Κυριακή 26 Αυγούστου 2012

ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΑΜΦΙΩΝ ΤΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ



Συνέχεια από το προηγούμενο τεύχος
     Επίσης, να αφαιρεθεί και όλο αυτό το κακόγουστο, και εντελώς άσχετο με την τέλεση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας, παραγέμισμα της Ιερατικής Ακολουθίας - Θειας Λειτουργίας, όταν Ιερουργεί ο Επίσκοπος, και το οποίον ουσιαστικά δείχνει, στην ολότητα του, την απουσία του Πανταχού παρόντα Κυρίου μας Ιησού Χριστό, από την όλη τέλεση της Θείας Ευχαριστίας, ο Οποίος, σημειωτέον, είναι ο Τελετάρχης της Θείας Ευχαριστίας, και τούτο το επιβεβαιώνει ο Ίδιος λίαν κατηγορηματικά, «και ιδού εγώ μεθ’ υμών ειμί πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος. Αμήν». (Ματθ. 28,20).
Ανάγκη λοιπόν, και αυτή η εξεζητημένη και μάλλον θεατρινίζουσα εμφάνιση του Επισκόπου, και οι στομφώδεις ανούσιοι βερμπαλισμοί, που παρεμβάλλονται, κατά την διάρκεια της Θείας Ευχαριστίας, να λείψουν, και να πάψουν να προστίθενται και να απαγγέλλονται κατά την διάρκεια της Πατερικής συσταθείσας ΤΑΞΕΩΣ της Θειας Λειτουργίας. Ο Επίσκοπος απλώς προΐσταται του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας, ως Αρχιερέας, εκφράζων τον Κύριο Ιησού Χριστό, καθώς και ο Πρεσβύτερος εν απουσία του Επισκόπου.
     Απόδειξη των όσων αναφέρονται παραπάνω, είναι η ενδυμασία του πρώτου Επισκόπου της Ορθοδόξου Εκκλησίας στην Ιερουσαλήμ, «την μητέρα των Εκκλησιών», του ΙΑΚΩΒΟΥ του αδελφοθέου, όταν τελούσε την Θεία Ευχαριστία. Και ήταν: Μόνον το ΦΕΛΟΝΙΟΝ και το απέριττο ΩΜΟΦΟΡΙΟΝ. Η απέριττη αυτή αμφίεση του Επισκόπου συνεχίστηκε και κατά τη διάρκεια των ΚΑΤΑΚΟΜΒΩΝ, αλλά και μετά την έξοδο από τις Κατακόμβες. Τούτο το μαρτυρεί περίτρανα η απέναντι από την Αγία Τράπεζα του Ιερού Ναού αγιογράφηση της χορείας των Αγίων Πατέρων της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας: Βασιλείου, Γρηγορίου, Χρυσοστόμου, Αθανασίου, και άλλων, των οποίων, η Ιερατική τους ενδυμασία, είναι ακριβώς εκείνη του Ιακώβου του Αδελφοθέου, «εκ γαρ των άνωθεν χρόνων, πας Ιερατικός ανήρ μετά μετρίας και σεμνής αμφιέσεως επολιτεύετο», (Καν. 16ος Ζ΄ Οικ. Συνόδου).
       Αυτά λοιπόν, και μόνον αυτά, είναι τα απλά και απέριττα Ιερατικά Άμφια του Επισκόπου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, πέραν της Ιερατικής στολής του Πρεσβυτέρου της Εκκλησίας, απόδειξη δε τούτου αποτελεί το γεγονός, όπου όταν ο Επίσκοπος, για διαφόρους λόγους, δεν έχει έγγαμο Πρεσβύτερο δίπλα του, (και όχι Ιερομόναχο, γιατί τότε θα ήταν Ηγούμενος), Ιερουργεί ως Πρεσβύτερος της Εκκλησίας. Μία είναι η Ιερωσύνη. Τα Διακονήματα είναι εκείνα που παρουσιάζουν την διαφορά. Αρχιερέας είναι ο Επίσκοπος, και όχι Ηγούμενος Ιεράς Μονής, όπως, πολλές φορές, καταντά σήμερα.
ΑΡΑ, όλη αυτή η κακόγουστη «Βλακώδης ένδυση» του Επισκόπου, η οποία μεταφερόμενη, εκάστοτε, από Ναό σε Ναό, θυμίζει τσάντα τεχνίτη που μεταφέρει τα εργαλεία του από σπίτι σε σπίτι για βλάβες: Υδραυλικής εγκατάστασης ή Ηλεκτρικών οικιακών συσκευών. Αυτή λοιπόν η απαράδεκτη και «Βλακώδης Αμφίεση που έχει καταστεί μίασμα στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας» (ένθ’ αν.), θα πρέπει να λάβει τέλος, και να επανέλθουμε στην αρχαία εκκλησιαστική Κανονική τάξη και Πράξη, γιατί, «ου γαρ έστι ακαταστασίας ο Θεός, αλλά, ( τάξεως και) ειρήνης», (Α΄ Κορ. 14,33).
      Επιτακτική λοιπόν απαίτηση της Κανονικής Τάξεως, και αιτήματος του πιστού λαού του Θεού είναι: Όλη αυτή η Βυζαντινή γαργαλιστική, άμα δε και προκλητική, «ΒΛΑΚΕΙΑ, σωματικής και μόνον κόσμησης» του Επισκόπου, (η αρχή της οποίας ανάγεται, μάλλον, ευθύς αμέσως με το θάνατο του τελευταίου Αυτοκράτορα του Βυζαντίου, ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ, και έχει εκτραχυνθεί και εκτραχύνεται να τεθεί στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, και ας εμφανίζεται με αυτή ο Επίσκοπος, παρά το άσχετόν της με τη Θεία Ευχαριστία, έστω τρεις φορές το χρόνο, τις μεγάλες Εορτές της Χριστιανοσύνης, ήτοι: Χριστούγεννα, Πάσχα και Πεντηκοστή.
   Πρεσβύτερος ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΚΟΛΛΑΣ
    Ορθόδοξος Θεολόγος
-     Εκκλ/κός Συνήγορος
      Επ/μος πρ/δρος Συνδέσμου
       Κληρικών Ελλάδος


Αποκαλυψη του Ιωαννου


Ομιλίες στο βιβλίο της Αποκάλυψης του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου από το μακαριστό γέροντα π. Αθανάσιο Μυτιληναίο.
Ερμηνεία   εις την Αποκάλυψη (B)
3η συνέχεια από τη 2η Ομιλία που έγινε 18 -10-1980
Tι δηλαδή;
Η Εκκλησία -προσέξτε αυτό!- έπρεπε οπωσδήποτε να σταθή, να επικρατήση και να φθάση περιμένοντας τον Χριστόν μέχρι τη δευτέρα Του Παρουσία. Δεν λέγει ο απόστολος Παύλος ότι το μυστήριον της θείας Ευχαριστίας θα γίνεται «άχρις ου αν έλθη»24, έως ότου έλθη; Έως πότε; Έως τη δευτέρα Του Παρουσία. Και συνεπώς η αντίδρασις του κόσμου, ως αδιάλλακτος - ο κόσμος είναι αδιάλλακτος. ό,τι θέλετε πήτε-, καθιστά αυτό το «δει» της Εκκλησίας αναπόφευκτον. Αυτό είναι όλο. Δηλαδή αυτό το αναπόφευκτο των γεγονότων εκ των σχέσεων κόσμου και Εκκλησίας εκφράζεται με το «α δει γενέσθαι», εκείνα τα οποία πρέπει να γίνουν.
Αυτό το «δει» συνεπώς δεν εκφράζει την αναγκαιότητα των γεγονότων -λένε πολλοί ότι εδώ έχομε μίαν αναγκαιότητα των γεγονότων, δηλαδή έχομε έναν εξαναγκασμό, έναν περιορισμό της ελευθερίας- δεν εκφράζει την αναγκαιότητα των γεγονότων, αλλά την αναγκαιότητα της σωτηρίας, από την οποίαν προέρχονται ‘όλα αυτά τα ποικίλα γεγονότα.
Η σωτηρία δηλαδή είναι ένα γεγονός αμετάκλητο της αγάπης του Θεού. Ακούστε: αμετάκλητο! Ο Θεός αγαπά, και θέλει να σώση τον κόσμο. Δεν πα’ να λυσσάξουν οι εχθροί της Εκκλησίας, δεν πα’ να φρυάξη ο διάβολος, ο Θεός θέλει να σώση τον κόσμο! Έτσι εισάγεται αυτό το «δει», αυτό το πρέπει. Ο διάβολος είναι επίσης αμετάκλητος και αμετανόητος, και η σωτηρία, όπως είπαμε, είναι αμετάκλητη, συνεπώς σύγκρουσις! Να γιατί λοιπόν μπαίνει το «δει». Αποτέλεσμα: τα γεγονότα παρόντος και μέλλοντος, ούτως ή άλλως, πρέπει, «δει», να γίνουν, «γενέσθαι». «Α δει γενέσθαι». αυτό σας ανέλυσα.

