Πέμπτη 29 Αυγούστου 2024

Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΙ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ και ΚΟΝΙΤΣΗΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΟΝΙΚΟΛΑΪΤΙΚΕΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ

Ο Γιανναρικός Νεονικολαΐτισμός και η Εκκλησία της Ελλάδος.

Η ναρκοθετούσα τη σωτηρία μας γιανναρική διδαχή, αναπαραγωγή της αρχαίας αιρέσεως του νικολαιτισμού, δεν έτυχε, δυστυχώς, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, της συνοδικής καταδίκης της από της πλευράς της Εκκλησίας της Ελλάδος. Και συνεχίζει, ανεξέλεγκτη, να διαχέεται και παγιώνεται εντός του εκκλησιαστικού σώματος, προς μεγίστη χαρά του αρχεκάκου όφεως, πατρός, πάτρωνος και εμπνευστού της εν λόγω φρικαλέας πλάνης και κακοδοξίας, που τέρπεται όταν ψυχές, υπέρ ων Χριστός απέθανε, απόλλυνται εξ αιτίας της και εξ αιτίας της αδιαφορίας των ποιμένων.

«Επειδή δεν βλέπω διάθεσιν εκ μέρους των περισσοτέρων εξ ημών να αντιμετωπισθή σοβαρώς το θέμα των νεοορθοδόξων (κ.Γιανναρά κ.ά), περί του οποίου εγένετο συζήτησις κατά την συνεδρίαν της χθες (22-6-1989) εξ αφορμής αναγνώσεως επί Συνόδου σχετικού εγγράφου μου, το οποίον είχεν υποβληθή εις την αρχιγραμματείαν της της Ιεράς Συνόδου, διά τούτο ανεζήτησα και εύρον δύο (2) βιβλία του οσιολογιωτάτου μοναχού Θεοκλήτου Διονυσιάτου και έφερα ταύτα εδώ, διά να τα θέσω υπ όψιν σας, ώστε να κατατοπισθή όποιος θέλει. Τα βιβλία ταύτα αποτελούν αντίκρουσιν και ανασκευήν των εξωφρενικών και αντορθοδόξων του κ.Γιανναρά και της συνοδοιπορίας του, αι οποίαι είναι λίαν επικίνδυνοι και ζημιογόνοι διά την πνευματικήν υπόστασιν του χριστεπωνύμου πληρώματος. ΑΛΛΟΙΜΟΝΟΝ ΔΕ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ, ΕΑΝ ΔΕΝ ΛΑΒΩΜΕΝ ΜΕΤΡΑ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΩΣ, ΔΙΑ ΝΑ ΑΠΟΣΟΒΗΘΗ Ο ΕΚ ΤΟΥΤΩΝ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΔΙΑ ΠΑΝΤΑ ΒΕΒΑΙΩΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΝ ΑΛΛ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΝΕΟΤΗΤΑ. Διά τούτο φρονώ ότι πρέπει οπωσδήποτε να ληφθή απόφασις εκ μέρους μας και εις πρώτην φάσιν να παραπεμφθή τουλάχιστον η υπόθεσις εις την αρμοδίαν Συνοδικήν Επιτροπήν επί των Νομοκανονικών ζητημάτων, της οποίας ο γραμματεύς είναι δραστήριος και ικανός (Σ.Σ. προφανώς εννοεί τον τότε αρχιγραμματέα, μακαριστό κανονολόγο π.Ευάγγελο Μαντζουνέα) και πιστεύω ότι συντόμως θα φέρη εις πέρας το έργον, το οποίον ήθελε του ανατεθή.
Eάν όμως δεν θελήσωμεν να πράξωμεν έστω και αυτό το ελάχιστον, τότε ερωτάται: δια τίνα λόγον έχομεν τας συνοδικάς επιτροπάς;
Μία δε τοιαύτη αρνητική στάσις μας θα αποτελέση σκανδαλώδη και μεροληπτικήν ενέργειαν όσον αφορά τη αντιμετώπισιν φλεγόντων και σοβαρών θεμάτων της Εκκλησίας μας. Και εάν πάλιν δεν θέλωμεν να πράξωμεν ούτε αυτό το ελάχιστον, τότε έχω να προτείνω μίαν άλλην εναλλακτικήν ενέργειαν. Ας ανατεθή εις ένα εκ των σεβ. συνέδρων, και κατά την γνώμην μου εις τον άγιον Αργολίδος (Σ.Σ. πρόκειται περί του μακαριστού, σεμνού και σοβαρού ιεράρχου Αργολίδος Ιακώβου (Παχή)), ο οποίος να εγκύψη εις τα συγγράμματα του νέου τούτου ολεθρίου ρεύματος, να ερευνήση ταύτα επισταμένως, να εξαγάγη τα συμπεράσματά του, και να συντάξη μίαν σχετικήν εισήγησιν. η οποία να απασχολήση το σώμα της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου εις μίαν έκτακτον ή ακροτελεύτιον συνεδρίαν αυτής ή έστω να διαβιβασθή προς εξέτασιν εις την νέαν ΔΙΣ , η οποία θα κάνη την έναρξίν της από του προσεχούς Σεπτεμβρίου».

