσαλίκης για τις συμπροσευχές


και το Βάπτισμα των ετεροδόξων





Διηγείται ο Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης:

Κάποτε επισκέφθηκε το Μοναστήρι μας ένας Προτεστάντης πάστορας.

Όταν με ενημέρωσαν ότι αυτός ο κύριος είναι ιερέας των Προτεσταντών, τον πλησιάσαμε και τον ξεναγήσαμε στο Μοναστήρι μας. Μετά, είπα να ετοιμάσουν για τον άνθρωπο φαγητό...

Εγώ δεν κάθησα μαζί του στο τραπέζι, αλλά αποσύρθηκα στο κελί μου.

Διότι αυτό απαιτεί η τάξις.

Οι Πατέρες απαγορεύουν τη συμπροσευχή που προηγείται της κοινής τραπέζης...



Σε άλλη περίπτωση επισκέφθηκαν το Μοναστήρι δύο αγιορείτες ιερομόναχοι και μια ηλικιωμένη κυρία Καθολική, ρωσικής καταγωγής, που είχε αποφασίσει να γίνει Ορθόδοξη.

Όταν στο Γέροντα αναφέρθηκε ότι, κατόπιν αποφάσεως της Ιεράς Συνόδου, στα άτομα αυτά είναι αρκετό το μυστήριο του Χρίσματος, χωρίς το Βάπτισμα, ο Γέροντας είπε:

Δεν γνωρίζω τι αποφάσισε η Ιερά Σύνοδος. Εκείνο που γνωρίζω είναι ότι το Ευαγγέλιο λέει: «ο πιστεύσας και βαπτισθείς σωθήσεται».

Γι’ αυτό πρέπει να γίνεται κανονικά το μυστήριο του Βαπτίσματος και του Χρίσματος. Και σε ένα τρίτο περιστατικό ενός Καθολικού, που θέλησε να βαπτισθεί, αφού ο Γέροντας τον προέτρεψε να επισκεφθεί τον επίσκοπο της περιοχής του, απ’ όπου επέστρεψε με τη σύσταση ότι δεν χρειάζεται βάπτισμα άλλα μόνο χρίσμα...

Χωρίς να σχολιάσει την παραπάνω αντιμετώπιση, έφερε μία μεγάλη κολυμβήθρα στο Μοναστήρι και, βοηθούμενος από ένα αρχιμανδρίτη, πνευματικό του τέκνο, βάπτισε κανονικά τον εν λόγω άνθρωπο στο παρεκκλήσι του Αγίου Χαραλάμπη.
Πηγή: ellinorthodoxia

Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014

"Το έχει χάσει" τελείως ο Κ.Παπούλιας; - "Δεύτερη πατρίδα μου η Γερμανία" δηλώνει!

Η συνάντηση του υπουργού Εξωτερικών της Γερμανίας Βάλτερ Σταϊνμάγερ με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια, σημαδεύτηκε από μια δήλωση του δεύτερου η οποία καταδεικνύει ότι κάτι δεν πάει καλά με τον Κάρολο Παπούλια, αν προστεθεί και στις λοιπές απίθανες δηλώσεις που έχει κάνει εσχάτως (χθες η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων εξέδωσε ανακοίνωση-χαστούκι κατά του προέδρου της Δημοκρατίας κάτι που γίνεται γενικά για πρώτη φορά μετά το 1974).
Ο Έλληνας πρόεδρος της Δημοκρατίας, είπε λοιπόν στον Β.Σταϊνμάγερ ότι "Θεωρεί την Γερμανία ως δεύτερη πατρίδα του"! Ενώ χιλιάδες Έλληνες έχουν πεθάνει λόγω της δεύτερης πατρίδας του και τον Β'ΠΠ, και σήμερα, ενώ όλη η Ευρώπη υποφέρει από την "δελυτερη πατρίδα του".
Απίστευτη δήλωση που μόνο ηγέτης τύποις ανεξάρτητης χώρας θα μπορούσε να κάνει. Στην πραγματικότητα δηλώνει υποτέλεια, αφού είναι αδιανόητο ο νούμερο 1 πολίτης της χώρας να δηλώνει ότι έχει και δεύτερη πατρίδα και μάλιστα την ... Γερμανία που έχει σωρεύσει τόσα δεινά στην (υποθέτουμε πρώτη του...) πατρίδα...

Ο Ραβίνος Καντούρι, είχε πει στους μαθητές του πως ο Μεσσίας θα φανερωθεί, μετά το θάνατο του Αριέλ Σαρόν. Οι Εβραίοι σταύρωσαν Τον Χριστό για να υποδεχθούν αργότερο τον Αντίχριστο, αυτό να μην το ξεχνάμε ποτέ.

