Ἡμέρα τῇ ἡμέρᾳ διαπιστοῦται ὅτι πολύς λόγος γίνεται διά τήν ἀπομάκρυνσιν τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ ἀπό τήν ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης τοποθέτησιν Αὐτοῦ ἀπό αἰώνων καί τό ἄκρως θεολογικόν αὐτό θέμα τείνει νά καταντήσῃ θεολογούμενον, ἀφοῦ εἰς τρεῖς ἤδη Ἱεράς Μητροπόλεις ἀπεμακρύνθη ὁ Σταυρός τοῦ Κυρίου μας ἀπό τήν ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης θέσιν Του.
Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024
Κυθήρων και Αντικυθήρων Σεραφείμ, Θεολογική ἐπιστήριξις τῆς ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης τοποθετήσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ.
Η χημική άμβλωση γίνεται όπλο πολέμου
Ο Νιγηριανός στρατός επέβαλε την άμβλωση σε περισσότερες από 10.000 γυναίκες- θύματα βιασμού των στρατιωτών του.
Δεν υπάρχει τίποτα πιο ξεκάθαρο. Το εκτρωτικό χάπι είναι το χάπι των ονείρων κάθε βιαστή.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters «στα τελευταία 10 χρόνια ο Νιγηριανός στρατός εκτελεί συστηματικά ένα μυστικό και παράνομο πρόγραμμα αμβλώσεων το οποίο οδηγεί σε περισσότερες από 10.000 καταναγκαστικές αμβλώσεις χωρίς ούτε καν την ενημέρωση των γυναικών».
"Ανεπιθύμητος ο Σταυρο-μάχος και προδότης Περιστερίου Γρηγόριος στην Ιερά πανήγυρη της Οσίας Παρασκευής της Επιβατινής στον ναό του Αγίου Στεφάνου Πτολαιμαϊδος , καθώς και στα Ελευθέρια της πόλης μας"
H Πτολεμαΐδα συμπαρίσταται στο λαό του Περιστερίου! Μοιράστηκε φυλλάδιο διαμαρτυρίας στους ναούς για την αυριανή επίσκεψη του μητροπολίτη Περιστερίου στην πόλη μας.
Σήμερα Κυριακή (13 Οκτωβρίου), σε όλους τους ναούς της Πτολεμαΐδας, μοιράστηκε ένα δισέλιδο έγχρωμο φυλλάδιο (εκτυπωμένο σε 1000 αντίτυπα). Ήταν, αφ’ ενός, μιά κίνηση διαμαρτυρίας για την επικείμενη υποδοχή του Σταυρο-μάχου Μητροπολίτη Περιστερίου κ. Γρηγορίου και τη συμμετοχή του στον διήμερο εορτασμό της Οσίας Παρασκευής της Επιβατινής στον ναό του Αγίου Στεφάνου, καθώς και για τα Ελευθέρια της πόλης μας από τον τουρκικό ζυγό.
Αφ’ ετέρου ήταν μία κίνηση αδελφικής συμπαράστασης προς τον λεοντόκαρδο πιστό λαό της μητροπόλεως Περιστερίου, ο οποίος, εδώ και αρκετό καιρό, διαμαρτύρεται έντονα για την αφαίρεση του Τιμίου Σταυρού από το ιερό βήμα, με εντολή του επιχώριου μητροπολίτη.
Προσευχή στον Κύριο του Οσίου Ιωάννου του Δαμασκηνού
Προσευχή στον Κύριο του Οσίου Ιωάννου του Δαμασκηνού την οποία έλεγε κάθε ημέρα προ του ύπνου. Όλα λοιπόν αυτά, ως αγαθός και φιλάνθρωπος...
