Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2020

Εκοιμήθη ο Άξιος Ιεράρχης Ράσκας και Πριζρένης Αρτέμιος μαθητής του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς της Σερβικής Έκκλησίας

 artemije2


Εκοιμήθη ένας ακόμη Ιεράρχης της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Σερβίας, ο Επίσκοπος  Ράσκας και Πριζρένης κυρός Αρτέμιος το Σάββατο 21 Νοεμβρίου.

Ο Επίσκοπος Αρτέμιος την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου εισήχθη εσπευσμένα στην Κλινική του Βάλιεβο.

Ο σεβασμιώτατος ήταν  ένας ενάρετος  ομολογητής αντιοικουμενιστής Ορθόδοξος Ιεράρχης ταπεινός και προσηνής, αγαπούσε την Ελλάδα. 

 Διώχθηκε απο τους οικουμενιστές συνεπισκόπους του και ἀπό την διπλωματία της Αμερικής διότι δεν εξυπερετούσε  τα σχέδιά τους.

  Αιωνία η μνήμη του.  

===========================================

Πρόσφατη Ὁμιλία -μὲ ἀναφορὰ στὴ στάση τοῦ Χριστιανοῦ ἔναντι τῶν ἀπαγορεύσεων γιὰ τὸν κορωνοϊό- του κοιμηθέντος Μητρ. Ράσκας-Πριζρένης, Κοσσυφοπεδίου καί Μετοχίων ἐν ἐξορίᾳ, κυροῦ Ἀρτεμίου.

«Δέν ὑπάρχει πρόστιμο πού μπορεῖ νά μᾶς χωρίσει ἀπό τήν θεία Λειτουργία»

Ἐάν ὑπάρχει σήμερα κρίση στόν κόσμο, τότε ἀναμφισβήτητα ἡ κρίση αὐτή εἶναι κρίση Πίστεως.

νοίγετε αὐτό τό θέμα καί ἐδῶ στό μοναστήρι μας... Ἤλπιζα πώς ἐδῶ τουλάχιστον δέν θά τό συζητούσαμε. 

Τώρα ὅλος ὁ κόσμος ἀσχολεῖται μέ τόν κορονοϊο! Σάν νά μήν ὑπάρχουν πιό σοβαρά θέματα, τά ὁποῖα μᾶς ἀπασχολοῦν καί γιά τά ὁποῖα θά ἔπρεπε νά συζητᾶμε. Ὑπάρχουν καί πνευματικοί ἰοί. Σέ αὐτούς κανείς δέν ἀναφέρεται. Αὐτοί δέν ἀπειλοῦν τό σῶμα, ἀπειλοῦν κυρίως τό πνεῦμα μας. Ποιοί εἶναι αὐτοί οἱ ἰοί; Σέ κάθε θεία Λειτουργία, σέ κάθε προσευχή καί κάθε στιγμή, ἀκόμη μαθαίνουμε γιά αὐτούς τούς ἰούς. Γινόμαστε πολλές φορές καί μεταδότες αὐτῶν τῶν ἰῶν καί αὐτοί οἱ ἰοί εἶναι οἱ ἁμαρτίες. Αὐτοί οἱ ἰοί εἶναι πιό ἐπικίνδυνοι ἀπό ὁποιονδήποτε ἄλλον ἰό.

22 Νοεμβρίου: Οσίου Ιακώβου (Τσαλίκη)

Ο άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης της Μονής Οσίου Δαυΐδ στην Εύβοια (1920-1991)

*Δέκα έτη είχαν περάσει όταν πρωτοδημοσιεύθηκε στην Πεμπτουσία το εν λόγω άρθρο του γέροντος Κυρίλλου· ενώ σήμερα έχουν περάσει 18 ολόκληρα χρόνια από την κοίμηση του οσίου Ιακώβου. (μέρος α΄)

Συμπληρώνονται φέτος δέκαχρόνια απ’ την οσιακή κοίμηση του αγίου γέροντος π. Ιακώβου Τσαλίκη, ο οποίος έζησε στην Ι. Μονής Οσίου Δαυΐδ του Γέροντος στην Εύβοια (1952-1991). Στο πρώτο μέρος ενός αφιερώματος στη μορφή του, παρουσιάζουμε γεγονότα από τη ζωή του χαρισματούχου γέροντος.

Ανταποκρινόμενοι στην ευγενική και φιλάδελφη πρόσκληση του εγκρίτου περιοδικού ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ και παροτρυνόμενοι απ’ την προτροπή του μακαριστού πλέον κι αυτού αγίου Γέροντος Παϊσίου, η οποία περιέχεται στον πρόλογο του βιβλίου του για τον Χατζη-Γιώργη, σύμφωνα με την οποία «οι απόγονοι πάντοτε έχουν ιερό καθήκον να γράφουν τα θεία κατορθώματα των αγίων Πατέρων της εποχής τους και τον φιλότιμο αγώνα τους για να πλησιάσουν τον Θεό», προσπαθήσαμε με τη βοήθεια του Θεού και επικαλούμενοι την ευχή του μακαριστού αγίου Γέροντος Ιακώβου, να γράψουμε, όσο το δυνατό πιο συνοπτικά, το κείμενο αυτό, το αφιερωμένο στη μνήμη του μακαριστού Γέροντος.

