Δευτέρα 6 Ιουλίου 2020

«Αν μπορείς …»


«Αν μπορείς στην πλάσιν τούτη να περιφρονείς τα πλούτη,
Κι αν οι έπαινοι των γύρω δεν σου παίρνουν το μυαλό,
αν μπορείς στην τρικυμία να κρατήσεις ψυχραιμία,
αν μπορείς και στους εχθρούς σου να σκορπίσεις το καλό,
αν μπορείς όταν σε βρίζουν να μη βγάλεις τσιμουδιά,
αν μπορείς στην καταιγίδα να μην χάνεις την ελπίδα,
αν μπορείς να συγχωρήσεις όσους σ' έχουν αδικήσει,
αν μπορείς να αγαπήσεις όσους σ' έχουνε μισήσει,
αν μπορείς να είσ' ο ίδιος στη χαρά και στην οδύνη,
αν η πίστη στην ψυχή σου 'μπρος σε τίποτε δεν σβήνει,

Αγία Κυριακή η Μεγαλομάρτυς [7 Ιουλίου]

Του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου δασκάλου

ΚΑΤΑΓΩΓΗ: H Αγία Μεγαλομάρτυς Κυριακή γεννήθηκε στη Νικομήδεια της Μ. Ασίας και ήταν η μοναχοκόρη του Δωρόθεου και της Ευσεβίας. Οι γονείς της ήταν Έλληνες, ευσεβείς χριστιανοί και ευκατάστατοι, αλλά χωρίς παιδιά. Προσευχόμενοι αδιαλείπτως, απέκτησαν τελικά μια κόρη, που επειδή γεννήθηκε ημέρα Κυριακή (την ημέρα του Κυρίου), της δόθηκε το όνομα Κυριακή. Από την παιδική της ηλικία η Κυριακή ήταν αφιερωμένη στο Θεό. Ήταν όμορφη στο σώμα και στην ψυχή. Πολλοί μνηστήρες τη ζήτησαν σε γάμο, αλλά απέρριπτε όλες τις προτάσεις, λέγοντας ότι είναι αρραβωνιασμένη με τον Χριστό τον Κύριο και ότι δεν επιθυμούσε τίποτε περισσότερο από το να πεθάνει εν παρθενία.

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ [:Γαλ. 3,22- 4,5]



   «Συνκλεισεν γραφ τ πντα π μαρταν, να παγγελα κ πστεως ᾿Ιησο Χριστο δοθ τος πιστεουσι(:τώρα όμως έγινε με τον νόμο το εντελώς αντίθετο από τη δικαίωση. Ο γραπτός νόμος του Θεού δηλαδή έκλεισε ολοκληρωτικά τα πάντα κάτω από την αμαρτία, για να ποθήσουν οι άνθρωποι τον ιατρό και σωτήρα· και έτσι η ευλογία που υποσχέθηκε ο Θεός, να δοθεί με την πίστη στον Ιησού Χριστό σε όλους όσους πιστεύουν)»[Γαλ.3,22].
    Εάν η υπόσχεση του Θεού είχε δοθεί μέσω του μωσαϊκού νόμου, εύλογα θα φοβόσουνα μήπως, εκπίπτοντας από τον νόμο, εκπέσεις και από τη δικαίωση· εάν όμως για τον λόγο αυτόν δόθηκε, για να περικλείσει τα πάντα, δηλαδή για να ελέγξει και να δείξει τις αμαρτίες τους, όχι μόνο δεν σε εμποδίζει να επιτύχεις την υπόσχεση, αλλά και συνεργεί στο να την επιτύχεις. Αυτό λοιπόν δηλώνοντας έλεγε τα παραπάνω λόγια ο Παύλος· διότι επειδή οι Ιουδαίοι δεν αισθάνονταν, ούτε την άφεση επιθυμούσαν, έδωσε τον μωσαϊκό νόμο ώστε να ελέγχει για τα τραύματα, για να ποθήσουν τον Ιατρό· διότι το ρήμα «συνκλεισεν» σημαίνει «έλεγξε», και αφού έλεγξε, κρατούσε αυτούς σε φόβο.

