«Παρακαλῶ οὖν ὑμᾶς ἐγὼὁ δέσμιος ἐν κυρίῳἀξίως περιπατῆσαι τῆς κλήσεως ἧς ἐκλήθητε, μετὰ πάσης ταπεινοφροσύνης καὶ πραΰτητος, μετὰ μακροθυμίας, ἀνεχόμενοι ἀλλήλων ἐν ἀγάπῃ, σπουδάζοντες τηρεῖν τὴν ἑνότητα τοῦ πνεύματος ἐν τῷ συνδέσμῳ τῆς εἰρήνης(:Σύμφωνα λοιπόν με αυτά που σας έγραψα προηγουμένως, σας παρακαλώ εγώ που είμαι φυλακισμένος για το όνομα του Κυρίου, να πορευτείτε και να ζήσετε με τρόπο άξιο της υψηλής κλήσεως που σας έκανε ο Θεός. Σας παρακαλώ λοιπόν να ζείτε με κάθε ταπεινοφροσύνη και πραότητα, με μακροθυμία και υπομονή. Να ανέχεστε με αγάπη ο ένας τα ελαττώματα του άλλου. Και να καταβάλλετε κάθε προσπάθεια προκειμένου να διατηρείτε τη μεταξύ σας ενότηταμε την οποία σας ένωσε το Άγιο Πνεύμα, χρησιμοποιώντας ως σύνδεσμο την ειρήνη, η οποία θα σας δένει όλους μαζί σε ένα)».
Το συγκεκριμένο θέμα άπτεται της δογματικής διδασκαλίας, δηλαδή του πυρήνα της ιεροσύνης του κ. Επιφανίου που δεν αναγνώρισε κανένα μέλος της Συνόδου τον προηγούμενο Φεβρουαρίο και Σεπτέμβριο».
Την σημερινή απόφαση της Ιεράς Συνόδου σχολίασε ο Καθηγητής του Τμήματος Θεολογίας Πανεπιστημίου Λευκωσίας Χρήστος Οικονόμου τέως πρόεδρος και Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας πως βαθαίνει το σχίσμα στην Εκκλησία της Κύπρου με την τοποθέτηση των ιεραρχών στο θέμα της αναγνώρισης της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ουκρανίας, όπου 10 τάχθηκαν υπέρ και 7 κατά.
Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο κ. Οικονόμου ανέφερε ότι διαπιστώνει πως βαθαίνει το σχίσμα στην Εκκλησία της Κύπρου. «Δέκα ψήφισαν υπέρ, επτά ψήφισαν κατά» ανέφερε, εκτιμώντας παράλληλα πως αυτό αποτελεί «παραβίαση της αρχιερατικής τους συνειδήσεως, για τον λόγο ότι παραβιάστηκαν οι δύο ομόφωνες αποφάσεις Φεβρουαρίου και Σεπτεμβρίου από τους 10, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή αλλαγή των δεδομένων, από τότε» που έχει παρθεί η ομόφωνη απόφαση της 18ης Φεβρουαρίου 2019.
Αφού συμφωνήσαμε (αν συμφωνήσαμε) στο προηγούμενο Καφενείο ότι «άλλα ταλεγόμενα κι άλλα
τα βλεπόμενα» κι επειδή ακόμη και «τα φαινόμενα απατούν», είναι
χρήσιμο να θυμόμαστε, όταν είμαστε στα σταυροδρόμια της αμφιβολίας ή στον φαρδύ
δρόμο της βεβαιότητάς μας, τον σημερινό τίτλο που χρησιμοποιούσαν στα
επιχειρήματά τους οι ρήτορες στην αρχαία εκκλησία του δήμου και οι καφετζήδες
στα αρχαία καφενεία τους…
Σήμερα, βέβαια, τόσον οι ρήτορες όσον και οι καφετζήδες, αντικαταστήσαμε
την αμφιβολία με την απόλυτη σιγουριά σε ό,τι λέμε και για ό,τι κάνουμε. Παραβλέπουμε
έτσι, ότι η αμφισβήτηση είναι η αρχική αιτία και κινητήρια δύναμη της προόδου.