Πέμπτη 23 Αυγούστου 2012

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ ΠΑΡΤΕ ΚΟΣΜΕ…


Εφημερίδα Αγωνιζομένων Χριστιανών Λαρίσης http://www.agonas.org Α.Φ.183-183
Μετά από επαγγελματικό ταξείδι, γυρίζοντας στο σπίτι, βλέπω στο πάσο της κουζίνας μία ντάνα με περιοδικά. Τα κοιτάω απορημένος και ρωτάω τη Σμαράγδα – τη γυναίκα μου – αν γνωρίζει τίποτε γι’ αυτά.
- Μπάμπη, μου λέει, την Κυριακή πήρα την εφημερίδα «Ελεύθερο Τύπο» η οποία είχε ως ένθετο το περιοδικό «Κυνήγι». Μια ματιά γρήγορη στις υπόλοιπες μ’ έκαναν να διαπιστώσω ότι η καθεμιά είχε και κάτι: το «Έθνος» είχε για το ψάρεμα∙ το «Βήμα» για τη φορολογική μας δήλωση∙ η «Ελευθερία» τις «Επιλογές» με ποικίλα μαγιώ.
Τούτο ’δω,  μου τό ’δωσαν την Κυριακή στην Εκκλησία. Το είχαν ντάνες στο παγκάρι και καλούσαν τον κόσμο να πάρει όσα ήθελε ο καθένας, δηλαδή όπως λένε: «πάρτε κόσμε… όλα τζάμπα». Ε, πήρα κάνα δυο «τάλαντα» και όπως ερχόμουνα άνοιξα ένα για να το ρίξω μια ματιά. Και τι να ’δω!!! Όλο το περιοδικό ήταν γεμάτο με φωτογραφίες του μητροπολίτη μας που ξεπερνούσαν τις πενήντα (50).
- Πόσες είπες ότι είναι;
- Πενήντα τέσσερις Μπάμπη μου, ακριβώς πενήντα τέσσερις, τις μέτρησα.
- Δηλαδή σε κάθε σελίδα έχει μία ως δύο φωτογραφίες, αναλογίσθηκα, και ξεφυλλίζοντάς το αναρωτιόμουν, ποιος το χρηματοδοτεί και το μοιράζουν δωρεάν στον κόσμο; Γιατί, όπως βλέπω, η εκτύπωση και το χαρτί είναι πολυτελείας (ιλουστρασιόν) και στοιχίζει ακριβά.
- Αυτό είπα κ’ εγώ στον κύριο που τα μοίραζε. Τι συμβαίνει, ποιος, είναι αυτός ο “φιλάνθρωπος” που δίνει τόσα χρήματα, και μάλιστα στην σημερινή εποχή, για ένα περιοδικό διαφημιστικό του επισκόπου μας, το οποίο μάλλον σκανδαλί ζει παρά προσφέρει κάτι πνευματικό; Και η απάντησή ήταν το κούνημα του κεφαλιού, με νόημα.
- Κυρία μου, μας φορτώνουν από την μητρόπολη μερικές εκατοντάδες περιοδικά, τα πληρώνουμε προκαταβολικά, και μετά μας λένε, να τα πουλήσουμε!! Δυστυχώς κανείς δεν τα αγοράζει, και προκειμένου να τα πετάξουμε, αφού ήδη τάχουμε πληρώσει από το παγκάρι του ναού και από το κεράκι του λαού, τα δίνουμε δωρεάν στον κόσμο!
- Δηλαδή, … του είπα, προκειμένου να προβληθεί ο Ιγνάτιος την πληρώνουν οι Εκκλησίες;
- Δυστυχώς! Και να ’ταν μόνο αυτά… θα ήμασταν ευχαριστημένοι! Προβληματισμένος κι ο ίδιος με άφησε κι έφυγε.
- Σμαράγδα… Σμαράγδα, για δες εδώ, – ήταν ο άνδρας μου ο οποίος κατά τη διάρκεια της συνομιλίας μου ξεφύλλιζε το περιοδικό –, βλέπεις; Αυτοί εδώ δεν είναι οι καθηγητάδες που έσερναν του Ιγνάτιου τα “εξ αμάξης” στα ραδιόφωνα, στις τηλεοράσεις, και σε κάθε συγκέντρωση παίρναν το μικρόφωνο και ξεχνούσαν να σταματήσουν; Και τί δεν πετούσαν οικογενειακώς… Και ενώ αυτοί κρύβονταν άλλοι πήγαιναν κατηγορούμενοι στα δικαστήρια!
- Μόνον αυτά, Μπάμπη μου; Το χειρότερο ήταν που, νομικοί κατήγγειλαν τον Ιγνάτιο στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, και μετά πήραν στροφή, άλλοι γίναν νομικοί σύμβουλοί του, άλλοι τρέχαν να πάρουν ευλογία αναγνωρίζοντάς τον, και άλλοι βρέθηκαν απέναντι στους παλαιούς “αδελφούς και φίλους”!
- Αχ, τί μου θύμισες τώρα… ΦΟΒΕΡΟΟΟΟ και να το σκέφτεται κανείς! Θεολόγοι, που ήταν “δίπλα” στο μακαριστό Θεολόγο, γράφαν και έλεγαν διάφορα… για Ιερ. Κανόνες, νομιμότητα, παραβιάσεις του Συντάγματος κ.α. Αυτοί μάλιστα έγραψαν βιβλία και για τον Θεολόγο μάλιστα, και μετά, έκαναν κολοτούμπα.  Αγάλια - αγάλια άρχισαν να συνεργάζονται με τον Ιγνάτιο αρμονικά, να φωτογραφίζονται αντάμα και να βάζουν στο «Τάλαντο» το πειστήριο της προδοσίας, να συντρώγουν σε σπιτικά τραπεζώματα… και, όπως μαθαίνω, το ’χουν βάλει αμέτ-μουχαμέτ να πείσουν και τους άλλους για να … σώσουν την ψυχή τους, αφού ο εποικοδομητικός έλεγχος κατάντησε «ιεροκατηγορία». Είχε δίκαιο ο Αίσωπος που παραλλήλιζε τους ανθρώπους αυτούς με την «κολοβή αλεπού».
- Σταμάτα, Μπάμπη, γιατί μού ‘’ρχεται να… Έχεις δίκαιο. Σ’ αυτούς βρίσκει πιστή εφαρμογή το του αγίου Εφραίμ του Σύρου:
«Όσοι ξέπεσαν από την αρετή
πασχίζουν να παρασύρουν και
άλλους, για να μην είναι μόνοι τους
στην ασχημοσύνη».

Αφήσαμε απροστάτευτη την Ελληνική Γλώσσα…



Εφημερίδα Αγωνιζομένων Χριστιανών Λαρίσης http://www.agonas.org Α.Φ.183-183
                                       ΓΡΑΦΕΙ : Ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ  ΔΕΜΟΣ
    Αφήσαμε απροστάτευτη την Ελληνική Γλώσσα…
  Αισθανόμαστε υπερήφανοι κάθε φορά που ακούμε επαίνους και εγκώμια για την ελληνική γλώσσα από διανοούμενους και γενικά πνευματικούς ανθρώπους από όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Όμως, δεν κάνουμε τίποτε για να την προστατέψουμε από τις κάθε μορφής επεμβάσεις και αλλοιώσεις.
    Δεν κάνουμε αυτό που γίνεται σε άλλες χώρες για την διατήρηση της εθνικής τους ταυτότητας όπως π.χ. στην Γαλλία, Ρωσία, Ιαπωνία, Κορέα, Κίνα, Ισπανία, Γερμανία και αλλού.
Όταν, για παράδειγμα, πριν από τριάντα περίπου χρόνια, επιτροπές από ειδικούς στην Ιαπωνία και Κορέα ανέλαβαν να εξετάσουν το ενδεχόμενο εκσυγχρονισμού της παραδοσιακής τους γραφής, εξέδωσαν σύντομα το πόρισμά τους, που άρχιζε ως εξής: «Κάτω τα χέρια από την ιστορική μας γραφή! Αναγνωρίζουμε τις δυσχέρειες, που έχουν οι νέοι μας στην εκμάθηση των ιδεογραμμάτων, αλλά η προσπάθεια που καταβάλλουν αποτελεί πνευματική άσκηση που οξύνει τον νου. Με αυτήν την γραφή επιβιώσαμε. Με αυτή την γραφή επιτύχαμε το οικονομικό θαύμα της Άπω Ανατολής».
Στη Ρωσία επιβάλλεται βαρύτατο πρόστιμο σε οποιονδήποτε αντικαταστήσει γράμμα του Κυριλλικού αλφαβήτου με αντίστοιχο Λατινικό.
Στη Γαλλία για θέματα που αφορούν την γλώσσα, ζητείται από την Κυβέρνηση η γνώμη της Γαλλικής Ακαδημίας. Κάτι ανάλογο υπήρχε παλαιότερα και στον Οργανισμό της Ακαδημίας Αθηνών. Σήμερα όμως... Αυτά ανήκουν στο παρελθόν.
Πριν λίγα χρόνια, ο Πρόεδρος της Γερμανικής Βουλής ζήτησε την μέσω του Συντάγματος προστασία της Γερμανικής Γλώσσας.

