Πέμπτη 29 Μαΐου 2014

Η ΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ Ἁγίου Νικολάου Ἀχρίδος

O Αναληφθείς Χριστός, το σωτήριο χελιδόνι που μας οδηγεί στην Αιώνια Άνοιξη. (Άγ.Νικόλαος Βελιμίροβιτς)

Η ΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ
Ἁγίου Νικολάου Ἀχρίδος

Ὅταν τὰ χελιδόνια μένουν ἀπὸ τροφὴ καὶ τὸ κρύο πλησιάζει, ξεκινοῦν τὸ ταξίδι τους γιὰ τὰ θερμὰ κλίματα. Ἐκεῖ θὰ βροῦν πολὺ ἥλιο καὶ ἀρκετὴ τροφή. Ἕνα χελιδόνι πετᾶ μπροστά, δοκιμάζει τὸν ἀέρα καὶ δείχνει τὸ δρόμο. Ὅλα τὰ ὑπόλοιπα χελιδόνια ἀκολουθοῦν τὴν πορεία του.

Ὅταν οἱ ψυχὲς μας μένουν ἀπὸ τροφὴ στὸν ὑλικὸ κόσμο κι ὅταν ἡ κρυάδα τοῦ θανάτουπλησιάζει, τότε τί καλὰ θὰ ἦταν νὰ ὑπῆρχε ἕνα χελιδόνι σὰν κι ἐκεῖνο, νὰ μᾶς ὁδηγήσει σὲ τόπο θερμό, ὅπου θὰ βρίσκαμε πολλὴ πνευματικὴ ζέστη καὶ τροφή! 

Ὑπάρχει ἄραγε τέτοιος τόπος; Καὶ μποροῦμε ἄραγε νὰ βροῦμε τέτοιο χελιδόνι;

Ἔξω ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ δὲν ὑπάρχει κανένας πού νὰ μπορεῖ νὰ δώσει ἀξιόπιστη ἀπάντηση στὸ ἐρώτημα αὐτό. Μόνο ἡ Ἐκκλησία γνωρίζει καὶ μάλιστα μὲ βεβαιότητα. Ἡ Ἐκκλησία γνωρίζει τὸ κομμάτι ἐκεῖνο τοῦ παραδείσου πού νοσταλγεῖ ἡ ψυχή μας, τώρα πού ζεῖ στὸ παγωμένο σύθαμπο τῆς ἐπίγειας ὕπαρξής μας. Γνωρίζει ἐπίσης τὸ εὐλογημένο ἐκεῖνο χελιδόνι, τὸ πρῶτο πού πετάει πρὸς τὸν τόπο τῆς νοσταλγίας, τῆς ἐπαγγελίας, πού διαλύει τὸ σκοτάδι, διαπερνᾶ μὲ τὰ δυνατὰ φτερὰ του τὴ βαριὰ ἀτμόσφαιρα ἀνάμεσα σὲ γῆ καὶ οὐρανὸ κι ἀνοίγει τὸ δρόμο γιὰ τὸ σμῆνος πού ἀκολουθεῖ. Κι ἀκόμα ἡ στρατευόμενη Ἐκκλησία στὴ γῆ θὰ σοῦ πεῖ γι’ ἀμέτρητα σμήνη χελιδονιῶν πού ἀκολούθησαν τὸ πρῶτο Χελιδόνι καὶ πέταξαν μαζί Του στὸν εὐλογημένο τόπο, ὅπου ἀφθονοῦν ὅλα τ’ ἀγαθὰ, τὸν τόπο τῆς αἰώνιας ἄνοιξης.

Θὰ ἔχεις ἀντιληφθεῖ πώς μὲ τὸ σωστικὸ αὐτὸ χελιδόνι ἐννοῶ τὸν ἀναληφθέντα Κύριο Ἰησοῦ Χριστό. Ὁ ἴδιος δὲν εἶπε πώς εἶναι ἡ Ὁδός; Δὲν εἶπε ὁ ἴδιος στοὺς ἀποστόλους,«πορεύομαι ἑτοιμάσαι τόπον ὑμῖν· καὶ ἐὰν πορευθῶ καὶ ἑτοιμάσω ὑμῖν τόπον, πάλιν ἔρχομαι καὶ παραλήψομαι ὑμᾶς πρὸς ἐμαυτόν» (Ἰωάν. ιδ’ 2, 3); Καὶ πρὶν ἀπ’αὐτὸ δὲν τοὺς εἶχε πεῖ,«κἀγώ ἐὰν ὑψωθῶ ἐκ τῆς γῆς, πάντας ἑλκύσω πρὸς ἐμαυτόν» (Ἰωάν.ιβ’ 32); 

Ὅλ’ αὐτὰ πού ὁ ἴδιος εἶχε πεῖ, ἄρχισαν νὰ ἐκπληρώνονται λίγες βδομάδες ἀργότερα καὶ συνεχίζουν νὰ ἐκπληρώνονται μέχρι σήμερα καὶ θὰ ἐκπληρώνονται ὡς τὴ συντέλεια τοῦ κόσμου. Αὐτὸ σημαίνει πώς ὁ Χριστός, πού ἦταν ἡ ἀρχή τῆς πρώτης δημιουργίας τοῦ κόσμου, ἔγινε ἀρχή καὶ τῆς δεύτερης δημιουργίας ἢ ἡ εὐλογημένη ἀνακαίνιση τῆς παλιᾶς.

Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΜΑΣ ΣΩΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΧΟΣ;


Του Ιατρού Φώτη Μιχαήλ  
Αυτές τις ημέρες, η αγωνία των σχολικών εξετάσεων δοκιμάζει σκληρά, αλλά γόνιμα, τις υπάρξεις μας και αποκαλύπτει, θέλοντας και μη, κάθε τυχόν προσωπικό έλλειμμα αυτοεκτίμησης, υπομονής, ψυχραιμίας, πίστεως και θάρρους.
Γονείς και παιδιά φαίνεται πως πλήττονται σχεδόν εξίσου. Πρώτοι, όμως, οι γονείς οφείλουν να δείξουν τις αντοχές τους απέναντι στις επιθέσεις του δαιμονίου της υπέρμετρης και αδικαιολόγητης αγωνίας και έπειτα τα παιδιά. Τα παιδιά, χωρίς να το καταλαβαίνουν, αντιγράφουν συνήθως τους ψυχικούς κυματισμούς και τις καρδιακές αναταράξεις των γονέων τους.
Γονείς με μόνιμη ταχυκαρδία, με συνεχείς εφιδρώσεις, με μουσκεμένες παλάμες, με φιλαυτία και έπαρση, με βλέμμα διαρκώς τεταμένο, με αϋπνίες μαρτυρικές, με γλώσσα κοπίδι, με απροκάλυπτη επίδειξη πλούτου και ισχύος, γονείς που ποτέ τους δεν λένε ''πρώτα ο Θεός'', είναι σχεδόν αδύνατον να γλυτώσουν από παιδιά αγχώδη και πανικόβλητα.
Το κυνήγι του αψεγάδιαστου, της πρωτιάς και της τελειότητας έχει πολύ εγωϊσμό, γι' αυτό και κουρελιάζει τον άνθρωπο.  
Η τελειότητα είναι του Θεού, δεν είναι των ανθρώπων. Στους ανθρώπους ταιριάζει η αγιότητα και όχι η τελειομανία. Το ένα έχει να κάνει με την οντολογία μας, το άλλο σχετίζεται με ρηχές και εφήμερες ψυχολογικές αναπληρώσεις.
Ο αθλητής της αγιότητας δηλώνει ελάχιστος και αμαρτωλός και παραδίνεται εν μετανοία στα χέρια του Θεού, εντελώς απαλλαγμένος από αγωνίες, άγχη και ανασφάλειες.

Ιατρικοί Προβληματισμοί.Εάν ποτέ πεθάνει στο χειρουργείο ένας ασθενής όχι από αμέλεια αλλά από μη σωστή επιλογή...