Αυτό δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι δεν υπάρχουν και πράγματα σταθερά στη
ζωή μας, στη γνώση μας, στην εμπειρία μας, στην πίστη μας… Δεν χρειάζεται να
ξαναανακαλύπτουμε τα ανακαλυφθέντα ή αποκαλυφθέντα…
Επομένως και ό,τι διαβάζετε στο Καφενείο «ενδέχεται και άλλως έχειν»… Εκτός
του Αριστοτέλη (που δεν ήταν καφετζής) σας το λέει κι ο καφετζής…
ΠΡΟΤΑΣΗ
ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΤΟΥ “LOCKDOWN II”
ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΙΑΣ ΤΡΙΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΠΙΟ ΒΑΡΒΑΡΟ
“LOCKDOWN III
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΤΟΥ “LOCKDOWN II” ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΙΑΣ ΤΡΙΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΠΙΟ ΒΑΡΒΑΡΟ “LOCKDOWN III
Αν είχαμε υπουργείο εθνικής, ελληνικής και όχι νεοταξικής παιδείας…
Το παρόν
κείμενο αφιερώνεται στην ιερά μνήμη του μακαριστού πια πατρός Στεφάνου
Παπαθανασίου, που εκοιμήθη εν Κυρίω προ ολίγων ημερών στην Κατερίνη. Ο
αείμνηστος Γέροντας, ταπεινός, ευθύς και ακενόδοξος, φιλόχριστος και
φιλότιμος, πρόσχαρος και ελεήμων, αγαπητός πολύ από τον απλό λαό, παπάς
λεβέντης, φιλακόλουθος, πνευματικός ακαταπόνητος, αληθής λειτουργός του
Υψίστου, με φιλοπατρία ανυπόκριτο και γενναιότητα ασυμβίβαστη, στάθηκε για
πολλές δεκαετίες, «λιθάρι ριζιμιό», στήριγμα αειθαλές της τοπικής εκκλησίας της
Πιερίας.
Υπήρξε
πνευματικός της ευρύτερης οικογενείας μου, φίλος αφοσιωμένος και συμπαραστάτης
μονάκριβος. Τον αγαπάμε, τον σεβόμαστε, τον έχουμε στην καρδιά μας. Πλέον
ειρήνεψε από τους κόπους του και αναπαύεται «σιμά, πολύ σιμά εις τον πτωχόν Λάζαρον
του Ευαγγελίου». Αιωνία η μνήμη του μακαριστού πατρός Στεφάνου. Να έχουμε την
ευχή του.
Συνεδρία της Ι. Συνόδου της Κυπριακής Εκκλησίας. Φωτογραφία:
Καθημερινή
Τα ΜΜΕ δημοσίευσαν τα ονόματα των
μελών της Ιεράς Συνόδου της Κυπριακής Εκκλησίας που τάχθηκαν «υπέρ» και «κατά»
της απόφασης του Αρχιεπισκόπου Χρυσόστομου.
Στις 25 Νοεμβρίου η Ιερά Σύνοδος της
Κυπριακής Εκκλησίας αποφάσισε να υποστηρίξει τη θέση του Αρχιεπισκόπου
Χρυσόστομου σχετικά με την OCU. Η εφημερίδα «Καθημερινή» δημοσίευσε τον κατάλογο των ιεραρχών που ψήφισαν «υπέρ» και «κατά» αυτής της απόφασης.
Άλλοθι στην ελληνόφωνη κυβέρνηση δίνουν δύο ευρωπαϊκές εφημερίδες!
Δυο μεγάλα ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης η Γαλλική "Le Monde" και η Γερμανική εφημερίδα Frankfurter Rundschau ζητούν ούτε λίγο ούτε πολύ να σταματήσει η μετάληψη της Θείας Κοινωνίας στις εκκλησίες μας, γιατί όπως υποστηρίζουν η Θ. Κοινωνία μέσω μιας λαβίδας, μεταδίδει τον κορωνοϊό.
Κάνουν λόγο για πιστούς που δεν φορούν μάσκες, αλλά και για πιστούς που φιλούν τις εικόνες και τα χέρια των ιερέων. Χαρακτηρίζουν συγκλονιστικές τις εικόνες όπως τον ιερέα που έβαλε το παιδί του να φιλήσει το φέρετρο του Μητροπολίτη που πέθανε με Covid-19.
Πανελλαδική
έρευνα με ερώτημα την ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ (Οκτώβριος 2020).
