του Απόστολου Σαραντίδη
αρθρογραφεί για katanixi.gr
Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr
Πρόβλημα εμφανές σε ολίγους
ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ Κ. ΣΑΡΑΝΤΙΔΗ
Ο κόσμος σε όλον τον πλανήτη δοκιμάζεται από τον λεγόμενο covid19 κορωνοϊό ή κορωναϊό. Για την ακρίβεια, η λέξη covid προσδιορίζει το είδος της πνευμονίας που προκαλεί. Μόνο που δεν είναι η πρώτη φορά. Κορωνοϊοί πάντοτε υπήρχαν και μας ταλαιπωρούσαν από την αυγή του ανθρώπινου γένους. Επιδημίες και λοιμοί κατά διαστήματα και κατά κύματα θέριζαν και αποδεκάτιζαν μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες από την αρχαιότητα και στον Μεσαίωνα και μέσα στον 20ό αιώνα. Ήτανε πρόβλημα; Τεράστιο.
Μεγάλης προσωπικότητας ελληνίδα εκ Γαλλίας υπέργηρη σήμερα, σε πρόσφατη συνέντευξή της σε γνωστό δημοσιογράφο είπε, ότι οι πανδημίες ανανέωναν διαχρονικά τον ανθρώπινο πληθυσμό. Ας το παρακάμψουμε και να πούμε μόνο αυτό που και παλαιότερα ισχυρισθήκαμε σε δοκιμιογραφία, πως ο θάνατος είναι το ΜΟΝΑΔΙΚΟ πρόβλημα του ανθρωπίνου μεταπτωτικού γένους. Θα επανέλθουμε σε αυτό εις το τέλος. Κέντρο όλων των θρησκειών δεν είναι η γέννηση αλλά ο τάφος. Παλαιά, εμφανέστατο σε όλους. Στον μετανεωτερικό Δυτικό άνθρωπο του Διαφωτισμού και της Αναγέννησης, το στοιχείο αυτό απωθείται εις τα ενδότερα της ψυχής του και ουδείς σχεδόν ασχολείται, μάλλον λοιδορείται εάν ασχοληθεί. Πάει με το μυαλό. Ορθολογικά. Και τα κάνει θάλασσα! Το «Δυτικός» δεν είναι πλέον γεωγραφικός προσδιορισμός αλλά απλό σημαίνον. Κάποτε ήταν αλλά ποιος μπορεί να ισχυριστεί σήμερα ότι η Ρωσία για παράδειγμα δεν είναι με όρους πολιτικούς και κοινωνικούς Δύση;Συνεπώς, ο άθεος ή χλιαρός στην ορθόδοξη πίστη όχι μόνο δεν ενδιαφέρεται για το κάτι παραπάνω στο να γνωρίσει τον εαυτό του αλλά παραδίδεται αμαχητί στην προπαγάνδα των ΜΜΕ και των κάθε λογής επίσημων και ανεπίσημων πολιτικάντηδων. Το «επίσημων» δεικνύει απευθείας και άνευ μεσαζόντων κυβερνητικά στελέχη και επιλογές σε όλον τον κόσμο. Αν θέλαμε να προσδώσουμε και ουσία, θα παρατηρούσαμε ότι στο φλέγον θέμα της πανδημίας ουδείς πολίτης και δημοσιογράφος σε πεδίο τουλάχιστον δημοσίου λόγου δεν θέτει στα στελέχη αυτά μερικά απλά ερωτήματα όπως: Τα τεστ, ράπιντ ή σλόου κλπ, ανιχνεύουν μόνο κόβιντ ή καί κόβιντ; Διότι αν είναι το δεύτερο, το πράγμα αλλάζει εντελώς. Οι νεκροί, είναι κόβιντ, μέ κόβιντ ή και άνευ κόβιντ. Ομοίως. Οι καταγγελίες για χρηματισμό σχετικών παραγόντων γιατί δεν διερευνώνται για μην υπάρχουν αρνητικές υποψίες; Ομοίως και αυτές για τα ανύπαρκτα θετικά τεστ. Ομοίως και η αποτελεσματικότητα ή μη των μέτρων εγκλεισμού. Τα ψυχικά νοσήματα λόγω καραντίνας δεν μετρούν στον γενικό απολογισμό κερδών και ζημιών, σε επίπεδο πάντοτε θανάτων; Δεν νομίζουμε να πεθαίνουν μόνο από κόβιντ οι άνθρωποι. Αυτό λησμονείται. Η ανεργία κι η ανέχεια που μαθηματικά έρχεται αν συνεχίσει ο εγκλεισμός; Είναι δυνατόν να υπάρχουν αμφιβολίες σε τόσο σοβαρά θέματα και να πλανάται η άποψη ότι υπάρχει σκοπιμότητα στα μέτρα; Για όσους είναι σε θέση να κάνουν λογικές διεργασίες. Οι τρομοκρατημένοι, αδυνατούν.
