Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2023

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023

 
Ὁ Προφήτης Δανιὴλ καὶ τὰ τρία παιδιὰ Ἀνανίας, Ἀζαρίας καὶ Μισαὴλ

 
Eις τον Δανιήλ.
Ὕπαρ, Θεέ, βλέπει σε νῦν ἐπὶ θρόνου,
Τμηθεὶς Δανιήλ, οὐκ ὄναρ καθὼς πάλαι.

Eις τους τρεις Παίδας.
Εἰ μὴ θανεῖν τρεῖς Παῖδες ἤρων ἐκτόπως,
Ὡς τοῦ πυρὸς πρίν, ἦρχον ἂν καὶ τοῦ ξίφους.

Ἑβδομάτῃ δεκάτῃ Δανιὴλ τάμον, ὃς βλέπει μέλλον.
 
Ὁ Προφήτης Δανιὴλ εἶναι ἕνας ἀπὸ τοὺς τέσσερις μεγάλους προφῆτες καὶ ἔζησε στὰ τέλη τοῦ 7ου μὲ τὶς ἀρχὲς 6ου π.Χ. αἰώνα. Ἀνῆκε στὴ φυλὴ τοῦ Ἰούδα, ἦταν ἀπὸ βασιλικὸ γένος καὶ γεννήθηκε στὴν Ἄνω Βηθαρά.

Νήπιο ἀκόμα, ὁδηγήθηκε μαζὶ μὲ τοὺς γονεῖς του αἰχμάλωτος στὴν Βαβυλώνα. Μὲ τὴν πρόνοια τοῦ Ναβουχοδονόσορα, ὁ Δανιὴλ (ποὺ ὁ αὐτοκράτορας μετονόμασε Βαλτάσαρ) μὲ τοὺς τρεῖς Ἑβραίους νεαρούς, Ἀνανία, Ἀζαρία καὶ Μισαήλ, σπούδασαν στὴν αὐτοκρατορικὴ αὐλή. Ἐπειδὴ ἡ ἀπόδοσή τους στὶς σπουδὲς ἦταν ἄριστη, ὅταν ἐνηλικιώθηκαν ὁ βασιλιὰς τοὺς ἔδωσε μεγάλη θέση στὸ κράτος. Μάλιστα ὁ Δανιὴλ εἶχε τὸ χάρισα νὰ ἑρμηνεύει ὄνειρα καὶ ἀργότερα προφήτευσε καὶ τὸν ἐρχομὸ τοῦ Υἱοῦ τοῦ Ἀνθρώπου. Κάποτε ὅμως ὁ Ναβουχοδονόσωρ, ἔκανε δική του χρυσὴ εἰκόνα καὶ ἀπαίτησε ἀπ’ ὅλους τοὺς ἀξιωματούχους καὶ τὸν λαὸ νὰ τὴν προσκυνήσουν.

Ὁ Δανιὴλ ἔλειπε σὲ ἀποστολή. Ἦταν ὅμως οἱ τρεῖς παῖδες, ποὺ δὲν προσκύνησαν τὴν εἰκόνα. Ἀμέσως καταγγέλθηκαν στὸ βασιλιά. Αὐτὸς τοὺς εἶπε ὅτι, ἂν πράγματι δὲν προσκύνησαν, τοὺς περιμένει τὸ καμίνι τῆς φωτιᾶς. Τότε οἱ τρεῖς παῖδες ἀπάντησαν: «Ἄκου βασιλιά· ὁ οὐράνιος Θεός, τὸν ὁποῖο ἐμεῖς λατρεύουμε, εἶναι τόσο δυνατός, ποὺ μπορεῖ νὰ μᾶς βγάλει σώους καὶ ἀβλαβεῖς ἀπὸ τὸ καμίνι τῆς φωτιᾶς καὶ νὰ μᾶς σώσει ἀπὸ τὰ χέρια σου. Ἀλλὰ καὶ ἂν ἀκόμα δὲν τὸ κάνει, νὰ ξέρεις ὅτι τοὺς θεούς σου δὲ λατρεύουμε καὶ τὴν εἰκόνα σου δὲν προσκυνάμε».

Πράγματι, ὅταν τοὺς ἔριξαν στὴν φωτιά, οἱ τρεῖς παῖδες βγῆκαν σῶοι καὶ ἀβλαβεῖς. Τὸ ἴδιο συνέβη ἀργότερα καὶ μὲ τὸν Δανιήλ, ὅταν ὁ Δαρεῖος τὸν ἔριξε στὸ λάκκο τῶν λεόντων, ἐπειδὴ ἔκανε τὴν προσευχή του, ἐνῶ ὁ βασιλιὰς εἶχε διατάξει γιὰ 30 ἡμέρες νὰ μὴν κάνει κανεὶς ἰδιαίτερη προσευχή.
Βλέποντας τὸ θαῦμα ὁ Δαρεῖος, κράτησε τὸν Δανιὴλ στὴν αὐλή του, ὅπου παρέμεινε καὶ πέθανε σὲ βαθιὰ γεράματα, πιθανότατα, στὰ Σοῦσα.

Ἀπολυτίκιο. Ἦχος β’.
Μεγάλα τὰ τῆς πίστεως κατορθώματα! ἐν τῇ πηγῇ τῆς φλογός, ὡς ἐπὶ ὕδατος ἀναπαύσεως, οἱ ἅγιοι Τρεῖς Παῖδες ἠγάλλοντο, καὶ ὁ Προφήτης Δανιήλ, λεόντων ποιμήν, ὡς προβάτων ἐδείκνυτο. Ταῖς αὐτῶν ἱκεσίαις Χριστὲ ὁ Θεός, σῶσον τὰς ψυχὰς ἡμῶν.

Κοντάκιον. Ἦχος γ’. Ἡ Παρθένος σήμερον.

Καθαρθεῖσα Πνεύματι, ἡ καθαρά σου καρδία, προφητείας γέγονε, φαεινοτάτης δοχεῖον· βλέπεις γὰρ, ὡς ἐνεστῶτα τὰ μακρὰν ὄντα· λέοντας, ἀποφιμοῖς δὲ βληθεὶς ἐν λάκκῳ· διὰ τοῦτό σε τιμῶμεν, Προφῆτα μάκαρ Δανιὴλ ἔνδοξε.



Ἕτερον Κοντάκιον. Ἦχος πλ. β’. Αὐτόμελον.
Χειρόγραφον εἰκόνα μὴ σεβασθέντες, ἀλλ’ ἀγράφῳ οὐσίᾳ θωρακισθέντες, τρισμακάριοι ἐν τῷ σκάμματι τοῦ πυρὸς ἐδοξάσθητε· ἐν μέσῳ δὲ φλογός, ἀνυποστάτου ἱστάμενοι, Θεὸν ἐπεκαλεῖσθε· Τάχυνον ὦ Οἰκτίρμον, καὶ σπεῦσον ὡς ἐλεήμων, εἰς τὴν βοήθειαν ἡμῶν, ὅτι δύνασαι βουλόμενος.

Μεγαλυνάριον.

Τόκον τῆς Παρθένου προκατιδών, Δανιὴλ Προφῆτα, ὡς τῆς χάριτος ὀφθαλμός, πίστει τῶν λεόντων, ἐνέφραξας τὸ στόμα· ἔνθεν τὴν ἀρετήν σου, πάντες ᾐδέσθησαν.


Ἕτερον Μεγαλυνάριον.
Θάλαμον οἱ Παῖδες πνευματικόν, δρόσῳ τῆς Τριάδος, ἀπειργάσαντο ἐμφανῶς, τὴν ἑπταπλασίως, κάμινον ἐκκαφθεῖσαν, ἐν ᾗ χοροβατοῦντες, Θεὸν δοξάζουσι. 

Ὁ Ἅγιος Διονύσιος ὁ Θαυματουργός ὁ ἐκ Ζακύνθου, Ἀρχιεπίσκοπος Αἰγίνης

 
Λιπὼν τὰ τῆς γῆς, νῦν κατοικεῖ ἐν πόλῳ,
κλέος Ζακύνθου Διονύσιος νέος.