Δεν κατηχούν αλλά αποτειχούν


 Εφημερίδα Αγωνιζομένων Χριστιανών Λαρίσηςhttp://www.agonas.org Α.Φ. 182 -183
Ο συνομιλητής μου, ώριμος στην ηλικία και ενθουσιώδης εθελοντής, στρατευμένος από τα φοιτητικά του χρόνια στην μεγάλη Ορθόδοξη Κοινότητα της Εκκλησίας μας, της Εκκλησίας των πιστών του Χριστού, έκαμε έναν μορφασμό απελπισίας και ανείπωτης θλίψεως...
Ώστε έτσι, λοιπόν; Αυτός ο ένθρονος μεγαλοπρεπής νάρκισσος, που υποτίθεται είναι ο... ποιμήν τοπικής Εκκλησίας, μας αποκαλεί «αποστήματα της Εκκλησίας»; Μάλιστα(!)
       Ποιους χαρακτηρίζει υβριστικά, ο χρυσοφορεμένος ιερός Σουλτάνος, «αποστήματα της Εκκλησίας»; Μα αυτούς τους λαϊκούς και κληρικούς που δεν κουράζονται να κατηχούν, να κηρύττουν, να προσφέρουν όπου και όποτε η Εκκλησία τους το ζητήσει. Αυτούς, που είναι παρόντες παντού και πάντοτε «ανιδιοτελείς εθελοντές στρατιώτες», αφιερωμένοι στο έργο της.
Αυτούς, που τέντωσαν το αυτί τους και άκουσαν εκείνο το ηχηρό φιλάνθρωπο του Ευαγγελίου, «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα Έθνη» και έσπευσαν να το εξαργυρώσουν με την ολόθερμη αφοσίωσή τους και τη θυσιαστική αφιέρωση τους στο ιεραποστολικό και κατηχητικό έργο Της!!
Χιλιάδες χιλιάδων ελληνόπουλα τον περασμένο αιώνα, γέμιζαν χαρούμενα τις εκκλησίες της πατρίδας μας για να κατηχηθούν στην πίστη τους και να γίνουν χρήσιμοι, έντιμοι στην κοινωνία και την πατρίδα! Μέσα απ’ αυτά τα καλλιεργημένα παιδιά ξεχώρισαν πιο έπειτα, στην ωριμότητά τους, «άνδρες δίκαιοι...», που με τη σειρά τους επάνδρωσαν Συλλόγους, Οργανώσεις, Ιεραποστολές, Ενορίες εντός και εκτός της Ελλάδας. Είναι αυτοί που δίνουν ανεπιφύλακτα μαρτυρία Χριστού και στηρίζουν σήμερα μέσα στην κοσμοχαλασιά της διαφθοράς ό,τι έχει απομείνει όρθιο!
    Αυτούς όλους, ζωντανούς και νεκρούς, υβρίζει, ο ρασοφορεμένος Σουλτάνος και προσβάλει επίσης και τους καλούς συνεπισκόπους του, ως «αποστήματα της Εκκλησίας». Ο αθεόφοβος, δεν φοβάται την οργή του Θεού για την άδικη και άκριτη συμπεριφορά του;
     Όχι, ένθρονε χρυσοφορεμένε. Θα σου επιστρέψουμε την ύβρη ακριβώς με τον ίδιο χαρακτηρισμό στο πρόσωπό σου, ως ελάχιστο ένδικο μέσον υπερασπίσεως των χιλιάδων χριστιανών- ιεραποστόλων, που εσύ ο αναιδής, ανυπεράσπιστους χλευάζεις και λοιδορείς. Ο Θεός να σε συγχωρέσει.

Τρίτη 21 Αυγούστου 2012

Τον σταύρωσαν επειδή εγινε χριστιανός

Τον σταύρωσαν 
επειδή εγινε χριστιανός 


Εικόνα

Μπορεί στην Ελλάδα ο πολυπολιτισμός να ανακοινώνει μέχρι και έναρξη πολέμου κατά των γηγενών κατοίκων, μπορεί οι λαθρομετανάστες παραδόξως να μας προτιμούν ως χώρα παραμονής τους αντί άλλων ισλαμικών κρατών στα οποία μπορούν να ενσωματωθούν πολύ εύκολα λόγω θρησκείας, μπορεί η ελευθερία ζωής και σκέψης να είναι αγαθά που προσφέρονται πλουσιοπάροχα ακόμη και σε αυτούς που καταδυναστεύουν την ζωή, την σκέψη και τα πιστεύω μας, όμως τίποτε δεν μπορεί να συγκριθεί με χώρες στις οποίες ο ισλαμισμός αποτελεί την κυρίαρχη τάξη, η οποία αποφασίζει -εν ψυχρώ- για την ζωή και τον θάνατο όσων τολμούν να τον αμφισβητήσουν ή να τον απαρνηθούν.

 
Η φωτογραφία αποτελεί απόδειξη της αγάπης προς τον χριστιανισμό, εκείνων που προστρέχουν στην χώρα μας για να... σωθούν. Στην φωτογραφία βλέπουμε έναν πολίτη της Υεμένης, ο οποίος είχε το θράσος να βαπτισθεί χριστιανός! Κι επειδή αμφισβήτησε το Ισλάμ, τον σταύρωσαν!!!

 
Τί είπατε; Ο πολιπολιτισμός και η πανθρησκεία αποτελούν το σκοπό της Νέας Τάξης, η οποία θέλει να επιβάλει την ισότητα, την ισονομία, την ελευθερία και τον εν γένει πλούτο στους ανθρώπους; Ξανακοιτάξτε την φωτογραφία, πάρτε τη Νέα Τάξη σας και πάτε στο καλό... για να μην σας πούμε να πάτε εκεί από όπου ήρθατε!

(ΠΗΓΗ: http://kostasxan.blogspot.gr/2012/08/bl ... _9193.html)