Ερωτήσεις ιατρού
Καλησπέρα σας. Ονομάζομαι ... και είμαι τελειόφοιτος 
ιατρικής.....
Με βασανίζει ένα ερώτημα. Εάν ποτέ πεθάνει στο χειρουργείο ένας ασθενής όχι από αμέλεια αλλά από μη σωστή επιλογή η να το πω απλά, εάν εκείνη την στιγμή δεν σου έρθει η «σωστή» ιατρική σκέψη, τότε τι γίνεται; Εννοώ πώς να το αντιμετωπίσεις σαν άνθρωπος πρώτα και σαν πιστός κατά δεύτερο λόγο; Και με τι θάρρος θα μπορεί να αντικρύσει μετά έστω την εικόνα του Χριστού και να προσευχηθεί; Έχετε ακούσει πόσο λεπτές είναι οι ισορροπίες στην ιατρική και πόσο μάλλον με τα εξαντλητικά οράρια και την έλλειψη αδερφοσύνης στα νοσοκομεία. Σας ευχαριστώ πολύ. Θα εκτιμούσα πολύ μία απάντηση.
Μετά τιμής.....
Αγαπητέ ...,
Χαίρε εν Κυρίω και αγωνίζου τον καλόν αγώνα της Πίστεως!
Λάβαμε το μήνυμά σου και χαρήκαμε πολύ για την αγάπη σου προς τον Χριστό μας. Αυτό υποδηλώνεται από το ενδιαφέρον σου για το ποιο είναι το θέλημά Του αλλά και από την ευαίσθητη καρδιά σου που δεν αντέχει ούτε κατά την σκέψη να πράξει το κακό προς τον συνάνθρωπο. Επί τούτου όμως θα ήθελα να σε προτρέψω να προσέχεις το θέμα της ευαισθησίας. Είναι πολλοί άνθρωποι με παρόμοιο χαρακτήρα που τυραννιούνται από τον πονηρό με τύψεις και διαφόρους λογισμούς, απίθανους ή και ανύπαρκτους. Εσύ ως καλός στρατιώτης του Κυρίου να στρέψεις αυτήν την ενέργεια της καρδιάς σου προς τον Θεό και Αυτός θα σε καταστήσει ευαίσθητο στο να λαμβάνεις τα θεία μηνύματά Του.
Το ερώτημα που θέτεις είναι πολύ σοβαρό και λεπτό. Η απάντηση δεν μπορεί να είναι απόλυτη διότι η κάθε περίπτωση είναι πολύ διαφορετική από κάποια άλλη φαινομενικά όμοια. Μπορούμε να πούμε όμως κάτι γενικότερο ως πρότυπο για κάθε περίσταση της ζωής.
Όπως θα γνωρίζεις ο Κύριος μας έδωσε την δυνατότητα να του ζητούμε ό,τι θέλουμε και μας υποσχέθηκε πως θα το λαμβάνουμε (εφόσον αυτό συμφέρει στην πνευματική μας προκοπή). Υπάρχουν όμως και δύο βασικές προϋποθέσεις. Πρώτον ο Χριστός επιθυμεί πρίν και πάνω απ' όλα να ζητούμε την Βασιλεία Του και μας βεβαιώνει πως όλα τα υπόλοιπα, που μας είναι αναγκαία στην πορεία της ζωής, θα μας δοθούν. Δεύτερον, ο λόγος του Θεού διδάσκει πως πρέπει να γίνουμε «δίκαιοι»- δηλαδή άγιοι- και τότε κάθε προσευχή μας θα έχει παρρησία στο Θρόνο της Χάριτος. Σίγουρα απέχουμε από αυτό το επίπεδο, όμως σημασία έχει ο αγώνας και η καλή προαίρεση.
Μην σου φαίνονται οι λόγοι άσχετοι με το ερώτημά σου. Για να αντιμετωπίσουμε ορθά ένα θέμα πρέπει να το θέσουμε επί πνευματικών ερεισμάτων. Έτσι και εσύ εάν προχωρήσεις κατά αυτόν τον τρόπο- που νομίζω πως αγωνίζεσαι πνευματικά- θα εκδιώξεις κάθε κακή αγωνία και θα εναποθέσεις με ακλόνητη πίστη στα πόδια Του κάθε στιγμή της ζωής σου. Μετά όλα κυλούν με μία παραδεισένια ομορφιά και ειρήνη και το κάθε τι το αποδεχόμαστε ωσάν να προέρχεται από τα χέρια του Κυρίου. Αφού χωρίς την Θεία συγκατάνευση δεν μπορεί να πέσει ούτε μία τρίχα από το κεφάλι μας! Για σκέψου... Δεν μπορούμε να διανοηθούμε, λοιπόν, με πόση φροντίδα και αγάπη περιβάλει τον κάθε άνθρωπο ξεχωριστά. Άρα και πάλι καταλήγουμε στο παραπάνω συμπέρασμα, που αποτελεί και την υπέρτατη φιλοσοφία: «Εαυτούς και αλλήλους και πάσαν την ζωήν ημών Χριστώ τω Θεώ παραθώμεθα». Όλα στην έννοια του Κυρίου δια της πίστεως και προσευχής. Τις ανησυχίες για τους άλλους, τα προσωπικά μας προβλήματα και συλλήβδην την ζωή μας ολόκληρη!

Πότε θα είναι γεγονὸς η Ένωση των Εκκλησιών





 * Βρισκόμαστε στὰ ἔσχατα.
* Ἡ ἐσχάτη αἵρεση (κατὰ τοὺς Πατέρες) δὲν θὰ καταδικασθεῖ ἀπὸ ἐκκλησιαστικὴ Σύνοδο.
* Ἡ Ἕνωση ὅλων, ποὺ προωθεῖται ἀπὸ τὴν παγκοσμιοποίηση καὶ τὴν Ν. Ἐποχή, ταιριάζει ἀπόλυτα καὶ εὐνοεῖ τὰ σχέδια τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ τοῦ Ἀντιχρίστου ὡς Παγκόσμιου Ἡγέτη.
* Οἱ Ἐπίσκοποι εἶναι φορεῖς τῆς αἱρέσεως, γι΄ αὐτὸ καὶ συνυπάρχουν ἁρμονικά –ὡς μία τῶν ἐξουσιῶν– μὲ τὶς ἄλλες ἐξουσίες.
* Ἡ ἐπίσημη ἐκκλησιαστικὴ ἐξουσία δὲν θὰ ἀγωνισθεῖ κατὰ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, γι’ αὐτὸ ἡ εὐθύνη τοῦ ἀγώνα ἐπαφίεται στὸν καθένα πιστό.
* Ὁ π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος εἶχε πεί ὅτι, ὅταν ἀναγνωρίσουν οἱ ὀρθόδοξοι ὡς Ἐκκλησία μὲ μυστήρια ὅ,τι δὲν εἶναι Ἐκκλησία (ὅπως σήμερα οἱ παπικοὶ καὶ οἱ Προτεστάντες, ὁ Πάπας καὶ οἱ τελετές τους ἀναγνωρίζονται ὡς Ἐκκλησία, κληρικοὶ καὶ μυστήρια ἀπὸ τοῦς Οἰκουμενιστές) τότε ἡ Ἕνωση θὰ εἶναι γεγονὸς τετελεσμένο.
 

Ἀπὸ πρόσφατη ὁμιλία
τοῦ π. Εὐθύμιου Τρικαμηνᾶ
στὸν Ἱ. Ναὸ ἁγ. Μάρκου Εὐγενικοῦ Θεσσαλονίκης
  Αὐτὸ ποὺ σὲ ἄλλες ἐποχές (ποὺ ἦταν ζωντανὴ ἡ πίστη τῶν ὀρθοδόξων) ἦταν φυσικό, τὸ νὰ ἀπομακρυνθοῦμε δηλαδὴ ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς, νὰ μὴ ἔχουμε καμιὰ ἐκκλησιαστικὴ κοινωνία μὲ τοὺς αἱρετικούς (ὄχι κοινωνική, ἐπαγγελματική), αὐτὸ ποὺ κάποτε ἦταν φυσιολογικὸ καὶ τὸ εἶχε καταλάβει καὶ ὁ τελευταῖος ὀρθόδοξος Χριστιανός, σήμερα ἔχει γίνει ἀκατανόητο, ὑπερβολικό, ἀκραῖο, φανατικὸ κ.λπ.

Αὐτὸ συμβαίνει γιατὶ ἔχει ἐξασθενήσει ἡ πίστις μας, τὰ ὀρθόδοξα κριτήρια ποὺ εἴχανε κάποτε οἱ Χριστιανοί. Ὁ τελευταῖος χωρικὸς εἶχε τὸ ὀρθόδοξο κριτήριο καὶ ἤξερε ποῦ θὰ πρέπει νὰ πάει νὰ κοινωνήσει, ἀπὸ ποιόν πρέπει νὰ ἀπομακρυνθεῖ, ποῦ θὰ πρέπει νὰ ἀκουμπήσει τὴν ψυχή του καὶ ποῦ νὰ ἐμπιστευθεῖ τὴν σωτηρία τῆς ψυχῆς του. Αὐτὰ ὅλα τὰ γνώριζαν τότε οἱ ἄνθρωποι, ἀλλὰ σήμερα δὲν τὰ γνωρίζουμε καὶ γι’ αὐτὸ μᾶς φαίνονται ὑπερβολικά.
Πρέπει ὅμως νὰ ποῦμε ὅτι βρισκόμαστε στὰ ἔσχατα χρόνια, ἤδη αὐτὸ τὸ ἔχουμε κατανοήσει ὅλοι, ὅτι βρισκόμαστε στὰ ἔσχατα χρόνια. Καὶ τὸ κατανοοῦμε καὶ ἀπὸ τὴν κοινωνικὴ πλευρὰ καὶ ἀπὸ τὴν ἐκκλησιαστικὴ πλευρά.
Δηλαδή, στὰ ἔσχατα χρόνια θὰ συγκλίνουνε τὰ ἐκκλησιαστικὰ γεγονότα μὲ τὰ πολιτικὰ γεγονότα. Ἡ δὲ αἵρεσις τῶν ἐσχάτων καιρῶν, μᾶς ἔχουν πεῖ οἱ Πατέρες, ὅτι δὲν θὰ καταδικασθεῖ, ἀλλὰ θὰ ἐπικρατήσει καὶ θὰ εἶναι τέτοια αὐτὴ ἡ αἵρεσις, ποὺ θὰ ταιριάζει μὲ τὴν πάγκοσμιοποίηση, μὲ τὴν Ν. Ἐποχὴ καὶ μὲ τὸν Ἀντίχριστο.
Πῶς θὰ μᾶς κυβερνήσει ὁ Ἀντίχριστος ἅμα δὲν ἑνωθοῦμε ὅλοι. Ὄχι μόνο πολιτικά, ἀλλὰ καὶ ἐκκλησιαστικά. Γι’ αὐτὸν ἀκριβῶς τὸν λόγο σήμερα δὲν μιλάει κανεὶς γιὰ τὴν αἵρεση τῆς ἐποχῆς μας.
Οἱ Ἐπίσκοποι, οἱ ὁποῖοι εἶναι οἱ φορεῖς τῆς αἱρέσεως· οἱ φορεῖς τῆς μολύνσεως, τοῦ καρκίνου αὐτοῦ, εἶναι οἱ Ἐπίσκοποι οἱ φορεῖς· καὶ διαλέγουνε τώρα ποιούς Ἐπισκόπους θὰ κάνουνε, ὥστε αὐτοὶ νὰ μὴ μιλᾶνε γιὰ τὴν αἵρεση τῆς ἐποχῆς μας, ἀλλὰ νὰ τὰ πηγαίνουν καλὰ μὲ τὶς ἐξουσίες, μὲ τοὺς πολιτικούς, μὲ τοὺς Μασώνους, μὲ τοὺς Εὐρωπαίους, μὲ τοὺς Ἑβραίους, μὲ ὅλους νὰ τὰ πηγαίνουν καλά. Μόνο ἂν βρεθεῖ κάποιος αὐστηρὸς ὀρθόδοξος, μὲ αὐτὸν δὲν τὰ πηγαίνουν καλά. Μὲ ὅλους τοὺς ἄλλους τὰ πηγαίνουν καλὰ οἱ Ἐπίσκοποι. Αὐτοὶ λοιπόν εἶναι οἱ φορεῖς τῆς αἱρέσεως.
Ἡ αἵρεσις λοιπὸν τῶν ἐσχάτων καιρῶν δὲν θὰ καταδικασθεῖ, ἀλλὰ θὰ ταιριάζει ἀπόλυτα μὲ τὴν παγκοσμιοποίηση, θὰ συμβαδίσουνε τὰ ἐκκλησιαστικὰ μὲ τὰ πολιτικὰ πράγματα σὲ σημεῖο ποὺ ὁ ἕνας νὰ καλύπτει τὸν ἄλλο. Ἡ μία ἐξουσία νὰ καλύπτει τὴν ἄλλη καὶ ἡ μία ἐξουσία νὰ στηρίζει τὴν ἄλλη.
Ἔτσι λοιπόν, βλέπουμε σήμερα τοὺς ἐκκλησιαστικοὺς ἡγέτες μας νὰ στηρίζονται ἀπὸ τοὺς πολιτικούς, καὶ οἱ πολιτικοὶ πάλι νὰ στηρίζονται ἀπὸ τοὺς ἐκκλησιαστικούς.

