
Αφιερωμένη η ανάρτηση στο καρυώτικο μαντρί!
ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ, ΜΑΡΤΥΡΕΣ καὶ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΟΙ «δὲν μπορεῖ νὰ δεχθεῖ τὸν ἀρχιτέκτονα αὐτοῦ τοῦ ἀνοσιουργήματος καὶ ὅλων ὅσα ἀκολουθοῦν ὡς νὰ μὴ συνέβη τίποτε».
Ὁμολογητές, μάρτυρες καὶ προσαρμοσμένοι
Τοῦ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
. Τὶς προηγούμενες ἡμέρες ζήσαμε στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία πάλι γεγονοτα μὲ ὁμολογητὲς καὶ μάρτυρες γιὰ τὴν πίστη τους, ἀλλὰ καὶ μὲ «συμβιβασμένους» κληρικοὺς καὶ μοναχούς, δηλαδὴ μὲ αὐτοὺς ποὺ λησμονοῦν τὶς ἀρχὲς καὶ τοὺς ἱεροὺς κανόνες, προσαρμόζονται στὶς ἑκάστοτε συνθῆκες καὶ ὑποτάσσονται στὸν εἰδωλολάτρη καίσαρα γιὰ λόγους οἰκονομικοῦ συμφέροντος καὶ ἐξασφάλισης ἄνετης καὶ ξέγνοιαστης προσωρινῆς ζωῆς.
. Ὁμολογητὲς εἶναι ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι χριστιανοί, οἱ ὁποῖοι ὑπὸ ὁλοκληρωτικὲς καὶαὐταρχικὲς ἀντορθόδοξες ἐξουσίες ἐξακολουθοῦν νὰ διατηροῦν ἀκέραιη τὴν πίστη τους, καὶπηγαίνουν τακτικὰ στὴν Ἐκκλησία, διακινδυνεύοντας ἀκόμη καὶ τὴ ζωή τους. Πρόσφατα περίπου τριακόσιοι Ἑλληνορθόδοξοι Χριστιανοὶ τῆς Δαμασκοῦ, πρωτεύουσας τῆς Συρίας, ἐνῶ συμμετεῖχαν στὴν Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία δέχθηκαν ἐπίθεση ἀπὸ τζιχαντιστὴ βομβιστὴ αὐτοκτονίας, ποὺ μὲ τὴν εἴσοδό του στὸ ναὸ πυροδότησε γιλέκο ἐκρηκτικῶν, ποὺ φοροῦσε. Ἀποτέλεσμα ἦταν νὰ σκοτωθοῦν μαζὶ μὲ τὸν βομβιστὴ 22 χριστιανοὶ καὶ νὰ τραυματισθοῦν βαριὰ περίπου ἑξήντα, μεταξὺ τῶν ὁποίων ὁρισμένοι εἶναι σὲ κρίσιμη κατάσταση. Μάρτυρες εἶναι οἱ ἐκτελεσθέντες βίαια ἀπὸ τὸν ἰσλαμιστὴ χριστιανοί. Μεταξὺ αὐτῶν καὶ τὰ ἀδέλφια Γιῶργος καὶ Πέτρος αλ – Μπισάρα, ποὺ ἔπεσαν πάνω στὸν ἰσλαμιστὴ δολοφόνο, θυσιάζοντας τὴ ζωή τους γιὰ νὰ σωθοῦν οἱ ὑπόλοιποιἐντὸς τοῦ ναοῦ χριστιανοί. Στὸν Χριστιανισμὸ μάρτυρες εἶναι οἱ θυσιαζόμενοι ὑπὲρ τῶν συνανθρώπων τους, στὸ Ἰσλὰμ μάρτυρες εἶναι οἱ φονεύοντες συνανθρώπους τους.