Ο καλός καραβοκύρης στη φουρτούνα φαίνεται



Ανέκαθεν η διαπίστωση αυτή αποτελούσε πεποίθησή μου και γι’ αυτό ήμουν επιφυλακτικός προκειμένου να εκφράσω άποψη – καλή ή κακή – και προπαντός όταν αφορούσε πρόσωπα διαδραματίζοντα σημαντικό ρόλο στην εν γένει κοινωνική ζωή.
Φίλος ο Κώστας προσπαθούσε να με πείσει ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις και εντοπίζοντας το θέμα στον εκκλησιαστικό χώρο άρχισε να απαριθμεί ονόματα κληρικών (πατριαρχών, επισκόπων, άγαμων και έγγαμων ιερέων, διακόνων) που κάνουν θαυμάσια κηρύγματα, ενδιαφέρονται για την ανέγερση ναών, μοναστηρίων και άλλων.
Συμφώνησα μαζί του ως προς το ότι, ο κάθε κανόνας έχει τις εξαιρέσεις του. αλλά του τόνισα ότι, εγώ και στην περίπτωση αυτή, θα ερευνώ αν οι εξαιρέσεις είναι όντως εξαιρέσεις, γιατί, πολλές φορές τα φαινόμενα απατούν και αποδεικνύουν ότι «ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός», δεδομένου ότι έχουμε πληθώρα περιπτώσεων, τόσο στην καθημερινή ζωή όσο και στον εκκλησιαστικό χώρο, που επιβεβαιώνουν τις επιφυλάξεις μου.
- Μα ο πνευματικός μου - αντέτεινε κάπως μουδιασμένα αυτή τη φορά – μου είπε να μην ασχολούμαι μ’ αυτά αλλά να τα δέχομαι όπως είναι και άλλος θα τα κρίνει.
Εδώ τώρα παρεμβαίνει το θέμα «πνευματικός» ο οποίος μπορεί να είναι όντως πνευματικός – έργω και λόγω, διακριτικός, παράδειγμα προς μίμηση αλλά και πολλές φορές ακατάλληλος για το ρόλο αυτό.
Πάντως η εν γένει πνευματικότητα και του Πνευματικού ακόμη γίνεται αντιληπτή από το αν αυτή συμφωνεί με τη ζωή και τη διδασκαλία του Κυρίου μας και δεν παρουσιάζει σκαμπανεβάσματα ούτε μεροληπτεί εξ αιτίας προσωπικών του αδυναμιών και επιθυμιών. Ο αληθινός Πνευματικός δεν υποχωρεί μπροστά σε απειλές ούτε συμβιβάζεται για ειδικούς λόγους. Είναι αγωνιστής και ανυποχώρητος μέχρι θυσίας όπως τονίζει ο άγ. Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης: «Ει δε που την ΕΥΣΕΒΕΙΑΝ παραβλαπτόμενην, ή τους ασθενείς ΑΔΙΚΟΥΜΕΝΟΥΣ θεάσαιο, μη προτίμα την ειρήνην της αληθείας, αλλ’ ίστασο γενναίως έως αίματος, προς την αμαρτίαν ανταγωνιζόμενος» (άγ. Ισίδ. Πηλουσιώτης).
Δυστυχώς, φίλε Κώστα, προδοθήκαμε απ’ αυτούς που ενώ έλαβαν την εντολή να διακονούν την σωτηρία των πιστών αυτοί προτιμούν να διακονούν εαυτούς και να παραθέτουν λουκούλλεια τραπέζια σε ομόφρονες χρυσοστόλιστους «εν Χριστώ» συναδέλφους. Και όχι μόνον δεν στέκονται παλληκαρίσια να κονταροχτυπηθούν με την αμαρτία, όταν βλέπουν την ευσέβεια να παραβλάπτεται και τους αδύνατους να αδικούνται, αλλά με πάθος επιζητούν την ειρήνη, δηλαδή, τον καιρό που ο λύκος αρπάζει τα πρόβατα αυτοί παίζουν τη φλογέρα (ταξιδάκια, εκδρομούλες, εκκλησιαστικό τουρισμό). Κι αν τολμήσεις να τους υποδείξεις το θεάρεστο τίθεσαι υπό λυσσαλέο διωγμό σαν να ήσουν ο χειρότερος εχθρός τους.
Έχω άδικο λοιπόν να είμαι επιφυλακτικός; Αν και πάλι αμφιβάλλεις θα σου υπενθυμίσω στιγμιότυπο από τη συνάντηση λαϊκού ιεροκήρυκος και του Μητροπολίτη Ν. Σμύρνης Κούτσα Συμεών (και κάθε Κούτσα).
- Σεβασμιώτατε να έρχωμαι καμμιά φορά να κηρύττω στη μητρόπολη όπως άλλοτε;
Ο δεσπότης ταράχτηκε· κρύος ιδρώτας τον έλουσε και είπε:
- Σε παρακαλώ, μη με βάζεις σε πειρασμό, εγώ δεν είμαι αγωνιστής (σαν εσένα), εγώ δεν πλάσθηκα για αγώνες, μη με βάζεις σε πειρασμό.
Έφυγε από το γραφείο του δεσπότη μονολογώντας: Πλανήθηκα πλάνη οικτράν, νομίζοντας, ότι αυτός είναι ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση.
Είπατε, Σεβασμιώτατε ότι δεν πλασθήκατε για αγώνες. Αλλά γιατί πλασθήκατε; Για να γίνετε δεσπότης και να κάνετε λαμπρές χοροστασίες και ανώδυνα κηρύγματα; Απ’ αυτά μπούχτησε ο κόσμος. Να γνωρίζετε ότι μετά την Πεντηκοστή η δειλία, ιδίως των Επισκόπων, είναι αδικαιολόγητη. «Ου γαρ έδωκεν ημίν ο Θεός Πνεύμα δειλίας, αλλά δυνάμεως» (Β΄ Τιμ. 1,7) και ο Απόστ. Ιωάννης γράφει, ότι πρώτοι μέσα στην καιόμενη λίμνη ρίπτονται οι δειλοί»  (Αποκ. 21,8) (Περίοδ. «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ» - Φεβρ. 2008].
- Θα δεχόσουν λοιπόν, φίλε Κώστα, να ταξιδέψεις με πλοίο, του οποίου ο καπετάνιος όχι μόνο δεν δοκιμάστηκε σε φουρτούνες αλλά ούτε να κολυμπάει γνωρίζει; Δε νομίζεις ότι κάποιοι ειδικοί, αλλά και άσχετοι περί την ναυτικήν – αγαπώντες όμως τη ζωή τους – θα έπρεπε να επέμβουν, να κρίνουν, να παρατηρήσουν, να ελέγξουν, να διαμαρτυρηθούν για να διορθωθούν τα κακώς έχοντα;
- Ναι, έχεις δίκαιο. Αλλά τί; Καπετάνιος είναι και ο δεσπότης;
- Καπετάνιος, Κώστα μου, και μάλιστα στον νευραλγικότερο τομέα, γιατί απ’ αυτόν εξαρτάται η αιώνια σωτηρία του όλου ανθρώπου (σώματος και ψυχής).
Δε νομίζεις λοιπόν ότι κι αυτοί πρέπει να ελέγχονται με κριτήριο τον αδιάψευστο λόγο της Αγίας Γραφής που ελέγχει αλλά και οικοδομεί; «Ιδού καθεστακά σε σήμερον επί έθνη και βασιλείας εκριζούν και κατασκάπτειν και απολλύειν, και ανοικοδομείν και καταφυτεύειν» λέγει ο Κύριος δια του προφήτου Ιερεμία (1:10).
Εκρίζωση, κατεδάφιση και καταστροφή από το ένα μέρος, οικοδόμηση και πυκνή φυτεία από το άλλο μέρος.
- Μα όταν εκλέγονται (πατριάρχες, επίσκοποι…) από αναγνωρισμένα νομοθετικά και Ιερο-Κανονικά Σώματα, επικαλούμενοι μάλιστα και το Άγιο Πνεύμα, πώς εμείς μπορούμε να κρίνουμε τη ζωή τους;
- Φίλε Κώστα, η ερώτησή σου είναι απλή αλλ’ απαιτεί τουλάχιστον, στοιχειώδη γνώση της Αγ. Γραφής και της Εκκλησιαστικής Ιστορίας. Ο ίδιος ο Κύριος συνιστά την άσκηση κριτικής, αρκεί αυτή να μην είναι επιπόλαιη και άδικη, αλλά δίκαιη: «Μη κρίνετε κατ’ όψιν, αλλά την δικαίωνα κρίσιν κρίνατε» (Ιωάν. 7,24) και ο απ. Παύλος (το στόμα του Χριστού) συνιστά «Μη συγκοινωνείτε τοις έργοις τοις ακάρποις του σκότους, μάλλον δε και ελέγχετε» (Εφεσ. 5,11).
Ο Κύριος, που μας έπλασε «κατ’ εικόνα Του», μας έδωσε και το χάρισμα να κρίνουμε (να ερευνούμε, να συγκρίνουμε, να ελέγχουμε, να διατυπώνουμε γνώμη, να διακρίνουμε, να διαπιστώνουμε, να σκεπτόμαστε), για να διακρίνουμε ώστε να μην κατακρίνουμε. Οι ισχυριζόμενοι ότι απαγορεύεται «το κρίνειν», κατά τον π. Παΐσιο, είναι «ευλαβείς βλαμμένοι», νοσηροί τύποι, κακώς κατηχημένοι. Το «μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε» (Ματθ. 7,1 και Λουκ. 6,7) του Κυρίου δεν αντιτίθεται προς τον λόγον Του (την δικαίαν κρίσιν κρίνατε» (Ιωάν. 7,24). Δεν αντιφάσκει ο Κύριος. Το «κρίνω» - ρήμα με πολλές σημασίες – εδώ δεν διατυπώνει απλώς κρίση αλλά κατάκριση, εμπάθεια, άδικη κρίση. Κάθε φορά λοιπόν που συναντούμε το ρήμα «κρίνω» ας μη το εκλαμβάνουμε ως «κρίνω εμπαθώς – κατακρίνω». Επί πλέον ας μη μας διαφεύγει ότι η «κρίση» είναι δώρο Θεού, η δε κατάκριση ανεπίτρεπτη – διαβολική.
Βέβαια, φίλε Κώστα, έχεις δίκαιο να λες ότι το πλείστον των διοικούντων την Εκκλησία σκορπίζει τον πανικό στους πιστούς ως προς το θέμα αυτό.
Σε πληροφορώ όμως ότι, επειδή ουδείς αναμάρτητος – ακόμη και ο πιο άγιος – κι επειδή οι εκλεγόμενοι και χειροτονούμενοι δεν είναι της αυτής πάστας, χωρίζονται στους «κατ’ ευδοκίαν» (τους ευχάριστους στο Θεό) και στους «κατά παραχώρησιν» (στους μετά βίας ανεχόμενους και επιτρεπόμενους για τιμωρητικούς αλλά και παιδαγωγικούς λόγους). Και οι μεν πρώτοι (οι κατ’ ευδοκίαν) όχι μόνον δεν αποφεύγουν την κριτική αλλά και την επιδιώκουν ως ψυχοφελή και εποικοδομητική, οι δε δεύτεροι (οι κατά παραχώρησιν) – οι και περισσότερο – όχι μόνον την αποφεύγουν (ακόμη και την καλόπιστη) αλλά και εξαπολύουν κεραυνούς σ’ οποιονδήποτε ήθελε σχολιάσει δυσμενώς τη ζωή τους και το έργο τους. Δυστυχισμένο το ποίμνιο που θα είχε έναν τέτοιο επίσκοπο. Δυστυχέστεροι (;) δε όλων εμείς οι Λαρισαίοι, διότι, μετά την εξαετή (1968-74) ευλογημένη ποιμαντορία του μακαριστού Θεολόγου (εξορίσθηκε από την πολιτική και εκκλησιαστική δικτατορία), εισπήδησαν στη Μητρόπολή μας παράνομοι και αντιΚανονικοί (μοιχεπιβάτες) πατριοί δεσποτάδες, «ποιμαίνοντας το ποίμνιο του Θεού αναγκαστώς, αισχροκερδώς, και κατακυριεύοντες των κλήρων» (Παραλ. Α΄ Πέτ. ε 2-3).
Και επανελθών εκ της εξορίας του το 1992, αποκατασταθείς με 33 αποφάσεις του ΣτΕ και 1 της Ολομέλειας, ξανάπεσαν πάνω του τα «ιερά τέρατα» και σαν λύκοι ωρυόμενοι επέσπευσαν την εκδημία του εκ του κόσμου τούτου (31-8-96) – δεινά «ων ουκ έστιν άξιος ο κόσμος», στεφάνι δε αγίων.
Και επειδή, φίλε Κώστα, οι κακοί αυτοί επίσκοποι είναι τεχνίτες στην κολακεία και τέλειοι ηθοποιοί στο μασκάρεμα, καταφέρνουν να παρουσιάζονται ως «άγιοι» - λυκοποιμένες όντες – και να παρασύρουν τους αφελείς και ακατήχητους στις θεωρίες και αντιευαγγελικές δοξασίες τους. Όπως για παράδειγμα στο θέμα της «κρίσης» και του «ελέγχου», πέτυχαν να μπερδέψουν τους χριστιανούς ώστε να συγχέουν την κρίση προς την κατάκριση. Κι ενώ κατά κόρον τονίζουν, ότι δεν πρέπει να κρίνουμε, αυτοί κρίνουν και κατακρίνουν, ασφαλώς όχι τους κακούς και ασεβείς, αλλά τους πιστούς ανθρώπους, οι οποίοι έχουν το θάρρος να ελέγχουν φαύλους, ασεβείς και σκανδαλοποιούς. Δηλαδή αυτοί δεν κρίνουν και δεν κατακρίνουν τον Ηρώδη για τη φαυλότητά του, αλλά τον Ιωάννη τον Πρόδρομο, επειδή έκρινε και ήλεγξε τον Ηρώδη.
Λοιπόν, φίλε Κώστα, αφού αγαπάς τη ζωούλα σου, δεν πρέπει να μάθεις και να την προστατεύεις; Δεν πρέπει να διακρίνεις αυτούς στους οποίους θα εμπιστευθείς τον εαυτό σου; Καλός καπετάνιος δεν είναι εκείνος που παριστάνει τον σπουδαίο στα ήσυχα νερά του λιμανιού.