«Έχω μελετήσει αρκετά βιβλία του κ.Γιανναρά ως και τα βιβλία του οσιολογιωτάτου μοναχού π.Θεοκλήτου Διονυσιάτου .
‘Εχω σχηματίσει αλγεινοτάτην εντύπωσιν και έχω συνειδητοποιήσει τον υφιστάμενον διά την Εκκλησίαν μας γενικώς κίνδυνον εκ των ιδεών και φρονημάτων των λεγομένων νεοορθοδόξων. Φρονώ ότι η Εκκλησία έχει υποχρέωσιν να λάβη μέτρα διά το σοβαρόν τούτο θέμα.
Ανέφερε μάλιστα ο κ.Σεβαστιανός και ωρισμένα αποσπάσματα και θέσεις εκ των συγγραμμάτων του κ.Γιανναρά , τα οποία συνιστούν Ο,ΤΙ ΒΔΕΛΥΡΟΝ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΝ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ. Συμφώνως, δηλαδή, προς τας νεωτέρας αυτάς ιδέας, ο χριστιανός είναι δυνατόν, του είναι επιτρεπτόν, να αισχρολογή και να ασχημονή και παραλλήλως να κρατή εις τας χείρας του το κομποσχοίνι, πιστεύων ότι ούτω προσφέρει λατρείαν εις τον Θεόν!».

«Το θέμα είναι πολυσύνθετον και έχει μέγα βάθος και πλάτος. Εάν δε τυχόν αποφασίσωμεν να λάβωμεν θέσιν έναντι του κ.Γιανναρά, τότε αναμφιβόλως θα πρέπη να λάβωμεν θέσιν και έναντι των χριστιανικών οργανώσεων και αδελφοτήτων, αι οποίαι εις αρκετά σημεία των εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων των έχουν παπικόν και προτεσταντικόν πνεύμα και είναι επηρεασμέναι εκ του πνεύματος και της τακτικής των θρησκευτικών ομολογιών και παραφυάδων της Δύσεως.
Επίσης ο σεβ.κ.Ιερώνυμος ανέφερεν ότι αι χριστιανικαί αδελφότητες δεν απήντησαν εις ωρισμένας κατηγορίας του μνημονευθέντος μοναχού Θεοκλήτου Διονυσιάτου, ο οποίος τας θεωρεί ως «μακαρίας τη λήξει».

Ούτος υπεστήριξε την άποψιν ότι, εάν τεθή υπό κρίσιν ο κ.Γιανναράς, τότε θα πρέπει να τεθή υπό κρίσιν και το έργον των χριστιανικών αδελφοτήτων. Επίσης ανέφερεν ότι ωρισμέναι εκ των εκδόσεων των θρησκευτικών οργανώσεων είναι επηρεασμέναι εκ από δυτικά πρότυπα ή αποτελούν ξένων βιβλίων, ως έχει αποδείξει ένας εκ των πανεπιτημιακών διδασκάλων.
Επίσης ο κ.Τιμόθεος υπεστήριξεν την άποψιν ότι δεν έχουν κανένα λόγον οι άγαμοι κληρικοί. οποίοι είναι και οι αρχιερείς, να ασχολούνται με θέματα, τα οποία αφορούν και ενδιαφέρουν ως επί το πλείστον τους εγγάμους και οικογενειάρχας.

