Δευτέρα 27 Μαρτίου 2023
Ένα ἀκόμη ἑωσφορικῆς οἴησης παραλήρημα,τοῦ «Πάπα τῆς Ἀνατολῆς»
Αριστείδης Π. Δασκαλάκης: «Σκύψε κι άλλο ραγιά Έλληνα…Άκου!»
Αριστείδης Π. Δασκαλάκης: «Σκύψε κι άλλο ραγιά Έλληνα…Άκου!»
Αναδημοσίευση από
«οὐ τοῖς ἄρχειν βουλομένοις μέμφομαι, ἀλλὰ τοῖς ὑπακούειν ἑτοιμοτέροις οὖσιν· πέφυκε γὰρ τὸ ἀνθρώπειον διὰ παντὸς ἄρχειν μὲν τοῦ εἴκοντος»
(Δεν κατηγορώ αυτούς που ασκούν την εξουσία, αλλά αυτούς που είναι πρόθυμοι να υπακούσουν-Θουκυδίδης)
Το κατἀλαβες αυτό νεοΈλληνα;
Εκεί που κάθεσαι στον καναπέ σταυροπόδι με το τηλεκοντρόλ –προέκταση του χεριού σου, βρίσκεις καθόλου λίγο χρόνο να σκεφτείς;
Χαμένος , μες στην πλοήγηση του κινητού σου βρίσκεις χρόνο για τα βασικά;
Εκεί ανάμεσα στα διαλείμματα διαφημίσεων απ’ το ένα ριάλιτι στο άλλο και απ’ το ελληνικό σήριαλ στην τουρκοσειρά και πάλι στην ιδησεογραφική πλύση εγκεφάλου , προλαβαίνεις να αντιληφθείς τι κάνεις;
Κατανοείς την κατάντια σου;
ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023
Κυριακή 26 Μαρτίου 2023
Φώτιος Μιχαήλ -Μιλώντας για την 25η Μαρτίου...
Φώτιος Μιχαήλ -Μιλώντας για την 25η Μαρτίου...
Μιλώντας για την 25η Μαρτίου και την Επανάσταση του 1821, μας αρέσει, συνήθως,
να λέμε λόγια φανταχτερά, γεμάτα θριαμβολογίες και επαίνους. Σπάνια ακούγεται λόγος, που να ελέγχει και να προβληματίζει. Η επέτειος, όμως, της 25ης Μαρτίου δεν είναι μόνον μια επέτειος ηρωϊκών αγώνων και πολεμικών κατορθωμάτων. Είναι ταυτόχρονα και μια πολύ καλή αφορμή, να κάνουμε όλοι μας μιαν άσκηση αυτοκριτικής και να αναρωτηθούμε:
Από το ηρωικό «ελευθερία ή θάνατος» στο αντι-ηρωικό «ασφάλεια ή θάνατος»
Από το ηρωικό «ελευθερία ή θάνατος» στο αντι-ηρωικό «ασφάλεια ή θάνατος»
Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης, Καθηγητής Ποινικού Δικαίου |
||||
Πώς αναποδογύρισε το δίδαγμα του 1821 μετά το 2020 Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης, Καθηγητής Ποινικού Δικαίου – Δικηγόρος Αθηνών ΠΡΟΪΔΕΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΒΙΑΣΤΙΚΟΥΣΕλευθερία χωρίς ρίσκο είναι σύλληψη αδιανόητη. Όποιος προπαγανδίζει τον στόχο της απόλυτης ασφάλειας ως προϋπόθεση για την μεγιστοποίηση της ελευθερίας είναι ένας απατεώνας που εποφθαλμιά την ελευθερία. |
Μόρφου Νεόφυτος: ''Ἀπειλεῖται τό λίκνο τῆς Σλαβικῆς Ὀρθοδοξίας· ἡ Λαύρα τοῦ Κιέβου''
Οὐκρανία - Οἱ πιστοί τοῦ χωριοῦ Γιουρκοβτσί: Μείναμε χωρίς ἐκκλησία, ἀλλά μείναμε πιστοί στόν Θεό
Πορφυρίτης: Εἴμαστε ἀμετανόητοι, ἤ μήπως ἀνόητοι;
Ἡ κλιματική ἀλλαγή ἀποτελεῖ ἄμεση ἀπειλή γιά τήν ἀγαπημένη μας Ἑλλάδα. Ἡ γλυκυτάτη ἐαρινή καί εὐωδιαστή ἀτμόσφαιρα τῆς πατρίδας μας, πού ἐξέπεμπε ἄρωμα Ὀρθοδοξίας ἔχει μεταβληθεῖ σέ δριμυτάτη καταιγίδα, μέ ἐρεβοφόρους καί ψυχοκτόνους ρύπους. Ὁ πόθος γιά τόν πολυτίμητο Θησαυρό τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως ἔσβησε καί θέριεψε ἡ ἀγάπη γιά τά σκύβαλα, τά ξυλοκέρατα, τίς λάσπες καί τήν κοπριά. Τό ψῦχος τῆς ἀμφισβήτησης πάγωσε τά πάντα! Ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐλθὼν ἆρα εὑρήσει τὴν πίστιν ἐπὶ τῆς γῆς;[1].