Η μάσκα σε εξωτερικό χώρο και κατά μόνας έχει κανένα νόημα; Διότι αν όχι, γιατί θα πρέπει να πάρω πρόστιμο 300€ εκεί; Πρόσφατη Δανέζικη μελέτη για την αποτελεσματικότητα της μάσκας υποστηρίζει το αντίθετο. Για άλλους αν είναι αξιόπιστη, τίθεται και θέμα αξιοπρέπειας και εμπαιγμού. Η απάντηση από μέλος της επιτροπής λοιμωξιολόγων ήταν, «Επεβλήθη περισσότερο για λόγους συμβολικούς για να μη τη βγάζουν και τη βάζουν συνέχεια». Προσπαθούμε να το κατανοήσουμε με αντιστοιχία τον Κ.Ο.Κ. και τον φωτεινό σηματοδότη. Όλοι πρέπει να σταματάμε στο κόκκινο ακόμη κι αν είναι εμφανές ότι ο δρόμος είναι ελεύθερος. Σωστό, μα το τροχοκίνητο είναι μηχάνημα και σε περίπτωση ατυχήματος ίσως και να χαθούν ζωές. Στη μάσκα ο μόνος που κινδυνεύει είναι ο φέρων αυτήν άνθρωπος αν υποθέσουμε ότι περπατά μόνος αλλά μειώνοντας το δικό του οξυγόνο. Βέβαια στην αρχή δεν έπρεπε να φοράμε μάσκα αλλά κατόπιν είπαν ότι τα δεδομένα άλλαξαν. Πότε πρόλαβαν και άλλαξαν σε λίγους μήνες; Άλλο ένα ερώτημα. Στην ιατρική επιστήμη για να αλλάξει κάτι χρειάζονται πολύχρονες μελέτες. Αυτές, εδώ, απουσιάζουν. Μήπως όμως υπήρχαν από πριν; Μάσκες χειρουργικές και άλλες φορούσε μόνο το ιατρικό προσωπικό και αυτό εξειδικευμένα και για περιορισμένο χρόνο και όχι οι πολίτες και οι μαθητές επί ώρες καθημερινά. Άρα δεν υπάρχουν ούτε πριν ούτε μετά. Τότε γιατί λέγεται;
Άλλος προβληματισμός είναι, γιατί ο ιατρικός κόσμος δεν ομοφωνεί, όπως σε λοιμώξεις σοβαρές, π.χ. χολέρα, πανώλη, τύφο κλπ, για θεραπεία, αντιμετώπιση, τρόπο και φύση του ιού. Κορυφαίοι πανεπιστημιακοί και μη, έχουν σοβαρές διαφωνίες και επιφυλάξεις σε πολλά. Δεν έχει σημασία αν πλειοψηφούν ή όχι. Αλλού ναι, αλλού όχι. Το θέμα δεν είναι ποσοτικό αλλά ποιοτικό. Το θέμα είναι ότι υπάρχει θέμα. Το πρόβλημα βέβαια στην αξιοπιστία θα λύνονταν αν υπήρχε το βλακόμετρο αλλά ακόμη αυτή η συσκευή δεν ανακαλύφθηκε. Τότε, θα γνωρίζαμε. Ο Π.Ο.Υ. και αυτός εμφανώς δεν καλύπτει όλες τις κυβερνητικές επιλογές στον κόσμο και τα συμπεράσματά του ως προς τη μάσκα, την καραντίνα και την επικινδυνότητα του ιού, αποκλίνουν.