. Ἡ Συρία εἶναι χώρα, κατασκεύασμα τῆς Γαλλίας. Ἀποτελεῖται ἀπὸ διάφορους κλάδους τοῦἸσλάμ. Κυριαρχοῦν οἱ Σουνίτες (65% περίπου τοῦ πληθυσμοῦ), μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ οἱτζιχαντιστές τοῦ Ἰσλαμικοῦ κράτους. Περίπου 13% εἶναι οἱ Ἀλαουίτες, κλάδος τῶν Σιιτῶν, οἱ ὁποῖοιἀποτελοῦσαν τὴν ἰθύνουσα τάξη καὶ ἀπὸ τοὺς ὁποίους προέρχεται ἡ οἰκογένεια Ἄσαντ. Οἱ Χριστιανοὶ ἦσαν περίπου 15%. Πλὴν τῶν Ἑλληνορθοδόξων, ποὺ ἀνήκουν στὸ Πατριαρχεῖο Ἀντιοχείας, ὑπάρχουν διάφορες ὁμολογίες χριστιανῶν (Συρορθόδοξοι, Μελχίτες, Μαρωνίτες, Κόπτες, Ἀρμένιοι κ.α.), πολλοὶ ἀπὸ τοὺς ὁποίους ὑπέκυψαν στὶς ποικιλόμορφες πιέσεις καὶ ἀποδέχθηκαν τὴν ἡγεσία καὶ αὐθεντία τοῦ Πάπα. . Μετὰ τὴν Ἀραβικὴ Ἄνοιξη, τὸ 2011, οἱ Ἑλληνορθόδοξοι Χριστιανοὶ ὑφίστανται ποικίλους διωγμοὺς καὶ βασανιστήρια, κυρίως ἀπὸ τοὺς τζιχαντιστὲς μουσουλμάνους. Ὁ Μητροπολίτης Χαλεπίου Παῦλος, ἀδελφός τοῦ σημερινοῦ Πατριάρχου Ἀντιοχείας Ἰωάννου Ι΄, ἀπήχθη τὸ 2013 ἀπὸ τοὺς τζιχαντιστὲς καὶ ἀκόμη ἀγνοεῖται ἡ τύχη του. Τὸ ἴδιο ἔτος ἀπήχθησαν ἀπὸ τοὺς τζιχαντιστὲς οἱ μοναχὲς τῆς πατριαρχικῆς μονῆς Ἁγίας Θέκλας, ποὺ βρίσκεται στὴν περιοχὴ Μααλούλα, 56 χιλιόμετρα ΒΑ τῆς Δαμασκοῦ. Πολλὲς ἐπιθέσεις ἔχει δεχθεῖ καὶ ἡ ἐπίσης γυναικεία ἱστορικὴ Μονὴ τῆς Παναγίας τῆς Σεντνάγια, 27 χλμ ΒΔ τῆς Δαμασκοῦ. Καὶ οἱ δύο μονὲς εἶχαν ἀναπτύξει πλούσιο κοινωνικό, φιλανθρωπικὸ καὶ πνευματικὸ ἔργο.
. Παρὰ τοὺς διωγμούς, τοὺς φόνους, τὶς ἀπαγωγὲς καὶ τὰ βάσανα οἱ πολλοὶ Ἑλληνορθόδοξοι Χριστιανοὶ τοῦ Πατριαρχείου Ἀντιοχείας παραμένουν στὶς ἑστίες τους. Εἶναι ὑπερήφανοι, διότι μιλᾶνε τὴ γλώσσα ποὺ μιλοῦσε ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς (Ἀραμαϊκὰ) καὶ δηλώνουν ὅτι οἱ ρίζες τους εἶναι βαθιὲς καὶ δὲν πρόκειται μὲ τὴ θέλησή τους νὰ τὶς ἐγκαταλείψουν.
. Τὴν ὥρα ποὺ στὴ Συρία ἀναδεικνύονται ὁμολογητὲς καὶ μάρτυρες τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως, στὴν Ἑλλαδικὴ Ἐκκλησία κυριαρχεῖ ἡ ἱεραποστολικὴ ἀδράνεια, ποὺ ἐπιχειρεῖται νὰδιασωθεῖ μὲ συχνὲς μεταφορὲς ἱερῶν λειψάνων σὲ ναοὺς διαφόρων Μητροπόλεων. Τὸ χειρότερο εἶναι ἡ ταύτιση ἢ ἐναρμόνιση τῶν ἀποφάσεων τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἡγεσίας μὲ τὴν πολιτικὴ παλαιότερα τῶν κυβερνήσεων Τσίπρα καὶ πρόσφατα αὐτῶν τοῦ Κυρ. Μητσοτάκη, ποὺ θίγουν καίρια θεσμούς, ἀρχὲς καὶ κανόνες τῆς κοινωνικῆς, πνευματικῆς πολιτισμικῆς καὶ πολιτικῆς μας ζωῆς.
