Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025

Τι λέει ο ορθόδοξος επίσκοπος; Μιλάει σοβαρά; Για ποιες Εκκλησίες μιλάει; Για ποια κοινή πίστη; Ποια κοινή παράδοση;

 

Ηλιάδης Σάββας, δάσκαλος

Τι λέει ο ορθόδοξος επίσκοπος; Τα πιστεύει ή τα είπε για να προϊδεάσει το πλήρωμα της Εκκλησίας; Όπως και να έχει το πράγμα, είναι λόγια που στεναχωρούν και προβληματίζουν κάθε μέλος της Εκκλησίας. Και δεν είναι ο μόνος. Τι λένε και οι λοιποί ορθόδοξοι επίσκοποι;

Μιλάει σοβαρά; Για ποιες Εκκλησίες μιλάει; Για ποια κοινή πίστη; Ποια κοινή παράδοση;

Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2025

Ζώα Λειτουργίας σε Εκκλησίες: Η Τελευταία Προσπάθεια του Ελπιδοφόρου για Αποαγιοποίηση


Εικόνα που περιέχει σκύλος, εσωτερικός χώρος, Ράτσα σκύλου, κατοικίδιο ζώο

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από AI ενδέχεται να είναι εσφαλμένο.


Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2025

Η ομοσπονδιακή νομοθεσία δεν υποχρεώνει τις εκκλησίες να δέχονται ζώα υπηρεσίας—το GOARCH επέλεξε αυτό το μονοπάτι από μόνο του.

Από την Συντακτική Ομάδα του Helleniscope

Ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος μας έδειξε ένα σαφές μοτίβο. Βήμα προς βήμα, απογυμνώνει την ιερότητα της Εκκλησίας, ντύνοντας κάθε κίνηση με τη γλώσσα του «εκσυγχρονισμού» και της «συμπόνιας». Αλλά κάτω από την επιφάνεια, το αποτέλεσμα είναι πάντα το ίδιο: η αργή αποδόμηση της Ορθόδοξης ταυτότητας στην Αμερική. Να τι ακριβώς αναφέρεται στην απόφαση της Επαρχιακής Συνόδου του GOARCH: «Υιοθετήσαμε μια πολιτική σχετικά με τα ζώα υπηρεσίας στις εκκλησίες μας ως πρώτο βήμα για να διασφαλίσουμε ότι όλες οι ενορίες είναι προσβάσιμες σε όσους πάσχουν από σωματικές αναπηρίες» (σύνδεσμος εδώ). 

«...θα αποκλείεται ο πολίτης χωρίς τον Π.Α....αν , σα να έχεις το λεγόμενο ΧΑΡΑΓΜΑ της ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ»

 

Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2025

Νέος σκανδαλισμός από τον πατριάρχη Κων/πόλεως κατά την επίσκεψή του στους Λατίνους της Γαλλίας

 

Αντικανονική συμπροσευχή και ομιλία – Μετάβαση στον παπικό Ναό της Παναγίας της Λούρδης – Φωτογράφηση μετά των αιρετικών

…………………………

Στη Λούρδη της Γαλλίας μετέβη ο Κων/πόλεως Βαρθολομαίος μετά της συνοδείας του, προσκεκλημένος της ιεραρχίας των αιρετικών Λατίνων της Γαλλίας, προκαλώντας νέο σκανδαλισμό στο Ορθόδοξο πλήρωμα.

Αντικανονική συμπροσευχή και ομιλία στην ολομέλεια της παπικής Επισκοπικής Συνελεύσεως

Το πρωί της Τρίτης, 4 Νοεμβρίου, πραγματοποίησε ομιλία στην ολομέλεια της παπικής Επισκοπικής Συνελεύσεως της Γαλλίας, στο Αμφιθέατρο του Οίκου των Λατίνων Επισκόπων στην Λούρδη.

Η ομιλία του σηματοδότησε ένα ακόμα βήμα στη συγκρητιστική διαχριστιανική πορεία προς την (ψευδο)ένωση ανάμεσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία και τους αιρετικούς παπικούς.

Ο κ. Βαρθολομαίος κάθησε σε μία πολυθρόνα στο μπροστινό μέρος του Αμφιθεάτρου, περιστοιχιζόμενος από τα μέλη της συνοδείας του (φωτογραφία [2]).

Αρχ. Παύλου Δημητρακοπούλου: ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΜΑΡΤΩΛΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

 

Αρχ. Παύλου Δημητρακοπούλου

Θεολόγου- ιατρού-συγγραφέως

Ι. Μ. Κυθήρων και Αντικυθήρων

Εν Κυθήροις τη 16η Νοεμβρίου 2025

    Ξεχωριστή θέση, αγαπητοί μου αδελφοί, μεταξύ των αγίων της Εκκλησίας μας κατέχει η αποστολική μορφή του αγίου ενδόξου αποστόλου και ευαγγελιστού Ματθαίου. Και τούτο, διότι ο άγιος Ματθαίος δεν υπήρξε μόνον απόστολος του Χριστού, προερχόμενος από τον κύκλο των δώδεκα, αλλά και ευαγγελιστής, συγγραφέας του πρώτου ευαγγελίου της Καινής Διαθήκης. Επί πλέον ο τρόπος της κλήσεώς του στο αποστολικό αξίωμα και η ριζική μεταστροφή του μας εμπνέει και μας διδάσκει πόσο μεγάλη είναι η δύναμις της μετανοίας, η οποία μπορεί να παραλάβει τον αμαρτωλό από τον πυθμένα της κακίας και να τον ανυψώση μέχρι την κορυφή της αγιότητος.

Ἀπόπειρα πρὸς τὴν ἕνωσιν – μία παγκόσμιος τραγωδία!