Τί συμβολίζει η σφραγίδα στο Πρόσφορο;



Το Πρόσφορο είναι το ψωμί που προσφέρουμε στον Ναό, για να τελεσθεί η Θεία Ευχαριστία. Μαζί με το κρασί, ως Τίμια Δώρα (άρτος και οίνος), προτού μεταφερθούν με τη Μεγάλη Είσοδο στην Αγία Τράπεζα, τοποθετούνται στην Πρόθεση (προ + τίθημι = προθέτω), όπου με την τελετή της Προσκομιδής θα προετοιμασθούν για τη Θεία Λειτουργία.
Στην Προσκομιδή τμήματα του Προσφόρου θα τοποθετηθούν τελετουργικά στο Δισκάριο και λίγο κρασί στο Άγιο Ποτήριο.

Το στρογγυλό σχέδιο του Προσφόρου συμβολίζει την κοιλιά της Παρθένου Μαρίας, απ' όπου προήλθε (γεννήθηκε) ο μονογενής Υιος της. Πάνω στο Πρόσφορο υπάρχει ανάγλυφο σχέδιο, που σχηματίζεται από σφραγίδα.

Κυριακή Θ΄ Λουκά - Ερμηνεία της Αποστολικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο.

 


ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ΛΟΥΚΑ [: Eφ. 2, 14-22]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

   «Νυνὶ δὲ ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ ὑμεῖς οἱ ποτὲ ὄντες μακρὰν ἐγγὺς ἐγενήθητε ἐν τῷ αἵματι τοῦ Χριστοῦ. Αὐτὸς γάρ ἐστιν ἡ εἰρήνη ἡμῶν, ὁ ποιήσας τὰ ἀμφότερα ἓν καὶ τὸ μεσότοιχον τοῦ φραγμοῦ λύσας, τὴν ἔχθραν, ἐν τῇ σαρκὶ αὐτοῦ τὸν νόμον τῶν ἐντολῶν ἐν δόγμασι καταργήσας

Κυριακή Θ' Λουκά – Ο Ιερός Χρυσόστομος για το ψυχοφθόρο πάθος της πλεονεξίας

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΨΥΧΟΦΘΟΡΟ ΠΑΘΟΣ  ΤΗΣ ΠΛΕΟΝΕΞΙΑΣ

   Έχεις λίγα χρήματα και ζητάς πολλά. Έχεις πολλά και ονειρεύεσαι περισσότερα. Όσα κι αν έχεις, δεν είσαι ικανοποιημένος. Γιατί άφησες την πλεονεξία να σε αιχμαλωτίσει, άνθρωπέ μου; Δεν ξέρεις ότι σε άλλους θα μείνουν το χρυσάφι και το ασήμι, ενώ σε εσένα οι κατάρες και οι κατηγόριες; Δεν αντιλαμβάνεσαι ότι θα σε καταδιώκουν αμείλικτα, και σε τούτη τη ζωή και στην άλλη, τα δάκρυα, οι βαρυγκώμιες και οι αναστεναγμοί του φτωχού που εξουθένωσες, του συνεργάτη που αδίκησες, του δουλευτή που εκμεταλλεύτηκες, του οφειλέτη που φυλάκισες; Όταν όλοι οι ζημιωμένοι από σένα θα παρουσιαστούν μαζί σου στο φοβερό δικαστήριο του Χριστού, τι θα πεις στον αδέκαστο Κριτή, μην έχοντας μάλιστα κανένα συνήγορο για να σε υπερασπίσει;

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2020

Ο "υιός" του αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου έφη

«Μακαριώτατε, θα νικήσετε και αυτόν τον ιό». Μήνυμα με πολλά νοήματα του Σεβ. Φθιώτιδος Συμεών προς τον εμπερίστατο Αρχιεπίσκοπο.

«Μακαριώτατε, θα νικήσετε και αυτόν τον

ιό». Μήνυμα με πολλά νοήματα του Σεβ. Φθιώτιδος Συμεών προς τον εμπερίστατο Αρχιεπίσκοπο.