Ἔχει μὲν ἡ γῆ σῶμα Διονυσίου
Νέου, Πόλος δὲ τοῦδε τὴν ψυχὴν φέρει.
Ἑβδομάτῃ δεκάτῃ θάνεν, Διονύσιος ὁ κλεινός. 

Ο Άγιος Διονύσιος γεννήθηκε το 1547 μ.Χ. στο χωριό Αιγιαλός της Ζακύνθου. Το κατά κόσμον όνομά του ήταν Δραγανίγος ή Γραδενίγος Σιγούρος (ή Σηκούρο). Η οικογενειά του ήταν εύπορη και κατείχε μεγάλη έκταση γης, ενώ οι γονείς του συμμετέχοντας στους πολέμους των Βενετών κατά των Τούρκων απέκτησαν και αριστοκρατικό ιδίωμα. Ο πατέρας του λεγόταν Μώκιος και η μητέρα του Παυλίνα, ενώ είχε άλλα δύο αδέλφια τον Κωνσταντίνο και τη Σιγούρα. Σύμφωνα με τοπικές παραδόσεις της Ζακύνθου, που δεν επιβεβαιώνονται ιστορικά, ο Άγιος είχε για ανάδοχο τον Άγιο Γεράσιμο (βλέπε 16 Αυγούστου και 20 Οκτωβρίου).

Ο Άγιος Διονύσιος, ανατράφηκε με τα διδάγματα του Ευαγγελίου. Έτσι γρήγορα διακρίθηκε στα γράμματα και την αρετή. Νωρίς, μόλις ενηλικιώθηκε, ασχολήθηκε με τη διδασκαλία του θείου λόγου, φροντίζοντας συγχρόνως να συντρέχει στην ανακούφιση των φτωχών. Κατόπιν έγινε μοναχός στη βασιλική Μονή των Στροφάδων, παίρνοντας το όνομα Δανιήλ, όπου ασκήθηκε στην αγρυπνία, την εγκράτεια και τη μελέτη των Γραφών.

Αργότερα ο Διονύσιος, θα χριστεί ιερέας παρά τις αρχικές του επιφυλάξεις λόγω της βαριάς ευθύνης της ιεροσύνης, από τον επίσκοπο Κεφαληνίας και Ζακύνθου, Θεόφιλο. Έπειτα, το 1577 μ.Χ., πήγε στην Αθήνα, για να βρει καράβι προκειμένου να ταξιδέψει στα Ιεροσόλυμα. Αλλά ο τότε αρχιερέας των Αθηνών, Νικάνορας, άκουσε κάποια Κυριακή το λαμπρό του κήρυγμα και μετά από πολλές παρακλήσεις τον έκανε επίσκοπο Αιγίνης, με την επίσημη κατόπιν έγκριση της Εκκλησίας Κωνσταντινούπολης, δίνοντας του το όνομα Διονύσιος.

Τα ποιμαντικά του καθήκοντα, επιτέλεσε άγρυπνα και άοκνα. Αναδείχτηκε διδάσκαλος, πατέρας και παιδαγωγός του ποιμνίου του. Η φήμη του είχε διαδοθεί παντού, αλλά αυτός παρέμενε απλός και ταπεινός.

Ασθένησε όμως από τους πολλούς κόπους και παραιτήθηκε. Γύρισε στη Ζάκυνθο, όπου μέχρι το 1579 μ.Χ. ήταν προσωρινός επίσκοπος. Μετά αποσύρθηκε στη Μονή της Θεοτόκου της Αναφωνητρίας, όπου ασκήτευε και με αγάπη κήρυττε και βοηθούσε τους κατοίκους του νησιού.

Οι οικογένειες Σιγούρου και Μονδίνου από διασωθέντα έγγραφα που ανάγονται στα αρχεία της Βενετίας, φαίνεται να είχαν θανάσιμο μίσος. Συμπλοκές μεταξύ των δυο οικογενειών συνέβαιναν διαρκώς. Σε μια από αυτές ο αδελφός του Αγίου, Κωνσταντίνος, δολοφονήθηκε. Στην προσπάθεια όμως να διαφύγει ο δολοφονός του Κωνσταντίνου αναζήτησε καταφύγιο στο μοναστήρι που βρισκόταν ο Άγιος, χωρίς όμως να γνωρίζει τη συγγένεια. Όταν ο δολοφόνος έφτασε στη Μονή, ερωτήθη από τον Διονύσιο, που ήταν ο ηγούμενος της Μονής, γιατί ζητεί καταφύγιο, αφού κανονικά δεν επιτρέπετο να εισέλθει. Ο ίδιος απάντησε πως τον κυνηγούσαν οι Σιγούροι, ενώ μετά από διαρκείς ερωτήσεις ομολόγησε πως δολοφόνησε τον Κωνσταντίνο Σιγούρο. Ο Διονύσιος παρά τη θλίψη του, όχι μόνο έκρυψε τον δολοφόνο αλλά και τον φυγάδευσε. Έτσι με αυτόν τρόπο κατάφερε να αποτρέψει ένα ακόμα έγκλημα και ταυτόχρονα να δώσει τη δυνατότητα μετανοίας στον δολοφόνο, παρά την πικρία για το χαμό του αδελφού του, δίνοντας ένα παράδειγμα συγχωρητικότητας και υψηλής εφαρμογής των Χριστιανικών ιδεωδών. Για τον λόγο μάλιστα αυτό ονομάστηκε και «Άγιος της Συγνώμης».

Ο Διονύσιος πέθανε σε βαθιά γεράματα, 17 Δεκεμβρίου 1622 μ.Χ. Τάφηκε στη Μονή Στροφάδων και κατά την εκταφή το λείψανό του βγήκε ευωδιαστό και αδιάφθορο.

Η αγιότητά του αναγνωρίσθηκε από το οικουμενικό πατριαρχείο το 1703 μ.Χ., αλλά στο νησί ένεκα του βίου του, αλλά και του λειψάνου του ετιμάτο ως άγιος αρκετά νωρίτερα.

Στις 24 Αύγούστου του 1717 μ.Χ. μετεκομίσθη το Σεπτό Σκήνωμά του στη Ζάκυνθο για να προστατευθεί από τους πειρατές. Αρχικά φυλάχτηκε στον Ιερό Ναό του Μετοχίου της Ι. Μονής, στο προάστιο Καλλιτέρος. Το 1764 μ.Χ. εναποτέθηκε οριστικά στην ομώνυμη Ιερά Μονή του, που έχτισαν oί Μοναχοί των Στροφάδων. Από τότε το Σεπτό Σκήνωμά του αποτελεί μέχρι σήμερα πόλο έλξεως χιλιάδων προσκυνητών και πηγή συνεχών ιάσεων και θαυμάτων.

Η ανακήρυξη του Αγίου Διονυσίου σαν Προστάτη της Ζακύνθου, αντί της Παναγίας της Σκοπιώτισσας και του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου, έγινε από την Κοινότητα Ζακύνθου ύστερ’ από το έτος 1758 μ.Χ. και πριν από το 1763 μ.Χ., όταν η Βενετσιάνικη Γερουσία ενέκρινε απόφαση του Προβλεπτή Ζακύνθου Φραγκίσκου Μανωλέσου, για την αναγνώριση σαν επίσημης ημέρας της 17ης Δεκεμβρίου κάθε χρόνου. Ως τότε, η επέτειος της Κοιμήσεως του Αγίου Διονυσίου (17 Δεκεμβρίου), θεσπισμένη από τη Συνοδική Έκθεση του 1703 μ.Χ., γιορταζόταν ανεπίσημα, με τη λιτανεία στην πόλη του ιερού Λειψάνου και πανηγύρι. Επίσης, ορίσθηκε να γιορτάζεται επίσημα και η 24η Αυγούστου, επέτειος της μετακομιδής του ιερού Λειψάνου από τα Στροφάδια στη Ζάκυνθο, με πανηγύρι και λιτανεία του Πολιούχου στην πόλη.