Οι μόνοι που συμφωνούν παγκοσμίως είναι οι πολιτικοί. Σε τέτοιο βαθμό και έκταση, που σε κάνουν να ισχυριστείς ότι το θέμα είναι καθαρά πολιτικό με κρυφές ισχυρές αποτελεσματικές διασυνδέσεις που λειτουργούν από καιρό. Ποτέ ιστορικά οι ηγεσίες των Εθνών δεν ταυτίστηκαν τόσο. Φυσικά ως κρυφό, δεν μπορεί να αποδειχθεί. Αποχρώσες ενδείξεις όμως, άφθονες. Γιατί αντίθετος προβληματισμός από την κυβερνητική κατεύθυνση σε δημοκρατικά καθεστώτα είναι ποινικοποιημένος και δεν δίδεται βήμα διαλόγου σε άλλους, παρά οι κριτικές δημοσιεύσεις και αναφορές στο διαδίκτυο κατεβαίνουν χωρίς αντίλογο με την επιχειρηματολογία του δημοσίου συμφέροντος; Ποιος ερμηνεύει το δημόσιο συμφέρον; Πάντως όχι οι αλλεπάλληλες ΚΥΑ. Ούτε ο λαός συλλογικά καθώς θα έπρεπε. Ο πλανήτης ως πότε θα κυβερνάται με ΚΥΑ; Πάνε τώρα ήδη 10 μήνες. Το Σύνταγμα επιτρέπει την ΚΥΑ σε εξαιρετικές περιπτώσεις και για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Η καταστρατήγηση λέγεται δικτατορία, εκτός αν υπάρχει άλλη λέξη. Όποιος τη γνωρίζει, ας την πει.
Όσο για τις ΜΕΘ και τους νεκρούς, συγκεχυμένα πράγματα. Οι νεκροί παγκοσμίως στατιστικά είναι στο 0,15%. Αυτός είναι ο γενικός δείκτης. Η κοινή γρίπη μήπως ήταν παραπάνω; Δείκτης δυναμικής συγκριτικός κοινής γρίπης και κορωνοϊού υπάρχει σε συνάρτηση με τα υποκείμενα νοσήματα των ασθενών; Αυτό είναι το ζητούμενο και βασικό κλειδί στην κατανόηση της επικινδυνότητας. Διότι αν μπορεί και παραμένει κλιμακούμενος στο 0,15 με ελαφρά μετατόπιση, το πρόβλημα πλέον μετατοπίζεται στην ορθή οργάνωση της πρωτοβάθμιας νοσοκομειακής περίθαλψης για να απορροφά επιτυχώς τα διαδοχικά κύματα της νόσου λόγω της ταχείας μεταδοτικότητας του συγκεκριμένου. Τίποτα άλλο. Αν όχι, σαφώς και χρειάζονται μέτρα στον γενικό πληθυσμό μα όχι στα τυφλά λόγω συμβολισμού ή εκπαίδευσης. Αν όμως γνωρίζουν και τα επιβάλλουν στοχευμένα με σκοπιμότητα, πρόκειται περί εγκληματικών συμμοριών. Ο καλός ο λογισμός απωθεί για την ώρα την αδιαφανή αυτή περίπτωση. Κοντόφθαλμη διάσωση ψήφων επανεκλογής λόγω αποτροπής πιθανής έξαρσης της νόσου, είναι απαράδεκτη. Από κει και πέρα, σε μερικά γηροκομεία το νούμερο μπορεί να φθάσει και στο 25%, και σε μικρές ηλικίες δίχως υποκείμενα νοσήματα, είναι πρακτικά ανύπαρκτο τείνοντας εις το μηδέν. Τούτο δίνει την εξήγηση πώς δεν διακρίνουμε και δεν γνωρίζουμε πλην εξαιρέσεων άρρωστους συμπολίτες μας με κόβιντ από το φιλικό και συγγενικό στενό και μακρύ μας περιβάλλον. Ρόλο σε αυτό παίζουν και τα περιοριστικά μέτρα. Σε αντίστοιχη όμως εποχή θυμόμαστε πολύ καλά, πλήθος να βήχει και να έχει καταρροή. Με τον πυρετό αν εμφανίζονταν, έμεναν στο σπίτι και κάποιοι ηλικιωμένοι και λιγότεροι νεώτεροι με υποκείμενα, δεν τα κατάφερναν. Οι περισσότεροι ευτυχώς θα νοσήσουν ελαφρά αλλά η προστασία και προσοχή πρέπει να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα διότι έχουμε να κάνουμε με ένα νέο είδος.