Από την πρώτη μέρα της πανδημίας όλος ο Ιερός Κλήρος και οι ευλαβείς χριστιανοί της Φθιώτιδας προσευχόμαστε, είτε με ανοιχτές είτε με κλειστές εκκλησίες, πάντα όμως με ανοιχτές καρδιές και ικετευτική διάθεση, για να παρέλθει αυτή η δοκιμασία της οικουμένης το συντομότερο, για την από Θεού στήριξη και ενδυνάμωση του υγειονομικού προσωπικού, που μάχεται στην πρώτη γραμμή της προσφοράς και για την αποκατάσταση της υγείας, όσων αδελφών μας νοσούν, είτε σε ήπια είτε σε πιο σοβαρή κατάσταση.

Πάθος ακόρεστο (η πλεονεξία)

p. Augoust«Τί ποιήσω…;» (Λουκ. 12,17)

«Τί ποιήσω…;». Εἶνε, ἀγαπητοί μου, τὸ ἐρώτημα, ποὺ ὑπάρχει σήμερα στὸ εὐαγγέλιο (Λουκ. 12,17). Εἶνε ἡ ἀπορία ἑνὸς ἀνθρώπου, ποὺ βρίσκεται σὲ δυσκολία, ἀμηχανία, ἀδιέξοδο. «Τί ποιήσω…;», τί νὰ κάνω;
Ποιός τὸ λέει αὐτό; Τεντῶστε τὸ αὐτί σας καὶ θὰ τ᾽ ἀκούσετε ἀπὸ πολλὰ στόματα. «Τί νὰ κάνω;» λέει ἐκεῖνο τὸ ὀρφανό, ποὺ ἔμεινε στοὺς πέντε δρόμους καὶ ζητάει στοργὴ ἀπὸ τὴν ἄσπλαχνη κοινωνία. «Τί νὰ κάνω;», τὸ λέει ἡ χήρα μὲ τὰ μικρά της, ποὺ ζητάει προστασία. «Τί νὰ κάνω;», τὸ λέει ὁ ἄντρας, ποὺ πέθανε ἡ ἀγαπημένη γυναίκα του κ᾽ ἔμεινε δίχως ταίρι. «Τί νὰ κάνω;», τὸ λέει ὁ ἐργάτης, ποὺ τὸν ἀπέλυσε ἡ ἑταιρεία ἢ τὸ κατάστημα ἢ τὸ ἐργοστάσιο, καὶ τώρα τρέχει νὰ βρῇ δουλειὰ ἢ ἑτοιμάζεται νὰ πάρῃ διαβατήριο γιὰ τὰ ξένα. «Τί νὰ κάνω;», τὸ λέει ὁ μικρέμπορος, ποὺ τὸ γραμμάτιό του διαμαρτύρεται κι αὐτὸς τρέχει νὰ δανειστῇ φοβούμενος τὴν κατάσχεσι.
«Τί νὰ κάνω;», τὸ λένε πλήθη φτωχῶν καὶ δυστυχισμένων. Στὸ εὐαγγέλιο λοιπὸν ποιός τὸ λέει σήμερα; Δὲν τὸ λέει οὔτε ὀρφανό, οὔτε χήρα, οὔτε ἐργάτης, οὔτε μικρέμπορος, οὔτε κάποιος ἄλλος ἄνθρωπος τῆς ἀνάγκης· τὸ λέει – ποιός· ἕνας πλούσιος! Μὰ τί τοῦ συμβαίνει; Τὸ λέει ἡ παραβολή (βλ. Λουκ. 12,16-21· 14,35).

Εἰς τὴν Ἐκκλησίαν ἐνδημεῖ Ἀρχιερατικὴ ἐπιδημία!

Τοῦ κ. Παύλου Τρακάδα

Ἀντιδράσεις ἀμετανοήτων;
Εἶναι πράγματι ἀξιοκατάκριτος ἡ εὐκολία μὲ τὴν ὁποίαν ἀπεμπόλησαν τὴν Θ. Λειτουργίαν αὐτοί, τοὺς ὁποίους ἔθεσεν ὁ Θεὸς «ἐπισκόπους ποιμαίνει τὴν ἐκκλησίαν». Ἀφοῦ ἔκλεισαν οἱ ἱ. ναοὶ κατέληξαν «ἑαυτοὺς ποιμαίνοντες… καὶ τὸ στόμα αὐτῶν λαλεῖ ὑπέρογκα». Ὑπερ­ηκόντισαν καὶ τὰς ἀπόψεις τῶν πολιτικῶν, ἐγκωμιάζοντες τὸν Πρωθυπουργὸν διὰ τὴν σύνεσίν του καὶ χαρακτηρίζοντες ὡς ἐπιπολαίους ὅσους ἐπιμένουν διὰ τὴν ἀνάγκην τῆς Θ. Λειτουργίας! Μήπως δι’ αὐτοὺς δὲν ἔγραψεν ὁ Ἀπ. Ἰούδας «παρεισέδυσαν γὰρ τινὲς ἄνθρωποι, οἱ πάλαι προγεγραμμένοι εἰς τοῦτο τὸ κρῖμα, ἀσεβεῖς, τὴν τοῦ Θεοῦ ἡμῶν χάριν μετατιθέντες εἰς ἀσέλγειαν καὶ τὸν μόνον δεσπότην καὶ Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστὸν ἀρνούμενοι»; 