Μετά το θάνατο του Σαρόν, η προφητεία;

kaduri
Φωτιά έχουν πάρει στα διάφορα blogs τα δημοσιεύματα για το θάνατο του Αριέλ Σαρόν.
Όπως δημοσίευσε το Βήμα: «Ο Αριέλ Σαρόν, ο αυτοαποκαλούμενος «πολεμιστής» που κυριάρχησε στην στρατιωτική και πολιτική ζωή του Ισραήλ για πολλές δεκαετίες, πέθανε σε ηλικία 85 ετών, οκτώ χρόνια μετά από ένα ισχυρό εγκεφαλικό επεισόδιο που τον άφησε νοσηλευόμενο σε κώμα.
Η υγεία του πρώην στρατηγού και πρώην πρωθυπουργού του Ισραήλ, πρόσφατα παρουσίασε επιδείνωση με πολλαπλή οργανική ανεπάρκεια. Οι γιοι του βρίσκονταν στο πλευρό του στο ιατρικό κέντρο Σέμπα κοντά στο Τελ Αβίβ, όπου ο Σαρόν νοσηλευόταν από τον Μάιο του 2006. Ο γιος του Γκιλάντ δήλωσε: «’Έφυγε. ‘Έφυγε όταν το αποφάσισε ο ίδιος». »
Ο λόγος για τον οποίο δίνεται τόση έμφαση στο Θάνατο του Αριέλ Σαρόν είναι η «προφητεία» του Ραβίνου Γιτζάκ Καντουρί, ο οποίος στο Ισραήλ έχει τη φήμη αγίου, πέθανε 111 χρονών και πριν πεθάνει είχε αφήσει ένα ιδιόχειρο σημείωμα απακαλύπτοντας το όνομα Του Μεσσία (πάντα κατά τους Εβραίους).  Το σημείωμα ανοίχτηκε ένα χρόνο μετά το θάνατό του και έγραφε:
“Σχετικά με τη συντομογραφία του ονόματος του Μεσσία, Αυτός θα σηκώσει το λαό και θα αποδείξει ότι ο λόγος του και ο νόμος του έχουν κύρος. Αυτό έχω υπογράψει το μήνα του ελέους. Yitzhak Kaduri”! Στα Εβραϊκά τα αρχικά των παραπάνω λέξεων, σχηματίζουν ένα όνομα Yehoshua ή Yeshua, που σημαίνει ΙΗΣΟΥΣ!
Ο Ραβίνος Καντούρι, είχε πει στους μαθητές του πως ο Μεσσίας θα φανερωθεί, μετά το θάνατο του Αριέλ Σαρόν.  Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο όλοι, για διαφορετικό λόγο όμως ο καθένας, έχουν ρίξει όλο το ενδιαφέρον τους στο γεγονός του θανάτου.  Το θέμα για εμάς τους Χριστιανούς είναι άλλο όμως, ο Μεσσίας των Εβραίων είναι ο Αντίχριστος της Αποκάλυψης. Οι Εβραίοι σταύρωσαν Τον Χριστό για να υποδεχθούν αργότερο τον Αντίχριστο, αυτό να μην το ξεχνάμε ποτέ.
Δείτε το παρακάτω βίντεο, προσοχή στο 4,10″  και μετά…

ΜΟΝΑΧΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΘΕΚΛΑΣ: “ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ….”

Το τελευταίο μήνυμα μιάς μοναχής

o άνθρωπος κλειδί της υπόθεσης η γερόντισα Πελαγία
o άνθρωπος κλειδί της υπόθεσης η γερόντισα Πελαγία
Βρυξέλλες, Πορφύρης Δ./ Σταφυλά Π.