Προσευχή στον Κύριο Οσίου Ιωάννου Δαμασκηνού
Εύσπλαχνε και πολυέλεε Κύριε, Ιησού Χριστέ, Θεέ μου, που ήλθες στον κόσμο να σώσεις τους αμαρτωλούς, από τους οποίους χειρότερος από όλους είμαι εγώ, ελέησέ με πριν πεθάνω, γιατί ξέρω πως φρικτό και φοβερό δικαστήριο με περιμένει μπροστά σ’ όλη την κτίση, οπότε και τα ακάθαρτα και παμμίαρα έργα μου θα γίνουν φανερά. Και είναι αληθινά ασυγχώρητα και ανάξια συγγνώμης, διότι υπερβαίνουν το πλήθος της θαλάσσιας άμμου.
Θεοφάνης Μαλκίδης: Ο Παύλος Μελάς δεν υπέγραψε!
Ο Παύλος Μελάς γεννήθηκε στη Μασσαλία στις 29 Μαρτίου του 1870. Ήταν ένα από τα επτά παιδιά του Ηπειρώτη έμπορου Μιχαήλ Μελά και της Ελένης Βουτσινά, κόρης εύπορου κεφαλλονίτη εμπόρου από την Οδησσό. Η καταγωγή της οικογένειάς του ήταν από τον Παρακάλαμο Πωγωνίου της Ηπείρου, όπου ακόμη σώζονται τα ερείπια του οικογενειακού πύργου. Η οικογένεια του μετακινήθηκε στην Αθήνα το 1874.
Σωτήρης Τσιόδρας η επιστροφή! Διάλεξη στο κινηματοθέατρο Μελίνα Μερκούρη με θέμα «η κλιματική αλλαγή και η δημόσια υγεία».
Αφού δεν βρίσκεται ενώπιον της δικαιοσύνης για το μαζικό και πρωτοφανές έγκλημα που διέπραξε, το παιδί για όλες τις δουλειές της νέας τάξης προσδοκεί να γεμίσει ξανά με χιλιάδες ευρώ τους λογαριασμούς του στην τράπεζα.
Επιστροφή για τον καθηγητή Παθολογίας – Λοιμωξιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών μετά την περίοδο της πανδημίας κατά την οποία είχε πρωταγωνιστικό ρόλο.
Ο «θρησκευόμενος» καθηγητής επανέρχεται δριμύτερος αφού τη Δευτέρα 14/10 δίνει διάλεξη στο κινηματοθέατρο Μελίνα Μερκούρη με θέμα την κλιματική αλλαγή και την δημόσια υγεία.
Χωρίς να ενοχληθεί από κανέναν για να δώσει εξηγήσεις σχετικά με τις παρενέργειες των εμβολίων που έχουν βγει στη δημοσιότητα και τους χιλιάδες ξαφνικούς θανάτους σε όλο τον πλανήτη θέλει να πρωταγωνιστήσει στο καινούργιο εγχείρημα της Νέας Τάξης πού είναι η κλιματική αλλαγή.
Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2024
Καθηρημένος στη συνείδηση των πιστών ο προκλητικός και διχαστικός Δεσπότης Περιστερίου κ. Γρηγόριος
ΣΧΟΛΙΟ Γεωργίου ΚΕ. Αυγέρη
Νομίζουμε επιτέλους, ότι πρέπει να κλείσουμε τις θύρες σε αυτούς τους βέβυλους και πλανεμένους (Κληρικούς και Λαϊκούς) που εισήλθαν στα Άγια του Ναού και συνεργούν στην αφαίρεση του Εσταυρωμένου από το Ιερό Βήμα και την Αγία Τράπεζα, να διακόψουμε κάθε κοινωνία μαζί τους και παύση του μνημοσύνου του πρωταίτιου, προκλητικού και ασύδοτου Δεσπότη Περιστερίου κ. Γρηγορίου τον οποίο οι πράξεις του αυτές τον καθιστούν καθηρημένο στη συνείδηση των πιστών.