 Ἡ μεγαλυτέρα εὐεργεσία τοῦ Κυρίου μας εἶναι τὸ γεγονὸς τῆς κοινωνίας τοῦ Σώματος καὶ Αἵματός Του, ἀλλὰ μερικοὶ Ἐπίσκοποι τὸ ἠρνήθησαν, εἶπαν «προσευχηθεῖτε στὸ σπίτι». Ὄχι μόνον αὐτὸ ἀλλὰ ἕτεροι ἔφθασαν εἰς τὸ σημεῖον νὰ λέγουν ὅτι προέχει ὁ ἄνθρωπος ὄχι ἡ Θ. Λειτουργία καὶ ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι, διὰ νὰ ὑπηρετῆ τὸν ἄνθρωπον καὶ ἂν πρέπη νὰ στερηθῆ καὶ αὐτῆς ταύτης τῆς Θ. Λειτουργίας ὀφείλει νὰ τὸ πράξη! Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Κύπρου ἔφθασεν εἰς τὸ σημεῖον νὰ εἴπη ὅτι ἡ στέρησις τῆς Θ. Κοινωνίας θὰ ἀποβῆ εἰς μεγαλυτέραν ὠφέλειαν!

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020

Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου :ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ « ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ» 21-11-1982 βίντεο


 ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                 με θέμα:

« ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ

ΚΑΙ ΤΑ ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ»

    [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 21-11-1982]
  
                                     
                                                                                                                                                               «Την θεόπαιδα Παρθένον  καί Θεοτόκον ν να Κυρίου προσαγομένην εσεβς νευφημήσωμεν…»

     Σήμερα, αγαπητοί μου, η Εκκλησία μας γιορτάζει την Είσοδον της Υπεραγίας Θεοτόκου εις τον ναόν του Σολομώντος, εις τα Άγια των Αγίων. Είναι γνωστό ότι οι γονείς της Υπεραγίας Θεοτόκου, Ιωακείμ και Άννα, ήσαν στείροι. Δηλαδή δεν έκαναν παιδιά. Και είχαν φθάσει σε μία προχωρημένη ηλικία, και παιδί δεν είχαν. Επειδή δε εθεωρείτο όνειδος, κυρίως εις την γυναίκα που δεν έκανε παιδιά, γι’ αυτό τον λόγο νυχθημερόν παρακαλούσαν τον Κύριο να τους δώσει ένα παιδί. Και ο Κύριος εισήκουσε την προσευχή τους. Και τους έδωκε ένα κορίτσι. Την Υπεραγίαν Θεοτόκον. Και στις προσευχές τους μέσα, είχαν τάξει εις τον Θεόν να προσφέρουν το παιδί εις τον ναόν.

ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ [:Εβρ.9,1-7]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

                   [:Υπομνηματισμός των εδαφίων Εβρ.9,1-14]

    «Εχε μν ον κα πρώτη σκην δικαιώματα λατρείας τό τε γιον κοσμικόν· σκην γρ κατεσκευάσθη πρώτη, ν τε λυχνία κα τράπεζα κα πρόθεσις τν ρτων, τις λέγεται για. μετ δ τ δεύτερον καταπέτασμα σκην λεγομένη για γίων, χρυσον χουσα θυμιατήριον κα τν κιβωτν τς διαθήκης περικεκαλυμμένην πάντοθεν χρυσί, ν στάμνος χρυσ χουσα τ μάννα κα άβδος αρν βλαστήσασα κα α πλάκες τς διαθήκης, περάνω δ ατς Χερουβμ δόξης κατασκιάζοντα τ λαστήριον· περ ν οκ στι νν λέγειν κατ μέρος

Μακαριωτάτος Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας : ''Πρώτα απ΄ όλα είμαι μοναχός!''

onoufrios5

 Το Γραφείο Ενημέρωσης και Επικοινωνίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, ανήρτησε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Μακαριωτάτου Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Ονουφρίου, η οποία δημοσιεύθηκε στο
τελευταίο τεύχος του φοιτητικού περιοδικού των Θεολογικών Σχολών του Κιέβου «Akademichesky Letopisets» («Ακαδημαϊκός Χρονογράφος»).

Η συνέντευξη μεταφράστηκε στα ελληνικά από την Romfea.gr

– Μακαριώτατε, πώς να μάθουμε να αγαπούμε τους εχθρούς μας, αλλά και τι είναι η αληθινή χριστιανική αγάπη;

Για να αγαπήσουμε τους εχθρούς μας, πρέπει πρώτα να αγαπήσουμε τον Θεό. Τί εστι η αγάπη προς τον Θεό; Είναι εκπλήρωση των Θείων Νόμων.