 

   Μίαν κίνησιν ὑψηλοῦ συμβολισμοῦ εἰς τὴν πορείαν πρὸς τὴν ἕνωσιν τῶν ἐκκλησιῶν ἀποτελεῖ ἡ ὑπογραφὴ τῆς ἀνανεωμένης Charta Oecumenica (Οἰκουμενικῆς Χάρτας) ἀπὸ τὴν Κοινὴν Ἐπιτροπὴν τοῦ Συμβουλίου Εὐρωπαϊκῶν Ἐπισκοπικῶν Συνελεύσεων (CCEE – παπικὴ ἐκκλησία) καὶ τοῦ Συμβουλίου Εὐρωπαϊκῶν Ἐκκλησιῶν (CEC – Ὀρθόδοξοι, Ἀγγλικανοί, Προτεστάνται), κατὰ τὴν πρόσφατον συνάντησιν εἰς τὴν Ρώμην, ἀπὸ τοὺς Προέδρους τῶν δύο ὀργανισμῶν, τὸν Σεβ. Ἀρχιεπίσκοπον Θυατείρων Νικήτα, καὶ τὸν Ἀρχιεπίσκοπον τοῦ Βίλνιους κ. Gintaras Grusas. Ὅλα ἐπιβεβαιώνουν ὅτι τὰ γεγονότα ἐξελίσσονται ραγδαῖα πρὸς τὴν ἕνωσιν τῶν ἐκκλησιῶν. Ὀρθόδοξοι Ἀρχιερεῖς πρωταγωνιστοῦν εἰς αὐτὴν τὴν ἐκτροπὴν καὶ προκαλοῦν. Τὴν ἰδίαν στιγμὴν συντάσσουν καὶ ὑπογράφουν κείμενα, εἰς τὰ ὁποῖα ποδοπατοῦνται οἱ Ἱεροὶ Κανόνες καὶ ὅλα ὑπὸ τὴν ἐποπτείαν τοῦ Φαναρίου καὶ τὴν σιωπὴν ὅλων τῶν τοπικῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν ἀλλὰ καὶ τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ. Ἡ πολιτικὴ ὁλοκλήρωσις τῆς Εὐρώπης περνᾶ ἀπὸ τὴν ἕνωσιν τῶν ἐκκλησιῶν, ὥστε ὁ λαὸς νὰ ἐμπεδώση σταδιακὰ τὴν ὁλοκλήρωσιν.

   Συμφώνως πρὸς δημοσίευμα τοῦ ἱστολογίου τοῦ Παγκοσμίου Συμβουλίου Ἐκκλησιῶν τῆς 6ης Νοεμβρίου:

Tά ἐντεταλμένα ὄργανα ἀπονομῆς τῆς Θείας Δικαιοσύνης τηροῦν ἐνίοτε τήν τακτικήν τοῦ Ποντίου Πιλάτου

 


Ἐν Κυθήροις τῇ 12ῃ Νοεμβρίου 2025

Ἀριθ. Πρωτ.: 433

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

(ὑπ’ ἀριθ. 250/2025)

 

Πρός

Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί τόν Χριστώνυμον Λαόν τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων

                                «… Ἀλλ’ ἡμεῖς εἰδότες, ὅτι ἀκάθαρτος καί ἀπρόσδεκτος παρά Κυρίῳ πᾶς ὑψηλοκάρδιος…

νηστεύωμεν καί προσευχώμεθα μετά συντετριμμένης καρδίας καί αὐτομεμψίας καί ταπεινώσεως,

ἵνα ᾖ καθαρά καί θεάρεστος ἡμῶν ἡ νηστεία, καί ἡ ἐν τῷ Ναῷ τοῦ Θεοῦ προσεδρία τε καί παράστασις»

(Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, Ὁμιλία 7η, Περί νηστείας, P.G.151, 89).

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,

Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά·

Εὐλογημένη, εἰρηνική καί καλλίκαρπη πνευματικά ἡ ἀρξάμενη Ἁγία Τεσσαρακοστή τῶν Χριστουγέννων.

            Τήν ἁγία αὐτή περίοδο τῆς νηστείας τῶν Χριστουγέννων ἄνοιξε μέ τήν ἑορτή τῆς ἱερᾶς μνήμης του (14 Νοεμβρίου) ὁ νηπτικός Ἱεράρχης τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας μας Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, Ἀρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης (14ος αἰών).

            Καί τό πνευματικό θέμα, μέ τό ὁποῖο θά μᾶς ἀπασχολήσῃ καί θά μᾶς ζωογονήσῃ εἶναι ἡ «καθαρά καί θεάρεστος ἡμῶν νηστεία», ὅπως τήν ὀνομάζει.

Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025

Ο Βεζυρέας και ο Αθηνών Ιερώνυμος.

 


Βασίλειος Τουλουμτσής

Χθες μιλούσα με φίλο εκ του κλίματος του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως και του λέω, πώς θα σου φαινόταν το σενάριο ο Αθηνών Ιερώνυμος αύριο με μια διάταξη να θεωρείται αντικανονικός και να διώκεται, και να βλέπεις τον Βεζυρέα με Τόμο Αυτοκεφαλίας ως τον κανονικό Αθηνών και πάσης Ελλάδος;
Μου λέει, τραγικό.
Συγχαρητήρια, αυτό ακριβώς κάνατε στην Ουκρανία. Βάλατε Βεζυρέες ως συλλειτουργούς σας να κουνάνε το δάχτυλο στους πραγματικούς ιερείς.
Το αντίστοιχο στα καθ’ ημάς για μια εκλαϊκευμένη εκκλησιολογία, και ο νοών νοείτω.