Ο ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΟΣ ΑΡΕΙΑΝΙΣΜΟΣ ΑΛΩΣΕ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΥΟΥΣΑ!




Ὁ μήνας Μάϊος μᾶς καλεῖ καί φέτος σ’ ἕνα θρηνητικό ἑορτασμό μέ ἀφορμή τήν ἐπέτειο τῆς Ἁλώσεως τῆς Πόλεως πού ὑπῆρξε ἡ Ζωή καί τό Φῶς τῆς Οἰκουμένης!

Αὐτός ὁ θρῆνος, ἄν ἦταν θρῆνος ἐπιγνώσεως  καί μετανοίας, ὅ­πως ὁ Ἀδαμιαῖος, θά μεταστοιχειωνόταν σέ ἀλλαγή σκέψεως καί ἀλ­λαγή πλεύσεως. Θά δρομολογοῦσε καθοριστικές ἐξελίξεις γιά τήν πο­­ρεία τοῦ Ἔθνους μας καί, κυρίως καί πρωταρχικά, θά ἀνέτρεπε ἐκ βάθρων τήν Βαυαρική Προτεσταντική παράδοση, πού ἔχει γί­νει φι­λο­σοφία, θεολογία καί ζωή τῶν Νεοελλήνων ἀπό τότε πού θε­με­­λιώθηκε μέ τή βία ἀπό τόν Βαυαρό ἀντιβασιλέα Maürer καί τόν θλιβερό κληρικό συμπαίκτη του Θεόκλητον Φαρμακίδη, τό 1833.

Ἡ Βαυαροπροτεσταντική σκέψη καί κοσµοθεωρία
ἔγινε καί συνείδηση τοῦ λαοῦ µας!


Ἡ Βαυαροπροτεσταντική σκέψη καί κοσμοθεωρία ἔγινε σταδιακά καί συνείδηση τοῦ λαοῦ μας, ἀφοῦ οἱ Πατέρες μας ἐκδίωξαν μέν τήν Βαυαρική κατοχή, ἡ ὁποία μέ πρόσχημα τήν ἡλικιακή ἀνεπάρκεια τοῦ Ὄθωνα ἐπέβαλε στήν Ὀρθόδοξη Πατρίδα μας τήν Θρησκευτική Πολιτική τοῦ Λουθήρου, δέν ἐφρόντισαν, ὅμως, νά ξεριζώσουν αὐτήν καθ’ ἑαυτήν τήν Προτεσταντική Πολιτική πρακτική, μέ ἀποτέλεσμα νά παραπαίη τό Ἔθνος μας ἐπί δύο αἰῶνες, προσπαθῶντας νά ἐπα­νεύρη τήν αὐτοσυνειδησία του καί «οὐκ ἔχει τόν βοηθοῦντα»!

Σήμερα, φαίνεται πιά καθαρά ὅτι ὁ Ἐκκλησιαστικός Καταστατικός Χάρτης τοῦ 1833 σημάδεψε ἀποφασιστικά τήν πορεία τοῦ Γένους μας, ἀφοῦ πρόκειται γιά κείμενο μέ αὐθεντική Προτεσταντική σφρα­γί­δα, πού θά μποροῦσε νά συνταχθῆ μόνο “πάνω ἀπ’ τό πτῶμα” τοῦ μαρτυρικοῦ Καποδίστρια, αὐτοῦ τοῦ ἀνεπανάληπτου φορέως τῆς ἁγιοπατερικῆς Παραδόσεώς μας. Ἕνα ἐπαίσχυντο κείμενο, τό ὁποῖο ὅριζε ὅτι «Ἡ Ὀρθόδοξος Ἀνατολική Ἐκκλησία τοῦ Βασιλείου τῆς Ἑλλάδος κεφαλήν γνωρίζουσα τόν Ἰησοῦν Χριστόν, κατά τό διοι­κη­τι­κόν αὐτῆς µέρος ἔχει ἀρχηγόν τόν Βασιλέα τῆς Ἑλλάδος»!1

Απόδοση της εορτής του Πάσχα - Η Ανάσταση συνεχίζεται!, του Αρχιμ. Δανιήλ Αεράκη

Η Ανάσταση συνεχίζεται! Αυτό δείχνει και η γιορτή της Αποδόσεως του Πάσχα. Τα ίδια γράμματα της νύχτας της Αναστάσεως, ακούγονται και κατά την Απόδοση του Πάσχα. Τελείται μια μέρα πριν απ’ τη γιορτή της Αναλήψεως.
Κάθε μεγάλη γιορτή στην Ορθόδοξη λατρεία έχει την «απόδοσή» της. Κάθε γιορτή είναι ζωντανό γεγονός, που επαναλαμβάνεται στη ζωή της Εκκλησίας, στη ζωή του πιστού.
Αλλά και για άλλο λόγο γίνεται ο επανεορτασμός μιας εορτής, δηλαδή η απόδοσή της. Για ν’ απολαύσουμε ακόμα μια φορά την ομορφιά της γιορτής.
Όταν ένα θέαμα είναι ωραίο, ποθούμε να το ξαναδούμε. Όταν ένα φαγητό είναι νόστιμο, θέλουμε να το ξαναγευτούμε. Ο εορτασμός κάποιου γεγονότος της ζωής του Χριστού ή της Θεοτόκου, προξενεί γλυκύτητα στη ψυχή, που θέλει να το ξαναγιορτάσει.
Τη γλυκύτητα περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο γεγονός, την αισθανόμαστε για τη γιορτή του Πάσχα. Γιορτή ευφροσύνης. «Πανήγυρις έστι πανηγύρεων». Ποτέ άλλοτε δεν σκιρτά η ψυχή τόσο πολύ, όσο τη νύχτα της Αναστάσεως. Χαιρόμαστε για το θρίαμβο του Αναστάντος Κυρίου.

Γέννησε στη φυλακή η καταδικασμένη σε θάνατο χριστιανή του Σουδάν

Το ιστολόγιό μας για την σωτηρία της ζωής της    Ορθόδοξης Χριστιανής γυναικός Μαριάμ  σε προηγούμενη ανάρτηση προέβη  σε  έκκληση  σωτηρίας της.  

Ο κίνδυνος όμως δεν πέρασε, διότι  η καταδίκη   σε  θανατική ποινή,  θα εκτελεσθεί αφού μεγαλώσει το νεογέννητο παιδί της για δυο χρόνια στη φυλακή.
une-soudanaise-enceinte-et-condamnee-a-mort_4-3-734x551
Η Σουδανέζα χριστιανή που έχει καταδιαστεί σε απαγχονισμό για το έγκλημα της “αποστασίας“, γέννησε ένα κοριτσάκι στη φυλακή, διέρρευσε σήμερα δυτικός διπλωμάτης (AFP)
“Σήμερα έφερε στη ζωή ένα κοριτσάκι” , δήλωσε ο διπλωμάτης που παρακολουθεί την υπόθεση της 27χρονης Meriam Yahia Ibrahim Ishag.
“Μητέρα και παιδί φέρονται να είναι καλά, αλλά είναι αξιολύπητες που τυγχάνουν αυτής της αντιμετώπισης, πρόσθεσε ο διπλωμάτης που θέλησε να κρατήσει την  ανωνυμία του.
“Το να γεννάς στη φυλακή δεν είναι και το καλύτερο μέρος του κόσμου και ειδικά υπό τις συγκεκριμένες ψυχολογικές και υλικές συνθήκες”, πρόσθεσε.
“Αυτό δεν είναι καλό ούτε για τη δημόσια εικόνα της χώρας”.