Ἀπολυτίκιον  (Κατέβασμα)
Ἦχος α’. Τοῦ λίθου σφραγισθέντος.
Τῆς Ζακύνθου τὸv γόνον καὶ Αἰγίvης τὸν πρόεδρον, τὸv φρουρὸν μονῆς τὼv Στροφάδωv, Διοvύσιοv ἅπαντες, τιμήσωμεv συμφώνως οἱ πιστοί, βοῶντες πρὸς αὐτὸν εἰλικριvῶς· Tαῖς λιταῖς τοὺς τὴv σὴν μνήμην ἐπιτελοῦντας σῶσον καὶ βοῶντάς σοι· Δόξα τῷ σὲ δοξάσαντι Χριστῷ· δόξα τῷ σὲ θαυμαστώσαντι· δόξα τῷ δωρησαμένῳ σε ἡμῖv, πρέσβυν ἀκοίμητον.

Κοντάκιον
Ἦχος γ’. Ἡ Παρθένος σήμερον.
Ἑορτάζει σήμερον, τῶν Ζακυνθίων ἡ πόλις, ἑορτὴν χαρμόσυνον, σὺν τῇ μονῇ τῶν Στροφάδων, Αἴγιναν, τὴν ἐν Κυκλάσι προσκαλουμένη, ᾄσμασιν, ἀξιοχρέως συνευφημῆσαι, καὶ φαιδρῶς πανηγυρίσαι, τὸ κοινὸν κλέος, νῦν Διονύσιον.

Κάθισμα
Ἦχος α’. Τὸν τάφον σου Σωτὴρ.
Ἀγάπης τῷ δεσμῷ, συντεθεὶς θεοφόρε, διέλυσας τρανῶς, τὴν κακίαν τῆς ἔχθρας· φονέα γὰρ συγγόνου σου, πεφευγότα τῇ σκέπῃ σου, μὴ εἰδότα σε, τὸν ἀδελφὸν αὐτοῦ εἶναι, δίκης ἔσωσας, ἐπικειμένου θανάτου, καὶ σῶον ἀπέστειλας.

Ὁ Οἶκος
Σιγησάτωσαν, ἤδη σιγησάτωσαν οἱ μέχρι δεῦρο σφαλερῶς λέγοντες, μὴ εἶναι τῇ θεοσώστῳ Ζακύνθῳ τὸν οἰκεῖον προστάτην, καὶ πρὸς Θεὸν πρέσβυν θερμότατον, καθὰ καὶ ἐν πολλαῖς τῶν ἐπισήμων πόλεων καὶ χωρῶν ὀρθοδόξων. Ἔνεστι γὰρ καὶ μάλα καλῶς ὁ σεπτὸς ἐν Ἱεράρχαις Διονύσιος, ὁ θαυμαστὸς Αἰγίνης πρόεδρος, ταύτης δὲ γόνος εὐκλεὴς καὶ θρέμμα ἀξιέπαινον.

Οὐκέτι λοιπὸν ζηλοῖ Ζάκυνθος ἡ εὐδαίμων Κεφαλληνίαν καὶ Κέρκυραν, τὰς φίλας γείτονας, διὰ τὸ αὐτὰς μέγα σεμνύνεσθαι ἐπὶ τοῖς θείοις καὶ ἱεροῖς λειψάνοις Γερασίμου τε καὶ Σπυρίδωνος, ἀλλοδαποῖς τυγχάνουσιν, ἀλλ' ἐκείνας μὲν προσφιλῶς συγκαλεῖται πρὸς φαιδρὰν πανήγυριν τοῦ ἰδίου αὐτόχθονος, ὥσπερ δὴ καὶ προσφόρως τὴν ἐν Κυκλάσι προσφωνεῖ Αἴγιναν, σὺν τῇ πανσέπτῳ τῶν Στροφάδων Μονῇ, τῇ τὸ θεῖον καὶ ἱερὸν αὐτοῦ σκῆνος εὐτυχῶς θησαυρισάσῃ, τοῦ ἀξίως εὐφημῆσαι καὶ φαιδρῶς πανηγυρίσαι, τὸ κοινὸν κλέος, νῦν Διονύσιον.

Μεγαλυνάριον
Ήκεν εκ Στροφάδων ως θησαυρός, τη πόλει Ζακύνθου, το Σον Λείψανον το σεπτόν, και καταπλουτίζει, θαυμάτων ενεργείας, των ευσεβών τα στίφη, ω Διονύσιε.

Οἱ Ἅγιοι Πατερμούθιος, Κόπρις καὶ Ἀλέξανδρος οἱ Ὁσιομάρτυρες

Eις τον Πατερμούθιον και Kόπριν.
Kοινωνός ώφθην και βίου σοι και ξίφους,
Πάτερ Πατερμούθιε κραυγάζει Kόπρις.

Eις τον Aλέξανδρον.
Αγώνος Aλέξανδρε διπλού λαμβάνεις,
Ασκήσεως τομής τε διπλά και στέφη. 

Χριστιανοί, γεμάτοι εὐσέβεια καὶ ζῆλο, βασανίστηκαν καὶ τέλος ἀποκεφαλίστηκαν μὲ διαταγὴ τοῦ Ἰουλιανοῦ τοῦ παραβάτου (361 – 363), ὅταν αὐτὸς ἐκστράτευε κατὰ τῶν Περσῶν. Ὁ Κόπρις, νεαρὸς δείλιασε στὴν ἀρχὴ λίγο. Ἀλλὰ ὁ Πατερμούθιος τὸν ἐνίσχυσε μὲ τὰ θερμὰ λόγια του.
Καὶ οἱ τρεῖς δέ, ὑπέστησαν τὸν μαρτυρικὸ θάνατο, ψάλλοντες ὕμνους πρὸς τὸν Χριστό. 

Ὁ Ὅσιος Στέφανος ὁ Ὁμολογητής

 
Στολαῖς Στέφανος ἀρετῶν ἐστεμμένος,
λαμπρός τις ἥκει πρὸς στεφάνους τοὺς ἄνω.

Ἡ πατρίδα του ἦταν κοντὰ στὰ Γάδειρα τῆς Ἱσπανίας. Ἀνέθρεψε μὲ εὐσέβεια τὰ παιδιά του καὶ τὰ κατέστησε χρήσιμα καὶ ἀγαθοεργὰ μέλη τῆς κοινωνίας. Ἀργότερα ὁ ἴδιος ἀφιερώθηκε ὁλοκληρωτικὰ στὸ Θεό, ἀφοῦ ἄφησε κάθε βιοτικὴ μέριμνα.

Προσκυνητὴς στὴν Ρώμη, δώρισε πολλὰ χρήματα στὰ ἐκεῖ χριστιανικὰ ἱδρύματα, τὸ ἴδιο ἔκανε καὶ ὅταν στὴν συνέχεια πῆγε στὴν Κωνσταντινούπολη τὸ 919 μ.Χ. Ἀπὸ ἐκει πῆγε στοὺς Ἁγίους Τόπους, ὅπου διαμοίρασε καὶ τὰ τελευταῖα χρήματά του καὶ ἔγινε μοναχὸς μὲ τὸ ὄνομα Στέφανος, ἀπὸ Δουναλέ.

Συνελήφθη ἀπὸ τοὺς Σαρακηνοὺς καὶ βασανίστηκε σκληρά. Κατάφερε ὅμως νὰ διαφύγει μὲ δύο ἱερεῖς στὴν Αἴγυπτο. Ἀλλὰ καὶ ἐκεῖ μὲ ζῆλο κήρυττε τὸ Εὐαγγέλιο.
Καταγγέλθηκε στὸν Ἀμηρά, φυλακίστηκε καὶ ὑπέστη φοβερὰ βασανιστήρια. Βαριὰ τραυματισμένος, πέθανε δοξάζοντας τὸν Θεό.

Ὁ Ἅγιος Ἴακχος ὁ Μάρτυρας

῎Ιακχε, κρατύνθητι· καὶ τμηθεὶς κάραν,
τμηθεῖσιν ἐγγράφηθι, καὶ στέφου κάραν.

Ἦταν ἀπὸ τὴν Τρίγλια καὶ μαρτύρησε διὰ ξίφους. 

Ὁ Ἅγιος Νικήτας ὁ Νέος

Eι και αθλητής εστιν εν χρόνοις νέος,
Ίσος παλαιοίς εστι Nικήτας άθλοις. 