Η Ι. Σύνοδος οφείλει να τον απομακρύνει πάραυτα ως ΑΝΑΞΙΟ
Αντί να είμαστε παθητικοί θεατές των τεκταινομένων, Κληρικοί και Πιστοί πρέπει να βάλουμε τον Εσταυρωμένο στην θέση του όπως αρμόζει. Θυμίζουμε την αντίδραση των πιστών κατά την αφαίρεση της εικόνας του Χριστού από την Χαλκή Πύλη (η είσοδος του Μεγάλου Παλατίου) της Κωνσταντινουπόλεως. *
==================================
Λέμε ΟΧΙ και δεν μπαίνουμε σε Εκκλησίες και Ιερές Μονές που ο Εσταυρωμένος δεν βρίσκεται πίσω από την Αγία Τράπεζα
Γράφει ο Βασίλειος Ξεσφίγγης
Έλληνες Χριστιανοί Ορθόδοξοι.
Το τελευταίο διάστημα διαπιστώνουμε ότι η Εκκλησία μας πέφτει σε αίρεση μαχόμενη τον Ίδιο τον Κύριο μας Τον ιδρυτή της πίστεως μας τον ζώντα Θεό Ιησού Χριστό.
Τον απομακρύνουν από την φυσική Του θέση που είναι πίσω ακριβώς από το θυσιαστήριο πίσω δηλαδή από την Αγία Τράπεζα.
Ξέρεις γιατί τα δάχτυλα του Θεού και του Αδάμ δεν ακουμπάνε μεταξύ τους;
Ξέρεις γιατί τα δάχτυλα του Θεού και του Αδάμ δεν
ακουμπάνε μεταξύ τους στο διάσημο έργο του Michelangelo στην οροφή της Καπέλα Σικστίνα;
Στο έργο, το δάχτυλο του Θεού είναι τεντωμένο στο
μέγιστο, αλλά οι τελευταίες φάλαγγες του δακτύλου του Αδάμ συσπώνται.
Το νόημα είναι ότι ο Θεός είναι πάντα εκεί, αλλά η
απόφαση να τον αναζητήσει εξαρτάται από τον άνθρωπο.
Αν ο άνθρωπος θέλει να αγγίξει τον Θεό, θα χρειαστεί
να τεντώσει το δάχτυλό του, αλλά αν δεν το κάνει, μπορεί να περάσει μια ζωή
χωρίς να τον συναντήσει.
Η τελευταία φάλαγγα του δακτύλου του Αδάμ που είναι χαλαρή αντιπροσωπεύει την Ελεύθερη Βούληση.
Ο διαθρησκειακός Οικουμενισμός εν δράσει στα Τρίκαλα της Θεσσαλίας.
του Δημ. Κ. Αναγνώστου, Θεολόγου
Όπως ήδη έχει γίνει γνωστό σε λίγες ημέρες (1-3 Νοεμβρίου τρ. έτους) θα πραγματοποιηθεί στην πόλη των Τρικάλων το 1ο Διαθρησκευτικό (ή ορθότερα Διαθρησκειακό) Συνέδριο, στη διοργάνωση του οποίου εμπλέκεται η Πρεσβεία της Γερμανίας (!), ο Δήμος Τρικκαίων και το Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Ευλόγως έχει προκληθεί ανησυχία στους πιστούς της περιοχής αλλά και ανά την Ελλάδα, αφού γίνεται πλέον εμφανές ότι προωθείται και στη χώρα μας αυτή η «πρωτοβουλία» των διαθρησκειακών συνεδρίων και συναντήσεων, η οποία έχει τουλάχιστον στον εκκλησιαστικό χώρο συσχετιστεί με την λεγομένη «οικουμενική κίνηση» ή, επί το ακριβέστερον, με τον διαβόητο Οικουμενισμό στην διαθρησκειακή του διάσταση.
Ερώτημα προς τον δήμαρχο Ν. Σακκά: Ποια η σκοπιμότητα Διεξαγωγής Διαθρηκευτικού Συνεδρίου στα Τρίκαλα; Αντιδράσεις από την τοπική εκκλησία
Πληθαίνουν οι διαμαρτυρίες μητροπόλεων και χριστιανικών σωματείων για την διοργάνωση από το Δήμο Τρικκαίων Διαθρησκευτικού Συνεδρίου στις 1, 2 και 3 Νοεμβρίου 2024 στα Τρίκαλα.