Αφού ο Κύριος ημών είπε: «Όποιος με αγαπά, τηρεί τις εντολές Μου». Η αγάπη δεν διαλέγει ποια από τις εντολές πρέπει να τηρηθεί και ποια όχι.

Γιά τήν Ἀριστερά δέν ὑπάρχουν πρόστιμα καί προσαγωγές. Τελικά, μόνο οἱ στρατιωτικές παρελάσεις, ἡ θεία μετάληψη καί ὁ ἐκκλησιασμός ἐνοχλοῦσαν τόν κ. Μητσοτάκη…

 Ἡ Ἀριστερά δέν ὑπολογίζει οὔτε τήν δημόσια ὑγεία οὔτε τήν κυβέρνηση οὔτε τούς νόμους.
 Ὑπεράνω τῶν νόμων ἡ ΑΚΡΑ Ἀριστερά
Τό ΚΚΕ ἒκανε συγκέντρωση καί πορεία γιά τό Πολυτεχνεῖο, καί ὅσα ἔλεγαν ὁ πρωθυπουργός καί ἄλλοι κυβερνητικοί παράγοντες περί μή πραγματοποίησης συγκεντρώσεων καί πορειῶν γιά τήν 17η Νοεμβρίου ἔπεσαν στό κενό. Ἀκόμα χειρότερο ἀπό τόν κυβερνητικό διασυρμό ἦταν τό γεγονός ὅτι ἔμεινε ἀναπάντητη ἀπό τίς Ἀρχές ἡ πρόκληση ἐναντίον τοῦ κράτους ἀλλά καί τῆς κοινωνίας, πού ζεῖ μέ φοβερούς περιορισμούς λόγω τοῦ κορονοϊοῦ. Στήν Ἑλλάδα ἰσχύουν δύο μέτρα καί δύο σταθμά, καί ἡ Ἀριστερά βρίσκεται ὑπεράνω τῶν νόμων. 

Μια πληγή που τη λένε ΚΚΕ

 

                  Σοφία Γιαννακά

Η απαίτηση του ΚΚΕ να εορταστεί η επέτειος του Πολυτεχνείου, σώνει και καλά, παρά τους εκατοντάδες νεκρούς και τα χιλιάδες κρούσματα κορωνοϊού στη χώρα μας, είναι κυνική, μακάβρια, εξωπραγματική.

Το ΚΚΕ τα ’βαλε, φυσικά, με τον Μητσοτάκη γιατί, λέει, απαγορεύοντας την πορεία δεν θέλει να σώσει τη δημόσια υγεία, αλλά να φιμώσει «το γνήσιο αντιιμπεριαλιστικό περιεχόμενο της πορείας στην πρεσβεία των ΗΠΑ, του στρατηγικού σας συμμάχου, που σήμερα αυτό το μήνυμα είναι περισσότερο επίκαιρο από τότε» κ.λπ., κ.λπ.

Εντάξει, το ΚΚΕ μας έχει συνηθίσει σε ιδεολογικούς παραλογισμούς. Τους υπομένουμε αδιαμαρτύρητα χρόνια τώρα. Συνήθως κάνουμε ότι δεν ακούμε. Είδατε στα πάνελ πώς κατεβάζουν οι συμμετέχοντες το κεφάλι ώσπου να τελειώσει το στέλεχος του ΚΚΕ την κασέτα; Αλλά πείτε μου, ειλικρινά, ποιον λόγο έχει σήμερα η Ελλάδα να παραδώσει αντιιμπεριαλιστικά μηνύματα στην αμερικανική πρεσβεία; Βρίσκεται η χώρα μας υπό ιμπεριαλιστική κατοχή και δεν το ξέραμε; Υπάρχει λογικός άνθρωπος που ενοχλείται γιατί έχουμε σύμμαχο τις ΗΠΑ; Είμαστε σε εμπόλεμη κατάσταση με τίποτα ιμπεριαλιστές και ήρθε ο Κουτσούμπας να μας σώσει;

-Τί γίνεσθε, Γέροντα; -Γίνομαι, παιδί μου.


(+)Αρχιμ. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος 

Πορεία προς το επίγειο τέλος

Πορεία προς το επίγειο τέλος

[.....]Λίγες εβδομάδες πριν αναχωρήσει ο Γέροντας από τον κόσμο αυτό, ήταν καθισμένος στην καρέκλα με τους ορούς στα χέρια. Μπαίνει κάποιος επισκέπτης, του φιλάει το χέρι και τον ρωτά:
-Τί γίνεσθε, Γέροντα;
-Γίνομαι, παιδί μου.
Και επειδή ο επισκέπτης δεν κατάλαβε, συνέχισε:
-Ωριμάζω!
Και λίγες μέρες πριν κοιμηθεί, απευθυνόμενος σε παρευρισκόμενο πνευματικοπαίδι του, τόνισε:
-Να ξέρες, Δ., πόσο λειαίνει τον ακατέργαστο Επι­φάνιο όλη αυτή η ταλαιπωρία!