ζουμε στισ eσχατεσ ημερεσ;
Συνέχεια από το προηγούμενο τεύχος

3. Προδότες μέσα στην οικογένεια.
Στο Μυστήριο του Γάμου ο άνδρας και η γυναίκα υποσχέθηκαν ισόβια πίστη και αγάπη ο ένας στον άλλο. Έκαναν όρκο, θα λέγαμε. Και το όραμά τους, μια καλή οικογένεια. Κι όμως κι εδώ έχουμε προδοσίες. Άλλοτε προδότης γίνεται ο άνδρας. Άλλοτε προδότρα γίνεται η γυναίκα. Και άλλοτε τα παιδιά απέναντι στους γονείς. Και όχι σπάνια πλέον, προδότες και οι γονείς, ο ένας ή ο άλλος, απέναντι στα παιδιά τους. Όλα αυτά τα φαινόμενα ήταν παλιότερα παντελώς άγνωστα. Και όσο προχωρούμε πίσω στο παρελθόν, ήταν και λογικά απαράδεκτα. Θυμάμαι ένα λόγο του θρυλικού και γενναίου ιεροκήρυκα των Αθηνών στις δεκαετίες του ’50 και ’60, του Αρχιμ. τότε π. Αυγουστίνου Ν. Καντιώτη: «Στη Μικρά Ασία περνούσαν χίλια χρόνια για να ακουσθεί ένα διαζύγιο»! Σήμερα όμως; Σήμερα! Και το ρωτάτε; Ούτε μια μέρα περνά χωρίς να ακούγονται ένα και δυό διαζύγια. Ρουτίνα πλέον έγιναν τα διαζύγια. Και ο ένας προδίδει τον άλλο.
α΄ Προδότης ο άνδρας!
Ο άνδρας προδίδει τη γυναίκα του. Αυτός που έκανε ύμνο την αγάπη του, την αφοσίωση και τη λατρεία στη σύζυγό του. Αυτός που έγραφε στίχους για την αγάπη του. Αυτός που μελοποιούσε τους στίχους κι ύστερα έπαιρνε στα χέρια του την κιθάρα και τραγουδούσε ακατάπαυστα την αγάπη στην αγάπη του. Στο κορίτσι του. Στην κοπέλα του. Στη γυναίκα του, αργότερα. Κι αν τυχόν εκείνη δεν τον ήθελε, τότε «στης Λαρίσης το ποτάμι που το λένε Πηνειό, ’κει θα πέσω να πνιγώ», τραγουδούσε απελπισμένος. Κι όμως αυτός ο άνδρας προδίδει τη γυναίκα του. Προδίδει τη συζυγική του πίστη, ο άθλιος. Και αργά ή γρήγορα την εγκαταλείπει για τα μάτια κάποιας άλλης και εκείνη, η γυναίκα του, μένει με τις μελωδίες της λατρείας του και την πίκρα της προδοσίας και εγκατάλειψης! Ο ψεύτης!
β΄ Προδότρα και η γυναίκα!
Δυστυχώς δεν λείπει και η περίπτωση αυτή. Αυτή, που άλλοτε ο άνδρας της ήταν γι’ αυτήν το πιο όμορφο, πιστό και αφοσιωμένο αγόρι της, που έπεφτε στην αγκαλιά του σαν στην πιο μεγάλη ασφάλεια αυτής της γης, αυτή τώρα μαγεύτηκε από τα μάτια ενός άλλου αγοριού, άλλου άνδρα, πιο γοητευτικού από το δικό της νόμιμο άνδρα και... τον προδίδει! Προδίδει κι αυτή τη συζυγική της πίστη! Και τα παιδιά τους; Μπροστά στις καινούριες αγάπες, ποιός λογαριάζει τα παιδιά; Είναι, όπως λέει ο Ρήγας Φεραίος, «ώ παιδιά μου, ορφανά μου, σκορπισμένα εδώ και εκεί». Και γίνονται τα παιδιά αυτά κλέφτες, ληστές, βιαστές, εκβιαστές και φονιάδες, για να κάνουν καριέρα την ισόβια φυλάκισή τους! Έτσι η αγάπη των συζύγων και ο μεγάλος έρωτάς τους «έγινε σύννεφο...». Κι όλα αυτά, γιατί; Θα το πούμε και στο τέλος. Γιατί λείπει ο Χριστός από τη ζωή τους. Και όπως είπε ο Ιησούς, «χωρίς εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν» (Ιωάν. 15,5).
γ΄ Προδότες και τα παιδιά.
Τελευταία με το αντιχριστιανικό πνεύμα της εποχής που πνέει και στην πατρίδα μας, ή μάλλον όχι μόνο τελευταία, αλλά και αρκετά χρόνια πριν, το δαιμόνιο της προδοσίας άγγιξε και τα παιδιά. Πολλά απ’ αυτά που τυχαίνει νά ’χουν κάποια οικονομική άνεση, εγκαταλείπουν γονείς και νοικιάζουν σπίτι μακριά από τη στοργή και την αγάπη των γονιών τους, που τους έγιναν αφόρητα πιεστικοί!! Προδότες των γονιών τους!! Κι αν οι γονείς αρρωστήσουν; Κι αν λόγω ηλικίας δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν; Σκασίλα τους! Να πάνε στα γηροκομεία. Να πάνε όπου θέλουν. Μεγάλη, σατανική αναλγησία και απονιά! Είπε ο μεγάλος Ντοστογιέφσκυ: «Δίχως Θεό όλα επιτρέπονται». Όλα. Και τα πιο απίστευτα.
4. Προδότες και στην Πολιτική.
Εδώ κι αν δεν ανθεί η προδοσία! Φιλίες και συνεργασίες διαλύονται. Κι αυτό, γιατί η προδοσία δίνει και παίρνει. Ποιός να πιστεύσει ποιόν; Ποιός να εμπιστευθεί ποιόν; Όπως λέει η παροιμία, «Σήμερα σου κάνει το φίλο κι αύριο το σκύλο». Και μάλιστα σκύλο που δαγκώνει θανάσιμα. Θεέ μου, σε ποιά εποχή ζούμε;
5. Προδότες ηθικών υποχρεώσεων.
Υπάρχουν φιλίες ανθρώπων σε κάθε ηλικία. Σε όλες τις κοινωνικές τάξεις. Είναι πολύ φυσικό ο ένας φίλος να εμπιστεύεται ένα αυστηρά προσωπικό του θέμα στον φίλο του. Το ίδιο και μιά φίλη στη φίλη της. Και λέει ο ένας στον άλλο: «Έχω το λόγο σου;». Και ο άλλος απαντά σαν με όρκο: «Στο λόγο της τιμής μου. Ναι. Έχεις το λόγο μου». Και όμως κι εδώ έχουμε το φαινόμενο της προδοσίας. Παρά την υπόσχεση, ακόμα και τον όρκο, συχνά ο ένας προδίδει τα προσωπικά μυστικά του άλλου και ακολουθούν φιλονικίες, ξυλοδαρμοί, δικαστήρια, ακόμη και φόνοι!...
6. Προδότες πνευματικών Διδασκάλων και πατέρων.
Θέλετε παραδείγματα; Πρώτος προδότης στην περίπτωση αυτή είναι ο Ιούδας. Μαθητής του Χριστού ο Ιούδας. Με όλες τις θεϊκές ευλογίες του Διδασκάλου του. Ήταν κι αυτός πιστός, όπως όλοι οι μαθητές. Όχι όμως μέχρι το τέλος. Τελευταία πρόδωσε τον πνευματικό του Διδάσκαλο, με αποτέλεσμα ο μεν Ιησούς να υποστεί το σταυρικό θάνατο, ο δε Ιούδας να απαγχονισθεί στον αγρό του Κεραμέα!
Δεύτερος προδότης ο Δημάς. Ποιός ήταν ο Δημάς; Ένας πιστός και αφοσιωμένος μαθητής και συνεργάτης του Απ. Παύλου. Μάλιστα, ήταν κοντά στο μεγάλο Απόστολο και κατά τη φυλάκισή του στη Ρώμη! Κι όμως, τον πρόδωσε. Ο Ιούδας πρόδωσε το Χριστό για μια χούφτα αργύρια. Ο Δήμας; Ο Δημάς για την κοσμική ζωή. Διαβάστε το στίχο του Αποστόλου Παύλου: «Δημάς με εγκατέλιπεν». Γιατί, Παύλε Απόστολε, τό ’κανε αυτό; «Αγαπήσας τον νυν αιώνα». Γιατί αγάπησε τη ματαιότητα, την τρυφή, την απόλαυση, την ηδυπάθεια του κόσμου. Και σε ποιά κοσμοπολίτικη πόλη πήγε; «Και επορεύθη εις Θεσσαλονίκην» (Β΄ Τιμοθ. 5,9).
Προδότες λογίζονται και όσοι εγκαταλείπουν τους «παιδιόθεν» πνευματικούς πατέρες για δήθεν αυστηρότητά τους και προσχωρούν σε άλλους, νέους «πατέρες», οι οποίοι συμβιβάζονται με τα προσωπικά κοσμικά ενδιαφέροντα αυτών των ψυχών. Αλλά σύμφωνα με τον Απ. Παύλο οι νέοι «πατέρες» λογίζονται παιδαγωγοί, όποιοι κι αν είναι αυτοί, και όχι πατέρες (Α΄ Κορινθ. 4,15).
Και οι προδοσίες μαθητών και μαθητριών προς τους πνευματικούς Πατέρες και Διδασκάλους τελειωμό δεν έχουν! Μάρτυρες οι προδομένοι πατέρες. Όλοι αυτοί οι προδότες γίνονται κοσμικοί, μοντέρνοι, φιλάργυροι, ξενύχτηδες και ο,τιδήποτε άλλο. Αλλά κάνουν και κάτι άλλο. Ένα πιο μεγάλο κακό. Κακό που θα τους οδηγήσει στην κόλαση. Κατηγορούν, δυσφημούν, ψευδολογούν κατά των πνευματικών πατέρων και ευεργετών τους! Ένας προδομένος πνευματικός πατέρας και Διδάσκαλος αποτύπωσε σε ποίημα πάνω στο χαρτί όλη του τη θλίψη και όλη την πικρία του για τους προδότες της ζωής του. Το αντιγράφουμε για τις προδότριες ψυχές:
«Ώ Δημά!...
Δημά, γιατί;
και του αποστόλου τα χείλη, πικρά,
πικρή κι η καρδιά του από τη φυλακή,
κι απ’ την ανάγκη να του είναι πιστοί
οι συνεργοί του όλοι,
 «Δημάς γάρ με εγκατέλιπε», ψιθυρίζουν.
Ώ Δημά!...
Δημά, γιατί;
Ποιόν αφήνεις; Που τρέχεις;
Ενώ λίγο πιο μπρός ασπασμούς
μας στέλνεις;
«ασπάζεται υμάς... Δημάς».