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ[:Ἑβρ.6,13 ἔως 20] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΤΡΙΑΔΙΚΟ ΘΕΟ
ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 26 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023
Ἐπὶ κλίμαξι κλίμακας πυκνῶς, Πάτερ,
Τὰς σὰς ἀρετὰς θείς, ἔφθασας πόλου μέχρι.
Χαῖρεν Ἰωάννης τριακοστῇ ἐξαναλύων.
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ: «Οσίου Ιωάννου του Σιναΐτου– Η ΚΛΙΜΑΞ» (Περί Ορθοδοξίας και Υπακοής)
«Οσίου Ιωάννου του Σιναΐτου– Η ΚΛΙΜΑΞ»
(Περί Ορθοδοξίας και Υπακοής)
Στην «Κλίμακα» του Οσίου Ιωάννου φανερώνεται, αναμφίβολα, όλη η αλήθεια της Πίστεως μέσα στο φάσμα των εκδηλώσεων της Ασκητικής – Μοναχικής ζωής, όπως την βίωσε ο Όσιος Ιωάννης, απορρίπτοντας την αυτάρκεια του παρόντος κόσμου και κινούμενος υπαρξιακά στο αυθεντικό νόημα της Ορθοδοξίας.
Σάββατο 25 Μαρτίου 2023
Εὐαγγελισμός – Ἑλληνισμός, μία σχέση άρρηκτη!
Βαλαωρίτης Ἀριστοτέλης
Μὲ μιᾶς ἀνοίγει ὁ οὐρανός, τὰ σύγνεφα μεριάζουν,
οἱ κόσμοι ἐμείνανε βουβοί, παράλυτοι κοιτάζουν.
Μία φλόγα ἀστράφτει… ἀκούονται ψαλμοὶ καὶ μελῳδία…
Πετάει ἕν᾿ ἄστρο… σταματᾶ ἐμπρὸς εἰς τὴ Μαρία…
«Χαῖρε τῆς λέει ἀειπάρθενε, εὐλογημένη χαῖρε!
Ὁ Κύριός μου εἶναι μὲ σέ. Χαῖρε Μαρία, Χαῖρε!»
Ἐπέρασαν χρόνοι πολλοί… Μία μέρα σὰν ἐκείνη
ἀστράφτει πάλι ὁ οὐρανός… Στὴν ἔρμη της τὴν κλίνη
λησμονημένη, ὁλόρφανη, χλωμὴ κι ἀπελπισμένη,
μία κόρη πάντα τήκεται, στενάζει ἁλυσωμένη.
Η Ελληνίδα στην Τουρκοκρατία και στο «21»
Η Ελληνίδα στην Τουρκοκρατία και στο «21» (μέρος 1ο)
Ένα εξαιρετικό κείμενο, για τις γνωστές και άγνωστες ηρωίδες της τουρκοκρατίας και της Επανάστασης- θα δημοσιευτεί σε δύο μέρη
“Greek Women Imploring at the Virgin of Assistance” 1826. “Ary Scheffer
Από το βιβλίο του Ιωάννου Ν. Παπαϊωάννου, «Ιστορικές γραμμές» Τόμος Γ”
Κάθε φορά που θα μελετούσε κανείς την Ιστορία μας, την Ελληνική Ιστορία, θα κατέληγε να επαναλαμβάνει τους ανωτέρω στίχους του εθνικού μας ποιητού, διαπιστώνοντας ότι οι Ελληνίδες γεμίζουν τις σελίδες της Ιστορίας μας με τις θαυμαστές θυσίες τους.
Η Ελληνίδα στην Τουρκοκρατία.
Ἰ. Μακρυγιάννης: "Ἐχρειάστηκε νὰ θυσιάσουμε ἀρετὴ καντάρια καὶ κόπους καὶ αἵματα γι’ αὐτὴ τὴν ἐλευθερία.