«Και ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, ο οποίος θεωρείται δόκιμος και πολυγραφώτατος εκκλησιαστικός συγγραφεύς και τιμάται και γεραίρεται υπό της Εκκλησίας, έχει κατηγορηθή ότι εις τον συγγραφικόν του τρόπον απομιμείται ξένα πρότυπα και ότι παπίζει και φυλοδυτικίζει (Σ.Σ. τις στρεβλές αυτές θέσεις διακήρυξε και ο Χ.Γιανναράς. Πολύ καλή απάντηση δίδει ο π.Θεόδωρος Ζήσης . Βλέπε https://www.impantokratoros.gr/0108812A.el.aspx).
Τούτο όμως δεν ανταποκρίνεται εις την πραγματικότητα. Συγκεκριμένως μάλιστα ούτος εις εν εκ των συγγραμμάτων του, το Εορτοδρόμιον, υποστηρίζει την άποψιν ότι, εάν υπάρχη τι καλόν εις τους ετεροδόξους, δεν σημαίνει ότι πρέπει να το απορρίψωμεν διαρρήδην, εκ του φόβου μήπως κατηγορηθώμεν ότι συμφωνούμεν προς αυτούς. Όσον διά την ένστασιν, εάν και κατά πόσον μας αφορούν αι ιδέαι και τα θέματα τα διαλαμβανόμενα εις τα υπό κρίσιν συγγράμματα, φρονώ ότι μας αφορούν οπωσδήποτε, διότι δεν θα απαντήσωμεν ως μεμονωμένα άτομα, αλλ ως εκπρόσωποι της Εκκλησίας και του πνεύματος των πατέρων, το οποίον οφείλομεν να διατηρήσωμεν ανόθευτον εις την γενεάν μας. Πρέπει μάλιστα να ομιλήσωμεν διά τους νεοορθοδόξους με γλώσσαν ωμής αληθείας, με την γλώσσαν της επιστολής Ιούδα και της Β΄Πέτρου, εάν θέλωμεν να είμεθα ειλικρινείς και εν τάξει προς τον εαυτόν μας».
Επίσης ο κ.Αυγουστίνος είπεν ότι το θέμα των νεοορθοδόξων και του κ.Γιανναρά είναι διάφορον του θέματος των ορθοδόξων χριστιανικών αδελφοτήτων και ότι δεν πρέπει να συνδέεται και να συσχετίζεται τούτο προς αυτάς. «Εδώ ερωτάται και οφείλομεν να δώσωμεν υπεύθυνον απάντησιν και να προφυλάξωμεν τους αδαείς εάν και κατά πόσον οι νεοορθοδοξοι ορθοτομούν τον λόγον της αληθείας. Εάν δε αι χριστιανικαί οργανώσεις αιρετίζουν, τότε τι πρέπει να είπωμεν διά τον κ.Γιανναράν και τους ομοιδεάτας του; Και όμως αι ανωτέρω οργανώσεις και αδελφότητες, παρά την ατέλειαν των συγκροτούντων αυτάς μελών και την πολεμικήν, η οποία επί σειράν ετών ενεργείται εις βάρος των, θα ζήσουν και θα επιβιώσουν, διότι τα μέλη των έχουν αυταπάρνησιν και ταπείνωσιν και ουσιαστικόν σύνδεσμον με την μητέρα Εκκλησίαν και διότι ο Θεός βλέπει και ευλογεί άνωθεν το επιτελούμενον υπ αυτών έργον».

Εις την συνέχειαν της συζητήσεως επί του ανωτέρου θέματος (των νεοορθοδόξων) ένας εκ των σεβ.συνέδρων, ο αντιπρόεδρος της ΔΙΣ σεβ.μητροπολίτης Σιδηροκάστρου Ιωάννης (Σ.Σ. πρόκειται περί λαμπρού επισκόπου, ασκητικού, παραδοσιακού, μαχητικού και αγωνιστικού, μακαριστού πλέον), προέτεινεν όπως διενεργηθή ψηφοφορία επί του θέματος, διά να διαπιστωθή τι τέλος πάντων θα γίνη. Η πρότασις αύτη αρχικώς δεν εγένετο αποδεκτή, αλλά μετά ταύτα, εκ της ανάγκης των πραγμάτων, ωδηγήθησαν εις αυτήν. Κατά την γενομένην ψηφοφορίαν με ερώτημα, εάν θα παρεπέμπετο ή όχι το θέμα εις την αρμοδίαν συνοδικήν επιτροπήν, το αποτέλεσμα υπήρξεν αρνητικόν, δηλαδή να μη παραπεμφθή. Εμειοψήφησαν τρεις μόνον μητροπολίται, οι σεβ.Σιδηροκάστρου Ιωάννης, Κονίτσης Σεβαστιανός και Φλωρίνης Αυγουστίνος, ο οποίος ομιλών κατά την κρίσιμον εκείνην στιγμήν κατέστησε τους λοιπούς ιεράρχας υπευθύνους δι ό,τι απευκταίον συμβή εις την Εκκλησίαν μας, ως προς το φοβερόν κύμα της διαφθοράς, η οποία καθημερινώς διαδίδεται και τείνει να επικρατήση.
Ο λόγος απορρίψεως της προτάσεως υπήρξεν, εκτός των άλλων, και τυπικός, διότι δηλαδή το θέμα δεν ήτο αναγεγραμμένον εις την ημερησίαν διάταξιν. Κατά τινά δε τρόπον ήθελον να επιρρίψουν ευθύνας και εις τον αρχιγραμματέα της Ιεράς Συνόδου, διατί έφερε τούτο προς συζήτησιν. Αλλ η παρουσίασις του θέματος έγινεν όλως φυσιολογικώς, υπό μορφήν ανακοινώσεως μεταξύ των τρεχόντων υπηρεσιακών θεμάτων.