Ώ Δημά!...
Ώ παιδί μου!...
Και του Δημά τα έκγονα
λιγοστεμό δεν έχουν!».
Σ.Σ.
Αλλά να τελειώνουμε.
Οι προδότες σήμερα είναι πολλοί. Πιο πολλοί απ’ ό,τι άλλοτε. Γέμισε ο κόσμος από προδότες. Η προδοσία είναι διάχυτη σε όλη την κοινωνία. Μάλιστα σε τέτοιο βαθμό, ώστε να διστάζει ο ένας να εμπιστεύεται σε άλλον, ακόμα και σ’ αυτόν το φίλο του, ένα προσωπικό του μυστικό. Κι αυτό, από φόβο μήπως τον προδώσει. Είναι ή δεν είναι, λοιπόν, και η παρουσία περισσότερων, από κάθε άλλη εποχή, προδοτών σημείο ότι ζούμε στις έσχατες ημέρες, για τις οποίες κάνει λόγο ο Απόστολος Παύλος;
Προς τούτο πρέπει να είμαστε έτοιμοι. Έτοιμοι ψυχικά. Με μετάνοια και εξομολόγηση. «Έτοιμοι προς πάν έργον αγαθόν» (Τιτ. 3, 1). Όπως μας το είπε ο Ιησούς, ο Σωτήρας J μας Χριστός και Σωτήρας όλου του κόσμου: «Γρηγορείτε ούν, ότι ουκ οίδατε ποία ώρα ο Κύριος έρχεται» (Ματθ. 24,42).
Αρχιμ. Γ. Ι. Ρ.

ΤΩΡΑ ΚΤΥΠΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ


Αλλάζουν τα … φώτα στο αλφάβητο
Η ελληνική γλώσσα είναι η πλουσιότερη γλώσσα του κόσμου σε λέξεις, εκφραστικές δυνατότητες και ποικίλες νοηματικές αποχρώσεις. Παρουσιάζει ομοιογενή εξέλιξη και αποτελεί φαινόμενο σπάνιο στη γλωσσολογική ιστορία του ανθρωπίνου γένους διότι ομιλείται επί χιλιάδες χρόνια χωρίς διακοπή.
Η πρώτη εγκυκλοπαίδεια γράφτηκε στα ελληνικά. Η ιστορία της λεξικογραφίας έχει την αρχή της, 2.000 χρόνια πριν, στην αρχαία Ελλάδα.
Τα πρώτα φιλοσοφικά έργα για την γέννηση της γλώσσας γράφτηκαν από τον Πλάτωνα (427-347).
Η πρώτη Γραμματική ήταν έργο του Διονυσίου Θράκα το 100 π.Χ.
Όλα τα βιβλία της Καινής Διαθήκης (Ευαγγέλια, «Πράξεις» επιστολές, Αποκάλυψη) γράφτηκαν στα ελληνικά.
Τα αριστουργήματα του Ομήρου, του Αριστοτέλη, του Πίναδρου, του Ευριπίδη, του Σοφοκλή, του Αισχύλου, του Μένανδρου, του Θαλή, του Αριστοφάνη και πολλών άλλων γράφτηκαν στα ελληνικά.
Οι Ρωμαίοι ρήτορες στο “Αθήναιον” της Ρώμης εκφωνούσαν τους λόγους τους στα ελληνικά. Ρωμαίοι αυτοκράτορες, όπως Μάρκος Αυρήλιος, έγραψαν στα ελληνικά.
Η μετάφραση της Παλαιάς Διαθήκης των Ο΄ (εβδομήκοντα) έγινε στα ελληνικά, και οι πρώτοι χριστιανικοί ύμνοι γράφτηκαν στην ίδια γλώσσα.
Αυτή η γλώσσα που κατόρθωσε να διασωθεί από την επίσχανση (φτώχευση, ένδεια, συρρίκνωση) που προκάλεσε το 1976 ο εγκληματικός νόμος του Γ. Ράλλη, και γενικά ο θησαυρός της ελληνικής παράδοσης και του πολιτισμού μας, δέχεται σήμερα, μέσω της… μεταρρύθμισης, ένα δολοφονικό κτύπημα.
Ακολουθεί το εθνικό ολίσθημα με την κατάργηση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στα σχολεία το 1980 από τον τότε υπουργό Παιδείας Γ. Ράλλη αλλά και η επιβολή του μονοτονικού το 1981 επί υπουργού Παιδείας Λευτέρη Βερυβάκη της κυβέρνησης Αν. Παπανδρέου με αποτέλεσμα να μην μπορούν τα παιδιά να γράψουν σωστά ένα κείμενο, με τους χαρακτήρες και τον πλούτο της γλώσσας που μας κληροδότησαν οι πρόγονοί μας.
Όλως αιφνιδίως – μετά την παραχάραξη της ιστορίας από την κα Ρεπούση – τώρα, αποτολμάται νέο θανατηφόρο κτύπημα στη ΓΛΩΣΣΑ, που είναι η «ψυχή» και η «συνείδηση» και το «εργαλείο», μέσω του οποίου ένας λαός έχει σφυρηλατήσει και αποτυπώσει τις ιστορικές κατακτήσεις, τους αγώνες του, τον πολιτισμό του…
Μόνον τότε μπορεί να υποτάξει κανείς ολοκληρωτικά μια κοινωνία και το λαό της, όταν πρώτα αποτεφρώσει και διαλύσει τη Γλώσσα του.
Αυτό το γνώριζε ο ραδιούργος υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Χένρι Κίσιγκερ και θα τρίβει τα χέρια του που επιτέλους βρήκε «εργολάβους» των σκοτεινών σχεδίων του. Θα θριαμβολογεί γι’ αυτά που είπε το Σεπτέμβρη του 1994 σε προσωπικότητες του επιχειρηματικού κόσμου στην Ουάσιγκτον: «Ο ελληνικός λαός είναι δυσκολοκυβέρνητος και γι’ αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθιά στις πολιτισμικές του ρίζες, τότε ίσως συνετισθεί. Εννοώ, δηλαδή, να πλήξουμε τη γλώσσα, τη θρησκεία, τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε κάθε δυνατότητα να αναπτυχθεί, να διακριθεί, να επικρατήσει και να μας παρενοχλεί…».
Σήμερα με την έκδοση του νέου βιβλίου της Γραμματικής της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού, αποδομείται εντελώς η γλώσσα μας αρχίζοντας από το αλφάβητό μας!
Το βιβλίο αυτό εγκρίθηκε το 2008, λόγω όμως σοβαρών αντιδράσεων δεν εκδόθηκε από τις τότε κυβερνήσεις για να ανασυρθεί από τη ναφθαλίνη το 2011 από την «εκσυγχρονίστρια» τότε υπουργό, Άννα Διαμαντοπούλου.
Οι τέσσερις συγγραφείς του βιβλίου, για να τους γνωρίσετε, είναι: Ειρήνη Φιλιππάκη – Warburton, καθηγήτρια Παν. Reading U.K., Μιχ. Γεωργιαφέντης και Γεώργιος Κοτζόγλου, γλωσσολόγοι και Μαργαρίτα Λουκά Εκπαιδευτικός. Οι εν λόγω συγγραφείς καταργούν τα τρία (η, υ και ω) φωνήεντα από τα γνωστά μας επτά και δημιουργούν ένα δικό τους, το «ου». Επίσης τα σύμφωνα, από 17 τα μειώνουν σε 15!! Εξοβέλισαν δηλαδή το ξ και το ψ, και δημιούργησαν – οι νέοι σοφοί μας – τρία νέα, το … γκ, το … μπ και το … ντ… Η εφευρετικότητα αυτών των ανθρώπων είναι το κάτι άλλο!...
Σύμφωνα με τους νέους “κανόνες” του νέου βιβλίου, που έχει την έγκριση του “Υπουργείου Παιδείας”, να πώς θα… μαθαίνουν να γράφουν τα ελληνόπουλα της Ε΄ και ΣΤ΄ δημοτικού τον Σεπτέμβριο!
 
Είναι γνωστό ότι η κ. Διαμαντοπούλου, ως επίτροπος της κομισιόν, είχε προτείνει να καθιερωθεί ως πρώτη γλώσσα στον κόσμο η αγγλική, η δε ελληνική να εξισωθεί με την αγγλική (!) σ’ αντίθεση με τους Πορτογάλους κ.α. που πρότειναν την ελληνική για τους λόγους που προαναφέραμε.
Δεν θα επεκταθούμε άλλο. Θα αφήσουμε γνήσιους Έλληνες να μας μιλήσουν και να μας αφυπνίσουν διότι «ο εχθρός προ των πυλών».
Πριν όμως γίνει αυτό θα θέλαμε να υποβάλουμε μερικά ερωτήματα προς τους νεκροθάφτες ανθέλληνες.

