Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2019

Είστε Μητροπολίτες και όχι πολίτες

Γράφει ο Μέτοικος
Αποτέλεσμα εικόνας για ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ
Με επιστολή τους οι 22 Μητροπολίτες της Μακεδονίας εξέφρασαν την άποψή τους και τον προβληματισμό τους για το μέλλον της Μακεδονίας, όχι όμως ως Ορθόδοξοι Έλληνες Μητροπολίτες αλλά ως πολίτες αυτής της χώρας!!!
Η επιστολή, που σε μια ευνομούμενη Δημοκρατία, λογικά, θα λαμβανόταν σοβαρά υπ’ όψη από τους κυβερνώντες, στάλθηκε σε πολιτειακούς  και εκκλησιαστικούς παράγοντες, λίγο πριν την κύρωση τής κατάπτυστης συμφωνίας των Πρεσπών από τη Βουλή των Ελλήνων, πιθανότατα, με τη διακριτική παρουσία στα θεωρεία της Βουλής, του Αμερικανού Πρέσβη Τζέφρι Πάιατ .
Όμως, άγιοι αρχιερείς, αν διαμαρτύρεστε και εκφράζετε την άποψη σας  «σαν πολίτες αυτής της χώρας», γιατί υπογράφετε την επιστολή σας, με τους Μητροπολιτικούς σας τίτλους;

Η καθαγιαστική ευχή του Μεγάλου Αγιασμού των Θεοφανείων-Σχόλια

AgiaTheofania08


(Απόσπασμα από εργασία σχετική με τα Θεοφάνεια)
πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου
Η ευχή αυτή είναι μία από τις ανεπανάληπτες ορθόδοξες ευχολογικές δημιουργίες, τόσο για το βαθύ θεολογικό της νόημα, όσο και για τη μορφή και τον τόνο της που θυμίζει τους πανηγυρικούς λόγους στις δεσποτικές και θεομητορικές εορτές της σχετικής Πατερικής Γραμματείας. Γι’ αυτό και δίκαια ονομάστηκε «ο ύμνος των Θεοφανίων».
Η αγιαστική  ευχή καθιστά το νερό του Μ. Αγιασμού ισοδύναμο με το νερό της βαπτίσεως και γι’ αυτό ο Μ. Αγιασμός χρησιμοποιείται για την βάπτιση βρεφών, που είναι ετοιμοθάνατα, ή βαριά άρρωστα προς συντόμευση της ακολουθίας της Βαπτίσεως. Επίσης, εάν τελεσθεί βάπτιση την ημέρα των Θεοφανείων χρησιμοποιείται στην κολυμβήθρα Μέγας Αγιασμός, χωρίς να αναγνωσθεί η ευχή του Αγιασμού του ύδατος αλλά μόνον τα λόγια, που αφορούν στον βαπτιζόμενο

Μια δημόσια εξομολόγηση μεταστροφή από τον Ιουδαϊσμό στην Ορθοδοξία


Ο Α. Χ. από την Αθήνα μάς διηγείται την μεταστροφή του από τον Ιουδαϊσμό στην Ορθοδοξία


Ονομάζομαι Α. Χ. και γεννήθηκα το 1982 στην Αθήνα. Ο πατέρας μου ήταν Ιουδαίος στο θρήσκευμα ενώ η μητέρα μου παρότι ήταν βαπτισμένη Ορθόδοξη Χριστιανή ήταν αδιάφορη προς την Χριστιανική Πίστη. Παντρεύτηκαν στην Συναγωγή της Αθήνας και εκτός από εμένα απέκτησαν και άλλο ένα παιδί.
Μου έκαναν περιτομή όταν ήμουν μικρός όπως σε όλα τα εβραιόπουλα και την τελετή ενηλικίωσης που κάνουν δεκατριών ετών στα αγόρια (δώδεκα στα κορίτσια). Πήγα στο εβραϊκό δημοτικό σχολείο Αθηνών όπου εκτός των άλλων μαθημάτων που γίνονται σε όλα τα ελληνικά σχολεία μαθαίνουν την εβραϊκή γλώσσα, εβραϊκή ιστορία και Παλαιά Διαθήκη. Ξεκινάνε τη μέρα με εβραϊκές προσευχές και τηρούν όλες τις γιορτές του έτους με αργίες ή άλλες εκδηλώσεις και έθιμα.

Ο στρατηγός καλεί τους υποτακτικούς του, για την ολοκλήρωση του εγκλήματος!

Βαρθολομαίος: «Σας καλώ να αναγνωρίσετε την Ορθόδοξη Ουκρανική Εκκλησία ως Αυτοκέφαλη»


Η επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχη προς τους Πατριάρχες και Αρχιεπισκόπους των αυτοκέφαλων Ορθοδόξων Εκκλησιών – Όχι από τον Πολωνίας επιφυλάξεις από τον Αντιοχείας
Αντωνιάδου Μαρία
    «Η ολοκλήρωση όλων των ενεργειών αναμένεται στις 6 Ιανουαρίου ημέρα των Θεοφανίων κατά την οποία επιθυμούμε να παραδώσουμε τον Τόμο της Αυτοκεφαλίας και θα συλλειτουργήσουμε με τον προκαθήμενο της Ορθόδοξης Αυτοκέφαλης Εκκλησίας» δηλώνει ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος με επιστολή του που έφτασε στους Πατριάρχες και τους Αρχιεπισκόπους των αυτοκέφαλων Ορθοδόξων Εκκλησιών στις αρχές του έτους.

Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2019

ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΗΣ ΒΑΠΤΙΣΗΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ


 
Τα Άγια Θεοφάνεια είναι μία από τις μεγαλύτερες εορτές της Χριστιανοσύνης. Εορτάζεται το γεγονός της Βαπτίσεως του Κυρίου στα Ιορδάνια νάματα και ταυτόχρονα φανερώνεται η Τριαδική Θεότητα στον κόσμο.
   Η σπουδαιότητα της εορτής φαίνεται από τις ιστορικές μαρτυρίες που αναφέρουν ότι μετά το Πάσχα, η εορτή των Θεοφανίων είναι η αρχαιότερη χριστιανική εορτή.    Το γεγονός της Βαπτίσεως έχει τεράστια θεολογική σημασία. Ο αγιογράφος κατάφερε να αποτυπώσει με τα χρώματα αυτό το πλούσιο σε νοήματα γεγονός.     Ο Χριστός βρίσκεται μεταξύ ψηλών βράχων, που σμίγουν και σχηματίζουν «κλεισούραν». Τα νερά, που δεν είναι αγιασμένα, μας θυμίζουν την εικόνα του θανάτου – κατακλυσμού.

