Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

Τι ήταν πραγματικά ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Σεραφείμ Τίκας(+1998). ΠΟΙΜΕΝΑΣ ή ΔΥΝΑΣΤΗΣ της εκκλησίας μας;;;

Πριν λίγες μέρες, ξαφνιάστηκα διαβάζοντας άρθρο στην ιστοσελίδα γνωστού Ορθόδοξου Σωματείου που επαινούσε(!) τον πρώην Αρχιεπίσκοπο Αθηνών (συκοφαντώντας ταυτόχρονα πλήθος αγνών ποιμένων του ευαγγελίου). Η διαστρέβλωση της ιστορίας και της αλήθειας σε όλο της το μεγαλείο..


Ανάμεσα σε άλλα, διαβάζουμε ότι :
"Και πράγματι ο αποφασιστικός εκείνος εκκλησιαστικός άνδρας και ηγέτης αποχουντοποίησε την ιεραρχία της Ελλαδικής Εκκλησίας που λόγω της διδακτατορίας και του αντικανονικού οργανωσιακού Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου Α΄(1967-1973) είχε οδηγηθεί σε πλήρη αντικανονικότητα."


 Διαβάζουμε ακόμη ότι :
"Ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ επί πολλά έτη ήταν πρόεδρος της Επιτροπής για τον Βορειοηπειρωτικό αγώνα."


Σε όλη αυτή την στημένη και καθοδηγούμενη παραπληροφόρηση, υποχρεωνόμαστε να αποκαλύψουμε την ΑΛΗΘΕΙΑ:


1) Ήταν πράγματι ο Αθηνών Σεραφείμ, αγωνιστής του Βορειοηπειρωτικού;
Ο σύγχρονος αγώνας για το βορειοηπειρωτικό, άρχισε το 1980, όταν δραπέτευσαν από τον "Παράδεισο" της κομμουνιστικής Αλβανίας και τα ηλεκτροφόρα συρματοπλέγματα, οι πρώτοι βορειοηπειρώτες φυγάδες και αποκάλυψαν την φρίκη που βίωναν εκεί οι Έλληνες ομοεθνείς μας.
Τότε δύο αγωνιστές Ιεράρχες της ακριτικής Ελλάδας -"χουντικοί" και "οργανωσιακοί" κατά το άρθρο του Ορθοδόξου σωματείου-, ΑΝΤΕΔΡΑΣΑΝ. Ήταν οι αείμνηστοι μητροπολίτες  Δρυϊνουπόλεως (περιοχή της Β.Ηπείρου) Πωγωνιανής (επίσης περιοχή που τμήμα της βρίσκεται στην σκλαβωμένη Β.Ήπειρο) και Κονίτσης (ανήκει στην ελεύθερη Ελλάδα) ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ, αλλά και ο μητροπολίτης Φλωρίνης ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ, οι οποίοι πραγματοποίησαν τις πρώτες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας ζητώντας "Να ανοίξουν τα Ελληνικά και σχολεία και οι Εκκλησιές στη Β.Ήπειρο" σε Φλώρινα και Κόνιτσα.


Ο αγώνας συνεχίστηκε με αρχηγό του αγώνα τον μητροπολίτη Σεβαστιανό, μέχρι την κοίμηση του (1994), με απεργίες πείνας έξω από την Αλβανική Πρεσβεία στην Αθήνα, με συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, πορείες, εκδηλώσεις σε πολλές μεγάλες πόλεις, φυλλάδια, ψηφίσματα,  και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.
Από 1980 μέχρι και το θάνατό του (1998), 18 ολόκληρα χρόνια, ο "Πρόεδρος της ΚΕΒΑ" Αρχιεπίσκοπος κ.Σεραφείμ, αντί να πρωτοστατεί και να στηρίζει αυτό τον αγώνα, ήταν κατ' ουσίαν ΑΠΩΝ.