Παρασκευή 17 Αυγούστου 2012

O ΚΟΣΜΟΣ ΡΩΤΑΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ 2OO ΣΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΙΓΝΑΤΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ

  Εφημερίδα: ΑΓΩΝΑΣ  http://www.agonas.org
        Κληρικοί όλων των βαθμίδων και άνθρωποι όλων των τάξεων   μας ρωτούν με επιστολές, τηλεφωνήματα και e-mail: Πώς είναι δυνατόν ο δεσπότης Λάρισας στα 15 χρόνια του να έχει 200 στολές; Και το πιο εξοργιστικό λίγες μέρες μετά την δημοσίευση όλων των στολών – στο φύλλo 179 της εφημερίδας μας “ΑΓΩΝΑΣ” – να εμφανίζεται ο κ. Ιγνάτιος την ημέρα του Αγ. Αχιλλείου (15-5-2012) με καινούργια στολή; Μα δεν έμεινε τίποτα όρθιο; Πού είναι η Σύνοδος να τον καλέσει να δώσει διευκρινίσεις και να τον τιμωρήσει παραδειγματικά έστω κι αν ακόμη ισχυριστεί ότι του τις κάναν… δώρο (!!!) Αλήθεια… υπάρχουν πολλοί που κάνουν τόσο “φθηνά” δώρα;
      Όταν ο κόσμος πεινάει, οι διάφορες Εκκλησίες και φιλανθρωπικές οργανώσεις ανά τον κόσμο – Ρωσία, Αυστραλία, Αμερική, Κύπρος κ.ά. – κάνουν εράνους προκειμένου να αντιμετωπίσουν την κατάσταση ενισχύοντας τα συσσίτια της Εκκλησίας και ο δεσπότης της Λάρισας φτιάχνει στολές χιλιάδων ευρώ;
      Η δικαιοσύνη γιατί σιωπά και δεν ερευνά το πόθεν έσχες;
Διότι τα χρήματα από μισθούς της 15ετίας δεν πρέπει να ξεπερνούν τις 350.000 – 370.000 ευρώ και εξ αυτών εάν αφαιρέσουμε τις προσωπικές δαπάνες – διατροφή, ενδυμασία, κ.ά. – του μένουν 250.000 ευρώ. Δεδομένου ότι οι στολές, μήτρες, πατερίτσες, εγκόλπια, σταυροί, μανδύες κ.ά. υπολογίζονται από εκτιμήσεις ειδικών από 1.500.000 έως 2.500.000 ευρώ ποιο ταμείο είναι ο χορηγός του; Ή ποιος “φιλάνθρωπος” τα πλήρωσε;

Πέμπτη 16 Αυγούστου 2012

Ο ΕΠΙΚΑΘΗΣΑΣ ΕΠΙ ΤΟΝ ΘΡΟΝΟ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΗΣ ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΛΑΠΠΑΣ

Ο ΕΠΙΚΑΘΗΣΑΣ ΕΠΙ ΤΟΝ ΘΡΟΝΟ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΗΣ ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΛΑΠΠΑΣ

_____________
        Ο επικαθήσας εις τον θρόνο της τοπικής Εκκλησίας της Λαρίσης, ζώντος του προκατόχου του μακαριστού Λαρίσης Θεολόγου ο Ιγνάτιος Λάππας, βαρύνεται με το κανονικό αδίκημα της μοιχεπιβασίας. Ο εν λόγω μοιχεπιβάτης  κατεστάθη στανικώ τω τρόπω μητροπολίτης με τη συνδρομή των ΜΑΤ. Ο υποφαινόμενος τυγχάνει αυτόπτης μάρτυς της αστυνομικής θηριωδίας που εξάντλησε όλη την αυστηρότητά της στα πρόσωπα των διαμαρτυρομένων Λαρισαίων χριστιανών τους οποίους ξυλοκόπησε ανηλεώς υπουργεύοντος στο υπουργείο Δημοσίας Τάξεως του Στυλιανού Παπαθεμελή. Και αντί ο εν λόγω μοιχεπιβάτης να συναισθανθεί το μέγεθος του διπλού ανοσιουργήματός του επιδόθηκε σε δικαστικό αγώνα κατά των διαμαρτυρομένων χριστιανών. 
    Ο αοίδιμος γέρων Αυγουστίνος καυτηρίασε υπακούων στη φωνή της επισκοπικής του συνειδήσεως το εν θέματι ιεροκανονικό έγκλημα. Δυστυχώς κάποιοι άλλοι επίσκοποι συναγελάζονται αμέριμνοι και τραγικά ανυποψίαστοι για το μέγεθος της ενοχής τους με τον μέχρι τούδε μη εκδηλώσαντα μετάνοια για τη μοιχεπιβασία του μητροπολίτη Ιγνάτιο. Θα τρίζουν τα κόκκαλα των μακαριστών Λαρίσης Θεολόγου καιο Φλωρίνης Αυγουστίνου γι αυτήν τους τη συμπεριφορά. Επιπλέον πρέπει να υπενθυμισθεί στους αναγνώστες του μπλογκ ότι ο μοιχεπιβάτης της Λάρισας υπεράσπισε και ψήφισε την αθώωση του  μοιχεπιβάτη της μητροπόλεως Αττικής και ήδη καθαιρεθέντος Παντελεήμονος Μπεζενίτη προκαλών μέγιστο σκανδαλισμό του λαού με συνέπεια μετά ταύτα να ζητήσει συγγνώμη απο τον πιστό λαό πράγμα που οπωσδήποτε τον τιμά. Οφείλει όμως αν επιθυμεί την αποδοχή του απ τον πιστό λαό της Λάρισας να τερματίσει τις δικαστικές διώξεις του πιστού λαού και δη των πολυτέκνων και να εκζητήσει τη συγγνώμη του πολύπαθου λαρισαικού λαού για το έγκλημα της μοιχεπιβασίας. 
 http://www.augoustinos-kantiotis.gr    
   Σ. Σ. Οι Ιεροί Κανόνες προβλέπουν την καθαίρεσή του. 
Ο ΛΑΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΕΝ ΥΠΟΤΆΣΣΕΤΑΙ  ΣΕ ΛΥΚΟΠΟΙΜΕΝΕΣ  ΜΟΙΧΕΠΙΒΑΤΕΣ . 

Αντιμετώπιση αιρετικών κατά τον άγ. Ιω. Χρυσόστομο- ΑΝΤΙΜΕΤΏΠΙΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ

Αντιμετώπιση αιρετικών κατά τον άγ. Ιω. Χρυσόστομο



Κατὰ τὸν ἱ. Χρυσόστομο: ἀγώνας καὶ προσευχὴ γιὰ τὴν


ΑΝΤΙΜΕΤΏΠΙΣΗ  ΤΩΝ  ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ




«Οἱ φιλόπονοι τῶν γεωργῶν, ἐπειδὰν ἴδωσι δένδρον ἄκαρπον... διαφθεῖρον τὰ ἥμερα τῶν φυτῶν, μετὰ πολλῆς ἐκτέμνουσιν αὐτὸ τῆς σπουδῆς».


Οἱ φιλόπονοι γεωργοί, γράφει ὁ ἱ. Χρυσόστομος, τὰ ἄκαρπα δένδρα ποὺ φύτρωσαν ἀνάμεσα στὰ ἥμερα, καὶ ποὺ ἡ σκιὰ καὶ οἱ ρίζες τῶν ἄκαρπων ἐμποδίζει τὴν ἀνάπτυξιν τῶν ἄλλων καρποφόρων φυτῶν, τὰ ξεριζώνουν.
Πολλές φορές, ὅμως, συντελεῖ στὴν ἐκρίζωση τοῦ δέντρου ἕνας ἰσχυρότατος ἄνεμος.
Ἡ αἵρεση τῶν Ἀνομοίων (αὐτοὺς παρομοίαζε, τότε, ὡς ἄγριο δένδρο ὁ ἱ. Χρυσόστομος, σήμερα δὲ) καὶ ἡ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, εἶναι ὡς ἄλλο ἄγριο καὶ ἀνήμερο δένδρο (ἂν καὶ λόγῳ τῆς ἀγνοίας τῶν πολλῶν καὶ τῆς δολιότητος τῶν Οἰκουμενιστῶν φαντάζει ὡς ἥμερο). Ἡ ἀντιμετώπισή του μᾶς ταλαιπωρεῖ καὶ φαίνεται δυσκολοπολέμητος, λόγῳ τοῦ ὅτι καθοδηγεῖται ἀπὸ τοὺς ἔχοντες τὴν μεγίστην θεσμικὴ ἐν Ἐκκλησίᾳ ἐξουσία (δηλ. Πατριάρχες, Ἐπισκόπους καὶ τοὺς συνοδοιποροῦντες μὲ αὐτοὺς ἀκαδημαϊκοὺς θεολόγους).
Γιὰ τὴν ἐκρίζωσή του, συμβουλεύει ὁ ἱ. Χρυσόστομος ὅλους, καὶ ἰδιαίτερα τοὺς ποιμένες (ὡς κατ’ ἐξοχὴν «φιλόπονους γεωργούς»), χρειάζεται, ἐκτὸς ἀπὸ τὸν μὲ κάθε ἐκκλησιαστικὸ μέσο ἀντιαιρετικὸ ἀγῶνα καὶ ἡ διὰ τῆς προσευχῆς θερμὴ ἐπίκληση τοῦ θείου ἐλέους (ἐν βαθείᾳ συνειδήσει τῆς ἐπικινδυνότητός του), ὥστε ὁ Θεὸς διὰ τῆς χάριτος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος «πρόρριζον ἀνασπάσῃ τὴν αἵρεσιν» τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.
Γιατὶ αὐτὸ τὸ αἱρετικὸ «δένδρον τῶν Ἀνομοίων (καὶ τῶν Οἰκουμενιστῶν) οὐ Παῦλος ἐφύτευσεν, οὐκ Ἀπολλὼς ἐπότισεν, οὐχ ὁ Θεὸς ηὔξανεν, ἀλλ' ἐφύτευσε μὲν λογισμῶν ἄκαιρος περιεργία, ἐπότισε δὲ ἀπονοίας τῦφος, ηὔξησε δὲ φιλοδοξίας ἔρως» καὶ ἀταξία ἤθους.
Αὐτή, ἐξ  ἄλλου, ἡ φροντίδα μας γιὰ τὴν ἐκδίωξη τῆς αἱρέσεως, γίνεται γιὰ τὴ δόξα τοῦ Θεοῦ καὶ «ὑπὲρ τῆς σωτηρίας τῆς ἡμετέρας».
Ἀκόμα κι ἂν βρισκόμαστε ἀντιμέτωποι μὲ τὴν ἔσχατη αἵρεση τῆς ἱστορίας, τὸν Οἰκουμενισμὸ (ὅπως εὐλαβεῖς καὶ ἅγιοι σύγχρονοι γέροντες λέγουν), μὲ τὸν ἀγῶνα καὶ τὴν ὁμολογίαν μας ἐκδηλώνουμε τὴν πρόθεσή μας νὰ ἐφαρμόσουμε τὶς πρὸς τοῦτο Ἐντολὲς καὶ διδασκαλίες τοῦ Κυρίου καὶ τῶν Ἁγίων, καὶ ὅτι ἐπιζητοῦμε τὴν σωτηρίαν διὰ τὸν ἑαυτό μας καὶ ὅσους ἀπὸ τοὺς οἰκείους καὶ ἀδελφούς μας διαθέτουν τὴν καλήν διάθεση.