Παρατυπίες που παρατηρήθηκαν κατά την εορτή των Θεοφανείων

Mε αφορμή δημοσιεύματα, με φωτογραφικά στιγμιότυπα, που αναρτήθηκαν στα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης από την εορτή των Θεοφανίων  σε διάφορα μέρη της Ελλάδος και την τέλεση του Μεγάλου Αγιασμού των Υδάτων (ακολουθία συναρπαστική και αποκαλυπτική των κοσμολογικών διαστάσεων της σωτηρίας) διαπιστώνεται ότι αρκετοί από τους τελούντες τον Αγιασμό της εορτής, υπερβαίνουν τις υποστατικές διατάξεις της Εκκλησίας με πολλές προχειρότητες και αυτοσχεδιασμούς. Καταγράφοντας τις διάφορες παρεκτροπές δεν αποσκοπούμε στον έλεγχο αλλά στην υπενθύμιση, στον προβληματισμό και στον επανατροχιασμό στην Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας.
Α. Καινοφανής συνήθεια που εισήλθε στην Εκκλησία είναι η τέλεση του Αγιασμού προς δυσμάς, ενώ η αρχαιότατη παράδοση της Εκκλησίας, που βασίζεται στην Αγία Γραφή, στους Αγίους Αποστόλους  και τους Αγίους Πατέρες της Εκκλησίας επιβάλλει να προσευχόμαστε προς «ανατολάς». Αυτό έπραττε όλος ο χριστιανικός κόσμος μέχρι την Β’ Βατικάνειο Σύνοδο.(1962). Η ξαφνική εμφάνιση της τελέσεως των ιερών ακολουθιών προς δυσμάς, τυγχάνει αθεολόγητη  και έξω από την ιερά παράδοση, άρα πρέπει να εξαφανιστεί από την πράξη της Εκκλησίας.
Αλλ’ ας εκθέσουμε εν συντομία το γιατί η Εκκλησία έχει αυτή την πρακτική.

Σχέση Μικρού και Μεγάλου Αγιασμού κατά τους Κολλυβάδες και δη κατά τον Άγιο Αθανάσιο τον Πάριο


    Με τη ευκαιρία της μεγάλης δεσποτικής εορτής των Θεοφανείων και της κατ’ αυτήν τελέσεως του Μεγάλου Αγιασμού, επιθυμούμε ν’ αναφερθούμε στη σχέση αυτή του Μεγάλου, ως λέγεται, Αγιασμού, προς τον αποκαλούμενο Μικρό Αγιασμό, ο οποίος τελείται σε κάθε άλλη περίπτωση π.χ. Πρωτομηνιά, εγκαινισμούς οίκων, καταστημάτων κ. ά., με σκοπό να συμβάλλουμε στη αποφυγή των πολλών παρανοήσεων, αλλά και στην εξάλειψη των λανθασμένων απόψεων και εθιμικών διατάξεων σχετικά με τη σύγκριση των δύο Αγιασμών και την χρήση τους. Οδηγό σ’ αυτήν την προσπάθεια θα έχομε έναν από τους κυριώτερους εκπροσώπους της Φιλοκαλικής αναγέννησης του 18ου αιώνος, του κινήματος δηλ. των Κολλυβάδων, των Άγιο Αθανάσιο τον Πάριο, ο οποίος είχε ασχοληθεί με το θέμα εκτενώς.
Στην «Έκθεσή» του ο Άγιος Αθανάσιος, τονίζει ότι ο Μεγάλος Αγιασμός έχει α) Δύναμη λουτρού παλιγγενεσίας και β) τελείται μία φορά το χρόνο, κατά την εορτή των Θεοφανείων, ως συμβολική ανάμνηση της δωρεάς της Θείας αναγεννήσεως από τον Χριστό. (Εδώ πρέπει να σημειώσουμε, ότι και την παραμονή των Θεοφανείων επεκράτησε από πολύ νωρίς να τελείται ο Μεγάλος Αγιασμός για πρακτικούς κυρίως λόγους, αλλά και αυτή η τέλεση εντάσσεται στην εορτή των Θεοφανείων και κατά συνέπεια δεν θεωρείται ως δεύτερη και ανεξάρτητη).

Να φύγει. Η χολέρα.

Ο κίνδυνος να συνηθίσουμε το... τέρας

Ο κίνδυνος να συνηθίσουμε το... τέρας

Όταν συνηθίζουμε το τέρας, αρχίζουμε να του μοιάζουμε.


03/01/2019 13:16
                                                                                               Του Κωνσταντίνου Τριανταφυλλάκη

Προσπαθούν να μας πείσουν ότι ορισμένα αδιανόητα πράγματα που συμβαίνουν δεν είναι και τόσο... αδιανόητα.
Να αναφερθώ μόνο στα χθεσινά γεγονότα.
-Δεν είναι φοβερό και τρομερό να κυκλοφορεί ελεύθερος ο Κουφοντίνας στο Κέντρο της Αθήνας. Ακίνδυνος είναι! H δημοκρατία πρέπει να είναι μεγαλόψυχη!
-Πήρατε στα σοβαρά τον Κυρίτση που είπε ότι μπορεί να μη γίνουν εκλογές; Πλάκα κάνει ο άνθρωπος, δεν γίνονται αυτά τα πράγματα!
-Έλα τώρα, είπε ο Πολλάκης μια λέξη παραπάνω για τους δικαστές και τί έγινε; Μήπως κυβερνάει ο Πολλάκης;

Σταύρος Λάλας Ο Έλληνας που προδόθηκε απο τους πολιτικούς αλλά στις καρδιές των Ελλήνων είναι Ήρωας

«Εσύ, τελείωσες»: Τι απέγινε ο Έλληνας κατάσκοπος της CIA μόλις οι Αμερικάνοι έμαθαν ότι ήταν πράκτορας της ΕΥΠ

«Εσύ, τελείωσες»: Τι απέγινε ο Έλληνας κατάσκοπος της CIA μόλις οι Αμερικάνοι έμαθαν ότι ήταν πράκτορας της ΕΥΠ«Εσύ, τελείωσες»: Τι απέγινε ο Έλληνας κατάσκοπος της CIA μόλις οι Αμερικάνοι έμαθαν ότι ήταν πράκτορας της ΕΥΠ