averoph

Ο Γιανναρικός Νεονικολαΐτισμός και η Εκκλησία της Ελλάδος. | ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ (wordpress.com)

===========================================

=================================

ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΠΙΘΑ φύλλο 444/1986. Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΡΕΒΛΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ
Όσον το κατά σε, κ.Γιανναρά, λόγω του ψυχικού συμπλέγματος υπό του οποίου πάσχετε, συνετελέσατε ουκ ολίγον με την στείραν και άγονον κριτικήν σας να δυσφημισθεί και διαβληθεί το χριστιανικόν κίνημα.

Με τας παραδόξους ιδέας που εκηρύξατε εγίνατε, ασυνειδήτως ή ενσυνειδήτως – ο Θεός οίδεν -, εμπνευστής ενός ιδεολογικού ρεύματος, ΣΥΝΟΘΥΛΕΥΜΑΤΟΣ ΕΚ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟΥ, ΝΙΚΟΛΑΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΥΠΑΡΞΙΑΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ, κεκαλυμμένων με επίχρισμα ορθοδόξου παραδόσεως και καλογερισμού. 
Εύγε σας!
Και τώρα έρχεσθε να θρηνήσετε λέγοντες, ότι το τέλος της Ελλάδος ήγγικεν, υπενθυμίζων με την θρηνωδίαν σας τους φλυάρους εκείνους λογάδας του Βυζαντίου της παρακμής, οι οποίοι ουδέν πράττοντες ανέμενον μακαρίως την κατάρρευσιν της Βυζαντινής αυτοκρατορίας.

ΣΧΟΛΙΑ 

  1. Η σκανδαλώδης στάση της λεγόμενης ΔΙΣ, των «θεολογικών» σχολών, της Ανώτερης εκκλησιαστικής Ακαδημίας Αθηνών, της Ακαδημίας της ντροπής ή μάλλον της αδιαντροπιάς (της Μητροπόλεως Δημητριάδος), χριστιανικών ιστολογίων καθώς και μεμονωμένων πιστών , απέναντι στο πρόσωπο και το έργο του κεκοιμημένου Χρήστου Γιανναρά, που εκδηλώθηκε με αφορμή την εκδημία του, συνιστά αποκαλυπτικό μέτρο της στρεβλότητας των αξιολογικών κριτηρίων μερίδας του εκκλησιαστικού Σώματος.

    Ο σατανάς εκεί στοχεύει! Στην αλλοίωση του υγιούς φρονήματος των πιστών. Παραθεωρούμε σκανδαλωδώς τις πνευματοκτόνες και ψυχοκτόνες θέσεις του , που οδηγούν ψυχές υπέρ ων Χριστός στην απώλεια, και υπερεξαίρουμε κάποιες εθνοκεντρικές θέσεις του. Λες και η έννοια του Έθνους και του ελληνισμού υπέρκειται του υγιούς Ορθοδόξου φρονήματος!

    Ω της απονοίας και της παραφροσύνης μας!

    Πού καταντήσαμε, αλήθεια! Δεν μας συνέχει το γεγονός ότι νοθεύεται η γνήσια ευαγγελική και αγιοπατερική διδαχή και αλληθωρίζουμε στις όποιες, έστω και εύστοχες , περί Ορθοδοξίας και Ελληνισμού, επισημάνσεις και αναλύσεις ….

    Και ας χάνονται ψυχές, και ας διαστρεβλώνεται το Ευαγγέλιο και η συμφωνία των πατέρων….

    Ω Χριστέ μου, πώς μας ανέχεσαι ακόμη!


  2. Κύριε Νάνη, ευχαριστούμε θερμά για το χρονικό της ντροπής!!
    Βοηθαει πολύ στο να κατανοήσει κανείς και τα κριτήρια του πως γίνεται κάποιος αρχιεπίσκοπος!
    Μπορούμε κάλλιστα να υποθέσουμε και το ποιον του επόμενου αρχιεπισκόπου της ντροπής!!
    Η κατάντια των σημερινών επισκόπων δικαιώνει πλήρως τον μακαριστό π. Αυγουστίνο!!