Κωνσταντινούπολη: Το ελληνικό νεκροταφείο είναι ένα υπαίθριο μουσείο



Ιστορία από Γιάννης Πανταζόπουλος

Η Κωνσταντινούπολη, αυτή η ακαταμάχητη πόλη των αντιθέσεων, είναι ένας τόπος που δεν παύει ποτέ να σε εκπλήσσει. Κάθε της γωνιά κρύβει κι ένα κομμάτι Ιστορίας, κάθε δρόμος είναι και μια ανεξίτηλη ανάμνηση. Σε μια από τις πιο πλούσιες περιοχές, ανάμεσα στους μοντέρνους ουρανοξύστες, τα πολυτελή ξενοδοχεία και τα εντυπωσιακά εμπορικά μεγαθήρια –με πιο εμβληματικό το Istanbul Cevahir–, υπάρχει ένας χώρος όπου ο χρόνος μοιάζει να έχει παγώσει, ένα ιερό τοπίο μνήμης, ένα υπαίθριο μουσείο γλυπτικής και αρχιτεκτονικής: το ελληνορθόδοξο κοιμητήριο του Σισλί.

ΑΚΚΕΛ: Νά λογοδοτήση ἡ ἐπιτροπὴ εὐλογιᾶς

 

  Ἡ εὐλογιὰ τῶν αἰγοπροβάτων εἶναι μία σοβαρὴ ἀπειλὴ γιὰ τὴν κτηνοτροφία καὶ τὴν ἀγροτικὴ οἰκονομία. Ἡ συγκρότηση ἐπιστημονικῆς ἐπιτροπῆς ἀπὸ τὸ ΥΠΑΑΤ θὰ μποροῦσε νὰ εἶναι ἕνα βῆμα πρὸς τὴ σοβαρή, τεκμηριωμένη ἀντιμετώπιση τῆς κρίσης. Ἀντὶ γι’ αὐτό, ἡ ἐπιτροπὴ ἐπέλεξε νὰ ἐπιβάλει αὐθεντία: «Ἀκοῦτε μόνο ἐμᾶς, εἴμαστε ἐπιστήμονες μὲ λαμπρὰ πτυχία».

  Ἂς τὸ ξεκαθαρίσουμε: ἡ ἐπιστήμη δὲν εἶναι αὐθεντία. Εἶναι διαδικασία. Εἶναι ἀμφισβήτηση. Εἶναι λογοδοσία. Ὅταν ἡ ἐπιστήμη ἀπαιτεῖ τυφλὴ ὑπακοή, παύει νὰ εἶναι ἐπιστήμη καὶ γίνεται δόγμα.

Ἡ ἱστορία βρίθει παραδειγμάτων ὅπου ἡ αὐθεντία τῆς ἐπιστήμης χρησιμοποιήθηκε, γιὰ νὰ νομιμοποιήσει καταστροφικὲς πρακτικές. Ὁ ναζιστὴς Μέγκελε εἶχε τὰ καλύτερα πτυχία καὶ ὅμως ἀποδείχθηκε εἰδικὸς στὶς θανατώσεις (τί μᾶς θυμίζει;). Στὸν Μεσαίωνα, οἱ «εἰδικοὶ» ἔκαναν κλύσματα καπνοῦ ὡς θεραπεία. Σήμερα, χιλιάδες ἐπιστημονικὲς ἀναθεωρήσεις ἀποδεικνύουν ὅτι ἡ γνώση ἐξελίσσεται μόνο, ὅταν ἀμφισβητεῖται.

Τὸ Φανάρι ἐπεκύρωσε τὴν ποινὴν κατὰ τοῦ Μητροπολίτου πρώην Πάφου Τυχικοῦ!


Ο ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ πρώην Μητροπολίτης Πάφου Τυχικός, ὁ ὁποῖος κηρύχθηκε ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία τῆς Κύπρου ἔκπτωτος τοῦ θρόνου του, λόγῳ τῆς ὁμολογητικῆς του στάσης κατὰ τοῦ Παπισμοῦ, κατέφυγε στὸ Φανάρι «γιὰ δικαίωση». Ἀλλά, κατὰ τὸ κοινῶς λεγόμενο, «πῆγε γιὰ μαλλὶ καὶ βγῆκε κουρεμένος», ἀφοῦ ὁ ὑποβολέας τῆς ἔκπτωσής του ἦταν ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος, διότι «ἔθιξε» τὸν «ἀδελφό» του «Πάπα», τὸν ὁποῖο θεωροῦσε ἀνεπιθύμητο στὴν Μεγαλόνησο καὶ ἀμφισβητοῦσε (καὶ δικαίως) τὴν γνησιότητα τῆς (ὑποτιθέμενης) κάρας τοῦ ἀποστόλου Παύλου, ποὺ θὰ ἔστελνε τὸ Βατικανὸ στὴν Κύπρο!

Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025

Από την εφηβική άρνηση του Χριστού στο μαρτύριο: Ο Άγιος Κωνσταντίνος ο Υδραίος (14/11/1800), πολιούχος Ρόδου [+ΒΙΝΤΕΟ]

 

Του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου, δασκάλου 


  Ο Υδραίος Κωνσταντίνος, δεκαοκταετής βρέθηκε στη Ρόδο. Εκεί συναναστρεφόταν τον εξομώτη πασά της Ρόδου, Χασάν. Ο πασάς με κολακείες και δώρα κατάφερε να τον εξισλαμίσει, ονομάζοντάς τον Χασάν. Τρία χρόνια έμεινε στο Ισλάμ, όμως δοκίμασε την απόρριψη της μητέρας του, η οποία, όταν ο Κωνσταντίνος την επισκέφτηκε, δεν του άνοιξε, φωνάζοντας ότι δεν τον αναγνωρίζει. Άρχισε, έτσι, η συνείδησή του να τον ελέγχει. 

  Αφού εξομολογήθηκε ζητώντας να ομολογήσει, κατόπιν συμβουλής του πνευματικού του, μετέβη στην Κων/λη, όπου και πάλι εξομολογήθηκε σε έμπειρο πνευματικό. Εκείνος τον παρουσίασε στον Πατριάρχη Γρηγόριο τον Ε1, που τον νουθέτησε πατρικά και τον έστειλε στη Μονή Ιβήρων να δυναμώσει πνευματικά. Παρά τις προσπάθειες των εκεί πατέρων να τον εμποδίσουν, εκείνος φλεγόμενος από πόθο για μαρτύριο, εξασφάλισε τις ευχές τους και σύντομα αναχώρησε για τη Ρόδο.