Η Ελλάδα είχε για 16 χρόνια έναν δικό της άνθρωπο στην καρδιά της CIA. Όταν χρειάστηκε όμως να τον υποστηρίξει, έκανε ότι δεν τον... ήξερε
Θάνος ΙατρόπουλοςΦεβρουάριος του 1993. Το Σκοπιανό έχει εισέλθει στην τρίτη και πιο «καυτή» φάση του, δοκιμάζοντας περισσότερο από ποτέ τις αντοχές και τις ικανότητες της ελληνικής διπλωματίας. Στην Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα, φτάνει ένα σήμα με πολύ σημαντικές πληροφορίες. Αποστολέας φαίνεται ως ο ίδιος ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζορτζ Μπους και δέκτης ο πρέσβης των Αμερικανών στην Ελλάδα, Μάικλ Σωτήρχος. Οι απόρρητες πληροφορίες όμως δεν μένουν μεταξύ των δύο ανδρών. Όπως και κάθε άλλο σήμα, εκείνη την εποχή, από τις ΗΠΑ προς τους διπλωματικούς εκπροσώπους της στην Ελλάδα, καταλήγει, μέσω ενός ανθρώπου, στα χέρια της ΕΥΠ.
Είναι ο άνθρωπος που επί 16 χρόνια τροφοδοτεί την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών και κατ’ επέκταση την Ελληνική πολιτική ηγεσία, με πολύτιμες πληροφορίες για την αμερικανική εξωτερική πολιτική στα Βαλκάνια, τις θέσεις και τον αριθμό των Τουρκικών Δυνάμεων στο Αιγαίο, στον Έβρο και σε ένα μεγάλο μέρος της τουρκικής επικράτειας.

Πρόκειται για τον Έλληνα πράκτορα Στιβ (ή Σταύρο) Λάλα, στέλεχος της CIA και διαβιβαστή της αμερικανικής πρεσβείας στην Αθήνα από το Δεκέμβριο του 1990.

Κοπή βασιλόπιτας Συλλόγου Φίλων Αγίου Όρους Φλώρινας ημέρα αυστηρής νηστείας Μήπως λειτουργούν σαν εχθροί του Αγίου Όρους κι όχι σαν φίλοι;



Νεκρή, τυπικά και νομικά, η «Συμφωνία των Πρεσπών» πριν ακόμα τεθεί σε ισχύ!


Γράφει ο Λεωνίδας Κουμάκης μέλος του ΙΗΑ 
Είναι πολύ εύκολο να φανταστεί κανείς τι θα συμβεί εάν αυτή η «Συμφωνία των Πρεσπών» τεθεί κάποτε σε ισχύ. Οι Σκοπιανοί, από τον Ιούνιο του 2018 που υπεγράφη η συμφωνία, δεν διστάζουν καθόλου να αποκαλύπτουν τις μελλοντικές τους προθέσεις χωρίς κανένα “φύλλο συκής”, χωρίς κανένα προβληματισμό μήπως και η Ελλάδα κάνει πίσω.
«Δεν υπάρχει άλλη Μακεδονία εκτός από τη δική μας», «Είμαστε Μακεδόνες», «Μιλάμε την Μακεδονική γλώσσα και κανείς δεν θα μας αμφισβητήσει ξανά», «Όσον αφορά τους «Μακεδόνες» σε Ελλάδα και Βουλγαρία, υπάρχουν πολλές πιθανότητες η μακεδονική γλώσσα να διδάσκεται στην Ελλάδα», «Τώρα έχουμε ευκαιρίες για τα παιδιά στη Ελλάδα να μάθουν την μακεδονική γλώσσα» – όλα αυτά και άλλα πολλά, από τον Ζόραν Ζάεφ, τον Σκοπιανό πρωθυπουργό που συνυπέγραψε αυτοπροσώπως την συμφωνία των Πρεσπών!

Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2019

Δουλικές δηλώσεις Σκλάβων Πολιορκημένων


 ΕΥΓΝΩΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ ΕΚΛΕΓΕΙΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ

 
Θά συμφωνῶ πάντοτε εἰς ὁτιδήποτε μοῦ λέτε γιά νά μή προκαλέσω πίκρα καί παραπικρασμό


Εὔγλωτος δουλικότης μικροῦ μηνύματος

Μικρό μήνυμα ἀποδοχῆς ἐκλογῆς τοῦ Ἱερωνύμου Νικολοπούλου. 5-10-18

«Μακαριώτατε, Σεβασμιώτατοι ἅγιοι Ἀρχιερεῖς
Εὐγνωμόνως ὑποδεχόμενος τήν γενομένη ἐκλογήν, αἰσθάνομαι βαθύτατα συγκινημένος, ἀλλά καί ὑποχρεωμένος στήν ἀγάπη σας. ...
Ἡ προσευχή μου πρός τόν Ἅγιο Θεό εἶναι, πρῶτον νά μήν ἀπογοητεύσω τόν ἴδιο τόν Ἅγιο Θεό, ἀλλά καί ὅλους ἐσᾶς πού γίνατε ὄργανά του καί ἐκφράσατε τό Θέλημά Του,
δέν θά ἤθελα νά πικράνω κανέναν ἀπό σᾶς στήν διακονία μου, δέν θά ἤθελα ποτέ νά διαψεύσω τίς ἐλπίδες καί τίς προσδοκίες πού τρέφετε ἐναποθέτοντας στά μικρά μου χέρια τήν διαποίμανσι μιᾶς τόσο ἱστορικῆς καί σπουδαίας Μητροπόλεως.
Καί δέν θά ἤθελα ἐπίσης ποτέ, ὡς μέλος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος νά γίνω ἀφορμή εἴτε παραπικρασμοῦ ἤ ὁποιασδήποτε ἄλλης ἀναστολῆς τῆς προόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος....».  Ἀνάρτησις: https://www.youtube.com/watch?v=6jmqF7RjO9A

Σκλάβων βεβαίωσις

Εἶναι ἄξια προσοχῆς καί μελέτης τά πρῶτα λόγια τοῦ νεοψηφισθέντος Ἐπισκόπου κατά τήν ἀποδοχή τῆς ἐκλογῆς του.

Τους ΞΕΥΤΙΛΙΖΟΥΝ ακόμη και τα ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ! Επέστρεψαν χρήματα που τους έδωσε βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ διαμαρτυρόμενα για τη στάση του στο Σκοπιανό!



Ένα απίστευτο περιστατικό που δείχνει την πληγή που έχει αφήσει στην ελληνική κοινωνία η συμφωνία με τα Σκόπια εκτυλίχθηκε σήμερα; στα Γρεβενά.

Μετά τη Θεία Λειτουργία για το νέο έτος και την κοπή της βασιλόπιτας της Ι.Μ. Γρεβενών στον Ιερό Ναό της Ευαγγελιστρίας, παιδιά των κατηχητικών ομάδων του πνευματικού κέντρου της Μητρόπολης, κατά την αποχώρηση των πιστών τραγουδούσαν τα κάλαντα στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας.

Εξερχόμενος ο βουλευτής Γρεβενών Χρήστος Μπγιάλας, όπως και πολλοί άλλοι επίσημοι, έριξε στο κουτί- κουμπαρά των παιδιών, 5 ευρώ για την ενίσχυση τους.