Δὲν σώζονται βιογραφικά του στοιχεῖα. Μόνο κάποιος λόγος τοῦ μέγα λογοθέτη Θεοδώρου Μουζάλων, ποὺ ἀναφέρεται σ’ αὐτὸν καὶ βρίσκεται στὴ Μεγίστη Λαύρα τοῦ Ἁγίου Ὄρους. 

Άγιος Μισαήλ του Αμπαλάσκ

Δεν έχουμε λεπτομέρειες για τον βίο του Ρώσου Αγίου. 

«Πᾶνος» 

Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 14,16-24] Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΔΕΙΠΝΟΥ

 


ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 14,16-24]

Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΔΕΙΠΝΟΥ

«Ἄνθρωπὸς τις ἐποίησε δεῖπνον μέγα· καὶ ἀπέστειλε τὸν δοῦλον αὐτοῦ τῇ ὥρᾳ τοῦ δείπνου εἰπεῖν τοῖς κεκλημένοις· ἔρχεσθε, ὅτι ἤδη ἕτοιμὰ ἐστι πάντα (:Κάποιος ἄνθρωπος ἔκανε μεγάλο βραδινὸ συμπόσιο καὶ κάλεσε πολλούς. Καὶ τὴν ὥρα τοῦ δείπνου ἔστειλε τὸ δοῦλο του γιὰ νὰ πεῖ στοὺς καλεσμένους: "Ἐλᾶτε καὶ μὴν ἀναβάλλετε, διότι εἶναι πλέον ὅλα ἕτοιμα")» [Λουκ. 14,16-17].

Η κυβέρνηση νομιμοποιεί και επίσημα χιλιάδες παράνομους μετανάστες Αφορά όσους έμεναν στην Ελλάδα, χωρίς άδεια, εδώ και τρία χρόνια - Διαφοροποίηση Α.Σαμαρά με «σκληρή» δήλωση





 

Το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου προχωρά και επίσημα στην νομιμοποίηση χιλιάδων παράνομων μεταναστών, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του pronews.gr, το οποίο είχε σχετικό άρθρο από τον Σεπτέμβριο.

Η νομιμοποίηση γίνεται μέσα από την τροπολογία-προσθήκη που κατατέθηκε σήμερα στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και νομιμοποιεί ουσιαστικά τους παράνομους μετανάστες που βρίσκονται εδώ και τρία χρόνια στην Ελλάδα.

Πώς θα «ξεδιπλωθεί» το σχέδιο της πλήρους απαγόρευσης των μετρητών από το νέο έτος Οι πολίτες θα χάσουν τον έλεγχο των χρημάτων τους χωρίς να το καταλάβουν





Θεόφραστος Ανδρεόπουλος | email: andreopoulos@pronews.gr


H ελληνική κυβέρνηση από τις αρχές του 2024 φέρνει την πλήρη απαγόρευση στην χρήση μετρητών σε συναλλαγές άνω των 500 ευρώ με βασική της επιδίωξη να τα καταστήσει «μη χρησιμοποιήσιμα» στο άμεσο μέλλον στο σύνολο της οικονομίας.

Δεν είναι τυχαία η πρόσφατη δήλωση της Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα, Διευθύντριας του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), η οποία είπε πως τα ψηφιακά νομίσματα της κεντρικής τράπεζας (CBDC) έχουν την δυνατότητα να αντικαταστήσουν τα μετρητά.

Επιστολή οργής 5.765 πολύτεκνων οικογενειών προς Κ.Μητσοτάκη για γάμο και τεκνοθεσία ομοφυλοφίλων : «Η πρόθεσή σας αντιβαίνει φυσικούς & ηθικούς νόμους» - «Σε όλο το ζωικό βασίλειο η φύση λειτουργεί με συγκεκριμένο τρόπο για την διαιώνιση του κάθε είδους»

ΣΧΟΛΙΟ:Λυκούργος Νάνης

Αξίζει να συγκρίνει κανείς τη συγκεκριμένη επιστολή με τη θλιβερή συνέντευξη του αρχιεπισκόπου Αθηνών καθώς και με την εν προκειμένω στάση της λεγόμενης Διαρκούς ( συνεδρίασε τι μήνα Δεκέμβριο για μόλις 2 ημέρες ..) Ιεράς Συνόδου....
Το ποίμνιο βάζει τα γυαλιά στους ποιμένες....



Με επιστολή που την υπέγραψαν 5765 οικογένειες, μέλη του Συλλόγου Πολυτέκνων Αγρινίου και Περιχώρων και η οποία εστάλη στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και στους βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας αντιδρούν στην εξαγγελθείσα νομιμοποίηση του γάμου των ομοφυλοφίλων από την κυβέρνηση.

Μάλιστα όπως λένε χαρακτηριστικά, η πρόθεση αυτή «αντιβαίνει τους ηθικούς και φυσικούς νόμους»

Νάνης Λυκούργος Ιατρός: ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΝΟΧΛΕΙ Η ΘΕΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΨΕΥΤΟ-ΓΑΜΟΥ ΤΩΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ ΑΛΛΑ ΜΟΝΑΧΑ Η "ΤΕΚΝΟΘΕΣΙΑ"....

           

       Γράφει ο Ιατρός  Λυκούργος Νάνης 

    "Δεν με ενοχλεί η συμβίωση αλλά η τεκνοθεσία"....ΕΔΩ
   Τάδε έφη ο χάρτινος επιτελάρχης, τουτέστιν ο κρίμασιν οις οίδε Κύριος κατέχων τον αρχιεπισκοπικό θρόνο των Αθηνών, αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος ο Β΄, αναφορικά με την επικείμενη θεσμοθέτηση από την πλευρά του αντίχριστου Κράτους του "γάμου" των σοδομιτών και της υπ αυτών "τεκνοθεσίας" αθώων και ανεύθυνων παιδιών.
     Ώστε μονάχα η "τεκνοθεσία" ενοχλεί τον ανώτατο πνευματικό ηγέτη της χώρας και πρόεδρο των διοικητικών σωμάτων της καθ Ελλάδα Εκκλησίας....

      Ο TEMPORA , O MORES....

    Δηλαδή, μονάχα η "τεκνοθεσία" είναι το πρόβλημα εν προκειμένω; Ο ευτελισμός και η "ακύρωση" του ιερού θεσμού του γάμου ως ενώσεως ανδρός και γυναικός, διά της θεσμοθετήσεως του ψευτογάμου μεταξύ ομοφύλων, του νομικού αυτού τερατουργήματος και εκτρώματος, δεν συνιστά μείζον θέμα που ενοχλεί και συνταράσσει την αρχιερατική συνείδηση και ευαισθησία του κ.Ιερωνύμου; Δεν συνεπάγεται η εν λόγω εγκληματική ενέργεια των δαιμονόπνευστων και δαιμονοκίνητων πολιτικών εξουσιαστών, των αξίων αφορισμού και αποκοπής από την εκκλησιαστική κοινωνία, τεράστια και δυσθεώρητη πνευματική και ηθική ζημία για το Έθνος, την κοινωνία και τη νεολαία; Τι τον ενοχλεί επιτέλους αυτόν τον άνθρωπο που "ηγείται" της Ελλαδικής Εκκλησίας; Τι στρεβλή γραμμή είναι αυτή που δίδεται και προς τους άλλους ιεράρχες;

Δικαστική απόφαση ντροπής που ανοίγει «παράθυρο» να σιγήσουν οι εκκλησίες – Απαγόρευσαν σε ενορία να χτυπά καμπάνες σε συγκεκριμένες ώρες!



ΤΟΥΣ ΕΝΟΧΛΕΙ ΚΑΙ Ο ΧΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΚΑΜΠΑΝΑΣ ΤΩΡΑ...
ΔΑΙΜΟΝΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΚΟΥΣΜΑ ΤΗΣ....
ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΥ ΕΞΕΔΩΣΕ!
===================

Δικαστική απόφαση ντροπής που ανοίγει «παράθυρο» να σιγήσουν οι εκκλησίες – Απαγόρευσαν σε ενορία να χτυπά καμπάνες σε συγκεκριμένες ώρες!

