Γράφει ο Φώτης
Μιχαήλ, ιατρός
Αναρωτιέμαι πολλές φορές, ποια είναι η στάση,
που οφείλει να κρατήσει ένας Ρωμηός, σε περιπτώσεις, που η ουσία της Πίστεώς μας προσβάλλεται από κάποιους
ανθρώπους, και μάλιστα από ’’έγκριτους’’ καθηγητές των λεγόμενων θεολογικών μας
σχολών ή ακόμα και από γνωστούς ’’προβεβλημένους’’ Ιεράρχες;
Ή
αλλιώς, μέχρι ποιο
σημείο έχει το δικαίωμα ένας Ορθόδοξος Χριστιανός, εν ονόματι τάχα του
δυτικόφερτου κώδικα καλής συμπεριφοράς, να σιωπά και να μην υπερασπίζεται-ομολογεί
την Πίστη των Πατέρων του, όταν αυτή η Πίστις περιφρονείται από κάποιους
επιτήδειους και -το χειρότερο- παραχαράσσεται και αλλοιώνεται;
Μερικοί θα σπεύσουν να πουν, ότι σ’ εμάς
τους Χριστιανούς δεν πρέπουν οι αντεγκλήσεις και ότι, πάνω απ’ όλα, μπαίνει η
αγάπη.
Ναι, όντως, η αγάπη είναι ο πυρήνας της
Διδασκαλίας του Κυρίου μας, αλλά για ποια αγάπη μιλάμε; Εκείνη που συμβιβάζεται
με το ψεύδος ή εκείνη που αληθεύει; Εκείνη που διολισθαίνει προς την αίρεση ή
εκείνη που διδάσκει ανόθευτη την Αλήθεια;
Όταν ο Ορθόδοξος Χριστιανός –λαϊκός ή
ιερωμένος- αποσιωπά σκοπίμως την Αλήθεια, κάνει εκπτώσεις σε θέματα Πίστεως και
συμπορεύεται ανοιχτά με τους αιρετικούς, τότε σε τι ωφελούν οι αγαπολογίες, οι ασπασμοί
και τα χαμόγελα;
Πάνω στο θέμα αυτό ο Άγιος Ιωάννης ο
Χρυσόστομος είναι σαφέστατος. Μας λέει: ’’Ουδέν όφελος βίου καθαρού, δογμάτων
διεφθαρμένων’’. Σε τίποτε δεν ωφελεί ο
καθωσπρεπισμός, όταν η Πίστη μας είναι αλλοιωμένη.
Ο
κατ’ εξοχήν υμνητής
της αγάπης είναι ο Απόστολος Παύλος.
Μήπως δεν είναι εκείνος, που μας διδάσκει, ότι πρέπει να κρατάμε αποστάσεις από
τους αμετανόητους αιρετικούς;(1)
Ή
μήπως, ο Ιωάννης, ο
Μαθητής της Αγάπης, δεν είναι εκείνος που μας προτρέπει να τους κόβουμε ακόμα
και την καλημέρα;(2)
Εμείς, από πότε γίναμε ανώτεροι στην
αγάπη, από τον Απόστολο Παύλο και από τον Ιωάννη, τον ηγαπημένο Μαθητή του
Κυρίου μας;
Απ’ ότι φαίνεται, μάλλον δεν μιλάμε για
την ίδια αγάπη.
Η
αγάπη του Παύλου
και του Ιωάννου είναι η αγάπη η πατρική, ενώ η δική μας –κάποιων δήθεν
ανοιχτόμυαλων- είναι η ’’αγάπη’’ του έμμισθου αυτονομημένου μεταπατερικού παιδαγωγού.