Μεγάλες συμφορές περιμένουν την Ελλάδα όσο βλαστημάει και βρίζει τον Χριστό και την Παναγία…


Ἡ φοβερή βλασφημία - Ενωμένη Ρωμηοσύνη

Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος
Βλαστήμιες και πετριές πού σού έρχονται στο τέλος πάνω στο κεφάλι σου !
Υπάρχει κίνδυνος από τις βρισιές και τις βλαστήμιες στον Θεό, να έλθουν μεγάλες συμφορές στην χώρα μας…
Όταν ακούς ένα λαό να βρίζει την πίστη του, τον Θεό του, την Παναγία, τον Τίμιο Σταυρό, έ, τότε να περιμένεις μεγάλες συμφορές…
Όλα τα μεγάλα και ένδοξα κατορθώματα από κτίσεως κόσμου μέχρι σήμερα έγιναν διά της πίστεως, και όλα τα δυστυχήματα και οι συμφορές ακολούθησαν από την απιστία.
Ελλάδα και παλαιό Ισραήλ, βίοι παράλληλοι  
Αυτό παρατηρούμε στον Ισραηλιτικό λαό. Όσες φορές πίστεψαν και λάτρεψαν τον αληθινό Θεό, ήσαν μεγάλοι και ισχυροί, νικούσαν τους εχθρούς τους και ευτυχούσαν.
Όσες φορές όμως απιστούσαν και λάτρευαν τα είδωλα, και απομακρύνονταν από τον αληθινό Θεό, καταντούσαν ανίσχυροι και υπόδουλοι στους εχθρούς τους, δυστυχείς και πανάθλιοι...

Ἰθαγένεια ἐξπρές στούς ἀλλοδαπούς


Τόσο εύκολα θα αποκτήσουν οι αλλοδαποί την ελληνική ιθαγένεια ...
Μεγάλες ἀλλαγές φέρνει τό νομοσχέδιο τοῦ ΥΠΕΣ
ΑΝΑΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΙ ὅλα ὡς πρός τήν χορήγηση ἰθαγενείας τούς ἀλλοδαπούς πού ζοῦν στήν χώρα μας βάσει τοῦ νομοσχεδίου πού παρουσίασε ὁ ὑπουργός Ἐξωτερικῶν Παναγιώτης Θεοδωρικάκος στό χθεσινό Ὑπουργικό Συμβούλιο. Τό νομοσχέδιο γιά τήν πολιτογράφηση ἀλλογενῶν ἀλλοδαπῶν ἔχει ὡς κύριο στόχο τήν ἐπιτάχυνση τῆς ὅλης διαδικασίας, προκειμένου ἡ ἀπόδοσις ἰθαγενείας νά γίνεται σέ χρόνους ἐξπρές ἀλλά καί τό διοικητικό κόστος νά μειωθεῖ στό ἐλάχιστο. Ὅπως εἶπε ὁ ὑπουργός, ἡ νομοθετική πρωτοβουλία στοχεύει στόν ἀνασχεδιασμό τῆς διαδικασίας πολιτογραφήσεως μέ ἀντικειμενικά καί διαφανῆ κριτήρια, καθώς καί στήν ἐξάλειψη τῶν πηγῶν διαφθορᾶς καί πελατειακῶν πολιτικῶν. Ἐπίσης τό νομοσχέδιο περιλαμβάνει τήν ὀργανωτική ἀναδιάρθρωση τῆς Γενικῆς Γραμματείας Ἰθαγενείας πού θά συμβάλλει στήν ἐπίσπευση τῶν διαδικασιῶν, καθώς καί στήν αὔξηση τοῦ βαθμοῦ ἐποπτείας τῶν ὀργανικῶν μονάδων.