Οι πόνοι του ήσαν φρικτοί κατά το τέλος της επιγείου ζωής του. Γι’ αυτό είπε κάποτε:
- Αν νοιώθατε όπως εγώ τώρα έστω και για 2′, θα παρακαλούσατε τον Θεό να σας πάρει αμέσως! Και στρεφόμενος προς τον Κύριο: «Πτωχός και αλγών ειμί εγώ· η σωτηρία σου, ο Θεός, αντιλάβοιτό μου»(Ψαλ. ξη’ 30).

Τα Εισόδια της Θεοτόκου (21 Νοεμβρίου)


του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου δασκάλου

    Μία από τις μεγαλύτερες Θεομητορικές εορτές είναι τα Εισόδια. Η είσοδος της Θεοτόκου στο ναό, κατά το εορταστικό απολυτίκιο, είναι προοίμιο της αναγγελίας του Χριστού και η πραγματοποίηση του σχεδίου της θείας οικονομίας. Η εορτή αποτελεί τήν βάση για όλη την μετέπειτα ζωή της Θεοτόκου. Όταν η Μαρία έγινε τριετής, οι γονείς της την προσέφεραν, σαν σήμερα, στον ναό, καθώς είχαν υποσχεθεί, αφιερώνοντάς την στον Θεό, που τους την χάρισε σε προχωρημένη ηλικία. Την παρέδωσαν στον αρχιερέα Ζαχαρία, που την δέχτηκε λέγοντας: «Εμεγάλυνε ο Κύριος το ονομά σου σε όλες τις γενεές. Με σένα θα ευλογηθούν τα έθνη...», και την έβαλε στον ιερότερο χώρο του ναού όπου εισερχόταν μόνο ο Αρχιερέας. “απετέθη δικαίως σήμερα στα άγια άδυτα, σαν θησαυρὸς του Θεού, η κόρη που εξελέγη ανάμεσα στους εκλεκτοὺς απὸ αιώνες, που ἀναδείχθηκε αγία των αγίων.1” 

Ήταν ένα προκλητικό γεγονός, κάποιος άνθρωπος, μάλιστα κορίτσι, να εισέλθει στον ιερό χώρο, όπου φυλάσσονταν τα ιερότερα αντικείμενα τού Ισραήλ, όπως η Κιβωτός της Διαθήκης, η Στάμνα του Μάννα, η Ράβδος η βλαστήσασα του Ααρών και, βεβαίως, όπου ούτε οι ιερείς είχαν δικαίωμα εισόδου, αλλά ούτε και ο Αρχιερεύς καθημερινά. Στα Άγια των Αγίων η Θεοτόκος τρεφόταν από άρτο που της έφερνε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ. Αυτό είναι ένα από τα πλέον θαυμαστά γεγονότα του βίου της Θεοτόκου.

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2020

Μητροπολ. Ἀσκάλωνος: “Ὑπόδικος” ὁ Πατρ. Βαρθολομαῖος γιά “κακοδοξίες καί παρανομίες”

 Θά τόν σταματήσουμε ἀπό τόν κατήφορο πού ἔχει πάρει ἤ θά τόν ἀφήσουμε νά συνεχίσει ἀκάθεκτος τό καταστροφικό ἔργο του καί ὄχι μόνο αὐτό, ἀλλά καί νά ἐκβιάζει Πατριάρχες καί Ἀρχιεπισκόπους  νά τόν ἀκολουθήσουν  στόν κατηφορικό δρόμο πού διάλεξε μέ ἀποτέλεσμα νά ζοῦμε ὅλοι μας τήν κατάσταση πού ἀντιμετωπίζουμε σήμερα χωρίς, δυσ­τυχῶς νά μποροῦμε νά φαντασθοῦμε τίς ἐξελίξεις της.

Τοῦ Σεβ. Ἀσκάλωνος Νικηφόρου

Γιά πολλά χρόνια τώρα παρακολουθῶ τήν τακτική πολλῶν Ἐκκλησιαστικῶν  Ἀνδρῶν, μετά ἀπό ὅσα εἶπε καί ἔκανε ὁ αἱρετίζων τῆς Κωνσταντινούπολης ἀπό τήν ἡμέρα τῆς ἀναρριχήσεώς του  στόν θρόνο τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καί συνεχίζει ἀπτόητος  μέχρι σήμερα, νά ὑποβάλλουν «τά σέβη τους» πρός «τό Σεπτόν πρόσωπον», νά τόν ἀποκαλοῦν «Παναγιώτατο», καί «Σεπτή Κεφαλή τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας» .