Τηρᾶτε νὰ ‘χετε τὸ νοῦ καθαρὸ καὶ Ὀρθόδοξο καὶ τὸ σῶμα τυραννισμένο, γιὰ νὰ ἀντέχει τοὺς κόπους"
Η αγιασμένη επανάσταση (Φ. Κόντογλου)
Η επανάσταση γίνεται τις περισσότερες φορές από κάποιες υλικές αιτίες, που είναι η σκλαβιά, η στέρηση, η κακοπέραση, τα βασανιστήρια, η περιφρόνηση. Η λευτεριά είναι η θεότητα που λατρεύει ο επαναστάτης, και γι’ αυτή χύνει το αίμα του. Μα τη λευτεριά, πολλές φορές, σαν την αποχτήσει ο επαναστάτης, δεν τη μεταχειρίζεται για πνευματικούς σκοπούς, αλλά για να χαρεί την υλική ζωή μονάχα. Κοντά στην υλική ζωή έρχεται κ’ η πνευματική, μα τις περισσότερες φορές για πνευματική ζωή θεωρούνε οι άνθρωποι κάποιες απολαύσεις που είναι κι αυτές υλικές, κι ας φαίνονται σαν πνευματικές.
Ἡ δημώδης ποίηση καί τό «ποιητικό» 1821
Γράφει η Εὐδοξία Αὐγουστίνου, Φιλόλογος – Θεολόγος
«Ἄνθρωπος, πού δέν νιώθει ὥς τά κατάβαθα τῆς καρδιᾶς του τά δημοτικά μας τραγούδια, δέν εἶναι σέ θέση νά νιώσει ἀληθινά τήν Ἐπανάσταση τοῦ Εἰκοσιένα... δηλαδή τό "τιμιώτατον" πού τήν κάνει ξεχωριστή, ἀνάμεσα στίς ἐπαναστάσεις πού γενήκανε» (Φώτης Κόντογλου).
Ἰδιαίτερη θέση στήν ἱστορία τῆς νεοελληνικῆς λογοτεχνίας κατέχει τό δημοτικό μας τραγούδι. Εἶναι τό μέσο μέ τό ὁποῖο ὁ λαός μας ἐξέφρασε τούς πόθους καί τούς καημούς του, τίς ἀγωνίες καί τίς προσδοκίες του, δημιουργώντας μιά μοναδική πνευματική παρακαταθήκη. Τό δημοτικό τραγούδι, πού ἀφορᾶ στήν Ἐθνεγερσία τοῦ ᾽21, πῆρε σάρκα καί ὀστά στά κλέφτικα λημέρια, ἔδωσε χαρά καί δύναμη σέ ὅσους τό ἄκουσαν, τό τραγούδησαν καί τήν ἄλλη μέρα βγῆκαν νά πολεμήσουν μέ τούς στίχους του στά χείλη τους, ὅπως οἱ ἀρχαῖοι Σπαρτιάτες, οἱ ὁποῖοι πολεμοῦσαν τραγουδώντας τίς ἐλεγεῖες πού εἶχε συνθέσει γιά τήν περίσταση ὁ ποιητής Τυρταῖος!
Ὑπολογίζονται πάνω ἀπό 400 τά δημοτικά τραγούδια τήν περίοδο τῆς Ἐθνεγερσίας μέχρι καί τήν ἀπελευθέρωση, τά ὁποῖα ὄχι μόνο καταγράφουν κι ἀποτυπώνουν τίς ἐνέργειες τῶν κλεφτῶν, ἀλλά συνεγείρουν καί τροφοδοτοῦν τήν ψυχή, μέ μοναδικό στόχο νά θεριέψουν τήν ἐλπίδα καί νά τονώσουν τό ἐθνικό αἴσθημα γιά ἐπανάσταση καί ἀπελευθέρωση.
Πονεμένος καί βασανισμένος ὁ ἀγωνιστής, δεμένος μέ τή γενέθλια γῆ του, πολεμάει καί τραγουδάει. Τό δημοτικό τραγούδι εἶναι γι᾽ αὐτόν ἀνάγκη ζωῆς. Τό ἀγαπάει, τό νοσταλγεῖ, τό βιώνει ἀπόλυτα. Τραγουδώντας συγκινεῖται, λησμονεῖ τήν πίκρα τῆς σκλαβιᾶς, πιστεύει στήν ἱστορική ἀποστολή του, ἀναθαρρεύει, γιά νά συνεχίσει τόν ὡραῖο ἀγώνα ἐναντίον τῶν βάρβαρων κατακτητῶν:
«Ἀρματωλός μές στά βουνά,
καί κλέφτης μές στούς κάμπους·
νά ᾽χα τά βράχια ἀδέρφια μου,
τά δένδρα συγγενάδια,
... καί στήν κορφή τῆς Λιάκουρας
νά κάνω τόν σταυρό μου,
..., σκλάβο νά μή μέ λένε».