Τα ουαί και τα γιατί ενός Ρωμιού.


Τα ουαί και τα γιατί ενός Ρωμιού.

Ουαί υμίν κυβερνώντες υποκριταί, διότι κλείνετε μόνο τις εκκλησίες, προφάσει της ασθενείας, αλλά την ίδια ώρα δίνετε άδεια σε τζαμιά μέσα στην χώρα.

Ουαί υμίν κυβερνώντες υποκριταί, διότι μόνοι και πρώτοι εσείς για την υγεία -δήθεν- του λαού, στερείτε από τον λαό την ένωσή του με τον όντως ΙΑΤΡΟ, τον Χριστό.

Ουαί υμίν υπουργοί-καίσαρες, οι οποίοι για το καλό του λαού του στερήσατε την πρόσβαση στον μόνο χώρο παροχής δωρεάν κυρίως ψυχικής αλλά και σωματικής υγείας, δηλαδή την Εκκλησία.

Ουαί σοι πρωθυπουργέ, που ως άλλος Πιλάτος τόλμησες να ξεστομίσεις το βαρύγδουπο ΄σταυρωθήτω΄. Να ξέρεις ότι έτσι έγραψε το όνομά σου η ιστορία. Ο χαρακτηρισμός του σταυρωτή Πιλάτου θα σε ακολουθεί σε όλη σου την ζωή.

«ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΟ «ΠΟΛΙΤΙΚΩΣ ΟΡΘΟΝ» ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;»

Γράφει ὁ π. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης
Μέ ἀφορμή τήν μεθοδευμένη διόγκωση μιᾶς ἐποχιακῆς γρίππης σέ φόβητρο “πανδημίας covid 19” γιά πολιτική ἐκμετάλλευση, σάν μιά πρόβα ἐπιβολῆς παγκόσμιας δικτατορίας, ἡ Ἐκκλησία μας δέ­χθηκε πρωτοφανῆ κτυπήματα, ὄχι μόνο μέ τό “ἐτσιθελικό” κλείσιμο τῶν Ναῶν Της ἀλλά καί μέ ἀμφισβήτηση τῆς Δογματικῆς Της, στήν ὁποία συμπεριλαμβάνεται καί ἡ Ἐκκλησιολογία Της.
Ἄνθρωποι ἐξαιρετικά μειωμένου Θεολογικοῦ καί Πνευματικοῦ καταρτισμοῦ, ἀρκετοί ἀπό τούς ὁποίους κατέχουν καί θέσεις ὑψηλῆς πνευματικῆς εὐθύνης, εἴτε ἐκφράζονται εὐθέως περί τοῦ ὅτι οἱ Ναοί μας ὡς κτίρια δέν διαφέρουν σέ τίποτα ἀπό τούς λοιπούς κοινοχρήστους χώρους τῶν καθημερινῶν συναλλαγῶν, εἴτε μέ ἄκομψη “διπλωματικότητα” ἀφήνουν νά ἐννοηθῆ κάτι τέτοιο, μέ ἀποτέλεσμα νά ἐπικρατήση σύγχυση μεταξύ τῶν πιστῶν!

Δύο Μητροπολῖται καταγγέλλουν ὅτι ἄλλα ἀπεφασίσθησαν εἰς τήν ΔΙΣ καί ἄλλα ἀνεκοινώθησαν!

      Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος διεκδικεῖ 46,6 στρέμματα τοῦ Ἀσκληπιείου Νοσοκομείου Βούλας, διὰ τὰ ὁποῖα ἀντέδρασεν ὁ Δήμαρχος Βούλας τὴν 23ην Ἰουνίου. Ἡ ΔΙΣ εἰς τὴν συνεδρίασιν τῆς 26ης Ἰουνίου 2020 μεταξὺ ἄλλων ἀνεκοίνωσε καὶ τὰ ἑξῆς:

«α) ἡ ἀνακοίνωση τοῦ Δήμου καταφέρεται μὲ βαρέως ἐξυβριστικὲς ἐκφράσεις κατὰ τῆς ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ἐπειδὴ ἄσκησε τὸ νόμιμο δικαίωμα τῆς προσφυγῆς της στὴν Ἑλληνικὴ Δικαιοσύνη («… ἡ Ἐκκλησία… ἀποκηρύσσει τὸ φιλανθρωπικό της χαρακτῆρα… σὲ συνδυασμὸ μὲ τὴν προσπάθεια τσιμεντοποίησης τῶν ἀδόμητων χώρων πρασίνου τῆς Βουλιαγμένης, ἐπιδίδεται… σὲ βιομηχανία ἀγοροπωλησίας ἀκινήτων (real estate)»). Ἐπιχειρεῖ μάλιστα νὰ παραδώσει μαθήματα κοινωνικῆς εὐαισθησίας στὸν φορέα ποὺ λειτουργεῖ τὸν μεγαλύτερο ἀριθμὸ φιλανθρωπικῶν ἱδρυμάτων στὴν χώρα.

Κυριακή 5 Ιουλίου 2020

Βοήθεια σε δικαστή από τον άγιο Ιάκωβο Τσαλίκη

"Γιατί το αυτοκίνητό του δεν έπαιρνε μπροστά"!


Βοήθεια σε δικαστή από τον άγιο Ιάκωβο Τσαλίκη

Πριν από μερικά χρόνια – διηγείται η κυρία Μαρία Φούκα-Ρουμπάνη –, όταν ακόμη ζούσε ο καθηγούμενος της Ιεράς Μονής του Οσίου Δαβίδ (μακαριστός τώρα) π. Κύριλλος, ήλθε στο σπίτι μου. 
Συζητούσαμε και μου έλεγε ότι δικαστικοί, που ήταν πνευματικά παιδιά του γέροντος Ιακώβου, πάντα ζητούσαν την βοήθειά του, για να δικάζουν σωστά, και όταν ζούσε και όταν έφυγε απ’ την ζωή.
Ανέφερε και το εξής περιστατικό, το οποίο έγινε σ’ έναν δικαστικό, πνευματικό παιδί του μακαριστού γέροντος Ιακώβου.

Kατατέθηκε μήνυση για «δήθεν θανάτους» από κoρoνoϊo στην Ελλάδα

Στην Εισαγγελία πρωτοδικείου Αθηνών υποβλήθηκε μηνυτήρια αναφορά από τον δικηγόρο Νίκο Αντωνιάδη προκειμένου να ερευνηθούν όλα τα στοιχεία και αυτά των ιατρικών φακέλων που αφορούν την καταγραφή κρουσμάτων κορωνοϊού.


Προς: κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.
Κοινοποίηση: κ. Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.
ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ
Νικολάου Αντωνιάδη, Δικηγόρου Αθηνών, Α.Μ. Δ.Σ.Α. 17494
ΚΑΤΑ
Παντός υπευθύνου του Γενικού Νοσοκομείου Νοσημάτων Θώρακος “ΣΩΤΗΡΙΑ”, Λεωφόρος Μεσογείων αρ. 153 – Αθήνα.
“ΦΑΚΕΛΟΣ ΚΡΟΥΣΜΑΤΩΝ, ΝΟΣΗΛΕΙΩΝ & ΘΑΝΑΤΩΝ ΛΟΓΩ COVID-19”

Φτωχαίνουν την Ελλάδα Ξαναπωλούν τα μοναδικά ναυπηγεία Ελευσίνος, για 1 ευρώ!.