ΤΑ ΠΤΕΡΟΕΝΤΑ ΔΩΡΑ (1907) ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ



Ξένος τοῦ κόσμου καὶ τῆς σαρκός, κατῆλθε τὴν παραμονὴν ἀπὸ τὰ ὕψη, συστείλας τὰς πτέρυγας ὅπως τὰς κρύπτῃ, θεῖος ἄγγελος. Ἔφερε δῶρα ἀπὸ τὰ ἄνω βασίλεια διὰ νὰ φιλεύσῃ τοὺς κατοίκους τῆς πρωτευούσης. Ἦτον ὁ καλὸς ἄγγελος τῆς πόλεως.

Ἐκράτει εἰς τὴν χεῖρα ἓν ἄστρον καὶ ἐπὶ τοῦ στέρνου του ἔπαλλε ζωὴ καὶ δύναμις, καὶ ἀπὸ τὸ στόμα
του ἐξήρχετο πνοὴ θείας γαλήνης. Τὰ τρία ταῦτα δῶρα ἤθελε νὰ μεταδώσῃ εἰς ὅλους ὅσοι προθύμως τὰ δέχονται.

Ὁ Ἀλέξανδρος Παπαδιαμάντης

* Καληνύχτα κυρ Αλέξανδρε ...

Σαν σήμερα, στις 3 Ιανουαρίου 1911, έφυγε για την αιωνιότητα, ο «μεγάλος ζωγράφος των ταπεινών» κατά τον Κωστή Παλαμά, αυτός που βίωσε ««τῇ ταπεινώσει τὰ ὑψηλὰ τῇ πτωχείᾳ τὰ πλούσια...» κατά τον Άγγελο Σικελιανό, εκείνος για τον οποίο είπε ο Οδ. Ελύτης «ὅπου κι ἂν μᾶς βρίσκει τὸ κακὸ καὶ ὁ νοῦς μας θολώνει, νὰ μνημονεύουμε Διονύσιο Σολωμὸ καὶ Ἀλέξανδρο Παπαδιαμάντη», «ο πιο σημαντικός πεζογράφος της νέας ελληνικής λογοτεχνίας» κατά τον Γ. Σεφέρη, «ο μεγαλύτερος Έλληνας διηγηματογράφος» κατά τον Κώστα Βάρναλη, εκείνος που «έκοψε μόνον ολόχρυσα νομίσματα από το μεταλλείον της ψυχής του» κατά τον Γρ. Ξενόπουλο, εκείνος που δεν είναι «γραμματάνθρωπος, αλλά ποιητής», κατά τον Π. Νιρβάνα, ο «άγιος των ελληνικών γραμμάτων» για όλους όσοι προσεγγίζουν το μαγευτικό και μαγικό Σκιαθίτη. Εκείνος που ομολογεί «Τὸ ἐπ’ ἐμοί, ἐνόσω ζῶ καὶ ἀναπνέω καὶ σωφρονῶ, δεν θὰ παύσω πάντοτε, ἰδίως δὲ κατὰ τάς πανεκλάμπρους ταύτας ἡμέρας, να ὕμνῳ μετὰ λατρείας τὸν Χριστόν μου, να περιγράφω μετ΄ἔρωτος τὴν φύσιν καὶ να ζωγραφῶ μετὰ στοργῆς τὰ γνήσια ἑλληνικὰ ἤθη. Ἐὰν ἐπιλάθωμαί σου, Ἱερουσαλήμ, ἐπιλησθείη ἡ δεξιά μου, κολληθείη ἡ γλῶσσά μου τῷ λάρυγγί μου, ἐὰν οὐ μή σου μνησθῶ».

Ο Νίκος Δ. Τριανταφυλλόπουλος, φιλόλογος, υπέυθυνος για την κριτική έκδοση των «Απάντων» του Παπαδιαμάντη, περιγράφει στο κείμενο που ακολουθεί με φανταστικές, ωστόσο συγκινητικές πινελιές τις έσχατες στιγμές της εξόδου του. 


Ὄνειρον Ἀλεξάνδρου Παπαδιαμάντη, ἀμίσθου ἱεροψάλτου
Ὁ Ἀλέξανδρος Παπαδιαμάντης, υἱὸς τοῦ ἱερέως Ἀδαμαντίου Ἐμμανουήλ, διηγηματογράφος καὶ ἱεροψάλτης, ὠνειρεύθη τὴν νύκτα τῆς 2ας πρὸς 3ην Ἰανουαρίου 1911, εἰς τὴν Σκίαθον, ὅτι εὑρίσκετο εἰς τὰς Ἀθήνας, ἔλαβε δὲ σημείωμα τοῦ Βλ. Γαβριηλίδου, μὲ τὸ ὁποῖον ὁ διευθυντὴς τῆς «Ἀκροπόλεως» τὸν ἐκάλει νὰ περάσῃ τὸ

* 3 Ιανουαρίου 1950. "Σκάψε εκεί και θα βρείς αυτό που επιθυμείς"

Η «μάνα των πονεμένων» που ανακάλυψε το

σκήνωμα του Αγίου Εφραίμ

Θεωρείται το σημαντικότερο ίσως προσκύνημα της Αττικής. Η υπερχιλιετής ιστορία του (10ος αιώνας), που αναβλύζει Ορθοδοξία και πνευματικότητα στο πέρασμα των αιώνων, καθηλώνει ακόμα και τον πιο αδιάφορο επισκέπτη.

Εκεί μαρτύρησε ένας μεγάλος νεοφανής Άγιος της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, ο Άγιος Εφραίμ.

Οι Οθωμανοί κατακτητές τον υπέβαλλαν σε πλήθος φρικτών βασανιστηρίων και στο τέλος τον κρέμασαν ανάποδα καρφώνοντάς τον με σουβλερά καρφιά σε μία μουριά, που διασώζεται στις ημέρες μας, στον περιβάλλοντα χώρο του μοναστηριού.

ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ….ΜΑΣΟΝΟΣ Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ; Μακαριότατε πως μπόρεσες και το έκανες αυτό…; Διαβάστε με τι τον τίμησαν… (ΦΩΤΟ)

O καλός πολίτης είναι ο ενημερωμένος πολίτης… Καλός Χριστιανός είναι ο ενημερωμένος Χριστιανός...
Ένα εντυπωσιακό ρεπορτάζ για τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο διαβάσαμε στην έγκριτη ιστοσελίδα sfairika.gr
archbishop_ieronimos
O καλός πολίτης είναι ο ενημερωμένος πολίτης…
Ένα εντυπωσιακό ρεπορτάζ για τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο διαβάσαμε στην έγκριτη ιστοσελίδα sfairika.gr
Η ομάδα του makeleio.gr το θεώρησε αρκετά απολιτικό.
Δεν το υιοθετούμε αλλά το προβάλουμε 
Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, θα πρέπει να γνωρίζουν ή επιτέλους να συνειδητοποιήσουν, ότι σε θέσεις Επισκόπων και Αρχιεπισκόπων, δεν ανεβαίνει (σχεδόν) κανείς, αν δεν έχει περάσει από τις Μασονικές Στοές.
Και ο Ιερώνυμος, δεν αποτελεί εξαίρεση.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΜΑΣΣΟΝΙΚΕΣ ΣΤΟΕΣ, είναι κατασκευάσματα του μιαρού έθνους των εβραίοΣιωνιστών και οι έχοντες υψηλούς βαθμούς, δηλωνουν  απόλυτη πίστη στον Σατανά.

