ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΟΣ "ΑΓΩΝΑΣ" ΤΩΝ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΛΑΡΙΣΗΣ ΑΡΙΘ ΦΥΛΛΟΥ 213 http://www.agonas.org/
Για το χρημα…
Ήταν μία φαντασμαγορική χριστιανική εκδήλωση που τα είχε όλα.
Ωραία παραδοσιακή μουσική, τσιμπούσι καταπληκτικό, παρόν το χριστεπώνυμο
πλήρωμα της Ιεράς Μητρόπολης Λαρίσης και Τυρνάβου και η ομιλία του νέου
προϊστάμενου της Αλληλεγγύης με ωραίο πνευματο-υλικό περιεχόμενο…
Σκοπός της εκδήλωσης αυτής δεν ήταν άλλος από τη συγκέντρωση
χρημάτων για τον κορεσμό του μητροπολιτικού Κορβανά. Κι επειδή, δύσκολα βάζει
κανείς το χέρι στην τσέπη, η Μητρόπολη πολύ έξυπνα και ψυχολογημένα, σκέφτηκε
να συνδυάσει «το τερπνόν μετά του ωφελίμου».
Το… πνευματικό αυτό τέχνασμα έφερε στο νου μας μια «ατάκα»
του μακαριστού δεσπότη Λάρισας Σεραφείμ Ορφανού.
Σε κάθε αρχιερατική λειτουργία, λίγο πριν το «κοινωνικό», ο
ιερέας του ναού – μυημένος σε τούτο – ανακοίνωνε ότι θα περιαχθεί δίσκος για…
κάποιο σκοπό.
Ο επίτροπος – κι αυτός στο κόλπο – με το πανεράκι στο χέρι
περίμενε μπροστά στην Ωραία Πύλη. Κι ο δεσπότης βγάζοντας ένα διπλωμένο
πεντακοσάρικο (500 δρχ.) από την τσέπη του, το ξεδίπλωνε με αργές κινήσεις και
επιδεικτικά έλεγε στον επίτροπο «από το δεσπότη να ξεκινάτε» και έριχνε
το πεντακοσάρικο στο πανέρι.
Κι ο κόσμος βλέποντας το δεσποτικό «φώλι» φιλοτιμημένος
έριχνε κάτι παραπάνω απ’ όσο είχε πρόθεση να ρίξει.
Το ωραίο είναι ότι πριν μπει στη δεσποτική λιμουζίνα τον
προλάβαινε ο επίτροπος και του επέστρεφε το πεντακοσάρικο προσαυξημένο ανάλογα
με τα έσοδα – εκτός κι αν ήταν κομμένη ταρίφα – ευχαριστώντας τον για την
ευλογία που έφερε στο ναό.
Δεν λέμε ότι υπάρχει ομοιότητα στα δύο περιστατικά. Απλώς εξ
αιτίας της μιας περίπτωσης ήρθε στο νου μας η άλλη.
Η φαντασμαγορική αυτή εκδήλωση ήταν όντως «φιλανθρωπία και
πρωτίστως πνευματική;».
Θωρακίζεται η μητρόπολη
!
Οργασμός στα γραφεία της μητρόπολης. “Όλα ξηλώνονται – όλα
αλλάζουν” είναι το σλόγκαν τελευταία.
Το άλλοτε ταπεινό, λειτουργικό και ευκολοεπισκεπτόμενο
επισκοπείο σε λίγο θα μετατραπεί σε απόρθητο φρούριο, ίσως πιο σύγχρονο από το
του ΕΦ-ΜΠΙ-ΑΙ με παράθυρα ασφαλείας (αλουμίνια) και εσωτερικές πόρτες
θωρακισμένες που ν’ ανοίγουν μόνο από μέσα. Για να μπει κανείς θα πρέπει να
φωνάξει… παρασύνθημα ή να γνωρίζει τον κωδικό πρόσβασης, αλλιώς…
Εμείς εδώ είμαστε πιο “προοδευτικοί” έναντι άλλων
υψηλού κινδύνου Υπηρεσιών. Παράδειγμα, οι εσωτερικές πόρτες του κτιρίου του
F.B.I. είναι μεν θωρακισμένες αλλά με τζαμαρία που σου δίνει τη δυνατότητα να
ιδείς εσωτερικά, σ’ αντίθεση με την συμπαγή οχύρωση των θυρών του
μητροπολιτικού μεγάρου.
Αλήθεια προς τί αυτή η θωράκιση; Τι πολύτιμο έχουν να
διαφυλάξουν, πλην των πνευματικών θησαυρών – που έχουν χρέος να θησαυρίζουν –
όπου «σης και βρώσις ουκ αφανίζει, και κλέπται ου διορύσσουσι και κλέπτουσι».