“Ευτυχισμένες θα είμαστε αν πεθάνουμε για το Χριστό.” Αυτά ήταν τα λόγια της λιβανέζας μοναχής Mariam al – Haber , στην τελευταία συζήτηση που είχε μ’έναν από τους γονείς της πριν αυτή και οι υπόλοιπες αδελφές απαχθούν στις 6 Δεκεμβρίου από τη μονή της Αγίας Θέκλας στη Μααλούλα.
Η εφημερίδα  Al- Akhbar μεταδίδει ότι οι διαπραγματεύσεις για την απελευθέρωσή τους είναι σ’εξέλιξη σε Λίβανο αλλά και στη Συρία.Οι πληροφορίες του  μιλούν για 12 μοναχές και 4 κοπέλες του ορφανοτροφείου που βρίσκονται στα χέρια των τζιχαντιστών.
Η οικογένεια της αδερφής Marian al  -Haber  που κατάγεται από την πόλη Halazoun στην περιοχή του Aley του όρους Λιβάνου επισκέφθηκε χθες το στρατηγό  Abbas Ibrahim ,  Διευθυντή της Γενικής Ασφάλειας της χώρας συνοδευόμενη από τον  Robert Abiad , επικεφαλή του Ορθόδοξου Συμβουλίου του Λιβάνου που παρακολουθεί την υπόθεση.
Ο Abiad δήλωσε: « οι καλόγριες είναι στο σπίτι ενός χριστιανού ο οποίος τις φροντίζει.Διαμένουν σε μια βίλα.Ο άνθρωπος αυτός επιχείρησε να θέσει σε ισχύ διαπραγματεύσεις με τη Ρωσία επειδή η γυναίκα του είναι ρωσίδα αλλά το εγχείρημα δεν απέδωσε.”
Ο ίδιος απεκάλυψε ότι η ομάδα του έχει επαφή με τους απαγωγείς και καθημερινή επαφή με τις μοναχές οι οποίες σύμφωνα με αυτόν είναι πολύ καλά στην υγεία τους και έχουν όλα τα απαραίτητα.Εξέφρασε την ελπίδα ότι μια λύση θα βρεθεί σύντομα.
Η Thérèse Haber  συγγενής  της μοναχής ,  κλαίει όταν  θυμάται την  Mariam . Αυτή λέει, ” η Mariam αφιέρωσε τη ζωή της στο μοναχισμό μετά τον εμφύλιο.Zει στην  Maaloula περίπου 30 χρόνια.Μίλησε με τον αδερφό της.Παγιδευτήκαμε του είπε ,τίποτα άλλο. ”
Η Thérèse προσθέτει : «Της ζήτησα πολλές φορές να εγκαταλείψει τη Maaloula και να πάει σ’ ένα μέρος σίγουρο αλλά αυτή αρνήθηκε λέγοντας : Είμαστε προορισμένες να παραμείνουμε εδώ.Ή θα πεθάνουμε όλες μαζί ή θα είμαστε όλες μαζί  … διάβασε τους βίους των αγίων. ”
معلولا
Παρά το πένθος της η οικογένεια της αδελφής Mariam καθώς και άλλα άτομα που ενδιαφέρονται για την τύχη της διατηρούν την ελπίδα.Η αισιοδοξία τους προέρχεται από τις διαβεβαιώσεις των υπηρεσιών ασφαλείας που ισχυρίζονται ότι: « οι μοναχές θ’ απελευθερωθούν σύντομα …υπάρχει ένα κλίμα αισιοδοξίας “, αλλά δεν δίνουν καμιά πληροφορία.
Οι απαγωγείς εγκατέστησαν τις καλόγριες στην πόλη  Yabroud.Το λιβανέζικο Tayyar μεταδίδει  ότι ο πρόεδρος του Συμβουλίου των ορθοδόξων του Λιβάνου, καταγγέλει ότι ενώ διεξάγονταν διαπραγματεύσεις για τις μοναχές, αντάρτες της αντιπολίτευσης απήγαγαν από το  Yabroud   τον αδερφό του καθολικού επισκόπου της Χομς, Abboud Arbash. Επίσης καταγγέλει ότι υπάρχει κύμα απαγωγών χριστιανών και ότι οι επιβάλλεται στους χριστιανούς να πληρώνουν ως dimi, φόρο υποτέλειας, τα λεγόμενα ζίζια.
To breakingnews επιβεβαιώνει ότι οι διαπραγματεύσεις για την απελευθέρωση των μοναχών φαίνεται να αποδίδουν.Προσθέτει ότι στις διαπραγματεύεσεις αυτές εμπλέκεται και το Ιράκ καθώς μια από τις απαχθείσες κοπέλες του ορφανοτροφείου κατέχει ιρακινή υπηκοότητα.
Η μονή μετά την επέλαση των τζιχαντιστών ρήμαξε.Αντάρτες του Μετώπου της Νίκης αφαίρεσαν όλες τις καμπάνες.Σύμφωνα με τo al hadath news “ ένοπλοι άνδρες πήραν τις καμπάνες  όπως και το άγαλμα του ένθρονου Ιησού.Ενώ το καλοκαίρι είχαν ανατινάξει και το άγαλμα της Παναγίας που ήταν κοντά στο ξενοδοχείο στο ύψωμα που καλύπτει την κωμόπολη.  Εικόνες,κειμήλια και πολίτιμα σκεύη λεηλατήθηκαν και ήδη βρίσκονται στο Λίβανο για να διακινηθούν προς πώληση κυρίως σε Τουρκία και Ιταλία ».
H αντιπολίτευση και οι ισλαμιστές σύμμαχοί της θορυβήθηκαν από την διάδοση των ειδήσεων περί του εμπρησμού,και αρχαιοκαπηλείας που υπέστη η μονή και με προπαγανδιστικά μέσα που ελέγχουν προσπαθούν και σ’αυτήν την περίπτωση ν’ανασκευάσουν και να αποδώσουν τη λεηλασία και τις καταστροφές στις κυβερνητικές δυνάμεις.Το μόνο που κατορθώνουν είναι να δίνουν στη δημοσιότητα και νέες εικόνες από το πλιάτσικο και την καταστροφή του ναού που δεν θυμίζει σε τίποτα, ύστερα από την αφαίρεση των συμβόλων,  εκκλησία.(alhadath 10/01/14)
αφαίρεση όλων των ιερών εικόνων από το τέμπλο προς πώληση
αφαίρεση όλων των ιερών εικόνων από το τέμπλο
προς πώληση