Η μοναδική φορά που τόλμησε να μιλήσει για την Β.Ήπειρο, ήταν το 1987, όταν η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υπέγραψε την Άρση του Εμπολέμου με την Αλβανία (Πρωθυπουργός ο Ανδ.Παπανδρέου και Υπ.Εξ/κών ο σημερινός Πρόεδρος της δημοκρατίας Κ.Παπούλιας), χωρίς να υπογράψει συνθήκη ειρήνης για αποζημιώσεις και χωρίς καμία διασφάλιση των δικαιωμάτων της Εθνικής ελληνικής μειονότητας στη Β.Ήπειρο. Τότε, ενόψει του συλλαλητηρίου που οργάνωναν τα βορειοηπειρωτικά σωματεία, ο Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ έβγαλε μία ανακοίνωση ενάντια στην Άρση του εμπολέμου, καλώντας την συμμετοχή των πιστών στη συγκέντρωση στα Προπύλαια. Μόλις όμως αντέδρασε η παντοδύναμη τότε Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, τότε εξέδωσε άμεσα νέα ανακοίνωση εξηγώντας ότι η ανακοίνωση ενάντια στην Άρση του εμπολέμου, έγινε με την ιδιότητά του ως Πρόεδρος της ΚΕΒΑ (!) και ΟΧΙ με την ιδιότητά του ως Αρχιεπίσκοπος Αθηνών! Για τέτοιο "θάρρος" μιλάμε! Η συγκέντρωση φυσικά έγινε, με ομιλητή τον μητροπολίτη Κονίτσης Σεβαστιανό.


2) Η εκκλησία επί Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ και η σχέση του με τη Μασονία
Θυμάμαι ότι κατά τη διάρκεια των εφηβικών μου χρόνων, η επίσημη εκκλησία (προεξάρχοντος του Σεραφείμ) ήταν σε απόλυτο τέλμα. Οι περισσότεροι πιστοί, αναζητούσαν καταφύγιο στις Ορθόδοξες αδελφότητες. Θυμάμαι να περνάνε ένα σωρό αντιεκκληστικά νομοσχέδια και η Ιερά Σύνοδος να περιορίζεται σε τυπικές ανακοινώσεις. Μόνον οι Ορθόδοξες Αδελφότητες και ελάχιστοι αρχιερείς, πραγματοποιούσαν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας. Ας αναφέρω ενδεικτικά την ψήφιση νομοσχεδίου από το ΠΑΣΟΚ για την νομιμοποίηση των εκτρώσεων (η πρώτη συγκέντρωση έγινε στη Φλώρινα, η επόμενη στον κινηματογράφο Ολύμπιον στη Θεσσαλονίκη), τις αντιδράσεις πιστών σε Αθήνα και  Θεσσαλονίκη στην προβολή της ταινίας "ο Τελευταίος Πειρασμός", τις αντιδράσεις για το βιβλίο Ιστορίας Α' Λυκείου κλπ.

LIONS CLUB, οι Μασόνοι με την ευλογία του "Αρχιεπισκόπου"
Διαβάζουμε σχετικά σε ιστολόγιο:
"Όταν η Εφιαλτικη χούντα του Ιωαννίδη (Νοέμβριος 1973 – Ιούλιος 1974), με τη συνεργασία των σκοτεινών δυνάμεων, εισέβαλε στα ενδότερα της εκκλησίας με τον πιο βάρβαρο και αυθαίρετο τρόπο αναδεικνύοντας τον Σεραφείμ Τίκα Αρχιεπίσκοπο, είχε απώτερο σκοπό: πρώτον την εξόντωση των 12 επισκόπων, διότι με κοινό κείμενο ζητούσαν από την Ιεραρχία να καταδικάσει την Μασωνία ως αντίχριστη θρησκεία (όπως έγινε και το 1933), και δεύτερον τη διεκπεραίωση, αντιχριστιανικών νομοσχεδίων που αφορούσαν το αυτόματο διαζύγιο, τη νομιμοποίηση ης μοιχείας, των αμβλώσεων, τη μη αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες, την κατάργηση του εκκλησιασμού και της προσευχής στα σχολεία κ.α., χωρίς αντίσταση."
Ευτυχώς όμως σήμερα, Αρχιεπίσκοπος είναι ο κ.Ιερώνυμος, οπότε το "έργο" του κ.Σεραφείμ, συνεχίζεται! "Όταν η Ιστορία δεν διδάσκει, επαναλαμβάνεται".