Στο συνέδριο θα παραστούν εκπρόσωποι της Ορθόδοξης Εκκλησίας του Ιουδαισμού και του Μωαμεθανισμού, ενώ θα παραστούν οι υπουργοί Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημ. Παπαστεργίου και Παιδείας Κυρ. Πιερακάκης.
Οπως αποκαλύπτει ο Μητροπολίτης Σταγών και Μετεώρων κ. Θεόκλητος, είχαν συμπεριλάβει ως ομιλητή τον Μητροπολίτη Τρίκκης Πύλης και Γαρδικίου κ. Χρυσόστομου χωρίς να το γνωρίζει ο ίδιος.
Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2024
π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: Χρήση και αξία της παραβολής (Κυριακή Δ΄ Λουκά και των Πατέρων της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου) 11-10-1998] [Β384]
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ΛΟΥΚΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Ζ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
[:Λουκά 8,5-15]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:
«ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΟΛΗΣ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 11-10-1998] [Β384]
Ακούσαμε, σήμερα, αγαπητοί μου, την παραβολήν του σπορέως, που ο Κύριος με αυτήν ήθελε να δείξει εις τους ακροατάς Του ότι όλοι δεν ήσαν εξίσου διατεθειμένοι έναντι της διδασκαλίας Του. Και με την παραβολήν που τους είπε, δείχνει ότι ήσαν τέσσερις κατηγορίες ακροατών. Εκείνοι που είχαν μίαν πώρωση καρδιάς έναντι του λόγου του Θεού, εκείνοι που είχαν μια επιπολαιότητα, πάντα έναντι του λόγου του Θεού και εκείνοι που είχαν μια προσωπική ρηχότητα.
π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: Ο Σπορέας και οι σπορείς . (Κυριακή των Αγίων Πατέρων της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου 12-10-1997] (Β 363)
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ΛΟΥΚΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Ζ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
[:Λουκά 8,5-15]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου σχετικά με την ευαγγελική περικοπή της Κυριακής Δ΄ Λουκά με θέμα:
«Ο ΣΠΟΡΕΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΡΕΙΣ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 12-10-1997] (Β 363)
Ερχόμεθα και πάλι, αγαπητοί μου, στη θαυμασία παραβολή του Σπορέως, όπως την ακούσαμε στη σημερινή ευαγγελική περικοπή του Λουκά. Εδώ ο Κύριος, με τέσσερις εικόνες, δείχνει τέσσερις κατηγορίες ακροατών. Όλοι οι άνθρωποι δεν ακούν εξίσου τα ευαγγελικά μηνύματα. Ο καθένας διαθέτει τη δική του προαίρεση ή τη δική του καλλιέργεια ψυχής. Άλλος είναι προσεκτικός ακροατής, άλλος επιπόλαιος, άλλος πορωμένος, άλλος βρίσκει ανεπαρκή αυτά που ακούει και επιδιώκει αναζήτηση έξω του ευαγγελικού χώρου, άλλος κάτι άλλο κ.ο.κ. Πάντως, βασικά στοιχεία της παραβολής είναι:
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΛΟΥΚΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Ζ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ [:Λουκά 8, 5-15] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «ΟΙ ΑΝΑΙΣΘΗΤΟΙ» [16-10-1988] [Β204]
[:Λουκά 8, 5-15]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου
με θέμα:
«ΟΙ ΑΝΑΙΣΘΗΤΟΙ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 16-10-1988]
[Β204]
Η παραβολή του σπορέως, αγαπητοί μου, που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό μας δίνει την ευκαιρία να κοιτάξομε τον εαυτό μας, το πώς ακούμε τον λόγο του Θεού και πώς ο λόγος του Θεού, που μοιάζει κατά την παραβολή, με σπόρο, μπορεί να καρποφορεί ή να τελεσφορεί στο χωράφι της ψυχής μας. Είναι λοιπόν μία ευκαιρία να ξανακαθρεπτιστούμε. Και βέβαια η ποιότητα του σπόρου είναι μία. Και δεν υπάρχει καμία αμφισβήτησις, αφού είναι ο λόγος του Θεού.