Για δεύτερη φορά οι ξεπουλημένοι
Πωλιτικοί, με Ώ, γιατί πωλούν την Ελλάδα,
Ντροπή. Άδωνης ο απίθανος

συμφώνησαν όπως μεταβιβάσουν το σύνολο των μετοχών που κατέχουν στην εταιρεία «Νεώριον Συμμετοχών ΑΕ» σε εταιρεία του ομίλου Onex, έναντι συμβολικού τιμήματος ενός ευρώΚαταρχήν συμφωνία για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας Καταρχήν συμφωνία για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας July 4, 2020 –
 Η μεταβίβαση του 51% αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση… 
O Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός, κ. Νίκος Παπαθανάσης συναντήθηκαν με τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας με την επωνυμία «Νεώριον Συμμετοχών ΑΕ.» κ. Νίκο Ταβουλάρη και λοιπών μετόχων της εταιρείας και του Προέδρου του ομίλου Onex, κ. Παναγιώτη Ξενοκώστα, με σκοπό την εξεύρεση λύσης για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
  Στο πλαίσιο της συνάντησης αυτής συμφωνήθηκε ότι ο τρόπος εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας θα γίνει με την υπαγωγή τους στη διαδικασία του άρθρου 106βδ του Πτωχευτικού Κώδικα.

Ο Όσιος Αθανάσιος ο Αθωνίτης και ο Αγιορείτικος Μοναχισμός


Ο Όσιος Αθανάσιος ο Αθωνίτης και ο Αγιορείτικος Μοναχισμός
Παύλος Μον. Λαυριώτης
Ο ΟΣΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ο ΑΘΩΝΙΤΗΣ γεννήθηκε στην πρωτεύουσα του Πόντου Τραπεζούντα μεταξύ των ετών 927-930. Οι γονείς του ήσαν πλούσιοι και ευγενείς. Το όνομα του ήταν Αβραάμιος. Ο πατέρας καταγόταν από την Αντιόχεια της Συρίας και η μητέρα από την Κολχίδα του Πόντου. Πριν γεννη­θεί, ο πατέρας απέθανε και λίγο μετά τη γέννηση του, και η μητέρα απήλθε από τον παρόντα κόσμο.

Γιατί οι αρχαίοι Έλληνες δεν έκαναν πάνω στο σώμα τους δερματοστιξία (τατουάζ);

Οι αρχαίοι δεν έκαναν πάνω στο σώμα τους δερματοστιξία (τατουάζ). Όμως έκαναν σε κάποιον, όταν ήθελαν να τον εξευτελίσουν ή να έχουν αποδεικτικό στοιχείο ότι τους ανήκει, όπως γίνεται σήμερα με το σημάδεμα (μαρκάρισμα) των ζώων. 



Γιατί οι αρχαίοι Έλληνες δεν έκαναν πάνω στο σώμα τους δερματοστιξία (τατουάζ);



Του Δημήτρη Ρήτα*



Η δερματοστιξία (ή τατουάζ, γαλλική tatouage – αγγλική tattoo – πολυνησιακή tatau) είναι η χάραξη της επιδερμίδας του σώματος με ειδικά εργαλεία που με μικρά τσιμπήματα εκχύνουν χρωστικές ουσίες, ώστε να δημιουργούνται ανεξίτηλα σχέδια.



Οι αρχαίοι δεν έκαναν πάνω στο σώμα τους δερματοστιξία (τατουάζ). Όμως έκαναν σε κάποιον, όταν ήθελαν να τον εξευτελίσουν ή να έχουν αποδεικτικό στοιχείο ότι τους ανήκει, όπως γίνεται σήμερα με το σημάδεμα (μαρκάρισμα) των ζώων. 


Ο ιστορικός Ηρόδοτος, αναφέρει ότι το 480 π.Χ., λίγο πριν από τη μάχη των Θερμοπυλών, μερικοί Έλληνες εμήδισαν, πήγαν με τους Μήδους-Πέρσες. Σύμφωνα με απόφαση του Συνεδρίου των ελληνικών πόλεων, όσοι από τους Έλληνες μήδιζαν από ανάγκη, δεν θα τιμωρούνταν, όσοι όμως πήγαιναν από δειλία ή με τη θέλησή τους στο στρατόπεδο του Ξέρξη, αυτοί θα τιμωρούνταν σκληρά και παραδειγματικά. 