3) η κατάσταση μέσα στην Ιερά Σύνοδο, επί Σεραφείμ Ως έφηβος, είχα διαβάσει σειρά βιβλίων του πατρός Αυγουστίνου Καντιώτη, με τίτλο "Συνοδικά" (αναφερόταν στον τρόπο Συνεδριάσεων της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας, και της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου), στα οποία ο αγωνιστής Ιεράρχης, με πόνο εξιστορούσε τις διαρκείς αντιδημοκρατικές και αντιεκκλησιαστικές παρεκτροπές του τότε Αρχιεπισκόπου Αθηνών Σεραφείμ.
Ενδεικτικά,ενώ η ΔΙΣ μέχρι τότε συνεδρίαζε ΚΑΘΕ εβδομάδα ώστε να λαμβάνει αποφάσεις, ο Σεραφείμ συγχώνευσε τις συνεδριάσεις αυτές όλες μαζί, μία φορά το μήνα, ώστε η ΔΙΣ, απλά να ενημερωνόταν και επικύρωνε τις αποφάσεις που είχε λάβει ο Αρχιεπίσκοπος κατά τη διάρκεια του μήνα. Από Συνοδικό, το σύστημα διοίκησης της εκκλησίας μας είχε μετατραπεί σε απολυταρχικό. Ο π.Αυγουστίνος, διαπιστώνοντας ότι αλλοιωνόταν τα πρακτικά των συνεδριάσεων,  αποφάσισε μάλιστα να καταγράφει σε κασετόφωνο τις παρεμβάσεις του στην Ιερά Σύνοδο και έτσι προέκυψαν τα βιβλία του "ΣΥΝΟΔΙΚΑ", στα οποία περιγράφει το κατάντημα της Ιεράς Συνόδου.

Διαβάζουμε σχετικά σε ιστολόγιο:

"Περιφρονήθηκε κάθε έννοια συνοδικότητας, κυριάρχησε ο αυταρχισμός, η αυθαιρεσία, η παρανομία και η αθέτηση των ιερών κανόνων κατά την άσκηση της εκκλησιαστικής εξουσίας, ανήλθαν στον ύπατο βαθμό της ιερωσύνης σκανδαλοποιοί κληρικοί.


Ο καταστατικός χάρτης του 1977 τον όπλισε με παπικές υπερεξουσίες και τον κατέστησε παντοδύναμο εξουσιαστή. 


Οι παρανομίες της υπό τον αοίδιμο πειθήνιας ΔΙΣ τον Αύγουστο του 1976 ανάγκασαν τον τότε υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων να αποστείλει έγγραφο με το οποίο τον εγκαλούσε γι’ αυτήν του την τακτική και τον προέτρεπε να σταματήσει την τακτική της αυθαιρεσίας. 


Δυστυχώς η τότε ΔΙΣ δεν τον άκουσε και συνέχισε τις παρανομίες προχωρώντας σε παράνομες εκλογές μητροπολιτών. "



4) Εκλογές επισκόπων Ο Αθηνών Σεραφείμ έφερε σε βαρύ τέλμα την Ελλαδική εκκλησία, τοποθέτησε δικούς του επισκόπους (αφού εκδίωξε τους αγνούς και άξιους επισκόπους που τοποθετήθηκαν με αριστείνδην συνόδους, κατά την διάρκεια της επταετίας). Μάλιστα, όταν οι διωχθέντες επίσκοποι, δικαιώθηκαν από την Ελληνική Δικαιοσύνη, ο Σεραφείμ συνέχισε να προκαλεί αγνοώντας τις αποφάσεις της δικαιοσύνης και εκλέγοντας νέους αναξίους επισκόπους στις θέσεις τους. Για πρώτη φορά στα εκκλησιαστικά χρονικά, συνεχιζόταν η χειροτονία σε επίσκοπο, ενώ όλος ο λαός μέσα στην εκκλησία φώναζε "ΑΝΑΞΙΟΣ".
Ίσως δεν είναι και τόσο τυχαίο ότι τους τελευταίους μήνες πριν πεθάνει, ο Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ, είχε γίνει ολόκληρος μαύρος (στο δέρμα).