Αυτά τα επιγραμματικά, για να ξυπνάει ο λαός, και να γνωρίζει, ότι το αποκούμπι του στην Θρησκεία, είναι ολίγοι απλοί ιερείς και μοναχοί.
ieronymos
Οι σχέσεις του αρχιεπισκόπου κ. Ιερώνυμου με το Τάγμα των Ναϊτών χρονολογείται από… το 2009 την εποχή που τιμήθηκε με τον Αστέρα του Τάγματος των Ναϊτών και του απενεμήθη το σχετικό Δίπλωμα καθώς και επιταγή 1.000 δολαρίων ως πρώτη δόση για τα έργα επισκευής του Καθεδρικού Ναού.
Αυτό διαβάζουμε σε δημοσίευμα του εντύπου “Ναϊτικά Νέα”
Μάλιστα στο ίδιο δημοσίευμα διαβάζουμε ότι ο μακαριότατος έδωσε τον Νοέμβριο του 2009 εντολή στον μητροπολίτη Μαραθώνος κ. Μελίτωνα να παραστεί ως εκπρόσωπός του σε «Τελετή Περικοσμήσεως των Νέων Ιπποτών».
Διαβάζουμε λοιπόν στα Ναϊτικά Νέα (τεύχος 1-Ιανουάριος-Μάρτιος 2010), στην τέταρτη σελίδα (φωτο): (συνέχεια)
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ PATRIC E. REA ΜΕΓΑΛΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΤΑΓΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΩΝ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΣΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Κ.Κ ΙΕΡΩΝΥΜΟ ΤΟΝ Β’
115
«Στις 27 Νοεμβρίου, ημέρα Παρασκευή, ο Μέγας Διοικητής του Παγκοσμίου Τάγματος, Στρατηγός PATRIC E.REA, συνοδευόμενος από τον Μεγάλο Προκαθήμενο Σταμάτη Κοντογεώργη, τον Μεγάλο Καγκελάριο Δημήτριο Τζίμα, τον Διοικητή Αθηνών Στέλιο Κατσέλη και τον Υπεύθυνο Δημοσίων Σχέσεων Γεώργιο Παπαχρήστο, επισκέφθηκαν εθιμοτυπικώς τον Μακαριώτατο αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ.Ιερώνυμο τον Β’.»
Και παρακάτω διαβάζουμε:
«Ο Στρατηγός Μέγας Διοικητής ενημέρωσε τον Μακαριώτατο για το Διεθνές Τάγμα των Ιπποτών του ναού των Ιεροσολύμων, το φιλανθρωπικό έργο που επιτελεί και ανεπτύχθη η σύσφιξη των σχέσεων των δύο πλευρών.

Τέλος ο Στρατηγός Μέγας Διοικητής παρέδωσε στον Μακαριώτατο, το ποσό των 1.000 δολαρίων, σαν πρώτη δόση, για τη συμβολή του προσωπικά στα έργα επισκευής του Καθεδρικού Ναού Αθηνών.
Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος ευχαρίστησε τον Στρατηγό Μεγάλο Διοικητή για την ευγενική προσφορά. Έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για το Τάγμα και έδωσε εντολή όπως κατά την Τελετή της Εθνικής Περικοσμήσεως των Νέων Ιπποτών την 28η Νοεμβρίου 2009, να παραστεί και τον εκπροσωπήσει ο Μητροπολίτης Μαραθώνος κ.κ.ΜΕΛΙΤΩΝ.
Στη συνέχεια έγινε η απονομή του ΑΣΤΕΡΑ του ΤΑΓΜΑΤΟΣ από τον Στρατηγό Μεγάλο Διοικητή προς τον Μακαριώτατο και ανεγνώσθη το σχετικό ΔΙΠΛΩΜΑ ΑΠΟΝΟΜΗΣ».

ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΥΠΟ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ – ΟΙ ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΤΕΣ ΧΥΝΟΥΝ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΑ ΜΥΑΛΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΩΝ!

«ΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ»! ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ – ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ ΓΙΑ ΔΙΑΜΕΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ


Οι Σλάβοι των Σκοπίων, απαίτησαν και πέτυχαν, να αλλάξουμε την ιστορία μας, αποκόπτοντας τις αναφορές για την Μακεδονία -αφού πλέον αυτοί είναι Μακεδόνες, με την υπογραφή Κοτζιά και Τσίπρα.

Όλα ξεκίνησαν με την ίδρυση μιας ελληνοαλβανικής Επιτροπής αναθεώρησης των ελληνοαλβανικών βιβλίων, εδώ και περισσότερο από 10 χρόνια.
Κατά διαστήματα, αυτή η άνευ δραστηριότητος Επιτροπή, υποτίθεται ότι επανενεργοποιείται, για να παρέλθει κάποιο διάστημα πάλι χωρίς παραγωγή έργου, και κάποια στιγμή να… επανενεργοποιηθεί. Πλήρης κοροϊδία δηλαδή, επειδή καθ’ όλο αυτό το διάστημα, τα αλβανικά σχολικά βιβλία βρίθουν ανθελληνικών παραγράφων.

Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2019

Ο Άγιος που προτίμησε τη σωτηρία των λίγων από την ευημερία των πολλών

Αποτέλεσμα εικόνας για ЗОТИК СИРОПИТАТЕЛЬ, КОНСТАНТИНОПОЛЬСКИЙ

Αποτέλεσμα εικόνας για ЗОТИК СИРОПИТАТЕЛЬ, КОНСТАНТИНОПОЛЬСКИЙ
  Ο Άγιoς Ζωτικός καταγόταν από ευγενή οικογένεια της  Ορθόδοξης Ρώμης. Επειδή διακρινόταν για την οξύνοιά του, ο Μ. Κωνσταντίνος τού ζήτησε να τον ακολουθήσει στη Νέα Ρώμη, την Κωνσταντινούπολη, πράγμα που συνέβη (330).