Σάββατο 4 Ιουλίου 2020

ΕΣΚΑΣΕ ΧΘΕΣ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΝΕΑ ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΒΟΜΒΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ

''ΕΦΤΑΣΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΤΙΜΩΡΗΘΟΥΝ...ΓΙΑΤΙ...ΣΑΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΥΝ....
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕ....
ΤΩΡΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ...ΟΛΑ....ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ.....ΘΑ ΣΑΣ ΠΩ...
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΙ ΦΡΙΚΗ ΣΑΣ ΚΡΥΒΟΥΝ....



  ΕΣΚΑΣΕ ΧΘΕΣ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΝΕΑ ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΒΟΜΒΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ 
ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ....!!
''ΕΦΤΑΣΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΤΙΜΩΡΗΘΟΥΝ...ΓΙΑΤΙ...ΣΑΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΥΝ....
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕ....
ΤΩΡΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ...ΟΛΑ....ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ.....ΘΑ ΣΑΣ ΠΩ...
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΙ ΦΡΙΚΗ ΣΑΣ ΚΡΥΒΟΥΝ....
ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΠΑΥΕΣΤΕ....ΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙΤΕ....ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΕΙΤΕ....
Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΟΥ....!!
ΑΥΤΟΙ ΦΟΒΑΜΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΩ ΤΙ ΘΑ ΠΑΘΟΥΝ.... ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΛΥΠΗΘΕΙΤΕ....''.....!!
ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ.....!!
[ΒΙΝΤΕΟ 1/ΙΟΥΛΙΟΥ/2020]

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ



🔸Υπάρχουν τρεις έννοιες στη ζωή που, ΑΝ ΦΥΓΟΥΝ, ΔΕΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΠΟΤΕ!
   1. Ο ΧΡΟΝΟΣ
   2. ΤΑ ΛΟΓΙΑ
   3. Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ
🔸Υπάρχουν τρεις έννοιες στη ζωή πού ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΟΥΝ ΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ !
    1. Ο ΘΥΜΟΣ
    2. Η ΕΠΑΡΣΗ
    3. Η ΑΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗΣ
🔸Υπάρχουν τρεις έννοιες στη ζωή ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΧΑΣΕΙΣ!  
    1. Η ΕΛΠΙΔΑ
    2. Η ΗΡΕΜΙΑ
    3. Η ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ ΜΑΤΘΑΙΟΥ: Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΔΟΥΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΑΤΟΝΤΑΡΧΟΥ Ευαγγέλιο Κυριακής: Ματθ. η’ 5-13