Σύμφωνα με άλλες πηγές δεν επιτράπηκε στον άνδρα της να την επισκεφθεί στη φυλακή.
FILLESOUDAN
Ο σύζυγος της Meriam που είναι επίσης χριστιανός δεν απαντούσε σήμερα στις κλήσεις των δημοσιογράφων, αλλά ούτε και ο δικηγόρος της Mohanad Mustafa.
ο σύζυγός της Daniel με τον γιό τους Martin
ο σύζυγός της Daniel με τον γιό τους Martin
Η υπόθεσή της έγινε παγκοσμίως γνωστή όταν το ισλαμικό δικαστήριο του Χαρτούμ της επέβαλε θανατική ποινή σύμφωνα με τον Ποινικό κώδικα του 1991, στις 15/05/14. Η έγκυος γυναίκα κρατείται έκτοτε με τον 20 μηνών γιό της Martin, στη γυναικεία φυλακή του Omdurman.Ο δικαστής Abbas Mohammed Al-Khalifa, της είχε δώσει προθεσμία 3 ημερών για να “επιστρέψει στο Ισλάμ”,αλλά η γυναίκα ήρεμα είχε απορρίψει την πρόταση,  δηλώνοντας  ότι ανέκαθεν είναι χριστιανή και ως εκ τούτου δεν υπέπεσε στο ποινικό αδίκημα της “αποστασίας”. To δικαστήριο είχε εκδώσει την θανατική ποινή η οποία θα εκτελεσθεί αφού μεγαλώσει το νεογέννητο παιδί της για δυο χρόνια στη φυλακή.
Η αντιπροσωπεία της Διεθνούς Αμνηστείας στο Λονδίνο ανακοίνωσε ότι η Meriam είναι ορθόδοξη χριστιανή όπως η μητέρα της.

Ο Υπουργός Τύπου του Σουδάν είχε υπεραμυνθεί της απόφασης, τονίζοντας ότι “το Σουδάν δεν είναι η μόνη μουσουλμανική χώρα στην οποία απαγορεύεται η αποστασία από το Ισλάμ”.

30 ΜΑΪ́ 20

Αλυσοδεμένη γέννησε η Σουδανή που ασπάστηκε τον χριστιανισμό

Αλυσοδεμένη γέννησε η 27χρονη Σουδανή που έχει καταδικαστεί σε θάνατο επειδή αποστάτησε στον χριστιανισμό, κατήγγειλε ο σύζυγός της.

Κύμα διαμαρτυρίας υψώνεται για την θανατική καταδίκη, με τον σύζυγό της να ζητά να ανατραπεί η ποινή και βρετανούς βουλευτές να καλούν τον ΟΗΕ να αναλάβει δράση για αυτή την «πράξη βαρβαρότητας», όπως την χαρακτήρισαν.

Ο σύζυγός της, Ντάνιελ Γουάνι, εξέφρασε την Παρασκευή την ελπίδα ότι η ποινή θα ανατραπεί.

Ο ίδιος την επισκέφθηκε στη φυλακή, όπου γέννησε την Τρίτη ένα υγιέστατο κοριτσάκι. Δήλωσε χαρούμενος για τη γέννηση της κόρης του, αλλά κατήγγειλε ότι η σύζυγός του γέννησε με βαριές αλυσίδες στα πόδια.

Η γυναίκα μπορεί να μεγαλώσει το παιδί της για δύο χρόνια, πριν εκτελεστεί η ποινή της.

Ο Γουάνι εξέφρασε ανησυχία για τον 20 μηνών γιο του που μένει από τον Φεβρουάριο στη φυλακή με την μητέρα του. «Η συμπεριφορά του έχει αλλάξει πολύ» είπε ο ίδιος. «Ήταν ένα τόσο χαρούμενο αγόρι. Την τελευταία φορά που πήγα απλά με κοίταζε. Δεν μου χαμογελούσε» είπε ο Γουάνι.

Βρετανοί βουλευτές κάλεσαν, επίσης, τον ΟΗΕ να αναλάβει δράση για αυτή την «πράξη βαρβαρότητας», όπως την χαρακτήρισαν.

Η 27χρονη είχε καταδικαστεί και σε 100 χτυπήματα με μαστίγιο για μοιχεία, επειδή παντρεύτηκε χριστιανό, κάτι που απαγορεύεται στο Σουδάν και καθιστά τον γάμο ανυπόστατο.

Σύμφωνα με τη Διεθνή Αμνηστία, η Ίσαγκ ανατράφηκε ως χριστιανή ορθόδοξη, θρησκεία της μητέρας της, διότι ο μουσουλμάνος πατέρας της ήταν απών όταν μεγάλωνε. Ωστόσο, για το Σουδάν θεωρείται μουσουλμάνα.

ΒΑΣΊΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ (ΨΑΛΤΟΤΡΑΓΟΥΔΑ)


Τρίτη 27 Μαΐου 2014

Σύνθημα τους το ΣΑΤΑΝΙΚΟ, "Κοινωνία εν νομίμω ΠΟΙΚΙΛΙΑ" Ενωνόμαστε, παραμένοντας ο καθένας "εν τη διαφορετικότητι του".

  Προδοσία !!!

Προχωρούν στην Παγκοσμιοποίηση των Πάντων.

οι δυο Αρχιαιρεσιάρχαι.

Σύνθημα τους το ΣΑΤΑΝΙΚΟ, 

"Κοινωνία εν νομίμω ΠΟΙΚΙΛΙΑ"

Ενωνόμαστε, παραμένοντας ο καθένας 

"εν τη διαφορετικότητι του".

Θέλουν  να συγκολλήσουν, την Ορθοδοξία με τις

 Αιρέσεις. 




                          Ζηζιουλας - Εμμανουηλ.
                          Και οι δυο...διασημοι....oλκης... 
                          Οι δυο ...βραχιονες του Αρχιαιρεσιαρχου. 
                          Τι το κοινο τους σηματοδοτει;
http://apotixisi.blogspot.gr/

ΦΩΤΙΑ ΣΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΗΣ ΒΗΘΛΕΕΜ

Σημείον δυσαρέσκειας και οργής από τον Ουρανό.....

sp
Πυρκαγιά ξέσπασε τις πρώτες πρωινές στο Σπήλαιο της Γέννησης στη Βηθλεέμ.
Ο Mητροπολίτης Καπιτωλιάδος του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων ανέφερε ότι η φωτιά προκλήθηκε πιθανόν από αναμμένο καντήλι.
Όπως είπε, καταστράφηκαν τα καλύματα που βρίσκονται στην Αγία Τράπεζα του προσκηνύματος.
Στον χώρο έχει δημιουργηθεί αποπνικτική ατμόσφαιρα λόγω των καπνών και είναι αμφίβολο αν θα μπορούν σήμερα και αύριο να επισκέπτονται οι προσκηνυτές τη βασιλική της Γέννησης, στο υπόγειο της οποίας βρίσκεται το Σπήλαιο.
Δ Πορφύρης/Π Σταφυλά για το pentapostagma.gr
Πυρκαγιά ξέσπασε στο Σπήλαιο της Γεννήσεως στη Βηθλεέμ χθες τη νύχτα (26 προς 27 Μάη) και μετά την επεισοδιακή επίσκεψη του Πάπα Φραγκίσκου και της συνοδείας του σε αυτό. Στον ιερό τόπο μετέβησαν εσπευσμένα σήμερα το πρωί  Τρίτη 27/05/2014, ο ορθόδοξος αρχιεπίσκοπος Ιορδάνου, Θεοφύλακτος , ο Διοικητής της αστυνομίας της Ιερής πόλης Ταγματάρχης Mohammed Abu al – Thebs αλλά και αρμόδιος επιθεωρητής προς διευρεύνηση  των αιτιών που προξένησαν τη φωτιά. Οι έρευνες βρίσκονται ακόμα και αυτήν την ώρα σε εξέλιξη. Σύμφωνα με κάποιες ανεπίσημες  πληροφορίες, η φωτιά ξέσπασε από βραχυκύκλωμα ή καντήλι.
10359088_697036017027470_5688188820927217815_o

Σοβαρές υλικές ζημιές υπέστη το προσκύνημα του Σπηλαίου, αλλά ακόμα και το ακριβές σημείο της Γεννήσεως του Κυρίου. Το σημείο της Γέννησης τυ Θείου Βρέφους υποδεικνύεται από το μεγάλο αστέρι από μάρμαρο και ασήμι στο δάπεδο . Φωτίζεται μόνο από καντήλια. Κάηκαν τα τοιχώματα, εικόνες και η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα το Σπήλαιο της Γεννήσεως είναι αποκαρδιωτική. 
Μαύρισαν τα πάντα.   Αυτό το περιστατικό έρχεται να επισφραγίσει το άσχημο κλίμα που επικράτησε στους κύκλους των ορθοδόξων χριστιανών της πόλης οι οποίοι διαμαρτυρήθηκαν έντονα για την επίσκεψη και προσευχή του Πάπα Φραγκίσκου στο άγιο Σπήλαιο στις 25/05/14. Στο σπήλαιο της Γεννήσεως τον υποδέχθηκε ο επίσκοπος Θεοφύλακτος.
    Η αποδοκιμασία τω αράβων χριστιανών προκλήθηκε από την κατάθεση στεφανιού του ποντίφηκα στον τάφο του θεμελιωτή του Σιωνισμού, Theodore Herzl στο εθνικό κοιμητήριο του ομόνυμου όρους . Είναι η πρώτη φορά που ένας πάπας προέβη σε τέτοια ενέργεια, για την οποία Παλαιστίνιοι ακτιβιστές τον είχαν προειδοποιήσει να μην πάει.
sp1
sp2
sp3
Αναζήτηση στο Άγιον Όρος




Του Βαγγέλη Ντελή (*)

Πήρα το Διαμονητήριο από το γραφείο της Ουρανούπολης. Ένα κίτρινο, σκληρό χαρτί με όμορφα, καλλιγραφικά γράμματα. Είναι το διαβατήριό μου. Γράφει το όνομά μου και ότι έχω δικαίωμα να μείνω μόνο τέσσερις μέρες στο Άγιον Όρος. Είναι ένα γλυκό πρωινό. Πλησιάζοντας στην Ουρανούπολη χάραζε η μέρα. Όμορφα χρώματα στην Ανατολή κι η θάλασσα ντυμένη στο βαθύ ροζ ως το βιολετί. Γαλήνη. Τα πεύκα αγγίζουν τη θάλασσα.