εμφανή τα σημάδια από την πυρπόληση
εμφανή τα σημάδια από την πυρπόληση

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ : ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ - ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ


ΑΓΙΑ ΤΑΤΙΑΝΗ
 
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ Δ´ 7 - 13
7 Ἑνὶ δὲ ἑκάστῳ ἡμῶν ἐδόθη ἡ χάρις κατὰ τὸ μέτρον τῆς δωρεᾶς τοῦ Χριστοῦ. 8 διὸ λέγει· ἀναβὰς εἰς ὕψος ᾐχμαλώτευσεν αἰχμαλωσίαν καὶ ἔδωκε δόματα τοῖς ἀνθρώποις. 9 τὸ δὲ ἀνέβη τί ἐστιν εἰ μὴ ὅτι καὶ κατέβη πρῶτον εἰς τὰ κατώτερα μέρη τῆς γῆς; 10 ὁ καταβὰς αὐτός ἐστι καὶ ὁ ἀναβὰς ὑπεράνω πάντων τῶν οὐρανῶν, ἵνα πληρώσῃ τὰ πάντα. 11 καὶ αὐτὸς ἔδωκε τοὺς μὲν ἀποστόλους, τοὺς δὲ προφήτας, τοὺς δὲ εὐαγγελιστάς, τοὺς δὲ ποιμένας καὶ διδασκάλους, 12 πρὸς τὸν καταρτισμὸν τῶν ἁγίων εἰς ἔργον διακονίας, εἰς οἰκοδομὴν τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ, 13 μέχρι καταντήσωμεν οἱ πάντες εἰς τὴν ἑνότητα τῆς πίστεως καὶ τῆς ἐπιγνώσεως τοῦ υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, εἰς ἄνδρα τέλειον, εἰς μέτρον ἡλικίας τοῦ πληρώματος τοῦ Χριστοῦ, 


ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ Ι. ΚΟΛΙΤΣΑΡΑ
7 Εις τον καθένα δε από ημάς εδόθη η χάρις, τα χαρίσματα και αι δωρεαί, σύμφωνα με το μέτρον, με το οποίον δικαίως και σαφώς μοιράζει ο Χριστός τας δωρεάς του. (Ας μη υπάρχουν, λοιπόν, ζηλοφθονίαι μεταξύ σας, διότι τα χαρίσματα είναι δώρα του Θεού, δια την εξυπηρέτησιν όλων). 8 Ακριβώς, διότι ο Χριστός ο ίδιος διανέμει τα χαρίσματα, (στον ψαλμ.67,στιχ.19,τον οποίον ελευθέρως αποδίδει ο Παύλος) λέγει η Γραφή. “Οταν ανέβη δια της αναλήψεως του υψηλά στους ουρανούς επήρε αιχμαλώτους του και ηλευθέρωσεν εκείνους, τους οποίους εκρατούσε δούλους του ο διάβολος και έδωκε δώρα και χαρίσματα στους ανθρώπους”. 9 Αυτό δε που λέγει η Γραφή, ότι ανέβη, τι άλλο συμαίνει, παρά ότι προηγουμένως είχε κατεβή ο σταυρωθείς Κυριος εις τα κατώτερα μέρη της γης, δηλαδή κάτω στον Αδην; 10 Ο Χριστός, ο οποίος κατέβη μέχρι και του Αδου, αυτός είναι που ανέβη επάνω επό όλους τους ουρανούς, δια να γεμίση έτσι με την παρουσίαν του και τα χαρίσματά του τα πάντα. 11 Αυτός, λοιπόν, εμοίρασε τας δωρεάς του και έτσι ανέδειξε και έδωκεν εις την Εκκλησίαν άλλους μεν αποστόλους, άλλους δε προφήτας, που θα αναλύουν τα λόγια του Θεού και θα προλέγουν τα μέλλοντα, άλλους δε κήρυκας του Ευαγγελίου, άλλους ποιμένας και διδασκάλους, οι οποίοι θα καθοδηγούν ένα έκαστον και όλους μαζή τους Χριστιανούς. 12 Και όλα αυτά προς τον σκοπόν να οικοδομούνται και να προοδεύουν εις την κατά Χριστόν ζωήν οι πιστοί, να εκτελήται άρτια και αρμονικά το έργον της διακονίας, ώστε να οικοδομείται συνεχώς η Εκκλησία, η οποία είναι σώμα Χριστού, 13 μέχρις ότου καταλήξωμεν όλοι εις μίαν και την αυτήν πίστιν, χωρίς διαφοράς και αντιθέσεις, εις την βαθείαν γνώσιν του Υιού του Θεού, εις τέλειον άνδρα, από απόψεως πνευματικής σοφίας και αρετής, στο μέτρον της πνευματικής ηλικίας και της πλήρους ηθικής τελειότητος, δια να ολοκληρωθώμεν και αποτελέσωμεν έτσι το σώμα του Χριστού. 
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ Δ´ 12 - 17
12 Ἀκούσας δὲ ὅτι Ἰωάννης παρεδόθη ἀνεχώρησεν εἰς τὴν Γαλιλαίαν. 13 καὶ καταλιπὼν τὴν Ναζαρὲτ ἐλθὼν κατῴκησεν εἰς Καπερναοὺμ τὴν παραθαλασσίαν ἐν ὁρίοις Ζαβουλὼν καὶ Νεφθαλείμ· 14 ἵνα πληρωθῇ τὸ ῥηθὲν διὰ Ἠσαΐου τοῦ προφήτου λέγοντος· 15 Γῆ Ζαβουλὼν καὶ γῆ Νεφθαλείμ, ὁδὸν θαλάσσης, πέραν τοῦ Ἰορδάνου, Γαλιλαία τῶν ἐθνῶν, 16 ὁ λαὸς ὁ καθήμενος ἐν σκότει φῶς εἶδεν μέγα, καὶ τοῖς καθημένοις ἐν χώρᾳ καὶ σκιᾷ θανάτου φῶς ἀνέτειλεν αὐτοῖς. 17 Ἀπὸ τότε ἤρξατο ὁ Ἰησοῦς κηρύσσειν καὶ λέγειν· Μετανοεῖτε· ἤγγικεν γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν. 

ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ Ι. ΚΟΛΙΤΣΑΡΑ
12 Οταν δε ο Ιησούς ήκουσεν ότι ο Ιωάννης συνελήφθη κατά διαταγήν του Ηρώδου Αντίπα και ερρίφθη στην φυλακήν, ανεχώρησεν από την Ιουδαίαν δια την Γαλιλαίαν. 13 Και αφού εγκατέλειψε την Ναζαρέτ, ήλθεν και εγκατεστάθη εις την Καπερναούμ, η οποία ήτο κτισμένη εις την παραλίαν της Γεννησαρέτ, εις τα όρια των φυλών Ζαβουλών και Νεφθαλείμ. 14 Και εξεπληρώθη έτσι αυτό, που είχε προείπει ο προφήτης Ησαΐας λέγων· 15 “Η περιοχή της φυλής Ζαβουλών και η περιοχή της φυλής Νεφθαλείμ, που εκτείνεται πλησίον της θαλάσσης της Γεννησαρέτ και προς ανατολάς του Ιορδάνου, η Γαλιλαία η γεμάτη από εθνικούς, 16 ο λαός που κάθεται στο σκοτάδι της θρησκευτικής αγνοίας και πλάνης, είδε πνευματικόν φως μέγα, τον Χριστόν, και εις αυτούς που κάθονται δούλοι ψυχικώς εις την χώραν, που την σκαπάζει καταθλιπτικόν το πυκνότατον σκοτάδι της αμαρτίας και του θανάτου, ανέτειλε και έλαμψε φως από τον ουρανόν”. 17 Από τότε πλέον ήρχισεν ο Ιησούς να κηρύττη δημοσία και να λέγη· “μετανοείτε, διότι έχει πλησιάσει πλέον η βασιλεία των ουρανών, η πνευματική και αγία ζωή της λυτρώσεως και της μακαριότητος”. 

ΠΗΓΗ : ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ

Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014

ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ


ΓΕΡΟΝΤOΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ
(1927-2006)

«Ὁ πνευματικός εἶναι εἰρηνοποιός, εἶναι συμφιλιωτής, εἶναι πάρα πολύ σημαντικό, καί σᾶς εἶπα, ἔχω βαθιά ἐπίγνωση τοῦ πράγματος».
(Μακαρισμοί, ὁμιλία 7η)
Συλλογή ἀναφορῶν
τοῦ Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
γιά τό Μυστήριο τῆς Ἐξομολόγησης




Πρόλογος

Ὁ Γέροντας Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος μᾶς ἄφησε μία μεγάλη πνευματική κληρονομιά. Μᾶς παρέδωσε ἕναν τεράστιο ἀριθμό κατηχητικῶν ὁμιλιῶν, κατανεμημένων σέ διαφορετικές θεματικές σειρές.
Ἀκούσαμε και συλλέξαμε ἀπό μεγάλο ἀριθμό ὁμιλιῶν, κατά τήν κρίση μας, ἐνδεικτικές ἀναφορές τοῦ πατρός Ἀθανασίου, πού μᾶς ἔκαναν ἰδιαίτερη ἐντύπωση καί πού ἀφοροῦσαν τό μυστήριο τῆς Ἐξομολόγησης.
Τίς παρουσιάζουμε καί εὐελπιστοῦμε νά γίνουν ἀφετηρία προβληματισμοῦ.
Στό τέλος κάθε ἀναφορᾶς ὑπάρχει ἡ παραπομπή της, προκειμένου νά μπορεῖ ὁ ἀναγνώστης νά ἀνατρέξει στή συγκεκριμένη σειρά καί ὁμιλία γιά περαιτέρω ἐμβάθυνση.
Εἴθε ὁ Ἅγιος Τριαδικός Θεός δι΄εὐχῶν τοῦ μακαριστοῦ Γέροντά μας π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου να εὐλογήσει τήν πνευματική καρποφορία στις ψυχές ὅλων μας.