ΞΥΠΝΑ!!! Επιτέλους, Αντέδρασε - Αρνήσου την σκλαβιά που σου ετοιμάζουν με τον Προσωπικό Αριθμό!. ΠΡΕΠΕΙ να το διαβάσεις ....

                                                                     



Από τη Galatia Evan

Περί Προσωπικού Αριθμού ο λόγος.

 Για όσους δε με γνωρίζουν, είμαι η Γαλάτεια με μακροχρόνια καριέρα στην Πληροφορική.

  Τα τελευταία χρόνια εργάζομαι ως προϊσταμένη Μηχανικός Δικτύων και  Κυβερνοασφάλειας.

  Ως Ελληνίδα πολίτης έχω συνδιαλλαγεί με 5 κράτη ως τώρα στη ζωή μου.

ΠΡΕΠΕΙ να το διαβάσετε αξίζει τον κόπο...

Την καχυποψία που δείχνει το Ελληνικό κράτος στους ίδιους τους πολίτες του δεν την έχω συναντήσει πουθενά αλλού!

  Φέρε μας φωτοαντίγραφο πιστοποιητικού γέννησης, επικυρωμένη φωτοτυπία ταυτότητας, λογαριασμό ρεύματος, φορολογική ενημερότητα, βεβαίωση τηλεφωνικού αριθμού, βεβαίωση εργοδότη, ΑΜΚΑ, ΑΦΜ, Αρ. Δημοτολογίου, υπεύθυνη δήλωση, πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας, γνήσιο υπογραφής, σφραγίδες, χαρτιά, κι άλλες σφραγίδες κι  άλλα χαρτιά για να μας αποδείξεις πως είσαι εσύ αυτή που μας λες πως είσαι... μη σας τα λέω, τα ξέρετε όλοι πολύ καλά.

  Ενώ, σε όλα τα υπόλοιπα κράτη το διαβατήριο ή η ταυτότητα αρκεί ώστε να αποδείξει ο πολίτης το άτομό του.

Ώ Γύναι, Κόρη, Μητέρα, Γιαγιά, η αμφίεση δεν είναι τόσο απλό όσο το νομίζετε, αλλά τόσο σοβαρό, όσο δεν το φαντάζεσθε. Λεύκωμα εικόνων


Επιμέλεια: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Για να μην αποστρέψει ο Θεός το πρόσωπόν Του από σου.

«Θέλω οι γυναίκες να προσεύχονται με ενδυμασία σεμνή. Να στολίζουν τον εαυτό τους με αίσθημα εντροπής και σωφροσύνης » (Καινή Διαθήκη , Απόστολος Παύλος , Α΄ Τιμ . 2, 9 -10).

 «Ου βούλομαι σεμνότητι λόγων καλλωπίζεσθαι , αλλά σεμνούς ποιήσαι τους ακούοντας» (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος). Δηλαδή, δεν θέλω με την σεμνότητα των λόγων μου να καλλωπίζομαι, αλλά θέλω να κάνω σεμνούς όσους τα ακούνε.





Θαυμάζω τες γυναίκες μας και στ’ ονομά τους μνέω  (Δ. Σολωμού)

Δώστε μου καλύτερες μητέρες,  να σου δώσω έναν καλύτερο κόσμο
.

Κίνα: Ψηφιακή Γενοκτονία. Με το πάτημα ενός κουμπιού, ΔΙΑΓΡΑΦΗΚΑΝ οι «ΜΗ ΥΠΑΚΟΥΟΙ» πολίτες



Διαγράφηκαν, δεν χρεοκόπησαν.

Στην Κίνα, χιλιάδες νέοι είναι άστεγοι —όχι λόγω έλλειψης χρημάτων, αλλά επειδή το σύστημα κοινωνικής πίστωσης τους διέγραψε. 

Κάθε κίνηση, λέξη και αγορά αξιολογείται. Μπήκαν στη μαύρη λίστα!

Ο μισθός τους κόπηκε και δεν μπορούν να αγοράσουν φαγητό ή εισιτήριο τρένου.
Ψηφιακά νεκροί, κοιμούνται στους δρόμους, ντροπιασμένοι από εφαρμογές που εκθέτουν τα «χρέη» τους. Κανένα έγκλημα, απλώς μια χαμηλή βαθμολογία. Αυτό δεν είναι επιστημονική φαντασία – είναι η Κίνα του 2025!


Τώρα, ο κόσμος προωθεί ψηφιακές ταυτότητες και CBDC, συνδέοντας τη ζωή σας με ένα μόνο ψηφιακό σκορ. Ένα σφάλμα, μία διαφωνία, και σε κόβουν!
Η δυστοπία της Κίνας είναι μια προειδοποίηση: όταν η τεχνολογία παρακολουθεί και ελέγχει, πόσο καιρό χρειάζεται μέχρι να σας διαγράψουν;;

Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2025

Φροντιστήριο Ορθοδόξου Θεολογίας - π. Σεραφείμ Ζήσης [Μάθημα 6°] βίντεο


Τίτλος Μαθήματος: "Τό οἰκουμενιστικό πραξικόπημα τοῦ 1948 στό Φανάρι καί ἡ ἐκθρόνιση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Μαξίμου Ε΄".