π. Αναστάσιος
Γκοτσόπουλος
Πόση
εμπιστοσύνη έχει ο λαός μας στην Εκκλησία (του);
Όταν η Εκκλησία
αυτοακυρώνεται, μην περιμένουμε να μας εμπιστεύεται και να μας υπολήπτεται ο
λαός. Ακόμα, ούτε και οι πιστοί μας...
Ας μην
ανησυχούμε!
Κοντά είναι ο
πάτος. Μόνο 4 θέσεις μας μένουν.
Θα τα
καταφέρουμε.....
Ασφαλώς, τηρώντας
με ευλάβεια και επιβάλλοντας με αυστηρότητα τα υγειονομικά μέτρα
που μας προτείνουν αποκλειστικά και μόνο ο Καίσαρας και οι "ειδικοί"
του...
Τα δικά μας (τα
εκκλησιαστικά) είναι, προφανώς, αναποτελεσματικά έως επικίνδυνα για τη
δημόσια υγεία και γι' αυτό απαγορεύτηκαν (lockdown σε λιτανείες,
σαρανταλείτουργα, εκκλησιασμό λαού κοκ)
Κάποιοι Χριστιανοί
"καλοπροαίρετα" αφελείς, για να δικαιολογήσουν το κλείσιμο των
Εκκλησιών, δημοσίευσαν το παρακάτω απόσπασμα από τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη με
τίτλο ''Την εποχήν της επιδημίας''.
Το κείμενο της δημοσίευσης έχει ως εξής
''Μένουμε διαιτώμενοι είς την οικίαν
μας, στραβοπατούντες από δωμάτιον είς δωμάτιον, ως ποταμιαία καβούρια,
αλιβάνιστοι, αλειτούργητοι, ακοινώνητοι, με την ελπίδα ότι σύντομα θα
ανθρωπέψουμε και πάλι''.
Ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, στο διάγγελμά του για τη νέα καραντίνα, σε μια αποστροφή του λόγου του, μίλησε για «ψεκασμένους», αν θυμάστε. Πέραν του ότι ως πρωθυπουργός ήταν άτοπο να μιλά απαξιωτικά για μια μερίδα πολιτών, καθώς είναι πρωθυπουργός όλων –και των «ψεκασμένων», φυσικά–, μίλησε αστόχαστα. Γιατί, αν τον καθένα που έχει επιφυλάξεις, ή ακόμα διαφωνεί –κι αυτό θεμιτό δεν είναι;– τον απαξιώνουμε ως «ψεκασμένο», τότε έχουμε βγει από τα όρια της Δημοκρατίας κι αρμενίζουμε στα θολά νερά του αυταρχισμού. Ή μήπως αυτό τελικά συμβαίνει; Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά τους.
1.Έχουμε μια κρίση δημόσιας υγείας με τον νέοπα κορωνοϊό. Το μέγεθός της δεν είναι σε μας να το μετρήσουμε. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κήρυξε τον πλανήτη «εν πανδημία», που μας ακούγεται σοβαρό. Οι γιατροί, λοιπόν, και οι περισσότερο ειδικοί επί του θέματος επιδημιολόγοι, με το ρίσκο που έχουν πάντα οι ιατρικές γνωματεύσεις, πρότειναν μέτρα. Ποικιλία μέτρων μάλλον, αν καταλαβαίνω σωστά, για την αποτροπή της εξάπλωσης του ιού. Οι γιατροί όμως δεν κυβερνούν, όπως –ευτυχώς– δεν κυβερνούν οι στρατηγοί, ούτε –έπρεπε να– κυβερνούν οι λογιστές-οικονομολόγοι. Κυβερνούν ψηφισμένοι άρχοντες κι αυτοί πρέπει να πάρουν τα μέτρα που, κατά τη λογική, χρειάζονται για τη δημόσια υγεία. Συνεπώς, αν ο ιός προβάλλει ως μία απειλή της υγείας των πολιτών, τα μέτρα καραντίνας, ωστόσο, είναι πολιτικά. Συμπέρασμα: ο πολίτης, ακόμα και ο «ψεκασμένος», όχι μόνο δικαιούται, αλλά έχει υποχρέωση να έχει γνώμη και θέση, σύμφωνα με τον σοφό Σόλωνα.