Εἰσαγωγή

Λένε ὅτι γιά νά μιλήσει κάποιος μία ὥρα πάνω σέ ἕνα θέμα, χρειάζεται νά διαθέσει περίπου ὀκτώ μέ δέκα ὧρες προετοιμασίας τοῦ θέματος.
Φανταστεῖτε πόσες ὧρες μελέτης καί προετοιμασίας εἶχε στό ἐνεργητικό του ὁ Γέροντας Ἀθανάσιος γιά τίς ἀναρίθμητες ὁμιλίες του.
Ἦταν ὅμως ὁ ἴδιος καί πνευματικός, εἶχε καί τό ἔργο τῆς ἐξομολόγησης, μέ χιλιάδες ἐξομολογούμενους, ὅπου καί ἐκεῖ διέθετε ἀτελείωτες καί μάλιστα συνεχόμενες ὧρες.
Μᾶς διηγεῖται ὁ ἴδιος παρακάτω μέχρι ποιοῦ σημείου ἔφτανε νά ἐξομολογεῖ!
«Μέ τήν εὐκαιρία σᾶς λέω, γιατί μοῦ ἔκαναν δῶρο αὐτές τίς ἡμέρες [ἡ ὁμιλία ἔγινε στίς 4-2-1990] ἀπό κάπου ἕνα πολύ μικρό ἐπιτραχήλιο, στενό καί μικρό. Λέω: «Αὐτό τό βάζω ἀπό μέσα, δέν τό βλέπει κανένας καί μπορεῖ νά κάνει δουλειά!». Ἐγώ τουλάχιστον τό ἔχω κάνει αὐτό πού σᾶς λέω, ἔχω ἐξομολογήσει ἀνθρώπους στό δρόμο. Τό φαντάζεστε; Ἤ μπαίνοντας στήν εἴσοδο μίας πολυκατοικίας, καί τό ἐπιτραχήλιο τό φορῶ ἀπό μέσα ἀπό τό ράσο»!
(Πράξεις, ὁμιλία 127η)

Παντελῆς Γκίνης


«Δέν εἶναι ἡ μετάνοια πού θά μᾶς σώσει. Εἶναι ἡ ἀναγέννηση. Πότε θά προλάβεις νά ἀναγεννηθεῖς; Πᾶμε καί ἐρχόμαστε χρόνια ὁλόκληρα στήν ἐξομολόγηση, νομίζοντες ὅτι δυνάμεθα νά περιοριζόμεθα σέ μιά ἀνανέωση τῆς μετάνοιας καί ὄχι σέ μιά ἀναγέννηση. Αὐτό γιά ὅλους μας εἶναι ἕνα δυστύχημα».
(Σειρά Β΄, ὁμιλία 45η, α’)


«Στό καθολικό τῆς μονῆς μας, δηλαδή τό ἀρχαῖο κτίσμα, πού μπαίνοντας δεξιά εἶναι τό λεγόμενο διακονικό, ἀριστερά εἶναι ἡ προσκομιδή, δεξιά εἶναι τό διακονικό, εἶναι ἕνα μικρό διαμερισματάκι, ἐκεῖ πού μέχρι πρίν ἀπό κάποια χρόνια ἐξομολογοῦσα τό καλοκαίρι, θά ἐνθυμεῖστε. Τώρα, ἐπειδή γκρεμίστηκε τό καθολικό, ἐκεῖ πιά δέν ξαναπῆγα, οὔτε τό καλοκαίρι, καί ἀπό πάνω στόν τροῦλο ἔχει ἕναν ἄγγελο μέ φτερά. Ἐπάνω ἐκεῖ σέ ἕναν κύκλο λέγει «Ο ΩΝ»: «Ὁ Ὑπάρχων», ὁ Θεός Λόγος».
(Ἀπαντήσεις Ἀποριῶν, ὁμιλία 17η)

«Ἄν θά ἐρωτούσατε ἕναν ἄνθρωπο -ἐγώ πολλές φορές τό ἔχω κάνει αὐτό, ἰδίως στό χῶρο τῆς ἐξομολογήσεως- ἐάν ἔχει ὑπερηφάνεια, θά ἀπαντοῦσε «ΟΧΙ!». Κανείς, σᾶς βεβαιώνω, χρόνια ὁλόκληρα πού ἔχω θέσει τό ἐρώτημα αὐτό, δέν μοῦ εἶπε κάποιος: «Ναί, ἔχω ὑπερηφάνεια». Διότι ἡ ἔννοια τῆς ὑπερηφάνειας δέν εἶναι πλήρης μέσα μας».
(Ἐπιστολή Ἰακώβου, ὁμιλία 13η)