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΛΟΥΚΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Ζ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ [:Λουκά 8, 5-15] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «ΟΙ ΕKKOΣΜΙΚΕΥΜΕΝΟΙ ΑΚΡΟΑΤΑΙ» [15-10-1995] [Β323]
[:Λουκά 8, 5-15]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου
με θέμα:
«ΟΙ ΕKKOΣΜΙΚΕΥΜΕΝΟΙ ΑΚΡΟΑΤΑΙ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 15-10-1995]
[Β323]
Όταν μιλούσε ο Κύριος, αγαπητοί μου, είχε πάντοτε μπροστά Του ένα πυκνό ακροατήριον. Και ο λόγος του Θεού έπεφτε στις καρδιές άλλοτε απαλά, άλλοτε συγκλονιστικά και άλλοτε υποκριτικά και αδιάφορα. Και ο λόγος ήταν πάντοτε ο ίδιος για όλους. Οι καρδιές, όμως, των ακροατών ήταν διαφορετικές. Ο σπόρος του λόγου έπεφτε σε διαφορετικά εδάφη. Γι'αυτό ο Κύριος είπε την παραβολή του σπορέως, που ακούσαμε στη σημερινή ευαγγελική περικοπή. Ήθελε οι ακροαταί Του να συνειδητοποιήσουν την ποιότητα του εδάφους που ο καθένας είχε.
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκά 8, 5-15] ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΠΟΡΕΩΣ
ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΠΟΡΕΩΣ
Στο ευαγγέλιο της Δ΄ Κυριακής του Λουκά που λέγει: «Ἐξῆλθεν ὁ σπείρων τοῦ σπεῖραι τὸν σπόρον αὐτοῦ(:Βγήκε ο σποριάς στο χωράφι του, για να σπείρει τον σπόρο του)»· όπου γίνεται λόγος και για την καλλιέργεια που οφείλουμε να κάνουμε πριν από αυτήν την σπορά.
Κυριακή Δ΄ Λουκᾶ καί τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου [: Τίτ. 3, 8-15] ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟΦΥΛΑΚΤΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ [ἀπόδοση στήν ἁπλή ἑλληνική καί πρόσθετα σχόλια: Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης]
ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟΦΥΛΑΚΤΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ
[ἀπόδοση στὴν ἁπλὴ ἑλληνικὴ καὶ πρόσθετα σχόλια: Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης]
«Πιστὸς ὁ λόγος (:Τὸ ὅτι δικαιωθήκαμε καὶ ἀναγεννηθήκαμε καὶ θὰ κληρονομήσουμε τὴν αἰώνια ζωὴ εἶναι λόγος καὶ ἀλήθεια ἀξιόπιστη)» [Τίτ. 3,8].
Ἐπειδὴ παραπάνω εἶπε ὁ Ἀπόστολος γιὰ μέλλοντα πράγματα, τὸ δὲ μέλλον εἶναι ἄδηλο καὶ ἀόρατο, γι᾿ αὐτὸ ἐδῶ προσθέτει καὶ τὸ ἀξιόπιστο στὸν λόγο του καὶ λέγει ὅτι αὐτὸ ποὺ εἶπα εἶναι ἀξιόπιστο καὶ βέβαιο ἀπὸ τὰ περασμένα καὶ προηγούμενα ἀγαθά, ποὺ ἀπολαύσαμε· ἐπειδὴ ὁ Θεὸς ποὺ μᾶς ἔδωσε τόσα ἀγαθὰ στὸν προηγούμενο καιρό, Αὐτὸς θὰ μᾶς δώσει καὶ στὸν μέλλοντα.