Η κυβέρνηση δηλαδή ενδιαφέρεται για την υγεία μας. Κόβιντ, κάπνισμα, ναρκωτικά, ασφαλιστικά ταμεία, τροχαία, πρωτοβάθμια φροντίδα… Σε όλα. Μπράβο! Ουδέν σχόλιον. Το διαφωνώ δεν λέει απολύτως τίποτα. Αντίκρουση επιστημονική ή συμφωνία στα στοιχεία ένα προς ένα διαλογικά. Αυτό δεν το βλέπουμε. Νεκροψίες γιατί δεν επιτρέπονται για να μάθουμε τον ακριβή αριθμό των θυμάτων κόβιντ; Οι λόγοι υγείας που επικαλούνται είναι επιχείρημα αφελέστατο και αστείο. Και αν ο κορωνοϊός δεν είναι ζωντανός οργανισμός αλλά χημική ένωση ο οποίος χρειάζεται ζωντανό κύτταρο ξενιστή για να διαδοθεί, ποιο αερόλυμα αιωρείται στην ατμόσφαιρα; Η περίφημη ιχνηλάτηση, μόνο αν εφαρμόζεται σωστά λύνονται πολλές απορίες. Ένα παγκόσμιο πολυήμερο συνέδριο με τη συμμετοχή όλων, θα έλυνε θέματα. Αντ’ αυτού, σειριακές ΚΥΑ, πρόστιμα, εγκλεισμοί, τηλεοπτική νεκροκορωνομάνια, ενημέρωση από διορισμένους παράγοντες και ποινικοποίηση της δημόσιας κριτικής. Και να είχαν δίκιο σε όλα το μείγμα είναι από τη φύση του κατάλληλο για αντίδραση και τουλάχιστον αρνητικές υποψίες.
Η ψυχραιμία είναι απαραίτητη διότι κορωνοϊός υπάρχει και σαν μορφή γρίπης που είναι, σκοτώνει. Έστω κατά Μ.Ο. το 0,15%. Θα ήταν ενδιαφέρον όμως να μαθαίναμε πόσους σε απόλυτους αριθμούς σκοτώνει τώρα η κοινή γρίπη. Αυτή εξαφανίστηκε; Εκτός αν ανακατεύεται με τα τεστ και το χαμηλό ποσοστό αξιοπιστίας τους. Δεν είναι δυνατόν να βγαίνω θετικός σε δημόσιο εργαστήριο και ταυτόχρονα αρνητικός σε ιδιωτικό και αντίστροφα. Πόσοι έχασαν στατιστικά τη ζωή τους σε προηγούμενα χρόνια από γρίπες; Και να αντιπαρατεθεί αναλογικά με covid και άλλα νοσήματα. Αυτά, είναι στοιχειώδη ατομικά δικαιώματα για όποιον τα ζητά. Δεν νομίζουμε ότι είναι κρυφά τα στοιχεία ή το αρνούνται. Αν το αρνούνται ή τα αλλοιώνουν υπάρχει μείζον πρόβλημα και θέμα. Θα είχε όμως ενδιαφέρον να τα μαθαίναμε, όπως και ανάλογα στοιχεία για τις ΜΕΘ προηγούμενων ετών με ποσοστά πληρότητας και τους μαθηματικούς λόγους του πριν και του νυν, με τις ποσοστιαίες μεταβολές αλλά και την αναγκαιότητα της εισαγωγής με τις ενδονοσοκομειακές λοιμώξεις να θερίζουν καραδοκώντας, και με τη σαρωτική περικοπή των προγραμματισμένων χειρουργείων, και την λόγω αμελείας μη αύξηση των κλινών αφού είχαν μπροστά τους αυτό που λεν πανδημία. Πραγματικά, θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον παρόμοια έρευνα και θα δικαιώνονταν όλες οι τάσεις, οι οποίες δεν πρέπει να έχουν κανέναν λόγο αντιπαράθεσης. Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι εμφανές σε όλους, ούτε καν ποιο είναι.