Ὁ Λόγος τοῦ Κολοκοτρώνη στήν Πνύκα
ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023
Παρασκευή 24 Μαρτίου 2023
ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ: Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου «ΨΗΛΑΦΗΣΙΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ ΚΥΡΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ» 25-3-1983
ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ[:Εβρ. 2,11-18] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
Έκκληση από τους Μοναχούς της Λαύρας του Κιέβου στα Ελληνικά …
Έκκληση από τους Μοναχούς της Λαύρας του Κιέβου στα Ελληνικά …
…προς πάσα διεθνή κοινότητα για τον διωγμό τους από την κυβέρνηση Ζελένσκι και την λήξη του τελεσίγραφου στις 29 Μαρτίου ώστε να φύγουν από την Λαύρα.
Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησε τους Ορθόδοξους αδελφούς μας στην Λαύρα των Σπηλαίων του Κιέβου.
Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος νά καταδικάση τήν κατάληψιν τῆς Λαύρας τοῦ Κιέβου
Γράφει ὁ κ. Γεώργιος Τραμπούλης, θεολόγος
Ὁ Πατριάρχης Μόσχας καί πασῶν τῶν Ρωσιῶν Κύριλλος τό Σάββατο 11/3, ὅπως ἀναφέρθηκε στό ἱστολόγιο τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας, ἔστειλε μηνύματα σέ θρησκευτικούς καί πολιτικούς ἡγέτες τοῦ κόσμου, καλώντας τους νά ἀποτρέψουν τίς οὐκρανικές ἀρχές νά ἐκδιώξουν τούς μοναχούς τῆς Λαύρας τῶν Σπηλαίων τοῦ Κιέβου. Νά σημειώσουμε ὅτι ἡ Λαύρα τῶν Σπηλαίων ὑπάγεται διοικητικά στήν κανονική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας ὑπό τόν Μητροπολίτη Κιέβου Ὀνούφριο.
"Ο ΠΟΥ Είναι τρομοκρατική οργάνωση"
Ο Ε.Μασκ καλεί τις χώρες «να μην εκχωρούν εξουσίες στον ΠΟΥ – Είναι τρομοκρατική οργάνωση» -Ιδού ποιοι μας οδήγησαν στα lockdown
Τρέχει και δεν φτάνει ο πρόεδρος του οργανισμού Γκ.Τέντρος: «Fake news»
Με ένα tweet του ο δισεκατομμυριούχος Ε.Μάσκ προειδοποιεί την παγκόσμια κοινότητα για τον ΠΟΥ μέσω της αναδημοσίευσης του Αυστραλού Γερουσιαστή Μάλκολμ Ρόμπερτς που μίλησε για τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας χαρακτηρίζοντάς τον “τρομοκρατική οργάνωση”.
Ο Ε.Μάσκ λαμβάνει υπόψη την δήλωση του Αυστραλού και ζητά από τις χώρες (΄σ.σ. όπως η Ελλάδα) να μην εκχωρήσουν εξουσίες στον ΠΟΥ καθώς είναι μια “τρομοκρατική οργάνωση”.
Ο Μασκ, ο λογαριασμός του οποίου στο Twitter έχει περισσότερους από 132 εκατομμύρια ακολούθους, σχολίαζε το βίντεο που είχε αναρτήσει ο δεξιός Αυστραλός γερουσιαστής Μάλκολμ Ρόμπερτς, στο οποίο επέκρινε τον ΠΟΥ.
Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης: Η πιθανή κατάπαυση του πυρός στην Ουκρανία ως προάγγελος παγκόσμιας κυβέρνησης και νέας «πανδημίας»; (Μέρος Α΄)
Η πιθανή κατάπαυση του πυρός στην Ουκρανία ως προάγγελος παγκόσμιας κυβέρνησης και νέας «πανδημίας»; (Μέρος Α΄)Μία ανατρεπτική γεωπολιτική προσέγγιση που επιχειρεί να φωτίσει την αθέατη πλευρά των γεγονότωνΓράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών ΠΡΟΪΔΕΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΒΙΑΣΤΙΚΟΥΣ:Μια σημαντική μερίδα της κοινωνίας έχει επιλέξει να αυτονομηθεί από τις κεντρικές επιλογές και αποφάσεις της κυρίαρχης πολιτικής ελίτ, αντιμετωπίζοντας με ιδιαίτερη επιφυλακτικότητα και καχυποψία τις επίσημες δηλώσεις και διακηρύξεις των πολιτικών ταγών, και επομένως αμφισβητεί δικαιολογημένα την ειλικρίνεια των προθέσεων και τα κίνητρα όσων εμπλέκονται στην προσπάθεια ειρηνικής επίλυσης της Ρώσο-ουκρανικής εμπόλεμης σύρραξης.Ενώ στον γεωπολιτικό χώρο της Ανατολικής Ευρώπης μαίνεται σφοδρή στρατιωτική (δι’ αντιπροσώπων) σύγκρουση μεταξύ της Ρωσίας και του ΝΑΤΟ, που σφάζονται για τα «μάτια της Ουκρανίας», αντιθέτως στο πεδίο της αντιμετώπισης των υγειονομικών απειλών διαπιστώνουμε με έκπληξη ότι οι αντίπαλοι και πολέμιοι γίνονται σύμμαχοι και συνέταιροι «δίνοντας τα χέρια», καθώς επικρατεί μεταξύ τους απόλυτη σύμπνοια και ταύτιση απόψεων αναφορικά με την εργαλειοποίηση των μελλοντικών πανδημιών, έχοντας ως κοινό στόχο, τον έλεγχο και την χειραγώγηση της ανθρωπότητας.Στον εξωτικό παράδεισο του Μπαλί, η «εκπεσούσα» δαιμονοκίνητη παγκόσμια ελίτ του χρήματος και της εξουσίας προμελετά και προσχεδιάζει το υγειονομικό αφήγημα της νέας πανδημίας και του επακόλουθου μαζικού εμβολιασμού των πολιτών, καθώς έχει βαλθεί να μετατρέψει την επίγεια ζωή τους σε δυστοπική κόλαση διαρκούς εμβολιαστικής επιτήρησης και ψηφιακής υποδούλωσης, μην αντέχοντας στην σκέψη ότι υπάρχουν ακόμη πολίτες που αντιστέκονται με θάρρος στον επιβαλλόμενο υγειονομικό ολοκληρωτισμό, παραμένοντας ελεύθεροι και ανεμβολίαστοι.Οι δαιμονοκίνητοι νεοταξίτες, έχοντας θέσει ως στόχο την εξάλειψη μέσω της διπλωματικής οδού όλων των πιθανών γεωπολιτικών συγκρούσεων, επιδιώκουν να προετοιμάσουν την ανθρωπότητα για ένα «αδιανόητο» γεγονός παγκοσμίων διαστάσεων που θα επηρεάσει την ζωή όλων των κατοίκων της Γης και το οποίο θα υπερβαίνει κατά πολύ τα στενά όρια μιας ένοπλης αντιπαράθεσης, καθώς η αντιμετώπισή του θα απαιτήσει την συγκρότηση παγκόσμιας κυβέρνησης των «εκλεκτών» και την τυφλή υπακοή και συμμόρφωση των πολιτών.Στις 30 Σεπτεμβρίου 1938 υπεγράφη εσπευσμένα στην Βαυαρική πρωτεύουσα μεταξύ της χιτλερικής Γερμανίας, της Ιταλίας, της Αγγλίας και της Γαλλίας η ομώνυμη συμφωνία του Μονάχου (Διεθνής Συνδιάσκεψη του Μονάχου) με την οποία απετράπη την τελευταία στιγμή η εμπόλεμη σύρραξη μεταξύ της Γερμανίας και της Τσεχοσλοβακίας. Το σύμφωνο του Μονάχου, διά του οποίου συνομολογήθηκε η ενσωμάτωση της γερμανόφωνης Σουδητίας (περιοχή της Τσεχοσλοβακίας) στο Γ’ Ράιχ, έτυχε ενθουσιώδους υποδοχής από τους λαούς της Ευρώπης και χαρακτηρίστηκε ως «έντιμη ειρήνη» που απομάκρυνε (προσωρινά) τα μαύρα σύννεφα του πολέμου, τα οποία είχαν συγκεντρωθεί απειλητικά στον ευρωπαϊκό ορίζοντα. |