. Προσβάλλεται ἡ νοημοσύνη τοῦ Ἕλληνα πολίτη, ὅταν ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος ἐκδίδει γιὰ τὴν τιμὴ τῶν ὅπλων ἕνα δελτίο Τύπου κατὰ λ.χ. τοῦ «γάμου» τῶν ὁμοφύλων, ἐλαφρὰ ἐπικριτικὸ πρὸς τὴν ἐνέργεια τῆς Κυβέρνησης, ἀλλὰ στὴ συνέχεια ὁ Προκαθήμενος καὶ οἱ ἄλλοι Ἀρχιερεῖς τῆς ΔΙΣ συμπεριφέρονται σὰν νὰ μὴ συνέβη τίποτε πρὸς ἐκείνους ποὺ προώθησαν τὸν σχετικὸ ἐπαίσχυντο Νόμο καὶ τὸν ψήφισαν… Ἡ ἡγεσία τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας ἐφαρμόζει τὴ βολικὴπρὸς τὴν κυβέρνηση ἀρχή, τὴν καθιερωθεῖσα ἀπὸ τὸν Πιλάτο, πὼς ἐκείνη ἐξέφρασε τὴν ἄποψά της και γιὰ ὅ, τι συμβεῖ ἀδρανεῖ καὶ νίπτει τὰς χείρας της, γιατί ἀδυνατεῖ νὰ ἄρει τὶς συνέπειες, ποὺ ἀπειλοῦν τὸ ποίμνιό της.…
. Ἡ τακτικὴ τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἡγεσίας νὰ διατηρεῖ θερμὲς σχέσεις μὲ τὸν Κυρ. Μητσοτάκη, ὡς νὰ μὴ συνέβη τίποτε ἀρνητικὸ γιὰ τὸ ποίμνιό της, εἶναι στὴν οὐσία ὡς νὰ τοῦ δίδει τὸ πράσινο φῶς, ἀνενόχλητος ἀπὸ αὐτήν, νὰ περάσει καὶ ἄλλους νόμους, ποὺ νὰ ὁδηγοῦν στὴνἀφομοίωση τῶν Ἑλλήνων στὸν ἀθεϊστικὸ καὶ ἡδονιστικὸ τρόπο ζωῆς καὶ στὴν οὐσιαστικὴ ἀπώλεια τῆς ταυτότητάς τους. Τὸ εὐχάριστο γιὰ τὴν ἐπιβίωση τοῦ Ἑλληνισμοῦ εἶναι πὼς οἱ πολλοὶ ἐκκλησιαστικοὶ ἡγήτορες ἔχουν χάσει τὴν ἐμπιστοσύνη τοῦ λαοῦ, ποὺ ἀντιδρᾶ πλέον χωρὶς αὐτοὺς στὴν μεθόδευση ἀφανισμοῦ του, μὲ τὸ ἔνστικτ;o του και μὲ συμπαραστάτες ἀρκετοὺς κληρικοὺς καὶ μοναχοὺς ποὺ δὲν προσκύνησαν τὰ εἴδωλα τοῦ μεταμοντερνισμοῦ.
. Ἡ ἀπογοήτευση γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση τοῦ Κυρ. Μητσοτάκη ἦρθε αὐτὲς τὶς ἡμέρες καὶἀπὸ τὸ Ἅγιον Ὄρος. Μονές, ποὺ φημίζονται γιὰ τὶς δημόσιες σχέσεις ποὺ καλλιεργοῦν, δέχθηκαν τὸν Κυρ. Μητσοτάκη, σὰ νὰ μὴν ἔχει ἐκ μέρους του συμβεῖ τίποτε σὲ βάρος τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τοῦ Ἑλληνισμοῦ. Τὸ χειρότερο γι’ αὐτὲς εἶναι ὅτι ἀπὸ τὸν κυβερνητικὸ προπαγανδιστικὸμηχανισμὸ προωθήθηκε ἡ ἐξαγγελία τοῦ πρωθυπουργοῦ ἀπὸ τὶς «ἀλωθεῖσες» Καρυές, ὅτι ὑπὲρ τῶν Ἁγιορείτικων Μονῶν θὰ ἐκταμιευθοῦν 100 ἑκατομμύρια Εὐρὼ ἀπὸ προγράμματα ΕΣΠΑ ἕως τὸ2030. Φάνηκε ἔτσι ὅτι ἡ συνείδηση τῶν ὑπευθύνων τῶν Μονῶν ἐξαγοράστηκε.