Ὥς πότε θά συνεχισθεῖ αὐτή ἡ κατάστση ; Πότε θά ξεχωρίσουν τήν θέση τους ἀπό τίς κακοδοξίες καί τίς παρανομίες του; Σκέπτομαι ὅτι, σέ ἄλλες ἐποχές, θά ἦταν μία καί μόνο παρανομία καί διατύπωση κακοδοξίας ἀρκετή, καί ἔτσι θὰ ἔπρεπε νά εἶναι, γιά νά τόν καταστήσει ὑπόδικο  σέ ὅλη τήν  Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καί νά κινηθοῦν οἱ διαδικασίες, γιά νά τόν ὑποχρεώσουν ἤ νά ἐπανέλθει στήν τάξη, ἤ νά ἀντικατασταθεῖ ὑπό ἄλλου Πατριάρχου γνησίου Ὀρθοδόξου φρονήματος.

Η συγκλονιστική προφητεία του Οσίου Νείλου… Σαν να ζούσε στις μέρες μας

Ο Όσιος Νείλος έζησε τον 16ο αιώνα. Κατήγετο από ένα χωρίον της Τριπόλεως της Πελοποννήσου. Ασκήτευσε εις το Άγιον Όρος και εκοιμήθη την 12ην Νοεμβρίου του έτους 1651. Εκ του τάφου του Οσίου ανέβλυσε ευωδέστατο μύρον δι’ αυτό και ονομάζεται μυροβλήτης.

«Κατά το 1900 έτος βαδίζοντας προς τον μεσασμόν του 8ου αιώνος (5.508 χρόνια απο Αδάμ + 2000 μ.Χ. = 7.508 χρόνια) άρχεται ο κόσμος του καιρού εκείνου, να γίνεται αγνώριστος. Όταν πλησιάσει ο καιρός της ελεύσεως του Αντιχρίστου θα σκοτιστεί η διάνοια των ανθρώπων από τα πάθη τα της σαρκός και θα πληθυνθεί σφόδρα η ασέβεια και η ανομία’ τότε άρχεται ο κόσμος να γίνεται αγνώριστος, μετασχηματίζονται αι μορφαί των ανθρώπων και δέν γνωρίζονται οι άνδρες από τάς γυναίκας διά της αναισχύντου ενδυμασίας και των τριχών της κεφαλής’ οι τότε άνθρωποι θά αγριέψουν και θα γίνουν ωσάν θηρία από την πλάνην του αντιχρίστου

Η αγία Λαβίς στη θεία Μετάληψη

 

 

Η αγία Λαβίς στη θεία Μετάληψη

 Σάββας Ηλιάδης, Δάσκαλος- Κιλκίς

    Η απαξίωση των ιερών, η ασέβεια προς τα παρακατατεθέντα υπό των αγίων και ευσεβώς φυλασσόμενα από την Εκκλησία, τα οποία άρχισαν ήδη να επιβάλλονται εδώ και καιρό στον πιστό λαό από τους κοσμικούς άρχοντες αλλά  και από τους ποιμένες και λειτουργούς του Υψίστου, είτε από τον φόβο του Καίσαρος είτε εξαιτίας της οιστρηλάτου ορμής  του οικουμενιστικού ρεύματος, το οποίο τους κατέλαβε, αποτελούν προδοσία της πίστεως. Το παρακάτω κείμενο προσπαθεί να κάνει γνωστή  αγιογραφικώς και αγιοπατερικώς, κυρίως την σημασία της χρήσεως της αγίας λαβίδος στο Μυστήριο της θείας Κοινωνίας.

Ἡ τακτική τῶν δαιμόνων. Ἔμμεσες συμβουλές ἀπό ἕναν ἑτερόδοξο ἀπολογητή μέ "'ορθόδοξη" προοπτική!

 Τοῦ καθηγητού Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου

 

Ἀφορμὴ συγγραφῆς τοῦ παρόντος κειμένου ἦταν ἕνα ὑποτιθέμενο, σχετικὸ μὲ τὸν Κορονοϊό, ἀπόσπασμα τοῦ Κλάϊβ Στέηπλς Λούις (C. S. Lewis 29/11/1898-22/11/1963) ποὺ δημοσιεύθηκε σὲ πολλὰ ἱστολόγια. Ἡ ἀμφισβήτηση τῆς γνησιότητος αὐτοῦ τοῦ ἀποσπάσματος μὲ ἔσπρωξε στὴν μελέτη τῶν βιβλίων τοῦ ἀνθρώπου αὐτοῦ (τελικὰ ἀποδεικνύεται, ὅτι τὸ ἀπόσπασμα αὐτὸ δὲν γράφτηκε ἀπὸ τὸν Lewis, ἀλλὰ ἀπὸ ἕναν σημερινὸ μᾶλλον θαυμαστή του) καὶ ὁμολογῶ ὅτι μὲ κατέπληξε, ὁ τρόπος ποὺ ὁ ἀπὸ ἄθεος μεταμελημένος χριστιανὸς διδάσκαλος τῆς Ὀξφόρδης καὶ καθηγητὴς τοῦ Καίμπριτζ ὑπεράσπισε τὴν χριστιανικὴ πίστη σὲ ἕναν κόσμο ὑποταγμένο στὴν ἀθεΐα, τὸν ἐσωτερισμό, τὸν ὑλισμὸ καὶ στὸν ὑπεράνθρωπο. 