Άλλο ένα ερώτημα ή καλύτερα απορία θα ήταν η εξής: Τα ΜΜΕ είναι ως γνωστόν ανταγωνιστικά και κυνηγούν τη φρέσκια δυνατή είδηση που πουλάει, και το αποκλειστικό ρεπορτάζ. Ένα παράξενο συμβάν με νεκρούς αν γίνει στην Άνω Κολοπετεινίτσα, θα τρέξουν να πάρουν συνεντεύξεις και πλάνα από συγγενείς των χαροκαμένων με την κατά κανόνα ηλίθια ερώτηση «πώς αισθάνεστε». – Αλήθεια, πλάνα από τις ΜΕΘ πώς μπαίνουν και τραβούν; Εκεί δεν πρέπει να εισέρχεται κανείς. – Μόνο από τον πεθαμένο δεν παίρνουν συνέντευξη! Αν μπορούσαν, θα το έκαναν. Δεν θα έπρεπε αντί να προβάλλουν μασκοφορεμένους και διασωληνωμένους, να έτρεχαν δεκάδες συνεργεία σε συγγενείς και φίλους των χιλιάδων αδικοχαμένων κόβιντ, να κάνουν ρεπορτάζ για να ανέβει η τηλεθέαση στο κόκκινο και να προβληματισθούμε οι υπόλοιποι για να προσέξουμε περισσότερο; Μην πουν προσωπικά δεδομένα! Η τεχνολογία επιτρέπει την προστασία καί από εικόνα καί από ήχο. Πρόσβαση σε καταστάσεις ασθενών γιατί δεν πρέπει να έχουμε εάν ο ασθενής συμφωνεί να εκτεθεί σε αυτές; Ερωτήθηκε ποτέ; Για να πεισθεί και ο πλέον συνωμοσιολόγος και ατίθασος. Μόνο μεμονωμένες περιπτώσεις προβάλλονται που κάποιοι κακόπιστοι ή προβληματισμένοι τις αποκαλούν στημένες.
Επειδή τώρα όλος ο κόσμος κινείται έξω βρίσκοντας μια δικαιολογία να στείλει με το κινητό του, με τις μάσκες κατεβασμένες στη μύτη, τις οποίες τις πιάνουν και τις ζουλούν με τα χέρια και τις ανεβοκατεβάζουν στον λαιμό και τις χώνουν στην τσέπη και άντε πάλι από την αρχή, να μην το πούμε; Προς την ανείπωτη χαρά των «ηρωικών» καταδοτών. Ο λαιμός και τα χέρια φαίνεται δεν θα έχουν κορωνοϊό. Οι νεκροί κόβιντ όμως στο φέρετρο σφραγίζονται σαν πυρηνικά απόβλητα, ωσάν να αναπνέουν ή να βήχουν. Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά! Στα δε, σχολεία και δη της Πρωτοβάθμιας, τα παιδιά τις έχουνε κλοτσοσκούφι. Και όσο και αν μας είπαν οι ειδικοί ότι έγινε περισσότερο για εκπαιδευτικούς σκοπούς και πως στο επιδημιολογικό φορτίο των σχολικών μονάδων δεν διαπιστώθηκαν τάσεις διασποράς, παιδιά πλην μεμονωμένων περιπτώσεων δεν νοσούν ούτε μεταδίδουν. Το εκπαιδευτικό και το συμβολικό τού χαρακτήρα, κάνει πολλούς να σκέφτονται ότι πρόκειται περισσότερο για παγκόσμια άσκηση. Αντιπρόεδρος κυβερνητικός μας υπουργός ήδη το έχει πει δημόσια. Και τα άλλα δημόσια ειπώθηκαν, για αυτό και τα αναφέρουμε. Αποδεικνύονται δηλαδή. Διαφορετικά, θα ήταν συνωμοσιολογία και διασπορά ψευδών ειδήσεων με σκοπό τη βλάβη του πληθυσμού. Και να ήταν όμως, η δυσκολία είναι να αποδειχθεί το έννομο συμφέρον του πληγέντος και η βλάβη που υπέστη. Ανύπαρκτη. Και τι σημαίνει ειδικοί; Από πού αντλούν την εξουσία και γιατί να μη συνδιαλέγονται ανοιχτά με τους άλλους ειδικούς για να γεφυρωθεί το χάσμα;