Ως προς το αν και η εσωτερική επίπλωση ακολουθήσει την τάση
της αλλαγής και προσαρμοσθεί στα σχέδια της νέας τεχνολογίας δεν γνωρίζουμε…
Ίδωμεν.
Πριν δύο εβδομάδες ο δεσπότης ετίμησε με αγρυπνία τον
πρόσφατα αγιοποιηθέντα π. Παΐσιο. Αλήθεια πρόσεξε καθόλου το κονάκι του και την
υπαίθρια επίπλωση του; (κορμοί δένδρων).
Θα ήταν εύλογη η απορία πώς θα πληρωθούν όλα αυτά; Αλλά δε
ρωτάμε, γιατί πρόβλημα δεν υφίσταται αφού – όπως λένε – οι ναοί κέρδισαν στο
ΤΖΟΚΕΡ…
ΠακτωλΟς
εκατομμυρΙων…
Μ’ αυτόν τον τίτλο,
εφημερίδα των Αθηνών προϊδέαζε τον αναγνώστη, ως προς το τι πρόκειται να
διαβάσει.
«Προγράμματα του ΕΣΠΑ,
αξίας 40 και πλέον εκατομμυρίων, έχουν εγκριθεί και ήδη υλοποιούνται για
λογαριασμό της Αρχιεπισκοπής Αθηνών τα τελευταία δύο χρόνια. Προγράμματα τα
οποία αποσκοπούν… και αφορούν όχι μόνο την Αρχιεπισκοπή αλλά και τις υπόλοιπες
ιερές Μητροπόλεις…».
Στο δημοσίευμα υπάρχει
πλάνο, ως προς το τί πρόκειται να φτιάξει η Αρχιεπισκοπή με σχέδια και
προϋπολογισμούς των έργων.
Στη Μητρόπολη Λάρισας δεν
είδαμε μέχρι στιγμής κάποιο αντίστοιχο δημοσίευμα… Γιατί άραγε; Μήπως φοβάται
τη διαφάνεια; Είκοσι χρόνια ρωτάμε γιατί (η Μητρόπολη) δεν δημοσιεύει
απολογισμούς, όπως κάνουν όλες οι Μητροπόλεις, κι αφήνει τους πιστούς να
σκέφτονται διάφορα; Τα χρήματα που εισέπραξε από τα προηγούμενα του ΕΣΠΑ πόσα
ήταν μέχρι τώρα και πού πήγαν; Μήπως, τουλάχιστον, πρέπει να φανερώσει στο
λαρισαϊκό λαό – κύριο χρηματοδότη της – τα κονδύλια που της επιχορηγούν
διάφοροι Κοινοτικοί, Κρατικοί, Δημόσιοι φορείς για τον “Επιούσιο”, το
“Κρίκκειον” Ορφανοτροφείο, το Γηροκομείο, Λογία, Φιλαδελφία και αλληλεγγύη; Ας
γνωρίζει ότι «ο καθαρός ουρανός αστραπές δε φοβάται».
Για το ΕΣΠΑ θα
επανέλθουμε.
ΕΠΑΘΑΝ ΤΑΡΑΚΟΛΟ
Στην Εκκλησία, από την
εποχή Σεραφείμ Τίκα και μετά, άλλαξαν τα ήθη και έθιμα, γιατί κάθε φορά που
είχαν εκλογή δεσποτάδων, ο Σεραφείμ ζητούσε να μάθει ποιοι είχαν, τους πιο
χονδρούς φακέλους με “ωραίο” βιογραφικό και μετά τους προωθούσε για
δεσποτοποίηση!
Η ίδια, σχεδόν, κατάσταση
συνεχίζεται μέχρι σήμερα, ίσως με μικρές εξαιρέσεις, γι’ αυτό βλέπουμε
δεσποτάδες ασεβείς – στην ουσία άπιστους – με μέγαρα και πολυκατοικίες,
off-shore εταιρείες και καταθέσεις στο εξωτερικό, να κλείνουν Μοναστήρια, να
κυνηγούν δικαστικά, με ψευδή στοιχεία, κληρικούς και λαϊκούς και να… ερωτοτροπούν
με τον μαμμωνά και τον Οικουμενισμό. Αλλοίμο δε σ’ εκείνους που θα τους
κοντράρουν…
Αυτό έπαθε και ο π.