Γιαννουλόπουλος-Ιωαννίδης-π. Αθαν. Μυτιληναίος. ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ ΓΙΑ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ-ΕΜΒΟΛΙΑ-ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

Το (Πανελλήνιο) lockdown δεν είναι λύση... ΑΝ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ, ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΛΑΔΑ!

 Η αρρώστια είναι κάτι περισσότερο από την παρουσία ενός μικροβίου και η υγεία κάτι περισσότερο από την απουσία ενός μικροβίου

 

Συνέντευξη του Καρδιολόγου - Πνευμονολόγου κ. Ανδρέα Γιαννουλόπουλου στον Focus FM 103,6 (Σεπ. 2020). 

ΤΙ ΕΛΕΓΕ Ο ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ. 

Ο Γιάννης Ιωαννίδης, καθηγητής παθολογίας, έρευνας και πολιτικής υγείας, επιστημών δεδομένων και στατιστικής, διευθυντής του κέντρου Metrics στο Πανεπιστήμιο Stanford των ΗΠΑ, στο στούντιο των Αντιθέσεων. Το (Πανελλήνιο) lockdown δεν είναι λύση... ΑΝ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ, ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΛΑΔΑ!

   π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: Όταν έχομε αρμονική σχέση ψυχής και σώματος τότε έχομε υγεία. Όταν έχομε δυσαρμονική σχέση τότε δεν έχομε υγεία... Η αρρώστια είναι κάτι περισσότερο από την παρουσία ενός μικροβίου. Και η υγεία είναι κάτι περισσότερο από την απουσία ενός μικροβίου!

Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2020

Τελικά, μόνο οι παρελάσεις, η θεία μετάληψη και ο εκκλησιασμός ενοχλούσαν…

Υπεράνω των νόμων η ΑΚΡΑ Αριστερά

Το ΚΚΕ έκανε συγκέντρωση και πορεία για το Πολυτεχνείο, και όσα έλεγαν ο πρωθυπουργός και άλλοι κυβερνητικοί παράγοντες περί μη πραγματοποίησης συγκεντρώσεων και πορειών για τη 17η Νοεμβρίου έπεσαν στο κενό. Ακόμα χειρότερο από τον κυβερνητικό διασυρμό ήταν το γεγονός ότι έμεινε αναπάντητη από τις Αρχές η πρόκληση εναντίον του κράτους αλλά και της κοινωνίας, που ζει με φοβερούς περιορισμούς λόγω του κορονοϊού. Στην Ελλάδα ισχύουν δύο μέτρα και δύο σταθμά, και η Αριστερά βρίσκεται υπεράνω των νόμων.

Τα χθεσινά γεγονότα δικαιώνουν όλους όσοι υποστήριζαν επί σειρά ετών ότι η Αριστερά έχει μεν κυβερνήσει επί περίπου 20 χρόνια τις τελευταίες δεκαετίες -αν συνυπολογιστούν οι περίοδοι των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ με εκείνη του ΣΥΡΙΖΑ-, αλλά εξουσιάζει τη χώρα δίχως διακοπή από την αρχή της Μεταπολίτευσης.

Η Παναγία η Προυσιώτισσα τους έσωσε από τη θανατηφόρο γρίπη


Κατὰ τὸν Ὀκτώβριο τοῦ 1918, ἡ ἰσπανικὴ γρίπη θέριζε ὅλη τὴν εὐρωπαϊκὴ ἤπειρο. Στὴν περιοχὴ τοῦ Ἀγρινίου, οἱ περισσότεροι οἰκισμοὶ θρηνοῦσαν καθημερινὰ ἀρκετοὺς νεκρούς. Στὴν πόλη τοῦ Ἀγρινίου, ποὺ τὴν ἐποχὴ ἐκείνη ἀριθμοῦσε περίπου 15.000 πληθυσμό, οἱ θάνατοι πλησίαζαν ἢ ἔφταναν τοὺς πενήντα, κάθε μέρα. Μάλιστα, ἀπὸ τὸν φόβο τῆς μετάδοσης τῆς ἀσθένειας, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὸ πλῆθος τους, συχνὰ οἱ νεκροὶ μεταφέρονταν μὲ κάρα καὶ θάπτονταν ἀκόμα καὶ χωρὶς παρουσία ἱερέως…