5) Και η "δικαίωση του"!!
Πριν 1 περίπου χρόνο, στις 6/11/2012, έγιναν τα αποκαλυπτήρια της προτομής του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ και μάλιστα τοποθετήθηκε δίπλα από την κεντρική είσοδο της Αρχιεπισκοπής (με την φροντίδα φυσικά του νυν Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου)

και η "δικαίωσή" του !!! από τον πάντα σιωπηλό ... Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο
Η προτομή του Αθηνών Σεραφείμ, στην κεντρική είσοδο της Αρχιεπισκοπής
Όπως φαίνεται κάποιοι θέλουν την εκκλησία περιορισμένη σε θρησκευτικά τελετουργικά, με φιμωμένο το στόμα, χωρίς ψυχή. Και παραδόξως, αυτοί δεν βρίσκονται μόνον εκτός της εκκλησίας.


6) και η προβολή του! από Ορθόδοξο ιστολόγιο, πληροφορηθήκαμε και την έκδοση ημερολογίου προς τιμήν του αρχιεπισκόπου Σεραφείμ!! από την μητρόπολη Λαρίσης (αρκετά αναμενόμενο αν θυμηθούμε με τι τρόπο έγινε η χειροτονία του μητροπολίτη Λαρίσης, βλέπετε που όλα έχουν την εξήγησή τους;).
Διαβάσαμε και το επαινετικό κείμενο του ΕλληνΟρθόδοξου Συλλόγου που γράψαμε στην αρχή της ανάρτησης. Οπότε η επιλογή μας για την αποκάλυψη της αλήθειας ήταν μονόδρομος. (παραδόξως δεν είδαμε τον σύλλογο αυτό, αν και έχει έδρα την Θεσσαλονίκη,  ως συνδιοργανωτή στις ειρηνικές αντιδράσεις για το 2ο Gay Pride στη Θεσσαλονίκη, ποιος ξέρει, ίσως οι πρώην συνδικαλιστές που ηγούνται δεν το έκριναν απαραίτητο)



Ο Θεός να τον αναπαύσει και καλό είναι να προσευχόμαστε για την ανάπαυση της ψυχής του. Αλλά όταν διαπιστώνουμε ότι κάποιοι αλλοιώνουν την αλήθεια, θα μας βρίσκουν πάντα μπροστά τους.

ΥΓ. Ως έφηβος έτυχε να διαβάσω βιβλία ενός "Αρχιμανδρίτη Νικοδήμου". Ήταν τόσο πρωτότυπος ο λόγος του. Τόσο ειλικρινής, τόσο καθαρόαιμος. Μου άρεσε τόσο πολύ το στυλ που έγραφε. Αναρωτιόμουν  ποιος να είναι αυτός ο Ιερομόναχος Νικόδημος και γιατί να μην υπάρχει κάτι περισσότερο για αυτόν.
Πριν λίγες μέρες όμως, έμαθα: Ήταν ο καθαιρεθείς υπό του Σεραφείμ, μητροπολίτης Αττικής Νικόδημος. Ο οποίος αν και δεν δικάστηκε ποτέ από εκκλησιαστικό δικαστήριο και όμως καταδικάστηκε στην εσχάτη, για ένα ποιμένα, ποινή. Καταδικάστηκε σε έκπτωση από τη θέση του εν ενεργεία Μητροπολίτου Αττικής και Μεγαρίδος. Χωρίς να κληθεί ποτέ σε απολογία. Και όμως, απομακρύνθηκε από το ποίμνιό του αναπολόγητος! Και αν και δικαιώθηκε από την Ελληνική δικαιοσύνη, ο κ.Σεραφείμ φρόντισε να μην αποκατασταθεί ποτέ η αλήθεια.  Πέθανε -πήγε στον Παράδεισο για να κυριολεκτούμε- πριν λίγους μήνες.
Διαβάστε σχετικά:
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ Ούτε νεκρό αναγνώρισαν, τον Σταυρωμένο Επίσκοπο ΝΙΚΟΔΗΜΟ...
Καλό παράδεισο γέροντα και αληθινέ μητροπολίτη Αττικής Νικόδημε