Έφυγα στις 3 νύχτα απ’ την Καρδίτσα. Ένα ταξίδι σιωπηλό μες στο σκοτάδι και τις σκέψεις. Την προηγούμενη μέρα έλαβα εκείνο το γράμμα. Όμορφα γράμματα, προσεκτικά σκαλισμένα, «σαν μικρές ζωγραφιές», που έλεγε η δασκάλα μας στο χωριό. Τον θυμόμουν στο σχολείο να λυγίζει το κορμί του δεξιά, να σκύβει λοξά πολύ χαμηλά και με το αριστερό του χέρι να γράφει προσεκτικά, για να μην αγγίξει τα γράμματα και λερώσει με την υγρή ακόμη μελάνη το χαρτί. «Η γραφή αυτή δεν είναι για αριστερόχειρες!», έλεγε συχνά θυμωμένος, όταν τελικά δεν τα κατάφερνε και μια μουτζούρα σαν συννεφιά σκέπαζε τις μικρές του ‘’ζωγραφιές’’.

ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ Η ΟΥΤΟΠΙΑ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ (βίντεο)


Δευτέρα 26 Μαΐου 2014

ΦΩΤΟ-Το συγκλονιστικό μήνυμα στο ψηφοδέλτιο ενός πολύτεκνου πατέρα


Ένας πολύτεκνος πατέρας μη βρίσκοντας άλλο τρόπο να διαμαρτυρηθεί, έγραψε ένα μήνυμα πάνω στο ψηφοδέλτιο απευθυνόμενος προς τον πρωθυπουργό...
Τη συγκεκριμένη φωτογραφία την έστειλε ένας αναγώστης στο enikos.gr και προέρχεται από εκλογικό κέντρο των βορείων προαστίων.
Ο δικαστικός αντιπρόσωπος έμεινε έκπληκτος όταν αντίκρυσε το συγκεκριμένο ψηφοδέλτιο.
Συγκεκριμένα ο πολύτεκνος πατέρας γράφει:
"Σαμαρά: Επειδή δεν έχω άλλο τρόπο να επικοινωνήσω μαζί σου, σε ενημερώνω ότι εδώ και 2 χρόνια πληρώνω φόρο πολυτελούς διαβίωσης για ένα αμάξι 7θέσιο που είναι 2.000 κυβικά. Παρότι το αμάξι κοστίζει μόλις 15 χιλιάδες ευρώ. Πείτε μου πού να χωρέσω τα 8 παιδιά μου; Ο φόρος είναι 440 ευρώ κάθε χρόνο. Πολύ δίκαιο και τίμιο. Έχω στείλει και σε Στουρνάρα αλλά ούτε μου απάντησε! Περιμένω απάντηση". Το μήνυμα το υπογράφει ως "Πατέρας 8 τέκνων ανηλίκων".

Τὸ ρῆγμα τοῦ Γολγοθά, τὸ ρῆγμα τῆς "καθ' ἡμᾶς Ἀνατολῆς" καὶ ἡ συμπροσευχή

"Συνάντηση-σεισμός" τῶν Προκαθημένων πάνω στὸ "ΡΗΓΜΑ τοῦ ΓΟΓΛΟΘΑ".
Γράφει ὁ Δρ. Κωνσταντῖνος Βαρδάκας
Α. Tί σημαίνει ὁ πρόσφατος σεισμὸς στὸ ρῆγμα τῆς Ἀνατολίας;
Θεοσημεῖο, εὐτυχὴς συγκυρία ἢ προειδοποίηση;
Καὶ ὅλα αὐτὰ ἀκριβῶς ἐκεῖ ποὺ οἱ γείτονες  τὶς ἑπόμενες μέρες ἐπιθυμοῦν νὰ διεξάγουν ἔρευνες στὶς ὑποθαλάσσιες ἐνεργειακὲς δεξαμενὲς τοῦ Βόρειου Αἰγαίου ποὺ γειτνιάζουν μὲ τὸ ρῆγμα τῆς Ἀνατολίας. Μὲ μικροζημιὲς καί, τὸ κυριότερο, χωρὶς τραυματισμούς, πέραν ἑνὸς ἀνώδυνου περιστατικοῦ στὸ ἀεροδρόμιο τῆς Λήμνου, γλίτωσαν τὰ νησιὰ τοῦ βορειανατολικοῦ Αἰγαίου ἀπὸ τὸν ἰσχυρότατο σεισμὸ μεγέθους 6,3 βαθμῶν τῆς κλίμακας Ρίχτερ ποὺ ταρακούνησε τὸ μεσημέρι τοῦ Σαββάτου ὁλόκληρη τὴν Ἑλλάδα, καὶ ἰδίως τὰ βόρεια τμήματα τῆς χώρας. (Πηγή: LimnosReport)
Ἡ δόνηση ἔπληξε τὸν θαλάσσιο χῶρο μεταξὺ Λήμνου καὶ Σαμοθράκης στὶς 12.25 τὸ πρωὶ τοῦ Σαββάτου. Ἡ ἀρχικὴ «λύση» (αὐτόματη ἐκτίμηση) τοῦ Γεωδυναμικοῦ Ἰνστιτούτου τὴν ἐκτίμησε στὰ 6,5 Ρίχτερ, (τὴν ἴδια στιγμὴ ποὺ τὸ Ἀμερικανικὸ Ἰνστιτοῦτο Γεωφυσικῆς μιλοῦσε γιὰ 7,2 Ρίχτερ) μέγεθος ποὺ τελικὰ ἀναθεωρήθηκε στὰ 6,3 R. 
Ὁ σεισμὸς ἔγινε αἰσθητὸς σὲ ὅλη τὴν Ἑλλάδα, στὰ Σκόπια, τὴν Βουλγαρία, τὴν Τουρκία καὶ τὴν Ἀλβανία. Ἦταν ἕνας ἀπὸ τοὺς μεγαλύτερους σεισμοὺς τῶν τελευταίων ἐτῶν στὴν Ἑλλάδα, μαζὶ μὲ αὐτὸν τῆς Κρήτης τὸ Φθινόπωρο καὶ τῆς Κεφαλονιᾶς τὸν Χειμώνα. Παρὰ τὸ γεγονὸς ὅτι....

ὁ σεισμὸς ἦταν σὲ μέγεθος πάρα πολλὲς φορὲς μεγαλύτερος ἀπὸ ἐκεῖνον τῆς Κεφαλονιᾶς, τὸ γεγονὸς ὅτι σημειώθηκε στὴν θάλασσα, εἶναι καὶ ὁ λόγος ποὺ δὲν εἴχαμε τὶς ζημιὲς ποὺ εἶχε ἡ Κεφαλονιά. Τὸ ρῆγμα τῆς Ἀνατολίας, εἶναι ἕνα τεράστιο ρῆγμα, τὸ ὁποῖο χρόνια εἶχε νὰ δώσει στὸν Ἑλλαδικὸ χῶρο, ἕναν τόσο μεγάλο καὶ ἰσχυρὸ σεισμό. (bikiropoulos.blogspot.gr)