Η πίστη του εκατοντάρχου  και η μοναδική του ταπείνωση

Ομιλία Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου


ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΘ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, 5 ἐλθόντι τῷ Ἰησοῦ εἰς Καπερναοὺμ προσῆλθεν αὐτῷ ἑκατόνταρχος παρακαλῶν αὐτὸν καὶ λέγων· 6 Κύριε, ὁ παῖς μου βέβληται ἐν τῇ οἰκίᾳ παραλυτικός, δεινῶς βασανιζόμενος. 7 καὶ λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· ἐγὼ ἐλθὼν θεραπεύσω αὐτόν. 8 καὶ ἀποκριθεὶς ὁ ἑκατόνταρχος ἔφη· Κύριε, οὐκ εἰμὶ ἱκανὸς ἵνα μου ὑπὸ τὴν στέγην εἰσέλθῃς· ἀλλὰ μόνον εἰπὲ λόγῳ, καὶ ἰαθήσεται ὁ παῖς μου. 9 καὶ γὰρ ἐγὼ ἄνθρωπός εἰμι ὑπὸ ἐξουσίαν, ἔχων ὑπ᾿ ἐμαυτὸν στρατιώτας, καὶ λέγω τούτῳ, πορεύθητι, καὶ πορεύεται, καὶ ἄλλῳ, ἔρχου, καὶ ἔρχεται, καὶ τῷ δούλῳ μου, ποίησον τοῦτο, καὶ ποιεῖ. 10 ἀκούσας δὲ ὁ Ἰησοῦς ἐθαύμασε καὶ εἶπε τοῖς ἀκολουθοῦσιν· ἀμὴν λέγω ὑμῖν, οὐδὲ ἐν τῷ Ἰσραὴλ τοσαύτην πίστιν εὗρον. 11 λέγω δὲ ὑμῖν ὅτι πολλοὶ ἀπὸ ἀνατολῶν καὶ δυσμῶν ἥξουσι καὶ ἀνακλιθήσονται μετὰ Ἀβραὰμ καὶ Ἰσαὰκ καὶ Ἰακὼβ ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν, 12 οἱ δὲ υἱοὶ τῆς βασιλείας ἐκβληθήσονται εἰς τὸ σκότος τὸ ἐξώτερον· ἐκεῖ ἔσται ὁ κλαυθμὸς καὶ ὁ βρυγμὸς τῶν ὀδόντων. 13 καὶ εἶπεν ὁ Ἰησοῦς τῷ ἑκατοντάρχῳ· ὕπαγε, καὶ ὡς ἐπίστευσας γενηθήτω σοι. καὶ ἰάθη ὁ παῖς αὐτοῦ ἐν τῇ ὥρᾳ ἐκείνῃ.  
Η πίστη του εκατοντάρχου  και η μοναδική του ταπείνωση 
Όταν o Κύριος κάποια ημέρα ήλθε στην Καπερναούμ, Τον πλησίασε ένας εκατόνταρχος και Τον παρακαλούσε: Κύριε, ο δούλος μου είναι κατάκοιτος στο σπίτι και βασανίζεται τρομερά από τους πόνους του. Τότε ο Κύριος του άπαντα:

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Ματθ.8,5-13] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΔΟΥΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΑΤΟΝΤΑΡΧΟΥ


ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Ματθ.8,5-13]

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΔΟΥΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΑΤΟΝΤΑΡΧΟΥ

    «Εσελθντι δ ατ ες Καπερναομ προσλθεν ατ κατνταρχος παρακαλν ατν κα λγων· Κριε, πας μου ββληται ν τ οκίᾳ παραλυτικς, δεινς βασανιζμενος(:και όταν ο Ιησούς μπήκε στην Καπερναούμ, ήλθε κοντά Του ένας εκατόνταρχος, ο οποίος Τον παρακαλούσε και Του έλεγε: “Κύριε, ο δούλος μου είναι κατάκοιτος και παράλυτος στο σπίτι και βασανίζεται από τρομερούς πόνους”)»[Ματθ.8,5-6].

      Όταν λοιπόν ο Ιησούς κατέβηκε από το όρος[:αμέσως μετά την επί του Όρους ομιλία Του], τότε προσήλθε σ΄Αυτόν ο λεπρός για να Τον παρακαλέσει να τον θεραπεύσει[βλ. Ματθ.8,1-4: «Καταβάντι δ ατ π το ρους κολοθησαν ατ χλοι πολλο. Κα δο λεπρς λθν προσεκνει ατ λγων· Κριε, ἐὰν θλς, δνασα με καθαρσαι. κα κτενας τν χερα ψατο ατο ᾿Ιησος λγων· θλω, καθαρσθητι. κα εθως καθαρσθη ατο λπρα. κα λγει ατ ᾿Ιησος· ρα μηδεν επς, λλ παγε σεαυτν δεξον τ ερε κα προσνεγκε τ δρον προσταξε Μωσς ες μαρτριον ατος