«Ἐγώ προσωπικά κληρικός εἶμαι, ἀσκῶ τό Μυστήριο τῆς Ἐξομολόγησης, ἔχω βαθύτατη τή συνείδηση ὅτι ἐξομολογώντας τούς ἀνθρώπους ἤ ἐξομολογούμενοι οἱ ἄνθρωποι, ἐγώ στέκομαι ὁ εἰρηνοποιός, ὁ συμφιλιωτής μεταξύ τῶν ἁμαρτησάντων ἀνθρώπων καί τοῦ Θεοῦ. Γιατί, ὅταν ὁ ἄλλος μετανοεῖ, δέν συμφιλιώνεται μέ τόν Θεό; Ὁ πνευματικός λοιπόν εἶναι εἰρηνοποιός, εἶναι συμφιλιωτής, εἶναι πάρα πολύ σημαντικό, καί σᾶς εἶπα, ἔχω βαθιά ἐπίγνωση τοῦ πράγματος».


Στην Ι. Μ. Δημητριάδος αναδίδεται δυσάρεστη μυρουδιά. Αλλά και διώξεις;


 «Εσχάτως διώκονται, κατασυκοφαντούνται και απειλούνται 19χρονοι φοιτητές της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ που τόλμησαν να αντιτεθούν στο πνεύμα του Μητροπολίτου, ορθώνοντας ορθόδοξη φωνή».

Η καρδιά μας χτυπάει στο Βόλο, στην Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος και Αλμυρού. Από την εποχή του μακαριστού Χριστοδούλου τέθηκαν οι βάσεις και λιθαράκι-λιθαράκι οικοδομείται εκεί η Ορθοδοξία, όπως πρέπει να είναι. Ανοιχτή, ευέλικτη, χωρίς απολογητικό χαρακτήρα, με τα θεολογικά ζητήματα να επαναδιατυπώνονται με σχήματα και εκφράσεις, ώστε να δίδεται η εντύπωση στον απλό πιστό πως η Ορθοδοξία, η Ορθόδοξη Θεολογία έχει να αντιμετωπίσει σύγχρονα προβλήματα, καινοφανή, που δεν απασχόλησαν τους Αγίους πατέρες της εκκλησίας μας, ή αν τους απασχόλησαν εκείνες οι θέσεις τους, είναι ξεπερασμένες.
          Μεθοδικά, συστηματικά, από τις μικρές τάξεις των κατηχητικών με δικά της αναγνωστικά, και διδακτικά εγχειρίδια, η Ι.Μ.Δ. γεννά μέσα στην κοινωνία της Μαγνησίας, ένα κράτος εν κράτει, με πολίτες πιο καλλιεργημένους στην αποδοχή του άλλου, της διαφορετικότητας, της σύγκλισης, του συγκερασμού, με τα θρησκευτικά να γίνουν πιο πολύ μάθημα κοινωνιολογίας-θρησκειολογίας. Αναδίνεται έτσι μια δυσάρεστη μυρουδιά, σαν η Ορθοδοξία να έχει χαλάσει, σαν έχει ημερομηνία λήξεως, σαν να πρέπει να πεταχτεί και στη θέση της να αγοραστεί μια άλλη ορθοδοξία.

          Αν τα κατηχητόπουλα του μακαριστού Χριστοδούλου είναι 40άρηδες και ιερείς μάλιστα στελέχη της Ι.Μ.Δ., πρωτεργάτες και φορείς της άλλης ορθοδοξίας, η Βολιώτικη κοινωνία έχει αντίστοιχα 40άρηδες και 40άρες πιστούς, οικογενειάρχες, καθώς και νήπια, παιδιά, εφήβους μέχρι και ήδη πτυχιούχους που εκολλάφθηκαν κυριολεκτικώς μέσα στην κλωσσομηχανή της.
          Αυτή η τραγική αλήθεια έχει διπλή ανάγνωση:
      ως αλήθεια είναι μια καλά οργανωμένη λειτουργία, μια αξιοζήλευτη εργασία, που ενσωματώνει την λύση για την έξοδο από την κρίση όλης της χώρας, όπως την διατύπωσε ο Δ. Νατσιός: να αλλάξουμε τα σχολεία, να αλλάξουμε την παιδεία και σε 10 – 20 χρόνια θα έχουμε τα Ορθόδοξα Ελληνόπουλα που θα μας βγάλουν από την κρίση,
     ως τραγική  όμως, απώλεσε τον οδοδείκτη της αμωμήτου πίστεως, βαδίζει στερρώς την οδόν της απωλείας, και οδηγεί στη αίρεση.
    Η Ι.Μ.Δ. οδηγεί τον πιστό λαό του Θεού στην αίρεση της ΜΕΤΑ – πατερικής Θεολογίας. Η αλλοτρίωση αυτή έγινε τόσο συστηματικώς, που το καράβι των ψυχών της Μητροπόλεως θα βυθιστεί αύτανδρο, ως νέος Τιτανικός που ευθυδρομεί προς το παγόβουνο του ολέθρου, μη γένοιτο.
Η εισήγηση του Μητροπολίτου Δημητριάδος και οι απαντήσεις εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς καταδεικνύουν με σαφήνεια το τεράστιο πρόβλημα:


               «… Ἀπό τήν τοποθέτηση αὐτή τοῦ Σεβ. κ.Ιγνατίου γιά μία ἀκόμη φορά ἡ ἀμετανοησία καί ἡ ἑωσφορική ἐπιμονή του στήν αἵρεση τῆς πατρομαχίας, στό καινοφανές αἱρετικό δόγμα τῆς μεταπατερικῆς καί νεοπατερικῆς αἱρέσεως, πού πρῶτος ὁ ἴδιος μέσω τῆς ΑΘΠ εἰσήγαγε στόν ἑλληνικό χῶρο…» π. Άγγελος Αγγελακόπουλος

Απόφαση κόλαφος για Βαξέβανη για υπόθεση Βατοπαιδίου

baxebanisΚόλαφος για τον Κ. Βαξεβάνη (που πρώτος είχε ξεκινήσει πόλεμο δημοσιευμάτων κατά της Μονής Βατοπαιδίου και του Γέροντος Εφραίμ από το κανάλι του ήδη συλληφθέντος επιχειρηματία Δ. Κοντομηνά), είναι η υπ’ αρ. 6148/6.12.2013 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών.
Η απόφαση εκδόθηκε μετά από αγωγή της Μονής Βατοπαιδίου και του Καθηγουμένου της και δέχθηκε ότι ο Βαξεβάνης με δημοσιεύματά του στην ιστοσελίδα http://www.koutipandoras.gr και στο εβδομαδιαίο περιοδικό ΕΠΙΚΑΙΡΑ προσέβαλε παράνομα και κατασυκοφάντησε την προσωπικότητα της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου και του Καθηγουμένου της Γέροντα Εφραίμ.
Για τον λόγο αυτό υποχρέωσε τον δημοσιογράφο αφενός να προβεί σε δημοσίευση αποκατάστασης της προσβολής και αφετέρου να καταβάλει στην Ιερά Μονή 10.000 Ευρώ ως χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης.
Σημειώνεται ότι τα χρήματα αυτά η Ιερά Μονή με δήλωση στο δικαστήριο, έχει ήδη εκχωρήσει στην Ιερά Μητρόπολη Αθηνών, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν στα συσσίτια αστέγων, ενώ ο Καθηγούμενος της Μονής δεν είχε αιτηθεί να του καταβληθεί χρηματική αποζημίωση.
Το δικαστήριο έκρινε ότι τα επίμαχα δημοσιεύματα χρησιμοποιήθηκαν εσκεμμένα και κατά παράβαση της δημοσιογραφικής δεοντολογίας από τον δημοσιογράφο με σκοπό εξύβρισης της Μονής και του Γέροντος Εφραίμ, αλλά και συκοφάντησής τους.

Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΑΡΝΗΘΗΚΕ ΝΑ ΥΠΟΚΛΗΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΣΠΑΣΤΕΙ ΤΟΝ ΟΙΚ. ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ




Του Γιώργου Θεοχάρη
Ούτε καν  υπόκλιση δεν έκανε ο υπουργός παιδείας και θρησκευμάτων, κ. Αρβανιτόπουλος, υποδεχόμενος τον Οικουμενικό Πατριάρχη, κ.κ. Βαρθολομαίο, χθες το απόγευμα  στο αεροδρόμιο ΄΄Ελευθέριος Βενιζέλος΄΄.
Ο πρώτος  της Ορθοδοξίας και ύπατος του γένους  δεν αξίζει να εισπράττει αυτή την ανάρμοστη συμπεριφορά από υπουργούς και μάλιστα Θρησκευμάτων.

Αν αυτό γινότανε σε άλλο θρησκευτικό ηγέτη θα είχε προκύψει μέγα θέμα.Την ίδια ώρα που Τούρκοι  επιφανείς, άνθρωποι του πνεύματος και των γραμμάτων,  τηρούν τα  προσχήματα, Ελληνες υπουργοί και Ορθόδοξοι, επιδεικνύουν υπερηφάνια και αλαζονεία απέναντι στον παγκόσμιο ηγέτη της Ορθοδοξίας.
Στο ''Αγιορείτικο Βήμα''  σπάνιες φορές ασχολούμαστε με τα τυπικά αλλά η στάση του κ. Αρβανιτόπουλου, είναι άκρως προκλητική και σίγουρα δεν μπορούσε να περάσει απαρατήρητη.
Ασκληπιάδης