Β. Tί σημαίνει ὅμως  ὁ  "σεισμὸς"  καὶ τὰ γενόμενα στὰ Ἱεροσόλυμα;
Ἐδῶ ὅμως δὲν ἔχουμε σεισμὸ ἀλλὰ "συνάντηση σεισμὸ" τῶν Προκαθημένων  καὶ πρὶν ὁμιλήσουμε γιὰ αὐτὴν νὰ ἀναφερθοῦμε ὅτι αὐτὴ γίνεται πάνω σε "σεισμογενὲς Εὐαγγελικὸ ὑπέδαφος". Ὡς ἀναμφισβήτητον ἀπόδειξιν περὶ τοῦ ἀκριβοῦς Τόπου τῆς Σταυρώσεως τοῦ Ἰησοῦ δεχόμεθα τὴν μαρτυρίαν τῶν Εὐαγγελιστῶν καὶ τὴν λεπτομερῆ, ὄντως, θείαν ἱστόρησιν τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Ματθαίου, ὁ ὁποῖος θεοπνεύστως καταγράφει τὸ ἑξῆς γεγονός: ὅτι κατὰ τὴν στιγμὴν τῆς Σταυρώσεως «τὸ καταπέτασμα τοῦ ναοῦ ἐσχίσθη εἰς δυὸ ἀπὸ ἄνωθεν ἕως κάτω καὶ ἡ γῆ ἐσείσθη καὶ αι πέτραι ἐσχίσθησαν»(Ματθ. 27, 51). Μεταξύ των πετρῶν τούτων ἦτο καὶ ἥ τοῦ Γολγοθά, τῆς ὁποίας ἡ ρωγμὴ διεσώθη καὶ ἦτο ὁρατὴ εἰς τοὺς μετὰ ταῦτα χρόνους, ἕως καὶ τῶν ἡμερῶν μας. Ὁ σεισμὸς καὶ τὸ ὑπ' αὐτοῦ δημιουργηθὲν ρῆγμα εἰς τὸν Γολγοθὰ ἐπιβεβαιοῦται ὑπὸ αὐτῆς τῆς μαρτυρίας τῶν προσκυνητῶν καὶ διαπιστοῦται ὑπὸ τῶν εἰδικῶν ἐπιστημόνων, oι ὁποῖοι ἐξήτασαν τὸ ἄνοιγμα τοῦ βράχου.
Ἡ κατόπιν ἐνεργειῶν τῆς Ἁγιοταφιτικῆς Ἀδελφότητας ἀποκόλλησις τῶν ἐπὶ τοῦ Γολγοθὰ καλυπτηρίων πλακῶν κατὰ τὸ χρονικὸν διάστημα Μαΐου Ὀκτωβρίου τοῦ 1988 ἐπὶ τῆς σεπτῆς πατριαρχείας τοῦ ἀοιδίμου Πατριάρχου Διόδωρου τοῦ Α'' (1981-2000) ἔφερεν εἰς φῶς τὸν βράχον τοῦ Γολγοθά. Οἱ διενεργήσαντες τὸν ὡς ἄνω πλήρη καθαρισμὸν ἐκ τῶν πλακῶν καὶ τοῦ κατωθεν αὐτῶν γεμίσματος ἐκ γύψου, Καθηγητὴς καὶ Ἀκαδημαϊκὸς Γεώργιος Λάββας καὶ Ἀρχιτέκτων κ. Θεοδόσιος Μητρόπουλος σημειοῦν τὰ ἑξῆς:
Ἡ διαμπερὴς ρωγμὴ δεξιά τῆς Ἁγίας Τραπέζης ἔχει πλάτος μέχρι 12 ἐκ. εἰς ὠρισμένα σημεῖα. Εἶναι συνεχής, ἀσφαλῶς διαμπερής, καὶ ἀναμφισβητήτως τὸ ἀποτέλεσμα ἑνὸς ἰσχυροῦ σεισμοῦ, ὁ ὁποῖος ἔσχισε τὸ ἄνω μέρος τοῦ Ἱεροῦ Βράχου τοῦ Γολγοθὰ εἰς δύο τμήματα. Εὐθὺς ὡς τὴν ἀντικρύσαμεν, ἦλθεν εἰς τὸν νοῦν μας ἡ φράσις τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Ματθαίου: «... καὶ ἡ γῆ ἐσείσθη καὶ αἳ πέτραι ἐσχίσθησαν» (κέφ. ΚΖ) ἡ ὁποία ἀνεφέρετο εἰς τὸν σεισμὸν κατὰ τὴν ὥραν τῆς Σταυρώσεως.(egolpion.com/agios_tafos).

Λοιπὸν ἔχουμε ἕνα μεγάλο σεισμὸ στὸ ρῆγμα τῆς Ἀνατολίας καὶ τὴν ἑπόμενη μέρα ἔχουμε μία "συνάντηση-σεισμὸ" τῶν Προκαθημένων πάνω στὸ "ΡΗΓΜΑ τοῦ ΓΟΓΛΟΘΑ". Συμπληρώνονται φέτος 50 χρόνια ἀπὸ τὴν συνάντηση στὰ Ἱεροσόλυμα (1964-2014) τοῦ πρώην Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κυροῦ Ἀθηναγόρου μὲ τὸν τότε Πάπα Παῦλο τὸν Στ΄. Ἦταν μιὰ συνάντηση, ἡ ὁποία σηματοδότησε μιὰ  καινούργια πορεία στὶς σχέσεις μεταξὺ Βατικανοὺ καὶ Φαναρίου.
Ἡ συνάντηση αὐτὴ θεωρήθηκε ἀπὸ πολλοὺς ἀρχιερεῖς, κληρικοὺς καὶ θεολόγους ὡς ἱστορικὸς σταθμός, διότι ἀποτέλεσε τὴν ἀφετηρία τῶν  μετέπειτα ραγδαίων καὶ ριζικῶν ἐξελίξεων στὶς διαχριστιανικὲς σχέσεις τῆς Ὀρθοδοξίας μὲ τὸν Παπισμό.
Εἰς ἀνάμνησιν δὲ αὐτοῦ τοῦ γεγονότος, ὅπως εἶναι γνωστό, διοργάνωσε τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο ἀπὸ κοινοῦ μὲ τὸ Βατικανὸ νέα συνάντηση, (24-26 Μαΐου), στὸν ἴδιο τόπο, τὰ Ἱεροσόλυμα, τοῦ νῦν Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου καὶ τοῦ Πάπα Φραγκίσκου τοῦ Α΄.
 Μὲ τὴν συνάντησή τους αὐτή, ἡ ὁποία θὰ προβληθεῖ βεβαίως διεθνῶς καὶ θὰ τύχει εὐρείας δημοσιότητος ἀπὸ τὴν ἐκκλησιαστικὴ καὶ πολιτικὴ ἐπικαιρότητα, οἱ δύο ἐκκλησιαστικοὶ ἡγέτες δὲν στοχεύουν ἁπλῶς νὰ τιμήσουν τοὺς προκατόχους των, ἀλλὰ προφανῶς νὰ διαδηλώσουν ἐπὶ πλέον καὶ την  σταθερὴ καὶ ἀταλάντευτη πρόθεσή τους νὰ βαδίσουν πάνω στὰ χνάρια τους καὶ νὰ συνεχίσουν μὲ πιστότητα καὶ συνέπεια τὴν οἰκουμενιστικὴ γραμμὴ ποὺ ἐκεῖνοι ἐχάραξαν. Ἄρχ. Παύλου Δημητρακοπούλου Πρ. Ἱεροῦ Ναοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Τιμίου Σταυροῦ Πειραιῶς
Εἶναι ἄραγε τυχαῖο ποῦ  ἡ πρωτοφανὴς ἀντικατάσταση Πάπα ἐν ζωὴ μὲ τὸν σημερινὸ σημαδεύτηκε μέσα σὲ λίγο χρονικὸ διάστημα μὲ τὶς ἀποκαλυπτικὲς γεωπολιτικὲς ἀνατροπὲς στὴν Οὐκρανία;
Ἡ αἵρεση ἀνοίγει καὶ τὶς πόρτες τοῦ γεωπολιτικοῦ ἅδη;
"Εἶναι κάποιοι Οἰκουμενιστές, ποὺ ἐρωτοτροποῦν μὲ τοὺς αἱρετικούς. «Γραικολατίνους» τοὺς ὀνομάζει ὁ Ἅγιος Μάρκος ὁ Εὐγενικός. «Φευκτέον αὐτούς», λέγει. Νὰ τοὺς ἀποφύγουμε. Νὰ μὴ τοὺς ἀκολουθήσουμε στὴ σφαλερή τους πορεία. Εἶναι οἱ μοντέρνοι καὶ φιλελεύθεροι ὀρθόδοξοι! Εἶναι οἱ συνθηκολόγοι τῆς Πίστης. Εἶναι οἱ ἐνδοτικοὶ καὶ «ἑνωτικοὶ Γραικολατίνοι», ἕτοιμοι πάντα νὰ ξεπουλήσουν τὰ ἱερὰ καὶ ὅσια τῆς Ὀρθοδοξίας. Στ' ὄνομα, τάχα, τῆς ἀγάπης, εἶναι πρόθυμοι νὰ πέσουν καὶ νὰ προσκυνήσουν τοὺς αἱρετικούς. Εἶναι πρόθυμοι νὰ πουλήσουν τὰ πρωτοτόκια τῆς εὐλογημένης Ὀρθοδοξίας, ἀντὶ «πινακίου φακῆς»! Δὲν τοὺς εἶναι δύσκολο νὰ ἐπαναλάβουν νέες προδοτικὲς «ἑνωτικὲς» Φερράρες καὶ Φλωρεντίες".  
(Τοῦ Ὁσίου Γέροντος Φιλοθέου Ζερβάκου impantokratoros.)
Δὲν εἶναι μόνο το ρῆγμα τῆς καθ' ἡμᾶς Ἀνατολῆς, εἶναι καὶ τὸ ΡΗΓΜΑ τοῦ ΓΟΓΛΟΘΑ.  Ποιὸ ἀπὸ τὰ δύο θὰ ἐνεργοποιήσει τὸ ἄλλο; Καὶ φυσικὰ ἀναφερόμαστε καὶ στὴν ἐνεργοποίηση γεωπολιτικῶν ἐξελίξεων  στὴν Μέση Ἀνατολὴ καὶ στὴν καθ' ἡμᾶς Ἀνατολή.
"Σήμερα εἶναι καιρὸς νὰ ἑτοιμασθοῦν οἱ ψυχές, γιατί, ἂν συμβῆ κάτι, δὲν ξέρω τί θὰ γίνη. Εἴθε νὰ μὴν ἐπιτρέψη ὁ Θεὸς νὰ ἔρθουν δύσκολες μέρες, ἀλλὰ ἂν ἔρθουν, μὲ ἕναν μικρὸ σεισμό,μὲ ἕνα τράνταγμα, θὰ σωριάσουν ὁλόκληρες ἀδελφότητες, ὁλόκληρα μοναστήρια, γιατί ὁ καθένας θὰ πάη νὰ σώση τὸν ἑαυτό του καὶ θὰ τραβήξη τὴν πορεία του".
Χρειάζεται πολλὴ προσοχή, γιὰ νὰ μὴ μᾶς ἐγκατάλειψη ὁ Θεός. Οἱ ψυχὲς νὰ ἔχουν κάτι πνευματικό. Αὐτὸ σας τιμάει. Θὰ γίνει μεγάλο τράνταγμα. (ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΙΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ, ΣΟΥΡΩΤΗ)

Τότε το έδινε ένας Ποιμήν, τώρα εγκατέλειψαν το Ποίμνιο οι πολλοί Ποιμένες!

