Τολμητίες κληρικοί επιχειρούν την νόθευση της Ορθοδόξου Λατρείας και την άμβλυνση των αισθητηρίων του πιστού λαού.
Ο Παντοκράτορας του Ι. Ν. Αναλήψεως Βόλου θα δακρύζει από την προσβολή της Ιερότητας του Ναού και των συνειδήσεων των πιστών.
Γράφει ο:
Νίκος Χονδρογιάννης – Μαέστρος
Πρώην Πρόεδρος του Μουσικού Συλλόγου PHILARMONIA Μονάχου Γερμανίας.
Νίκος Χονδρογιάννης – Μαέστρος
Πρώην Πρόεδρος του Μουσικού Συλλόγου PHILARMONIA Μονάχου Γερμανίας.
Αγαπητέ κύριε Διευθυντά…
Με οδυνηρή μου έκπληξη διάβασα το
δημοσίευμα‒διαφήμιση του Ι. Ν.
Αναλήψεως Βόλου για το κοντσέρτο της STABAT MATER στις 3 Απριλίου. Ήταν πραγματική χειμερινή
ψυχρολουσία!
Επειδή η
αγανάκτησή μου δεν με αφήνει να ησυχάσω θέλω να πληροφορήσω το φιλοθεάμον
χριστεπώνυμο πλήρωμα των Ορθοδόξων Βολιωτών τα εξής ολίγα από την υπέρ 20χρονη
πείρα μου στο μουσικό χώρο της Γερμανίας.
Το STABAT MATER ΤΟΥ
Pergolesi
είναι ένα κλασσικό έργο της Καθολικής Εκκλησίας και
ταιριάζει γάντι στους Μπαρόκ ναούς των Λατίνων.
Εκφράζει απόλυτα τον αρρωστημένο συναισθηματισμό των αιρετικών της Δύσης
για της ημέρες του πάθους. Οι επιτηδευμένες, υπερήφανες–πομπώδεις φωνές των
σοπράνων (γράφε καλλίτερα σπαρακτικά ουρλιαχτά) και η λατινική γλώσσα προκαλούν
ειρωνικά μειδιάματα στους Ορθοδόξους. Οι εξεζητημένες συγχορδίες–παρηχήσεις του
συγκεκριμένου έργου ηχούν τόσο περίεργα στα αυτιά μας που απάδουν εντελώς στο
πνεύμα και στον ιερό χώρο της Ορθοδόξου Λατρείας, συντελούν μάλλον στο
πνευματικό βιασμό–ξεπεσμό του Ορθοδόξου Ναού.
Είναι σίγουρο
ότι θα μαζευτούν όλοι οι Καθολικοί κλπ. Ετερόδοξοι–άθεοι του Βόλου για να
εξετασθούν από τα γλοιώδη ακούσματα μιας ξένης μουσικής κουλτούρας, και θα το
προβάλλουν και σαν επίτευγμα! Γιατί όμως
δεν το παρουσιάζουν στη Καθολική Εκκλησία του Βόλου;
Το έργο
απαιτεί «Μαντόνες» και αγάλματα σε στυλ
«Pieta».
Η Ορθόδοξη εικονογραφία του Ι. Ν. Αναλήψεως θα φαντάξει περίεργη και αταίριαστη
στο αριστούργημα (sic)
αυτό. Ο υπέροχος Παντοκράτορος του Λιόνδα θα δακρύζει από θλίψη για την
αλλαξοπιστία μας.
Απορώ με την
επιπόλαιη απόφαση του προϊσταμένου του Ναού και φυσικά για την «ευλογία»
συγκατάθεση του Τοπικού Επισκόπου κ. Ιγνατίου.
Η καλλιτεχνική ασχετοσύνη δείχνει πολιτιστική αμάθεια και ρηχότητα ή πράγμα
το οποίο δεν πιστεύουμε, είναι μελετημένο κτύπημα–τορπίλλη στο ορθόδοξο ήθος
του λαού μας. Λέτε η Μεταπατερική Θεολογία να επεκταθεί και στη μουσική μας παράδοση; Ίσως του χρόνου
απολαύσουμε το ορατόριο JESUS
CHRIST–SUPERSTAR. Αιδώς Αργείοι! Κρίμα για τη βυζαντινή μουσική
παράδοση ενός Χατζημάρκου στο Βόλο!
Μετά τιμής
Νίκος Χονδρογιάννης – Μαέστρος
Πρώην Πρόεδρος του Μουσικού Συλλόγου PHILARMONIA Μονάχου
Γερμανίας.