Τήν Τετάρτη, 05 Νοεμβρίου 2025 στήν Αἴθουσα "Πρωτοπρεσβύτερος Νικόλαος Μανώλης" τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανικοῦ Συλλόγου " Ἅγιος Ἰωσήφ ὁ Ἡσυχαστής" (Μοναστηρίου 183, 2ος ὄροφος, Θεσσαλονίκη) καί ὥρες 19:00 - 20:30, στό πλαίσιο τοῦ "Φροντιστηρίου Ὀρθοδόξου Θεολογίας" ὁ ὁσ. Μοναχός π. Σεραφείμ Ζήσης παρουσίασε τό θέμα 

"Τό οἰκουμενιστικό πραξικόπημα τοῦ 1948 στό Φανάρι καί ἡ ἐκθρόνιση τοῦ Οἱκουμενικοῦ Πατριάρχου Μαξίμου Ε΄ " . Αὐτό ἦταν τό 6ο κατά σειράν μάθημα τοῦ "Φροντιστηρίου Ὀρθοδόξου Θεολογίας". Ἡ ἀνάπτυξη τοῦ θέματος ἀκολούθησε ὡς φυσική συνέχεια τήν προηγηθεῖσα παρουσίαση, σέ τέσσερα μαθήματα, τοῦ θέματος "Ἀπό τήν Ὀρθοδοξία στήν Παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. 

π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος - ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ: α) Ἡ ἀπόδοση τιμῆς πρὸς τὸν Χρυσορρήμονα Πατέρα τῆς Ἐκκλησίας μας β)Ἑρμηνεία τῆς προτάσεως τῆς Θείας Λειτουργίας τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου «Μετὰ φόβου Θεοῦ, πίστεως καὶ ἀγάπης προσέλθετε» [13-11-2000] (Γ 201Α)


Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία τοῦ μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
μὲ θέμα:

ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ:

α) Ἡ ἀπόδοση τιμῆς πρὸς τὸν Χρυσορρήμονα Πατέρα τῆς Ἐκκλησίας μας

                β)Ἑρμηνεία τῆς προτάσεως τῆς Θείας Λειτουργίας τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου: 

«Μετὰ φόβου Θεοῦ, πίστεως καὶ ἀγάπης προσέλθετε»

[ἐκφωνήθηκε στὶς   13-11-2000] (Γ 201Α)

Σήμερα, ἀγαπητοί μου, ἡ Ἐκκλησία μας τιμᾷ καὶ γιορτάζει τὴ μνήμη τοῦ μεγάλου διδασκάλου της, τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου. Ὅ,τι νὰ πεῖ κανεὶς ἢ νὰ ἐγκωμιάσει, πάντα θὰ ἔμενε φτωχὸ μπροστὰ σὲ μία τόσο μεγάλη μορφὴ τοῦ λόγου τῆς ἐκκλησιαστικῆς διακονίας καὶ τῆς ἁγιότητος ποὺ ἦτο ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος. Ἀλλ᾿ ἔστω καὶ ἐλλιπῶς, κάτι θὰ μπορούσαμε νὰ ποῦμε.

Ἡ Ἐκκλησία μας τὸν χαρακτηρίζει μὲ πολλὰ ἐπίθετα, τὰ ὁποῖα καὶ σᾶς ἀπαριθμῶ:  «χρυσήλατον σάλπιγγα» -δηλαδὴ μία σάλπιγγα χρυσή-, «θεόπνευστον ὄργανον»,  «δογμάτων πέλαγος ἀνεξάντλητον», «Ἐκκλησίας  στήριγμα», «νοῦν οὐράνιον», «σοφίας βυθόν», «κρατῆρα πάγχρυσον», «ἀστέρα ἄδυτον», «μετανοίας κήρυκα», «πιστῶν ὑπογραμμόν», «μαρτύρων ἐφάμιλλον», «ἀγγέλων ἰσοστάσιον», «ἐνδιαίτημα Γραφῶν», καί, τέλος, «Χρυσόστομον». Ἔτσι βλέπομε ὅτι ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ἀγαπητοί μου, στάθηκε μιὰ πάρα πολὺ μεγάλη μορφή.

Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Κανονικού & Εκκλησιαστικού Δικαίου. Σε τι πραγματικά αποσκοπεί το νέο εγχείρημα του Μητροπολίτη Περιστερίου;

ΠΑΥΣΑΤΕ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΟΥ ΔΕΣΠΟΤΗ

 


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΙΣΤΩΝ Ι.Μ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Την Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως Περιστερίου η επίσημη Έναρξη του νεοσύστατου (01/07/2024) «Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Κανονικού και Εκκλησιαστικού Δικαίου (ΕΙΚΕΔ)» ή «European Institute of Canon and Ecclesiastical Law».

Το Ινστιτούτο αποτελεί το νέο εφεύρημα του Μητροπολίτη Περιστερίου, ο οποίος μεριμνά περισσότερο για συνέδρια και διαλόγους «αγάπης και ενότητας» με αιρετικούς απ΄ όλο σχεδόν το θρησκευτικό φάσμα της ξεπεσμένης Δύσεως, παρά για το ορθόδοξο ποίμνιο που του ανετέθη να ποιμάνει.

π. Αθανάσιος Φαρμακόπουλος.Υπέστη τα πάνδεινα υπό των ΕΑΜιτών(+8 Νοεμβρίου 1944)



ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΩΝ (ΚΙΛΚΙΣ 1944).
Στην φωτογραφία διακρίνεται ο Φαρμακόπουλος Αθανάσιος (1888-1944), ο οποίος διετέλεσε Ιερεύς και Εφημέριος στην Λευκώνα Σερρών, υπαγόμενος στην Ιερά Μητρόπολη Σερρών και Νιγρίτης. 

Ο π. Αθανάσιος Φαρμακόπουλος γεννήθηκε στον Πόντο το 1888, και ήλθε στην Ελλάδα μετά την Μικρασιατική καταστροφή. Φοίτησε ως το τρίτο έτος στην Θεολογική Σχολή της Χάλκης, και για ένα διάστημα διετέλεσε δάσκαλος στο χωριό Ορεινή των Σερρών. Το 1937 χειροτονήθηκε ιερεύς και τοποθετήθηκε ως εφημέριος στην Λευκώνα Σερρών.
  Το 1941 κατά την διάρκεια της κατοχής εκδιώχθηκε από τους Βουλγάρους κατακτητές καθώς ο ίδιος δεν θέλησε σε καμία περίπτωση να συνεργαστεί μαζί τους, και κατέφυγε στην Νιγρίτα, όπου εκδιώχθηκε και από εκεί, και κατέφυγε και πάλι στα Πλατανάκια Σιδηροκάστρου που ήταν υπό γερμανική κατοχή. 