«Φιλορθόδοξος Ἕνωσις “Κοσμᾶς Φλαμιᾶτος”»

Τὸ κείμενο τοῦ ἁγ. Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου:
«Οἱ φιλόπονοι τῶν γεωργῶν, ἐπειδὰν ἴδωσι δένδρον ἄκαρπον καὶ ἀνήμερον τοῖς αὐτῶν λυμαινόμενον πόνοις καὶ τῇ τῆς ρίζης τραχύτητι καὶ τῇ βαρύτητι τῆς σκιᾶς διαφθεῖρον τὰ ἥμερα τῶν φυτῶν, μετὰ πολλῆς ἐκτέμνουσιν αὐτὸ τῆς σπουδῆς. Πολλάκις δὲ αὐτοῖς καὶ ἄνεμός ποθεν ἐξελθών, συνεφάπτεται τῆς τομῆς, καὶ τῇ κόμῃ τοῦ δένδρου προσπεσὼν καὶ μετὰ πολλῆς τινάξας τῆς σφοδρότητος, συνέκλασέ τε αὐτὸ καὶ εἰς τὴν γῆν ἔρριψε, καὶ τοῦ πόνου τὸ πλέον αὐτοῖς ἐπεκούφισεν. Ἐπεὶ οὖν καὶ ἡμεῖς δένδρον ἐκτέμνομεν ἄγριον καὶ ἀνήμερον, τῶν Ἀνομοίων τὴν αἵρεσιν, παρακαλέσωμεν τὸν Θεὸν πέμψαι τοῦ Πνεύματος ἡμῖν τὴν χάριν, ἵνα ἀνέμου σφοδρότερον παντὸς προσβαλοῦσα πρόρριζον ἀνασπάσῃ τὴν αἵρεσιν, τὸ πλέον ἡμῖν ἐπικουφίζουσα τοῦ πόνου.
Ἤδη γάρ που καὶ γῆ χερσωθεῖσα καὶ γεωργικῶν οὐκ ἀπολαύσασα χειρῶν, πονηρὰς βοτάνας καὶ ἀκανθῶν πλῆθος καὶ δένδρα ἄγρια ἐξέβρασεν ἐκ τῶν οἰκείων κόλπων πολλάκις· οὕτω καὶ ἡ τῶν Ἀνομοίων ἐρημωθεῖσα ψυχὴ καὶ τῆς ἀπὸ τῶν Γραφῶν ἐπιμελείας οὐκ ἀπολαύσασα, οἴκοθεν καὶ ἀπ' αὐτῆς τὴν ἀγρίαν ταύτην καὶ ἀνήμερον ἐξέβρασεν αἵρεσιν. Τοῦτο γὰρ τὸ δένδρον οὐ Παῦλος ἐφύτευσεν, οὐκ Ἀπολλὼς ἐπότισεν, οὐχ ὁ Θεὸς ηὔξανεν, ἀλλ' ἐφύτευσε μὲν λογισμῶν ἄκαιρος περιεργία, ἐπότισε δὲ ἀπονοίας τῦφος, ηὔξησε δὲ φιλοδοξίας ἔρως.
Καὶ δεῖ τῆς τοῦ Πνεύματος ἡμῖν φλογός, ἵνα μὴ μόνον ἀνασπάσωμεν, ἀλλὰ καὶ κατακαύσωμεν τὴν πονηρὰν ταύτην ρίζαν, καλέσωμεν τοίνυν αὐτόν, τὸν ὑπ' ἐκείνων μὲν βλασφημούμενον, ὑφ' ἡμῶν δὲ εὐφημούμενον Θεόν, καὶ παρακαλέσωμεν, ὥστε καὶ τὴν γλῶτταν ἡμῶν πρὸς πλείονα διεγεῖραι δρόμον καὶ τὴν διάνοιαν ἡμῖν πρὸς σαφεστέραν διανοῖξαι τῶν λεγομένων σύνεσιν. Ὑπὲρ γὰρ αὐτοῦ καὶ τῆς αὐτοῦ δόξης ἅπας ἡμῖν ὁ πόνος, μᾶλλον δὲ ὑπὲρ τῆς σωτηρίας τῆς ἡμετέρας».

(Χρυσοστόμου Ἰω., Περὶ Ἀκαταλήπτου, (Πρὸς Ἀνομοίους λόγ. α΄), TLG, Homily 3, line 160).

Κυριακή 12 Αυγούστου 2012

Η Παναγια στην Ορθοδοξια

ΠΗΓΗ : http://www.augoustinos-kantiotis.gr/

«Τὴν ὑψηλοτέραν τῶν οὐρανῶν καὶ καθαρωτέραν λαμπηδόνων ἡλιακῶν, τὴν λυτρωσαμένην ἡμᾶς ἐκ τῆς κατάρας, τὴν Δέσποιναν τοῦ κόσμου ὕμνοις τιμήσωμεν» (μεγαλυνάριον)

ΑΠΟΨΕ ἡ ὁμιλία θὰ εἶνε δογματική· θὰ μιλήσουμε πάνω σὲ ἕνα δόγμα τῆς πίστεως.
Τί θὰ πῇ δόγμα; Δόγμα εἶνε αὐτὸ ποὺ διδάσκει ἡ Ἐκκλησία μας καὶ πρέπει νὰ τὸ πιστεύουμε καὶ νὰ τὸ παραδεχώμεθα ὡς ἀπόλυτη ἀλήθεια. Τί διδάσκει ἡ Ἐκκλησία μας; Πολλὰ πράγματα. Διδάσκει ―καὶ ὁ Χριστιανὸς πρέπει νὰ ξέρῃ― τί εἶνε ὁ κόσμος, τί εἶνε ὁ ἄνθρωπος, τί εἶνε τὸ σῶμα καὶ τί ἡ ψυχή, τί εἶνε ἄγγελοι καὶ ἀρχάγγελοι, τί εἶνε ἁγία Τριάς, τί εἶνε Θεὸς Πατήρ, τί εἶνε Υἱός, τί εἶνε Πνεῦμα ἅγιο, τί εἶνε παράδεισος καὶ τί κόλασις, τί εἶνε Ἐκκλησία, τί εἶνε τὰ μυστήρια, τί εἶνε ἡ βάπτισις, ὁ γάμος, ἡ θεία εὐχαριστία κ.τ.λ.. Ὅλα αὐτὰ εἶνε μαθήματα, ποὺ πρέπει νὰ τὰ ξέρῃ.

Δυστυχῶς ὑπάρχει μεγάλη ἄγνοια. Οἱ Χριστιανοὶ οὔτε τὸ ἀλφαβητάριο τῆς πίστεως δὲν ξέρουνε. Καὶ ὄχι μόνο οἱ ἀγράμματοι ἀλλὰ καὶ αὐτοὶ οἱ τάχα ἐπιστήμονες. Ξέρουν πολλὰ ἄλλα πράγματα, ἀλλὰ ἀπὸ τὴ θρησκεία μας ἔχουν μεσάνυχτα. Καὶ πῶς νὰ ξέρουν, ὅταν στὴν ἐκκλησία δὲν πατᾶνε παρὰ μόνο Χριστούγεννα καὶ Πάσχα;

Ἂς δοῦμε λοιπὸν τώρα, τί διδάσκει ἡ Ὀρθοδοξία μας γιὰ τὸ πρόσωπο τῆς Παναγίας. Ἔχει δὲ μεγάλη σημασία τὸ δόγμα περὶ τῆς Θεοτόκου, διότι συνδέεται ἀμέσως μὲ τὸ πρόσωπο τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ.

* * *

Ἑκατομμύρια γυναῖκες γεννηθήκανε, ἑκατομμύρια ζοῦνε σήμερα, καὶ ἑκατομμύρια θὰ γεννηθοῦν μέχρι συντελείας τῶν αἰώνων. Ἄλλες ἀπὸ αὐτὲς διακρίθηκαν γιὰ τὸ κάλλος τους, ἄλλες γιὰ τὴν εὐφυΐα τους, ἄλλες γιὰ τὴν καταγωγή τους. Ὅλες ὅμως λησμονοῦνται. Μία γυναίκα μόνο δὲν λησμονεῖται· ἡ ὑπεραγία Θεοτόκος, ἡ Παναγία μας.