Προπαγανδιστικὴ ἐκστρατεία διὰ τὸν κοινὸν ἑορτασμὸν τοῦ Πάσχα
Εἰς ἄρθρον του εἰς τὸ κυριακάτικον φύλλον τοῦ «Πρώτου Θέματος» τῆς 6ης Ὀκτωβρίου 2024 εἰς τάς σελίδας 36-37 ὁ δημοσιογράφος Βασίλης Τσακίρογλου διαπραγματεύεται τὸ θέμα «Μετὰ ἀπὸ 17 αἰῶνες Κοινὸ Πάσχα κάθε χρόνο γιὰ Ὀρθόδοξους καὶ Καθολικούς». Κατ’ ἀρχὰς παρουσιάζει τάς φωτεινάς μορφάς εἰς τὴν ἐξέλιξιν τοῦ θέματος τοῦ σχεδιασμένου κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα εἰς τὸν Ἀνατολικὸν καὶ Δυτικὸν Χριστιανισμόν, τὸν Πατριάρχην Βαρθολομαῖον καὶ τὸν Πάπαν Φραγκίσκον μὲ χαρακτηριστικάς δηλώσεις τῶν δύο πρωταγωνιστῶν, τοῦ Πατριάρχου:
«εἴμαστε αἰσιόδοξοι, καθὼς ἑκατέρωθεν ὑπάρχει ἡ πρὸς τοῦτο καλὴ θέλησις καὶ προθυμία. Διότι, πράγματι, ἀποτελεῖ σκάνδαλον ὁ χωριστὸς ἑορτασμὸς τοῦ μοναδικοῦ γεγονότος τῆς μίας Ἀναστάσεως τοῦ Ἑνὸς Κυρίου».
Τυφώνας Μίλτον: Ελληνορθόδοξοι ιερείς στο Τάρπον Σπρίνγκς έκαναν λιτανεία στον Άγιο Νικόλαο για να αποφευχθούν τα χειρότερα
Η πολιτεία της Φλόριντα υπέστη τεράστιες ζημιές από τον Τυφώνα Μίλτον, ωστόσο το ελληνικό χωριό του Τάρπον Σπρίνγκς, μπορεί να θεωρείται από τα μέρη, όπου το πέρασμα του ήταν «ήπιο».
Λίγες μόλις ώρες πριν ο τυφώνας χτυπήσει την Πολιτεία των ΗΠΑ, δύο ελληνορθόδοξοι ιερείς, ο πατέρας Αθανάσιος Γ. Χάρος και ο πατέρας Φάνης ευλόγησαν τον Κόλπο του Μεξικού στην παραλία Sunset Beach στο Τάρπον με μια προσευχή και την εικόνα του Αγίου Νικολάου.
Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024
ΠΡΟΒΑ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΣΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ! ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ, ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ ΚΑΙ ΕΒΡΑΙΩΝ. ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΥΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ (ΤΡΙΚΚΗΣ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ)
Διαθρησκευτικό και διαπολιτισμικό συνέδριο θα γίνει στα Τρίκαλα
ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΥΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ (ΤΡΙΚΚΗΣ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ)
Καθηγητής Δρ Νεκτάριος Δαπέργολας, για την ζοφερή εικόνα της Ελληνικής κοινωνίας και το πανθρησκειακό αίσχος στα Τρίκαλα. βίντεο
Διαθρησκευτικό και διαπολιτισμικό συνέδριο θα γίνει στα Τρίκαλα
ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΥΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ (ΤΡΙΚΚΗΣ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ)
Ὑπὸ Ἁγιορειτῶν Κελλιωτῶν Πατέρων: Πολεμᾶς τὸν Τίμιο Σταυρὸ, τοῦ Χριστοῦ Σημαία καὶ Τρόπαιο;
Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 22.9//5.10.2024.
Ὁσίου Κοσμᾶ καὶ τῶν σὺν αὐτῷ 26 Ὁσιομαρτύρων
Ἐν Ἄθω μαρτυρισάντων ἐπὶ τοῦ λατινόφρονος Πατριάρχου Βέκκου.
Πολεμᾶς τὸν Τίμιο Σταυρὸ, τοῦ Χριστοῦ Σημαία καὶ Τρόπαιο;
Εἰς τὸ Ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
Ἀμήν.