 Την εποχή εκείνη εμφανίστηκαν πολλοί λεπροί στη νέα πρωτεύουσα και επειδή σύμφωνα με τις αντιλήψεις της εποχής, η λέπρα θεωρούνταν μεταδοτική ασθένεια, ο αυτοκράτορας διέταξε να πνίγονται στη θάλασσα όσοι διαπιστωνόταν πως είχαν νοσήσει. Ο αυλικός όμως Ζωτικός με τίποτε δεν μπορούσε να ανεχθεί αυτό το μέτρο. Γι’ αυτό και έθεσε σε εφαρμογή ένα ευφυές σχέδιο για τη σωτηρία αυτών των δυστυχισμένων ανθρώπων.


Ζήτησα από το Θεό…





Να μου δώσει δύναμη…
Κι Αυτός μου έδωσε δυσκολίες για να τις ξεπεράσω.
Του ζήτησα σοφία…
Κι Αυτός μου έδωσε προβλήματα να μάθω να λύνω.
Του ζήτησα οικονομική άνεση…
Κι Αυτός μου έδωσε νου και ικανότητα να εργάζομαι.
Του ζήτησα θάρρος…
Κι Αυτός μου έδωσε κινδύνους να ξεπερνώ.

Του ζήτησα αγάπη…
Κι Αυτός μου έδωσε προβληματικά άτομα να βοηθώ.
Του ζήτησα χάρες…

Μετά τη Μακεδονία, πώς θα ξεπουλούσαν και τη Βόρειο Ήπειρο

Το Χρονικό μιας παρ’ ολίγον Εθνικής Τραγωδίας με την υπογραφή… Κοτζια

2018: Η χρονιά-σταθμός για το Βορειοηπειρωτικό ζήτημα 

Όταν το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας ανακάλυψε πρόσφατα το βορειοηπειρωτικό ζήτημα, κανένας αρμόδιος ή μη του υπουργείου δεν μπορούσε να φανταστεί την πολυπλοκότητα του θέματος με πολλές νομικές και εθνικές προεκτάσεις. Ο φάκελος «Βορειοηπειρωτικό» παρέμεινε επί χρόνια ξεχασμένος στα υπόγεια του υπουργείου είτε από άγνοια είτε για ιδεολογικούς λόγους, και όσοι ελάχιστοι τολμούσαν να το αναφέρουν εισέπρατταν την απαξίωση και την περιφρόνηση των «αρμοδίων».

Της Αθηνάς Κρεμμύδα*
Χαρακτηριστικές και αντιπροσωπευτικές του τρόπου αντιμετώπισης των εθνικών μας θεμάτων, είναι βεβαίως και οι επιπόλαιες και ανεύθυνες δηλώσεις του πρώην υπουργού των εξωτερικών κ. Κοτζιά ο οποίος νόμιζε ότι μετά το «Μακεδονικό» θα έλυνε και το «Αλβανικό» πριν το καλοκαίρι ώστε να κάνει ξένοιαστες διακοπές.

Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2019

Ὁ Μέγας Βασίλειος, ὁ ἄγρυπνος Ἐπίσκοπος, κατά τῶν αἱρέσεων.



Γράφει ὁ Φώτης Μιχαήλ, ἰατρός
Ὁ Μέγας Βασίλειος δέν εἶναι μονάχα ὁ Ἅγιος Ἱεράρχης τῆς ἀγάπης, τῶν θεοφώτιστων διδαχῶν, τῶν γραμμάτων καί τῶν ἐπιστημῶν, τῆς ἄσκησης καί τῆς ἀρετῆς. Εἶναι ταυτόχρονα καί ὁ τολμηρός ὁμολογητής τῆς Πίστεως, ὁ αὐστηρότατος διώκτης τῶν αἱρέσεων, ὁ ἄγρυπνος Ἐπίσκοπος, ὁ ὅντως ποιμήν.
Στά χρόνια τοῦ Μεγάλου Βασιλείου, ἠ Ἐκκλησία ταλανιζόταν ἀπό τήν διάδοση δύο κυρίως αἱρέσεων: Τοῦ Ἀρείου καί τοῦ Σαβελλίου. Ἡ αἵρεση τοῦ Ἀρείου εἶχε καταδικασθεῖ ἤδη ἀπό τήν πρώτη Οἰκουμενική Σύνοδο (325).Ἐντούτοις, κατά τά χρόνια τοῦ ἁγίου Μεγάλου Βασιλείου (330-379), οἱ ὁπαδοί τῶν κακοδοξιῶν τοῦ Ἀρείου εἶχαν τόσο πληθυνθεῖ, ὥστε κατάφεραν καί πῆραν στά χέρια τους τό σύνολο σχεδόν τῶν Ἱερῶν Ναῶν.

Ο Επίσκοπος κι ο Πρεσβύτερος (π. Γρηγόριος - Ηγούμενος Ιεράς Μονής Δοχειαρίου Αγίου Όρους)

Η θεία Λειτουργία αρχίζει με το «Ευλογημένη η βασιλεία του Πατρός και του Υιού και του αγίου Πνεύματος…» και ουχί με το «Ευλογημένη η δεσποτεία του επισκόπου τάδε».
Όσο πάμε και γερνούμε, άλλα πράγματα ακούμε κι άλλα πράγματα θωρούμε» (λαϊκή ρήση).


Ούτε θεολόγος είμαι ούτε εντρύφησα ιδιαίτερα στην Θεολογία. Με την βοήθεια του Θεού όμως, παρακολούθησα θεολογικά μαθήματα, και ακαδημαϊκά και εμπειρικά. Ολόκληρη η ακαδημαϊκή θεολογία προσεφέρετο στα Πανεπιστήμια περισσότερο ως επιστήμη παρά ως θρησκεία. Από τους Γεροντάδες μου έμαθα ότι η γνώση του Θεού επέρχεται από την τήρηση των εντολών του Θεού, όπως μας διδάσκει ο υψιπέτης της Θεολογίας Ιωάννης ο ευαγγελιστής, και ότι ο Χριστός δεν ήρθε να παραδώση στους ανθρώπους επιστήμη, αλλά τρόπο ζωής, για να γνωρίση ο άνθρωπος τον Θεό, σύμφωνα με τον όσιο Συμεών τον Νέο Θεολόγο, και μέχρι σήμερα στην ζωή μου προσπαθώ να ιχνηλατώ αυτές τις δύο υποδείξεις.
Τα ακαδημαϊκά συγγράμματα είχαν πληθώρα από παραπομπές δυτικών θεολόγων και ελάχιστες από τους Πατέρες της Εκκλησίας.