Κάτοικος χωριού στη Μεσσήνη προσέφυγε στη δικαιοσύνη και το Μονομελές Πρωτοδικείο Καλαμάτας αποφάσισε να μειωθούν οι κωδωνοκρουσίες!

Συντάκτης: Παντελής Λαμψιώτης

Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται μια κακόβουλη προσπάθεια εκρίζωσης της Ορθοδοξίας από τα δημόσια πράγματα, αφού αφαιρείται κομμάτι – κομμάτι η παρουσία της Εκκλησίας στην κοινωνία. Μια αδιανόητη δικαστική απόφαση ήρθε στην επικαιρότητα για να δείξει ότι όσοι διακατέχονται από αντιχριστιανικές εμμονές και θεωρούν ανεπιθύμητες τις Εκκλησίες, μπορούν κάλλιστα και να δικαιωθούν από τη Δικαστική Εξουσία.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ ΛΟΥΚΑ [: Κολ. 3,4-15] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ




                  ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ ΛΟΥΚΑ [:Κολ. 3,4-15]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Ὅταν ὁ Χριστὸς φανερωθῇ, ἡ ζωὴ ἡμῶν (:Ὅταν ὁ Χριστὸς φανερωθεῖ ὁ αἴτιος καὶ χορηγὸς τῆς πνευματικῆς αὐτῆς ζωῆς μας)» [Κολ. 3,4], τότε νὰ ζητεῖτε τὴ δόξα, τότε τὴ ζωή, τότε τὴν ἀπόλαυση. Αὐτὰ εἶναι προπαρασκευαστικὰ γιὰ νὰ ἀπομακρύνει αὐτοὺς ἀπὸ τίς ἀπολαύσεις καὶ τίς ἀνέσεις. Ἔτσι συνηθίζει ὁ ἀπόστολος Παῦλος, ἐνῶ ὁμιλεῖ γιὰ ἄλλα, μεταπηδᾷ σὲ ἄλλα· γιὰ παράδειγμα, ὁμιλῶντας γιὰ ἐκείνους ποὺ τρέχουν ἔγκαιρα στὰ δεῖπνα [Κολ. 2.16-23], μεταπήδησε ἀμέσως στὴν παρατήρηση τῶν μυστηρίων· διότι ἔχει μεγάλη δύναμη ὁ ἔλεγχος, ὅταν γίνει σὲ ἀνύποπτο χρόνο. «Εἶναι κρυμμένη», λέγει, «ἀπὸ ἐσᾶς». «Τότε καὶ ὑμεῖς σὺν αὐτῷ φανερωθήσεσθε (:τότε κι ἐσεῖς μαζὶ μὲ Αὐτὸν θὰ φανερωθεῖτε)». Συνεπῶς τώρα δὲν φαίνεστε. Πρόσεχε μὲ ποιόν τρόπο μετέθεσε αὐτοὺς στὸν οὐρανό. Ὅπως δηλαδὴ προανέφερα, πάντοτε προσπαθεῖ νὰ δείξει ὅτι ἔχουν τὰ ἴδια ποὺ ἔχει καὶ ὁ Χριστὸς καὶ σὲ ὅλες τίς ἐπιστολές του τὸ ἴδιο θέμα ὑπάρχει, νὰ δείξει δηλαδὴ ὅτι σὲ ὅλα εἶναι μέτοχοι μὲ τὸν Χριστό. Γι᾿ αὐτὸ καὶ κεφαλὴ καὶ σῶμα Τὸν ὀνομάζει καὶ τὰ πάντα κάνει γιὰ νὰ παρουσιάσει αὐτὸ τὸ πρᾶγμα.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκᾶ 14,16-24] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΛΙΚΩΝ ΓΑΜΩΝ [:Ματθ. 22,1-14]



 
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκᾶ 14,16-24] 

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΛΙΚΩΝ ΓΑΜΩΝ [:Ματθ. 22,1-14]


Ἀντιλήφθηκες καὶ στὴν προηγούμενη παραβολὴ τοῦ υἱοῦ τοῦ νοικοκύρη ἐκείνου πού, ἐκτὸς ἀπὸ τοὺς ἀπεσταλμένους δούλους του γιὰ τὴ συγκομιδὴ τῶν καρπῶν στὸ ἀμπέλι ποὺ τοὺς ἐμπιστεύτηκε νὰ καλλιεργοῦν, θανάτωσαν οἱ κακοὶ γεωργοί[βλ. Ματθ.21,33-46]καὶ σὲ αὐτὴν ἐδῶ τὴν παραβολὴ τοῦ υἱοῦ καὶ τῶν ἀπεσταλμένων δούλων, τὸ ἐνδιάμεσο κεντρικὸ νόημα; Ἀντιλήφθηκες ὅτι ὑπάρχει βέβαια μεγάλη συγγένεια ἀνάμεσα στὶς δύο αὐτὲς παραβολές, ἀλλὰ καὶ πολὺ μεγάλη διαφορὰ ταυτόχρονα; Καθόσον καὶ αὐτὴ δείχνει καὶ τοῦ Θεοῦ τὴ μεγάλη μακροθυμία καὶ τὴν πρόνοια, ἀλλὰ καὶ τὴν ἰουδαϊκὴ ἀγνωμοσύνη.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023

Ὁ Προφήτης Ἀγγαῖος



Ἀγγαῖος, ἄγγος πλῆρες ὤφθη χαρίτων.
Ὡς ὑλικὸν δέ, τῷ χρόνῳ συνετρίβη.
Ἕκτῃ καὶ δεκάτῃ Ἀγγαῖον γαῖα συνέσχεν.


 
Καταγόταν ἀπὸ τὴν ἱερατικὴ φυλὴ τοῦ Λευΐ καὶ εἶναι ὁ 10ος τῶν μικρῶν λεγόμενων προφητῶν. Γεννήθηκε στὴν Βαβυλώνα, ὅταν διαρκοῦσε ἡ αἰχμαλωσία τῶν Ἰουδαίων. Ὁ Ἀγγαῖος ἦταν αὐτός, ποὺ μαζὶ μὲ τὸν Προφήτη Ζαχαρία ἀναθέρμαναν τὸν ζῆλο τῶν Ἰουδαίων γιὰ τὴν ἀνοικοδόμηση τοῦ Ναοῦ τοῦ Σολομῶντος.

Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2023

Καθηγητής Δρ. Νεκτάριος Δαπέργολας: Ἄκρως προβλέψιμοι καί πάλι!

 


Ἄκρως προβλέψιμοι καί πάλι!

      Ἄκρως προβλέψιμη γιά μία ἀκόμη φορά ἡ τοποθέτηση τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου σχετικὰ μὲ τὸν «γάμο» τῶν ὁμοφυλοφίλων. «Θὰ τὸ παρακολουθοῦμε καὶ θὰ πάρουμε θέση, ὅταν καὶ ἂν χρειαστεῖ» μᾶς εἶπαν οἱ δῆθεν πνευματικοὶ ποιμένες μας. Ἔτσι ἀκριβῶς δηλαδὴ, νά ὑποθέσουμε, ὅπως τό...παρακολουθούσαν (καὶ πῆραν τὶς γνωστὲς ἐν τέλει ἀχαρακτήριστες θέσεις ποὺ πῆραν) στὰ θέματα τῆς Οὐκρανικῆς ψευτοεκκλησίας, τῆς ψευτοπανδημίας, τῶν ἐμβολίων, τῶν ταυτοτήτων καὶ σὲ τόσα ἀκόμη, ὅπου μία Ἱεραρχία αὐτοφερόμενη ὡς ὀρθόδοξη θὰ ὄφειλε στὴν πραγματικότητα νὰ διατυπώσει καὶ νὰ διατρανώσει μὲ τὸν πλέον κάθετο τρόπο τὴ θέση της, πρὶν ἀκόμη κἂν αὐτὰ καλά-καλὰ τεθοῦν!

