Του Σεραφείμ Νικολάου
Οἱ κρυφοί Βασιλεῖς καί Μυστικοί Ἅγιοι
«Οὐαὶ ὑμῖν͵ Γραμματεῖς καὶ
Φαρισαῖοι ὑποκριταί͵ ὅτι οἰκοδομεῖτε τοὺς τάφους τῶν προφητῶν καὶ κοσμεῖτε τὰ μνημεῖα τῶν δικαίων͵ καὶ λέγετε͵ Εἰ ἦμεν ἐν ταῖς
ἡμέραις τῶν πατέρων ἡμῶν͵ οὐκ ἂν ἦμεν αὐτῶν κοινωνοὶ ἐν τῷ αἵματι τῶν προφητῶν. ὥστε μαρτυρεῖτε ἑαυτοῖς ὅτι υἱοί ἐστε τῶν φονευσάντων τοὺς προφήτας» (Ματθ. κγ’ 29-31).
(Δηλαδή, Ἀλλοίμονό σας, γραμματεῖς καί Φαρισαῖοι ὑποκριταί,
διότι οἰκοδομεῖτε τούς τάφους τῶν ἁγίων Προφητῶν καί κοσμεῖτε τά μνημεῖα τῶν Δικαίων. Καί συγχρόνως διακηρύττετε, ὅτι ἄν ζούσαμε στίς μέρες τῶν
πατέρων μας δέν θά μετείχαμε στό ἔγκλημα τοῦ αἵματος τῶν Προφητῶν.
Κατ’ αὐτόν τόν τρόπο μιλῶντας ἀναγνωρίζετε γιά τόν ἑαυτό σας ὅτι εἶστε ἀπόγονοι καί διάδοχοι τῶν ἀνθρώπων πού ἐδολοφόνησαν τούς Προφῆτες καί κατέχεσθε ἀπό κακή κληρονομικότητα, ἀπό τήν ὁποία ὅμως δέν φροντίσατε νά ἀπαλλαγῆτε).
[Μαῦρο πέπλο στό Πορτραῖτο τοῦ
Δόγη]
Στό Κεντρικό Παλάτι στήν Βενετία, μέσα
εἰς τήν Αἴθουσα τῶν Συνεδριάσεων τοῦ
Μεγάλου Συμβουλίου, ὑπάρχουν κατά σειράν ἀναρτημένα διάφορα πορτραῖτα
τῶν
Δόγηδων πού ἐκυβέρνησαν τήν πόλι.
Εἰδικά εἰς ἕνα
πορτραῖτο, ἀφηρέθη ἡ φωτογραφία τοῦ ἀντιστοίχου Δόγη καί ἐτοποθετήθη ἕνα “Mαῦρο Πέπλο”, ἐπάνω στό ὁποῖο ἀναγράφεται:
«Ἐδῶ εἶναι ὁ χῶρος ὅπου προριζόταν γιά τόν Marino Falierο, ὁ ὁποῖος ἀπεκεφαλίσθη γιά τά ἀδικήματά
του».
Αὐτός ὁ Δόγης
προσεπάθησε νά θεσμοθετήση ἔκτακτες ἐξουσίες γιά τόν ἑαυτό του, ὑπερεξουσίες,
καί γι’ αὐτό τό λόγο ἐθεωρήθη ὅτι ἐπρόδωσε τήν “Γαληνοτάτη Δημοκρατία τῆς
Βενετίας”. Ἀπέτυχε στό φιλόδοξο ἐγχείρημά του καί ἐξετελέσθη.
[Πορταῖτο τοῦ ἁγίου Θεολόγου]
Πολλοί εὐσεβεῖς
μᾶς ἐκφράζουν μία λογική ἀπορία. Ἆραγε, σχετικῶς μέ τά Πορτραῖτα τῶν Μητροπολιτῶν
Λαρίσης, τά ὁποῖα δεσπόζουν μέσα στό Ἐπισκοπεῖο,
τί καθεστώς πρυτανεύει;
·
Ἐτέθη ἐκεῖ καί τό Πορταῖτο τοῦ ἁγίου Θεολόγου; Ναί ἤ ὄχι;
·
Καί κεῖται ἀκριβῶς δίπλα στίς φωτογραφίες τῶν διωκτῶν του;
· Τί σειρά καί
τάξις τηρεῖται;
·
Καί τί ἀκριβῶς ἀναγράφεται κάτω ἀπό αὐτά;
·
Καί ποῖες χρονολογίες Ἐπισκοπεύσεως τή Λάρισα καταχωροῦνται;
Ἐρωτοῦμε καλόπιστα
καί εὐγενικά,
γιά
νά ἀποκριθοῦμε εἰς ὅσους ἁπλοϊκά μᾶς ἐρωτοῦν.
Μήπως σέ μερικά
Πορτραῖτα ἐπιβάλλεται νά τοποθετηθῆ ἕνα ατόφυο συμβολικό “Μαῦρο Πέπλο”;
Φρονοῦμε βέβαια
ὅτι, τό φανταστικόν “Πορτραῖτο” τοῦ ἁγίου Θεολόγου τό
ἔχει ἀναρτημένο ὁ λαός βαθειά στά Φιλοκάρδια του.
[Καρδίτσα, Τρίκαλα καί Βόλος μέ ἴδια
“Πορταῖρτα”]
Καί τίθεται ἕνα
ἀκόμη ἀδήριτο ἐρώτημα: Στίς ἄλλες Δώδεκα δοκιμασθεῖσες Ἱ. Μητροπόλεις, ὅπου εἰσέβαλαν
οἱ “Μοιχεπιβάτες”, τί “Πορτραῖτα”
ἔχουν ἐγκατασταθῆ;
·
Εἶναι θρονιασμένοι οἱ Διῶκτες καί “Σφαγεῖς”;