«Θεολογική» τραγωδία Αρχιερέως


ο Μητροπολ. Φλωρίνης υπεραμύνεται της εκκλησιαστικής τάξεως, την οποία όμως με τα επιχειρήματα που εκθέτει, δεν την στηρίζει στους Αποστολικούς και λοιπούς αγίους Πατέρας, αλλά στην νέα εκκλησιολογία του Μητροπολ. Περγάμου.
Αποτέλεσμα εικόνας για Μητροπόλεως Φλωρίνης
Γράφει ο μοναχός Παΐσιος Καρεώτης,  Καθηγητής Αθωνιάδος Σχολής
Σχετική εικόναΛύπη βαθυτάτη μας προεκάλεσε η δημοσίευσις προ ημερών, της εγκυκλίου εκ της Μητροπόλεως Φλωρίνης με αριθ. Πρωτ. 1151, την 27η Οκτωβρίου 2016. Ο Μητροπολ. Φλωρίνης κατηγορούμενος υπό κληρικού του επί Οικουμενισμώ και αναγνώρισιν των αποφάσεων της “συνόδου” του Κολυμπαρίου, υπ ᾽αυτού, και κατά συνέπειαν την μη μνημόνευσίν του, εξέδωσε αυτή την εγκύκλιο προς τους Ιεροκήρυκες, Ιερείς, Μοναχούς και προς όλον το Χριστεπώνυμον πλήρωμα της Μητροπόλεώς του (Βλέπε, aktines blogspot.gr/5 ΔΕΚΕΜΒΡ.).
Στην εγκύκλιο αυτή, προσπαθεί να επιχειρηματολογήση Θεολογικά υπερ της θέσεώς του ο Μητροπολίτης, και φτάνει – δυστυχώς – σε μία “θεολογική” τραγωδία, σε ένα “θεολογικό” ναυάγιο. Ενώ επικαλείται αόριστα μία προσεκτική μελέτη επί των “αποστολικών και λοιπών αγίων πατέρων”, τους κάνει ισοδύναμους και ισόκυρους μετά των “συγχρόνων…διδασκάλων της δογματικής θεολογίας”, οι οποίοι είναι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και στο μεγαλύτερο ποσοστό προβληματικοί για την Εκκλησία, διότι εισάγουν αλλότριες διδασκαλίες. Ο κατ ᾽εξοχήν “σύγχρονος διδάσκαλος της δογματικής θεολογίας”, τον οποίον πλήρως αντιγράφει η εγκύκλιος, αλλά δεν τον αναφέρει ονομαστικά, είναι ο Μητροπολ. Περγάμου κ. Ιωάννης Ζηζιούλας, ο οποίος θα ηδύνατο να είναι ΥΠΟΔΙΚΟΣ ενώπιον Ορθοδόξου Γενικής Συνόδου για εισαγωγή αιρετικής Τριαδολογίας και Εκκλησιολογίας. Προσεχώς δημοσιεύεται ειδική μελέτη επ᾽ αυτού.
Εν πρώτοις ο Μητροπολ. Φλωρίνης υπεραμύνεται της εκκλησιαστικής τάξεως, την οποία όμως με τα επιχειρήματα που εκθέτει, δεν την στηρίζει στους Αποστολικούς και λοιπούς αγίους Πατέρας, αλλά στην νέα εκκλησιολογία του Μητροπολ. Περγάμου.

Μητροπολίτης Φλωρίνης: «…, Επιφανίου Κιέβου». Αναγνωρίζετε Σχισματικούς, Σεβασμιότατε;




ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ 30/12/2018

Σεβασμιότατε κ. Θεόκλητε, Χριστός ετέχθη.
Γίναμε όλοι μάρτυρες (μέσω διαδικτύου) της μνημονεύσεως του Επιφάνιου, ως «Αρχιεπισκόπου Κιέβου και πάσης Ουκρανίας» στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία που τελέστηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Στεφάνου Πτολεμαΐδας, ανήμερα της εορτής του. Ευλόγως, έρχονται κάποια ερωτήματα στο μυαλό μας:
1ο) Σύμφωνα με την εκκλησιαστική τάξη της Ορθοδόξου Εκκλησίας, τους προκαθημένους των Εκκλησιών τους μνημονεύουν οι προκαθήμενοι της κάθε αυτοκέφαλης Εκκλησίας. Έτσι, από την Εκκλησία της Ελλάδος τους μνημονεύει ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ο οποίος, όμως, ΔΕΝ μνημόνευσε τον Επιφάνιο, στην προχθεσινή Χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργία. Εσείς γιατί τον μνημονεύσατε;

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Βασιλείου τοῦ Μεγάλου

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

1 Ἰανουαρίου
Toῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου Καντιώτου
ΣΗΜΕΡΑ πρώτη Ἰανουαρίου δὲν εἶνε, ἀγαπητοί μου, μία ἑορτή· εἶνε τρεῖς ἑορτές. Ἡ μία εἶνε δεσποτική, τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Κατ᾽ αὐτὴν τὸ Θεῖο Βρέφος, ὅ­ταν συμ­πληρώθηκαν ὀκτὼ μέρες, ―κατὰ τὴν Ἰουδαϊ­κὴ παράδοσι, ποὺ ἰσχύει καὶ μέχρι σήμερα στὸ Ἰσραήλ― δέχθηκε τὴν λεγομένη πε­ριτομή, ποὺ ἀντιστοιχεῖ μὲ τὸ δικό μας βάπτισμα. Τὴν ἡμέρα αὐτὴ ἔλαβε τὸ ὄνομα «Ἰησοῦς» (Λουκ. 2,21), τὸ «ὄνομα τὸ ὑπὲρ πᾶν ὄνομα» (Φιλ. 2,9) ποὺ σημαί­­νει σωτήρ (Ματθ. 1,21), λυτρωτὴς ὁλοκλήρου τοῦ κόσμου. Τὸ ὄνομα αὐτὸ εἶνε τὸ γλυκύτερο καὶ δεσπόζει στὴν παγκό­σμιο ἱστορία. Τὸ ὄνομα αὐτό, ὅποιος τὸ τι­μᾷ καὶ τὸ ἐπικαλεῖται, παρά­δεισο ἔχει στὴν καρ­διά του· ὅποιος τὸ λησμονεῖ, κόλασι ἔχει· καὶ ὅ­ποιος τὸ βλαστημάει, εἶνε ἀν­άξιος νὰ ζῇ. Για­τὶ καὶ οἱ δαίμονες ἀκόμα τὸ φοβοῦνται. «Ἐν τῷ ὀνόματι Ἰησοῦ πᾶν γόνυ κάμψῃ ἐ­πουρανίων καὶ ἐπιγείων καὶ καταχθονίων, καὶ πᾶσα γλῶσσα ἐξομολογήσηται ὅτι Κύριος Ἰη­σοῦς Χριστὸς εἰς δόξαν Θεοῦ πατρός» (ἔ.ἀ. 2,10-11). Σήμερα ἀκόμα εἶνε καὶ ἑορτὴ ἑνὸς ἐκ­λεκτοῦ δούλου τοῦ Χριστοῦ, τοῦ οἰκουμενικοῦ φωστῆρος τῆς Ἐκκλησίας, τοῦ Μεγάλου Βασι­λείου. Καὶ τρίτον σήμερα εἶνε μιὰ ἑορτὴ ὄχι ἐκ­κλησιαστικὴ ἀλλὰ κοσμική, ἡ πρώτη τοῦ ἔτους. Λέω κοσμική, διότι κατὰ τὴν ὀρθόδοξο παράδο­σι τὸ ἐκκλησιαστικὸ ἔτος ἀρχίζει ὄχι τὴν πρώτη Ἰανουαρίου ἀλλὰ τὴν πρώτη Σεπτεμβρίου.
Τὸ θέμα μας ἐδῶ θὰ εἶνε ὁ Μέγας Βασίλειος.