Νεκτάριος Μουλατσιώτης. Όταν, μακαρίτης τώρα, δεσπότης πρότεινε στην Ιερά
Σύνοδο να γράψουν στον κατάλογο προς Αρχιερατεία τον π. Νεκτάριο, για το μεγάλο
του έργο που προσέφερε στην Εκκλησία (πνευματικό, συγγραφικό, κοινωνικό,
κτιριακό), τότε υπήρξε σφοδρή αντίδραση, ιδιαίτερα από τον δεσπότη Ηλείας
Γερμανό – γνωστό σε μας τους Λαρισαίους. Και ξέρετε γιατί; – “Φρίξον ήλιε και
στέναξον”. – Διότι υπηρετούσε την Εκκλησία χωρίς μισθό και μ’ αυτό του χαλούσε
την “πιάτσα”. Τι θα γίνει, σου λέει, εάν αυτός γίνει δεσπότης και δεν παίρνει
χρήματα; ΧΑΘΗΚΑΜΕ. Άρα, δεν πρέπει να τον γράψουμε στον κατάλογο διότι εμείς
θέλουμε δεσποτάδες «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν δική μας», να είναι «σάρξ
εκ της σαρκός μας και οστούν εκ των οστέων μας. Κατάλαβες;». (Βιβλίο Μεγάλη
Προδοσία). Η Σύνοδος δέχθηκε την ένσταση , αρνούμενη να τον εγγράψει.
Ο π. Νεκτάριος τότε
πιέστηκε από πολλούς κύκλους να μην υποχωρήσει μπροστά στην άδικη και παράνομη
ομόφωνη απόφαση της Ιεράς Συνόδου, και έτσι προσέφυγε στο Συμβούλιο της
Επικρατείας. Η υπόθεση, παρ’ ότι κατατέθηκε το 2006, εξετάστηκε το 2013. Ο
εισηγητής, με μια εμπεριστατωμένη εισήγησή του, έλεγε: «Η ελληνική νομοθεσία
προβλέπει να μισθοδοτούνται μόνο οι έγγαμοι ιερείς, οι δε άγαμοι να υπηρετούν
άμισθοι και να διορίζονται μόνο προσωρινά» (!!!).
Βλέπουμε ότι ο νόμος όχι
μόνο δικαίωνε τον π. Νεκτάριο, αλλά ανέτρεπε και όλο το καθεστώς μισθοδοσίας
των κληρικών της Ελλαδικής Εκκλησίας.
Η Σύνοδος έπαθε “ταράκολο” γιατί
και αυτούς τους έπαιρνε η μπάλα. Ο Αρχιεπίσκοπος κινητοποιήθηκε άμεσα. Κάλεσε
τον π. Νεκτάριο και του ζήτησε – για το “καλό” της Εκκλησίας – να αποσύρει την
προσφυγή, ώστε να μην εκδοθεί απόφαση (!), διότι αλλιώς ο κίνδυνος ήταν ορατός
και κινδύνευαν να χάσουν το μισθό τους όλοι οι άγαμοι κληρικοί! Του υποσχέθηκε
δε (είναι μάνα σ’ αυτά), ότι το θέμα θα το τακτοποιούσε ο ίδιος.
Ο π. Νεκτάριος πείσθηκε,
έκανε υπακοή και την απέσυρε. Ήρθε το θέμα στην επόμενη Διαρκή Ιερά Σύνοδο. Ο Αρχιεπίσκοπος
ζήτησε να το εντάξουν, μιλώντας με «θετικά και επαινετικά» λόγια για τον π.
Νεκτάριο, αλλά και πάλι ο Ηλείας έκανε νέα ένσταση, οπότε το θέμα ήρθε στην
Ολομέλεια της Συνόδου της Εκκλησίας στις 18 Οκτωβρίου 2013. Εκεί η Ιεραρχία, εν
ολομελεία πλέον, του γύρισε την πλάτη (ψήφοι 65 κατά, έναντι 13) αφού πρώτα
έκανε τη “δουλειά” της με την απόσυρση της προσφυγής! Αυτή τη Διοίκηση – “Μίξις
άμικτος, και τέρας αλλόκοτον” (βιβλ. μεγάλη προδοσία) – μας παρέδωσε το
Σεραφειμικό κατεστημένο, να έχουμε δηλαδή δεσποτάδες καριερίστες, και να μην
τηρούν ούτε μία στοιχειώδη υπόσχεση!! Δεν θ’ αργήσουν όμως να δεχθούν νέο
ταράκολο μ’ αυτά που κάνουν γιατί έβαλαν «βούτυρο και μέλι» στη φρυγανιά του
υπουργείου των Οικονομικών!