Ὁ Μητροπολίτης Φλωρίνης Αὐγουστινος Ν. Καντιώτης στέλνει μήνυμα ἀπὸ τὸ ὑπερπέραν & βροντοφωνει:


«… Καὶ ἐὰν οἱ ἐπίσκοποι κ᾽οἱ ἀρχιεπίσκοποι καὶ οἱ πατριάρχαι
προδώσουνε τὸν ὅρκο τους & γίνουνε Καρδινάλιοι & δὲν ξέρω τί ἄλλο θὰ γίνουν. . .ἄν ἀκόμα ἄγγελοι καὶ ἀρχάγγελοι, κατεβοῦν κάτω στὴ μαύρη γῆ καὶ μᾶς ποῦνε, «Κάτω ἡ Ὀρθοδοξία», ἐμεῖς θὰ φωνάξωμε ἀνάθεμα.
Δὲν θὰ ὑποκύψωμεν, θὰ μείνωμεν σταθεροὶ & ἀκλόνητοι.
Δὲν θὰ φιλήσουμε ποτέ τὴν παντόφλα τοῦ Πάπα

YΠΕΡ ΠΑΣΗΣ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ & ΟΙ ΣΚΛΗΡΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΤΗΣ ιν


50751235unled5

Ο Πολωνίας Σάββας διαμαρτύρεται ξανά στον Κων/πόλεως Βαρθολομαίο για τους Ουκρανούς σχισματικούς

 

Σχισματικοί εισβάλλουν σε εδάφη της Πολωνικής Εκκλησίας

Ο Μακαριώτατος  Βαρσοβίας και πάσης Πολωνίας Σάββας υπέβαλε επίσημη καταγγελία στον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίο σχετικά με τις δραστηριότητες της σχισματικής «Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας» στο κανονικό έδαφος της Πολωνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025

Εγερτήριο σάλπισμα Αγίου Θεοδώρου του Στουδίτου.


 

 


Η Εκκλησία του Θεού δεν έχει μείνει χωρίς ποιμένα, μολονότι την έχουν κατατοξεύσει. Και «πύλαι άδου» δεν έχουν καταφέρει να την καθυποτάξουν. Ούτε ανέχεται να κάμνει κάτι και να λέγει αντίθετα προς τους καθιερωμένους («κειμένους») όρους και νόμους. Όμως πολλοί ποιμένες ποικιλοτρόπως έγιναν άφρονες. Διότι και συνόδους εσυγκρότησαν μεγάλες και πολυπληθείς, και θεώρησαν τους εαυτούς τους ότι είναι Εκκλησία Θεού, και φρόντισαν να φαίνονται ότι υπερασπίζονται τους «κανόνες». Στην πράξη όμως εστρέφονταν εναντίον των κανόνων. Λοιπόν, Σύνοδοι δεν είναι όταν μαζεύονται απλώς ιεράρχες και ιερείς, έστω και αν είναι πολλοί. Διότι είναι καλύτερο, λέγει ο λόγος του Θεού, να είναι ένας που κάνει το θέλημα του Κυρίου, παρά μυριάδες που το παραβαίνουν.

Η Σύνοδος λοιπόν πρέπει να γίνεται εν ονόματι Κυρίου με ειρήνη και με τήρηση των «κανόνων» και οι καταδικαστικές και οι αθωωτικές αποφάσεις να μην λαμβάνονται όπως τύχει, αλλά όπως ορίζει η αλήθεια και οι κανόνες και οι γνωρίζοντες την ακρίβεια. Διότι ο τέλειος λόγος του Θεού δεν μπορεί από τη φύση του να δένεται και να ορίζεται όπως θέλει ο καθένας. Και στους και στους ιεράρχες σε καμία περίπτωση δεν έχει δοθεί εξουσία να παραβαίνουν τους «κανόνες», παρά μόνο να συμβαδίζουν με τα όσα έχουν γίνει αποδεκτά και έχουν αναγνωριστεί, και να ακολουθούν τους πριν από αυτούς Πατέρες. Δεν επιτρέπεται λοιπόν ούτε η δική μας τοπική Εκκλησία ούτε καμία άλλη, να κάμνει κάτι παραβαίνοντας παραβαίνοντας τους κείμενους νόμους και «κανόνες». Διότι, αν γινόταν αυτό το Ευαγγέλιο θα ήταν κενό και οι κανόνες άχρηστοι.

Ἡ ἐκκλησιαστική κοινωνία μέ αἱρετικούς ὁδηγεῖ στήν ἀπώλεια.

 ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ, ΜΙΜΗΣΙΣ ΑΓΙΟΥ... 

Σήμερα, 11 τοῦ μηνός Νοεμβρίου, ἑορτάζεται ἡ μνήμη τοῦ Ἁγίου Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου.                              

 Ἡ ἐκκλησιαστική κοινωνία μέ αἱρετικούς ὁδηγεῖ στήν ἀπώλεια.   

ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΣΤΟΥΔΙΤΗΣ

«Ἐχθρούς γάρ τοῦ Θεοῦ, ὁ Χρυσόστομος, οὐ μόνον τούς αἱρετικούς, ἀλλά καί τούς τοῖς τοιούτοις κοινωνοῦντας μεγάλῃ καί πολλῆ τῆ φωνῆ ἀπεφήνατο».(P.G. 99. 1049 Α).

Λέγει ὁ Ἱερός Χρυσόστομος μέ φωνή βροντερή, ὅτι εἶναι ἐχθροί τοῦ Θεοῦ, ὄχι μονάχα οἱ αἱρετικοί, ἀλλά καί ὅλοι ἐκεῖνοι πού ἔχουν κοινωνία μαζί τους.