ΙΑ΄ Λουκᾶ (Λουκ. 14, 16-24) ἀγαθά τοῦ Δείπνου τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου 17-12-1995

Ὁμιλία του Μακαριστού Γέροντος (1927 – 2006) πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου.ΙΑ΄ Λουκᾶ (Λουκ. 14, 16-24)– ημερομηνία πού διεξήχθη ἡ ὁμιλία 17-12-1995

Ἀναζητοῦντες τὴν ἀπολεσθεῖσαν συνοδικότητα


 

Ἀναζητοῦντες τὴν ἀπολεσθεῖσαν συνοδικότητα

Γράφει ὁ κ. Παναγιώτης Κατραμάδος, θεολόγος

   Τὴν παρελθοῦσα ἑβδομάδα ἐκυκλοφορήθη μεταξὺ τῶν ἐκκλησιαστικῶν κύκλων ἐπιστολὴ φέρουσα τὸ ὄνομα συγκεκριμένου Ἐπισκόπου, εἰς τὴν ὁποίαν μεταξὺ ἄλλων -λίαν ἀποκαλυπτικῶν στοιχείων- διετυποῦτο μὲ γλαφυρὸν τρόπον τὸ παράπονόν του ἔναντι τῆς προϊσταμένης του ἀρχῆς, ὅτι οὔτε ἐκείνη ἀντιμετωπίζει αὐτὸν ὡς ὁμοταγῆ συνεργάτην, ἀλλ’ οὔτε καὶ ὁ ἴδιος ἔχει τὴν εὐχέρειαν νὰ ἀποταθῆ μὲ παρρησίαν πρὸς αὐτήν, αἰσθανόμενος περισσότερον ἢ ὀλιγώτερον ὡς παρείσακτος. 

Η διοικούσα Εκκλησία νείρεται (ονειρεύεται) και ρέγχει (ροχαλίζει)... περι του γάμου των ομοφύλων


Στην έκτακτη σύνοδο της Διαρκής Ιερά Σύνοδος θα μιλήσει ο Κυριάκος  Μητσοτάκης - ΤΟ ΒΗΜΑ

Η είδηση της ημέρας!

  

Διαρκής Ιερά Σύνοδος: Αποφασίσαμε να παρακολουθούμε* το θέμα του γάμου των ομοφύλων!

Την απόφαση να παρακολουθεί το ζήτημα του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών, που έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έλαβε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, που ολοκλήρωσε τις διήμερες εργασίες της σήμερα, υπό τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.
Όπως αναφέρει η ΔΙΣ σε ανακοίνωσή της «ενημερώθηκε περί του θέματος του γάμου των ομοφύλων ζευγαριών και αποφάσισε να παρακολουθεί το θέμα και αναλόγως με τις εξελίξεις να εξετασθεί από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος». 

η συνέχεια,,

*Παράνομα εἰκονογραφημένα!

 σχόλιο: Εσείς κακεντρεχείς που λέγατε ότι η διοικούσα Εκκλησία νείρεται  (ονειρεύεται) και ρέγχει...

Ανεπαρκής τοποθέτηση του Θεσσαλονίκης Φιλόθεου για τον «γάμο» των ομοφυλοφίλων.

 

Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, ὁ Μεσογαίας καὶ ὁ σκανδαλισμὸς


Εἰς τὴν ἱστοσελίδα «Γαλιλαία. Ἱερὰ Μητρόπολις Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς» ἀνεγνώσαμεν διαφήμισιν διὰ «Τὸ ἀναγνωστικὸ τῆς Γαλιλαίας», τοῦ ὁποίου τὰ ἔσοδα τόσον ἀπὸ ἐκδήλωσιν εἰς τὸ Μ. Μουσικῆς ὅσον καὶ ἀπὸ τὴν ἱστοσελίδα μὲ τὰς ἀναγνώσεις βιβλίων θὰ διατεθοῦν εἰς τὸ ἵδρυμα. Μεταξὺ τῶν συμμετεχόντων καλλιτεχνῶν εἶναι καὶ ὁ ἠθοποιὸς κ. Μ. Οἰκονόμου, τοῦ ὁποίου τὸ «τέκνο»(!) εἶχε βαπτίσει ὁ π. Ἀλ. Καρυώτογλου. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ἐποίησεν οὐδὲν (ὅπως καὶ διὰ τὰς δηλώσεις τοῦ Σεβ. Ν. Ἰωνίας). Ὁ Σεβ. Μεσογαίας, ὁ ὁποῖος ἄλλοτε εἶχε δηλώσει εἰς τὸν ΣΚΑΙ ὅτι ἔχει στενοὺς συνεργάτας ὁμοφυλοφίλους, θὰ προβῆ εἰς κάποιαν ἐνέργειαν; Ὡς κατέστη γνωστὸν ἀπὸ τὴν ἱστοσελίδα «Kathimerini.gr» τῆς 22ας Μαΐου 2022:

Σφραγίς γνησιότητος ὁ λόγος: «Τά πάντα καί ἐν πᾶσι Χριστός» π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου ΙΑ΄ Λουκᾶ (Κολ. 3, 4-11) 14-12-97 [Β105]


Ὁμιλία του Μακαριστού Γέροντος (1927 – 2006) πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου.ΙΑ΄ Λουκᾶ (Κολ. 3, 4-11)– ημερομηνία πού διεξήχθη ἡ ὁμιλία 14-12-1997  (Β105)

Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ΛΟΥΚΑ[: Κολ.3,4-11] «ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ» 11-12-1983] [Β105]

 

                                   


  
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ΛΟΥΚΑ
[: Κολ.3,4-11]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                               με θέμα:

                                «ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ»

          [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 11-12-1983]  [Β105]

 

      Στην σημερινή αποστολική περικοπή, αγαπητοί μου, ο απόστολος Παύλος θέλει να μας δείξει ότι ανάμεσα σε έναν σπουδαίο προορισμό, σε μία σπουδαία κλήση που μας κάνει ο Χριστός και στην δική μας την στάση πρέπει να υπάρχει μία συνέπεια. Ότι δηλαδή Εκείνος θα δώσει αυτά·  εμείς ποιοι πρέπει να σταθούμε έναντι εκείνων που Εκείνος θα μας δώσει; Συγκεκριμένα: «Ὃταν ὁ Χριστὸς φανερωθῇ, ἡ ζωὴ ἡμῶν, τότε καὶ ὑμεῖς σὺν αὐτῷ φανερωθήσεσθε ἐν δόξῃ». «Όταν ο Χριστός θα φανερωθεί, κατά την Δευτέρα Του παρουσία, που ο Χριστός είναι η ζωή μας, τότε κι εσείς μαζί με Εκείνον θα φανερωθείτε ένδοξοι».

    «Νεκρώσατε οὖν τὰ μέλη ὑμῶν τὰ ἐπὶ τῆς γῆς». «Ώστε λοιπόν, προκειμένου να φθάσετε σε εκείνη την ένδοξη κατάσταση, νεκρώσατε τα μέλη σας, τα μέλη του σώματός σας και ό,τι αφορά στην ψυχή σας, νεκρώσατέ τα αυτά, που υπηρετούν την αμαρτία επάνω εδώ εις την γη».

«Μέγα Ἱεράρχα, ποίμαινε ἡμᾶς!...» (Στόν Μέγα Ἅγιο πού τόσο δυσφημίζεται στήν ἐποχή μας μέ τή χρήση, ἀπό τούς ὀρθοδόξους, μιᾶς καρικατούρας)


«Μέγα Ἱεράρχα, ποίμαινε ἡμᾶς!...»