. Ἡ μία ἀντίληψη, τῆς ἐλαστικῆς συνείδησης, εἶναι πὼς εἴτε τὸ θέλουν οἱ Μονὲς εἴτε ὄχι, εἶναι ὁ πρωθυπουργὸς τῆς Ἑλλάδος καὶ δὲν θὰ ἦταν πρέπον νὰ ὑπάρξει ἄλλη ἀντιμετώπιση. Ἡἄλλη, τῆς συμφεροντολογικῆς συνείδησης, εἶναι πὼς οἱ Μονὲς ἔχουν ἀνάγκη τὰ ἑκατομμύρια Εὐρὼγιὰ τὴν συντήρησή τους καὶ ἔπρεπε νὰ συμβιβασθοῦν μὲ τὴν ἐπίσκεψη, ἔστω καὶ ἂν ἀντιλαμβάνονται ὅτι στὴ δύσκολη θέση ποὺ πολιτικά βρίσκεται ὁ Κυρ. Μητσοτάκης θέλησε νὰ ἐκμεταλλευθεῖ τὸ ταξίδι του στὸ Ἅγιον Ὄρος, ποὺ ἀσκεῖ θετικὴ ἐπιρροὴ στὸν Ἑλληνισμὸ καὶ ἰδιαίτερα στοὺς Ἕλληνες τῆς Μακεδονίας καὶ τῆς Θράκης.
. Βεβαίως καὶ οἱ δύο ἀντιλήψεις εἶναι ἐκτὸς Ὀρθόδοξης ἐκκλησιολογίας. Εἶναι περισσότερο ἀντιλήψεις μάνατζμεντ. Οἱ Ἁγιορεῖτες, γιὰ νὰ διατηρήσουν τὴν ὑπόληψη ποὺ διαθέτουν στοὺς Ὀρθόδοξους Χριστιανούς, θὰ ἔπρεπε νὰ τηροῦν τὰ ὅσα ἀποφασίζουν καὶ νὰ μὴ συσχηματίζονται μὲτοὺς ἄρχοντες τοῦ αἰῶνος τούτου (Ρωμ. ιβ΄ 2). Δεύτερον ἡ πατερικὴ παράδοση καὶ ἡἐκκλησιαστικὴ ἱστορία διατηρεῖ τὴ μνήμη ὡς Ἁγίων ἐκείνων τῶν Πατριαρχῶν καὶ μοναχῶν ποὺ δὲν ὑπέκυψαν στὶς θελήσεις καὶ στὶς διαταγὲς αὐτοκρατόρων καὶ κατακτητῶν, ἀλλὰ ὑπέστησαν βασανιστήρια καὶ μαρτυρικὸ θάνατο γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία. Τρίτον ὅταν μὲ τὸ Νόμο γιὰ τὸν «γάμο» τῶν ὁμοφύλων σείεται συνθέμελα ἡ ἑλληνορθόδοξη παράδοση καὶ κοινωνία καὶ ἡ Ἱερὰ Κοινότητα ἐκδίδει αὐστηρὴ ἀνακοίνωση σὲ βάρος τῆς Κυβέρνησης, δὲν μπορεῖ νὰ δεχθεῖ τὸν ἀρχιτέκτονα αὐτοῦ τοῦ ἀνοσιουργήματος καὶ ὅλων ὅσα ἀκολουθοῦν ὡς νὰ μὴ συνέβη τίποτε. Μὲ τὴν ἐνέργειά τους αὐτὴ οἱ ἡγούμενοι τῶν Μονῶν εἶναι ὑπεύθυνοι γιὰ τὶς ἀντιδράσεις ποὺ προκάλεσαν, γιὰ τὸν σκανδαλισμὸ τῶν πιστῶν καὶ γιὰ τὴν ἀπαράσκεια αὐτῶν πρὸς τὸ Ἅγιον Ὄρος, τὸ ὁποῖο στὸ διάβα τῶν αἰώνων θεωρεῖτο ἡ κιβωτός, ποὺ φύλασσε ἀλώβητα τὰ ζώπυρα τοῦ Ἔθνους, τὴν Ὀρθοδοξία καὶ τὸν Ἑλληνισμό.-