Καί ἀλλοῦ λέγει: «Οἱ μέν τέλεον περί τήν πίστιν ἐναυάγησαν· οἱ δέ, εἰ καί τοῖς λογισμοῖς ού κατεποντίσθησαν, ὅμως τῆ κοινωνία τῆς αἱρέσεως συνόλλυνται»                                                                                       (P.G. 99, 1164 Α).

Για ποιόν χτυπά η κουδούνα


Καμουφλαρισμένη δειλία

 

0612 ΙερώνυμοςΑΡΧΙΜΑΝ02 

Απευθυνόμενος σε "μαθητές", ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος Α', επισημαίνει τον κίνδυνο της καμουφλαρισμένης δειλίας με τη δικαιολογία της "αμεροληψίας" ή της πρόφασης.

…ἐξετάσουμε κάτι τί πιό πεζό: τή δειλία στή πιό ἄσχημή της μορφή, δηλαδή τή καμουφλαρισμένη δειλία.

Αὐτή εἶναι ἕνα μεγάλο ἐμπόδιο γιά τήν ἀπόκτηση τῆς ἀφοβίας. Θά ρωτήσετε: Τί εἶναι αὐτή ἡ καμουφλαρισμένη δειλία; Εἶναι, ἁπλούστατα, ἡ δειλία πού κατορθώνουμε νά τήν παρουσιάσουμε μέ χίλια δυό ἄλλα φορέματα, δῆθεν πιό ὡραῖα, πιό ἑλκυστικά.

Ἄς ὑποθέσουμε πώς κάποιος ἔχει ἀδικήσει ἕναν ἄλλον. Ἡ ἀδικία του εἶναι καταφάνερη, φωνάζει μέχρι τόν οὐρανό. Ἐμεῖς, ἄν ἤμαστε ἄνθρωποι ἄφοβοι, δέν θά ἔπρεπε νά πάρουμε τό μέρος τοῦ ἀδικουμένου; Θά σκεφθῆτε, ἴσως, μά ἀφοῦ κανείς δέν μᾶς κάλεσε, τί θέλουμε νά βγοῦμε μείς μέσα στήν μέση; Δέν ἔχει σημασία. Σέ ὑποθέσεις ὅπου καταπατάται ἡ δικαιοσύνη δέν πρέπει νά περιμένουμε νά μᾶς εἶχαν καλέσει. Θά πρέπει νά τρέξουμε νά βοηθήσουμε τόν ἀδικούμενο. Νά ἀποκαταστήσουμε τό δίκαιο. Αὐτό εἶναι, βέβαια, τί πρέπει. Ἐμεῖς, ὅμως, τί κάνουμε; Ἀπό δειλία δέν κάνουμε τίποτε.

Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης: Ο ασυμβίβαστος ομολογητής της Εκκλησίας μας


Ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης είναι αντιπροσωπευτικό παράδειγμα ασυμβίβαστου χριστιανού με τον αμαρτωλό και πτωτικό κόσμο. Εκφράζει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο το ασυμβίβαστο της Εκκλησίας με την αμαρτία και το αντιχριστιανικό πνεύμα.
Λάμπρου Κ. Σκόντζου Θεολόγου - Καθηγητού | Romfea.gr


Μια από τις πιο σεβαστές τάξεις των αγίων της Εκκλησίας μας είναι οι ομολογητές.
Σε αυτή την τάξη ανήκουν οι άγιοι της Εκκλησίας μας, οι οποίοι έδωσαν τη μαρτυρία της πίστεώς τους, χωρίς να υπολογίσουν τις συνέπειες της ομολογίας τους αυτής.
Δε θα ήταν υπερβολικό να υποστηρίξουμε πως η Εκκλησία μας είναι απόλυτα στηριγμένη στους αγώνες των αγίων ομολογητών Της, στη δισχιλιόχρονη πορεία Της στην ιστορία.
Ένας από τους μεγάλους ομολογητές της Ορθοδοξίας είναι και ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, ο οποίος έδρασε σε μια πολύ ταραγμένη για την Εκκλησία ιστορική περίοδο.

«Θυμηθείτε πως οι Άγιοι αναθεμάτιζαν τους αιρετικούς» πριν συγκληθεί Σύνοδος! --«Οι αληθινοί μοναχοί ας δείξουν με έργα στους λαϊκούς ότι δεν δέχονται την αιρετική "συν-κοινωνία"»!

Αναδημοσίευση απο 11-2-2017


Εγερτήριο σάλπισμα
Αγίου Θεοδώρου του Στουδίτου.

π. Φώτιος Βεζύνιας: Συνάντησα πολλούς που ακόμα αναρωτιούνται, και λένε τι να κάνουμε εμπρός στην παναίρεση του οικουμενισμού, και μάλιστα έτσι όπως θεσμοθετείται μέσα από τα κείμενα της Κρήτης.
  Δεν νομίζετε ότι ήρθε ο καιρός να ακούσουμε τον Άγιο Θεόδωρο τον Στουδίτη; Ιδία δε το κείμενο που ακολουθεί θεωρούμε ότι μπορεί να αποτελέσει πυξίδα ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ για τα μοναστήρια, όσα έχουν ενδοιασμούς... αν έχουν... για το τι δει πράττειν.
 
Αδελφοί μία είναι η ΟΔΟΣ και η ΣΤΑΣΗ....

  
  
   Η Εκκλησία του Θεού δεν έχει μείνει χωρίς ποιμένα, μολονότι την έχουν κατατοξεύσει.  Και «πύλαι άδου» δεν έχουν καταφέρει να την καθυποτάξουν. Ούτε ανέχεται να κάμνει κάτι και να λέγει αντίθετα προς τους καθιερωμένους («κειμένους») όρους και νόμους.