Μερικά ακόμη κείμενα-αποκαλύψεις για το ποιος ήταν πραγματικά ο Αθηνών Σεραφείμ, μπορείτε να διαβάσετε εδώ:
http://apotixisi.blogspot.gr/2013/01/blog-post_1585.html http://apotixisi.blogspot.gr/2013/08/blog-post_4399.html http://agonasax.blogspot.gr/2013/03/blog-post_4539.html

Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013

Ο θάνατος του Παύλου Μελά απαξιώνεται στα Ελληνικά σχολεία




Γράφει  Δημήτρης Νατσις,
Δάσκαλος Κιλκς -Θεολόγος 
«Τ χρέος το παλληκαριο εναι ν λογίζεται σφαγάδι κα χι ψοφίμι. Τ σταυρ ν τν δώσεις στ γυναίκα μο κα τ τουφέκι το Μίκη κα ν τος πες τι τ καθκον μου καμα». 
13 κτωβρίου το 1904, γ τς Μακεδονίας νοίγει τ στοργικ γκαλιά της, γι ν δεχτε τ κουρασμένο σμα το παλληκαριο. Κα μεγάλος μας στιχοσμιλευτής, Κωστς Παλαμς, θρηνε:
«Σ κλαίει λαός. Πάντα χλωρ ν σειέται τ χορτάρι
Στν τόπο πο σ πλαγίασε τ βόλι, παλληκάρι».
πρχε στ παλι νθολόγιο, Ε’ κα Στ’ Δημοτικο, πόσπασμα π τ τίμητο βιβλίο, «Παλος Μελάς», τς γυναίκας το Ναταλίας, στ ποο περιγραφόταν νδοξη θαν το ρωα. Στ νέα βιβλία, τ ποα παραλάβαμε τ 2006, τ κείμενο δν πάρχει. ντιστόρητη αθάδεια τ λογόκρινε. Γιατί; Μ γι ν μν μαθαίνουν τ παιδι τι Μακεδονία πολέμησε σν λιοντάρι κα κέρδισε τν λευθερία της μ τ αμα της κα ,τι κερδήθηκε μ αμα δν μπορε ν σβήσει μ τ μελάνι μίας πογραφς.
Στ Κιλκς φέτος, τιμομε τ 100 χρόνια π τν τριήμερη ποποιϊα, 19-21 ουνίου το 1913. Στ σιταροχώραφα το Κιλκς κόμη κα σήμερα ξεθάβουν τ λέτρια κόκκαλα ερ λλήνων στρατιωτν κα ξιωματικν. 8.500 νδρες, νθς τς πατρίδας, πεσε στ  πεδίο τς τιμς.

ΕΧΘΡΙΚΟΙ ΄΄ΣΩΤΗΡΕΣ΄΄ Του Δημητρίου Ι. Παπαδημόπουλου, Δικηγόρου Λαρίσης.



          

  Έχει κι αυτή τη δυνατότητα ο ανθρώπινος νους. Να ανεβαίνει ψηλά, σα χαρταετός. Και να θεωρεί από εκεί τις αχανείς νοερές εκτάσεις, στις οποίες απλώνονται τα των ισχυρών σχέδια, ώστε να διακρίνει τις στρατηγικές των.
            Τί βλέπει όμως ο νους, από ψηλά αγναντεύοντας, τη νοερή αλλά και φυσική ελλαδική γη;
            Δε βλέπει γύρω της, τεράστια φράγματα, που εμποδίζουν την ενυδάτωση και εμποτισμό της;
            Δε βλέπει μέσα της παράξενα τελωνεία, σταθμούς, κέντρα αφαίμαξης των προσπαθειών του λαού της;
            Δε βλέπει τις βαριές αλυσίδες που με πονηριά τής φόρεσαν; Και πώς τώρα τής ζητούν, με φτερά να πετάξει, οι ίδιοι εκείνοι που της πριονίζουν τα φτερά;

Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΑΛΑΣ Ο ΕΛΛΗΝΟΚΑΡΔΟΣ ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΣ


Αεροψεκασμοί έγκλημα κατα της ανθρωπότητας βίντεο


Ο Οικουμενισμός προοδεύει


Η ΑΙΡΕΣΗ  ΤΟΥ  ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ
ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ  ΚΑΙ  ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ
ΗΜΩΝ  ΚΟΙΜΩΜΕΝΩΝ