Ας πάμε και στη Γλωσσολογία. Κορυφαίος Έλλην πανεπιστημιακός γλωσσολόγος πρόσφατα, διέρρηξε τα ιμάτιά του από την ασυδοσία των όρων και ορισμούς κόβιντ. Το εμφανέστατο είναι, το κρούσμα και ο φορέας. Από πότε ο ασυμπτωματικός φορέας που στο 10% και πιο κάτω δεν μεταδίδει, ο κατά τ’ άλλα υγιής βαπτίζεται στα ελληνικά κρούσμα; Κρούσμα είναι ο ασθενής. Άλλο παράδειγμα, η λέξη πανδημία. Με 0,15% θνητότητα γιατί τη λένε πανδημία, όσο σοβαρή κι αν είναι για τους ασθενείς – που δεν είναι καθόλου για τους περισσότερους; Ο αμαθής τρομοκρατείται. Αν δεν είναι αυτός ο στόχος, τότε γιατί γίνεται; Για να πεισθούμε να εμβολιαστούμε; Μακάρι σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα να βρεθεί εμβόλιο και να συμφωνήσει όλη η πανεπιστημιακή κοινότητα για αυτό και να μας πείσουν όλους ότι είναι το ενδεδειγμένο και ότι δεν θα προκαλέσει παρενέργειες, υπογράφοντάς το μας. Θα είναι πραγματικό ρεκόρ Γκίνες που δεν έχει ξανασυμβεί. Θα το κάνουν; Όλοι όμως. Αν όχι, και αν επιβληθεί υποχρεωτικά, υπάρχει πρόβλημα. Ο σχετικός νόμος υποχρεωτικού εμβολιασμού ψηφίστηκε τον Μάρτιο και το Μητρώο Εμβολιασμού υπάρχει. Δηλαδή πιστοποιητικό εμβολιασμού έστω και αν δεν εφαρμόσουν τον νόμο. Συνηθισμένο για Ελλάδα. Για κάθε νόμιμη χρήση με άγνωστες συνέπειες που λίγο – πολύ τις οσμιζόμαστε. Διεθνής ιατρικές συνθήκες και το Σύνταγμα απαγορεύουν την υποχρεωτικότητα σε παρέμβαση ιατρική πάνω στο ανθρώπινο σώμα άνευ αδείας του προσώπου. Σε εμβόλια δεν χωρά ακαδημαϊκή αμφισβήτηση και είναι άκρως επικίνδυνη εάν συμβεί. Κι αν αυτός ο ιός μεταλλάσσεται ή και στην περίπτωση που θα βγαίνει ή θα βγάζουν έναν άλλον, ακόμη και χειρότερον, αυτό το βιολί θα γίνεται; Θα κλεινόμαστε μέσα για μήνες με τις μάσκες και θα παγώνει η παγκόσμια και τοπική αγορά με καταστρεπτικές συνέπειες και επιπτώσεις και θα κλείνουν τα σχολεία και τα γραφεία, μέχρι να βρουν το φάρμακο; Οικονομικά τουλάχιστον ωφελείται κάποιος από αυτή την αναστάτωση; Το ερώτημα έχει απάντηση. Και είναι θετική με ονοματεπώνυμα μεμονωμένων προσώπων ή διαδικτυακών εταιρειών. Από τα ΜΜΕ.