Γράμμα από τη Νέα Υόρκη: Η Αγιά Σοφιά «εκδικείται» τους πραγματικούς «βιαστές» της

Απεικόνιση του αγγέλου Σεραφείμ στην Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη, Κυριακή 13 Απριλίου 2025.  (AP Photo/Emrah Gurel)

Απεικόνιση του αγγέλου Σεραφείμ στην Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη, Κυριακή 13 Απριλίου 2025. (AP Photo/Emrah Gurel)

Του Γιωργου Χατζηιωαννου*

Το μεγαλύτερο υπό αιχμαλωσία σήμερα σύμβολο της Χριστιανοσύνης και του Ελληνισμού, η Αγιά Σοφιά της Κωνσταντινούπολης, αποτελεί το  «αγκάθι» στο σχέδιο εργαλειοποίησης της Καθολικής και Ορθόδοξης Εκκλησίας, προκειμένου  να «ξεπλυθεί» ο Ταγίπ Ερντογάν στα μάτια της Χριστιανοσύνης ως δήθεν υποστηρικτής της «Θρησκευτικής Ελευθερίας», που υποτίθεται ότι αποτελεί κεντρική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ.

Ἀλλεπάλληλοι βεβηλώσεις τοῦ Ἁγιωνύμου Ὄρους!

 

   ΜΕΤΑ ΤΗΝ «μαγαρισιὰ» τοῦ «προσκυνήματος» τοῦ ἀφορισμένου καὶ ἀνορθόγραφου (νὰ μὴ τὸ ξεχνᾶμε) πρωθυπουργοῦ «μας» στὸ «Περιβόλι τῆς Παναγίας», γιὰ ἁλίευση ψήφων ἀφελῶν θρησκευόμενων «δεξιῶν», ἦλθε καὶ νέα «μαγαρισιά», ἀπὸ τὸν σχισματικὸ καὶ ἀχειροτόνητο Ἐπιφάνιο Ντουμένκο, ὁ ὁποῖος παριστάνει τὸν «Προκαθήμενο» τῆς ψευδο-«Αὐτοκέφαλης Οὐκρανικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας», γιατί ἔτσι τὸ θέλησε καὶ τὸ ἀποφάσισε ὁ «πάπας τῆς ἀνατολῆς» Βαρθολομαῖος καὶ ὁ ὁποῖος δὲν ἀναγνωρίζεται ἀπὸ τὴν συντριπτικὴ πλειοψηφία τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν. Δὲν τὸν ὑποδέχθηκε ὅλο τὸ Ἅγιον Ὄρος, ἀλλὰ κάποιοι, οἱ ὁποῖοι θέλουν νὰ δείχνουν ἀρεστοὶ στὸ «σβησμένο» Φανάρι, στὸν ὡς ἄνω ὀλετήρα τῆς Ὀρθοδοξίας. 

ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΣΤΟΥΔΙΤΗΣ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

 

 


Ο ΑΓΙΟΣ Θεόδωρος ὁ Στουδίτης, ἀγαπητοί μου, ὁ ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης, τοῦ ὁποίου ἡ μνήμη ἑορτάζεται τὴν 11η Νοεμβρίου, εἶνε μία πελωρία μορφή. Ἐὰν ὑπῆρχε στὴν Ἑλλάδα τηλεόρασι μὲ σκοπὸ νὰ παράγῃ ἔργα μεγάλα καὶ ὑψηλὰ καὶ προέβαλλε σὲ συνέχειες ὄχι ἔργα ἐπαίσχυντα καὶ φθοροποιά, ἀλλ᾿ ἔργα ἀνωτέρας πνοῆς, θὰ μποροῦσε νὰ συμπεριλάβῃ στὸ πρόγραμμά της καὶ τὴν παραγωγὴ μιᾶς ταινίας μὲ θέμα τὴ μεγάλη αὐτὴ μορφὴ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Ἐὰν δὲ ἡ τηλεόρασις ἔδειχνε σὲ σειρὰ ἐκπομπῶν ἕνα ἔργο μὲ τὴ ζωὴ τοῦ ἁγίου αὐτοῦ, νὰ εἶστε βέβαιοι πὼς δὲν θὰ ἔμενε μάτι ἀδάκρυτο, βλέποντας στὸ πρόσωπό του τὴ δόξα τῆς Ἐκκλησίας μας.

Στὴν ταραχώδη ἐποχὴ ποὺ ζοῦμε, στὰ δύσκολα τοῦτα χρόνια, κάτι σημαντικὸ ἔχει νὰ μᾶς πῇ ὁ βίος τοῦ ἁγίου Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου. Τὰ χρόνια εἶνε παράλληλα· ὅ,τι συνέβη στὴν ἐποχὴ τοῦ Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου, συμβαίνει καὶ σήμερα. Καὶ ὅπως ἐκεῖνος ἀγωνίστηκε, ἔτσι πρέπει ν᾿ ἀγωνισθοῦμε κ᾿ ἐμεῖς κατὰ τὸ ῥητὸ τοῦ ἀποστόλου· «Μνημονεύετε τῶν ἡγουμένων ὑμῶν, οἵτινες ἐλάλησαν ὑμῖν τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ, ὧν ἀναθεωροῦντες τὴν ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς μιμεῖσθε τὴν πίστιν» (Ἑβρ. 13, 7), δηλαδή· Νὰ θυμᾶστε τοὺς πνευματικούς σας ὁδηγούς, ποὺ σᾶς δίδαξαν τὸ λόγο τοῦ Θεοῦ, καὶ ἐπανεξετάζοντας ποῦ σᾶς ἔφερε ἡ συναναστροφὴ μαζί τους νὰ μιμῆσθε τὴν πίστι τους.
Ἐπιτρέψατέ μου, λοιπόν, ἐν συντομίᾳ νὰ παρουσιάσω ἐνώπιόν σας τὴν γιγαντιαία μορφὴ τοῦ μεγάλου αὐτοῦ ὁμολογητοῦ τῆς πίστεως.