Ο Γέρων
Βησσαρίων (κατά κόσμον Ανδρέας) Κορκολιάκος, ο Αγαθωνίτης, γεννήθηκε στο Πεταλίδι
Μεσσηνίας το έτος 1908. Στα 18 του χρόνια πήγε στην Καλαμάτα, όπου συνδέθηκε με
πνευματικούς ανθρώπους και αποφάσισε να εισέλθει στον ιερό κλήρο.
Έγινε
Μοναχός και πήρε το όνομα Βησσαρίων. Γέροντας Βησσαρίων.
Έπειτα χειροτονήθηκε διάκονος, ιερέας και έλαβε το οφίκιο του αρχιμανδρίτη.
Όταν
λειτουργούσε ο π. Βησσαρίων, έλαμπε ολόκληρος.
Ο π. Βησσαρίων ήταν και ο «κουβαλητής» του μοναστηριού.
Έβγαινε με την εικόνα της Παναγίας στα χωριά, όπου με
λαχτάρα τον περίμεναν στους δρόμους οι πιστοί.
Σε έναν από του ς διαλόγους τους μιλά για το όραμα που είχε με τον Τίμιο
Πρόδρομο:
-Γέρο-Βησσαρίων,
αν αγαπάς μου λέγεις και κάποιο άλλο θαύμα που έγινε σ’ αυτή την εκκλησία, και
πως είδες τον Τίμιο Πρόδρομο ζωντανό και μίλησες μαζί του;
Ο γερο-Βησσαρίων μειδίασε λίγο, και άρχισε με την συνηθισμένη του απλότητα να
λέει:
Λιγότεροι οι θάνατοι το 2020, από το
αντίστοιχο 9-μηνο του 2019 και του 2017. Παρόλα αυτά η τρομοκράτηση του
λαού συνεχίζεται ανελέητα από τα ΜΜΕ.
Λιγότεροι ήταν οι θάνατοι
στην Ελλάδα στο διάστημα 1η Ιανουαρίου 2020 -1η Σεπτεμβρίου 2020 σε
σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, παρά την πανδημία του κορωνοϊού.
Τα στοιχεία αναφέρονται στους θανάτους
που έλαβαν χώρα στην Ελληνική επικράτεια, κατά την εν λόγω περίοδο, οι
οποίοι προκλήθηκαν από διάφορες αιτίες περιλαμβανομένων των θανάτων λόγω της πανδημίας Covid-19.
O Μόρφου
Νεόφυτος προτείνει έλεγχο των εμβολίων από επιστημονική ομάδα της Εκκλησίας (θα
συμβουλεύσουν την Εκκλησία της Κύπρου για το ποιο εμβόλιο κατά του Covid-19
είναι το πιο ασφαλές για το ποίμνιό της).
Μόρφου Νεόφυτος: Προτείνει έλεγχο των εμβολίων από επιστημονική ομάδα της Εκκλησίας
Δρ Λάμπρος Γ. Καούλλας
Πρόταση
για σύσταση ανεξάρτητης επιστημονικής ομάδας από την Εκκλησία της
Κύπρου που θα γνωμοδοτήσει για όλα τα διαθέσιμα εμβόλια για προστασία
από τον κορωνοϊό έκανε ο Μητροπολίτης Μόρφου. Η σχέση Αγίων της
Ορθοδοξίας με την επιστήμη της Ιατρικής και όλες οι λεπτομέρειες της
πρότασης του Σεβασμιωτάτου.
Σε
μια προσπάθεια άμβλυνσης των ανησυχιών που προκαλούνται στο κοινό για
την ασφάλεια των εμβολίων κατά του κορωνοϊού, ο Μητροπολίτης Μόρφου κ.
Νεόφυτος έκανε μια ριζοσπαστική πρόταση για αύξηση του ελέγχου της
ασφάλειας των εμβολίων. Συγκεκριμένα, σε συνέντευξη του σε ελλαδικό
ραδιοφωνικό σταθμό ο Κύπριος Ιεράρχης πρότεινε την σύσταση μιας
ανεξάρτητης επιστημονικής ομάδας από την Εκκλησία της Κύπρου για συμβολή
στον έλεγχο όλων των διαθέσιμων εμβολίων κατά του νέου κορωνοϊού.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ: Οι πληροφορίες που έχουμε για τον Άγιο Στυλιανό είναι ιδιαίτερα φτωχές. Σύμφωνα με το Συναξαριστή, καταγόταν από την Παφλαγονία, όπου και φυλασσόταν τολείψανότου. Έζησε μεταξύ του τέλους του 4ου αιώνα και των αρχών του 6ου. Μόλις ενηλικιώθηκε, μοίρασε την πατρική του περιουσία στους φτωχούς και έζησε σε ερημικό τόπο με νηστεία και επίπονο άσκηση μέσα σε σπήλαιο. Απέκτησε, συν τω χρόνω, τη φήμη του ιατρού πολλών νόσων, κυρίως όμως για τη θαυματουργική του προσευχή που βοήθησε πολλές γυναίκες που δεν μπορούσαν να κάνουν παιδιά, να αποκτήσουν τελικά απογόνους.