                  Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος 

 ΠΕΡΙ ΕΝΩΣΕΩΣ (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ) 

Ορθοδοξία και Αίρεση
 Πόθεν ο πατριάρχης εκπέπτωκεν εις τοιούτον όλισθον, ώστε εκουσίως να αγωνίζεται να παραδώση το ποίμνιόν του   εις τους λύκους

...Εγέρθητε Χρυσόστομοι, Γρηγόριοι, Γερμανοί, Ταράσιοι, Νικηφόροι, Φώτιοι και λοιποί, παλαιοί και νεώτεροι Άγιοι Πατριάρχαι Κων/πόλεως, οι θυσιασθέντες υπέρ των προβάτων υμών, να ίδητε ποίοι κατέχουν τον Θρόνον υμών! Υμείς μεν ως καλοί Ποιμένες εθύσατε τας ψυχάς υμών υπέρ των ιδίων προβάτων υμών, οι δε σημερινοί θύουσι τα πρόβατα υπέρ εαυτών και ανοίγουν τας θύρας και καλούν τους λύκους διά να εισέλθουν και κατασπαράξουν τα πρόβατα...
Πόθεν ο πατριάρχης εκπέπτωκεν εις τοιούτον όλισθον, ώστε εκουσίως να αγωνίζεται να παραδώση το ποίμνιόν του   εις τους λύκους να το κατασπαράξουν; Η αιτία είναι η υπερηφάνεια, η ρίζα και η αιτία όλων των αμαρτιών, όλων των κακών, όλων των αιρέσεων, των συμφορών και των θλίψεων, και περισσότερον από όλους τας συμφοράς και δυστυχίας η στέρησις της χάριτος του Θεού...
Τους λυκοποιμένας, ψευδοδιδασκάλους, ψευδοπροφήτας και ψευδοχρίστους αιρετικούς οι Άγιοι Πατέρες, οι μιμηταί του Αρχιποίμενος Χριστού και διάδοχοι των μαθητών Αυτού, οι καλοί, οι αληθείς και θείοι ποιμένες, οι συγκροτήσαντες τας σεπτάς και αγίας επτά Οικουμ. Συνόδους, απεδίωξαν μακράν της ποίμνης του Χριστού και, ως αμετανοήτους, εις το αιώνιον ανάθεμα παρέδωκαν...
ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ
...Η Ορθόδοξος Εκκλησία δεν συνηθίζει να κάμνη καινοτομίας, ως η των Δυτικών και Διαμαρτυρομένων, αι οποίαι αφ' ότου απεσχίσθησαν έργον ακατάπαυστον έχουν να ποιούν καινοτομίας και μεταρρυθμίσεις, αφού και εις τοιαύτην ασέβειαν και παραφροσύνην έφθασαν να μεταρρυθμίσουν και καινοτομήσουν πάντα τα μυστήρια και τας ιεράς παραδόσεις και πολλά να καταργήσουν...
Δύο είναι τα αίτια διά τα οποία πολλοί εκ των σημερινών Αρχιερέων τολμούν να ποιούν καινοτομίας ή μεταρρυθμίσεις εις τα της Εκκλησίας, η υπερηφάνεια, με το να νομίζουν οι πλείστοι των Ιεραρχών, εκτός ολίγων εξαιρέσεων, ότι είναι σοφώτεροι και ανώτεροι των Αγίων Πατέρων, και δεύτερον η κοιλιοδουλεία και η φιλαυτία. Με το να έγιναν οι πλείστοι εξ αυτών σαρκολάτραι τους εγκατέλειπεν η χάρις του Αγίου Πνεύματος...
Εάν ο πατριάρχης, τας συστάσεις της Κυβερνήσεως και της Ιεράς Συνόδου και Ορθοδόξων Αρχιερέων, Ιερέων και λαϊκών, δεν τας δεχθή, τας απορρίψη και επιμείνη εις την ένωσιν, τότε να τον αποκηρύξουν. Διότι εν ή περιπτώσει δεν αντιπούν, αλλ' υποχωρήσουν και είπουν ότι ημείς θα ακολουθήσωμεν τον πατριάρχην, τότε θα επανέλθη αυθωρεί η καταστροφή. Τότε ουκ έχω τι άλλο ειπείν, ειμί ουαί τη Ορθοδόξω Εκκλησία της Ελλάδος! Ουαί και τω Ελληνικώ Έθνει! Διότι η υποδούλωσις της Εκκλησίας της Ελλάδος εις τον Παπισμόν θα είναι υποδούλωσις και του Έθνους. Θα είναι δε ασυγκρίτως χειροτέρα της υποδουλώσεως εις τον Μωαμεθανισμόν και τον ψευδοπροφήτην Μωάμεθ...
Εάν ο Πάπας θέλη ένωσιν να αναγνωρίση και ομολογήση όλας τας πλάνας, αιρέσεις και καινοτομίας τας οποίας έκαμον, απ' αρχής οι κατά καιρούς Πάπαι, αποσχισθέντες από την Ορθόδοξον Εκκλησίαν, να μετανοήση, να κλαύση πικρώς, να ταπεινωθή και τότε είναι δεκτός.
...Εάν δεν αποβάλλουν την υπερηφάνεια και ο Πατριάρχης και ο Πάπας και εάν δεν ταπεινωθούν, μιμούμενοι τον Κύριον, όχι μόνον δεν θα επιτύχουν έναν αλλά θα αυξήσουν την διαίρεσιν και θα προξενήσουν μεγάλα σκάνδαλα, ταραχάς, συγχύσεις, μεγάλην βλάβην και ζημίαν εις τα εαυτών ποίμνια. Εάν μιμηθούν τον Κύριον και ταπεινωθούν, θα επιτύχουν την ένωσιν, θα ωφελήσουν εαυτούς και τα εαυτών ποίμνια και θα δοξασθή και δι΄αυτών, ως εδοξάσθη και υπό των Αγίων Αποστόλων το Όνομα του Ουρανίου μας Πατρός, επειδή «Κύριος υπερηφάνοις αντιτάσσεται, ταπεινοίς δε δίδωσι χάριν», και «πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται, ο δε ταπεινών εαυτό υψωθήσεται» (Λουκ.18, 14).
Ο ΠΑΠΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ
...Την Ορθοδοξίαν εστερέωσαν οι Άγιοι Απόστολοι και οι θεσπέσιοι πατέρες δια των Ζ' (7) Οικουμενικών Συνόδων, φωτισθέντες από το Άγιον Πνεύμα.
Ο παπισμός είναι πρόδρομος του Αντιχρίστου, διότι κυριευθείς ο πάπας υπό αλαζονείας και επάρσεως και θέλων να γίνη ανώτερος εξουσιαστής της Εκκλησίας και πολιτείας έσχισε την Εκκλησίαν του Χριστού...
Οι παπολάτραι υπέπεσαν εις πολλάς κακοδοξίας και αιρέσεις μεταστρέψαντες όλα τα μυστήρια της Ορθοδόξου Εκκλησίας. αντί του βαπτίσματος μεταχειρίζονται το ράντισμα, αντί του μυστηρίου της μεταλήψεως μεταχειρίζονται εβραϊκά άζυμα. Ανέτρεψαν τας νηστείας, ούτε ευχέλαιον , ούτε αγιασμόν δύνανται να ποιήσουν, διότι είναι αφορισμένοι, δι' αυτό και ο αγιασμός των δεν διατηρείται...
Δεν παραλείπω δε να αναφέρω και εκείνο το οποίον είδον ιδίοις όμμασιν ότε μετέβην εις Άγιον Όρος χάριν προσκυνήσεως. Ότε ο αυτοκράτωρ Κων/πόλεως Μιχαήλ και πατριάρχης Βέκκος παπολάτραι μετέβησαν κατά το έτος 1170-1200 εις το Άγιον Όρος εβίαζαν τους μοναχούς να δεχθούν τον παπισμόν και να συλλειτουργήσουν με τους παπιστάς. Όσοι εδέχθησαν και συλλειτούργησαν τα σώματά των μένουν άλυτα ως αφορισμένα πνέοντα δυσωδίαν. όσοι δε δεν εδέχθησαν και εθανατώθησαν υπό των παπιστών, τούτων τα σώματα πνέουν άρρητον ευωδίαν. Εύχομαι όπως η χάρις του Παναγίου Πνεύματος να φωτίση τον νουν σας, σας ενισχύση και αποτινάξητε τον ύπνον της πλάνης και ραθυμίας και προσέλθετε εις τας αγκάλας της Εκκλησίας.
...»Εάν οι σημερινοί Αρχιερείς, δεν σεβασθούν τας αποφάσεις, τους κανόνας και τας παραδόσεις των θείων Αποστόλων και Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας, αλλά τας καταφρονούν, ποίος που καλώς φρονεί θα σεβασθή τας ιδικάς των;»
«...Και η Εκκλησία και η Πολιτεία και οι τούτων άρχοντες εις τας παρούσας πονηράς ημέρας κοιμώνται τον βαρύτατον ύπνον της αμελείας και της ραθυμίας, και εάν δεν εξυπνήσουν, εξυπνήσουν δε και τον κλήρον και τον λαόν εις μετάνοιαν, εις εργασίαν των εντολών του Θεού, των αρετών και των καλών έργων, θα δώσουν λόγον εν ημέρα κρίσεως και θα τιμωρηθούν».
ΚΡΑΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΙΣΤΙΝ ΣΤΕΡΕΑΝ
 