Θύελλα, ταραχὴ καὶ σκάνδαλο στὴν μητρόπολη Περιστερίου. Αἰτία, ἡ ἀπομάκρυνση τοῦ Τιμίου Σταυροῦ ἐκ τοῦ Ἱεροῦ τῶν ναῶν, ἀπὸ τὸν οἰκεῖο μητροπολίτη.
Ἐνῷ γιὰ τὸν Ἀπόστολο τῶν ἐθνῶν Παῦλο, καὶ γιὰ ὅλους τοὺς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς, ὁ Τίμιος Σταυρὸς τοῦ Κυρίου εἶναι καύχημα, γιὰ τοὺς ἄλλους, τοὺς ἐκτὸς τῆς Ἐκκλησίας καὶ γιὰ κάποιους ἀπὸ τοὺς σύγχρονους γραμματεῖς, Φαρισαίους καὶ ἀρχιερεῖς, εἶναι μέγα «σκάνδαλο».1
Περί του Εικονοστασίου και της εν αυτώ θέσεως των αγίων Εικόνων
Το
εικονοστάσιον, κοινώς τέμπλον, του ιερού ναού χωρίζει το Άγιον Βήμα από τον
κυρίως ναόν. Πρέπει δε να είναι χαμηλόν, διά να φαίνεται η Θεοτόκος Πλατυτέρα,
και να έχη τρεις θύρας, ήγουν εις το μέσον την Ωραίαν Πύλην, και δύο πλαγίας
μικρότερας θύρας. Να έχη και θυρίδας, εις τας οποίας να μπαίνουν αι εικόνες,
ζωγραφισμένες επάνω εις σανίδι.
Η δε θέσις των Ιερών εικόνων είναι αύτη: Δεξιόθεν της Ωραίας Πύλης ίσταται η εικών της Θεοτόκου Βρεφοκρατούσης και αριστερόθεν η εικών του Χριστού. Εις την θυρίδα οπού ευρίσκεται παραπλεύρως της Παναγίας εκ δεξιών, ίσταται η εικών του αγίου ή της εορτής εις την οποίαν αφιέρωται ο ναός, εις δε την θυρίδα όπου ευρίσκεται παραπλεύρως του Κυρίου, ίσταται ο Τίμιος Πρόδρομος. Εις τας άλλας θυρίδας τοποθετούνται αι εικόνες των λοιπών αγίων. Η τοιαύτη διάταξις των εικόνων είναι κανών διά τας ορθοδόξους εκκλησίας.
Αρχές Αγιογραφίας Η Εικόνα τής Παναγίας, ἡ θεολογία τῆς εἰκόνας
Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία Τού Πρωτοπρεσβύτερου Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου στά πλαίσια τῶν μαθημάτων ἁγιογραφίας τῶν Ἁγίων εἰκόνων τῆς Ὀρθοδοξίας μας, πού ἔγινε τήν Παρασκευή, 4-11-2005. Πηγή: |
Μάθημα 1ο, Βασικές ἀρχές τῆς Ἁγιογραφίας καί ἀνάλυση τῆς θεολογίας τῆς εἰκόνας τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου.
Στήν ἀρχή τῶν μαθημάτων μας θά κάνουμε ἕνα εἰκοσάλεπτο τό ὁποῖο θά τό λέμε «θεολογία τῆς εἰκόνας», γιατί ἡ θεολογία τῆς εἰκόνας εἶναι πάρα πολύ οὐσιαστική γιά νά ξέρουμε πῶς θά ἁγιογραφοῦμε. Δέν περιγράφουμε ἁπλῶς γεγονότα καί τά ἀποτυπώνουμε ὅπως μᾶς ἦρθε στό μυαλό. Ἡ κάθε γραμμή πού κάνουμε καί χαράσσουμε εἶναι μιά θεολογία, γιατί στήν εἰκόνα συμπυκνώνεται ὅλη ἡ θεολογία τῶν Πατέρων. |