σχόλιο: Ο Αρχιεπίσκοπος και πολλοί επίσκοποι πάσχουν από τον υπερμεταδοτικό ΘΑΝΑΣΙΜΟ ιό του οικουμενισμού και ως πηγή μολυσμού τον μεταδίδουν και στούς πιστούς.
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ:Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος διακομίστηκε το πρωί της Πέμπτης στο Νοσοκομείο Ευαγγελισμός με ήπια συμπτώματα κορονοϊού, σύμφωνα με τις υποδείξεις των θεραπόντων ιατρών του.
Σύμφωνα αποκλειστικές πληροφορίες του Newsbomb.gr, την περασμένη εβδομάδα πρόσωπο απ’ το στενό περιβάλλον του Αρχιεπισκόπου, φέρεται να είχε βρεθεί για προσωπική του υπόθεση στα Δικαστήρια.
Το γεγονός αυτό, είχε ως αποτέλεσμα να συγχρωτιστεί με αρκετό κόσμο, με τον οποίο πιθανώς θα παρευρέθηκε για αρκετή ώρα.
Η ιχνηλάτηση των επαφών του κρίθηκε απαραίτητη, ούτως ώστε να εντοπιστούν περαιτέρω κρούσματα του κορονοϊού, τόσο στο ευρύτερο, όσο και στο πιο στενό περιβάλλον του.
Κρίνεται σκόπιμο να επεξεργαστούμε
συνοπτικά το θέμα που έχει προκύψει σχετικά με το αναμενόμενο εμβόλιο για τον
κορωνοϊό, διότι έχουν γίνει ήδη διάφορες παρεμβάσεις για την αγορά και την
προώθηση του εν λόγω εμβολίου πριν ακόμα αυτό παραχθεί, αξιολογηθεί και
ελεγχθεί. Για το λόγο αυτό, καθίσταται απαραίτητη και επιτακτική η
αποσαφήνιση των βασικών εννοιών που σχετίζονται με την ασφάλεια και την
αποτελεσματικότητα του εμβολίου για την έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση του
γενικού πληθυσμού.
Απόφαση
– σταθμός από πορτογαλικό δικαστήριο, που αποφάνθηκε πως ένα μόνο
θετικό τεστ PCR δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αποτελεσματική διάγνωση
μόλυνσης από Covid – 19 ενώ έκρινε ότι και η καραντίνα συνιστά «πράξη
παράνομη» To Εφετείο στη Λισαβόνα απεφάνθη πως το PCR δεν
είναι αξιόπιστο τεστ για τον Sars-Cov-2, και ως εκ τούτου οποιαδήποτε
επιβεβλημένη καραντίνα με βάση αυτά τα αποτελέσματα των δοκιμών είναι
παράνομη. Η υπόθεση αφορά τέσσερις τουρίστες που
εισήλθαν στη χώρα από τη Γερμανία και οι οποίοι τέθηκαν σε καραντίνα
από την περιφερειακή υγειονομική αρχή.
Ο κόσμος σε όλον τον πλανήτη δοκιμάζεται από τον λεγόμενο covid19 κορωνοϊό ή κορωναϊό. Για την ακρίβεια, η λέξη covid προσδιορίζει το είδος της πνευμονίας που προκαλεί. Μόνο που δεν είναι η πρώτη φορά. Κορωνοϊοί πάντοτε υπήρχαν και μας ταλαιπωρούσαν από την αυγή του ανθρώπινου γένους. Επιδημίες και λοιμοί κατά διαστήματα και κατά κύματα θέριζαν και αποδεκάτιζαν μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες από την αρχαιότητα και στον Μεσαίωνα και μέσα στον 20ό αιώνα. Ήτανε πρόβλημα; Τεράστιο.