Το ”Ορθόδοξο” Κέντρο του Σαμπεζύ δημοσίευσε ανακοίνωση για την «επίσημη τελετή  δια την έναρξιν του ακαδημαϊκού έτους (Dies Academicus) του Μεταπτυχιακού Ινστιτούτου Ορθοδόξου Θεολογίας του Ορθοδόξου Κέντρου του Οικουμενικού Πατριαρχείου του Σαμπεζύ Γενεύης επραγματοποιήθη το Σάββατον 19 Οκτωβρίου 2013, εις τον ιερόν ναόν του Αποστόλου των Εθνών Παύλου».

Οι Πατέρες διδάσκουν ομόφωνα την απομάκρυνση από τους αιρετικούς. Ο καθένας από τους συγχρόνους "πατέρες" και θεολογούντες προβάλλει το δικό του λογισμό, ως γραμμή της Εκκλησίας.

ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ  Η  ΠΡΑΚΤΙΚΗ  ΤΗΣ  ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Ακοινωνητοι
οσοι  κοινωνουν  με  αιρετικούς
 «ὧν τινες στοχήσαντες ξετράπησαν ες ματαιολογίαν, θέλοντες εναι νομοδιδάσκαλοι, μ νοοντες μήτε λέγουσι μήτε περ τίνων διαβεβαιονται» (Α΄Τιμ. 1, 7).
Πριν 5 χρόνια η Ι. Μονή Οσ. Γρηγορίου Αγ. Όρους εξέδωσε ένα αξιόλογο βιβλίο με τίτλο: «Οι αγώνες των μοναχών υπέρ της Ορθοδοξίας», με πρόλογο του Καθηγουμένου π. Γεωργίου Καψάνη.
Στις σελίδες αυτού του βιβλίου βρίσκει κανείς την ιστορία αγίων μοναχών, που υβρίστηκαν, εξορίστηκαν, βασανίστηκαν και θανατώθηκαν, επειδή υπερασπίστηκαν την Ορθόδοξη πίστη, όχι μόνο ενώπιον των ετερόδοξων, μα και ενώπιον των  “ορθοδόξων” μεν, φιλοπαπικών και λατινόφρονων οικουμενιστών δε!
Όσοι έχουν την πνευματική διάκριση ας εκτιμήσουν πόσο παράλληλοι είναι οι καιροί∙ ας παραλληλίσουν συγκεκριμένα πρόσωπα και καταστάσεις, αν μάλιστα είναι γνώστες κάποιων σύγχρονων πιέσεων και διώξεων, που προδικάζουν τι πρόκειται να επακολουθήσει. Τότε θα δουν πως οι ομοιότητες είναι υπαρκτές και ψηλαφήσιμες.
Ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, μετά την Ένωση των «εκκλησιών» στη Φερράρα, και ενώ οι εκκλησιαστικοί ηγέτες, Πατριάρχες και Επίσκοποι, ακολουθούσαν την απόφαση της Συνόδου Φερράρας, και δεν είχε ακόμα συγκληθεί κάποια Οικουμενική Σύνοδος, έκανε ανυπακοή στους Επισκόπους και το αυτό δίδασκε και στους πιστούς· έγραφε στον ιερομόναχο Θεοφάνη:
«Όμως ο αγών δεν είναι πλέον στα λόγια, αλλά στα έργα. Ούτε είναι καιρός για ρητά και έγγραφες αποδείξεις (τι θα ωφελούσαν άλλωστε σε τέτοιους διεφθαρμένους κριτές;) Αντιθέτως όσοι αγαπούν το Θεό, πρέπει να έχουν ετοιμασθούν να πολεμήσουν μαζί τους στα έργα. Επίσης, να είναι έτοιμοι να υποφέρουν κάθε κίνδυνο για την ευσέβεια και για τον αγώνα να μη μολυνθούν από την κοινωνία με τους ασεβείς» (Οι αγώνες των μοναχών…, Ι. Μ. Οσίου Γρηγορίου Αγ. Όρους, σελ. 297).