«Κρατείτε, αδελφοί μου, την πίστιν στερεάν και μένετε ασάλευτοι εις τας παραδόσεις των θείων Πατέρων, διότι εφθάσαμεν εις εποχήν κατά τη οποίαν και οι δυνατοί θα σαλευθούν. Αγωνιστείτε με κάθε σπουδή διότι τα καλά με κόπο και πόνο κατωρθώνονται. Δεν θα αισθανόμεθα δε τους κόπους της αρετής όταν αποβλέπωμεν εις το νέφος των μαρτύρων και οσίων και εις την μέλλουσαν να μας αποκαλυφθή δόξαν.
Πόσον ευτυχείς και μακάριοι θα είμεθα, εάν δι' ολίγον κόπον αξιωθούμε να κατασκηνώσωμεν εις τα αγαπητά σκηνώματα του Παραδείσου και κληρονομήσουμε τα αγαθά της ουρανίου Βασιλείας του Θεού. Αμήν.
Ο Απόστολος Παύλος, το στόμα του Χριστού παραγγέλλει: Μη συγκοινωνήτε τοις έργοις τοις ακάρποις του σκότους, μάλλον δε και ελέγχετε. Εις περιστάσεις κατά τας οποίας περιφρονείται και υβρίζεται η Αγία Ορθόδοξος Πίστις ημών επιτρέπεται έλεγχος ακόμη και θυμός δίκαιος δικαιώτατος, απαγορεύεται δε η σιωπή. Αλλά και ο έλεγχος να γίνεται με διάκρισιν και σύνεσιν, όχι, με ταραχήν και θυμόν υπερβολικόν, να γίνεται με θυμόν θεϊκόν...
Ο Θεός δεν εγκαταλείπει την Εκκλησίαν Του, και εκείνους που την πολεμούν θα τους ταπεινώση και θα τους συντρίψη ως σκεύη κεραμέως, και μακάριοι εκείνοι οι οποίοι μέχρι θανάτου θα μείνουν πιστοί εις την Ορθόδοξον πίστιν, εις την ορθόδοξον ομολογίαν.
ΟΥΔΕΝ ΤΙΜΙΩΤΕΡΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
...Σας εύχομαι από καρδίας ποτέ να μην δειλιάτε αγωνιζόμενος, έστω και αν ίδητε τους εχθρούς της Εκκλησίας ενίοτε ισχύοντας...Ο αγωνιζόμενος υπέρ της αληθούς και ορθοδόξου πίστεως και της Αγίας ημών Εκκλησίας έχει σύμμαχον το παντοδύναμον Θεόν, ο δε αγωνιζόμενος υπέρ της πλάνης έχει σύμμαχον τον παμπόνηρον διάβολον, αλλά ανίσχυρον άρχοντα του σκότους, του ψεύδους και πάσης αιρέσεως, πλάνης και κακίας. Δεν είναι άλλο τιμιώτερον, σεμνότερον, αγιώτερον από το να αγωνίζεται κανείς υπέρ της πίστεως, ο τοιούτος εάν αγωνιζόμενος θανατωθή σωματικώς υπό των εχθρών, χωρίς να καμφθή είναι ο λαμπρότατος νικητής, και θα λάβη το βραβείον της άνω κλήσεως και τον αμάραντον εν ουρανοίς στέφανον. Λοιπόν μάχου υπέρ πίστεως και αγώνισαι άχρι θανάτου δια να αξιωθής να γίνης κληρονόμος της Βασιλείας των ουρανών...
...Εις την σημερινήν εποχήν, κατά την οποίαν η Εκκλησία πολυειδώς και πολυτρόπως πολεμείται υπό πολλών και διαφόρων πολεμίων, η προσπάθειά σας, αντιπαρατασσόμενη και αντιπολεμούσα, θα δυνηθή, Θεού βοηθούντος, να διασώση μερικούς εκ του σημερινού κατακλυσμού της αμαρτίας ...
Σας συγχαίρω δια τον ζήλον σας προς διάδοσιν των χριστιανικών αληθειών και ωφέλειαν των χριστιανών. Πρέπει να γνωρίζομεν, ότι, αναλόγως του κόπου και της προθυμίας που ο καθένας εργάζεται, θα δοθούν και αι αμοιβαί παρά του μισθαποδότου Χριστού. Έως υπάρχει καιρός, ας εργασθώμεν πνευματικώς, ας σπείρωμεν με κόπον, δια να θερίσωμεν εν αγαλλιάσει...

 Μετά πατρικής αγάπης και ευχών εγκαρδίων
ο πνευματικός σας Πατήρ

Αρχιμ. Φιλόθεος Ζερβάκος.
 
Εκδόσεις "Ορθόδοξος Κυψέλη"

Σάββατο 24 Μαΐου 2014

"Σεισμὸς μέγας ἐγένετο". Αποτρέψατε προδοσία και βεβήλωση του Παναγίου Τάφου και των Ιερών Προσκυνημάτων από τον Αρχιαιρεσιάρχη Πάπα !!!

Σεισμοί προ της Συνόδου Φερράρας Φλωρεντίας. Σεισμός και προ της συναντήσεως του Πατριάρχου Βαρθολομαίου και του Πάπα στα Ιεροσόλυμα στον Ναό της Αναστάσεως.

 "Ὅταν ἦλθον αἱ τριήρεις τοῦ Πάπα εἰς Κωνσταντινούπολιν, καθ᾿ ἣν στιγμὴν ἡ ναυαρχὶς ἧς ἐπέβαινεν ὁ Κουτλουμέρας ἠγκυροβόλει εἰς τὸν βασιλικὸν ναύσταθμον, εὐθὺς σεισμὸς μέγας ἐγένετο· καὶ ὅτε πάλιν ἐπέβαινεν ὁ βασιλεὺς τῆς ἰδίας τριήρεως μέγας ἐγένετο ἐν τῇ θαλάσσῃ βρασμός, τοῦτο δευτέραν θεομηνίαν ἐσημειώσαντο." (μον. Κάλλιστος Βλαστός)

Ο σημερινός σεισμός που εκδηλώθηκε κοντά στη Λήμνο και οι πολλοί μετασεισμοί που ακολούθησαν συντάραξαν ισχυρά και το Άγιον Όρος αλλά και τη νήσο Ίμβρο, γενέτειρα του Πατριάρχου Βαρθολομαίου.

Ως γνωστόν αύριο το απόγευμα στα Ιεροσόλυμα θα συναντηθούν ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και ο Πάπας Φραγκίσκος σε ανάμνηση της προ 50ετίας συνάντησης του Πατριάρχη Αθηναγόρα με τον Πάπα Παύλο τον Στ΄. 
Αντί άλλου σχολιασμού και παραλληλισμού των δύο αυτών γεγονότων μεταφέρουμε απόσπασμα Ιστορικού Δοκιμίου του μοναχού Καλλίστου Βλαστού περί του Σχίσματος και των εν τη Φλωρεντία Συνόδω γενομένων. Το απόσπασμα αναφέρεται στα όσα συνέβησαν κατά την επιβίβαση στα πλοία που είχε αποστείλει ο Πάπας των αντιπροσώπων του Οικουμενικού Πατριαρχείου και αυτού του Πατριάρχου Ιωσήφ που μετέβησαν στη Ιταλία για τη Σύνοδο της Φερράρας – Φλωρεντίας.  

Αναφέρει λοιπόν ο μον. Κάλλιστος Βλαστός:

Ἡμέραν τινὰ ὁ Πατριάρχης (Ιωσήφ) συνομιλῶν ἐν τῷ ἰδίῳ αὐτοῦ δωματίῳ μετά τινων ἐκκλησιαστικῶν ἀρχόντων εἶπε τὰ ἑξῆς κατὰ τὸν Συρόπουλον: «λέγουσι γενέσθαι τὴν σύνοδον ἐν τῇ Ἰταλίᾳ, καὶ ἀπελθεῖν τοὺς ἡμετέρους ἐκεῖσε, καὶ καρτερῆσαι ἐν τῇ συνόδῳ, καὶ ἔχειν τὰς ἐξόδους καὶ τῆς ὁδοῦ καὶ τῶν σιτηρεσίων παρ᾿ ἐκείνων. Ἐν γοῦν τῷ ἀπελθεῖν οὕτω καὶ ἐκδέχεσθαι καὶ τὴν ἡμερεσίαν τροφὴν ἐξ ἐκείνων ἤδη γίνονται δοῦλοι καὶ μισθωτοί, ἐκεῖνοι δὲ κύριοι· καί περ ὁ δοῦλος τὸ θέλημα τοῦ κυρίου αὐτοῦ ὀφείλει ποιεῖν, καὶ πᾶς μισθωτὸς τὴν ἐργασίαν τοῦ μισθοῦντος αὐτὸν ἐργάζεται· καί περ ὁ μισθῶν τινα τούτου χάριν τὸν μισθὸν παρέχει, ἵνα ὁ μισθούμενος πληροῖ πᾶν ὅπερ ὁ μισθῶν αὐτὸν προστάξει, εἰ δὲ μή γε οὐ παρέχει τὸν μισθόν. Εἰ γοῦν κρατήσουσι τὸ σιτηρέσιον τί ποιήσουσιν οἱ ἡμέτεροι; καὶ οὐ θελήσουσιν ὑποστρέψαι τοὺς δι᾿ ἰδίων ἐξόδων τε καὶ πλευσίμων τί ἆρα ἕξουσιν οὗτοι ποιῆσαι; Κατὰ τί οὖν συμφέρει τούτους τοὺς ὀλίγους, τοὺς ξένους, τοὺς πένητας ἀπελθεῖν εἰς τοὺς πολλούς, τοὺς πλουσίους, τοὺς ὑπερηφάνους, τοὺς ἐντοπίους καὶ εἰς αὐτοὺς δουλωθῆναι; εἶτα καὶ περὶ πίστεως καὶ εὐσεβείας συζητεῖν καὶ διδάσκειν αὐτούς, οὐκ ἔνι τοῦτο καλόν, οὐκ ἔνι ἐμοὶ δοκεῖ, ὅτι οὐδόλως συμφέρει ἡμῖν τοῦτο».