(Στόν Μέγα Ἅγιο πού τόσο δυσφημίζεται στήν ἐποχή μας μέ τή χρήση, ἀπό τούς ὀρθοδόξους, μιᾶς καρικατούρας)

Πορφυρίτης  

«Πολύ μέ λυπεῖ τό ὅτι ἔχουν ἐγκαταλειφθεῖ πιά οἱ κανόνες τῶν Πατέρων καί κάθε ἀκρίβεια ἔχει φύγει ἀπό τίς Ἐκκλησίες. Φοβᾶμαι λοιπόν μήπως, καθώς ἡ ἀδιαφορία αὐτή λίγο - λίγο προχωρεῖ, φθάσει ἡ ζωή τῆς Ἐκκλησίας σέ ὁλότελη σύγχυση[1]. Ὁ Μέγας διδάσκαλος τῆς Οἰκουμένης, ὁ Ἅγιος Βασίλειος, κράτησε γερά τή σκυτάλη τῆς Πίστεως πού τοῦ παρέδωσαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας. Συστρατεύτηκε μαζί τους, πίσω τους, σάν τόν τελευταῖο στρατιώτη. Ὡς Μέγας Ἱεράρχης, γνώριζε ὅτι ἡ καταπάτηση τῶν Ἱερῶν Κανόνων, ἡ ἀθέτηση τῆς ἀκρίβειας καί ἡ «ἐγκληματική» ἀδιαφορία, ὁδηγοῦν στή ὁλοκληρωτική σύγχυση.

ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ: «Η μνημόνευση του Επισκόπου στη Θεία Λειτουργία» (Και η θέση του Επισκόπου Αυγουστίνου Καντιώτη έναντι του ΙΕ Κανόνα, ως συνέχεια των Αγιορειτών Πατέρων – 1275) ΜΕΡΟΣ Ζ΄,Η',Θ'

 Συνέχεια των : Α'+Β'+Γ'+Δ'+Ε'+ΣΤ" στο σύνδεσμο: ΕΔΩ

ΑΓΩΝΑΣ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ: ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ:

 «Η μνημόνευση του Επισκόπου στη Θεία Λειτουργία» (Πάντες οι Αγιορείτες Πατέρες – 1275 – Περί της «διάτορος αυτού μνημοσύνης») ΜΕΡΟΣ ΣΤ'+ Ε'+ Δ'+ Γ'+ Β' + Α΄ (agonasax.blogspot.com)



«Η μνημόνευση του Επισκόπου στη Θεία Λειτουργία»

(Και οι ΑΚΡΕΜΟΝΕΣ Επίσκοποι: Φλωρίνης Αυγουστίνος –

 Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος έναντι του ΙΕ Κανόνα, ως

 συνέχεια των Αγιορειτών Πατέρων – 1275)

ΜΕΡΟΣ Θ΄

Οι αναφερόμενοι δύο Ιεράρχες, τιμώμενοι Ιεράρχες, αξίζουν ρήτρα εμπιστοσύνης και τιμής, διότι εθεράπευσαν τη εκκλησιολογία της Ορθοδόξου Εκκλησίας σε καιρούς χαλεπούς, χωρίς να παρασυρθούν από το οικουμενισμό του Πατριάρχη Αθηναγόρα στις δεκαετίες του 1960-1970. Ούτε ακολούθησαν τις «δυνητικές» ατραπούς έναντι του ΙΕ΄ Κανόνα, που εξασφαλίζουν ησυχία, ηρεμία και αποφυγή διώξεων.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023


Άγιος Ελευθέριος ο Ιερομάρτυρας

 
Ἐλευθέριος, ὡς ἀδουλόνους φύσει,
Σπάθας θεωρῶν, οὐκ ἐδουλοῦτο πλάνῃ.
Δῖον Ἐλευθέριον δεκάτῃ πέφνε φάσγανα πέμπτῃ.

Ο Άγιος Ελευθέριος γεννήθηκε τον 2o αιώνα μ. Χ. στην Ελλάδα (κατά άλλους στην Ρώμη) από πλούσιους γονείς. Τότε αυτοκράτορας ήταν ο Κόμμοδος και ο Σεπτίνος Σεβήρος. Ορφανός από πατέρα, ανατράφηκε σύμφωνα με τις επιταγές του Ευαγγελίου από την ευσεβέστατη και φιλάνθρωπη μητέρα του, Ανθία (της Ευανθίας γόνος, στιχηρό Εσπερινού) (βλέπε ίδια ημέρα) η οποία έγινε χριστιανή ακούοντας το κήρυγμα από μαθητές του Απ. Παύλου.

Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου: ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκά 14, 16-24] "Ο ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΟΣ" 16-12-2001] (Β 449)

 

     
      ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ΛΟΥΚΑ
[:Λουκά 14, 16-24]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

      σχετικά με την ευαγγελική περικοπή της Κυριακής ΙΑ΄ Λουκά με θέμα:

                  «Ο ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΟΣ"   [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 16-12-2001]      (Β 449) Έκδοσις Β΄

      Κάποτε ο Κύριος, αγαπητοί μου, εκλήθη σε ένα δείπνο από κάποιον Φαρισαίον. Κατά τη διάρκεια του δείπνου, ο Κύριος είπε στον οικοδεσπότη να μην καλεί φίλους και συγγενείς στο τραπέζι του, αλλά αναγκεμένους ανθρώπους, που δεν θα είχαν τη δυνατότητα να του ανταποδώσουν την ευεργεσία. Μάλιστα προσέθεσε ο Κύριος: «Ἀνταποδοθήσεται γάρ σοι ἐν τῇ ἀναστάσει τῶν δικαίων». Δηλαδή «θα έχεις την αμοιβή σου κατά την ανάσταση των νεκρών. Τώρα μην περιμένεις αμοιβή, γιατί το κάλεσμα συγγενών και φίλων δεν θα είναι τίποτε άλλο, παρά γεμάτο επαίνους: ‘’Ήταν ωραίο το φαγητό. Σε ευχαριστούμε που μας κάλεσες’’» και άλλα τέτοια. Κάποιος ανακείμενος ενθουσιάστηκε και είπε εις τον Κύριον: «Μακάριος ὃς φάγεται ἄριστον ἐν τῇ βασιλείᾳ τοῦ Θεοῦ». Δηλαδή είναι ευτυχισμένος εκείνος ο οποίος θα καθίσει στο τραπέζι της Βασιλείας του Θεού. Και τότε ο Κύριος, σαν απάντηση και εις επήκοον, μάλιστα, πάντων, είπε την παραβολή του Μεγάλου Δείπνου, που σήμερα ακούσαμε σαν ευαγγελική περικοπή.

Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2023

ΕΘΝΙΚΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ: Ὑπόθεσις κυρίου Φρέντυ Μπελέρη



 

ΕΘΝΙΚΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ

«ΙΣΤΑΜΕΘΑ ΑΓΡΥΠΝΟΙ»

Τ.Θ. 67250,

Τ.Κ. 15102, Μελίσσια Ἀττικῆς

Τηλ.: 210 5248000

Ἠλ. Διεύθυνσις: info@ethnikoiphylakes.org

Ἱστοσελίς: https://ethnikoiphylakes.org

 

Ἐν Μελισσίοις, τῇ 12ῃ Δεκεμβρίου 2023

Ἀρ. Πρωτ.: Φ2/25/12-12-23

ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Ὑπόθεσις κυρίου Φρέντυ Μπελέρη
 

Ἀπὸ τὴν κατάθεσι τοῦ Ἄρσεν Ράμα ἀπεδείχθη περιτράνως ἡ ἀθωότης τοῦ κυρίου Φρέντυ Μπελέρη. Ὁ Ἄρσεν Ράμα παρεδέχθη ὅτι χρηματίσθηκε, γιὰ νὰ καταθέσῃ κατὰ τοῦ κυρίου Φρέντυ Μπελέρη, οὕτως ὥστε ἐκεῖνος νὰ κρατηθῇ στὶς φυλακές, γιὰ νὰ μὴ λάβῃ μέρος στὶς ἐκλογές. Ὁ νομίμως ἐκλεγμένος Δήμαρχος Χειμάρρας παραμένει στὶς φυλακές, γεγονός, τὸ ὁποῖον ἀποτελεῖ τὸ πλέον βαρὺ ποινικὸ ἀδίκημα ἀπὸ τὴν πλευρὰ τῆς ἀλβανικῆς Κυβερνήσεως, ἡ ὁποία ὀφείλει νὰ τὸν ἀπελευθερώσῃ δίχως περαιτέρω χρονοτριβή.


Πρὸς τὸ παρόν, ἡ ἑλληνικὴ πλευρὰ πιέζει, καὶ δικαίως, τὴν Ἀλβανία νὰ συμμορφωθῇ, προκειμένου ἡ πρώτη νὰ συναινέσῃ στὴν ἔνταξι τῆς δευτέρας στὴν Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωσι.