Ο Μέγας Βασίλειος κι ο παραμορφωμένος Χριστιανισμός

Φώτης Κόντογλου 


(ἀπὸ τὸ Ἀσάλευτο Θεμέλιο, Ἀκρίτας 1996)

       Θέλω νὰ μιλήσω γιὰ τὸν ἅγιο Βασίλειο, ἀλλὰ νὰ μὴν πῶ τὰ συνηθισμένα ποὺ λένε ὅσοι γράφουνε γι᾿ αὐτὸν τὸν ἀληθινὰ Μέγαν ἅγιο. Προπάντων κάποιοι θεολόγοι φραγκοδιαβασμένοι, ποὺ δὲν τοὺς ἐνδιαφέρει σχεδὸν καθόλου ἡ ἁγιότητά του κ᾿ ἡ κατὰ Θεὸν σοφία του, ἀλλὰ ἡ «θύραθεν» σοφία του, ἡ γνώση ποὺ εἶχε στὰ ἑλληνικὰ γράμματα, στὴ ρητορικὴ καὶ στάλλα ἐφήμερα καὶ ἐξωτερικὰ στολίδια αὐτῆς τῆς βαθειᾶς ψυχῆς, λησμονώντας τί γράφει ὁ ἀπόστολος Παῦλος γιὰ τὴν κοσμικὴ σοφία, ποὺ τὴ λέγει «μωρίαν παρὰ τῷ Θεῷ».

Άγιος Βασίλειος ο Μέγας


Βίος και Πολιτεία του Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου  


Ο Άγιος Βασίλειος, γεννημένος το 330μ.Χ. στη Νεοκαισάρεια του Πόντου από γονείς ευγενείς με δυνατό χριστιανικό φρόνημα, έμελλε να γίνει Μέγας πνευματικός διδάσκαλος και κορυφαίος θεολόγος και Πατέρας της Εκκλησίας, αφού η χριστιανική του ανατροφή και η πνευματική του πορεία τον οδήγησαν στην Θεία θεωρεία του Αγίου Ευαγγελίου, και στην αυστηρή ασκητική ζωή, παράλληλα με το ποιμαντικό, παιδαγωγικό και φιλανθρωπικό του έργο.

Μέγας Βασίλειος το Λιοντάρι του Χριστού


Αποτέλεσμα εικόνας για γρηγόριοσ ο θεολογοσΑποτέλεσμα εικόνας για μεγας βασίλειος
ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ: Να δούμε  με προσοχή κάθε δευτερόλεπτο του βίντεο. Ας πάρουμε μαθήματα... εμείς πρώτα. Ας πάρουν μαθήματα και όσοι είναι μαζί μας. Αλλά ας διδαχθούν και οι απέναντι οι αιρετικοί... οι οικουμενιστές...
Στώμεν καλώς αδελφοί.
π. Φώτιος Βεζύνιας
http://salpismazois.blogspot.gr

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:

Η Περιτομή του Κυρίου (1η Ιανουαρίου) του Κων/νου Α. Οικονόμου δασκάλου του 16ου Δ. Σχ. Λάρισας


Τριπλή εορτή σήμερα! Οι δύο από τις εορτές έχουν εκκλησιαστικό χαρακτήρα: η εορτή της περιτομής του Κυρίου μας, όπως και η εορτή και η μνήμη του Μεγάλου Βασιλείου. Κοντά σ’ αυτές υπάρχει και η πολιτική εορτή της ένάρξης του νέου έτους, η πρωτοχρονιά, που όμως κι αυτή προσλαμβάνει, μέσα στην Εκκλησία, πνευματικό χαρακτήρα. Ας δούμε όμως τι ήταν η περιτομή.
ΓΕΝΙΚΑ: Στην Αγία Γραφή περιτομή νοείται η αποκοπή του έξω άκρου του ανδρικού μορίου. Η πράξη αυτή ορίστηκε από το Θεό ως επισφράγισμα της συνθήκης Του με τον Αβραάμ. Οι πρώτοι που επεβλήθησαν σε περιτομή ήταν ο Αβραάμ και οι άρρενες της οικογένειάς του (Γέν. ιζ΄10-13). Η συνθήκη επαναλήφθηκε επί Μωυσέως, (Έξ. ιβ΄43,44). Έτσι, κατά τον ιουδαϊσμό, η περιτομή κατέστη επίσημη τελετή που εφαρμοζόταν σε κάθε αρσενικό τέκνο την όγδοη μέρα από γεννήσεώς του. Αυτήν την τελετή τηρούσαν επιμελώς οι Ισραηλίτες, πλην της περιόδου που περιφέρονταν στην έρημο του Σινά.

Μικρό αφιέρωμα στην εορτή της Περιτομής του Χριστού.

Απεικόνιση στο Μηνολόγιο του Βασιλείου B΄ (Βατικανό).

Περιτομή του Ιησού




Η Περιτομή του Ιησού αναφέρεται ως γεγονός στην επίγεια κατά σάρκα ζωή του Ιησού Χριστού, περισσότερο όμως κατ΄ εικασία εθιμικής και νομικής (θεοκρατικής) επιταγής. Τούτο αναφέρεται μόνο από έναν Ευαγγελιστή, τον Ευαγγελιστή Λουκά, ενώ οι άλλοι τρεις (Ματθαίος, Μάρκος και Ιωάννης) φέρονται να το αγνοούν. Ο Ευαγγελιστής Λουκάς αναφέρει την περιτομή αυτή μόνο ημερολογιακά, δηλαδή την 8η ημέρα από γεννήσεως, σύμφωνα με τον σχετικό εβραϊκό νόμο χωρίς όμως να προσδιορίσει ούτε τον τόπο, ούτε ποιος έκανε την περιτομή, ούτε το μέσον που χρησιμοποιήθηκε, που αποτελούν ιδιαίτερα σημαντικά στοιχεία στη ζωή ενός Ιουδαίου αφού τότε ονοματίζεται και ακολουθεί σχετική επί τούτου εορτή. Μνεία για τέτοια εορτή που ν΄ ακολούθησε της περιτομής του μικρού Ιησού δεν απαντάται σε κανένα ιερό κείμενο.