Επανερχόμενοι στη αρχή για το μοναδικό πρόβλημα, τελειώνοντας, πώς θα μας φαινόταν αν ο Εθνικός μας Ύμνος τελείωνε με το «Χαίρ’ ω χαίρε η υγειά»; Το πολυτιμότερο στον ανθρώπινο βίο είναι η υγεία ή η ελευθερία; Το σλόγκαν των ημερών, είναι το πρώτο. Ας κλείσουμε τότε έναν υγιέστατο 40 χρόνια στη φυλακή κι αν δεν αρρωσταίνει αφού το πολυτιμότερο αγαθό είναι η υγεία, πού το πρόβλημα; Δεν είναι εμφανές; Σε ολίγους ή στους πολλούς; Για ολίγους έχουμε άλλη αναπαράσταση: Μέσα σε μια εκκλησία, μαζί με τον ιερέα στη Είσοδο – Μεγάλη ή μικρή, δεν έχει σημασία – εμφανίζεται και περνά ο ίδιος ο Χριστός, ο ενσαρκωμένος Θεός. Ζωντανός, με το καινό Του Σώμα, κρεατένιος, όπως αναστήθηκε, και που σώζει από τα πάντα. Ποιος πιστός θα φορούσε μάσκα στο πέρασμά του; Κανένας άπιστος μήπως; Ουδείς. Για κορωνοϊούς θα μιλούσαμε τότε; Είναι καί προφανές και εμφανές. Τώρα που δεν τον βλέπουμε, μήπως και δεν είναι παρών; Ούτε στο Άγιο Ποτήριο υπάρχει ζων, κρεάτινος, αληθής; Αν δεν υπάρχει, καλώς. Η Εκκλησία τότε λειτουργεί ως χώρος εστίασης. Επιπρόσθετα, προσφέρει και αντίδωρο και άρτο και κόλλυβα. Κάποιες φορές και κουλουράκια. Δικαιολογημένα τα μέτρα. Ισονομία. Σεις όμως και δια Συντάγματος, μας λέτε και μας διδάσκετε ότι υπάρχει. Μάσκα τότε μέσα στον Ιερό Ναό και κλειστόν γιατί Άγιοι Αρχιερείς και σεβάσμιοι ιερείς; Δεν πειθαρχείν δει μάλλον Θεόν ή ανθρώποις; Βλέπετε πόσο το πρόβλημα είναι εμφανές σε ολίγους με την πολιτική της απιστίας και της ακατηχήσεως σε ένα ποίμνιο που το καταντήσατε να παπαγαλίζει ότι το υπέρτατο αγαθό μας είναι η υγεία, λησμονώντας τον προσωπικό του τάφο, το μοναδικό του πρόβλημα;
Τα ερωτήματα δεν είναι καθόλου ρητορικά και προσμένουν απαντήσεις από επίσημα χείλη. Απ’ ό,τι φαίνεται όμως, ο χρόνος θα διαπερνά μόνο την αμφιβολία, και το πρόβλημα βρίσκεται ακριβώς εδώ και είναι αυτό. Χτυπάει κέντρο διωκτικά. Μπορεί το βλακόμετρο να μη εφευρέθηκε ακόμη αλλά το κορωνοϊκό πιστόμετρο είναι εδώ. Μας δόθηκε και διαχωρίζει. Φίλτρο ακριβείας. Ούτε παραγγελία να το είχαμε! Ούτε κατακλυσμοί ούτε Σόδομα και Γόμορρα μήτε ορός της αληθείας μηδέ πίεση και βασανιστήρια ομολογίας. Ένας κορωνοϊός βάζοντας τις μάσκες, έβγαλε τις αληθινές μάσκες και εξακολουθεί να τις βγάζει. Από κληρικούς και λαϊκούς όσο ψηλά κι αν βρίσκονται. Για τους ολίγους που εμφανώς βλέπουν το πρόβλημα και βλέπουν και τους άλλους. Οι άλλοι, ακόμη κοιτάζουν. Κάποιοι, ατενίζοντας τον ορίζοντα στα χαμηλά, με νυσταλέα μισόκλειστα τα μάτια σφυρίζοντας στον καναπέ.