Ὁ κύριος Φρέντυ Μπελέρης ἀπὸ τὴν πλευρά του αἰτεῖται εἰδικῆς ἀδείας γιὰ τὴν ὁρκωμοσία καὶ τὴν ἀνάληψι τῶν καθηκόντων του (στὶς 04/12/2023).


Εὐελπιστοῦμε νὰ εἰσακουσθῇ τὸ δίκαιο αἴτημά του καὶ παροτρύνουμε τὴν ἑλληνικὴ πλευρὰ νὰ τηρήσῃ ἀπόλυτη σταθερότητα στὶς τωρινές της θέσεις, προκειμένου νὰ ἀποκατασταθῆ ἡ κατάφωρος αὐτὴ ἀδικία.

Τα περί «Ουκρανικού διακανονισμού» δια το ζήτημα της Αυτοκεφαλίας εις Ουκρανίαν.

Έγινε πολύς λόγος πρόσφατα, περί Ουκρανικής διευθέτησης μεταξύ της Αυτόνομης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας και της μη αναγνωρισμένης από την πλειοψηφία των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, ‘’Ορθόδοξης Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας’’.  Η παραίνεση αυτή παρακάμπτει τη σύγκληση Πανορθόδοξης Συνόδου.

Θα μπορούσε να ζητηθεί σύγκληση Πανορθόδοξης Συνόδου, για το σοβαρότατο θέμα του κλονισμού της εκκλησιαστικής ενότητας και ακολούθως δια το ζήτημα της Αυτοκεφαλίας. Πόσο όμως εύκολο είναι να ζητηθεί κάτι τέτοιο; 

Οι Aρχές ήξεραν για την εισβολή αναρχικών στην παλαιά αίθουσα τελετών της Φιλοσοφικής Σχολής Θεσσαλονίκης, όπου εκεί παρουσίαζε το βιβλίο της η Μαρία Δελιβάνη.

 

Το κόμμα του νόμου δεν εγγυάται το νόμο

Οι Aρχές ήξεραν για την εισβολή αναρχικών στην παλαιά αίθουσα τελετών της Φιλοσοφικής Σχολής Θεσσαλονίκης, όπου εκεί παρουσίαζε το βιβλίο της η Μαρία Δελιβάνη. Ομως, για να επέμβει η Αστυνομία στο πανεπιστημιακό άσυλο, χρειαζόταν πολιτική... εντολή

Μανώλης Κοττάκης

Απόγευμα Τρίτης στην παλαιά αίθουσα τελετών της Φιλοσοφικής Σχολής Θεσσαλονίκης. Βρίσκομαι στο πανεπιστήμιο ύστερα από καιρό. Εντυπωσιάζομαι από το γεγονός ότι το κτίριο διατηρείται σε εξαιρετική κατάσταση χωρίς συνθήματα στους τοίχους, ακόμη περισσότερο όταν διαβάζω τις μαρμάρινες στήλες με τα ονόματα των ευεργετών που βοήθησαν στην ανέγερσή του: μεταξύ αυτών και η κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών. Ευχάριστο το γεγονός ότι οι αριστερές οργανώσεις που συνήθως θεωρούν κόκκινο πανί κάτι τέτοιες επιγραφές σέβονται την Ιστορία και την έχουν αφήσει απείραχτη.

Γεώργιος Τζανάκης: Παράνομα εἰκονογραφημένα. (σχόλιο μεστόν σκοταδισμοῦ καί δεισιδαιμονίας –το διαβάζετε με δική σας εὐθύνη)




Γράφει ὁ Γεώργιος Τζανάκης


Ὅταν ἀκοῦμε γάμος, στὸ μυαλὸ ἔρχεται ἡ εἰκόνα ἑνὸς ἀνδρὸς καὶ μιᾶς γυναίκας ποὺ ἀποφασίζουν νὰ ἑνώσουν τὶς ζωὲς τους καὶ νὰ συστήσουν οἰκογένεια καὶ ἐξ αὐτοῦ νὰ προκύψουν παιδιά. (Ἄν εἶναι ἀπὸ Θεοῦ τὸ νὰ προκύψουν). Ἄνδρας καὶ γυναῖκα. Ἀνδρόγυνο. Ὑπῆρχε μάλιστα καὶ ὁλόκληρη διαδικασία περὶ τῆς νομιμότητος τοῦ γάμου καὶ τοῦ ἀνδρογύνου, συχνὰ μὲ ὑπερβολὲς -γιὰ μᾶς σήμερα- ἀλλὰ ἀποδεικνύεται τί μεγάλη σημασία ἀποδιδόταν στόν γάμο καὶ σὲ αὐτοὺς ποὺ συνήρχοντο σὲ κοινωνία γάμου, γιὰ τὴν πορεία τῆς οἰκογενείας καὶ τῆς κοινωνίας.

Γεώργιος Τζανάκης: Ἀρχὴ σοφίας, τέλος ἀνωμαλίας.


 

Ἔφτασε πλέον στὸ χτένι τῆς πραγματικότητος καὶ ὁ κόμπος ποὺ λέγεται «γάμος καὶ οἰκογένεια» ὁμοφύλων. Ἀναπόφευκτο. Τόσους κόμπους ποὺ ἔχει σχεδιάσει τὸ ταγκαλάκι καὶ τὰ ὄργανά του, τὸ χτένι πιὰ δὲν προχωρᾶ φυσιολογικά. Ἤ θὰ σπάσῃ τὸ χτένι ἤ θὰ μαδήσουν τὰ μαλλιά. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023

Οἱ Ἅγιοι Θύρσος, Λεύκιος καὶ Καλλίνικος 

 
Eις τον Θύρσον.
Οὐ δένδρινόν σε, Θύρσε, θύρσον ὁ πρίων,
Πρὸ τῆς τελευτῆς εὗρεν, ὡς ῥᾷστα πρῖσαι.

Eις τον Λεύκιον.
Ὁ πνεῦμα λευκὸς Λεύκιος, τμηθεὶς ξίφει,
Τὸ σῶμα βάπτει φοινικοῦν ἐξ αἱμάτων.

Eις τον Kαλλίνικον.
Ὁ Καλλίνικος, ἐκκοπεὶς τὸν αὐχένα,
Ὑπῆρξε Καλλίνικος ἐκ τῶν πραγμάτων.

Πρῖσιν ἀλύξας, Θύρσε, θάνες δεκάτῃ γε τετάρτῃ.



Εγκληματικές οργανώσεις που χρησιμοποιούν ως εργαλείο τους οι κυβερνήσεις εναντίον της ελευθερίας. Ποιοί κρύβονται απο πίσω;;;


Εγκληματικές οργανώσεις εναντίον της ελευθερίας

Η ματαίωση της παρουσίασης του βιβλίου της σπουδαίας ακαδημαϊκού Μαρίας Νεγρεπόντη-Δελιβάνη, που τιτλοφορείται «Η Ελλάδα που ματώνει», φανερώνει και την ανυποληψία της πολιτικής που ασκείται στην Ελλάδα, αλλά και το οξύ κοινωνικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πατρίδα μας.

Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 2023

Θεοφάνης Μαλκίδης: Καλάβρυτα 13 Δεκεμβρίου 1943: Ογδόντα χρόνια μετά το ατιμώρητο έγκλημα των Γερμανών Ναζί, ογδόντα χρόνια αγώνας για δικαιοσύνη και επανόρθωση!



Γράφει ο Θεοφάνης Μαλκίδης

Καλάβρυτα, Ρωγοί, Κερπινή, Άνω Ζαχλωρού, Κάτω Ζαχλωρού, Σούβαρδο, Βραχνί, Αγία Κυριακή, Αυλές, Βυσωκά, Φτέρη, Κλαπατσούνα, Πυργάκι, Βάλτσα, Μελίσσια, Μονή Ομπλού, Λαπαναγοί, Μάζι, Μαζέικα, Παγκράτι, Μορόχωβα, Δερβινή, Βάλτος, Πλανητέρο, Καλύβια, Μονή Μεγάλου Σπηλαίου, Μονή Αγίας Λαύρας.